nunu7 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Witam Ja z dość nietypowym pytaniem: Które marki klocków hamulcowych wydają piski przy hamowaniu. Tak jest, nie chodzi mi o te jak najcichsze, tylko jak najgłosniejsze. Z pewnością ktoś doświadczył takich wyrobów i może coś polecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Witam > Ja z dość nietypowym pytaniem: Które marki klocków hamulcowych wydają piski przy hamowaniu. > Tak jest, nie chodzi mi o te jak najcichsze, tylko jak najgłosniejsze. > Z pewnością ktoś doświadczył takich wyrobów i może coś polecić EBC yellow stuff Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LETIS Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 ja w omedze mialem SBS-y (scandinawian brake system chyba) i piszczaly strasznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 nie wiem po co mozna polecac piszczące klocki ale trafiły się polskie Brecki- piszczały, drugi komplet jak na razie cisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > nie wiem po co mozna polecac piszczące klocki ale trafiły się polskie Brecki- piszczały, drugi > komplet jak na razie cisza Ja tez nie wiem po co , ale mójdobry kolega wie, ze siedze na "jakimś forum motoryzacyjnym" i zlecił mi dowiedzieć się coś na ten temat. Co knuje nie chce się przyznać. ps sam jeżdżę na breckach i u mnie cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Klocki nie piszczą. Nie ma reguły któe ew piszczą mniej lub bardziej. Sporo też zależy od kierowcy jak i od staranności montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 na jednej tarczy klocek będzie piszczał na innej nie. Z moich obserwacji wynika ,że tarcze i klocki powinny być dobrane. Pytanie JAK? NIE WIEM :D Lepiej omijać tanie chińskie klocki i kupić lepsze. Grunt ,żeby się szybko nie starły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Klocki nie piszczą. Fakt, jest to najczęściej wina tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Nam piszczą ATE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Większość typowo wyczynowych klocków np Ferodo DS3000 zanim się porządnie rozgrzeją to piszczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mustaff14 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 U mnie w Nubirze połączenie tarczy hamulcowej Mikody i klocków Bosch'a przy hamowaniu wydaje dźwięki zbliżone do tych w filharmonii, jednym słowem tragedia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Większość typowo wyczynowych klocków np Ferodo DS3000 zanim się porządnie rozgrzeją to piszczą. Lacetti 1.4 i wyczynowe klocki P.S. Nawet gdy się rozgrzeją to piszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Nam piszczą ATE Mnie też kiedyś piszczały. Mocno na początku po zmianie. Potem coraz mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Fakt, jest to najczęściej wina tarczy. Pitolicie waść panie. Odpowiedzialny zawsze jest klocek. Sprawa jest dość prosta. Przyczyn może być kilka. Pierwsza, klocki słabej jakości czasem mają dość duże pory w okładzinie. Podczas hamowania klocek się rozgrzewa i powstają gazy. Te gazy przelatując przez pory w okładzinie powodują do drgań gazu. Jeśłi trafi na częstotliwość którą odbierze ludzkie ucho najczęściej powstaje właśnie pisk. Drugi, niektóre klocki mogą popiskiwać jak są niedogrzane. Można zrobić sobie mały test, rozpędzić się do 70-80km/h i delikatnie nacisnąć pedał hamulca, jechac tak ze 100metrów i w końcowej fazie hamowania nacisnąć pedał aż do zatrzymania. Spora część klocków wtedy zapiszczy. Trzeci to tak jak już tutaj wspomniano klocki wyczynowe. Piszczą zazwyczaj z powodu zawartego w okładzinie materiału pochodzenia ceramicznego lub metalicznego. Zazwyczaj po mocnym rozgrzaniu przestają piszczeć. Czwarty powód to wadliwy montaż. Nie wyczyszczenie lub zapieczone prowadnice potrafią prowadzić do zapiekania się klocka. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 tarcze Bosch + klocki Bosch - never more. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 Pytanie: Co jest przyczyna jeśli piszczą tylko pod przy początkowej fazie hamowania (wtedy kiedy klocek dopiero zaczyna dotykać lekko tarczy)? Bo gdy się hamuje to najpierw jest pisk, potem przestaje piszczeć i auto staje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 18 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 > Pytanie: Co jest przyczyna jeśli piszczą tylko pod przy początkowej fazie hamowania (wtedy kiedy > klocek dopiero zaczyna dotykać lekko tarczy)? Bo gdy się hamuje to najpierw jest pisk, potem > przestaje piszczeć i auto staje. Zbyt duże pory w okładzinie klocka. Jest specjalny środek którym smaruje się okładzinę. Zostawia do wyschnięcia i montuje na auto. Jest to w formie żywicy. Po prostu ona wsiąkając w okładzinę wypełnia pory i w nich zastyga. Wielokrotnie taką operacje robiłem osobiście i za każdym razem pomagało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > Zbyt duże pory w okładzinie klocka. Jest specjalny środek którym smaruje się okładzinę. Zostawia do > wyschnięcia i montuje na auto. Jest to w formie żywicy. Po prostu ona wsiąkając w okładzinę > wypełnia pory i w nich zastyga. Wielokrotnie taką operacje robiłem osobiście i za każdym razem > pomagało yyy az tak gleboko wnika? i nie sciera sie? i nie wyparowuje?yyyy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > Klocki nie piszczą. > Nie ma reguły któe ew piszczą mniej lub bardziej. Sporo też zależy od kierowcy jak i od staranności > montażu. od kierowcy??!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 moje jak są zimne to "pierdzą". nie ma się co śmiać. Coś jakby gołą tyłkiem po skórzanym fotelu. Tylko tak cichutko przy delikatnym hamowaniu. Klocki ATE tarcze ATE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > tarcze Bosch + klocki Bosch - never more. Wadliwy montaż? Zakładałem taki zestaw do Renówki 15 tys.km temu i spisuje się b. dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > Wadliwy montaż? Zakładałem taki zestaw do Renówki 15 tys.km temu i spisuje się b. dobrze No własnie też sie dziwie bo oryginalnie miałem tarcze i klocki bosch. Teraz klocki sie skończyły ale tarcza była dobra wiec do tego boscha dałem klocki trw i po 10 tys zaczeły piszczec jak cholera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > Witam > Ja z dość nietypowym pytaniem: Które marki klocków hamulcowych wydają piski przy hamowaniu. > Tak jest, nie chodzi mi o te jak najcichsze, tylko jak najgłosniejsze. > Z pewnością ktoś doświadczył takich wyrobów i może coś polecić wszystkie, zależy od sposobu jazdy kierowcy, ale każde można tak użytkować aby popiskiwały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert60 Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > Witam > Ja z dość nietypowym pytaniem: Które marki klocków hamulcowych wydają piski przy hamowaniu. > Tak jest, nie chodzi mi o te jak najcichsze, tylko jak najgłosniejsze. > Z pewnością ktoś doświadczył takich wyrobów i może coś polecić Dobrej jakości klocek ma na zewnętrznej stronie naklejoną folię, która przy hamowaniu stykając się z jarzmem z jednej strony i tłokiem hamulca z drugiej eliminuje wszelkiego rodzaju piski. Zaleca się dodatkowo nasmarować specjalnym smarem miejsca styku klocka w prowadnicach w jarzmie, a także miejsca styku folii klocka z jarzmem i tłokiem. Ot i cała filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > tarcze Bosch + klocki Bosch - never more. Kurna mam to samo....toć pociąg ciszej hamuje... pomaga chwilowe przeczyszczenie warstwy ściernej klocka... że nie wspomnę że te klocki to syf, miękkie jak kupa, syfią felgi niesamowicie to szwagier ma założone klocki TRW a tarcze sportowe, nacinane,nawiecane i inne cuda na kiju firmy Hart i hamują IMHO zajebiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > yyy az tak gleboko wnika? i nie sciera sie? i nie wyparowuje?yyyy.... A oczywiście że się ściera. Razem z okłądziną. No chyba logiczne że jak jest w środku to musi się ścierać. Powiem ci że specjalnie nie wnikałem. Po prostu to działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > od kierowcy??!! A co u ciebie w aucie hamuje pasażer??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 > No własnie też sie dziwie bo oryginalnie miałem tarcze i klocki bosch. Teraz klocki sie skończyły > ale tarcza była dobra wiec do tego boscha dałem klocki trw i po 10 tys zaczeły piszczec jak > cholera. A jak wyglądała tarcza??? Bo idealnie gładka to na pewno nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw Napisano 19 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 A masz pudełko po tych Bosch'ach? Bo znajomy mechanik opowiadał że produkcję niektórych części przenoszą do Turcji i one są gorszej jakości, natomiast ja mam tarcze i klocki wyprodukowane chyba we Włoszech i UK i są jak na razie ok. Z piszczeniem był problem na oryginalnych klockach Renault - po przesiadce na Bosch - cisza. Widocznie mam szczęście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 20 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 > Czwarty powód to wadliwy montaż. Nie wyczyszczenie lub zapieczone prowadnice potrafią prowadzić do > zapiekania się klocka. I to w ogromnej większości powód. Większość użytkowników opluwa klocki/tarcze za piszczenie a to wcale nie ich wina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Nam piszczą ATE absolutnie zaprzeczam, u mnie nawet nie jękną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Dobrej jakości klocek ma na zewnętrznej stronie naklejoną folię, która przy hamowaniu stykając się > z jarzmem z jednej strony i tłokiem hamulca z drugiej eliminuje wszelkiego rodzaju piski. > Zaleca się dodatkowo nasmarować specjalnym smarem miejsca styku klocka w prowadnicach w > jarzmie, a także miejsca styku folii klocka z jarzmem i tłokiem. Ot i cała filozofia. zgadzam się z tą właśnie teorią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 > Mnie też kiedyś piszczały. Mocno na początku po zmianie. Potem coraz mniej. A u mnie odwrotnie. Klocki i tarcze Bosch z tyłu zmieniłem latem, a piszczeć zaczynają teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.