Skocz do zawartości

FiatEcuScan / MES - nowy SOFT do diagnostyki na USB


Rekomendowane odpowiedzi

> Dziś pierwszy raz podłączyliśmy, wyszedł jeden błąd silnika i jeden poduszek, zapisałem tylko błąd

> silnika:

> P0191 Diesel pressure control

> Czym to może byś spowodowane? Kiedyś wyświetlił się błąd wtrysków, okazało się że wtyczka na

> listwie się odpięła, mechanicy skasowali błąd, i naprawili wtyczkę. Może ma to coś z tym

> wspólnego?

> I jeszcze jedna rzecz- FES pokazuje przebieg ~260kkm, na liczniku jest ~170kkm, znaczy się licznik

> cofany?

> Idzie sprawdzić kiedy był cofany (ingerencja )? Bo ciekawi mnie czy w polsce cofnęli czy za

> granicą.

> Przepraszam za zadawanie takich banalnych pytań, ale nie miałem zbyt dużo czasu żeby się

> programikiem pobawić.

Co do wskazań przebiegu, to wypadało by spisać stan z kompa i pojeździć . Za jakiś czas znów sprawdzić i porównać czy ilość km jest tak samo dodana , na liczniku jak i w kompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś pierwszy raz podłączyliśmy, wyszedł jeden błąd silnika i jeden poduszek, zapisałem tylko błąd

> silnika:

> P0191 Diesel pressure control

> Czym to może byś spowodowane? Kiedyś wyświetlił się błąd wtrysków, okazało się że wtyczka na

> listwie się odpięła, mechanicy skasowali błąd, i naprawili wtyczkę. Może ma to coś z tym

> wspólnego?

> I jeszcze jedna rzecz- FES pokazuje przebieg ~260kkm, na liczniku jest ~170kkm, znaczy się licznik

> cofany?

> Idzie sprawdzić kiedy był cofany (ingerencja )? Bo ciekawi mnie czy w polsce cofnęli czy za

> granicą.

> Przepraszam za zadawanie takich banalnych pytań, ale nie miałem zbyt dużo czasu żeby się

> programikiem pobawić.

na stronie startowej, po polaczeniu, pisze chyba date (re)programacji sterownika. jednak to kiedy ktos zmienil przebieg na liczniku (bo licznik ma wlasna pamiec) nie bedzie nigdzie zapisane. czyli masz przebieg taki jak na kompie.

nie widzialem jtd w ktorym przebieg by byl zle obliczany przez program. ten blad jest chyba tylko obecny w 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P0191 Diesel pressure control

> Czym to może byś spowodowane?

Nieprawidłowe ciśnienie na szynie CR .

Błąd ma status zapamiętanego czy jest aktywny ?

Na początek spróbuj wyczyścić ( wymyć ) czujnik ciśnienia .

> I jeszcze jedna rzecz- FES pokazuje przebieg ~260kkm, na liczniku jest ~170kkm, znaczy się licznik cofany?

Niestety nie inaczej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błąd ma status zapamiętanego czy jest aktywny ?

Niestety nie pamiętam jak było, ale po skasowaniu błędu oraz po wyłączeniu i włączeniu silnika, błąd drugi raz się nie pojawił.

> Na początek spróbuj wyczyścić ( wymyć ) czujnik ciśnienia .

Dzięki, przekażę bratu ok.gif

> Niestety nie inaczej .

Czy naprawdę wszystkie auta muszą mieć cofany przebieg? Auto wyglądał na doinwestowane, miało książkę serwisową z zagranicy która kończył się rok przed kupnem oslabiony.gif

W najbliższym czasie będę znów podłączał pod kompa bo zapaliła się kontrolka poduszki, to powiem czy ten błąd (P0191) się pojawił.

Dziękuję również:

@Dual88

@japan600

Za pomoc- pisze to w tym poście żeby nie spamować i nie tworzyć tysiąc nie potrzebnych postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> To zależy od tego czy to jeszcze 1.2 CF2 czy już CF3 .

obstawiam że CF3 bo to koniec produkcji (marzec kwiecień niewiem.gif), jutro wezme od staruszka DR i postaram się po VINie doszukać

Poduszki i ABS chętnie sobie posprawdzam ale bardziej mnie Chek interesuje, a 150 w ASO trochę szkoda zostwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardziej mnie Chek interesuje, a 150 w ASO trochę

> szkoda zostwić

Chyba ktoś w ASO upadł na głowę, w Łodzi ceny w ASO są od 50 do 80zł, oczywiście na wejściu trzeba się targować bo jest jedno ASO, w którym zarząd zachłysnął się wynikami i jedzie wszystko po cenach katalogowych.

Zapytaj na kąciku lokalnym kto ma pełną wersję FES, podjedź do niego i załatwicie sprawę. Jeśli masz złącze EOBD to możesz spokojnie zapytać się na kąciku Stilo.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki pobiorę jutro w fabryce

To ma aż 1,2MB, więc możesz pobrać w dowolnym momencie.

Code:



[bas@bas ~]$ ls -l public_html/FES/FiatECUScan16.exe

-r--r--r-- 1 bas users 1163264 2010-02-08 public_html/FES/FiatECUScan16.exe

[bas@bas ~]$ ls -lh public_html/FES/FiatECUScan16.exe

-r--r--r-- 1 bas users 1,2M 2010-02-08 public_html/FES/FiatECUScan16.exe


Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przeczytałem wszystkie strony i nie znalazłem odpowiedzi na proste pytanie...

W mojej Brava ( 1.9 JTD 2000 CF-2 ) kabel od ECU jest przy lewym kielichu amortyzatora ( w ASO zawsze TAM się podpinali ) i ma tylko 2 przewody frown.gif ( wszędzie piszą o 3 pin... )

Z postów wywnioskowałem, ze jest tam MASA i Linia K, a co z Linia L?

Skąd ja wziąć ? Czy jest ona potrzebna do komunikacji VAG-ODB2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest tam MASA i Linia K, a co z Linia L?

> Skąd ja wziąć ? Czy jest ona potrzebna do komunikacji VAG-ODB2 ?

Linia L jest niepotrzebna .

K i masa zupełnie wystarcza - wielokrotnie sprawdziłem smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IRON - Dziekuje Bardzo smile.gif

Moje przygody z FiatECUScan...

Postanowilem uruchomic wreszczie interface VAG-ODBII (od 2 lat lezal w szafie)

Wprowadzilem auto do garazu i nagle ZONK! (godz. 17)

Nie mam powietrza w prawym przednim kole...

Szybko uzylem firmowy (z kola zapasowego) podnosnik i podnioslem auto do gory.

Wykonalem tel. do PRZYJACIELA, ze mam laczka i w sumie to mozna odrazu zmienic opony na letnie (opony na alusach)....

Znajomy poluzowal wszystkie sruby 4 kol i odkrecil kolo prawy-przod (laczek)

Opona peknieta...

Bierze kolo z opona letnia (na alusie) i ZONK!

Balon...

Co teraz ?!

Zalozylismy letnie (nadaja sie do wymiany) 2 kola na przod i tyl zimowy zostaje (letnie 4 opony uzywane zamowione-beda za tydzien)

Jak bede mial wszystkie 4 letnie opony, to wymienie je za jednym razem (i chyba zrobie porzadek z zimowymi, bo zapomne o tym i przed zima bedzie ups...)

Minely 3 godz (godz. 20) i nadal nie sprawdzilem mojego pierwotnego celu...

Moja BRAVA (JTD 2000 CF-2) ma tylko 2 przewody od ECU.

Po przeczytaniu wszystkich postow i ostatniej odpowiedzi IRON (ze nie potrzebna jest linia L), wystarczy zasilanie (pin 16) i mase (pin 4) podlaczylc pod wtyczke od zapalniczki z ladowarki do telefonow.

Pozostala linia K (pin 7) podlutowalem do zaizolowanego tasma spinacza (prowizorka).

Sprawdzilem (omomierzem) gdzie jest w gniazdku masa (w srodku gniazda), czyli pozostaly przewod, to linia K.

Podlaczylem do auta wszystko prawidlowo, wlaczylem program, przekrecilem kluczyk ON, wybralem w programie auto, kliknalem POLACZ i ...

LED w interface swieci, delikatnie miga co 3 sekundy...

i NIC frown.gif

Pisze, ze nie moze sie podlaczyc frown.gif

Rozebralem Interface, sprawdzilem przewody i podlaczenia - wszystko OK.

Czyli cos nie tak z ustawieniami portu Serial frown.gif

Na stronie FiatECUScan jest obrazek, jak ustawic parametry portu i tak wszystko mam ustawione, ale sie nia laczy.. ( Zaawansowane - sa 2 suwaki )

Jest jeszcze inny obrazek parametrow: ( wiele parametrow do ustawienia ), ale ja takiego nie mamm...

Pobieram najnowsze sterowniki ze strony FTDI - http://www.ftdichip.com/FTDrivers.htm (D2XX)

W menadrzeze urzadzen (winXP) robie aktualizuj sterowniki i wskazuje mu nowe rozpakowane sterowniki, ale on ich nie przyjmuje frown.gif

Odlaczem interface, usuwam istniejace sterowniki do FTDI (uruchamiam program ftdiunin.exe w katalogu C:\Windows\System32)

Restart laptopa (moze nie potrzebny?)

Po starcie Windowsa podlaczam interface, Windows pyta sie o sterowniki i wskazuje mu te nowe - o dziwo je przyjmuje wink.gif

Po instalacji sterownikow mam INNE okna parametrow Seriala smile.gif

W zaawansowanych parametrach seriala (menadzer urzadzen), Ustawiam Opoznienie na 1 (tak jak na obrazku z forum), podlaczam do auta i DZIALA !

Mam przekrecony licznik z 250 na 150...o 100 tys km frown.gif

FiatECUScan 2.3 nie kasowal bledow ECU, wersja 3.3 kasuje.

Jeszcze raz dziekuje IRON smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam Panowie . potrzebuje schemat do zrobienia przejściówki adaptera z obd2 na fiat 3pin . w necie znalazłem taką końcówkę ale nie wiem czy schemat podłączenia jest poprawny . mógłby ktos mi pomóc w tej sprawie ?? poniżej zdjecie

131282385809.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest OK

> Pamiętaj tylko o konieczności podpięciu 16 pinu do + aku , inaczej OBD fejs nie będzie działał .

niestety nie udało sie podłaczyć mi do bravy 1.2 16 v z 99 roku . Mam pytane czy podane na obrazku piny to wyprowadzenia z iterfejsu i wtyczki z komputera czy z adaptera eobd na 3 pin . ??

łączyłem sie przez elm 1.13a i kabelki podłaczone wg obrazka .

spróbowałem tez interfejsem do gazu i tez ic . Mam pytanie czy wtyczka do podłaczania sie pod komputer jest przy kielichu od strony kierowcy ?? ale tam tylko są 2 kable ale wtyczka jest na 3 piny . prosze o odpowiedz czy musze kupić te przejściówke czy można na kabelki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy wtyczka do podłaczania sie pod komputer jest przy kielichu

> od strony kierowcy ?? ale tam tylko są 2 kable ale wtyczka jest

> na 3 piny

Tam można połączyć się tylko z ABS-em smirk.gif

Gniazdo od ECU jest przy kielichu od strony pasażera ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam można połączyć się tylko z ABS-em

> Gniazdo od ECU jest przy kielichu od strony pasażera

a jak auto nie ma abs ? to wtyczka tez tam bedzie?? jutro sprawdze czy ten pin w tej wtyczce ma przescie z odpowiednim pinem w komputerze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie czy wtyczka do podłaczania sie pod

> komputer jest przy kielichu od strony kierowcy ??

Tak. Jeżeli masz ABS to są dwie identyczne wtyczki.

> ale tam tylko są 2 kable ale wtyczka jest

> na 3 piny . prosze o odpowiedz czy musze kupić te przejściówke czy można na kabelki .

Dwa kable, bo jest jedna linia transmisji i masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Bravie 1.2 2000 rok obie wtyczki były przy kielichu od strony kierowcy

A za to w JTD CF-2 gniazdo diagnostyczne od ECU jest właśnie przy kielichu od strony pasażera smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podlaczylem przez vag kkl plus przejsciowka 3-pin do boscha.

Dziala stabilnie zczytuje bledy i parametry(dowolna ilosc)

Komp byl podlaczany pierwszy raz od 13 lat. Niestety zadnych uterek ktore byly po drodze w tym czasie i marchewa sie zapalala nie pamietal(ulamany czujnik temperatury i zgrzytajacy rozrusznik)

dropbox gallery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj podlaczylem przez vag kkl plus przejsciowka 3-pin do boscha.

> Dziala stabilnie zczytuje bledy i parametry(dowolna ilosc)

> Komp byl podlaczany pierwszy raz od 13 lat. Niestety zadnych uterek ktore byly po drodze w tym

> czasie i marchewa sie zapalala nie pamietal(ulamany czujnik temperatury i zgrzytajacy

> rozrusznik)

> dropbox gallery

tez tak mialem w 1.4 - odpiecie czujnika temperatury nie dawalo bledu - za to opadala wskazowka 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam pytanie jak powinna prawidłowo wygładac procedura adaptacji pracy silnika ta z zakładki w programie fiatecuscan . czy silnik ma byc zimny czy rozgrzany . Ogólnie jak prawidlowo to wykonac ?. Chodzi o Brawe 1.6 16v 2001r ? Z góry Dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. mam pytanie jak powinna prawidłowo wygładac procedura adaptacji pracy silnika ta z zakładki

> w programie fiatecuscan . czy silnik ma byc zimny czy rozgrzany . Ogólnie jak prawidlowo to

> wykonac ?. Chodzi o Brawe 1.6 16v 2001r ? Z góry Dziekuje za wszystkie odpowiedzi

teoretycznie bez zznaczenia. Nie ma żadnej wzmianki o temp silnika. A dokładny opis masz w samym FESie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bo mam problem z dokładnym zrozumieniem tego opisu na polski I do czego sa te dwie adaptacje i czemu one służą ??

1) self adaptation mode ??

2) Phonic Wheel learn reset ??

i czy mogłby ktoś przetłumaczyć te procedury opisane w tym programie które zamieściłem poniżej byłbym bardzo wdzięczny smile.gif a i zostalo by dla potomnych smile.gif

1) self adaptation mode

In some Marelli systems, the ECU is able to manage a self-adaptive strategy that allows recognizing the motor changes due to settling, wear, replacement of propulsor parts and components (mechanical, electronic), motor shaft phonic wheel learning (59F, IAW5SF3), modifying the basic mapping. The function clears the permanent log of such calibrations.

Marelli 59F (Punto 99, Seicento, Panda, Doblo, etc.), Marelli IAW5SF3 (Grande Punto):

-This is indicated by the flashing MIL light; it will turn off and the procedure will be completed proceeding as follows:

1) warm up the engine

2) increase the engine speed three times to 4500RPM and keep it for 3 seconds each time.

Marelli 1AF (Bravo, Brava, Marea):

- any motor malfunction (for ex. irregular minimum, emissions out of limit, lack of power, incorrect operation, etc.) will be eliminated following the procedure and PREVIOUSLY repairing and clearing the fault codes.

2)Phonic Wheel learn reset

To be performed (see procedures given in the servicing manual) whenever an operation is carried out on a phonic wheel or on the rev sensor (reset the self-adapting parameters to zero before doing this).

WARNING: If you perform this action it will be nessesary to perform the phonic wheel learning procedure! Your car will beep and blink to warn you this is needed to perform!

The procedure is:

1. Start engine, wait until engine reaches working temperature

2. Rev the engine up to 5000-6000 rpm and let engine restore idle speed. Repeat another 2-3 times.

3. Turn the key off

3. Wait 10 sec and start the engine

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie bo mam problem z dokładnym zrozumieniem tego opisu na polski I do czego sa te dwie

> adaptacje i czemu one służą ??

> 1) self adaptation mode ??

> 2) Phonic Wheel learn reset ??

> i czy mogłby ktoś przetłumaczyć te procedury opisane w tym programie które zamieściłem poniżej

> byłbym bardzo wdzięczny a i zostalo by dla potomnych

> 1) self adaptation mode

> In some Marelli systems, the ECU is able to manage a self-adaptive strategy that allows recognizing

> the motor changes due to settling, wear, replacement of propulsor parts and components

> (mechanical, electronic), motor shaft phonic wheel learning (59F, IAW5SF3), modifying the

> basic mapping. The function clears the permanent log of such calibrations.

> Marelli 59F (Punto 99, Seicento, Panda, Doblo, etc.), Marelli IAW5SF3 (Grande Punto):

> -This is indicated by the flashing MIL light; it will turn off and the procedure will be completed

> proceeding as follows:

> 1) warm up the engine

> 2) increase the engine speed three times to 4500RPM and keep it for 3 seconds each time.

> Marelli 1AF (Bravo, Brava, Marea):

> - any motor malfunction (for ex. irregular minimum, emissions out of limit, lack of power,

> incorrect operation, etc.) will be eliminated following the procedure and PREVIOUSLY repairing

> and clearing the fault codes.

> 2)Phonic Wheel learn reset

> To be performed (see procedures given in the servicing manual) whenever an operation is carried out

> on a phonic wheel or on the rev sensor (reset the self-adapting parameters to zero before

> doing this).

> WARNING: If you perform this action it will be nessesary to perform the phonic wheel learning

> procedure! Your car will beep and blink to warn you this is needed to perform!

> The procedure is:

> 1. Start engine, wait until engine reaches working temperature

> 2. Rev the engine up to 5000-6000 rpm and let engine restore idle speed. Repeat another 2-3 times.

> 3. Turn the key off

> 3. Wait 10 sec and start the engine

> ??

------------------------------------

TNIJ CYTATY !!!

Iron

------------------------------------

naprawdę nikt nie jest w stanie odpowiedziec na moje pytania ??:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie bo mam problem z dokładnym zrozumieniem tego opisu na polski I do czego sa te dwie

> adaptacje i czemu one służą ??

Generalnie ECU wyjeżdża z fabryki z domyślnymi wartościami, pewnych parametrów, ponieważ czujniki i inne elementy nie są na 100% identyczne oraz samochody są eksploatowane w różnych warunkach w różny sposób, dlatego ECU się adaptuje do konkretnej konfiguracji.

Czasami trzeba, któryś element wymienić i wtedy trzeba zrobić reset zapamiętanych, ECU znowu wraca do parametrów domyślnych i uczy się na nowo... Np. uszkodzona sonda lambda(że o źle zrobionym LPG nie wspomnę) może powodować rozjeżdżanie się mapy(tych parametrów), po wymianie należy zmusić ECU do nauczenia się od nowa.

> 1) self adaptation mode ??

Reset wszystkich parametrów samodopasowawczych, w tym koła fonicznego.

> 2) Phonic Wheel learn reset ??

Koło foniczne to ładna nazwa dla CPW.

> i czy mogłby ktoś przetłumaczyć te procedury opisane w tym programie które zamieściłem poniżej

> byłbym bardzo wdzięczny a i zostalo by dla potomnych

Zlituj się.

> 1) self adaptation mode

> In some Marelli systems, the ECU is able to manage a self-adaptive strategy that allows recognizing

> the motor changes due to settling, wear, replacement of propulsor parts and components

> (mechanical, electronic), motor shaft phonic wheel learning (59F, IAW5SF3), modifying the

> basic mapping.

Dokładnie to co opisałem powyżej, czyli: niektóre ECU potrafią się uczyć parametrów, elementy są wymienne bla bla bla.

> The function clears the permanent log of such calibrations.

Ta funkcja czyści bla bla bla

> Marelli 59F (Punto 99, Seicento, Panda, Doblo, etc.),

> Marelli IAW5SF3 (Grande Punto):

> -This is indicated by the flashing MIL light; it will turn off and the procedure will be completed

> proceeding as follows:

W pewnych autka np. GP, Stilo 1.6 itd, jak skasujesz parametry to miga check, trzeba przeprowadzić adaptację to przestanie migać i piszczeć, robi się to tak:

> 1) warm up the engine

Nagrzać silnik do temperatury roboczej.

> 2) increase the engine speed three times to 4500RPM and keep it for 3 seconds each time.

Zwiększyć 3 razy obroty ponad 4500rpm i utrzymywać przez minimum 3 sekundy.

> Marelli 1AF (Bravo, Brava, Marea):

> - any motor malfunction (for ex. irregular minimum, emissions out of limit, lack of power,

> incorrect operation, etc.) will be eliminated following the procedure and PREVIOUSLY repairing

> and clearing the fault codes.

Zanim zrobisz adaptację to usuń usterkę, skasuj błędy.

> 2)Phonic Wheel learn reset

> To be performed (see procedures given in the servicing manual) whenever an operation is carried out

> on a phonic wheel or on the rev sensor (reset the self-adapting parameters to zero before

> doing this).

> WARNING: If you perform this action it will be nessesary to perform the phonic wheel learning

> procedure! Your car will beep and blink to warn you this is needed to perform!

> The procedure is:

> 1. Start engine, wait until engine reaches working temperature

> 2. Rev the engine up to 5000-6000 rpm and let engine restore idle speed. Repeat another 2-3 times.

/Do tego miejsca jest tak samo jak wyżej./

> 3. Turn the key off

Wyłącz silnik/zapłon.

> 3. Wait 10 sec and start the engine

> ??

Poczekaj 10 sekund i włącz silnik.

To co zrobiłem to nie jest tłumaczenie bo mi się nie chciało, jest to interpretacja.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie ECU wyjeżdża z fabryki z domyślnymi wartościami, pewnych parametrów, ponieważ czujniki i

> inne elementy nie są na 100% identyczne oraz samochody są eksploatowane w różnych warunkach w

> różny sposób, dlatego ECU się adaptuje do konkretnej konfiguracji.

> Czasami trzeba, któryś element wymienić i wtedy trzeba zrobić reset zapamiętanych, ECU znowu wraca

> do parametrów domyślnych i uczy się na nowo... Np. uszkodzona sonda lambda(że o źle zrobionym

> LPG nie wspomnę) może powodować rozjeżdżanie się mapy(tych parametrów), po wymianie należy

> zmusić ECU do nauczenia się od nowa.

> Reset wszystkich parametrów samodopasowawczych, w tym koła fonicznego.

> Koło foniczne to ładna nazwa dla CPW.

> Zlituj się.

> Dokładnie to co opisałem powyżej, czyli: niektóre ECU potrafią się uczyć parametrów, elementy są

> wymienne bla bla bla.

> Ta funkcja czyści bla bla bla

> W pewnych autka np. GP, Stilo 1.6 itd, jak skasujesz parametry to miga check, trzeba przeprowadzić

> adaptację to przestanie migać i piszczeć, robi się to tak:

> Nagrzać silnik do temperatury roboczej.

> Zwiększyć 3 razy obroty ponad 4500rpm i utrzymywać przez minimum 3 sekundy.

> Zanim zrobisz adaptację to usuń usterkę, skasuj błędy.

> /Do tego miejsca jest tak samo jak wyżej./

> Wyłącz silnik/zapłon.

> Poczekaj 10 sekund i włącz silnik.

> To co zrobiłem to nie jest tłumaczenie bo mi się nie chciało, jest to interpretacja.

> Pozdrawiam BAS

------------------------------------

TNIJ CYTATY !!!

Iron

------------------------------------

dzięki za odpowiedz ale skoro włączy sie te adaptacje na gorącym już silniku to skad on bedzie wiedział jakie są poszczególne progi temperatury dla czujnika . ? i czy wykonywać obie adaptacje jak tak to w której kolejności ? czy tylko te 1 ? a te pierwsze to czasem nie tłumaczy sie "nagrzewać silnik" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki za odpowiedz ale skoro włączy sie te adaptacje na gorącym już silniku to skad on bedzie

> wiedział jakie są poszczególne progi temperatury dla czujnika . ?

Powinno się robić od zimnego, ale w praktyce jest to bez znaczenia bo np. sonda lambda ma grzałkę.

> i czy wykonywać obie

> adaptacje jak tak to w której kolejności ? czy tylko te 1 ?

Ta pierwsza zawiera w sobie też adaptację koła fonicznego.

> a te pierwsze to czasem nie

> tłumaczy sie "nagrzewać silnik" ?

Które?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Zakupiłem zestaw interfejsów od Viaken'a - ELM'a - przystosowany do łączenia z CAN i VAG KKL.

ELM łączy się z komputerem silnika, mozna odczytać i kasować błędy. Niestety nie łączy się po szynie CAN wyświetlając komunikat ELM327->ECU Connection failed.

Czy fakt posłodzenia wersji darmowej ma jakiś wpływ? Czy fizycznie trzeba przerobić interfejs?

Z gory dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.