Cinos Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Z czego się bierze? z mieszania się płynu z olejem, czy oleju z wilgocią? Kiepski olej? Czy jego występowanie jest w jakiś warunkach normalne czy odrazu oznacza uszkodzenie/anomalie czegoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Z czego się bierze? > z mieszania się płynu z olejem, czy oleju z wilgocią? > Kiepski olej? > Czy jego występowanie jest w jakiś warunkach normalne czy odrazu oznacza uszkodzenie/anomalie > czegoś? Uszczelka pod głowicą. Miesza się płyn z olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Jak niedogrzany silnik, to jest to raczej normalne. Co prawda, jak w C15 tak miałem, to musiałem zmienić silnik; no, ale to już był ekstremalny przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemaz Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 A ubywa Ci płynu chłodzącego ? Jakie dystanse dziennie pokonujesz ? bo dla pewnego mechanika 20 km do pracy to blisko i krótki odcinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 To nie jest masełko... To jest glut! I proszę się trzymać fachowego nazewnictwa... (czyli glut) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Czy jego występowanie jest w jakiś warunkach normalne czy odrazu oznacza uszkodzenie/anomalie > czegoś? mam nówkę octavię i ten glut jest od początku, olej kolor ma normalny, płynu chłodniczego nie ubywa, jeżdżę raczej dłuższe trasy tym autem więc też będę dźwięczny jak ktoś wyjaśni skąd jest glut i co to jest, tylko nie pisać o wydmuchanej uszczelce pod głowicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Paruje woda z oleju, stad osad. Nic groźnego, częste w autach jeżdżących na krótkich odcinkach, nie występuje w każdej marce. Nie jest to powód do zastanawiania się i filozoficznych przemyśleń. Jest OK, jeździć. Co innego gdy ubywa płynu, ale wtedy mówimy o objawach awarii, a jeśli wszystkie płyny w normie to pojawiający się "glut" jest normalnym zjawiskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Jak jest tylko na korku oleju to pewnie od skraplania pary i mieszania jej z olejem, powstaje emulsja - masełko. Jak jest pod osłona klawiatury i bagnecie to raczej wina UPG lub pomyłki z dolewaniem płynu chłodniczego nie do tego otworu co trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Paruje woda z oleju, stad osad. Nic groźnego, częste w autach jeżdżących na krótkich odcinkach, nie > występuje w każdej marce. Nie jest to powód do zastanawiania się i filozoficznych przemyśleń. > Jest OK, jeździć. > Co innego gdy ubywa płynu, ale wtedy mówimy o objawach awarii, a jeśli wszystkie płyny w normie to > pojawiający się "glut" jest normalnym zjawiskiem. panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? masło = upg i inaczej być nie może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może latem "masła" nie ma, zimą jest i co uszczelka pod głowicą sezonowo mi się kończy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janiol13 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 przez zime 99.9% aut u nas na serwisie ma masło pod korkiem wlewu oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może a chociażby z różnicy temperatur, w silniku nie ma próżni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może To Ty się zastanów na spokojnie, bo może być inaczej i nie masz racji, mimo, że możesz się z tym nie zgadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może Czyli w moim toledo od ponad 200kkm ma walnięta upg. Dzięk że mnie udowodniłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może To Ty też się zastanów, czy aby w powietrzu nie ma pary wodnej A to masełko, majonez, czy glut to własnie jest emulsja oleju z wodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > latem "masła" nie ma, zimą jest i co uszczelka pod głowicą sezonowo mi się kończy ? A wiosną odrasta jak liście na drzewach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może może i nie może, ale jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? Nie wodę a wilgoć i opary wody. > masło = upg i inaczej być nie może Może może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Czyli w moim toledo od ponad 200kkm ma walnięta upg. Dzięk że mnie udowodniłeś A kto powiedzial, ze nie ? Ja u siebie nie mam masla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > mam nówkę octavię i ten glut jest od początku, olej kolor ma normalny, płynu chłodniczego nie > ubywa, jeżdżę raczej dłuższe trasy tym autem więc też będę dźwięczny jak ktoś wyjaśni skąd > jest glut i co to jest, tylko nie pisać o wydmuchanej uszczelce pod głowicą W Astrze II od nowości miałem zimą masełko. Wymiana termostatu nie pomogła. Ten Typ Tak Miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Ja mialem przypadek, ze owe masełko mi zamarzło i wywalilo uszczelke pod pokrywa zaworow LPG + Zima to nie jest zdrowe połączenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > A kto powiedzial, ze nie ? Twierdzisz że od nowości do teraz (ponad 200kkm) moje auto ma uszkodzoną upg (nie wymaga dylana oleju między wymianami i nie dolrwam plyny chłodniczego )? > Ja u siebie nie mam masla I to jest wyznacznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może a o parze słyszał?? wygrzac raz na jakis czas dobrze auto, jezeli nie ubywa plynu chłodniczego jezdzic dalej-normalna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Twierdzisz że od nowości do teraz (ponad 200kkm) moje auto ma uszkodzoną upg (nie wymaga dylana > oleju między wymianami i nie dolrwam plyny chłodniczego > )? > I to jest wyznacznik? Twierdzę, że u mnie nie ma masła pod korkiem oleju, czy jeżdżę krótkie trasy, długie czy auto stoi. To z którym jest coś nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > A ubywa Ci płynu chłodzącego ? no wlasnie nie ( a przynajmniej przez ostatnie 50km nie zauwazylem) > Jakie dystanse dziennie pokonujesz ? bo dla pewnego mechanika 20 km do pracy to blisko i krótki > odcinek ostatnio robiłem po 3-4km przy temperaturach -5'C teraz go odstawilem i jeździłem drugim wytarłem korek, zrobiłem 2*6km i znowu pojawił się drobny nalot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Twierdzę, że u mnie nie ma masła pod korkiem oleju, czy jeżdżę krótkie trasy, długie czy auto stoi. > To z którym jest coś nie tak ? a nie przyjmujesz do wiadomosci ze TTTM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > a nie przyjmujesz do wiadomosci ze TTTM? Przyjąłbym do wiadomości, że TTTM gdyby faktycznie wszystkie np. Lanosy 1.6 16 V lub Mondeo 1.8 16V, bądź jakikolwiek inny model miały masło pod korkiem. Ale jeżeli większość nie ma takiego problemu, a mają go nieliczne jednostki, to nie można tego nazwać TTTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Trzeba więcej pojeździć i dobrze przegonić samochód to masło znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Przyjąłbym do wiadomości, że TTTM gdyby faktycznie wszystkie np. Lanosy 1.6 16 V lub Mondeo 1.8 > 16V, bądź jakikolwiek inny model miały masło pod korkiem. Ale jeżeli większość nie ma takiego > problemu, a mają go nieliczne jednostki, to nie można tego nazwać TTTM. ale wszystkie znane mi auta konsernu VW z silnikiem 1.6 8V 100KM to ma wiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Trzeba więcej pojeździć i dobrze przegonić samochód to masło znika. nie pomaga nawet 2x 250km autostarda A4 z predkosciami powyzej ograniczen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > ale wszystkie znane mi auta konsernu VW z silnikiem 1.6 8V 100KM to ma wiec? więc wszystkie nowe silniki 1.6 8v z VAG muszą mieć wyciapaną uszczelkę pod głowicą proste, nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > nie pomaga nawet 2x 250km autostarda A4 z predkosciami powyzej ograniczen moze duze znaczenie ma rodzaj zastosowanego oleju. nota bene po prostu z tego wzgledu tak bedzie i juz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Uszczelka pod głowicą. Miesza się płyn z olejem Bzdura. Uszczelka może być OK a masło będzie, nawet w najzdrowszym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może Następny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 U mnie zimą jest na bagnecie też, latem tego problemu nie ma płynu chłodniczego nie ubywa uszczelka pod głowica ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może to może u ciebie tak jest i inaczej być nie może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może czyli wychodzi ze w ostatnich 6 autach i 2 motorach mialem walnieta uszczelke.zawsze wiedzialem ze nieszczescia do mnie sie kleja ale zeby az tak co ciekawe zaczelo sie to dziac gdy zmienilem prace i mam teraz nie 20km tylko 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Bzdura. Uszczelka może być OK a masło będzie, nawet w najzdrowszym silniku. To ja muszę mieć coś nie tak z samochodami, bo w żadnym który mam nie ma masła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > panowie, zastanówcie się - gdzie wy macie wodę w oleju? > masło = upg i inaczej być nie może A wiesz co to jest różnica temperatur i co w wyniku tego powstaje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > A wiesz co to jest różnica temperatur i co w wyniku tego powstaje ?? wiem co z tego powstaje, i co z tego? nie wiem jak u ciebie ale u mnie od góry jest frup od oleju i raczej nie ma prawa tam żadne powietrze z zewnątrz się dostawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > To ja muszę mieć coś nie tak z samochodami, bo w żadnym który mam nie ma masła mam to samo, i to w niektórych bardzo długo stojących i nie używanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > normalnym zjawiskiem ? ? > do wymiany do wymiany nie ma być żadnych glutów. > a koledze wyżej polecimy - zmień olej! Oj to muszę jechać na serwis gwarancyjny. U mnie od pierwszej zimy jest majonez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > wiem co z tego powstaje, i co z tego? > nie wiem jak u ciebie ale u mnie od góry jest frup od oleju i raczej nie ma prawa tam żadne > powietrze z zewnątrz się dostawać. A w cylidrach powietrze masz z butli? Bo chyba jednak atmosferyczne, więc wilgotne. A o przedmuchach słyszałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > normalnym zjawiskiem ? ? > do wymiany do wymiany nie ma być żadnych glutów. > a koledze wyżej polecimy - zmień olej! na jaki? byl juz: shell 5w50 lotos 5w40 orlen 5w40 gulf 5w40 GM 5w40 petrocanada 5w40 kazdy wymieniany co ~15kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > na jaki? > byl juz: > shell 5w50 > lotos 5w40 > orlen 5w40 > gulf 5w40 > GM 5w40 > petrocanada 5w40 > kazdy wymieniany co ~15kkm Zależy to też od konstrukcji silnika. Jak pokrywa zaworów jest plastikowa, to nie nagrzewa się tak równo jak metalowa i są miejsca niedogrzane - miejsca powstawania majonezu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > To ja muszę mieć coś nie tak z samochodami, bo w żadnym który mam nie ma masła Bo może być, ale nie musi. Nawet w dwóch takich samych, w jednym może być, w drugim nie ma. I oba są tak samo sprawne. To nie jest zjawisko obowiązkowe, ale możliwe i normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > wiem co z tego powstaje, i co z tego? > nie wiem jak u ciebie ale u mnie od góry jest frup od oleju i raczej nie ma prawa tam żadne > powietrze z zewnątrz się dostawać. Odmy nie masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > To ja muszę mieć coś nie tak z samochodami, bo w żadnym który mam nie ma masła Gdzie parkujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Gdzie parkujesz? Różne kombinacje, Mondeo 1998r. 1.8 16V, cały czas na powietrzu, P 307 1.6 16V, Częściej na powietrzu, co jakiś czas w garażu Mondeo 2003r 3.0, Cały czas w garażu, Focus 2008r 2.0 TDCI, Garaż. W żadnym z tych nie ma masła. Masło pod korkiem miałem tylko kiedyś w Lanosie z 2000r. 1.6 16V LPG. Po wymianie uszczelki pod głowicą i pod pokrywą zaworów i zrobieniu przy okazji rozrządu, masło się więcej nie pojawiło. Tyle z mojej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > U mnie zimą jest na bagnecie też, latem tego problemu nie ma płynu chłodniczego nie ubywa uszczelka > pod głowica ok jak jest również na bagnecie to znaczy, że również w niższych partich silnika zamiast smarowania olejem jest smarowanie masełkiem i IMHO to tylko kwestia czasu jak silnik zacznie się przycierać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.