Skocz do zawartości

Dacia Lodgy test 2012


Nubirski

Rekomendowane odpowiedzi

> Dacia Lodgy, wierna fundamentalnym wartościom marki, posiada wszelkie wymagane cechy czyniące z

> niej auto o wyjątkowej solidności i niezawodności.

> jakiś tekst

z boku bzidka jak kupa ale pewnie sie bedzie sprzedawala calkiem dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dacia Lodgy, wierna fundamentalnym wartościom marki, posiada wszelkie wymagane cechy czyniące z

> niej auto o wyjątkowej solidności i niezawodności.

> jakiś tekst

Miałem przyjemność tym jeździć . Silnik 1.5dCi 105 KM nawet fajnie jechało , wygląd jak Dacia nic porywającego . Jak toś chce dupowozu to za te niecałe 40k zł kupi(benzin). Ale jak chcemy ucywilizować auto to robią się bajońskie sumy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dacia Lodgy, wierna fundamentalnym wartościom marki, posiada wszelkie wymagane cechy czyniące z

> niej auto o wyjątkowej solidności i niezawodności.

> jakiś tekst

Quote:

1.6mpi o mocy 85 koni [...] zapewnia naprawde wystarczajaca dynamike.


odwazne stwierdzenie w odniesieniu do 7-osobowego vana zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy przypadkiem ten 1,5 litrowy silnik z renuara to nie ten co ma trwalośc mniejszą niz

> beznynowy z fiata 125?

Ile km przejechałeś tym silnikiem i ile miałeś awarii? Bo ja np. przejechałem 130kkm i tylko EGR wymieniłem. Poza tym to jeden z najlepszych silników z jakimi miałem do czynienia ( kultura pracy, spalanie itd.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak toś chce dupowozu to za te niecałe 40k zł kupi(benzin).

I taka jest idea i target firmy Dacia. Ludzie nie bardzo majętni, co chcą nowe auto za rozsądne pieniądze. Kiedyś nie miałem pojęcia jakim problemem jest czwórka dzieciaków i wyjazd nad jezioro. Taki tani vanik rozwiązuje temat. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile km przejechałeś tym silnikiem i ile miałeś awarii?

Ale nie odpowiadaj pytaniem

"masz k... dzieci..."

Po prostu zapytałem...

Bo coś mi się obiło o uczy na tym forum o niskiej trwałości jakiegoś małego diesla...

i pytam czy to ten czy też inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzydkie ale za ta cene nie ma co marudzic. Silnik benzynowy przy zaladowaniu tego na maksa bedzie chyba mial problemy z ruszeniem zlosnik.gif

ale alternatywy za bardzo nie ma hmm.gif

mozna zapakowac 5 osob i mase bagazy i przejechac przepisowo bez wyprzedzania nad morze albo w gory... i chyba do tego jest to auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem przyjemność tym jeździć . Silnik 1.5dCi 105 KM nawet fajnie jechało , wygląd jak Dacia nic

> porywającego . Jak toś chce dupowozu to za te niecałe 40k zł kupi(benzin). Ale jak chcemy

> ucywilizować auto to robią się bajońskie sumy .

Dacia Sandero prezentowała przyzwoitą urodę, w mojej ocenie. Dacia generalnie to auto do jazdy, oferuje wszystko to, co jest potrzebne, by się przemieścić. To dobra oferta w czasach dochodowo niepewnych. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie rozumiem po co na jednej płycie (rozstaw osi 2,81m) robić Lodgy (5 lub 7 os. i 4,50m długości) i 14 cm krótszego Dokkera, który występuje tylko jako 5-osobowy i ma drzwi przesuwane.

Super byłaby Dacia długa, 7-osobowa z przesuwanymi drzwiami. Byłby to naturalny postęp w stosunku do MCV. A mamy dwie "protezy", które mają konkurować ze sobą? Lodgy ma być premium, a Dokker ma być "at work"?

Jest to tak irytująco głupie, że aż nie chce się zastanawiać skąd taki pomysł.

Tak samo silniki. MCV miał 105-konnego 16v, a nowa wersja ma mieć 8v, który nie chce jechać z jednym pasażerem, a ma wozić drużynę szczypiorniaka. TCE ma być później, ale to już nie pasuje do filozofii Dacii.

Czasami mam wrażenie, że decydenci w koncernach samochodowych są gorsi niż unijni politycy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak toś chce dupowozu to za te niecałe 40k zł kupi(benzin). Ale jak chcemy

> co znaczy ucywilizowac?

Znaczy to mniej więcej, iż jeśli będziesz chciał kupić ten samochód z jako takim silnikiem + klima + elektryka + radio + jakieś inne ,,bajery'' to z 40 tys zrobi się 60 i czar taniości pryśnie jak bańka mydlana.

Pamiętam jak całkiem niedawno rozglądałem się za Loganem 7 miejscowym i jak w salonie zacząłem ,,wymagać'' normalnego wyposażenia to z 30 kilku tys zrobiło się nagle 55 i odpuściłem temat,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy to mniej więcej, iż jeśli będziesz chciał kupić ten samochód z jako takim silnikiem + klima

> + elektryka + radio + jakieś inne ,,bajery'' to z 40 tys zrobi się 60 i czar taniości pryśnie

> jak bańka mydlana.

Jakie inne 7os auto można kupić za 60 kawałków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie inne 7os auto można kupić za 60 kawałków?

Chevy Orlando - i będzie miał już silnik (1.8 140KM)

Ale ta Daćka jest całkiem fajnym wyborem pod warunkiem, że bierzemy wersję benzynową. Tylko wtedy to auto średnio pewnie nadaje się do tego, do czego powinno przede wszystkim służyć - długie trasy autostradami. Bo ten 1.6 pewnie przy 130km/h niemiłosiernie wyje (przy obrotach rzędu 4k rpm).

Pytanie o ile droższy będzie 1.2 benzynowy, bo ten pewnie będzie miał przy prędkości autostradowej już jakieś cywilizowane obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy to mniej więcej, iż jeśli będziesz chciał kupić ten samochód z jako takim silnikiem + klima

> + elektryka + radio + jakieś inne ,,bajery'' to z 40 tys zrobi się 60 i czar taniości pryśnie

> jak bańka mydlana.

> Pamiętam jak całkiem niedawno rozglądałem się za Loganem 7 miejscowym i jak w salonie zacząłem

> ,,wymagać'' normalnego wyposażenia to z 30 kilku tys zrobiło się nagle 55 i odpuściłem temat,

No ale to typowa zagrywka dacii... Duster tez jest taki niby super tani, a jak sie go doposazy do absolutnego minimum w cywilizowanym swiecie, wychodzi 60k.

A pewnych reczy, ktore sa baaaardzo przydatne (automatyczna klima) nie dokupi sie do dacii wcale no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli najtańsza opcja z najsłabszym motorem bez klimatyzacji.

> Daćka daje klimę w opcji laureate.

Tylko, że najsłabszy motor w chevim jest mocniejszy niż najmocniejszy w dacii hehe.gif

Taka rozsądna wersja daćki, czyli ta laureate z jakimś 10% upustem (za jakiś czas) da kwotę pewnie koło 40k PLN - tyle można dać za to auto. 60 to za dużo - konkurencja ma lepsze auta w tej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że najsłabszy motor w chevim jest mocniejszy niż najmocniejszy w dacii

> Taka rozsądna wersja daćki, czyli ta laureate z jakimś 10% upustem (za jakiś czas) da kwotę pewnie

> koło 40k PLN - tyle można dać za to auto. 60 to za dużo - konkurencja ma lepsze auta w tej

> cenie.

ale laureate w wersji 7m kosztuje 46tyś a nie 60 hmm.gif

IMO cena diesla zabija, 10zkł to spora różnica przy cenie auta 40kzł

ale patrząc w porównaniu do orlando, to za diesla zapłacimy tyle samo, co orlando benzyna - niecałe 60zkł hmm.gif (orlando bez klimy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że najsłabszy motor w chevim jest mocniejszy niż najmocniejszy w dacii

To akurat wynika z innych klas tych aut. ok.gif

> Taka rozsądna wersja daćki, czyli ta laureate z jakimś 10% upustem (za jakiś czas) da kwotę pewnie

> koło 40k PLN - tyle można dać za to auto. 60 to za dużo - konkurencja ma lepsze auta w tej

> cenie.

No ale jakie to auta? niewiem.gif

Podałes przykład najtańszego orlando z benzynowym motorem i bez klimy. Jak porónujemy, to weźmy diesla w najniższej wersji z klimą LT - bez mała 77 tzł. "Mała" różnica jest. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale laureate w wersji 7m kosztuje 46tyś a nie 60

Ale ja się zgadzam z Tobą cool.gif

46k minus jakiś upust to jest cena odpowiadająca wartości użytkowej tego auta. Ma wszystko czego potrzeba na co dzień.

Orlando z klimą można realnie kupić za jakieś 63k PLN. 20k PLN jest różnicą odpowiadającą różnicy jakości obu tych aut (lepsze materiały, blachy, wykonanie, osiągi).

Windowanie wyposażeniem i silnikiem ceny dacii do 60k PLN jest MOIM ZDANIEM operacją ekonomicznie niezasadną, bo klasy auta nie podniesie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakież to minimum?

> Najdroższy duster 4x4 - 68 kPLN.

silnik, ktory to uciagnie i przy ktorym nie gluchnie sie powyzej 100 km/h, klimatyacja, podlokietnik, audio, przyciemniane szyby, DYWANIKI (nie dostaniesz za nic gratisowo w dacii), NIERDZEWNA karoseria hahaha.gif (wiem, wredny zart).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy to mniej więcej, iż jeśli będziesz chciał kupić ten samochód z jako takim silnikiem + klima

> + elektryka + radio + jakieś inne ,,bajery'' to z 40 tys zrobi się 60 i czar taniości pryśnie

> jak bańka mydlana.

> Pamiętam jak całkiem niedawno rozglądałem się za Loganem 7 miejscowym i jak w salonie zacząłem

> ,,wymagać'' normalnego wyposażenia to z 30 kilku tys zrobiło się nagle 55 i odpuściłem temat,

O właśnie waytogo.gifw tym segmencie cenowym jakieś minimum powinno być . cene winduje też diesel , bo nie ma normalnej mocnej benzyny ( jakieś 2.0 ze starej meganki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie inne 7os auto można kupić za 60 kawałków?

Używane wink.gif

Np. C4GP niespełna dwuletnie w idealnym stanie z przebiegiem <40 tyś km

z bardzo dobrym wyposażeniem, którego nigdy w Lodgy nie będzie,

można cierpliwie szukając kupić za 46-49 tyś PLN*

* nie dotyczy egzemplarza Piotra_T grinser006.gif

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy to mniej więcej, iż jeśli będziesz chciał kupić ten samochód z jako takim silnikiem + klima

> + elektryka + radio + jakieś inne ,,bajery'' to z 40 tys zrobi się 60 i czar taniości pryśnie

> jak bańka mydlana.

> Pamiętam jak całkiem niedawno rozglądałem się za Loganem 7 miejscowym i jak w salonie zacząłem

> ,,wymagać'' normalnego wyposażenia to z 30 kilku tys zrobiło się nagle 55 i odpuściłem temat,

za 6 dych kupisz diesle 7 osob, esp, nawi dotykowa, czujnik parkowania, metalik

benzyna + klima do jazdy to 42, 500 tysiace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dacia Lodgy, wierna fundamentalnym wartościom marki, posiada wszelkie wymagane cechy czyniące z

> niej auto o wyjątkowej solidności i niezawodności.

> jakiś tekst

W zeszły weekend byłem oglądać bo zapowiadało się ciekawie food.gif Po krótkich oględzinach odrzuciłem myśl o jakiejkolwiek jeździe próbnej i poszedłem oglądać inne samochody grinser006.gif A jak dwie godziny później, na spokojnie przeglądałem otrzymany folder to miałem niezły ubaw zlosnik.gif To auto ma wielką zaletę, jest tanie. Ale taniość ta nie jest prezentem od producenta a bierze się z oszczędności w wykonaniu i ekstremalnym braku wyposażenia. Czy wiecie, że ten znany z reklamy jako siedmioosobowy samochód, z ceną od bodajże 37.900, wcale nie jest siedmioosobowy? Tak! Ano właśnie możliwość zainstalowania trzeciego rzędu siedzeń zaczyna się dopiero w droższych wersjach. Tak samo z klimatyzacją- samochód wyraźnie pozycjonowany jako rodzinny a możliwość cieszenia się przyjemną atmosferą wewnątrz znalazłem bliżej końca dostępnych wersji wyposażenia. Odczułem niesmak, samochód dla rodziny ale jakby patologicznej, bo jak tłumaczyć występowanie podstawowej klimatyzacji tylko w najbogatszych wersjach? "Maciuś, mogłeś wracać ze szkoły klimatyzowanym autobusem ale tatuś cię powiezie swoją Dacią, w której będziesz sapał z gorąca". Powiedzmy sobie szczerze, samochód jest tani a jego celem na pewno nie jest dostarczanie przyjemności z użytkowania. Dla osób, dla których samochód jest wyłącznie do jeżdżenia, Lodgy będzie dobrym wyborem.

P.S. jak już ten folder oglądałem i na końcu wyczytałem ile to to waży, to jednak żałowałem, że nie jeździłem. Masa własna w granicach 1200kg to niesamowity wynik! Z papieru to zrobili czy co? shocked.gif Z drugiej strony o jakichkolwiek wynikach NCAP cichuteńko zlosnik.gif A mnie osobiście najbardziej przeraził pas środkowego siedzenia w drugim rzędzie, poprowadzili go z końca dachu bo to było najbliższe solidne miejsce clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie inne 7os auto można kupić za 60 kawałków?

Zwykły Scenić najtańszy 1.6 16V kosztuje 61350 (niby na rocznik 2012 dają 10 000zł upustu).

Grand Scenica kupić za 70 i to w wiekszym wypasie niż ten najbogartszy Lodgy.

Generalnie Lodgy jest alternatywą ale tylko w najtańszej wersji. Jak się chce auto dposażać to lepiej wybrać Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zeszły weekend byłem oglądać bo zapowiadało się ciekawie [ciach]

klima jest w wersji LAUREATE i cena takiego auta to od 44kzł ... tragedii nie ma hmm.gif

wspomniany orlando za 60zkł też nie ma klimy

ba c-max za 67tyś (ambiente) też nie ma klimy - można dopłacić 4kzł grinser006.gif

IMO cena dacki jest OK, ciekaw jestem tylko jak właśnie wygląda na żywo hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwykły Scenić najtańszy 1.6 16V kosztuje 61350 (niby na rocznik 2012 dają 10 000zł upustu).

Porównaj więc do benzynowej dacii. ok.gif

> Grand Scenica kupić za 70 i to w wiekszym wypasie niż ten najbogartszy Lodgy.

Diesla? blush.gif

> Generalnie Lodgy jest alternatywą ale tylko w najtańszej wersji. Jak się chce auto dposażać to

> lepiej wybrać Renault.

Za 46.400 zł (wg cennika) masz 7os. 1.6 z klimą. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko ok, lampka sie zapala informując że masz UPG do wymiany?

> ciekawe czy jest choć jakiś gong do tej lampki

chyba astra H nie ma wskaźnika i jakoś jeżdżą hmm.gif

przypuszczam że wskaźnik zapala się "jak wskazówka wejdzie na czerwone pole"

szybciej zareagujesz mając wskazówkę? ile osób to w ogóle obserwuje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To musisz w takim razie odpuscic wszelakie vany bo wiekszosc tak ma.

hmm chyba jednak nie, o ile dobrze zrozumiałem to w daci jest ciągnięte aż od klapy tylnej

a np w c-max'ie mam mocowanie zaraz za tylnym fotelem, tak jak trzeci słupek

a sharan ma chyba mocowanie do fotela ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba astra H nie ma wskaźnika i jakoś jeżdżą

> przypuszczam że wskaźnik zapala się "jak wskazówka wejdzie na czerwone pole"

> szybciej zareagujesz mając wskazówkę? ile osób to w ogóle obserwuje

ja zareagowałem dopiero jak się zaświeciło czerwone, samochód robił takie "bim,bim!" i wyświetlił komunikat "engine hot" czy jakoś tak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.