Skocz do zawartości

FiatEcuScan / MES - nowy SOFT do diagnostyki na USB


Rekomendowane odpowiedzi

> Zaktualizuj sterownik.

> Pozdrawiam BAS

Hej! A więc stwierdzam że kabelkiem od Viaken-a z przełącznikiem i FiatEcuScan-em (w wer.1.4 , 1.6, 2.0 ,2.5 , 2.6) nie połączyłem się z poduszkami (46409123) oraz ABS-em Lukas (32 610689-05) w Marysi 1.6 z 96r. frown.gif Były 2 kabelki (oddałem sprawny interfejs viaken-owi a on mi wymienił mimo wszystko na inny), 3 systemy win XP SP3, 2 sterowniki poduszek i dwie pompy ABS. Sterowniki do fejsu również 2 (+ nie udane próby z innych marek) w tym najnowszy ster od viaken-a (w którym nie trzeba ustawiać portu com w zaawansowanych, sam się ustawia). Próbowałem również Finalist -nici.

Czy Komuś udało się połączyć z tymi właśnie systemami, o tych numerach ??

Najwięcej co udało mi się zdziałać to klik przekaźnika w pompie ABS i chwilowe załączenie pompy , przy próbach wyboru innych pomp z programu FiatEcuScan , np.Bosch-a . mierzyłem również miernikiem linie transmisji z poduszek są 3 próby połączenia ze strony interfejsu i 3 odpowiedzi o jakichś 3 volt-ach ze strony sterownika Airbag. Jednak dogadać się nie mogą oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz EOBD czy 3-pin?

Dla 3-pin:

Podawałeś + na interfejs?

Podłączałeś się do właściwych złącz(abs-jedno ze złącz przy kielichu po stronie kierowcy, złącze poduszek masz nad nogami pasażera)?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz EOBD czy 3-pin?

> Dla 3-pin:

> Podawałeś + na interfejs?

> Podłączałeś się do właściwych złącz(abs-jedno ze złącz przy kielichu po stronie kierowcy, złącze

> poduszek masz nad nogami pasażera)?

Tak napięcie + podałem ,przełącznik OBDII na 7 ,to stare autko więc ma 3 pin. Złącza właściwe - mierzyłem również ich przewodność względem złącz przy samych sterownikach. Z resztą wymieniałem pompę i sensor poduszek a że trafiłem na dobre bez zapisanych błędów, to wszystko działa i na chwilę obecną nie mam potrzeby kasowania błędów. Jednak chciałem mieć taką możliwość na przyszłość. Ponieważ Panowie z najbliższego ASO w Grabowie n.Prosną , to naciągacze !!!

angryfire.gif Sorki - ale musiałem ...

Moim zdaniem jest problem z samym programem FES. Sądzę tak dla tego iż w programie z poduszek Allied jedyne pasujące (2F 2P) jest MY 97 podejrzewam że to od 97r. Zauwarzcie że marea z 99r ma Allied MY 97 a multipla z 2002 ma SIEMENSa 99 Odpowiednio starsze poduszki od rocznika. Jest też dużo bosch-a jednak przejrzałem cały spis i nie ma nic starszego z niż 97. W Alfie czy Lanci również. Na moim sensorze nad kodem kreskowym jest wyodrębnione -95- i to pewnie seria z roku 95. Dlatego kabel z sensorem "rozmawiają" ale się nie "rozumią" Pompa abs też tylko pstryknie , prychnie i błąd połączenia. Ustawienia Com itp.również są ok (wystarczy przestawić zły com czy zmienić inną wartość z 1024 i już zero reakcji na linji K przy poduszkach,czy też pompa się nic nie oddzywa. A więc PAMOWIE POTRZEBUJE JAKIEGOŚ STAREGO PROGRAMU ! (którego pewnie tylko w ASO mają frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe czy by poszedł Alfadiag z aktualnymi definicjami. Niestety nie mam do niego dostępu.

Mam wersję 3.4 Demo Nie łączy. Choć nie ma chyba bezpośredniego wyboru między np. poduszkami a abs. Chyba wybiera się ECU główne lub silnika i po połączeniu dopiero podzespoły typu ABS. Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Visa i euroscan na 2 comy, tym powinieneś się połączyć a abs i airbagiem oraz dodatkowo z

> silnikiem.

Troszku się rozglądałem i znalazłem u Viakena za 139pln, tylko w mojej sytuacji jeszcze karta PCIMCA/COM za 99pln. Albo bym za 100 jeszcze jakiegoś starego lapka zakupił z Com-ami komp.gif . Gdybym miał pewność że to będzie działać z moją "babcią" ... Tym bardziej z silnikiem ... To bym chyba sobie sprawił owy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz u Viakena sprzedają cały zestaw dedykowany pod Fes za 120zyla jakiś tekst

A nie nie ,to nie dla mnie. To jest właśnie KKL (ten niebieski ) który mam i nie łączy oraz ELM - ten zaś jest do nowszych aut od 99r. Kolega rykfor poleca mi oo Trochę czytałem i faktycznie jest to chyba jedyna moja szansa.

A może słyszał ktoś o programie FIATSCAN ? z czym to się je?

Na Elektrodzie trafiłem na takie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie:

Bravo 1.9JTD 105 GT '99

ABS TevesMK20/MK70

ECU Bosch EDC15 Diesel Injection

Marea Weekend 1.9JTD 105'00

Lucas EBC 430 ABS

ECU Bosch EDC15 Diesel Injection

poduszki - nie mogę się połączyć.

All work piknie;) W załączniku dowód.

Poduchy w Bravo już mi się nie chciało sprawdzać

post-13896-14352511535512_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

panowie ,a czemu pomimo polaczenia z fesem nie moge skasowac u siebie dlugiej listy bledow spowodowanej odpinaniem poszczegolnych urzadzen typu krokowiec itp...

u szwagra w takim samym aucie bledy skasowalem w 3 sekundy, a umnie po wcisnieciu kasuj bledy fes sie zacina i koniec wspolpracy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

poniewaz zgrywam ostatnio namietnie logi z FESa - powtarzalna trasa dom-praca-dom (konkretnie to chce znalesc optymalna trase i sposob j azdy dla najlepszej ekonomiki spalania (ta wiem wiem ze nuovo bravo samo to robi jak jest gniazdo USB 270751858-jezyk.gif

w skrocie - mozna uzyc logow z FESa aby miec srednie i chwilowe spalanie (mam to w pugu - strasznie mitynguje noge na gazie smile.gif

potrzebne sa : RPM, Total Fuel Quanity, Vehicle Speed i formulka w excelu

przy czym wiekszosc stron na necie podaje bzdury ze sredniego zuzycia nie da sie okreslic w dieslu bo diesle nie stosuja mieszanki stechiometrycznej (to akurat prawda) - problem zaczyna przy okresleniu powietrza i jego masy - bo mamy EGR ktory potrafi dowalic spalin i zmodyfikowac znacznie mieszanke - a wyliczyc to ciezko

wiec da sie - z prostej przyczyny - co za roznica ile powietrza ssa traktor - wazne ze wiadomo ile paliwa wpadlo do wtrysku 270751858-jezyk.gif

na forum FESa jest jeden watek na tem temat - ale gosc z lancii 2,4JTD zaczal dobrze tylko liczyc nie umie wink.gif

otoz do obliczenia zuzycia paliwa w litrach na godzine potrzeba wziasc obroty, przemnozyc przez 60 (bo sa rpM a potrzebujemy rpH na godzine), przemnozyc przez 2 (w 1 cyklu tylko dwa cylindry maja wtrysk) nastepnie pomnozyc to przez wartoc Total fuel Quanity (czyli sume injection, preinjection i co tam jeszcze) (wartosc jest w mg/i to i to interwal czyli inaczej tzw stroke po naszemu to bedzie pelny cykl silnika ) otrzymana wartosc dzielimy przez 1000^2 (z mg na kg) oraz prez gestosc paliwa - ja przyjmuje 0,845kg/l - otrzymujemy l/h

(gosc z lanci dzielil przez gestosc 1,2802 - HGW czego to jest gestosc - pewnie powietrza - i potem bzdury wychodza ze na zimnym silniku przy -10 pali 4l /100

dalej - to co nam wyjdzie w l/h czyli x wstawiamy do formulki 100/speed*X i wychodzi nam chwilowe spalanie

na wykresach wychodzi to tak - chwilowki to niebieskie kropki - sa spore rozrzuty - od 0 do 20-30l (predkosci ponizej 15kmh powoduja dramatyczny wzrost spalania hehe 270751858-jezyk.gif - ja zaokraglam wszystko ponizej 15kmh do 15 - nie ma to wplywu na srednie i nie daje skokow nawykresie

284766555-avgfuel.gif

kolorowe srednie - staram sie znalesc ladny algorytm dla liczenia sredniej - zielone schody to po prostu wez poprzednia chwilowa dodaj aktualna i podziel przez 2 - skacze to jak dzikie

najladniejsza srednia to sumuj wszystkie i dziel przez aktualny licznik - ladnie wyglada ale ... mysle o zrobieniu kompa pod OBD - dla malego atmela moze byc to za duzo do przelkniecia 270751858-jezyk.gif

najbardziej blizsza prawdy jest czarna krzywa - liczy srednia z chwilowek przez minute - wynik pamieta i zwieksza o 1 licznik - a z tego liczy srednia sredniej smile.gif

probki sa z tras 12-15km po ok 1000sek - glownie co 1sek probka

jak widac jest 5000probek z 70km

chailbym kupic samego ELM327 zeby zrobic fejsa ale ceny sa scalaka sa z kosmosu

w kazdym razie zamowilem juz arduino na prototypowy uklad

w kazdym razie juz wdiac ze znacznie prosciej jest zamiast czytac liczby zmiennoprzecinkowe z FESa lpeiej czytac same impulsy z instalacji w aucie - np z czujnika predkosci czy wtrysku - wtedy komp pokladowy operuje na liczbach calkowitych

jak potestuje to jeszcze to moze Yani sie tym zainteresuje jako ficzer do FESa ? smile.gif

BTW - wiem wiem 6,7 to duzo - ale wlasnie przez ogladactwo odkrylem wlasnie ze mam przytkany EGR - dziala tylko w zakresie 1-65% zakmniecia - czyli nie domyka sie na stale - wiec juz chyba wiem skad kopcenie jak sie da gaz w podloge - za malo powietrza na spalanie calkowite mieszanki

UPDATE:

srednia ciagle spada - doszly dwa pomiary z niskim spalaniem - toczenie sie 60kmh

7500probek i~100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ciekawe ciekawe... a moze takiego gotowca kupic ?

http://www.leagend.com/viewpro.asp?id=345

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&a...e=0&fpart=1 350 pln u chlopakow a AK :>

defakto podlacze u siebie fejs na jakas dluzsza trase i zobacze co z tych logow u mnie wyjdzie skoro wzooor juz mam. moze udostepnisz arkusz excela? czy w czym to liczyles ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ciekawe ciekawe... a moze takiego gotowca kupic ?

> http://www.leagend.com/viewpro.asp?id=345

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&a...e=0&fpart=1 350 pln u chlopakow a AK :

> defakto podlacze u siebie fejs na jakas dluzsza trase i zobacze co z tych logow u mnie wyjdzie

> skoro wzooor juz mam. moze udostepnisz arkusz excela? czy w czym to liczyles ?

fajniste urzadzonko ale nieco drogie (choc sam elm327 chodzi po 60zl za uklad - taniej chyba kupic fejs i rozebrac 270751858-jezyk.gif

sa tez podpinane w gniazdo rejestratory USB - cena tez cos ponad 300zl - ale ten turgbogauge ciekawszy bo ma wyswietlacz i realizuje wlasnie to co mnie sie umyslilo

ja dla sportu powalcze bo jeszcze chce dane zsynchronizowac z GPSem - wtedy np bede mial porownanie jakie parametry jazdy byly najlepsze dla danego odcinka (graficznie jak tu ) (niestety mam do pracy pod gorke i do domu pod gorke (taki paradoks zwiazany z dojazdem i zjazdem z autostrady a4 smile.gif

traktuje to jako zabawe i przyjemne z pozytecznym a nie sztuke dla sztuki

formulke excela dam pozniej - jak bede siedzial z laptoka (bo w tekscie sie nie bardzo idzie polapac choc i tak lepiej niz sucha formula bez opisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arkusz w zalaczniku

heh po zosatosowaniu rolniczego ekodrajwingu srednia w miescie moze spasc do 4,5l /100

ale to ciezkie dla samochodu i kierowcy - nerwy trzeba miec ze stali - nie przekraczac 2000 a lepiej 1500 obr przy ruszaniu

przy 60 to juz 5 bieg i toczymy sie traktorkiem toczymy ... tylko trzeba uwazac potem na idiotow ktorzy nerwowo wyprzedzaja w terenie zabudowanym zeby za 50m skrecac w boczna ulice :[

z kadej gorki lekko gaz - wazne aby caly czas silnik szedl kolo 1500obr - faktycznie idzie na same powietrze - wtryskiwacze sikaja tyle co nic - ale strasznie meczace - idzie zwariowac (szczegolnie ze wczesniej nagminnie przekraczalem w zabudowanym do 80-100 shhh.gif

w kazdym razie widac ze trzeba unikac wahlowania biegami, deptania ponad 2000 (albo depnac do 2500z 1biegu po to zeby od razu 3 wrzucic i sie toczyc

no i te 60-70 sobie spokojnie jechac - srednio 1,5l mniej wychodzi niz normalne jezedznie

teraz wiem skad ludzie maja takie wyniki w miescie po 5-6l - to rolnicy i emeryci w kapeluszach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to ciezkie dla samochodu i kierowcy - nerwy trzeba miec ze stali - nie przekraczac 2000 a

> lepiej 1500 obr przy ruszaniu

> przy 60 to juz 5 bieg i toczymy sie traktorkiem toczymy

mozna zabic dwumas takim meczeniem na niskich obrotach, defakto zero dynamiki jest wtedy 270751858-jezyk.gif 60/h i 5 bieg?to sie wogole toczy? ile rpm wtedy jest? pytam z ciekawosci bo nie schodze az tak nisko...

> z kadej gorki lekko gaz - wazne aby caly czas silnik szedl kolo 1500obr - faktycznie idzie na same

> powietrze - wtryskiwacze sikaja tyle co nic - ale strasznie meczace - idzie zwariowac

czyli mitem jest ze podczas jazdy na biegu z gory (hamowanie silnikiem) zuzycie paliwa jest 0 (slownie: zerowe) ?!

> teraz wiem skad ludzie maja takie wyniki w miescie po 5-6l - to rolnicy i emeryci w kapeluszach

panic.gifpanic.gif

zobacze u siebie, jak wyniki sie beda prezentwoac.

btw posiada ktos 2.7 z wisnia? 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna zabic dwumas takim meczeniem na niskich obrotach,

ee dopiero ponizej 1200 zaczyna telapac 1500 i sie toczy elegancko - jak szambiarka na drodze smile.gif

> defakto zero dynamiki jest wtedy

niespecjalnie - tyle co w kombajnie

> czyli mitem jest ze podczas jazdy na biegu z gory (hamowanie silnikiem) zuzycie paliwa jest 0 (slownie: zerowe) ?!

nie to nie mit - przy hamowaniu silnikiem odcina paliwo - samo powietrze w cylindrach jest 270751858-jezyk.gif

ale nawet z gorki hamuje silnik - wiec leciutko gazu tak aby utrzymac predkosc - jesli sie rozpedza to popuscic - spalanie w granicy litra jest 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obliczenia wyglądają OK ok.gif

> odkrylem wlasnie ze mam przytkany EGR -

> dziala tylko w zakresie 1-65% zakmniecia - czyli nie domyka sie na stale

FES odczytuje wartość wysterowania EGR-a , a nie sygnał zwrotny - te 1% to wartość OK .

Szczelność zaworu można sprawdzić jedynie organoleptycznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obliczenia wyglądają OK

> FES odczytuje wartość wysterowania EGR-a , a nie sygnał zwrotny - te 1% to wartość OK .

> Szczelność zaworu można sprawdzić jedynie organoleptycznie .

wiem

1% to 99% otwarcia zaworu

tyle ze mnei zawsze wysterowywuje na max 65% i ni chu chu

moze ktos to sprawdzic ?

wlasnie kupilem olej i jutro wymiana - bo 11k nakulalem na starej oliwie a FES podaje ze Oil Pressure Status: Not OK

nie znalazlem co to znaczy - kontrolka gasnie po uruchomieniu silnika odrazu, oleju jest 50% na bagnecie

fakt ze przechodzony i czarny - w dotyku siakis rzadziuski

generalnie najlpesze info o fesie jest na alfaholikach i ,,,,, jednej stronie o Paskach (tzn same informacje o czujnikach i wskazaniach z tubodiesli) - trzba by cos na wiki urodzic z naszych BBMow

obliczenia tzn usrednianie srednich chwilowych staralem sie dobierac tak aby wyszlo mi to co w rzeczywistosci

nie wiem jak robi to fabryczny komp w instalacjach CAN - w BBM nie ma info o poziomie paliwa - przynajmniej FES nie czyta tego - prawopodobnie srednie spalanie jest liczone na podstawie wskazan z czunika poziomu paliwa i przebytej drogi

w pugu komp wie np ile km mozna zrobic na baku z aktualnym srednim spalaniem - po tankowaniu sie resetuje - wiec wie ile ma paliwa - w BBM poza podlaczeniem sie pod czunik paliwa nie widze innej drogi niz to lub reczne kasowanie po tankowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem. Dawno nie używałem FESa i dziś nie chciał się połączyć z sejem. Informacja była podana iż jest nieprawidłowy port COM1. Przed reinstalka systemu śmigało aż miło. System to win7 wiec .Net jest. Brakuje mu chyba jakiegos sterownika do USB. Ma ktoś jakiś pomysł?

EDIT: Próbowałem się podłączyć za pomocą samego OBD do seja 1.1 MPI. Kabel z allegro kiedyśtam polecany przez BAS-a. Wcześniej działało. Tzn z pół roku temu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z fejsem dostałeś płytkę ze sterami. Do napędu, poszukaj folderu INSTALACJA/VAG KKL USB Driver Automatic/Interfejs USB Drivers, kliknij, zainstalują się, potem wsadź fejsa wykryje go automatycznie. Potem w menadżerze urządzeń we właściwościach, port (com i lpt), USB Serial Port (com1), ustawiasz port1 i opóźnienie 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mam problem, podpinam alfe 156 pod fiatecescan i nie ma łączności z silnikiem. Poduszki i ABS normalnie podłączają się i mogę kasować błędy a jak chce silnik to nic nie podłącza się z Puntem i Pandą bez problemu się łącze. Czytałem trochę forum i może być to wina sterowników do vag kkl czy może ktoś podesłać mi link do działających na xp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie wczoraj podłączyłem się adapterem kkl vag(ten z diodą czerwoną na środku) + 3 pin z + i - i udało mi się połączyć z ECU silnika(nie umiem się połączyć przy zapalonym siniku wyskakuje że do portu szeregowego jest brak dostępu?) i ABS jest ok, wskazanie odometru to 602332,7 ile to km ? Samochód to Bravo 1.2 2000.

I jeszcze jedno pytanie spróbowałem połączyć się z sterownikiem AIRBAG i niestetu wogóle go nie widzi nawet jak skanuje żeby mi go wykrył automatycznie złacze jest pod schowkiem pasażera.

Świeci mi kotrolka AIRBAG-u ale jak zapalam silnik to na chwile gaśnie i potem znów się zapala wiec raczej centralka powinna żyć. Zapłon oczywiście włączony.

Porgram diagnostyczny to Fiat ECU Scan 2.7.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie napisałeś czy do połączenia kkl do poduchy użyłeś adapterkabel nr 2 plus przejściówka na 3 pin , czy twój kkl ma przełącznik na pin 3 plus przejściówka . Ponadto w programie przy wyborze interfeisu kkl na dole możesz wybrać prędkość taktowania KWP2000 .jeżeli na dole pokazuje się czrwony napis o wolnej komunikacji spróbuj zmienić na slow może wtedy nie będzie ci wybijać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie napisałeś czy do połączenia kkl do poduchy użyłeś adapterkabel nr 2 plus przejściówka na 3

> pin , czy twój kkl ma przełącznik na pin 3 plus przejściówka .

niestety nie używam przejściówki bo jej nie posiadam uzytkownik od którego kupiłem na allegro KKL VAG + przejsciówka na 3 pin z + i - zapewniał mnie że to jest KKL VAG z przełącznikiem taki jak na filmie

wiec myslałem że to będzie normalnie działać a mój adapter VAG KKL ma tylko czerwoną dziodę i zaczyna świecić jak podłącze do USB to wytłumaczcie mi dlaczego nie chce mi się łączyć z poduchami ?

> pin , czy twój kkl ma przełącznik na pin 3 plus przejściówka . Ponadto w programie przy

> wyborze interfeisu kkl na dole możesz wybrać prędkość taktowania KWP2000 .jeżeli na dole

> pokazuje się czrwony napis o wolnej komunikacji spróbuj zmienić na slow może wtedy nie będzie

> ci wybijać

próbowałem wszystkie konfiguracie to samo nie widzi nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby połączyć się z poduchami jeżeli nie masz vaga z przełącznikiem potrzebujesz adapter kabel na trzeci pin w twoim interfeisie . najlepiej jak wejdziesz na stronę fiatecuscan i zobaczysz w temacie obsługiwanych samochodów na czym rzecz polega i co dany interfeis obsługuje i co potrzeba żeby się połączyć .to co piszą sprzedawcy to dopiero połowa prawdy. taki kabel kupisz za 25-28 zł lub przerób sobie vaga kkl schematy znajdziesz też na w/w stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz gniazdo diagnostyczne ? 16 czy 3 pinowe?Prawdopodobnie masz nie przerobiny do końca kabel - brakuje podłączenia do airbaga. Poszukaj troszkę a znajdziesz jak zrobiś przeróbkę we własnym zakresie i wtedy porównasz jak to jest zrobione u ciebie . Jeżeli 16 pinowe to zamontuj przełącznik i po kłopocie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie masz gniazdo diagnostyczne ? 16 czy 3 pinowe?Prawdopodobnie masz nie przerobiny do końca

> kabel - brakuje podłączenia do airbaga. Poszukaj troszkę a znajdziesz jak zrobiś przeróbkę we

> własnym zakresie i wtedy porównasz jak to jest zrobione u ciebie . Jeżeli 16 pinowe to

> zamontuj przełącznik i po kłopocie .

Mam gniazdo 3 pinowe, dzisiaj walczyłem od rana w garażu i według wskazówek wyczytanych na forum gniazdo które znajduje się na dole pod schowkiem to nie jest gniazdo od poduszek, zastanawiało mnie to że ono powinno być w zółtej rurce a tamto nie było odkręciłem wiec schowek i na środku zobaczyłem właśnie gniazdo opisywane przez forumowiczów ma tylko 2 kabelki podpięte odpaliłem euroscana i połączyłem się bez problemu i moim oczom ukazało się to - w załączniku

czyli mam rozumieć to mata obecności pasażera jest uwalona ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Kilka dobrych wiadomości.

Została dodana obsługa sterownika Bosch Monomotronic MA1.7.3 czyli 1.4 12v - niestety trzeba wykupić program.

Poprawiona współpraca ze sterownikami Hitachi silników 1.8 16v.

W związku z tym, że ciśnie mnie żeby wykupić program i kupić urządzenia mam pytanie:

Czy wersja kabla VagCom np 409.1 czy też 409.2 ma jakieś znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanabyłem program 200,97zł mnie to kosztowało icon_rolleyes.gif

No i mam problem bo głównie mi chodziło o odczytanie błędów i parametrów bieżących silnika.

1. Niemalże ciągły komunikat "Zbyt duże opóźnienia"

- próbowałem chyba już wszystkie kombinacje prędkości COM, bez skutku.

EDYTA

Yani zadeklarował, że za kilka dni wypuści wersję z poprawioną stabilnością dla VAG KKL

2. Przy włączeniu odczytu więcej niż 2 parametrów program rozłącza się.

- podejrzewam, że ze względu na opóźnienia.

3. Błędy ECU sobie sam kasuje po wyłączeniu zapłonu facepalm%5B1%5D.gif

- zrobiłem zwarcie do masy sondy lambda przez przełączenie na gaz, po wyłączeniu zapłonu i jego włączeniu błędu już nie było hehe.gif

- mam taki problem, że silnik ni z gruchy ni pietruchy wywali marchewkę, a po przejechaniu 300m zgaśnie albo i nie, czasem bywa, że przejadę i 5km zanim zgaśnie.

4. Mam dziwny błąd i nie wiem co to jest.

285012127-ff.jpg

post-130636-14352512848382_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Niemalże ciągły komunikat "Zbyt duże opóźnienia"

> - próbowałem chyba już wszystkie kombinacje prędkości COM, bez skutku.

w programie w ustawieniach okno interfejsy na dole masz taktowanie KWP2000 masz cztery opcje spróbuj tam

> 2. Przy włączeniu odczytu więcej niż 2 parametrów program rozłącza się.

> - podejrzewam, że ze względu na opóźnienia.

tak to ze względu na opóźnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4. Mam dziwny błąd i nie wiem co to jest.

jest ogólny problem jeżeli chodzi o 1.4 zresztą poczytaj tu :http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=125947&start=30&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=15396121772ee90ebbe68f36b15a32a9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to na forum fiatecuscan ktoś miał podobny błąd . Yani odpowiedział że w dokumentacji jaką on posiada nie ma takiego błędu FF i że oznacza to chyba brak błędu. Jak coś to sprawdź jeszcze na tym forum, może ktoś jeszcze odpowiedział w tym temacie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rykfor, Kobra180 macie chłopcy rację, bo gdy przełączyłem na gaz -> błąd sondy lambda -> błędu FF nie ma. Do postów Yaniego już się dogrzebałem.

Spróbuję jeszcze te ustawienia KWP2000 jutro.

Dzięki Panowie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.