format Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Tak mnie naszło na przemyślenia. Co się wydarzy z ESP gdy do samochodu z w miarę dużymi kołami powiedzmy 16'+ włożymy jakąś małą dojazdówkę? Na oko powinien mocno świrować, pytanie, czy po przemyśleniu swojego błędu jakoś się wyłączy? Jeśli tak, to czy później da się go jakoś bezinwazyjnie uruchomić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 No ale czy dojazdówka nie jest obwodem dostosowana do normalnego koła? Chyba że chcesz założyć kółko od wózka sklepowego... Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 ESP się fajnie zachowuje jak chcesz ruszyć na podnośniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > No ale czy dojazdówka nie jest obwodem dostosowana do normalnego koła? > Chyba że chcesz założyć kółko od wózka sklepowego... Wydaje mi się, że dojazdówka jest zawsze lekko mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > ESP się fajnie zachowuje jak chcesz ruszyć na podnośniku Może to być trudne do ogarnięcia, ale zdecydowanie nie chcę ruszyć na podnośniku. Pytam w kontekście bezpieczeństwa przemieszczania się z ESP przy awarii ogumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > ESP się fajnie zachowuje jak chcesz ruszyć na podnośniku Jak? Bo ja na podnosniku ostatnio sie rozpedzalem do 100km/h i nie zauwazylem dziwnego zachowania ESP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Wydaje mi się, że dojazdówka jest zawsze lekko mniejsza. Jeśli już to węższa. W Cruze koła mają felgi 16" a dojazdówka 17" Z tym, że na wyposażeniu nie ma dojazdówki, a jest zestaw naprawczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Może to być trudne do ogarnięcia, ale zdecydowanie nie chcę ruszyć na podnośniku. Pytam w > kontekście bezpieczeństwa przemieszczania się z ESP przy awarii ogumienia. Po co zadajesz głupie pytania. Załóż dojazdówkę i sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Jeśli już to węższa. > W Cruze koła mają felgi 16" a dojazdówka 17" Dobra, kij z tym, koła moim skromnym zdaniem się jakoś różnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Jak? Bo ja na podnosniku ostatnio sie rozpedzalem do 100km/h i nie zauwazylem dziwnego zachowania > ESP pasek z DSG nie ruszy kołami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Po co zadajesz głupie pytania. > Załóż dojazdówkę i sprawdź Wydaje się, że w tych warunkach meteorologicznych moja ciekawość jest czysto teoretyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Wydaje się, że w tych warunkach meteorologicznych moja ciekawość jest czysto teoretyczna. dlatego pozostanie Ci żyć w niewiedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > dlatego pozostanie Ci żyć w niewiedzy Dlatego pytam na motokąciku oczekując odpowiedzi od osób, które mają coś mądrego do powiedzenia w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Wydaje się, że w tych warunkach meteorologicznych moja ciekawość jest czysto teoretyczna. Nie wiem jak z ESP. Ze dwa razy w życiu założyłem dojazdówkę i auto prowadziło się normalnie. Myślę, że z ESP powinno być lepiej, gdyby zdążyła się sytuacja awaryjna i koło dojazdowe dostało wcześniej uślizgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Wydaje mi się, że dojazdówka jest zawsze lekko mniejsza. Miałem seryjnie w jednym aucie i była mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Nie wiem jak z ESP. Ze dwa razy w życiu założyłem dojazdówkę i auto prowadziło się normalnie. > Myślę, że z ESP powinno być lepiej, gdyby zdążyła się sytuacja awaryjna i koło dojazdowe dostało > wcześniej uślizgu. To się zgadza, jednak duża różnica w średnicy koła spowoduje, że komputer z jednej strony dostanie informacje o zerowym wychyleniu kierownicy, z drugiej o zerowym poślizgu z czujek bezwładnościowych, a z trzeciej o skręcaniu (któraś strona będzie się kręciła wolniej/szybciej od reszty). Przy odpowiednio dużych różnicach obliczanie korekt pod ESP może być niemożliwe. Pytanie co się wówczas wydarzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > pasek z DSG nie ruszy kołami A w manualu co sie dzieje z ESP? Pytam bo nic nie zauwazylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > A w manualu co sie dzieje z ESP? Pytam bo nic nie zauwazylem nie wiem. nie mam auta z manualem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Nie wiem jak ESP działa bo go nie mam w aucie ale mnie od zawsze uczono że jak mam dojazdówke zakładać bo złapałem gume z przodu to pełnowymiarowe koło z tyłu zakładam na przód a dojazdówke na tył i wtedy to chyba aż tak nie przeszkadza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Znajomej sie servis zapalil (w jakims 4x4 quasquai czy RAVka juz nie pamietam) a ze auto na gwarancji to jej mowilem zeby dzwonila do serwisu i tyle. Miala mniejsza dojazdowke 40 km/h ale dojechala do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Tak mnie naszło na przemyślenia. Co się wydarzy z ESP gdy do samochodu z w miarę dużymi kołami > powiedzmy 16'+ włożymy jakąś małą dojazdówkę? > Na oko powinien mocno świrować, pytanie, czy po przemyśleniu swojego błędu jakoś się wyłączy? Jeśli > tak, to czy później da się go jakoś bezinwazyjnie uruchomić? Miałem okazję kilka razy pojeździć na dojazdówkach i: a) ESP nie narzeka, raczej przeciwnie - działa b) założenie dojazdówki na tylne koło to szaleństwo, ruszyć się nie da + na każdym zakręcie ESP walczy żeby nie zrobić bąka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > To się zgadza, jednak duża różnica w średnicy koła spowoduje... Roznica w srednicy miedzy moimi normalnymi 18" a 16" dojazdowka to 1.6%. Skad bierzesz duza roznice? Roznica jest, jak juz zreszta zauwazono, w szerokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Tak mnie naszło na przemyślenia. Co się wydarzy z ESP gdy do samochodu z w miarę dużymi kołami > powiedzmy 16'+ włożymy jakąś małą dojazdówkę? w zeszlym roku mialem taki problem zalozylem dojazdowke, przejechalem po autostradzie ok 200km, potem jeszcze kolejne 100-200km zrobilem po miescie i zadnego problemu nie bylo. ESP nie zglaszalo zadnych obiekcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 ESP nie ma nic do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 W Volvo V40 w instrukcji jest opisana procedura programowania ESP po założeniu dojazdówki, później po założeniu pełnowymiarowego koła należy procedurę powtórzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Z lektury różnych postów na forum Stilo, wydaje mi się że wiem jak może być w Fiacie. Komputer stwierdzi, że jest zbyt duża różnica w prędkości obrotowej jednego z kół w stosunku do innych i wywali błąd na desce i odetnie pompę ESP od zasilania i nie będzie to po prostu działać. Błąd sam się skasuje po wyłączeniu i włączeniu silnika, ale jak dalej będzie źle, to pewnie wszystko się powtórzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > A w manualu co sie dzieje z ESP? Pytam bo nic nie zauwazylem Nic. Ruszasz normalnie, kola napedowe sie kreca, nienapedowe nie. Po chwili masz choinke na desce, ABS, ESP, wszystko zglasza bledy i sie wylacza. Po ponownym wlaczeniu zaplonu wraca do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > To się zgadza, jednak duża różnica w średnicy koła spowoduje, że komputer z jednej strony dostanie > informacje o zerowym wychyleniu kierownicy, z drugiej o zerowym poślizgu z czujek > bezwładnościowych, a z trzeciej o skręcaniu (któraś strona będzie się kręciła wolniej/szybciej > od reszty). Przy odpowiednio dużych różnicach obliczanie korekt pod ESP może być niemożliwe. Może, bo ostatnio kolega opowiadał, że w którymś aucie wpisywało się parametry kół do komputera właśnie na potrzeby systemów antypoślizgowych. Stąd może w nowych autach nie ma dojazdówek a zestawy naprawcze. Ja zamierzam wozić na zapas normalne koło - z tym, że latem zimowe a zimą letnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Nic. Ruszasz normalnie, kola napedowe sie kreca, nienapedowe nie. Po chwili masz choinke na desce, > ABS, ESP, wszystko zglasza bledy i sie wylacza. Po ponownym wlaczeniu zaplonu wraca do normy. No ale mowie ze na podnosniku niedawno sie rozpedzalem do 100km/h i nie bylo zadnej choinki na desce, zadnej kontrolki, nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > No ale mowie ze na podnosniku niedawno sie rozpedzalem do 100km/h i nie bylo zadnej choinki na > desce, zadnej kontrolki, nic. To sprawdż, czy ESP w twoim aucie w ogóle działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > To sprawdż, czy ESP w twoim aucie w ogóle działa. Dziala. Sprawdzone wiele razy, ostatnio rowniez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Często po naprawie uruchamiam silnik jak auto jeszcze wisi na podnośniku, nawet na luzie koła sie kręcą, i wywala błąd ABS, przy rozpędzaniu auta z ESP, trzeba je wyłączyć bo cały czas hamuje i zmniejsza obroty Tak samo na hamowni W poprzednim aucie bez ESP miałem mniejsza dojazdowe niż reszta kół, W obecnym mam tez dojazdowe i jest takiej samej średnicy jak reszta kół, wic ESP nie widzi problemu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Tak mnie naszło na przemyślenia. Co się wydarzy z ESP gdy do samochodu z w miarę dużymi kołami > powiedzmy 16'+ włożymy jakąś małą dojazdówkę? > Na oko powinien mocno świrować, pytanie, czy po przemyśleniu swojego błędu jakoś się wyłączy? Jeśli > tak, to czy później da się go jakoś bezinwazyjnie uruchomić? W C-klasie mogę zakładać dojazdówkę na każdą oś, jedyne ograniczenie to Vmax 80 km/h. Rok temu miałem okazję przetestować dojazdówkę w takich warunkach jak dzisiaj (śnieg i lód) Złapałem kapcia w prawym tylnym kole, po zmianie przejechałem kilka km do wulkanizacji na trzech zimówkach i dojazdówce. Wbrew temu co niektórtzy tutaj napisali nie miałem problemu z ruszeniem, jazdą czy błędem ABS/ESP - po prostu po zmianie koła pojechałem do warsztatu. Fakt że prędkości były nieduże (max 40-50 km/h) ale nie sądzę że cokolwiek zmieniłoby się jeśli bym jechał te 80 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akmak Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 znajomej w a-klasie wyrzuciło błąd i nie pozwalało jechać szybciej niż 40 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omega01 Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 w tych samochodach co jeździłem zawsze był przycisk do wyłączenia ESP. Jeżeli się różni obwód koła auto włącza co chwile system więc należy go wyłączyć. Tak samo się dzieje jak masz bardzo dużo przestawioną zbieżność oraz jak będziesz miał różne rozmiary opon na "osiach" ale to chyba logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > w tych samochodach co jeździłem zawsze był przycisk do wyłączenia ESP. Do ESP? Zazwyczaj jeżeli można wyłączyć to ASR (antypoślizgowy przy ruszaniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > Do ESP? > Zazwyczaj jeżeli można wyłączyć to ASR (antypoślizgowy przy ruszaniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Ale żeś zdjęcie walnął Nie no, ok. Nie jeździłem wszystkimi samochodami na świecie. Ale w paru którymi jeździłem a które miały ESP to nie dało się wyłączyć. A ASR owszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > Ale żeś zdjęcie walnął > Nie no, ok. Nie jeździłem wszystkimi samochodami na świecie. Ale w paru którymi jeździłem a które > miały ESP to nie dało się wyłączyć. A ASR owszem. A ja przeciwnie, wszędzie tam gdzie był zamontowany ESP to zawsze można go było wyłączyć : np A3, nowy Lancer czy wszystkie MB którymi jeździłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > A ja przeciwnie, wszędzie tam gdzie był zamontowany ESP to zawsze można go było wyłączyć : np A3, > nowy Lancer czy wszystkie MB którymi jeździłem. A w Stilo nie. W Megane III i Fluecnce też nie. W BMW brata (ale nie znam modelu - jakaś piątka z okolic 99) też nie. We Fluence jest wyłącznik do 'systemu antypoślizgowego' ale wyłącza tylko ASR, ESP zostaje. Zresztą wystarczy wpisać w googla 'jak wyłączyć ESP' No dobra, tak czy inaczej. W jednych się da wyłączyć w innych nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > jakaś piątka z > okolic 99) też nie. da się. tylko trzeba umieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > W BMW brata (ale nie znam modelu - jakaś piątka z > okolic 99) też nie. Dziwnie, zobacz : http://allegro.pl/bmw-5-e39-panel-srodkowy-przycisk-asc-dsc-pdc-i2828772500.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > da się. tylko trzeba umieć. Może i tak. Jeździłem tym sprzętem parę razy. Pobawiłem się guzikami i tyle. Wiem tylko że jak wyłączyłem TCS to wcale nie przyspieszał na pierwszym biegu za to za autem była chmura dymu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > Dziwnie, zobacz : > http://allegro.pl/bmw-5-e39-panel-srodkowy-przycisk-asc-dsc-pdc-i2828772500.html nie wiem a już nie mam jak sprawdzić. Pamiętam że niejakie TCS można było wyłączyć i wtedy 'ruszał z dymem' ale bokiem się nie dawał postawić. Ale nie dam sobie nic za to uciąć bo jeździłem tym dosłownie parę razy a teraz brat ma Focusa-golasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > a teraz brat ma > Focusa-golasa ale jesli to Focus II i jesli by mial ESP to by mogl je wylaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > ale jesli to Focus II i jesli by mial ESP to by mogl je wylaczyc A gdyby tu nagle było przedszkole Focus z 2004. Bez ESP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > Dziwnie, zobacz : > http://allegro.pl/bmw-5-e39-panel-srodkowy-przycisk-asc-dsc-pdc-i2828772500.html tak. Ale jak to wyłączysz tak po prostu to za chwilę samo się znowu włącza. W różnych modelach jest różnie ale z reguły trzeba dłużej przytrzymać ten przycisk żeby na stałe wyłączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > A gdyby tu nagle było przedszkole chcialem tylko napisac, ze w focusie ESP jest w pelni "wylaczalne" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.