Skocz do zawartości

Popularne masełko pod korkiem oleju.


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

> Z czego się bierze?

> z mieszania się płynu z olejem, czy oleju z wilgocią?

> Kiepski olej?

> Czy jego występowanie jest w jakiś warunkach normalne czy odrazu oznacza uszkodzenie/anomalie

> czegoś?

Uszczelka pod głowicą. Miesza się płyn z olejem cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jego występowanie jest w jakiś warunkach normalne czy odrazu oznacza uszkodzenie/anomalie

> czegoś?

mam nówkę octavię i ten glut jest od początku, olej kolor ma normalny, płynu chłodniczego nie ubywa, jeżdżę raczej dłuższe trasy tym autem więc też będę dźwięczny jak ktoś wyjaśni skąd jest glut i co to jest, tylko nie pisać o wydmuchanej uszczelce pod głowicą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paruje woda z oleju, stad osad. Nic groźnego, częste w autach jeżdżących na krótkich odcinkach, nie występuje w każdej marce. Nie jest to powód do zastanawiania się i filozoficznych przemyśleń. Jest OK, jeździć.

Co innego gdy ubywa płynu, ale wtedy mówimy o objawach awarii, a jeśli wszystkie płyny w normie to pojawiający się "glut" zlosnik.gif jest normalnym zjawiskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest tylko na korku oleju to pewnie od skraplania pary i mieszania jej z olejem, powstaje emulsja - masełko. Jak jest pod osłona klawiatury i bagnecie to raczej wina UPG lub pomyłki z dolewaniem płynu chłodniczego nie do tego otworu co trzeba grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paruje woda z oleju, stad osad. Nic groźnego, częste w autach jeżdżących na krótkich odcinkach, nie

> występuje w każdej marce. Nie jest to powód do zastanawiania się i filozoficznych przemyśleń.

> Jest OK, jeździć.

> Co innego gdy ubywa płynu, ale wtedy mówimy o objawach awarii, a jeśli wszystkie płyny w normie to

> pojawiający się "glut" jest normalnym zjawiskiem.

panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju?

masło = upg i inaczej być nie może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju?

> masło = upg i inaczej być nie może

latem "masła" nie ma, zimą jest i co uszczelka pod głowicą sezonowo mi się kończy hehe.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju?

> masło = upg i inaczej być nie może

To Ty się zastanów na spokojnie, bo może być inaczej i nie masz racji, mimo, że możesz się z tym nie zgadzać. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam nówkę octavię i ten glut jest od początku, olej kolor ma normalny, płynu chłodniczego nie

> ubywa, jeżdżę raczej dłuższe trasy tym autem więc też będę dźwięczny jak ktoś wyjaśni skąd

> jest glut i co to jest, tylko nie pisać o wydmuchanej uszczelce pod głowicą

W Astrze II od nowości miałem zimą masełko. Wymiana termostatu nie pomogła.

Ten Typ Tak Miał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twierdzisz że od nowości do teraz (ponad 200kkm) moje auto ma uszkodzoną upg (nie wymaga dylana

> oleju między wymianami i nie dolrwam plyny chłodniczego

> )?

> I to jest wyznacznik?

Twierdzę, że u mnie nie ma masła pod korkiem oleju, czy jeżdżę krótkie trasy, długie czy auto stoi. To z którym jest coś nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ubywa Ci płynu chłodzącego ?

no wlasnie nie zlosnik.gif ( a przynajmniej przez ostatnie 50km nie zauwazylem)

> Jakie dystanse dziennie pokonujesz ? bo dla pewnego mechanika 20 km do pracy to blisko i krótki

> odcinek

ostatnio robiłem po 3-4km przy temperaturach -5'C

teraz go odstawilem i jeździłem drugim

wytarłem korek, zrobiłem 2*6km i znowu pojawił się drobny nalot beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie przyjmujesz do wiadomosci ze TTTM?

Przyjąłbym do wiadomości, że TTTM gdyby faktycznie wszystkie np. Lanosy 1.6 16 V lub Mondeo 1.8 16V, bądź jakikolwiek inny model miały masło pod korkiem. Ale jeżeli większość nie ma takiego problemu, a mają go nieliczne jednostki, to nie można tego nazwać TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyjąłbym do wiadomości, że TTTM gdyby faktycznie wszystkie np. Lanosy 1.6 16 V lub Mondeo 1.8

> 16V, bądź jakikolwiek inny model miały masło pod korkiem. Ale jeżeli większość nie ma takiego

> problemu, a mają go nieliczne jednostki, to nie można tego nazwać TTTM.

ale wszystkie znane mi auta konsernu VW z silnikiem 1.6 8V 100KM to ma wiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju?

> masło = upg i inaczej być nie może

czyli wychodzi ze w ostatnich 6 autach i 2 motorach mialem walnieta uszczelke.zawsze wiedzialem ze nieszczescia do mnie sie kleja ale zeby az tak yikes.gif

co ciekawe zaczelo sie to dziac gdy zmienilem prace i mam teraz nie 20km tylko 4 hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem co z tego powstaje, i co z tego?

> nie wiem jak u ciebie ale u mnie od góry jest frup od oleju i raczej nie ma prawa tam żadne

> powietrze z zewnątrz się dostawać.

A w cylidrach powietrze masz z butli?

Bo chyba jednak atmosferyczne, więc wilgotne. A o przedmuchach słyszałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na jaki?

> byl juz:

> shell 5w50

> lotos 5w40

> orlen 5w40

> gulf 5w40

> GM 5w40

> petrocanada 5w40

> kazdy wymieniany co ~15kkm

Zależy to też od konstrukcji silnika. Jak pokrywa zaworów jest plastikowa, to nie nagrzewa się tak równo jak metalowa i są miejsca niedogrzane - miejsca powstawania majonezu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja muszę mieć coś nie tak z samochodami, bo w żadnym który mam nie ma masła

Bo może być, ale nie musi. Nawet w dwóch takich samych, w jednym może być, w drugim nie ma. I oba są tak samo sprawne. To nie jest zjawisko obowiązkowe, ale możliwe i normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie parkujesz?

Różne kombinacje,

Mondeo 1998r. 1.8 16V, cały czas na powietrzu,

P 307 1.6 16V, Częściej na powietrzu, co jakiś czas w garażu

Mondeo 2003r 3.0, Cały czas w garażu,

Focus 2008r 2.0 TDCI, Garaż.

W żadnym z tych nie ma masła.

Masło pod korkiem miałem tylko kiedyś w Lanosie z 2000r. 1.6 16V LPG. Po wymianie uszczelki pod głowicą i pod pokrywą zaworów i zrobieniu przy okazji rozrządu, masło się więcej nie pojawiło. Tyle z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie zimą jest na bagnecie też, latem tego problemu nie ma płynu chłodniczego nie ubywa uszczelka

> pod głowica ok

jak jest również na bagnecie to znaczy, że również w niższych partich silnika zamiast smarowania olejem jest smarowanie masełkiem i IMHO to tylko kwestia czasu jak silnik zacznie się przycierać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.