Skocz do zawartości

Xenony - czy tylko mnie to wkurza?


nieboraku

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, ze od niedawna ciesze sie tym zrodlem swiatla w aucie, sa to dla mnie zupelnie nowe doswiadczenia, wiec prosze o wyrozumialosc 270751858-jezyk.gif.

Problem jaki mam, to ze w trakcie jazdy w nocy, czy to w deszczu, czy na skutek innego zabrudzenia szyby, szybe musze "spryskac" w trakcie jazdy. Oczywiscie w tym samym czasie spryskuja sie swiatla z przodu i tu zonk, bo ich efektywnosc spada dosc mocno. O ile w miescie jest to w zasadzie niezauwazalne, o tyle na autostradzie przy wiekszych predkosciach efekt jest malo przyjemny - po prostu jakby ktos powiesil jakas lekka szmate na swiatlach. Oczywiscie po chwili woda z piana splywa i jest lepiej, ale jakies 20-30s jedzie sie z duzo gorszymi swiatlami.

I teraz do sedna - mam sie przyzwyczaic, czy jednak cos sie da z tym zrobic?

I drugie pytanie - o co biega z bi-xenonem, bo niby mam, ale po wlaczeniu dlugich nie widac roznicy, oprocz tego, ze sie zarowki normalne wlaczaja i to one daja "glowne" zrodlo swiatla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Jak sie da to można spróbować wyłączyć w kompie spryskiwanie świateł razem z przednią szybą.

A co do bixenonów to jakie żarówki Ci się włączają? W jakim aucie?

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sie da to można spróbować wyłączyć w kompie spryskiwanie świateł razem z przednią szybą.

ztcw to raczej nie, ale i tak dobrze, ze tylko co piaty raz sie spryskuja wink.gif

> A co do bixenonów to jakie żarówki Ci się włączają? W jakim aucie?

Skodzinka. Jak wlaczam dlugie, widze "zolta" poswiate od zarowek halogenowych, ale stojac przed autem nie zauwazylem zwiekszenia "intensywnosci" swiecenia zarowek xenonowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ztcw to raczej nie, ale i tak dobrze, ze tylko co piaty raz sie spryskuja

> Skodzinka. Jak wlaczam dlugie, widze "zolta" poswiate od zarowek halogenowych, ale stojac przed

> autem nie zauwazylem zwiekszenia "intensywnosci" swiecenia zarowek xenonowych...

No to bi-xenonów nie masz...

Bi-xenon polega na tym, ze po przełączeniu ze świateł mijania na drogowe, świeci się ciągle ten sam palnik - tylko przesłona w soczewce się przesuwa i nie ogranicza światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bixenon- przeslona opada i swieci cala "objetoscia" soczewki.

> w D2R - przeslona odkrywa caly palnik aby odblysnik takze wiecej strumienia odbil.

No wlasnie "na oko" nie zauwazam roznicy...

> dziwne, przy predkosci 100 km/h trwa to z 3s, przy spryskaniu kiedy jest troche ciemniej.

z 5s to jest dosc ciemno przed autem, ale wlasnie z 20-30s zajmuje "powrot" do wydajnosci sprzed mycia crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze nic - jezdze na tym, co "fabryka" dala. Zauwazylem, ze w przypadku szyb nie jest zle, ale

> sprysujac swiatla jest toto dosc spienione...

Coś dziwnego, jedyny raz w życiu jak mi się płyn w spryskiwaczu pienił to wtedy kiedy chłopaki z serwisu (w Polsce) postanowili mnie uszczęśliwić i dolali płynu do mycia naczyń. Wypsikaj to bo może być szkodliwe dla karoserii, wlej normalny płyn i będzie po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

> A jak chcesz dlugimi blysnac, jak akurat xenony sie nie swieca?

U mnie się zapalają xenony. Nie mam żadnego innego źródła swiatła w lampie głównej po za nimi i żarówką od postojowek.

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WOW, ale zanim sie ten xenon nagrzeje, to przeciez juz moze byc za pozno... dziwne...

raczej ma bixenon bez żarówki jak np w 508...

brak żarówki halogenowej powoduje tylko, że sygnały błyskowe realizuje xenon z otwartą przesłoną... działa to nawet nawet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro do długich świateł masz oddzielną żarówkę halogenową, to absolutnie nie jest to bi-xenon,

nie zgodzę się... W bi-ksenonach również występuje dodatkowa żarówka halogenowa, aby można było realizować krótki "błysk" ostrzegawczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej ma bixenon bez żarówki jak np w 508...

> brak żarówki halogenowej powoduje tylko, że sygnały błyskowe za dnia realizuje xenon z otwartą

> przesłoną... działa to nawet nawet...

No ale to chyba znaczy, ze xenony musza sie swiecic caly czas... czy jednak nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca...

w avensisie t27 też jest bixenon z dodatkową żarówką halogenową i jak się mruga to oba źródła światła dają po oczach...i to dość skutecznie...

może jest to zrobione po to by nie pozostawiać nieoświetlonej drogi tuż przed samochodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako, ze od niedawna ciesze sie tym zrodlem swiatla w aucie, sa to dla mnie zupelnie nowe

> doswiadczenia, wiec prosze o wyrozumialosc .

Myślę, że Twój problem może mieć dwie przyczyny:

1. Kształt reflektorów

2. Płyn do spryskiwaczy.

W Skodzie masz duży klosz przykrywający reflektor. Może ma taki kształt, że woda z niego nie spływa przy większej prędkości, ale utrzymuje się (równoważą się siły nadmuchującego powietrza i grawitacji).

No i sam płyn możesz mieć mocno pieniący, jakiś "Ludwik" hmm.gifniewiem.gif

W Alfie nie miałem żadnych problemów, nawet nie zauważyłem żeby i 1 sekundę było coś nie tak. Tylko, że w Alfie 159 soczewki były prawie "na wierzchu", bez tej wspólnej wielkiej pokrywy z poliwęglanu, jak to jest w większości samochodów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie do końca...

> w avensisie t27 też jest bixenon z dodatkową żarówką halogenową i jak się mruga to oba źródła

> światła dają po oczach...i to dość skutecznie...

> może jest to zrobione po to by nie pozostawiać nieoświetlonej drogi tuż przed samochodem?

powiem tak - pewnie zależy to od auta 270751858-jezyk.gif Ale z pewnością nieprawdą jest, że jeśli auto ma halogenowe źródło światła w reflektorze to jest to jednoznaczne z brakiem biksenonów.

EDIT: biksenonów oczywiście, cały czas o nich mówimy 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem jaki mam, to ze w trakcie jazdy w nocy, czy to w deszczu, czy na skutek innego zabrudzenia

> szyby, szybe musze "spryskac" w trakcie jazdy. Oczywiscie w tym samym czasie spryskuja sie

> swiatla z przodu (...)

Jak wygląda sytuacja, gdy spryskiwanie szyby włączysz dosłownie na sekundę? Spryskiwacze reflektorów też się włączają?

U mnie jest tak, że gdy przytrzymam dłużej niż tę sekundę, to włączają się spryskiwacze. Przy krótkim wciśnięciu pryska tylko na szybę. Tyle tylko, że w tym przypadku spryskiwacze wysuwa ciśnienie płynu, nie elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem tak - pewnie zależy to od auta Ale z pewnością nieprawdą jest, że jeśli auto ma halogenowe

> źródło światła w reflektorze to jest to jednoznaczne z brakiem ksenonów.

Zawsze widywałem bixenon bez żarówek, ale skoro mówicie, że są takie, to nie pozostaje mi nic innego, jak tylko się zgodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

W Skodzie jest tak, ze przy włączonych światłach zawsze pierwsze spryśnięcie szyby od uruchomienia silnika pryska też światła. Potem co piąte.

Jak przytrzymasz dłużej na szybe to na światła też poleci.

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W teorii jest jak mowisz, ale jednak czasem trzeba przytrzymac dluzej... chyba sprobuje zuzyc plyn

> do spryskiwacza najpierw i zobacze co dalej

Kwestia przyzwyczajenia. Początkowo niemal zawsze włączały mi się spryskiwacze, teraz tylko wtedy, kiedy tego chcę zlosnik.gif Jeżeli potrzebuję obfitego spryskania szyby, włączam je kilkukrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Skodzie jest tak, ze przy włączonych światłach zawsze pierwsze spryśnięcie szyby od uruchomienia

> silnika pryska też światła. Potem co piąte.

> Jak przytrzymasz dłużej na szybe to na światła też poleci.

> Krawiec

U mnie też co jakiś czas się włącza, ale poza tym jest guziczek i można ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wlaczam dlugie, widze "zolta" poswiate od zarowek halogenowych,

To zmień na jakies blue coś albo night breaker'y ok.gif

> ale stojac przed nie zauwazylem zwiekszenia "intensywnosci" swiecenia zarowek xenonowych...

to spójrz soczewce w oczy wink.gif

bo przez tą poświatę od halogenu stojąc z boku możesz nie zauwazyć.

Ale wierz mi jak jest Bi-xenon. to mimo że masz dodatkowy halogen, to widać poświatę która jest zasługą Xenonów ok.gif

Poza tym, jak jadę na dziennych i puszczam sygnał z długich t oświeci tylko halogen. Dopiero wieczorem jak mam włączone xenonowe światła to przy długich działają wspólnie, że halogen tak jakby uzupelnia bi-xenony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie swiatla spryskuja sie tylko w przypadku zapalonych swiatel mijania (minimum) wiec jak swieca sie dzienne (sa w jednej lampie) to lampy nie sa spryskiwane.

Jesli sa wlaczone swiatla mijania to spryskiwacz dziala po kolei. A wiec najpierw jest spryskiwana jedna lampa a potem druga - zabezpiecza to przed brakiem oswietlenia drogi.

Co do biksenonow to ja mam tylko zwykle zarowki do dziennych i postojowych. Zmienia sie przeslona podczas zalaczenia dlugich i robi sie jasno jak w dzien. Efekt jest mniej imponujacy niz w przypadku zwyklych zarowek bo ksenon swieci bardziej na bialo - natomiast zasieg i moc oswietlenia jest imponujaca. Nie wiem jak mozna nie zauwazyc roznicy miedzy drgowymi a mijania. Moze cos masz popsute? Ewentualnie auto zostalo zle "poskladane" i masz inny element niz zamowiles.

W mondeo krotkie spryskanie dawalo tylko na szybe, dlugie na szybe i swiatla. Tak wiec jest to zalezne od auta a nie od rodzaju oswietlenia. Pewnie da sie nadlubac w kompie i ustawic to jak nalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy napisali, jeśli funkcję światła drogowego spełnia osobna żarówka halogenowa, to nie jest to biksenon tylko ksenon.

W autach z biksenonami występują zarówno reflektory wyłącznie z lampą ksenonową, jak też z ksenonową i halogenową. W pierwszym przypadku jeden reflektor pełni wszystkie 3 funkcje: światła mijania, drogowego, i sygnału świetlnego (tzw. "błyśnięcie długimi"). W drugim przypadku funkcje światła mijania i drogowego pełni lampa ksenonowa (ruchoma przesłona), a halogenowa służy do sygnału świetlnego.

Jeździłem autami z różnym typem oświetlenia, i moim zdaniem zdecydowanie najlepszą opcją jest zwykły ksenon. Jeśli włączymy światła drogowe, mamy de facto podwójne źródło światła i oświetlenie drogi jest rewelacyjne. Biksenon to bajer, w funkcji świateł drogowych na pewno nie jest lepszy od tradycyjnego ksenonu + halogenu, choć tragedii nie ma. Najgorzej jeśli reflektor w ogóle nie ma żarówki halogenowej, i lampa ksenonowa służy również do dawania sygnałów świetlnych (jak np. w Insigni). Efekt jest taki, że reakcja na pociągnięcie manetki jest trochę opóźniona. Nie ma szans na np. szybkie podwójne czy potrójne "mrygnięcie", lag przesłony jest za duży. Pół biedy jeśli jedziemy na światłach mijania. Jeśli jedziemy na dziennych, które w nowych autach są już praktycznie standardem, każdy pojedynczy "błysk" to oddzielne zapalenie i zgaszenie palnika, więc ani ten ksenon nie zdąży się porządnie rozpalić, ani zapewne nie jest to zdrowe dla układu zasilania świateł ksenonowych, który jak wiadomo opiera się na przetwornikach napięcia. Efekt jest taki że w takim samochodzie gdzie mogę to macham ręką zamiast błyskać, bo jakoś nie mam serca tak tyrać tych biednych świateł wink.gif Z tym że to akurat być może moje zboczenie.

Jeśli masz w Skodziance zwykłe ksenony bez żadnych przesłon, to tylko się cieszyć ok.gif

W kwestii spryskiwaczy nie zauważyłem zjawiska które opisujesz. Strumień światła traci nieco ostrość może raptem na 2-3 sekundy. Poza tym przez ostatnie lata kiedy spryskiwacze reflektorów się spopularyzowały, producenci w miarę dopracowali tą opcję, tak że da się nad nią zapanować. W jednych autach trzeba dłużej przytrzymać manetkę żeby spryski lamp zadziałały, w innych działają co kilka "spryskań" szyby, a z tego co koledzy piszą w niektórych da się to zaprogramować w kompie albo jest osobny przycisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co Ty za bzdury wypisujesz. W Audi A8 bixenon jest równierz doświetlany zwykłym halogenem.

Zluzuj gumkę koleś, bo zaraz Ci strzeli i Ci majty opadną.

Napisałem już, że spotykałem tylko biksenony bez halogenu (Insignia np) i zwróciłem honor, a Ty tu wyskakujesz jakbyś dopiero się obudził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spryski reflektorow wlaczaja sie co trzecie spryskanie szyby, wiec jest troche lepiej (chyba, ze uzywam intensywnego spryskiwacza szyb, wtedy za kazdym razem). Poza tym dawka na swiatla idzie w dwoch ratach, wiec sa dwa stosunkowo krotkie "przygasniecia" swiatel zlosnik.gif

Podsumowujac- nie, nie przeszkadza mi to zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli nie masz bixenonu

Dlaczego? Wyraznie widac zmiane w intensywnosci swiecenia po wlaczeniu dlugich (mowie o xenonach)...

Inna inszosc - ile z osob, ktore pisze, ze tu jednak nie ma bi zdecydowaloby sie na reklamacje w Skodzie, ze sprzedali nie to, co w katalogu - bo widze, ze jednoznacznosci w temacie raczej brak wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego? Wyraznie widac zmiane w intensywnosci swiecenia po wlaczeniu dlugich (mowie o

> xenonach)...

> Inna inszosc - ile z osob, ktore pisze, ze tu jednak nie ma bi zdecydowaloby sie na reklamacje w

> Skodzie, ze sprzedali nie to, co w katalogu - bo widze, ze jednoznacznosci w temacie raczej

> brak

pewnie jest tak jak mialem w Lagunie: xenony podnosily ciutke wiazke swiatla (co mozna zaobserwowac w czasie jazdy) a i tak jako prawdziwe swiatlo drogowe sluzyl zwykly halogen

w prawdziwym bixenonie tak jak koledzy pisali podnosi sie przyslona i swieci sam xenon w pelnym spektrum

roznica jest masakryczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie jest tak jak mialem w Lagunie: xenony podnosily ciutke wiazke swiatla (co mozna zaobserwowac

> w czasie jazdy) a i tak jako prawdziwe swiatlo drogowe sluzyl zwykly halogen

ok.gif

> w prawdziwym bixenonie tak jak koledzy pisali podnosi sie przyslona i swieci sam xenon w pelnym

> spektrum

> roznica jest masakryczna

Wiesz, roznica jest ogromna. Ja tylko mowie, ze przy dlugich jest lekka poswiata zoltego "po bokach". Nie wiem, jak to opisac. Po prostu po bi spodziewalem sie, ze bedzie bardzo bialo, a przy dlugich jest odcien zoltosci od zarowek halogenowych...

Musze chyba walnac jakies foto pogladowe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, roznica jest ogromna. Ja tylko mowie, ze przy dlugich jest lekka poswiata zoltego "po

> bokach". Nie wiem, jak to opisac. Po prostu po bi spodziewalem sie, ze bedzie bardzo bialo, a

> przy dlugich jest odcien zoltosci od zarowek halogenowych...

> Musze chyba walnac jakies foto pogladowe

a linia odciecia swiatla xenonowego (ktora widac przeciez fantastycznie) jest mniej wiecej na horyzoncie czy wysoko na niebie/drzewach?

Nie wiem czy to co w Lagunie mialem to sprzedawali jako xenon czy bixenon, ale ten bixenon, ktory mam obecnie to jest to jesli chodzi o swiecenie na dlugich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego? Wyraznie widac zmiane w intensywnosci swiecenia po wlaczeniu dlugich (mowie o

> xenonach)...

> Inna inszosc - ile z osob, ktore pisze, ze tu jednak nie ma bi zdecydowaloby sie na reklamacje w

> Skodzie, ze sprzedali nie to, co w katalogu - bo widze, ze jednoznacznosci w temacie raczej

> brak

wlacz swiatla, otworz maske i niech ktos ci przelacza mijania/dlugie, jesli masz bixenony to bedziesz slyszal jak pracuje przeslona ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a linia odciecia swiatla xenonowego (ktora widac przeciez fantastycznie) jest mniej wiecej na

> horyzoncie czy wysoko na niebie/drzewach?

> Nie wiem czy to co w Lagunie mialem to sprzedawali jako xenon czy bixenon, ale ten bixenon, ktory

> mam obecnie to jest to jesli chodzi o swiecenie na dlugich

jesli mowa o L3 to bixenon jest tylko ze swiatlami skretnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to bi-xenonów nie masz...

> Bi-xenon polega na tym, ze po przełączeniu ze świateł mijania na drogowe, świeci się ciągle ten sam

> palnik - tylko przesłona w soczewce się przesuwa i nie ogranicza światła.

w niektórych autach jest sam bixenon - czyli przesuwa sie przesłona, a w niektórych jest jeszcze dodatkowo żarówka halogenowa, która odpowiada za mryganie długimi jak światła są wyłączone i daje dodatkowe światło gdy odpalasz bixenon (czyli zarówno przesłona jak i ta żarówka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.