noras Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Taki benzyniak (uwierz mi na słowo) rozpędza się jak kibel jak mu nie zredukujesz biegu. Diesel bez > redukcji ciągnie ładnie, Czyli nie jest to problem diesel/benzyna tylko umiem jeździć vs. nie umiem jeździć. Umiejętność jazdy samochodem to nie tylko umiejętność deptania lewego pedału. > Ale z wolnossącej małej benzyny na turbodiesla przesiada się wielu z ochotą Z większa przesiadam się odwrotnie. Cicho, nie trzęsie się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Czyli nie jest to problem diesel/benzyna tylko umiem jeździć vs. nie umiem jeździć. Moim zdaniem to raczej problem typu "jadę z pracy po 8 godzinach w fabryce i mam gdzieś mieszanie biegami, chcę tylko do domu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Moim zdaniem to raczej problem typu "jadę z pracy po 8 godzinach w fabryce i mam gdzieś mieszanie > biegami, chcę tylko do domu". ... i wybieram benzynę jako bardziej elastyczną i ze znacznie większym zakresem prędkości na poszczególnych biegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > w środku lata wadą zaś jest czarny kolor? Dlatego kupuję białe samochody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > W Polsce królują benzynowe 4 cylindry, bez turbo. I skrzynia ręczna. > Taki benzyniak (uwierz mi na słowo) rozpędza się jak kibel jak mu nie zredukujesz biegu. Diesel bez > redukcji ciągnie ładnie, może po krótkiej chwili zawahania bo turbo się budzi. O to to to! Dlatego jest tak wielu zwolenników diesla! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > ... i wybieram benzynę jako bardziej elastyczną i ze znacznie większym zakresem prędkości na > poszczególnych biegach. W teorii W praktyce jedziesz za ciężarówką na V biegu i nie chce Ci się redukować. Powodzenia z wolnossącą benzyną o pojemności 1.6 (lub okolice tej pojemności) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > W teorii > W praktyce jedziesz za ciężarówką na V biegu i nie chce Ci się redukować. Powodzenia z wolnossącą > benzyną o pojemności 1.6 (lub okolice tej pojemności) W praktyce jazdy dieslem jak jeszcze miałem ręczną skrzynię, to musiałem zredukować jak tylko do niej dojechałem, bo na szóstym biegu nie dało się za nią jechać (1200 obr przy 80 km/h to ciut mało i nawet komp sugerował zmianę na 5). Natomiast jak już chciałem i mogłem tę ciężarówkę wyprzedzić to i tak redukowałem na czwórkę, bo na 5 i ok 1700 obr przy tej prędkości auto słabo się zbierało. Jeśli ciężarówka zwolniła na zakręcie czy ograniczeniu poniżej 70 km/h to musiałem znowu z piątki redukować na czwórkę. Tymczasem jadąc t.benzyniakiem swobodnie i płynnie jechałem na szóstym biegu od 50-60 km/h. Bez problemu jeśli mi się nie chciało jechać dynamicznie mogłem na szóstce przejechać przez wioskę zwalniając i nie zmieniając szóstego biegu. Takiej opcji w dieslu nie miałem. Owszem mógłbym i w dieslu udawać, że nie mam 5 i 6 biegu i jeździć na czwórce, tylko draźniłyby mnie wysokie obroty przy wyższych prędkościach, o marnowaniu paliwa nie wspominam. To samo mógłbym robić w słabszym benzyniaku N/A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > brawo za odwagę diesel tylko w traktorach Jaką odwagę? Nie napisał nic złego na fiaty, albo na vw, to gdzie tu odwaga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Jeśli ciężarówka zwolniła na zakręcie czy ograniczeniu poniżej 70 km/h to musiałem znowu z piątki > redukować na czwórkę. Tymczasem jadąc t.benzyniakiem swobodnie i płynnie jechałem na szóstym Ty piszesz o t.benzynie A ja o N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Ty piszesz o t.benzynie A ja o N/A znaczy się nie zauważyłeś, że sporo marek zastąpiło 1,6 N/A za pomocą 1,2/1,4t? Ja wspominanym Fiatem 1,4 jeździłem blisko 5 lat temu. Było to auto tanie, masowe - od wersji z dieslem o 6 tys tańsze. Pominąłeś chyba też "Owszem mógłbym i w dieslu udawać, że nie mam 5 i 6 biegu i jeździć na czwórce, tylko draźniłyby mnie wysokie obroty przy wyższych prędkościach, o marnowaniu paliwa nie wspominam. To samo mógłbym robić w słabszym benzyniaku N/A. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Babinicz Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Czyli nie jest to problem diesel/benzyna tylko umiem jeździć vs. nie umiem jeździć. > Umiejętność jazdy samochodem to nie tylko umiejętność deptania lewego pedału. Jezeli miales na mysli pedal gazu, to o ile dobrze pamietam, jest on po prawej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Jezeli miales na mysli pedal gazu, to o ile dobrze pamietam, jest on po prawej stronie No bo ta Australia pewnie kolegę zmyliła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Nie wiem jak to robią i szczerze mówiąc mało mnie to obchodzi. > Przeszkadza mi usyfiona rękojeść. > Benzynę tankuję od kilkunastu lat - do niedawna nie wiedziałem po co są te foliowe rękawiczki. W życiu nie widziałem brudnego pistoletu - ani w przypadku noPb, ani ON. Chyba starasz się na siłę poszukać (nie da się ukryć... dziwacznego) argumentu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Nie będę komentował całości, pozwolę sobie tylko dodać, że jakiś czas temu miałem okazję porównać, > jeżdżąc po mieście, dwie Captivy: 2.2 t-dizel i 3.0 benzyna. > 3-litrową benzyną jeździło mi się przyjemniej (ogólnie wolę porządne benzyniaki od t-dyszli), a > średnie spalanie z miasta wyszło mi następujące: > 2.2 dizel - 9,5 litra > 3.0 benzyna - trochę ponad 16 litrów. To niemożliwe - to na pewno przypadek ekstremalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Dokładnie tak, owszem w ciężarówce tej wady się nie zauważa, bo auto i jeździ niemal non stop, ale > w aucie osobowym jest to wada. Wyższa sprawność ma w tym wypadku także swoje negatywne > konsekwencje. > Nawet jeśli nam nie jest zimno bo jest jakaś elektryczna nagrzewnica, to sam silnik długo nie jest > nagrzany przez co nie można w pełni korzystać z jego osiągów. Przy eksploatacji w mieście i > jeździe na krótkich odcinkach jest to dodatkowo problematyczne z racji DPF. O czym Ty piszesz? Wskaźnik temperatury silnika pokazuje temperaturę wnętrza? Grzałka dogrzewająca płyn chłodzący nie grzeje silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 Po zdjęciach wnoszę, że Australijska Captiva to Europejski Opel Antara. Środek naszej Captivy jest zupełnie inny, tak samo grill i reflektory a tył żywcem zdjęty z Antary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > O czym Ty piszesz? Wskaźnik temperatury silnika pokazuje temperaturę wnętrza? Grzałka dogrzewająca > płyn chłodzący nie grzeje silnika? Piszę o tym, że rozwiązania są różne. Równie dobrze może powiedzieć, że założysz webasto i silnik w ogóle nie musi się nagrzewać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Piszę o tym, że rozwiązania są różne. Równie dobrze może powiedzieć, że założysz webasto i silnik w > ogóle nie musi się nagrzewać. A równie dobrze mogę powiedzieć, że pojadę tramwajem i potem pójdę na pizzę - ale jaki to ma związek z dyskusją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 Strasznie wysokie spalanie, przy tej pojemnosci i masie to musial dlugo stac w korkach, bardzo dlugo. Ewentualnie cos bylo mocno zepsute. Reszty komentowac nie ma co, obiektywnosc lezy i kwiczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > A równie dobrze mogę powiedzieć, że pojadę tramwajem i potem pójdę na pizzę - ale jaki to ma > związek z dyskusją? Słusznie zauważasz. Metody na obejście, przypudrowanie wady nie zmieniają faktu, że wada jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > znaczy się nie zauważyłeś, że sporo marek zastąpiło 1,6 N/A za pomocą 1,2/1,4t? > Ja wspominanym Fiatem 1,4 jeździłem blisko 5 lat temu. Było to auto tanie, masowe - od wersji z > dieslem o 6 tys tańsze. Ty masz auto z turbo, połowa autokącika ma , ale średnia wieku aut w Polsce to? 10 lat? Wtedy t.benzyna popularna to chyba tylko 1.8T w VAG. > Pominąłeś chyba też > "Owszem mógłbym i w dieslu udawać, że nie mam 5 i 6 biegu i jeździć na czwórce, tylko draźniłyby > mnie wysokie obroty przy wyższych prędkościach, o marnowaniu paliwa nie wspominam. To samo > mógłbym robić w słabszym benzyniaku N/A. " Tak pominąłem. To prawda że na 6 biegu przy ciężarówkowym tempie nie ma co szukać przyśpieszenia. Nadal jednak redukujesz mniej i np nie musisz zmieniać biegu w trakcie przyśpieszania. Ja w Punto przy wyprzedzaniu redukuję do III jak chcę bardzo szybko, albo do IV jak chcę jako tako szybko. Czasem jest tak, że muszę na tym IV biegu jechać spory kawałek, w oczekiwaniu na miejsce, bo już już się wydaje że jest miejsce, a tu dupa. Ale już za chwilę znowu będzie....i znowu dupa Dawno chyba nie jeździłeś N/A Świetne na tor, ale na ulicę mało wygodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Słusznie zauważasz. Metody na obejście, przypudrowanie wady nie zmieniają faktu, że wada jest. Masz rację Np. wyższe oprocentowanie w kategorii lokat bankowych też jest wadą - analogicznie jak wyższa sprawność w kategorii silników spalinowych Napiszę prościej... Sprawność silnika bezpośrednio oznacza ilość energii ze spalanego paliwa użytej do tego, żeby samochód jechał w stosunku do tej, użytej do podgrzania silnika i jego otoczenia. I zgodnie z prawami fizyki i mechaniki obowiązującymi już jakiś czas - im wyższa sprawność, tym lepiej, bo silnik skuteczniej wykorzystuje paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Masz rację Np. wyższe oprocentowanie w kategorii lokat bankowych też jest wadą - analogicznie jak > wyższa sprawność w kategorii silników spalinowych > Napiszę prościej... Sprawność silnika bezpośrednio oznacza ilość energii ze spalanego paliwa użytej > do tego, żeby samochód jechał w stosunku do tej, użytej do podgrzania silnika i jego > otoczenia. I zgodnie z prawami fizyki i mechaniki obowiązującymi już jakiś czas - im wyższa > sprawność, tym lepiej, bo silnik skuteczniej wykorzystuje paliwo. I dlatego wśród silników okrętowych królują diesle. PRoblem polega na tym, że my tu dyskutujemy o zużyciu paliwa samochodu a nie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Po zdjęciach wnoszę, że Australijska Captiva to Europejski Opel Antara. Środek naszej Captivy jest > zupełnie inny, tak samo grill i reflektory a tył żywcem zdjęty z Antary. W końcu ktoś to napisał Tyle bełkotu o wyższości tego nad tamtym a nie zauważyli co jest na zdjęciach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Dawno chyba nie jeździłeś N/A Świetne na tor, ale na ulicę mało wygodne Masz rację. Ostatnio ponad rok temu. Panda 1,1 trasa Wawa-Gdańsk. Zdałem relację na AK. Byłem zszokowany jak fajnie to auto jeździło i zaskakująco dobrze przyspieszało. Zero problemów z TIRami, oczywiście korzystałem ze skrzyni biegów stosownie do potrzeb. Natomiast nieprawdą jest sugestia jakoby w benzyniaku szybciej kończyły się poszczególne biegi. One są dłuższe nie tylko w dół, ale i w górę. W Dieslu miałem wyjątkowo długie biegi, a i tak trójka kończyła mi się zaraz po 130 km/h. Mimo, że był to najszybszy bieg do łyknięcia ciężarówki, to i tak zwykle robiłem to na czwórce aby nie być zmuszonym do zmiany biegi podczas wyprzedzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Masz rację. Ostatnio ponad rok temu. Panda 1,1 trasa Wawa-Gdańsk. Zdałem relację na AK. Byłem > zszokowany jak fajnie to auto jeździło i zaskakująco dobrze przyspieszało. Zero problemów z > TIRami, oczywiście korzystałem ze skrzyni biegów stosownie do potrzeb. Zawsze mnie zadziwia, czego Ty nie napiszesz, żeby tylko udowodnić swoje racje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Masz rację Np. wyższe oprocentowanie w kategorii lokat bankowych też jest wadą - analogicznie jak > wyższa sprawność w kategorii silników spalinowych > Napiszę prościej... Sprawność silnika bezpośrednio oznacza ilość energii ze spalanego paliwa użytej > do tego, żeby samochód jechał w stosunku do tej, użytej do podgrzania silnika i jego > otoczenia. I zgodnie z prawami fizyki i mechaniki obowiązującymi już jakiś czas - im wyższa > sprawność, tym lepiej, bo silnik skuteczniej wykorzystuje paliwo. Zdajesz się nie dostrzegać, że cecha jaką jest wyższa sprawność (to też zresztą dyskusjne w osobówce eksploatowanej w mieście) ma zarówno pozytywne (niższe spalanie) jak i negatywne (dłuższe nagrzewanie) konsekwencje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Zawsze mnie zadziwia, czego Ty nie napiszesz, żeby tylko udowodnić swoje racje... Możemy się przejechać jeśli chcesz. Udowodnię Ci w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Możemy się przejechać jeśli chcesz. Udowodnię Ci w praktyce. Jeździłem Pandą 1.1 już kilka razy i nie mam ochoty tego powtarzać. Nie wiem, jak mocno trzeba się uderzyć w głowę, żeby napisać, że to zaskakująco dobrze przyspiesza i fajnie się tym jedzie w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Takiej opcji w dieslu nie miałem. > Owszem mógłbym i w dieslu udawać, że nie mam 5 i 6 biegu i jeździć na czwórce, tylko draźniłyby > mnie wysokie obroty przy wyższych prędkościach, o marnowaniu paliwa nie wspominam. To samo > mógłbym robić w słabszym benzyniaku N/A. To dziwne, ja jadę 1100 na V za ciężarówkami, a potem naciskam gaz i jazda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Jeździłem Pandą 1.1 już kilka razy i nie mam ochoty tego powtarzać. Nie wiem, jak mocno trzeba się > uderzyć w głowę, żeby napisać, że to zaskakująco dobrze przyspiesza i fajnie się tym jedzie w > trasie. Zaskakująco dobrze jak na tak słaby silnik (bo auto małe i lekkie) - miej może odrobinę wyobraźni w kwestii punktu odniesienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > To dziwne, ja jadę 1100 na V za ciężarówkami, a potem naciskam gaz i jazda No to masz dłuuugą prostą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Masz rację. Ostatnio ponad rok temu. Panda 1,1 trasa Wawa-Gdańsk. Zdałem relację na AK. Byłem > zszokowany jak fajnie to auto jeździło i zaskakująco dobrze przyspieszało. Zero problemów z > TIRami, oczywiście korzystałem ze skrzyni biegów stosownie do potrzeb. ok, nie mam pytań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Zaskakująco dobrze jak na tak słaby silnik (bo auto małe i lekkie) - miej może odrobinę wyobraźni w > kwestii punktu odniesienia. Opanuj się trochę w dopasowywaniu rzeczywistości do swoich potrzeb. Panda 1.1 przyspiesza testowo do setki w ~17 sekund, a żeby osiągnąć 120 potrzebuje jakichś 25 sekund. Powyżej ~120 km/h właściwie przestaje przyspieszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Opanuj się trochę w dopasowywaniu rzeczywistości do swoich potrzeb. > Panda 1.1 przyspiesza testowo do setki w ~17 sekund, a żeby osiągnąć 120 potrzebuje jakichś 25 > sekund. Powyżej ~120 km/h właściwie przestaje przyspieszać. ale tir jedzie 80 km/h i można nabrać prędkości jeszcze zanim się zjedzie na pas przeciwległy. Ja piszę o swoich odczuciach. Spodziewałem się niewiadomo jakiego muła po przesiadce z diesla 186KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > ale tir jedzie 80 km/h i można nabrać prędkości jeszcze zanim się zjedzie na pas przeciwległy. przestań już teoryzować, docent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > przestań już teoryzować, docent Zaproszenie do praktyki odrzuciłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Zaproszenie do praktyki odrzuciłeś. Zrozum, że Ty mi niczego w praktyce nie udowodnisz. Ja wiem jak jeździ Panda 1.1 i wiem, że to co piszesz, to tak zwana gówno-prawda. EOT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > No to masz dłuuugą prostą No jak trzeba wyprzedzić dynamicznie i szybko to redukuję na IV, na III jeszcze nie zredukowałem nigdy - nie miałem sytuacji awaryjnej która by tego wymagała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Zrozum, że Ty mi niczego w praktyce nie udowodnisz. Ja wiem jak jeździ Panda 1.1 i wiem, że to co > piszesz, to tak zwana gówno-prawda. Miałem jako zastępczą Pandę 1.2 MPI i to się piękne zbierało, aż byłem w szoku. No, ale 1.2 MPI to ma chyba 80KM, a 1.1 SPI ma 55KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > kop to by Ci się przydał, bo już piszesz takie bzdury, że głowa boli. Zapraszam do mnie, dostaniesz kawę i zademonstruję Ci jak potrafi się zbierać diesel z IV i V biegu z 1100-1200 obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > No jak trzeba wyprzedzić dynamicznie i szybko to redukuję na IV, na III jeszcze > nie zredukowałem nigdy - nie miałem sytuacji awaryjnej która by tego wymagała Starego klekota mi szkoda, ale w Lacetti bardzo często redukuję do 3 biegu by wyprzedzić TIRa - wtedy bardzo sprawnie to idzie bo silnik lubi wysokie obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Ty coś piłeś dzisiaj? Poziom bełkotu masz niesamowity. Przepraszam że to napiszę, ale Twoja wiedza jest tu troszkę wyśmiewana... Co do zaś gustów to myślę, że należy poprzestać na tym, że jedni mają diesle, a inni benzyny i tyle. Bo lubią. A to co ja piszę, to zawsze można sprawdzić, przyjeżdżając do mnie po prostu i wsiadając za kierownicę, ale w Warszawie też tego sporo jeździ, w zasadzie nawet niektórzy po programach, którego ja jeszcze nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > I sprzęgło do wymiany po miesiącu. Bzdura. Spytaj CINKA_ ile sprzęgieł spaliło się po jego programie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Ja też mam diesla i też wiem jak jedzie, ale bełkotu nie trawię. Trzymaj chłopie jakiś poziom. Stać > Cię na trochę więcej. No najwyraźniej po prostu źle go używasz, bo twierdzisz, że w czymś tam jest gorszy. Skoro masz diesla, to doskonale potrafisz objechać dowolną benzynę o podobnej mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Przepraszam że to napiszę, ale Twoja wiedza jest tu troszkę wyśmiewana... a jak konkretnie WIEDZA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Właśnie mi diesel bardziej odpowiada w mieście.[...]bo ma spory moment obrotowy jak na taki mały silniczek, a do tego przy > prędkościach miejskich jest jeszcze cichy. Niz beznyna 1.3 lub 1.5? W trasę go nie biorę, bo wtedy robi się głośny i > męczący. A na dojazdy do pracy sprawdza się głównie dzięki spalaniu - średnio 4,7 litrów ON na > 100km W spalaniu widze zalete. Ale z dawnego dosiwdczenia, kiedys mialem Echo aka EU Yaris pierwszej generacji. To palilo ok 6 litrow, wiec powiedzmy ze 1.5l roznicy. U mnie przy wtedy cenach Diesel -90c i benzyny 70c to w ogole nie mialo logicznego zastosowania [...] > No niestety diesel jest droższy w naprawach, ale nie aż tak strasznie. Może u Was jest dużo drożej, Nowosc to raz a dwa ze Joe Blow tego nie naprawi, z tym ze powoli tak sie dzieje ze wszystkim nie tylko Diesel[...] > Toyota wycofuje się z produkcji diesli. W dostawach na Europę własnie podpisali kontrakt z BMW Dlatego wlasnie Toyota mysli o Diesel w tej czesci globu > W Polsce auto z silnikiem diesla właśnie te 7kPLN jest droższy. Do tej pory sprzedawały się, bo ON > był tańszy i silniki nie tak skomplikowane. ...ale teraz to sie zmienilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > Hmm: > Polo TSI leje Stilo JTD > W 2 kategoriach Stilo wygrywa - dlatego że ma tylko 5 biegów. Masa, to chyba słowo klucz, poza tym ciekawe jakie jest wówczas spalanie, podczas tego lania i kto więcej za te wyścigi zapłaci Pomijam już fakt, że to JTD, a nie mJTD. JTD nie jest produkowane od dawna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > No najwyraźniej po prostu źle go używasz, bo twierdzisz, że w czymś tam jest > gorszy. Skoro masz diesla, to doskonale potrafisz objechać dowolną benzynę > o podobnej mocy. Już o tym dziś mówiłeś. Nie odniosłeś się do podanych przez nas przykładów. Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 > 2.2 dizel - 9,5 litra > 3.0 benzyna - trochę ponad 16 litrów. I to myślę kończy temat w zakresie kosztów przejechania 1 km Wiadomo, zawsze można podnieść argument, że DKZ jest drogie itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.