wlad Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 witka! przedmiot pytania-silnik 2,0 TDI pompowtryski montowany w octaviach od bodajze 2005 roku.czy jego slynne bolaczki ujawniaja sie w jakims przedziale przebiegu czy wlasciwie do konca jest niewiadoma? pytam bo kolega z pracy ma wlasnie taka 2,0TDI z 2005 roku z nalotem ok.200kkm i bylby sklonny rozstac sie z nia.a nie chcialbym stracic kolegi-ciezko teraz o takich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > witka! > przedmiot pytania-silnik 2,0 TDI pompowtryski montowany w octaviach od bodajze 2005 roku.czy jego > slynne bolaczki ujawniaja sie w jakims przedziale przebiegu czy wlasciwie do konca jest > niewiadoma? > pytam bo kolega z pracy ma wlasnie taka 2,0TDI z 2005 roku z nalotem ok.200kkm i bylby sklonny > rozstac sie z nia.a nie chcialbym stracic kolegi-ciezko teraz o takich No to jest zdaje się przebieg, przy którym ten silnik może wymagać już sporych nakładów. Jak tam z rozrządem, głowicą, bierze olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > No to jest zdaje się przebieg, przy którym ten silnik może wymagać już sporych nakładów. > Jak tam z rozrządem, głowicą, bierze olej? z tego co kumpel gwarzyl to jest to silnik BKZ,oleju bierze jakies 0,5l pomiedzy wymianami.rozrzad wymienial po kupnie[2 lata temu].na temat glowicy nic nie mowil-na pewno nic nie robil z nia w miedzyczasie bo wiedzialbym o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > witka! > przedmiot pytania-silnik 2,0 TDI pompowtryski montowany w octaviach od bodajze 2005 roku.czy jego > slynne bolaczki ujawniaja sie w jakims przedziale przebiegu czy wlasciwie do konca jest > niewiadoma? > pytam bo kolega z pracy ma wlasnie taka 2,0TDI z 2005 roku z nalotem ok.200kkm i bylby sklonny > rozstac sie z nia.a nie chcialbym stracic kolegi-ciezko teraz o takich No to faktycznie, bardzo kiepski ten silnik ledwo 200 tys przejechane i już możliwe kłopoty........ A co do jak mniemam chęci zakupu i obawy przed stratą znajomego - z takim przebiegiem każdy diesel ma prawo się psóc. Nie mówię tu o zgonie bloku czy głowicy, ale worku złota na wtryski, turbo, sprzęgło itp itd, więc jeśli planujesz zakup to sam prosisz się o kłopoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > No to faktycznie, bardzo kiepski ten silnik ledwo 200 tys przejechane i już możliwe kłopoty........ > A co do jak mniemam chęci zakupu i obawy przed stratą znajomego - z takim przebiegiem każdy diesel > ma prawo się psóc. Nie mówię tu o zgonie bloku czy głowicy, ale worku złota na wtryski, turbo, > sprzęgło itp itd, więc jeśli planujesz zakup to sam prosisz się o kłopoty czyli odpuszcze sobie chyba... kurcze octavie to albo TDI albo FSI-nie ma co kupic ciezko znalezc z jakims poczciwym MPI niestety wiec myslalem ze przynajmniej znany egzemplarz bedzie jakas recepta na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > czyli odpuszcze sobie chyba... > kurcze octavie to albo TDI albo FSI-nie ma co kupic > ciezko znalezc z jakims poczciwym MPI niestety wiec myslalem ze przynajmniej znany egzemplarz > bedzie jakas recepta na to Uwierz mi, po wielu workach $$$ wydanych na naprawy w nowoczesnych dieslach ze sporym przebiegiem twierdzę, że jedyną receptą na przebieg jest omijanie takich samochodów szerokim łukiem. Wszystko ma swój kres, wszystko się zużywa i bynajmniej nie chodzi mi o jakąś nadzwyczajną awaryjność pewnych jednostek, a o zwykłe wymiany eksploatacyjne przy pewnych przebiegach. Osobiście w zależności od grubości portfela poszukałbym jakiegoś wolnossaka PB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 na pewno bkz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > na pewno bkz? tak on twierdzi-ale nie jest on jakims specjalista w dziedzinie nazewnictwa.z tego co mowil wynikalo ze jest to inna wersja tego silnika niz wkladana wtedy do audi A4 czy superba. ja sam jestem zielony w sprawach VAG wiec nie moge tego jakos zweryfikowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 możesz - otwórz bagażnik i we wnęce koła zapasowego jest taka karteczka - tam jest kod silnika i wszystkie kody wyposażenia tego auta rozkodowujesz i juz o aucie wiesz wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > możesz - otwórz bagażnik i we wnęce koła zapasowego jest taka karteczka - tam jest kod silnika i > wszystkie kody wyposażenia tego auta rozkodowujesz i juz o aucie wiesz wszystko. dzieki -ale to dopiero po weekendzie bedzie mozliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 sprawdź pod maską czy to jest TDI 8v czy 16v - 8v to po prostu rozwiercone 1.9TDI - ze wszystkimi zaletami i wadami 1.9TDI - tak czy inaczej bardzo trwały silnik. 16v to juz jednostki z potencjalnymi problemami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > sprawdź pod maską czy to jest TDI 8v czy 16v - 8v to po prostu rozwiercone 1.9TDI - ze wszystkimi > zaletami i wadami 1.9TDI - tak czy inaczej bardzo trwały silnik. > 16v to juz jednostki z potencjalnymi problemami. Kurna co za czasy nastały żeby człowiek musiał kupować auto po kodach silników żeby nie władować się na minę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > sprawdź pod maską czy to jest TDI 8v czy 16v - 8v to po prostu rozwiercone 1.9TDI - ze wszystkimi > zaletami i wadami 1.9TDI - tak czy inaczej bardzo trwały silnik. > 16v to juz jednostki z potencjalnymi problemami. a po czym mozna poznac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 moj znajomy właśnie sie buja z silnikiem 2.0TDI CR170KM, który ma zamontowany w passacie z 2006 roku - w silniku przy przebiegu 130tys km padła pompa oleju w wyniku czego silnik uległ zatarciu... za pierwsza naprawe zaplacil 800 funtow, ale czegos mu nie dokończyli, dlatego teraz samochod siedzi u innego mechanika, ktory za dokończenie zawolal sobie 700 funtów generalnie zadowolony nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > dzieki -ale to dopiero po weekendzie bedzie mozliwe byl na wymianie wtryskow?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Uwierz mi, po wielu workach $$$ wydanych na naprawy w nowoczesnych dieslach ze sporym przebiegiem > twierdzę, że jedyną receptą na przebieg jest omijanie takich samochodów szerokim łukiem. > Wszystko ma swój kres, wszystko się zużywa i bynajmniej nie chodzi mi o jakąś nadzwyczajną > awaryjność pewnych jednostek, a o zwykłe wymiany eksploatacyjne przy pewnych przebiegach. > Osobiście w zależności od grubości portfela poszukałbym jakiegoś wolnossaka PB. Receptą jest zakup silnika, który ma tanie części. Z nowoczesnych dieseli jest to na przykład 1,6 HDI PSA - wszystko się tam da zregenerować za rozsądne pieniądze i silnik ten jest montowany w tak wielu modelach, że nie ma problemu z częściami z rozbitków. Nie potrafię sobie wyobrazić naprawy droższej niż 2000 zł w tym silniku - łącznie z dwu-masą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Receptą jest zakup silnika, który ma tanie części. Z nowoczesnych dieseli jest to na przykład 1,6 > HDI PSA - wszystko się tam da zregenerować za rozsądne pieniądze i silnik ten jest montowany w > tak wielu modelach, że nie ma problemu z częściami z rozbitków. > Nie potrafię sobie wyobrazić naprawy droższej niż 2000 zł w tym silniku - łącznie z dwu-masą. a FAP ile kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > a FAP ile kosztuje? w tych silnikach fapa się myje, a nie wymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > w tych silnikach fapa się myje, a nie wymienia. czyli nie ma mozliwosci zatkania takiego filtra poprzez jazde na krotkich dystansach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamaican Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > a FAP ile kosztuje? nie w kazdym jest. tak samo jak dwumasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pucek250 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > dzieki -ale to dopiero po weekendzie bedzie mozliwe Ktoś kiedyś na AK napisał: Quote: Typ silnika masz na nalepce w książce serwisowej i w bagażniku. tak po krótce: - 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF, - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych, - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju, - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających, - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz). Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > nie w kazdym jest. tak samo jak dwumasa. Ale ten bez dwumasy i FAPa nie jedzie tak fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamaican Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Ale ten bez dwumasy i FAPa nie jedzie tak fajnie coś za coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Receptą jest zakup silnika, który ma tanie części. Z nowoczesnych dieseli jest to na przykład 1,6 > HDI PSA jako niewiedzący zapytam zatem gdzie? np. kompakty ? i w jakich latach? o ten chodzi? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > czyli nie ma mozliwosci zatkania takiego filtra poprzez jazde na krotkich dystansach? Głowy nie dam, ale na pewno są mniej kłopotliwe, a jak się zatkają, to się je wypala przez tryb serwisowy. A co pewien przebieg je się regeneruje przez mycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > w tych silnikach fapa się myje, a nie wymienia. ) bedziesz go co tydzien myl?? lub co tydzien wypalal? a moze lepiej wymienic na podrobke? a co z reszta osprzetu, ktory ucierpi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > ) bedziesz go co tydzien myl?? Filtry tzw mokre wypalają się w niższej temperaturze ze względu na dodatek tlenku ceru w paliwie (jest specjalny, dodatkowy zbiorniczek na ten płyn). Zaletą jest to, że się nie zatykają i nie uszkadzają w czasie wypalania. Ale tlenek ceru zostaje w filtrze jako odpad i stopniowo zatyka filtr. Zdarza się to co jakieś 120 - 180 tyś km zależnie od wersji. I własnie ten tlenek ceru się karcherem wypłukuje doprowadzając filtr do stanu prawie jak nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Filtry tzw mokre wypalają się w niższej temperaturze ze względu na dodatek tlenku ceru w paliwie > (jest specjalny, dodatkowy zbiorniczek na ten płyn). Zaletą jest to, że się nie zatykają i nie > uszkadzają w czasie wypalania. > Ale tlenek ceru zostaje w filtrze jako odpad i stopniowo zatyka filtr. > Zdarza się to co jakieś 120 - 180 tyś km zależnie od wersji. > I własnie ten tlenek ceru się karcherem wypłukuje doprowadzając filtr do stanu prawie jak nowy. Dzieki za wyjasnienie. Miales kiedys do czynienia z takim filtrem? Jak to wyglada w eksploatacji? Czy raz zapchany filtr mozna "ozywic" i na jak dlugo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Dzieki za wyjasnienie. Miales kiedys do czynienia z takim filtrem? Jak to wyglada w eksploatacji? > Czy raz zapchany filtr mozna "ozywic" i na jak dlugo? Mam Xsarę Picasso 1,6 HDi 110 KM FAP i dwumasa. 0 problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > witka! > przedmiot pytania-silnik 2,0 TDI pompowtryski montowany w octaviach od bodajze 2005 roku.czy jego > slynne bolaczki ujawniaja sie w jakims przedziale przebiegu czy wlasciwie do konca jest > niewiadoma? > pytam bo kolega z pracy ma wlasnie taka 2,0TDI z 2005 roku z nalotem ok.200kkm i bylby sklonny > rozstac sie z nia.a nie chcialbym stracic kolegi-ciezko teraz o takich Mam taki silnik w Octavii, ma przejechane tylko 14000km, zero problemów. Przyśpieszenie i elastyczność tego silnika to istna bajka. Kapelusz spada z głowy na każdym biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Kurna co za czasy nastały żeby człowiek musiał kupować auto po kodach silników żeby nie władować > się na minę To tylko w Vagu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > To tylko w Vagu Nie tylko. W zasadzie teraz jest tak w kazdej dziedzinie. Ostatnio jak przegladalem PSU do komputera, byly dostepne identyczne modele. Roznily sie tylko literka na koncu - D i E. Jedna wersja byla szeroko polecana, druga wrecz przeciwnie (inni producenci bebechow). Takze pilnowac sie teoretycznie wypada zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Takze > pilnowac sie teoretycznie wypada zawsze Oczywiście, ale rebusolada z kodami nigdzie nie jest tak rozpowszechniona jak w VW. Kupno używanego VW przez kogoś nieobeznanego, to jak chodzenie po polu minowym. Uda się, albo nie uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > rozstac sie z nia.a nie chcialbym stracic kolegi-ciezko teraz o takich Jak chcesz octavię z pewnego źródła to szukaj kolegi z 1.9 TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Oczywiście, ale rebusolada z kodami nigdzie nie jest tak rozpowszechniona jak w VW. Kupno > używanego VW przez kogoś nieobeznanego, to jak chodzenie po polu minowym. Uda się, albo nie > uda No właśnie W żadnym z moich aut nie znałem kodów silników i nie potrzebowałem Nawet w Fabii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Filtry tzw mokre wypalają się w niższej temperaturze ze względu na dodatek tlenku ceru w paliwie > (jest specjalny, dodatkowy zbiorniczek na ten płyn). Ile kosztuje ten tlenek ceru do zbiorniczka i ile się go spala na 100 km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 zwłaszcza że 170KM weszły w 2007 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > czyli nie ma mozliwosci zatkania takiego filtra poprzez jazde na krotkich dystansach? trzeba być skończonym idiotą i ignorować wszelkie kontrolki i oznaki opisane w instrukcji (wypalenie tego filtra wymaga jazdy 7km z obrotami 2.5krpm i już - filtr czysty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Oczywiście, ale rebusolada z kodami nigdzie nie jest tak rozpowszechniona jak w VW. Kupno > używanego VW przez kogoś nieobeznanego, to jak chodzenie po polu minowym. Uda się, albo nie > uda Nie pisz głupot - po prostu VW ma taki system oznaczania swoich silników, że jak coś w nich zmienią albo poprawią to nadają mu nowy kod. W twoim volvo masz 2.0D od początku produkcji do 2011 chyba roku i nieważne czy zmienili typ turbiny w międzyczasie, czy jakieś drobnostki w nowym roku modelowym ten silnik sie ciagle nazywa 2.0D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Nie wiem, nie znam się, ale kolega ma paska z 6 r. z 2.0 TDI z nalotem 270 tyś. i jest zadowolony. Pewnie konstrukcja konstrukcją, ale ważne jak samochód był serwisowany. Ten Twój kolega dbał, robił na czas co potrzeba? Myślę, że to jest ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Nie pisz głupot - po prostu VW ma taki system oznaczania swoich silników, że jak coś w nich zmienią > albo poprawią to nadają mu nowy kod. Ale kumasz, że mi się o te kody nie rozchodzi? > W twoim volvo masz 2.0D od początku produkcji do 2011 chyba roku i nieważne czy zmienili typ > turbiny w międzyczasie, czy jakieś drobnostki w nowym roku modelowym ten silnik sie ciagle > nazywa 2.0D. A w VW 2.0 TDI, czy się mylę? p. s. nie mam Volvo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Quote: W twoim volvo masz 2.0D od początku produkcji do 2011 chyba roku i nieważne czy zmienili typ turbiny w międzyczasie, czy jakieś drobnostki w nowym roku modelowym ten silnik sie ciagle nazywa 2.0D. A czasem 2,0D 90KM nie było bez turbiny ? 136 KM juz ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Nie wiem, nie znam się, ale kolega ma paska z 6 r. z 2.0 TDI z nalotem 270 tyś. i jest zadowolony. > Pewnie konstrukcja konstrukcją, ale ważne jak samochód był serwisowany. Ten Twój kolega dbał, > robił na czas co potrzeba? Myślę, że to jest ważne. on ma ja 2 lata-jedynie wymienial olej i filtry.nic mu nie padlo ani nie wymuszalo wiekszych serwisow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > on ma ja 2 lata-jedynie wymienial olej i filtry.nic mu nie padlo ani nie wymuszalo wiekszych > serwisow. dodaj do tego malutki błąd przy wymianie rozrządu i zaczynają być problemy, Bo VW wymyślił sobie by napinająca rolka (sama waży chyba z 1kg) w rozrządzie napędzającym 16 zaworów i pompowtryski była mocowana do aluminiowej głowicy spilką fi 8 mm co daje realny przekrój rdzenia na poziomie około 6,5mm Dla porównania inne marki przy takich rozrzadach mają szpiki conajmniej M10 jak nie M12... Dodam że malutki błąd przy dokręcaniu jej skutkuje jej urwaniem... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > trzeba być skończonym idiotą i ignorować wszelkie kontrolki i oznaki opisane w instrukcji > (wypalenie tego filtra wymaga jazdy 7km z obrotami 2.5krpm i już - filtr czysty) wystarczy nie przeczytac instrukcji obslugi kolega od 20 lat jezdzacy dieslami przesiadl sie byl z P 406 na vectre cdti.diesel jak diesel -po mniej wiecej roku musial laweta pojechac na warsztat bo calkowicie padnal DPF.dopiero wtedy dowiedzial sie ze ma takie ustrojstwo bylo za pozno na wypalenie serwisowe-musial wymienic na nowy. w dodatku w vectrze nie bylo zadnej kontrolki ktora by cos takiego sugerowala-to jego slowa,ja nie mialem przyjemnosci tym autem jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Ile kosztuje ten tlenek ceru do zbiorniczka i ile się go spala na 100 km? Dolewa się co 120 tys km ze 2-3 litry. Kosztuje około 100 zł za litr - więc koszt na km pomijalny. Nazywa się to płyn EOLYS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > trzeba być skończonym idiotą i ignorować wszelkie kontrolki i oznaki opisane w instrukcji > (wypalenie tego filtra wymaga jazdy 7km z obrotami 2.5krpm i już - filtr czysty) W silnikach PSA nie ma nic o wypalaniu w instrukcji i żadnych kontrolek - po prostu wypala się przy okazji normalnej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > dodaj do tego malutki błąd przy wymianie rozrządu i zaczynają być problemy, > Bo VW wymyślił sobie by napinająca rolka (sama waży chyba z 1kg) w rozrządzie napędzającym 16 > zaworów i pompowtryski była mocowana do aluminiowej głowicy spilką fi 8 mm co daje realny > przekrój rdzenia na poziomie około 6,5mm > Dla porównania inne marki przy takich rozrzadach mają szpiki conajmniej M10 jak nie M12... > Dodam że malutki błąd przy dokręcaniu jej skutkuje jej urwaniem... > pozdr Myślę że dramatyzujesz. Mnie się to nigdy nie zdarzyło. No chyba ze ktoś nie stosuje klucza dynamometrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Receptą jest zakup silnika, który ma tanie części. Z nowoczesnych dieseli jest to na przykład 1,6 > HDI PSA - wszystko się tam da zregenerować za rozsądne pieniądze i silnik ten jest montowany w > tak wielu modelach, że nie ma problemu z częściami z rozbitków. > Nie potrafię sobie wyobrazić naprawy droższej niż 2000 zł w tym silniku - łącznie z dwu-masą. To wyobraź sobie, że niespełna tydzień temu w mojego Kolegi 407ce z 1.6HDI rozleciał się rozrząd i narobił bardzo dużego spustoszenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Oczywiście, ale rebusolada z kodami nigdzie nie jest tak rozpowszechniona jak w VW. Kupno > używanego VW przez kogoś nieobeznanego, to jak chodzenie po polu minowym. Uda się, albo nie > uda Że też jeszcze nikt się nie skumał, że każda z tych krótkich serii to zwykłe serie testowe na żywym organizmie. Wszyscy potrafią przez lata klepać jeden motor a ci ciągle coś testują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.