widzppp Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Do porównania stają: Honda Accord VII generacji -tylko silnik benzynowy 2.0 155KM znoszący LPG, skrzynia biegów tylko manualna -sedan -4 gwiazdki w teście NCAP -rdza pojawia się rzadko (jak to w hondach np na tylnych nadkolach) Z tego co się orientuję, to na w początkowych latach produkcji ESP było dostępne tylko z wersją 2.4, której nie biorę pod uwagę. Jest to dla mnie minus. Toyota Avensis II generacji -tylko silnik benzynowy 1.8 129KM, bo to najmocniejsza jednostka znosząca LPG w tym modelu, skrzynia biegów tylko manualna -sedan lub liftback -5 gwiazdek w teście NCAP a z ciekawostek to poduszka chroniąca kolana kierowcy -rdza mało spotykana Silnik 1.8 miał problemy z podwyższonym zużyciem oleju do pewnego czasu. Toyota nawet miała akcję serwisową, polegającą na wymianie tzw "small blocka". Auta po tej akcji nie pobierają oleju. Nie pamiętam od kiedy silniki te były wolne od tej wady. W wersji SOL którą biorę pod uwagę, ze względu na obecność klimatronika, avensis ma już ESP. Czy silnik 1.8 w w toyocie będzie wystarczający ? Czego oczekuję ? Niezawodności, bezpieczeństwa, trwałości, wygody, przyjemności z jazdy - w tej kolejności. Czy te auta mają rozwiązania, które uniemożliwiają ich serwisowanie w niedużych zakładach mechanicznych w małych miejscowościach ? Pytam, bo to może byłoby decydujące w moim przypadku. Budżet 25-30 tyś pln. O czym zapomniałem ? Co powinienem jeszcze wziąć pod uwagę ? Bardzo liczę na wypowiedzi osób znających te auta lub mających z nimi styczność. Co byście wybrali, ale co jeszcze bardziej dla mnie istotne, dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Zdecydowanie i bezapelacyjnie Accorda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Zdecydowanie Accord, za: - wyglad - prowadzenie - silnik, nawet jak na 2.0 calkiem ladnie przyspiesza + gazowalnosc - jest to dosc trwala konstrukcja - wyposazenie, tez latwiej bedzie Ci trafic lepsza wersje np Executive niz w Ave. Z serwisowaniem w mniejszych miejscowosciach moze byc problem, oczywiscie wszytsko zalezy od zakladu, ale z wymiana wiekszosci czesci eksploatacyjnych nie powinno byc problemu. Ale juz z diagnostyka, elektryka moze byc problem. Ja osobiscie wole robic przeglady w serwisie, ktory zna sie dobrze na danej marce/modelu. Taki mechanik, wystarczy, ze spojrzy, przejedzie sie i wie co autu dolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widzppp Napisano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Zdecydowanie i bezapelacyjnie Accorda. Quote: Co byście wybrali, ale co jeszcze bardziej dla mnie istotne, dlaczego ? Czy byłoby dla Ciebie problemem uzasadnić swoje zdanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 ja bym wzial Accorda, ale koles ma ta toyke w UK i smieje sie, ze tylko opoy zmienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Quote: > Co byście wybrali, ale co jeszcze bardziej dla mnie istotne, dlaczego ? > Czy byłoby dla Ciebie problemem uzasadnić swoje zdanie ? Jesli ktos lubi jezdzic samochodem to jest to jedyny wybor. Accord ma duzo lepszy uklad kierowniczy, zawieszenie i silnik. Natomiast jak ktos potrzebuje tylko pyrkac z A do B to moze brac Avena...przynajmniej nieco praktyczniejszy i wygodniejszy przez bardziej miekkie zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > (...) > Co byście wybrali, ale co jeszcze bardziej dla mnie istotne, dlaczego ? Ja mam Avensisa, zrobiłem już ponad 100tys km, jedyna usterka to uszkodzony przewód klimy. Ale nie będę chwalił Avensisa, bo nie znam Accorda - odpadł u mnie, bo kupowałem kombi, a Accord kombi mi się nie podobał. Natomiast zwróć uwagę na jeden fakt - nie każda Ava miała ESP, niezależnie od wyposażenia. O ile pamiętam, to w Polsce wszystkie miały, ale ja mam auto z Holandii, najbliżej jej do wersji Prestige (skórzana tapicerka, elektryczne fotele, czujnik deszczu itepe) a ESP nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > ja bym wzial Accorda, ale koles ma ta toyke w UK i smieje sie, ze tylko opoy zmienia Toyociarze tak mają. Żaden się nie przyzna do całej prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Ja bym wziął Accorda: - ładniejszy, lepiej się prowadzi i ogólnie nie tak nudny jak Avensis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Quote: > Co byście wybrali, ale co jeszcze bardziej dla mnie istotne, dlaczego ? > Czy byłoby dla Ciebie problemem uzasadnić swoje zdanie ? Nie umiem uzasadnić. Po prostu Accord mi sie podoba a Avensis nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Już w innym wątku pisałem, że wolałbym Hondę. Na Twoim miejscu wyczaiłbym te dwa auta w okolicy, np w komisie samochodowym i przejechał się każdym z nich. Będziesz wiedział, w którym czujesz się lepiej. Oba modele są bardzo dobre pod wieloma względami, a z mojego punktu widzenia Accord ma lekką przewagę. Accordem jechałem tylko jeden raz i co mi utkwiło w głowie: - fajne zawieszenie, nie za miękkie, ale dobrze tłumi nierówności - precyzyjny układ kierowniczy - bardzo wygodne fotele, świetna ergonomia - skrzynia biegów chyba najlepsza, jaką operowałem Avensisem II jeździłem wiele razy, różnymi modelami (1.6, 1.8, 2.0 i 2.0 D4D) W Toyocie jest gorszy komfort pomimo bardziej miękkiego zawieszenia. Trzeszczą plastiki. Silniki 1.6 i 1.8 trzeba kręcić wysoko, żeby jechały i wtedy mamy głośno w środku. Hamulce Toyoty są zdecydowanie słabsze i często trzeba do nich zaglądać z powodu zapiekania się klocków i tłoczków. Ogólnie na tle konkurencji wypada dobrze, ale ma małe mankamenty. Pamiętaj też, że Avensis przy lpg będzie potrzebował co około 30 kkm regulacji zaworów, co przy drogich "szklankach" może kosztować około 300-500 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mustaff14 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Z kwestią rdzy w Toyocie się nie zgodzę. To, że rdzy nie ma na zwenątrz nie znaczy, że nigdzie nie występuje. Mam w rodzinie dwa Aveny jeden przed FL (2003 rok) drugi po FL (koniec 2007 roku), oba mają oryginalne przebiegi poniżej 200kkm. W tym starszym tylne podłużnice i okolice są całe w rudym nalocie i purchlach. W tym nowszym już się zaczyna, tam gdzie są jakieś zgrzewy czy spawy przy tylnych podłużnicach już jest rudo. Szczerze spodziewałem się czego innego. Dla porównania Micra K12 2005r. jest od spodu bez skazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widzppp Napisano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Zdecydowanie Accord, za: > - wyglad > - prowadzenie > - silnik, nawet jak na 2.0 calkiem ladnie przyspiesza + gazowalnosc > - jest to dosc trwala konstrukcja > - wyposazenie, tez latwiej bedzie Ci trafic lepsza wersje np Executive niz w Ave. A jakie plusy Avensisa widzisz ? > Z serwisowaniem w mniejszych miejscowosciach moze byc problem, oczywiscie wszytsko zalezy od > zakladu, ale z wymiana wiekszosci czesci eksploatacyjnych nie powinno byc problemu. Ale juz z > diagnostyka, elektryka moze byc problem. Z czym konkretnie ? > Ja osobiscie wole robic przeglady w serwisie, ktory zna sie dobrze na danej marce/modelu. Taki > mechanik, wystarczy, ze spojrzy, przejedzie sie i wie co autu dolega Możliwe że auto mógłbym serwisować w większym mieście, lecz wolę dopytać czy da się sensownie także w małych niewyspecjalizowanych warsztatach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Z czym konkretnie ? > Możliwe że auto mógłbym serwisować w większym mieście, lecz wolę dopytać czy da się sensownie także > w małych niewyspecjalizowanych warsztatach ? Odpowiem za kolegę. Oba auta to dla podstawowego mechanika konstrukcja cepa. Bardzo proste w naprawach, o ile te są w ogóle potrzebne. Elektronika jest na poziomie VW z lat 90. Oba auta mają jeszcze przepustnicę na linkę, Honda nawet nie ma przepływomierza. Nie potrzeba żadnych intefejsów, bo błąd wyskoczy w jednym egzemplarzu na kilkaset sztuk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widzppp Napisano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Odpowiem za kolegę. Oba auta to dla podstawowego mechanika konstrukcja cepa. Bardzo proste w > naprawach, o ile te są w ogóle potrzebne. Elektronika jest na poziomie VW z lat 90. Oba auta > mają jeszcze przepustnicę na linkę, Honda nawet nie ma przepływomierza. Nie potrzeba żadnych > intefejsów, bo błąd wyskoczy w jednym egzemplarzu na kilkaset sztuk. Mi by wystarczył accord VI generacji, tylko że ciężko także takiego znaleźć w dobrym stanie. W nim silnik 1.8 by mi wystarczył, klima a miło jakby i szyberdach się pojawił. Oj to co się trafi w dobrym stanie, to może uda się kupić. A jeszcze jakby był w kolorze srebrnym lub zbliżonym, to już całkiem miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Mi by wystarczył accord VI generacji, tylko że ciężko także takiego znaleźć w dobrym stanie. W nim > silnik 1.8 by mi wystarczył, klima a miło jakby i szyberdach się pojawił. Oj to co się trafi w > dobrym stanie, to może uda się kupić. A jeszcze jakby był w kolorze srebrnym lub zbliżonym, to > już całkiem miło. Sensowny egzemplarz VII generacji tez nie jest latwo znalezc;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Sensowny egzemplarz VII generacji tez nie jest latwo znalezc;) Owszem, bo sa drogie i z regoly ze wzgledu na ich wdziecznosc zadko kto pozbywa sie tego modelu. Jezdze nim juz 4 lata, ( Limited Edition 2008 ). Moze w tym lub na poczatku przyszlego roku bede chcial sprzedac. Juz dzisiaj wiem, ze bede plakal, bo drugiego takiego juz nie bedzie. Z tym, ze moj 2,2 w D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Sensowny egzemplarz VII generacji tez nie jest latwo znalezc;) Owszem, bo sa drogie i z regoly ze wzgledu na ich wdziecznosc zadko kto pozbywa sie tego modelu. Jezdze nim juz 4 lata, ( Limited Edition 2008 ). Moze w tym lub na poczatku przyszlego roku bede chcial sprzedac. Juz dzisiaj wiem, ze bede plakal, bo drugiego takiego juz nie bedzie. Z tym, ze moj 2,2 w D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > A jakie plusy Avensisa widzisz ? Jakos nei widze, bo te auto mi sie poprostu nie podobaja, jezdzilem 1.8 i dieslem i jakos tak jak to Toyota, ani nie ma sie do czego przyczepic ani pochwalic. Honda swego czasu to byl njaladniejszy, najbardziej wywazony sedan (czego niestety nie da sie poweidziec o kombi ) z milym, zgranym wnetrzem, o Ave nie da sie tak powiedziec. > Z czym konkretnie ? Co prawda wiem to na przykladzie 2.2, ale sprzegla taki najprostszy mechanik bedzie bal sie wymienic (choc jeszcze raz napisze zalezy jakich masz mechanikow). Nawet kolega mial problem z wymiana turbiny u takiego pierwszego lepszego na osiedlu. Z diagnostyka ECU tez moze byc problem, bo nawet serwis specjalizujacy sie w Hondzie mial problem. Fakt, ze w noPb duzo problemow odpada, a sam blad mozna skasowac kablem z allegro. Tez zauwazylem to po swoim aucie, jak zajechalem kiedys do mojego znajomego mechanika, niestety z glupia uszczelka na laczeniu tlumikow byl problem, bo nawet w katalogu nie bylo mojego modelu , cos jeszcze kiedys prostego chcialem zrobic, to nie mial takiego klucza, itp. W Warszawie oczywiscie moj serwis wymienil to na poczekaniu. > Możliwe że auto mógłbym serwisować w większym mieście, lecz wolę dopytać czy da się sensownie także > w małych niewyspecjalizowanych warsztatach ? Az nadto tego bym sie nie bal, bo akurat pytasz o auta ktore raczej nie sprawaia problemow, ale serwisu wymagaja. Jezeli masz takeigo co bedzie wiedzial co kiedy i jak zmieniac to nei powinno byc problemu. Czesci do obu raczej tez dostaniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Mi by wystarczył accord VI generacji, tylko że ciężko także takiego znaleźć w dobrym stanie. W nim > silnik 1.8 by mi wystarczył, klima a miło jakby i szyberdach się pojawił. Oj to co się trafi w > dobrym stanie, to może uda się kupić. A jeszcze jakby był w kolorze srebrnym lub zbliżonym, to > już całkiem miło. Tylko VI i VII to dwa rozne auta, o VI sa rozne opinie, a VII nie slyszalem negatywnych (no moze poza dieslem), no i tez maly minus, ze je kradna, dla mojego kolegi z garazu zwineli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 Oczywiście - Accord Czemu nie 2.4 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > Oczywiście - Accord Czemu nie 2.4 ? Edit : odnośnie rdzy - pokazać Ci podwozie mojego 04` ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Accord > Oczywiście - Accord Czemu nie 2.4 ? A Ty kolego zajrzalbys na akp i klikna na mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > Czy silnik 1.8 w w toyocie będzie wystarczający ? znajomy w Avensisie w prawdzie kombi miał 1.8 chyba 125 KM i bardzo narzekał na zbyt słaby silnik do tego auta. Drugi duży minus jaki podał to 5 biegowa skrzynia biegów, spory hałas przy większych predkościach znajomy ma chyba do sprzedania jeszcze tego avensisa, rocznik chyba 2008 i prawdzimy skromny przebieg, nie wiem 35-50 kkm. Auto służyło tylko do krótkiego dojazdu do pracy, używane bardzo mało. znajomy niestety jest niemotą motoryzacyjnym, wszystko robił w ASO i nie wiedział jak zrobić ogłoszenie, zeby sprzedac auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 jeżdżę Accordem, a w robocie mam służbowego takiego avensisa. Oba 2.0. Oczywiście wybieram accorda. Dużo lepiej się prowadzi, jest twardszy, ale jak dla mnie lepiej wybiera nierówności. W accordzie średnio mam o 0,5-1 litra mniejsze spalanie. Poza tym, jak dla mnie accord jest ładniejszy (w środku szczególnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > Co byście wybrali, ale co jeszcze bardziej dla mnie istotne, dlaczego ? Mam ten sam problem bo nad tymi samymi autami się zastanawiam. Wydaje mi się, że większe szanse za te pieniądze mamy na toyotę bo honda jest droższa. No i jeszcze pozostaje kwestia nadwozia avensis ma hatchbacka i kombi a accord tylko sedana bo combi jest wg mnie oczywiście koszmarnie brzydkie (dziwne, że zrobili ładnego sedana a kombi...... to szkoda gadać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supiotr Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Kilka miesiecy temu miałem podobny dylemat . Oglądałem i jeden i drugi model. Subiektywnie z wyglądu bardziej mi pasował Accord, nie pasował mi bagażnik w sedanie, kombi oglądałem jedno z 2.4, ale wygląd choć jestem odporny, to trochę odrzuca (to IMHO najbrzydsze kombi tego segmentu). Nie podpasowała mi twardość zawieszenia - miałem tak w Altei i chciałem od tego uciec. Pozycja za kierownicą - po przesiadce z Altei szokująco nisko, wręcz na podłodze - ale co kto lubi. W sumie samochód na pewno fajniejszy z wyglądu, lepszy w prowadzeniu, ale nieco mniej komfortowy i niezbyt pakowny jako auto rodzinne, choć można to poprawić boksem. Problemem jest znalezienie fajnego egzemplarza , ja nie znalazłem żadnego do kwoty 35-37k. Avensis - tak się złożyło, że oglądałem liftbacka zaraz po Accordzie sedan, porównanie było lekko szokujące. Jeśli nie chcesz kombiaka, a auto ma być samochodem rodzinnym, jest to chyba najlepszy kompromis, choć urodą tez nie zachwyca. Aven jest nudny, zero emocji i nie obrażając "skodziarzy", to taka japońska skoda właśnie. Wsiadasz, jedziesz, wysiadasz, prawie jak pilot od telewizora - bierzesz, używasz, odkładasz. Samochód bardziej nastawiony na spokojnego kierowcę, zakręty pokonuje poprawnie i nic więcej. Do 150km/h jest cicho, tylna kanapa jest wygodna z przodu siedzi się dość wysoko, bagażnik wielki, koło kierownicy też , kokpit to kwestia gustu, ale ten z Avena mi się bardziej podoba. Też nie jest łatwo o sensowny egzemplarz, choć lepiej niż w przypadku Hondy - tego jest więcej na drogach i z tego tez powodu może być nieco łatwiej to serwisować. Tak jak ktoś napisał wyżej, przejedź sie jednym i drugim, zobacz co Ci bardziej pasuje. Ja nie ukrywam, że z racji rodzinnego sentymentu do marki bardziej skupiałem się na Toyocie, zresztą z moich znajomych jeżdżących japońcami, to poza jednym wyjątkiem, wszyscy mają Toyoty i jakoś tak się "zafiksowałem". Kolejna sprawa, od kilku lat mam w domu starego Yarisa i złego słowa nie mogę na niego powiedzieć, a nie ma lekko - na liczniku ma prawie 160kkm, nabite na krótkich odcinkach. Podsumowując - ja szukałem samochodu standardowo - czyli niebitego, krajowego, w miarę udokumentowanego, nie zmęczonego. Finalnie kupiłem świetny egzemplarz z symbolicznym przebiegiem, serwisowany (w ASO!) itp, ale sporo starszy niż planowałem, ale sporo poniżej zakładanego budżetu, choć drożej niż ten rocznik był ceniony. Tak czasem wychodzi z używkami. A tak odnośnie wyposażenia - w przypadku Toyoty celuj w wersję przynajmniej Sol - będzie ESP, 9PP, dwustrefowa klima, czujniki deszczu itp gadżety elektroniczne. Mój egzemplarz to 2.0 Sol, liftback. Powodzenia w poszukiwaniach, nie będzie łatwo. ludzie jednak nie dbają o samochody.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > ... a VII nie slyszalem negatywnych (no moze > poza dieslem), To moze wypowiesz sie co negatywnego slyszales o dieselach ? Znajomy przejezdzil kombiakiem w Niemczech na nauce jazdy grubo ponad 240 000 km i zero problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > To moze wypowiesz sie co negatywnego slyszales o dieselach ? > Znajomy przejezdzil kombiakiem w Niemczech na nauce jazdy grubo üpnad 240 000 km i zero problemow. Np to, że potrafi się ten motor zatrzeć. Widziałem już parę takich silników wymienianych. Fakt, że było to w CRV, ale problem może wystepować też w Acco ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > To moze wypowiesz sie co negatywnego slyszales o dieselach ? > Znajomy przejezdzil kombiakiem w Niemczech na nauce jazdy grubo ponad 240 000 km i zero problemow. Nie slyszalem a widzialem : wada konstrukcyjna kolektora (pekaja), padajace turbo (podobno tylko w pierwszych rocznikach), szybciej zuzywajace sie sprzeglo. Czytalem tez, ze ten silnik na poczatku mial duzo problemow (wlasnie m.in turbina), dwumasa, wtryski. U znajomego padl jeszcze ECU, wymienial razem z wtryskami. Przebieg AFAIR ok 110kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Moją opinię wyraziłem w poprzednim wątku. Jeśli na placu boju zostały te 2 auta to wybierałbym następująco w zależności od stanu egzemplarza: Accord Sed vs. Avensis Sed - wybieram Accorda, głównie za wygląd, prowadzenie. Accord Sed vs. Avensis Liftback - wybieram Avena Lfb, głównie ze względu na największą praktyczność takiego nadwozia, subiektywnie lepiej wykonane w Avensis wnętrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > Nie slyszalem a widzialem : wada konstrukcyjna kolektora (pekaja), padajace turbo (podobno tylko w > pierwszych rocznikach), szybciej zuzywajace sie sprzeglo. > Czytalem tez, ze ten silnik na poczatku mial duzo problemow (wlasnie m.in turbina), dwumasa, > wtryski. > U znajomego padl jeszcze ECU, wymienial razem z wtryskami. Przebieg AFAIR ok 110kkm. jedynie z tego co napisales to kolektor(akcja serwisowa) i sprzeglo(nie dwumasa) sa typowe reszta z kosmosu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > jedynie z tego co napisales to kolektor(akcja serwisowa) i sprzeglo(nie dwumasa) sa typowe > reszta z kosmosu Daletego podalem, co padlo u kolegei oraz co czytalem w jakims tam magazynie moto (test), w sumie wiekszosc sie pokryla. aha jeszcze co turbo to Honda wprowadzila modyfikacje, bo byl jakis problem z ulozyskowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > Daletego podalem, co padlo u kolegei oraz co czytalem w jakims tam magazynie moto, w sumie > wiekszosc sie pokryla. znajomy mial podobny dylemat-rozwazal jeszcze ktores subaru juz nie pamietam (legacy?) wzial taka jak opisujesz wersje avensisa ostatecznie (nie wiem dlaczego)-ale dal za nia cos kolo 40 a nie jak w twoim budzecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > znajomy mial podobny dylemat-rozwazal jeszcze ktores subaru juz nie pamietam (legacy?) > wzial taka jak opisujesz wersje avensisa ostatecznie (nie wiem dlaczego)-ale dal za nia cos kolo 40 > a nie jak w twoim budzecie Legacy myślę, że można smiało porównywać, bo wielkość podobna, też jak pozostała 2-ka prod w JP, łatwogazowalne silniki, itd. Problem to jedynie cena, niestety za podobną cenę kupi się nowszą Hondę czy Ave. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Legacy myślę, że można smiało porównywać, bo wielkość podobna, też jak pozostała 2-ka prod w JP, > łatwogazowalne silniki, itd. > Problem to jedynie cena, niestety za podobną cenę kupi się nowszą Hondę czy Ave. Subaru spali zauważalnie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Subaru spali zauważalnie więcej. Nie wiem co rozumiesz przez zauwalnie, ale tak spali wiecej. Kiedys nawet porownywalem z kolega na dojazdach do pracy, bylo to ok 3-4l wiecej, tyle ze u mnie lpg, przy nopb bedzie to ok 2l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Nie wiem co rozumiesz przez zauwalnie, ale tak spali wiecej. Kiedys nawet porownywalem z kolega na > dojazdach do pracy, bylo to ok 3-4l wiecej, tyle ze u mnie lpg, przy nopb bedzie to ok 2l. tyle ze outback jest wyższy od legacy i przez to opory też większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widzppp Napisano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Sensowny egzemplarz VII generacji tez nie jest latwo znalezc;) Nie łatwo znaleźć wiele aut w stanie jak to określiłeś "sensownym" ale trzeba chociaż wiedzieć ku jakim autom się warto skupić w poszukiwaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widzppp Napisano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Jakos nei widze, bo te auto mi sie poprostu nie podobaja, jezdzilem 1.8 i dieslem i jakos tak jak > to Toyota, ani nie ma sie do czego przyczepic ani pochwalic. Honda swego czasu to byl > njaladniejszy, najbardziej wywazony sedan (czego niestety nie da sie poweidziec o kombi ) z > milym, zgranym wnetrzem, o Ave nie da sie tak powiedziec. Nie pasuje Ci sylwetka Avensisa ? > Co prawda wiem to na przykladzie 2.2, ale sprzegla taki najprostszy mechanik bedzie bal sie > wymienic (choc jeszcze raz napisze zalezy jakich masz mechanikow). Nawet kolega mial problem z > wymiana turbiny u takiego pierwszego lepszego na osiedlu. Z diagnostyka ECU tez moze byc > problem, bo nawet serwis specjalizujacy sie w Hondzie mial problem. Fakt, ze w noPb duzo > problemow odpada, a sam blad mozna skasowac kablem z allegro. > Tez zauwazylem to po swoim aucie, jak zajechalem kiedys do mojego znajomego mechanika, niestety z > glupia uszczelka na laczeniu tlumikow byl problem, bo nawet w katalogu nie bylo mojego modelu > , cos jeszcze kiedys prostego chcialem zrobic, to nie mial takiego klucza, itp. W Warszawie > oczywiscie moj serwis wymienil to na poczekaniu. Mam nadzieje że wersje benzynowe, które wymieniłem w poście tytułowym, nie mają takich problemów ? > Az nadto tego bym sie nie bal, bo akurat pytasz o auta ktore raczej nie sprawaia problemow, ale > serwisu wymagaja. Jezeli masz takeigo co bedzie wiedzial co kiedy i jak zmieniac to nei > powinno byc problemu. Czesci do obu raczej tez dostaniesz. O części się nie martwię a bardziej o umiejętność prawidłowej obsługi/serwisu dla takiego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Nie łatwo znaleźć wiele aut w stanie jak to określiłeś "sensownym" ale trzeba chociaż wiedzieć ku > jakim autom się warto skupić w poszukiwaniach. accord Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > accord Drogawo. Rok temu mniej dałem za 2.4 exec 2004 rok ze skórami i już dopiero co zamontowanym gazem (baaaardzo sensownym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Drogawo. Rok temu mniej dałem za 2.4 exec 2004 rok ze skórami i już dopiero co zamontowanym gazem > (baaaardzo sensownym) Ogladalem takie po 25 to jakos tak srednio mi podchodzily. Fakt ten jest troche a drogo ale imo 35 trzeba miec na dobrego przedlifta. Poza tym Twoj jest dobrze doposazony. Nie tak jak ten z linku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > accord Ja sie nie znam, i w ogole, ale nie moglem sie powstrzymac - tyle kasy za 7 letnia Honde ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Nie pasuje Ci sylwetka Avensisa ? Nie, chyba nikt o niej nie powie, ze jest porywajaca, co mozna smialo powiedziec o Hondzie. > Mam nadzieje że wersje benzynowe, które wymieniłem w poście tytułowym, nie mają takich problemów ? nie > O części się nie martwię a bardziej o umiejętność prawidłowej obsługi/serwisu dla takiego auta. najlepiej bedziesz, jak sie lokalnie popytasz, czy dasza rade zajac sie autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Ogladalem takie po 25 to jakos tak srednio mi podchodzily. > Fakt ten jest troche a drogo ale imo 35 trzeba miec na dobrego przedlifta. > Poza tym Twoj jest dobrze doposazony. Nie tak jak ten z linku. Fakt, mój wyszedł coś koło ~ 38 ale ze świeżym gazem, no i stan jest top. Ale myślę, że za ~ 32 tyś da się znaleźć auto z motorem 2.4 w tym momencie w stanie dobrym Muszę zaglądnąć na HAKP bo dawno tam nie byłem EDIT : Nie zauważyłem że autor szuka auta poniżej 30 tyś, czyli 2.0 jedynie się łapie do stawki. Tak czy inaczej nie porównywałbym jakkolwiek Ave do Acco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Ja sie nie znam, i w ogole, ale nie moglem sie powstrzymac - tyle kasy za 7 letnia Honde ? No można za to mieć nowe Grande Punto. Tylko po co Cena nie wynika z opowieści i bajek, tylko z konkretnych faktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > No można za to mieć nowe Grande Punto. Tylko po co Cena nie wynika z opowieści i bajek, tylko z > konkretnych faktów. To nie chodzi o to, co mozna kupic, tylko ile kasy nalezy wydac na nie dosc, ze zwykle auto, i jednak troszke wiekowe . Juz chyba zapomnialem, jakie chore sa ceny uzywek w Polsce (Z czystej ciekawosci spojrzalem na ceny w UK, i 2.4EX z "bajerami" z przebiegiem ~70kkm z 2009 roku to koszt ~55kpln - przyklad ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > To nie chodzi o to, co mozna kupic, tylko ile kasy nalezy wydac na nie dosc, ze zwykle auto, i > jednak troszke wiekowe . > Juz chyba zapomnialem, jakie chore sa ceny uzywek w Polsce > (Z czystej ciekawosci spojrzalem na ceny w UK, i 2.4EX z "bajerami" z przebiegiem ~70kkm z 2009 > roku to koszt ~55kpln - przyklad ) Nie chce sie spierac, ktore auto jest lepsze ale ten accord przejezdzi bezstresowo vagi, srople i inne na F itp Podobnie z tym starszym modelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Nie chce sie spierac, ktore auto jest lepsze ale ten accord przejezdzi bezstresowo vagi, srople i > inne na F itp > Podobnie z tym starszym modelem. Muszę zrobić podsumowanie roku z Acco, auto kupione przy 176 tyś km (teraz mam 196) i jedyna wymiana jaka nastąpiła, to sprzęgło przy zakupie i klocki hamulcowe przód (koszt poniżej 1000 zł za obie części OEM). Ludzie wsiadając do samochodu pytają o wiek auta i z wielkimi oczami siedzą dowiadując się, że furka ma 8 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.