artur-wiater Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Olej Xado 0W-40 http://www.xado.sklep.pl/pl/p/XADO-Atomic-Oil-0W-40-SLCF-Arctic/119 Zwykle jestem sceptyczny co tak zwanych "SUPER" produktów ale ten polecił mi kumpel pracujący w braży paliwowej i tym razem musze pochwalić. Już drugi raz zalałem Xado, wcześniej zrobiłem 15 tyś, przy wymianie olej w miarę czysty tz. o niebo lepszy niż wsześniejszy Shell Helix 5W-30, który wyglądał jak smoła po 10 tyś (wcześniej zmieniałem co 10 tyś Xado co 15 tyś). Na Helix-e o porannym odpaleniu w zimie popychacze tłukły 3-5 sekund w zależności od stopni na minusie. Na Xado ZERO . , aż wielokrotnie szybę opuszczałem co by nie przeoczyć (przesłuchać ) . Auto wg. wskazań długoterminowych kompa made in Ukraina, pali o 0,5 mniej ale to jest subiektywne, może ja się starzeję . Generalnie bardzo polecam mimo ceny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 "Arktyczny olej syntetyczny silnikowy z wyższymi eksploatacyjnymi właściwościami. Zawiera zatomizowany rewitalizant. Bazowy olej wyprodukowano na osnowie specjalnych kompleksowych syntetycznych składników o dużej lejności." Po przeczytaniu tych dwóch pierwszych zdań, moja inteligencja została urażona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Opisy miedzy bajki, przecież każdy producent bardzo dba o opisy, na Helix-e też był taki, że auto powinno latać jak się bo zaleje. Ja piszę o praktyce. Szczerze to dzisiaj tą strone znalazłem co by kolegom olej pokazać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Opisy miedzy bajki ja pisze o praktyce. Szczerze to dzisiaj tą strone znalazłem co by kolegom olej > pokazać... Wiem, ale z takim opisem produktu to targetem są chyba analfabeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > "Arktyczny olej syntetyczny silnikowy w PL nie ma warunkow jak na Syberii IMHO poza tym cena slona a opis, jak juz ktos zauwazyl, dla analfabetow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > w PL nie ma warunkow jak na Syberii Niby nie ma ale przyjemnie jak rozrusznik przy -20 kreci jak by było + 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > "Arktyczny olej syntetyczny silnikowy z wyższymi eksploatacyjnymi właściwościami. Zawiera > zatomizowany rewitalizant. Bazowy olej wyprodukowano na osnowie specjalnych kompleksowych > syntetycznych składników o dużej lejności." > Po przeczytaniu tych dwóch pierwszych zdań, moja inteligencja została urażona. Pamiętasz reklamę Quaker State sprzed ładnych kilkunastu lat? Szło to mniej więcej w ten deseń: "amerykańskim naukowacom udało się zaprogramować olej na milion kilometrów przebiegu silnika..." Niestety google tego nie znalazły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Niby nie ma ale przyjemnie jak rozrusznik przy -20 kreci jak by było + 20 szybciej przy -20 kręci jak na zwykłym 5w40 jak by było -17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Już drugi raz zalałem Xado, wcześniej zrobiłem 15 tyś, przy wymianie olej w miarę czysty tz. o > niebo lepszy niż wsześniejszy Shell Helix 5W-30, który wyglądał jak smoła po 10 tyś (wcześniej > zmieniałem co 10 tyś Xado co 15 tyś). I to ma być zaleta? Jak jeździłem na półsyntetyku DU/GM to zlewałem całkiem przyzwoicie wyglądający po 15k km. Jak zmieniłem na syntetyk Lotosa, to w 1 czy 2K km zrobił się czarny syf. I uważam, że to zaleta tego oleju, że wymył silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Niby nie ma ale przyjemnie jak rozrusznik przy -20 kreci jak by było + 20 to teraz odpowiedz jeszcze co dzieje sie z silnikiem gdy w upalne lato zasuwasz na autostradzie, gdy stoisz w miejskim korku etc. Owszem zauwazylem roznice przy przejsciu z 5W40 (ktory zawsze uwazalem za najwlasciwszy olej dla naszego klimatu) na 5W30 - faktycznie na duzym mrozie rozrusznik krecil znacznie zwawiej. Na 0Wxx byloby w zimie jeszcze lepiej - ale jak juz pisalem oprocz porannego rozruchu w zimie sa jeszcze inne warunki eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 ale olej podczas wymiany ma być czarny właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Czystszy olej nie oznacza tego, że twój silnik produkuje mniej zanieczyszczeń. On produkuje tyle samo, tylko ktwój olej ich nie wymywa i nie wiąże w sobie Ja tam wolę mieć brudny olej niż syf w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Czystszy olej nie oznacza tego, że twój silnik produkuje mniej zanieczyszczeń. On produkuje tyle > samo, tylko ktwój olej ich nie wymywa i nie wiąże w sobie Ja tam wolę mieć brudny olej niż > syf w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Czystszy olej nie oznacza tego, że twój silnik produkuje mniej zanieczyszczeń. On produkuje tyle > samo, tylko ktwój olej ich nie wymywa i nie wiąże w sobie Ja tam wolę mieć brudny olej niż > syf w silniku. Dokładnie. Gdzieś ten syf w silniku się zbiera a skoro nie widać go w samym oleju tzn że zostaje wewnątrz. Inna sprawa że u nas nie ma warunków panujących jak na syberii więc ja bym się bał takim olejem zalać nawet zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Czystszy olej nie oznacza tego, że twój silnik produkuje mniej zanieczyszczeń. On produkuje tyle > samo, tylko ktwój olej ich nie wymywa i nie wiąże w sobie Ja tam wolę mieć brudny olej niż > syf w silniku. Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Inna sprawa że u nas nie ma warunków panujących jak na syberii więc ja bym się bał > takim olejem zalać nawet zimą. Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Olej Xado 0W-40 Miałem u siebie ... olej nie jest zły choć ja zauważałem, żę słyszę zawory przez kilka sekund po odpaleniu.... Obecnie przeszedłem na Amsoil i już przy nim pozostanę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Olej Xado 0W-40 Quote: Arktyczny olej syntetyczny silnikowy z wyższymi eksploatacyjnymi właściwościami. To w Zamościu aż tak zimno jest w maju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Popatrzyłem na aprobaty producentów i stwierdzam, że ten olej Xado 0W40 to jest dno skoro Mercedes dał tylko 229.1 i 229.3. Takie aprobaty to ma dobry półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Dlaczego? Skoro tam temperatury sięgają -40: -50st C tzn że producent oleju tak go przygotował aby przy tych temperaturach miał jak najlepsze właściwości. Przy wyższych temperaturach np -10st C jego właściwości mogą być zgubne dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Jak ktoś lubi mieć czysty olej od wymiany do wymiany to polecam najtańszy olej mineralny. Chociaż może i teraz te najtańsze mineralne potrafią pochłaniać syf z silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Owszem zauwazylem roznice przy przejsciu z 5W40 (ktory zawsze uwazalem za najwlasciwszy olej dla > naszego klimatu) na 5W30 - faktycznie na duzym mrozie rozrusznik krecil znacznie zwawiej. Jak to jest możliwe, skoro właściwości zimowe są takie same? - 5W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > Quote: > Arktyczny olej syntetyczny silnikowy z wyższymi eksploatacyjnymi właściwościami. > To w Zamościu aż tak zimno jest w maju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaLoN Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Nie są takie same. Mieszczą się w tej samej normie/klasie ale olej 5W30 jest trochę rzadszy od 5W40. Widać by to było jak by porównać rzeczywste własnośc tych olejów w warunkach zimowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Quote: > Arktyczny olej syntetyczny silnikowy z wyższymi eksploatacyjnymi właściwościami. > To w Zamościu aż tak zimno jest w maju? W maju nie ale olej Xado mam już od 1,6 roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 Widze, że niepotrzebnie pisałem, sama krytyka bez konkretów, a tak chciałbym usłyczeć (przeczytać) np. " miałem ten olej i nie potwierdzam zalet" -to by była konstruktywna krytyka oparta na faktach - doświadczeniach, nie mitach i zabobonach w stylu VW. Co do szybkiego czarnienia oleju to jest ono głównie spowodowane dostawaniem się do niego produktów - głównie sadzy z komór spalania poprzez noeszcelności pierścieni - czy większa nieszczelność tym szybciel olej jest czarny, a jakaś nieszczelnaść wyrażona w liczbacz jest zawsze. Dlatego jeśli lebszy olej lepiej, szybciej np. nazimnym siliku smaruje gładzie cylindra i pierścienie to i sady dostaje się mniej do oleju. Dlatego w ropniakach szybko olej robi się czarny bo w spalinachjest znzcznie więcej sadzy, więc i wiecej musi się jej dostać do oleju. Co do cudownego miejsca w silniku przechowywania / odkałdania sie syfu z oleju bo olej nie "przejmuje go . Ręce opadają, zawsze nanieczyszczenia będa znajdowały sie w samym oleju który będzie ich nośnikiem, a wieksze sychy wychwyci filtr. Nie muszą się oczywiście koledzy ze mną zgadzać - ja tylko napisałem swoją subiektywną, acz kolwiek opartą na faktach - opinię i chciałem sie nią z Wami podzielić, bez kryptoreklamy bo Xado nie sprzedaję, bez zachwalania, bez zachwytu - po prostu moje spostrzeżenia. Amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Co do cudownego miejsca w silniku przechowywania / odkałdania sie syfu z oleju bo olej nie > "przejmuje go . Ręce opadają, zawsze nanieczyszczenia będa znajdowały sie w samym oleju który > będzie ich nośnikiem, a wieksze sychy wychwyci filtr. Więc co to jest nagar, lakiery, czy sadza skoro w/g Ciebie wszystko zawsze zbiera się w oleju lub filtrze? Przykładowe zdjęcia To właśnie właściwościami myjącymi, czy dyspersją różnią się oleje Sprawdź po kilkudziesięciu tyś km czystość silnika, albo porównaj do innego oleju jego zużycie. Tak możesz sprawdzić olej w sposób inny niż subiektywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Widze, że niepotrzebnie pisałem, sama krytyka bez konkretów, a tak chciałbym usłyczeć (przeczytać) > np. " miałem ten olej i nie potwierdzam zalet" -to by była konstruktywna krytyka oparta na > faktach - doświadczeniach, nie mitach i zabobonach w stylu VW. bo może właśnie z powodu takich "zalet" o jakich pisałeś w pierwszym poście nikt tego oleju nie używa > Co do szybkiego czarnienia oleju to jest ono głównie spowodowane dostawaniem się do niego produktów > - głównie sadzy z komór spalania poprzez noeszcelności pierścieni - czy większa nieszczelność > tym szybciel olej jest czarny, a jakaś nieszczelnaść wyrażona w liczbacz jest zawsze. Dlatego > jeśli lebszy olej lepiej, szybciej np. nazimnym siliku smaruje gładzie cylindra i pierścienie > to i sady dostaje się mniej do oleju. Dlatego w ropniakach szybko olej robi się czarny bo w > spalinachjest znzcznie więcej sadzy, więc i wiecej musi się jej dostać do oleju. > Co do cudownego miejsca w silniku przechowywania / odkałdania sie syfu z oleju bo olej nie > "przejmuje go . Ręce opadają, zawsze nanieczyszczenia będa znajdowały sie w samym oleju który > będzie ich nośnikiem, a wieksze sychy wychwyci filtr. > Nie muszą się oczywiście koledzy ze mną zgadzać - ja tylko napisałem swoją subiektywną, acz kolwiek > opartą na faktach - opinię i chciałem sie nią z Wami podzielić, bez kryptoreklamy bo Xado nie > sprzedaję, bez zachwalania, bez zachwytu - po prostu moje spostrzeżenia. > Amen tak, tak, a odpowietrzenie skrzyni korbowej również jest tylko dla samochodów z wyjechanymi gładziami cylindrów i pierścieniami które już nie istnieją jeżeli olej nie absorbuje sadzy to ta sadza osadza się na wszystkim co ją otacza, pojeździj tak ze 3 sezony, spuść olej, zdejmij miskę oraz dekiel zaworów....wtedy usiądziesz przed kompem i napiszesz kolejnego posta w stylu "jaka płukanka do silnika jest najlepsza" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > jeśli lebszy olej lepiej, szybciej np. nazimnym siliku smaruje gładzie cylindra i pierścienie > to i sady dostaje się mniej do oleju. Czyli gdzie ta sadza zostaje? Na ścianach cylindra? To wytłumacz mi, dlaczego po zalaniu lepszego oleju szybko sczerniał (nie powinien, skoro lepiej uszczelnia a to podstawa, żeby nie czerniał) a po następnych zalaniach już nie czerniał tak szybko? Jak dla mnie jeżeli olej przynajmniej po pierwszej wymianie nie sczerniał szybciej, niż poprzedni - to nie jest lepszy od niego (przynajmniej jeżeli chodzi o właściwości myjące) i jeżeli miała to być zmiana na lepszy olej, a nie tańszy, to nie miała sensu. > "przejmuje go . Ręce opadają, zawsze nanieczyszczenia będa znajdowały sie w samym oleju który > będzie ich nośnikiem Nie zawsze - mogą zostać na ścianach cylindra czy w miejscach, gdzie powstały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Jak ktoś lubi mieć czysty olej od wymiany do wymiany to polecam najtańszy olej mineralny. Chociaż > może i teraz te najtańsze mineralne potrafią pochłaniać syf z silnika właśnie też się zastanawiałem gdzie się podziewają te sadze, które produkuje silnik spalinowy. Skoro nie ma ich w oleju to są już pewnie w postaci nagaru w silniku. No ale siedziałem cicho, bo może się nie znam, wychodzi jednak na to, że nie jeden ja tak myślę, że czysty olej to nie jest dobry objaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 faktem jest to ze jeździsz na oleju stworzonym na niskie temperatury. w Pl gdzie masz duzy gradient temperatur od -20 do +30 ten olej będzie przez 3/4 roku wodą w silniku, czyli będzie miał znikome własciwosci smarne (przy plusowych temperaturach) to ze się nie brudzi, to oznacza tylko tyle ze nie jest dobrym nośnikiem zaniczyszczen i ze nie czysci silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > faktem jest to ze jeździsz na oleju stworzonym na niskie temperatury. > w Pl gdzie masz duzy gradient temperatur od -20 do +30 ten olej będzie przez 3/4 roku wodą w > silniku, czyli będzie miał znikome własciwosci smarne (przy plusowych temperaturach) Co za bzdura... Pompowalność przy niskich temperaturach zjawiskiem pożądanym - olej łatwiej przepompować, dzięki czemu szybciej dociera w różne zakamarki silnika. Do tego zmniejszone opory "na zimnym" powodują niższe zużycie paliwa. Sprawdź też znaczenie słowa gradient... > to ze się nie brudzi, to oznacza tylko tyle ze nie jest dobrym nośnikiem zaniczyszczen i ze nie czysci silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Olej Xado 0W-40 > http://www.xado.sklep.pl/pl/p/XADO-Atomic-Oil-0W-40-SLCF-Arctic/119 > Zwykle jestem sceptyczny co tak zwanych "SUPER" produktów ale ten polecił mi kumpel pracujący w > braży paliwowej i tym razem musze pochwalić. > Już drugi raz zalałem Xado, wcześniej zrobiłem 15 tyś, przy wymianie olej w miarę czysty tz. o > niebo lepszy niż wsześniejszy Shell Helix 5W-30, który wyglądał jak smoła po 10 tyś (wcześniej > zmieniałem co 10 tyś Xado co 15 tyś). Na Helix-e o porannym odpaleniu w zimie popychacze > tłukły 3-5 sekund w zależności od stopni na minusie. Na Xado ZERO . , aż wielokrotnie szybę > opuszczałem co by nie przeoczyć (przesłuchać ) . Auto wg. wskazań długoterminowych kompa made > in Ukraina, pali o 0,5 mniej ale to jest subiektywne, może ja się starzeję . Generalnie > bardzo polecam mimo ceny... nie ma to jak porównywać produkty o różnych klasach lepkości i wyciągać wnioski po symbolicznym przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > faktem jest to ze jeździsz na oleju stworzonym na niskie temperatury. > w Pl gdzie masz duzy gradient temperatur od -20 do +30 ten olej będzie przez 3/4 roku wodą w > silniku, czyli będzie miał znikome własciwosci smarne (przy plusowych temperaturach) > to ze się nie brudzi, to oznacza tylko tyle ze nie jest dobrym nośnikiem zaniczyszczen i ze nie > czysci silnika Jeśli olej w 100st ma podobną lepkość jak inne produkty, a lepkość wysokotemperaturowa też jest wysoka (ACEA A3) to nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedz dlaczego ma mieć znikome własności smarne. Możesz to wyjaśnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 WARTO POCZYTAĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Jeśli olej w 100st ma podobną lepkość jak inne produkty, a lepkość wysokotemperaturowa też jest > wysoka (ACEA A3) to nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedz dlaczego ma mieć znikome własności > smarne. > Możesz to wyjaśnić porownanie z pierwszym lepszym syntetykiem mobila mobil epkość kin., ASTM D 445 cSt w temp. 40ºC 72.8 cSt w temp. 100º C 12.1 Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270: 164 Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874: 0.6 Lepkość HTHS, mPa•s @ 150°C, ASTM D4683: 3.58 Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97: -45 Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92: 254 Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052: 0.850 XADO Gęstość przy 20 °С, kg/l - 0,848 Lepkość przy 100 °С, mm 2 /s - 14,5 Lepkość przy 40 °С, mm 2 /s - 87,8 Lepkość przy –35 °С, mPa s - 6100 Indeks lepkości - 172 Temperatura zapłonu, °С - 215 Temperatura krzepnięcia, °С - <-54 gdzie tutaj ta wspaniała jakosc?? w niskich temperaturach owszem, ale w naszych warunkach jak czesto zdarzaja sie temp ponizej -20?? a jak czesto +20?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Co za bzdura... Pompowalność przy niskich temperaturach zjawiskiem pożądanym - olej łatwiej > przepompować, dzięki czemu szybciej dociera w różne zakamarki silnika. Do tego zmniejszone > opory "na zimnym" powodują niższe zużycie paliwa. Zgadzam sie, teraz pytanie klucz, ile dni w roku masz te niskie temperatury?? a ile wysokie?? > Sprawdź też znaczenie słowa gradient... gradient-rozrzut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > porownanie z pierwszym lepszym syntetykiem mobila > mobil > epkość kin., ASTM D 445 > cSt w temp. 40ºC 72.8 > cSt w temp. 100º C 12.1 > Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270: 164 > Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874: 0.6 > Lepkość HTHS, mPa•s @ 150°C, ASTM D4683: 3.58 > Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97: -45 > Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92: 254 > Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052: 0.850 > XADO > Gęstość przy 20 °С, kg/l - 0,848 > Lepkość przy 100 °С, mm 2 /s - 14,5 > Lepkość przy 40 °С, mm 2 /s - 87,8 > Lepkość przy –35 °С, mPa s - 6100 > Indeks lepkości - 172 > Temperatura zapłonu, °С - 215 > Temperatura krzepnięcia, °С - W Twoim porównaniu ten Xado ma wyższą lepkość w 100stC niż ten "pierwszy lepszy mobil", Lepkość 14,5cSt jest też większa niż np. shela helixa ultra 5W40 Ma też prawidłową lepkość wysokotemperaturową powyżej 3,5mPas wobec 3,58mPas mobila. Piszesz: >ten olej będzie przez 3/4 roku wodą w silniku, czyli będzie miał znikome właściwości smarne (przy >plusowych temperaturach) To albo Ty sam nie wiesz co piszesz albo coś wiesz co tu nie jest napisane Dodatkowo porównałeś mobila1 ESP 5w30 ("pierwszy lepszy") do Xado 0W40 Co chciałeś tym uzyskać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > ... > Jak dla mnie jeżeli olej przynajmniej po pierwszej wymianie nie sczerniał szybciej, niż poprzedni - > to nie jest lepszy od niego (przynajmniej jeżeli chodzi o właściwości myjące) To jest prawda tylko pod warunkiem że poprzedni olej miał kiepskie właściwości myjące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > W Twoim porównaniu ten Xado ma wyższą lepkość w 100stC niż ten "pierwszy lepszy mobil", Lepkość > 14,5cSt jest też większa niż np. shela helixa ultra 5W40 > Ma też prawidłową lepkość wysokotemperaturową powyżej 3,5mPas wobec 3,58mPas mobila. > Piszesz: > To albo Ty sam nie wiesz co piszesz albo coś wiesz co tu nie jest napisane > Dodatkowo porównałeś mobila1 ESP 5w30 ("pierwszy lepszy") do Xado 0W40 Co chciałeś tym uzyskać? podobne parametry w "+" temperaturach, przy zdecydowanie wyższej cenie... sztuka dla sztuki zalewanie takiego oleju w naszym rejonie geograficznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > porownanie z pierwszym lepszym syntetykiem mobila > mobil >> cSt w temp. 100º C 12.1 > XADO > > Lepkość przy 100 °С, mm 2 /s - 14,5 Bez urazy ale kolega nie wie co pisze albo robi ze mnie idiotę. Pomijając niskie temperatury w których Xado bije na łeb Mobila, który nie jest jak kolega napisał "pierwszym lepszym" tylko jednym z najdroższych i najlepszych mobili, to o jakości oleju w temperaturach normalnej jego pracy (przekraczają one 100 stopni) decyduje LEPKOŚĆ. Czym większa tym lepiej bo olej nie jest spłukiwany tylko utrzymuje się na częściach metalowych poprawnie je smarując. Więc jeśli Mobil ma 12,1, a Xado 14,5 to jest przepaść i co najwyżej może kolega w tym konkretnym przypadku napisać na podstawie WŁASNEGO porównania, że to Mobil jest wodą przez 3/4 roku - z liczbami sie nie dyskutuje no chyba, że źle się je czyta. Co do niskich temperatur - kiedyś były fajne testy mówiące o tym, że jedno uruchomienie samochodu przy - 20 to zużycie silnika równe nawet 2 tyś km jeśli mamy zbyt gęsty olej - wszystko trze na sucho przez około 8 sekud. Na Xado jak i innych dobrych syntetycznych olejach ten czas zmiejsza sie nawet do 1,5 sekundy więc różnica jest starszna. Nie chodzi tu tylko o -20, ten olej również szybciej dotrze do wszystkich elementów silnika przy - 10, -5, 0 czy + 10 stopniach, a te temperaturymamy mamy właśnie w Polsce przez 3/4 roku. Więc wbrew temu co kolega pisze ma to zasadnicze znaczenie, czego dowodem jest brak stukania moich popychaczy po odpaleniu co miało miejsce od nowości na Shellu. Pewnie są inne marki tak samo dobre jak Xado, może nawet lepsze ale ja na nie nie trafiłem więc chwalę to co mi sie super sprawdziło i chciałem się z barcią kacikową tym podzielić bez żadnych podtekstów czy jakiejś kryptoreklamy. A tu nagle prawie sama krytyka i prawie zero merytorycznej dyskusji, a jak są już porównania to wychodzi na to, że ktoś nie umie ich czytać bo 14,5 jest mniejsze niż 12,1 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Krytyka jest bo to XADO, kojarzy się z tym rewitalizantem A jest gdzieś może karta charakterystyki tego oleju, z ciekawości chciałbym zerknąć. Ceny są wysokie, porównywalne z cenami Amsoila, jeśli mowa o syntetycznych olejach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 to polece dalej, Masz zamiar autem jezdzic do "śmierci" silnika?? Zalewanie tak drogiego oleju do auta eksploatowanego w "cywilizowanych" warunkach to po prostu sztuka dla sztuki-nic więcej. innych racjonalnych argumentów tutaj nie widze w obecnych czasach częściej sypie się wszystko inne a nie silnik zalany nawet najtańszym olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Skoro chcesz merytorycznej dyskusji to proszę o odpowiedź dlaczego ten olej Xado ma tak słabe aprobaty Mercedesa? 229.3 to mają oleje półsyntetyczne! Popatrz sobie na produkty Mobila, Castrola czy Shella w podobnych klasach lepkości i zobacz że one mają aprobaty 229.5/229.51 czyli najwyższe wraz z tzw. LongLife. Jestem w stanie się założyć, że jeśli zalejesz swój silnik olejem mineralnym 15W40 to będzie jeszcze ciszej i jeszcze lepiej Po prostu olej dający gruby film olejowy, mający grube cząsteczki i "gęsty" lepiej maskuje zużycie elementów mechanicznych. To zjawisko często wykorzystują nieuczciwi sprzedawcy zalewając do skrzyni czy mostu gęsty olej aby go wyciszyć przed sprzedażą. Odnośnie lepkości w wysokich temp. to sprawa nie jest jednoznaczna. Olej bardziej lepki niby lepiej zabezpiecza silnik przed zużyciem i wycisza jego pracę. Jednak jeśli chodzi o budowę silników ciągle dokonuje się postęp i już od wielu lat silniki są projektowane i dobrze znoszą oleje o mniejszej lepkości w wyższej temp. Bardzo upraszczając: mają małe luzy i wystarcza im cieńszy film olejowy. Takie oleje dobrze smarują silnik w niskich temp. a dodatkowo obniżają opory a więc poprawiają osiągi i zużycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Skoro chcesz merytorycznej dyskusji to proszę o odpowiedź dlaczego ten olej Xado ma tak słabe > aprobaty Mercedesa? 229.3 to mają oleje półsyntetyczne! To nie jest tak, ze za te aprobaty sie buli? Moze na tyle ich stac i o taka wystapili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > To nie jest tak, ze za te aprobaty sie buli? > Moze na tyle ich stac i o taka wystapili Przy cenie oleju prawie 300zł za 4 litry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Powiedz proszę, czy Twoje auto ma tak ekstremalnie wysilony silnik że wymaga oleju po 300zł za 4 litry? Czy też może to wynik Twojego widzi mi się - bo lubisz jak portfel jest lżejszy ;-) Moja Skoda ma już ponad 300kkm na Mobil 1 (0W-40 i 5W-50) i nawet w Zamościu paliła bez problemu. Ja rozumiem, mając auto które ma ze 120 i więcej koni z litra trzeba lać super olej, ale do zwyczajnego codziennego wozidła? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Przy cenie oleju prawie 300zł za 4 litry? Jednostkowa cena wielkich zyskow nie robi, a obrot milionami baniek na rok, ktorego ten olej moze nie miec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 > Jednostkowa cena wielkich zyskow nie robi, a obrot milionami baniek na rok, ktorego ten olej moze > nie miec. Gdyby kosztował rozsądne pieniądze na pewno ludzi by coś takiego kupowali niezależnie czy jest dobre czy nie, a tak pozostaje im być producentem niszowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Powiedz proszę, czy Twoje auto ma tak ekstremalnie wysilony silnik że wymaga oleju po 300zł za 4 > litry? > Czy też może to wynik Twojego widzi mi się - bo lubisz jak portfel jest lżejszy ;-) > Moja Skoda ma już ponad 300kkm na Mobil 1 (0W-40 i 5W-50) i nawet w Zamościu paliła bez problemu. > Ja rozumiem, mając auto które ma ze 120 i więcej koni z litra trzeba lać super olej, ale do > zwyczajnego codziennego wozidła? ;-) cały czas do tego zmierzam lanie super hiper drogiego oleju do zwykłej "kosiarki"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.