Skocz do zawartości

Dacia Lodgy test 2012


Nubirski

Rekomendowane odpowiedzi

> hmm chyba jednak nie, o ile dobrze zrozumiałem to w daci jest ciągnięte aż od klapy tylnej

> a np w c-max'ie mam mocowanie zaraz za tylnym fotelem, tak jak trzeci słupek

Nie wiedzialem jak to jest w Lodgy, ale jezeli jest pociagniety z konca dachu to "ucina" glowy pasazerom w 3 rzedzie lub uniemozliwia ladowanie "pod dach" (co w vanach i kombi ludzie czesto robia), a nie sadze, zeby to bylo tak bez sensu zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zareagowałem dopiero jak się zaświeciło czerwone, samochód robił takie "bim,bim!" i wyświetlił

> komunikat "engine hot" czy jakoś tak

Syfroen tez nie montuje wskaznika w C4 Picasso i C3 Picasso (tu w benzynie jest dodatkowo wskaznik zimnego silnika, a w obu modelach przegrzania), a po tym jak sobie pojezdzilem z podlaczona Lexia i logowalem temperature to mozna sie domyslac dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiedzialem jak to jest w Lodgy, ale jezeli jest pociagniety z konca dachu to "ucina" glowy

> pasazerom w 3 rzedzie lub uniemozliwia ladowanie "pod dach" (co w vanach i kombi ludzie czesto

> robia), a nie sadze, zeby to bylo tak bez sensu zrobione.

Ales wymyslił teorie z ucinaniem głów. Inna sprawa jest taka że auta nie ładuje się powyżej foteli bo prędzej cię walizka zabija lecąca z bagaznika niż ten pas.

Tu masz foto jak to wygląda. ten pas wiszący na dachu przplata sie przez ucho środkowego siedzenia i masz pas 3 punktowy. Nic nie oprzeszkadza osobom w 3 kasie wink.gif

1276929390_100753532_5-RENAULT-GRAND-SCENIC-15DCi-7-osobowy__IDEAl__SUPER-CENA-Auto-Moto-1276929390.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ales wymyslił teorie z ucinaniem głów.

Nie wymyslilem, a raczej powatpiewalem, ze pas idzie "z konca" dachu.

> Inna sprawa jest taka że auta nie ładuje się powyżej foteli

Laduje sie, bardzo czesto, zwlaszcza vany i kombi. Po co kupowac kombi i ladowac tylko do linii szyb skoro mozna sedana ?

> bo prędzej cię walizka zabija lecąca z bagaznika niż ten pas.

Zawsze mozna rozwinac pionowo siatke - nic nie przeleci.

> Tu masz foto jak to wygląda. ten pas wiszący na dachu przplata sie przez ucho środkowego siedzenia

> i masz pas 3 punktowy. Nic nie oprzeszkadza osobom w 3 kasie

Wiec zle nie jest, chociaz troche inaczej niz u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba astra H nie ma wskaźnika i jakoś jeżdżą

> przypuszczam że wskaźnik zapala się "jak wskazówka wejdzie na czerwone pole"

> szybciej zareagujesz mając wskazówkę? ile osób to w ogóle obserwuje

ze sposobu zachowania się wskaźnika można wywnioskować stan układu chłodzenia daleko wcześniej przed awarią i jej zapobiec. Jak nie masz wskazówki to czekasz na nieuniknione zlosnik.gif podobnie sprawa ma się w przypadku woltomierza, którego już chyba w ogóle się nie montuje zlosnik.gif

ja tam lubię jak jest wskaźnik temperatury, ciśnienia oleju i woltomierz

p400sv-spec-30.jpg

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ze sposobu zachowania się wskaźnika można wywnioskować stan układu chłodzenia daleko wcześniej

> przed awarią i jej zapobiec. Jak nie masz wskazówki to czekasz na nieuniknione podobnie

> sprawa ma się w przypadku woltomierza, którego już chyba w ogóle się nie montuje

> ja tam lubię jak jest wskaźnik temperatury, ciśnienia oleju i woltomierz

wiesz ja też lubię mieć "gadżety" w aucie, ale czy przeciętny kowalski zwraca na to uwagę ?

zawsze można zapodać jakiś komputer na obd, tak jak mam w maksie - masz wtedy pełny pogląd, od korekty map wtrysku, po temp w układzie dolotowym grinser006.gif

nie wiem czy taka lampka nie bardziej przemawia od wskaźnika hmm.gif

pamiętam jak w astrze w korkach wskazówka goniła jak głupia, tzn wystarczyło stanąć na światłach i już była pod czerwonym polem icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz ja też lubię mieć "gadżety" w aucie, ale czy przeciętny kowalski zwraca na to uwagę ?

> zawsze można zapodać jakiś komputer na obd, tak jak mam w maksie - masz wtedy pełny pogląd, od

> korekty map wtrysku, po temp w układzie dolotowym

> nie wiem czy taka lampka nie bardziej przemawia od wskaźnika

> pamiętam jak w astrze w korkach wskazówka goniła jak głupia, tzn wystarczyło stanąć na światłach i

> już była pod czerwonym polem

Zegary w Lodgy to kolejna mutacja meganowskich liczników, tyle że w bieda-wersji. Podejrzewam, że bez problemu będzie można zamontować takie oto jak poniżej. zlosnik.gif

286318104-mfpl_megane016_4.jpg

post-49578-1435251756418_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pamiętam jak w astrze w korkach wskazówka goniła jak głupia, tzn wystarczyło stanąć na światłach i

> już była pod czerwonym polem

to znaczyło że coś było nie tak - przy sprawnym, poprawnie zaprojektowanym układzie chłodzenia wskazówka ma praktycznie zawsze stać w miejscu - od Łady po BMW tak to właśnie działa jak jest dobrze. Skoro auto Ci się gotowało w korkach to pewnie miałeś zepsuty termostat zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to znaczyło że coś było nie tak - przy sprawnym, poprawnie zaprojektowanym układzie chłodzenia

> wskazówka ma praktycznie zawsze stać w miejscu - od Łady po BMW tak to właśnie działa jak jest

> dobrze. Skoro auto Ci się gotowało w korkach to pewnie miałeś zepsuty termostat

nie, TTTM po prostu wskaźnik jest dość czuły i widać każdą delikatną zmianę temp ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak jest u Ciebie??

Nie ma zadneog ucha na fotelu, pas zwija sie bardziej nad oparcia, sciaga sie go w dol, zapina w uchwycie "mocujacym" i drugim zaczepem przypinamy pasazera (C4 Grand Picasso). To chyba najpopularniejsze rozwiazanie, w sumie pewnie rozni sie tylko brakiem "ucha-prowadnicy" przy fotelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ales wymyslił teorie z ucinaniem głów. Inna sprawa jest taka że auta nie ładuje się powyżej foteli

> bo prędzej cię walizka zabija lecąca z bagaznika niż ten pas.

> Tu masz foto jak to wygląda. ten pas wiszący na dachu przplata sie przez ucho środkowego siedzenia

> i masz pas 3 punktowy. Nic nie oprzeszkadza osobom w 3 kasie

Właśnie tak to wygląda i jest to komiczne. Pasażerowie z trzeciego rzędu mogą sobie bieliznę wieszać na tym pasie, który leci między nimi. A jeśli nie ma trzeciego rzędu to jeszcze śmieszniej bo w akcesoriach jest dostępna kratka przedziału bagażowego. I można wtedy bezpiecznie ładować bagażnik po dach, oczywiście omijając pas biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To musisz w takim razie odpuscic wszelakie vany bo wiekszosc tak ma.

mój ma środkowy fotel II-rzędu z własnym pasem a jest mocowany samodzielnie do podłogi.

Co jeszcze ciekawe, Lodgy po złożeniu drugiego rzędu siedzeń (wyjąć niestety się nie da) nie może się pochwalić płaską podłogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Duster tez jest taki niby super tani, a jak sie go doposazy do

> absolutnego minimum w cywilizowanym swiecie, wychodzi 60k.

> A pewnych reczy, ktore sa baaaardzo przydatne (automatyczna klima) nie dokupi sie do dacii wcale

Nie rozumiem po co w tanim(!) samochodzie ma być bogate, drogie, a później kłopotliwe i kosztowne wyposażenie? Sens Dacii jest właśnie w najtańszych wersjach. Top wersje z dCi to jest właśnie bezsens.

Zobaczmy co ma Lodgy:

Access nie ma "nic", a w opcji są koła 15-calowe (14-ki lepsze bo zimówki będą tańsze), ESP (zbytek) i koło zapasowe (to śmiech).

Bogatsze Ambiance ma:

- zderzak dwubarwny

- listwy

- 15" koła

- imitację metalu w środku i detale w innych kolorach

- zamykany schowek

- komputer pokładowy

- el. szyby

- central (to powinno być)

- dzielona kanapa

- roleta i światło w bagażniku

Nie są to rzeczy niezbędne, ale w Berlingo '99 miałem 3 ostatnie elementy.

Laureate ma dodatkowo:

- chrom i lakier błysk hehe.gif

- el. i grzane lusterka (jak są duże to nie trzeba ich ustawiać i grzać)

- klima (przy tej kubaturze wcale nie jest musem, ale klimomania trwa)

- ogranicznik prędkości niewiem.gif

- halogeny yikes.gif

- reg. wysokości kierownicy, fotela i pasów (nie mam w Loganie i jest dobrze)

- zamykany schowek w górnej części deski

Nie miałem tych elementów w Berlingo, a było super wygodne, nie mam innych w Loganie i nie jest źle.

Prestige ma:

- Media Nav (każdy może sobie kupić co chce do grania i nawigowania)

- ESP (zbytek)

- el. szyby tylne (zbytek i nie trzeba prosić taty, żeby przekręcił kluczyk jak stoimy, żeby otworzyć okno)

- system wspomagania parkowania (że niby pikacz?)

- skóra i błyskotki na fajerze oslabiony.gif

- koła 16" (w życiu)

- siatka na bagaż

Prawda jest taka, że aby korzystać z dużego vana w sposób komfortowy i praktyczny nie trzeba dokupywać bajernych, zbędnych opcji. Jeśli kogoś kręcą bajery to w ogóle nie powinien myśleć o Dacii. Wersja za mniej niż 40 tysięcy ma sens bo zwróci się podczas eksploatacji. Opona 14-calowa będzie tańsza, nie trzeba będzie "nabijać" klimatyzacji i odgrzybiać ze strachem o zdrowie dzieci. Nie trzeba się martwić o rozbite halogeny, łuszczący się chrom i błysk itd.

Najdroższa Lodgy, która ma sens kosztuje 42.900 zł (Ambiance 7 os. 1.6). Oczywiście można dać 20 tysięcy więcej za "prestiżowego" dCi, ale to się może tylko zemścić, a kupno taniego(!), nowego vana może dać radość.

Oczywiście jeśli mówimy, że bez wyposażenia "x" to nie samochód...nie ma sprawy, ale wtedy nie jesteśmy targetem Dacii.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem po co w tanim(!) samochodzie ma być bogate, drogie, a później kłopotliwe i kosztowne

> wyposażenie?

Automatyczna klima to nie "drogie, a pozniej klopotliwe" wyposazenie, to absolutny must-have, jesli samochod ma byc czyms wiecej niz rowerem, w ktorym nie pada na glowe.

W krajach zamozniejszych moga sbie na takie fanaberie pozwalac, w PL nawet dacia to wydatek dorobku zycia czesto, wiec nie moze to byc "polprodukt" jakim dowolny samochod tej marki jest panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Automatyczna klima to nie "drogie, a pozniej klopotliwe" wyposazenie

A właśnie, że tak. System wentylacja/ogrzewanie bez A/C jest absolutnie bezawaryjny i bezobsługowy przez całe życie samochodu. Schładzacz to generator chłodu...i "głodu". zlosnik.gif

> to absolutny must-have

Automatyczna jest zbędna, a w wielu przypadkach głupia, denerwująca i nieergonomiczna. A w wysokim aucie, w którym gorące powietrze idzie nad pasażerów nawet zwykła A/C jest zbędna.

> jesli

> samochod ma byc czyms wiecej niz rowerem, w ktorym nie pada na glowe.

Ma być 7-osobowym rowerem, w którym nie pada na 7 głów. Miałem, jeździłem i podróżowałem vanem bez wyposażenia i wierz mi, że to nie ekstrasy robią robotę w tym aucie, a jego kształt i przestrzeń.

> W krajach zamozniejszych moga sbie na takie fanaberie pozwalac, w PL nawet dacia to wydatek dorobku

> zycia czesto, wiec nie moze to byc "polprodukt" jakim dowolny samochod tej marki jest

To jest tylko mylenie bezmyślnego naśladowania, mody i braku doświadczenia z praktycznością. Świadomość co jest tanie, a co drogie w takich upodobaniach jest znikoma. Ale to przecież klasyka, że zaoszczędzę 20 zł, a wyrzucę 200.

Każda Dacia. Głównie Duster i Lodgy mają sens w wersjach właśnie za 40 tysięcy. Jeśli ktoś może wydać więcej, niech kupuje Sportage czy Scenica. Bo w przypadku tych modeli kupuje się typ samochodu, a nie banalny wypas.

Wyposażenie miłowało się dawno temu gdy szałem było opuszczenie szybki guzikiem. Już czas, żeby ten prowincjonalny szał minął.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A właśnie, że tak. System wentylacja/ogrzewanie bez A/C jest absolutnie bezawaryjny i bezobsługowy

> przez całe życie samochodu. Schładzacz to generator chłodu...i "głodu".

Teraz tak piszesz, pogadamy, jak bedzie 40 w cieniu 270751858-jezyk.gif

Automat ma wlasnie to do siebie, ze znacznie zmniejsza potrzebe obslugi samego uklad kliatyzacji rowniez - w samochodzie, w ktorym mam automat, NIGDY nie zasmierdzialo skarpetami. W drugim, choc jest mlodszy, ale ma manualna - juz potrafi smierdziec, co by wskazywalo na potrzebe zrobienia czegos przy ukladzie.

> Automatyczna jest zbędna, a w wielu przypadkach głupia, denerwująca i nieergonomiczna.

Sa takie rozwiazania automatu, ktore sobie nie radza, prawda.

Ale jest pare takich, gdzie przez okragly rok nie przejmujesz sie, zeby cokolwiek zmieniac na panelu srodkowym - o ile wygodniej/bezpieczniej(!!!!) tak jest, niz kombinowac z pokretlami i guzikami??? cfaniaczek.gif

edit: dla mnie samochod moze nie miec szyb elektryczny, zamka centralnego, audio - ale automatyczna klima to niezbedna niezbednosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A właśnie, że tak. System wentylacja/ogrzewanie bez A/C jest absolutnie bezawaryjny i bezobsługowy

> przez całe życie samochodu. Schładzacz to generator chłodu...i "głodu".

We wszystkich moich samochodach klimatyzacje działały bezobsługowo i bezawaryjnie przez cały okres użytkowania przeze mnie tych samochodów (200+kkm).

> Automatyczna jest zbędna, a w wielu przypadkach głupia, denerwująca i nieergonomiczna.

Jeśli producent spieprzył oprogramowanie. Jednak dalej możesz jej wtedy używać w trybie ręcznym, a producentów/modeli ze spieprzonym układem jest niewiele.

> A w wysokim

> aucie, w którym gorące powietrze idzie nad pasażerów nawet zwykła A/C jest zbędna.

Idąc tym tropem wysokie lodówki nie potrzebują zasilania. hehe.gif

> (...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> edit: dla mnie samochod moze nie miec szyb elektryczny, zamka centralnego, audio - ale automatyczna

> klima to niezbedna niezbednosc.

dla mnie samochód może nie mieć klimy pod warunkiem że ma zapomniany już GENIALNY wynalazek jakim były otwierane trójkąciki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ze sposobu zachowania się wskaźnika można wywnioskować stan układu chłodzenia daleko wcześniej

> przed awarią i jej zapobiec. Jak nie masz wskazówki to czekasz na nieuniknione podobnie

> sprawa ma się w przypadku woltomierza, którego już chyba w ogóle się nie montuje

> ja tam lubię jak jest wskaźnik temperatury, ciśnienia oleju i woltomierz

Tyle że takie awarie w dzisiejszych czasach się praktycznie nie zdarzają. Dla mnie wskaźnik temperatury płynu mógłby nie istnieć, bo nigdy mi się nie zdarzyło żeby robił cokolwiek innego niż dotarcie do ustalonej pozycji wraz z rozgrzewaniem silnika i pozostawanie w niej w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że takie awarie w dzisiejszych czasach się praktycznie nie zdarzają. Dla mnie wskaźnik

> temperatury płynu mógłby nie istnieć, bo nigdy mi się nie zdarzyło żeby robił cokolwiek innego

> niż dotarcie do ustalonej pozycji wraz z rozgrzewaniem silnika i pozostawanie w niej w

> nieskończoność.

musisz żyć w jakichś innych czasach niż ja, bo mi się takie rzeczy w nowych autach zdarzały grinser006.gif

nie szukając daleko - awaria wentylatora chłodnicy w Grande Punto teściowej zakończona fontanną spod maski zlosnik.gif

ja lubie wskaźniki, lubię wiedzieć co się dzieje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz żyć w jakichś innych czasach niż ja, bo mi się takie rzeczy w nowych autach zdarzały

> nie szukając daleko - awaria wentylatora chłodnicy w Grande Punto teściowej zakończona fontanną

> spod maski

> ja lubie wskaźniki, lubię wiedzieć co się dzieje

Ale jak piszę, że Grande to G....wno to się ludzie dziwią biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz żyć w jakichś innych czasach niż ja, bo mi się takie rzeczy w nowych autach zdarzały

> nie szukając daleko - awaria wentylatora chłodnicy w Grande Punto teściowej zakończona fontanną

> spod maski

> ja lubie wskaźniki, lubię wiedzieć co się dzieje

Czyli teściowa nie ma wskaźnika temp w GP yikes.gif pierwsze słysze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zegary w Lodgy to kolejna mutacja meganowskich liczników, tyle że w bieda-wersji. Podejrzewam, że

> bez problemu będzie można zamontować takie oto jak poniżej.

W najbogatszej wersji jest taki licznik. Przynajmniej model którym jeździłem na jeździe próbnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik, ktory to uciagnie i przy ktorym nie gluchnie sie powyzej 100 km/h, klimatyacja,

> podlokietnik, audio, przyciemniane szyby, DYWANIKI (nie dostaniesz za nic gratisowo w dacii),

> NIERDZEWNA karoseria (wiem, wredny zart).

Ale bajki piszesz. Dywaniki to bez mówienia dostałem. Wiem, że sporo można wynegocjować ale to od sprzedającego i kupującego zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik, ktory to uciagnie i przy ktorym nie gluchnie sie powyzej 100 km/h, klimatyacja,

> podlokietnik, audio, przyciemniane szyby, DYWANIKI (nie dostaniesz za nic gratisowo w dacii),

w twoich wypowiedziach jest mnóstwo niekonsekwencji, tutaj piszesz o niezbędnym minimum, a kilka postów niżej, że dla ciebie niezbędnym minimum jest klima i nic więcej....

btw. łańcuch rozrządu w twoim tsi już wymieniłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz tak piszesz, pogadamy, jak bedzie 40 w cieniu

Masz rację. Są dni, gdzie A/C bardzo pomaga i daje żyć. Mam manuala w Dacii i automata w Audi i używam. Jednak powtarzam, że w aucie o dużej kubaturze, jest dużo przyjemniej niż w małej, klasycznej puszcze.

Uczciwie też trzeba zaznaczyć, że najprawdopodobniej kolejne włączenie A/C nastąpi w kwietniu 2013 roku.

> Automat ma wlasnie to do siebie, ze znacznie zmniejsza potrzebe obslugi samego uklad kliatyzacji

> rowniez - w samochodzie, w ktorym mam automat, NIGDY nie zasmierdzialo skarpetami.

Afrykańsko - rumuński produkt o francuskich korzeniach...wybacz, nie wierzę w bezobsługowość. Wolę unikać kłopotów.

> Sa takie rozwiazania automatu, ktore sobie nie radza, prawda.

> Ale jest pare takich, gdzie przez okragly rok nie przejmujesz sie, zeby cokolwiek zmieniac na

> panelu srodkowym - o ile wygodniej/bezpieczniej(!!!!) tak jest, niz kombinowac z pokretlami i

> guzikami???

Wygodniej tak. Bezpieczniej tak, ale nudno. Regulacja, nastawy, ustawienia...to nam przypomina, że "gramy w filmie", a nie gapimy się w TV. wink.gif

To wszystko racja, ale to mało znaczący wspomagacz. Gdzie tam mu do must-have?

> edit: dla mnie samochod moze nie miec szyb elektryczny, zamka centralnego, audio - ale automatyczna

> klima to niezbedna niezbednosc.

El. szyb może nie mieć, centralny powinien być w aucie, które ma więcej niż 2 drzwi chociaż można auta nie zamykać wink.gif radio powinno być bo można się dowiedzieć, że Lato nie będzie prezesem PZPN, a automatyczna klima? Termostatyczne ogrzewanie a'la Marea już ma większy sens niż panel z guziczkami i wyświetlaczem.

Jednak czego nie powiemy, Lodgy (nie zapominajmy o niej) powinna być tania, lekka, pozbawiona elementów podatnych na awarie i generujących większe spalanie i jest wysoka więc zdrowsze jest gotowanie na parze niż smażenie w głębokim oleju. zlosnik.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We wszystkich moich samochodach klimatyzacje działały bezobsługowo i bezawaryjnie przez cały okres

> użytkowania przeze mnie tych samochodów (200+kkm).

Gratulować szczęścia. W Dacii może też tak się udać. Jednak zakup wersji bez A/C to unikanie ryzyka.

> Jeśli producent spieprzył oprogramowanie.

Dobrze, że Dacia nie miała swojej szansy.

> Jednak dalej możesz jej wtedy używać w trybie ręcznym

Nie tylko. Np. w Nissanie przeskakiwanie guzikiem rozdziału włącza za każdym razem A/C przy ustawieniu "na szybę". Więc klikania jest tyle, że to wypacza sens automatu. Tryb ręczny w automatach też jest fatalny. Plus największy to więcej prędkości pracy wentylatora. Przez co może być ciszej.

> a

> producentów/modeli ze spieprzonym układem jest niewiele.

Nie mam podstaw, żeby powiedzieć "w Dacii byłoby idealnie".

> Idąc tym tropem wysokie lodówki nie potrzebują zasilania.

hehe.gif No coś w tym jest. Przyjmijmy, że taką wysoką lodówką jest Antarktyda. biglaugh.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że takie awarie w dzisiejszych czasach się praktycznie nie zdarzają.

Nie żartuj sobie. Sytuacja z wczoraj - zgon akumulatora. Głupi woltomierz mógłby pokazać problem. A tak fuks, że padł...w garażu.

> Dla mnie wskaźnik

> temperatury płynu mógłby nie istnieć, bo nigdy mi się nie zdarzyło żeby robił cokolwiek innego

> niż dotarcie do ustalonej pozycji wraz z rozgrzewaniem silnika i pozostawanie w niej w

> nieskończoność.

Dla mnie mogłyby nie istnieć airbagi...bo nigdy w sumie nie dały się przytulić... spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja lubie wskaźniki, lubię wiedzieć co się dzieje

100% racji. Każde(!) auto od Sandero po 7-er powinno mieć informacje o poziomie paliwa, temperaturze wody i oleju, ciśnieniu oleju i ew. doładowania, ładowaniu baterii.

Brak tych informacji można porównać do rezygnacji z daty ważności na produktach spożywczych i zastąpieniu jej napisem "żryj, nie marudź".

Dzięki tym wskaźnikom można robić przepiękne zegary, konsole, a to wszystko tanim kosztem. Można nawet podać te dane tuż po średnim spalaniu i zasięgu z poziomu komp. pokładowego chociaż trudno je nazwać wtedy czytelnymi.

Wierze, że przyjdzie czas na takie retro, a przednionapędowe 500-ki odejdą. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem, że klima w Logdy jest półautomatem, tzn ktoś zauważył podczas jazdy próbnej, że klima sama się włącza i wyłącza... Nie wiem czy to prawda, sam jestem ciekaw. niewiem.gif

A może akurat była jakaś usterka 270751858-jezyk.gif

Ja lubię takie podejście do tworzenia samochodów (proste, sprawdzone technologie) i Dacii mocno kibicuje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzieś czytałem, że klima w Logdy jest półautomatem, tzn ktoś zauważył podczas jazdy próbnej, że

> klima sama się włącza i wyłącza...

Depniesz mocniej - wylacza sie, zeby nie dusic silnika. Obroty sie ustabilizuja - wlacza sie ponownie, zeby robic to, co do niej nalezy: taka polautomatyka klimy zlosnik.gif

Tak to dzialalo we wszystkich saochodach jakie do tej pory mialem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w twoich wypowiedziach jest mnóstwo niekonsekwencji, tutaj piszesz o niezbędnym minimum, a kilka

> postów niżej, że dla ciebie niezbędnym minimum jest klima i nic więcej....

AUTOMATYCZNA klima. Za to slowo na A dalbym wszystkie inne udogodnienia.

> btw. łańcuch rozrządu w twoim tsi już wymieniłeś?

Po co? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Depniesz mocniej - wylacza sie, zeby nie dusic silnika. Obroty sie ustabilizuja - wlacza sie

> ponownie, zeby robic to, co do niej nalezy: taka polautomatyka klimy

> Tak to dzialalo we wszystkich saochodach jakie do tej pory mialem

Takie rozwiązanie to ja znam :D Ale nie sądzę, żeby wtedy gasła i zapalała się dioda AC... Nie wiem, nie ja jeździłem, tylko tak przeczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kogos kto nie ma cisnienia posiadania znaczka na masce i jednoczesnie nie jest "Kubica od swiatel do swiatel" auto jest interesujace. Przedmiot do w miare wygodnego przemieszczania sie z a do b.

Brak klimatyzacji w standardzie o ktorym ktos sie tutaj rozwodzi to zaden argument. Konkurencja gesto w standardzie tez jej nie ma.

Ze powolne? A Matiz ma ile do setki? A Seicento?

Ze brzydkie? No ladne nie jest, ale to nie laska na wybiegu tylko przedmiot. I tak imho nalezy traktowac to auto.

Czy sam bym kupil? Nie wiem, mysle ze wolalbym Orlando, ale na pewno nie z powodu znaczka (a coz to za znaczek gdzie wiadomo ze to byle Daewoo zlosnik.gif), tylko dlatego ze tez jest konukrencyjny cenowo, a jednak oferuje wiecej. Ale gdybym chcial kupic Vana i chcial na niego przeznaczyc max 50 kzl, to bralbym pod uwage Lodgy zamiast uzywke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko problem w tym że oprócz znaczka kupujemy auto gołe i wesołe. Przypomina mi się sytuacja z malucha gdzie za prawe lusterko była dopłata.

Dla mnie opcja jest prosta. Jak kogoś nie stac na lepsze auto a koniecznie chce nowe to Dacia jest dla niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko problem w tym że oprócz znaczka kupujemy auto gołe i wesołe. Przypomina mi się sytuacja z

> malucha gdzie za prawe lusterko była dopłata.

> Dla mnie opcja jest prosta. Jak kogoś nie stac na lepsze auto a koniecznie chce nowe to Dacia jest

> dla niego.

Nie prawda. Za mniej niz golas bez klimy u konkurencji masz auto wystarczajaco wyposazone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko problem w tym że oprócz znaczka kupujemy auto gołe i wesołe. Przypomina mi się sytuacja z

> malucha gdzie za prawe lusterko była dopłata.

W kwesti formalnej...

W poczatkowych latach to lewe lusterko było za dopłatą... prawego nie mozna było dokupić w opcji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak tylko że ersja FULL Daci jest tak wyposazona jak najbiedniejszczy Scenic

68900 najtanszy g scenic 1.6 benzyna, bez metaliku

lodgy 62000 diesel 110 km, navi dotykowa, z metalikiem

wiec tu gdzie konczy sie diesel dacia, nie zaczyna sie nawet scenic benzyna, wyposazenie podobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> navi dotykowa

To mnie zstanawia. Reanult pakuje nawigacje tomtoma do swoich samochodow. Spodziewal bym sie, ze Dacia, ktora nalezy do tego samego koncernu, bedzie tez miala navi TT.

Ale... nie. Jakis chinski badziew (ani slowa o szczegolach - jakie mapy, jaki soft) pewnie dali, ktory bedzie bezuzyteczny, ale w cennikach ladnie brzmi no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie rozwiązanie to ja znam :D Ale nie sądzę, żeby wtedy gasła i zapalała się dioda AC...

Kto wie, jakie oszczednosci poczynili przy konstruowaniu tego auta? Moze pozwolilo to zaoszczedzic 10 cm kabelka i dlatego gasnie ta lampka? Do tego szybciej sie przepali, wiec bedzie dodatkowy zarobek na serwisie (zapewne nie ma mozliwosci wymiany lampki, tylko polowy konsoli srodkowej zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To mnie zstanawia. Reanult pakuje nawigacje tomtoma do swoich samochodow. Spodziewal bym sie, ze

> Dacia, ktora nalezy do tego samego koncernu, bedzie tez miala navi TT.

> Ale... nie. Jakis chinski badziew (ani slowa o szczegolach - jakie mapy, jaki soft) pewnie dali,

> ktory bedzie bezuzyteczny, ale w cennikach ladnie brzmi

urzadzenie jest lg

-----

"Właśnie zakupiłeś samochód wyposażony w system MEDIA NAV, zatem stałeś się posiadaczem intuicyjnego, niezawodnego, wysokiej jakości systemu nawigacji satelitarnej, opracowanego we współpracy z uznanymi światowymi producentami: NAVTEQ - czołowym światowym dostawcą cyfrowych danych kartograficznych, Nav N Go - jednym z głównych graczy na rynku oprogramowań do systemów nawigacji GPS oraz koncernem LG - jednym ze światowych liderów w dziedzinie systemów elektronicznych, informacji i telekomunikacji.

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.