Skocz do zawartości

kolejny Unijny farmazon już w drodze


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

> Od którego roku nie ma? w aucie z 2008r jest

> Z ciekawości auto z kanady ma limit na 160

To co najmniej dziwne. Bo raczej jak sie czyta testy roznych aut jakie tam sprzedaja to predkosci max sa spokojnie wieksze.

No i akurat moge osobiscie potwierdzic, ze seryjne Evo z 2006r sprowadzone z US jechalo duuuzo szybciej niz ten limit grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ma dotyczyć samochodów DOSTAWCZYCH, nie "ciężarowego SC". Ma być z tyłu paka, gdzieś czytałem,

> że ma dotyczyć powyżej 3.5t, ale nie jestem pewien. Ale nawet jak to ma dotyczyć Opla Combo,

> to i tak jestem za, przy prędkościach powyżej 120 tego typu auta zachowują się kiepsko.

Ale pojazdy powyzej 3.5 tony i tak juz mama ograniczniki do 90km/h (dostawecze, ciezarowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co najmniej dziwne. Bo raczej jak sie czyta testy roznych aut jakie tam sprzedaja to predkosci

> max sa spokojnie wieksze.

> No i akurat moge osobiscie potwierdzic, ze seryjne Evo z 2006r sprowadzone z US jechalo duuuzo

> szybciej niz ten limit

W każdym aucie z usa miałem limiter a ten z Kanady to już w ogole ciakawostka grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważasz, że jazda np nowym Transitem, po autostradzie, z prędkością 140km/h, "śmierdzi aferą"

> bardziej, niż jazda osobowym BMW z prędkością 250km/h?

Nie mam na myśli autostrady. Ale jazda Transitem przez wioskę w Polsce z prędkością 150 km/h śmierdzi i to bardzo. Ogranicznik by się przydał. Gdyby nie ogranicznik, TIRy śmigałyby przez wioski 150 km/h, a tak tylko 90. Ma to sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W każdym aucie z usa miałem limiter a ten z Kanady to już w ogole ciakawostka

Zgadza się, kolega był bardzo zdziwiony, jak jego sprowadzony Voyager nie chciał jechać więcej, niż 130 km/h (licznikowo). Po wpięciu do kompa zaczął jeździć 190 grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie wiem, nie znam sie.

> Marek z Florydy chyba tez sie chwalil, ze jego ISF jest "troche" szybszy

> Moze sa rowni i rowniejsi...

Kiedys Marka z Florydy pytałem o ograniczniki w USA ale milczał w tym temacie wiec czuje ze cos sciemnia z tym leksem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam na myśli autostrady.

Na tym mogłeś zakończyć odpowiedź.

>Ale jazda Transitem przez wioskę w Polsce z prędkością 150 km/h

> śmierdzi i to bardzo. Ogranicznik by się przydał. Gdyby nie ogranicznik, TIRy śmigałyby przez

> wioski 150 km/h, a tak tylko 90. Ma to sens.

Zgadza się, ale my nie o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powyżej 3,5t jest ciężarowy. Definicji dostawczego nie znalazłem w polskich przepisach

EU ma nastepujace kategorie pojazdow:

http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/categories_en.htm

Rozumiem, ze tu chodzi o pojazdy kategorii N1 i to one by mialy miec limit do 120km/h.

Tylko czy auta osobowe przekonwertowane na dostawcze (np wlasnie auta 5 miejscowe z kratka sie lapie pod ta kategorie to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbyś ogranicznik do 120 w Transicie, który porusza się po autostradach, jednocześnie trzęsiesz

> portkami, żeby utrzymać no limit w DE, dla BMW.

Tak. Porównaj sobie jak się zachowuje przy 150 km/h BMW, a jak załadowany Transit. Droga hamowania itd. Na autostradach dobra, nie jest to takie istotnie, ale w normalnym ruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko czy auta osobowe przekonwertowane na dostawcze (np wlasnie auta 5 miejscowe z kratka sie

> lapie pod ta kategorie to nie wiem.

Dokładnie tak.

Myślę, że rząd Tuska przyklaśnie temu rozwiązaniu - będzie mógł spokojnie wtedy przywrócić pełne odliczenie VAT od takich samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech zamontują w swoich prywatnych i służbowych.

Przecież ich służbowe to to samo, co prywatne. Z tą różnicą, że można włączyć niebieskie szklanki i omijać korki. No i nie trzeba się martwić o takie głupoty jak badania techniczne i OC.

Auto prywatne to większa odpowiedzialność i mniejsze przywileje, więc po co... 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem absolutnie za tym. Obecnie dostawczaki potrafią na autostradzie

> pędzić 200 km/h, zwłaszcza te w leasingu.

Nie wszystkie, mamy w firmie transity poblokowane na 120 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedys Marka z Florydy pytałem o ograniczniki w USA ale milczał w tym temacie wiec czuje ze cos

> sciemnia z tym leksem

Osobówki mają max 125 mph.

Dostawcze van-y 89 mph, a mój pick-up 110 mph.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://moto.onet.pl/1682246,1,od-2014-r-...html?node=41798

> Parlamentarzyści chcą, żeby od 1 stycznia 2014 r. produkowane samochody były wyposażone w

> urządzenia, które ograniczają ich prędkość do... 120 km/h.

to tylko kwestia czasu, kiedy auto dzięki netowi i gps nie będzie mogło przekraczać dozwolonej prędkości. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobówki mają max 125 mph.

i to by się zgadzalo smile.gif

> Dostawcze van-y 89 mph, a mój pick-up 110 mph.

Ford Expedition jedzie160km/h czyli około 100mph ale może w Kanadzie sa inne przepisy

We wszystkich stanach sa rowne te blokady?

sa jakies odstępstwa np. jakies auta sportowe itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może leasingu zabronić i będzie bezpieczniej

Nie sądzę. Chodzi tu głównie o dostawczaki np. Mercedesa, czy Forda,

które po prostu "jadą na krechę". Zwykle mają logo jakiejś firmy,

rejestrację z Warszawy i mocny silnik. I nie ma siły, jadą ile fabryka

dała. Dlatego podoba mi się ten przepis smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i to by się zgadzalo

O ile się nie mylę tyle wycisną compact cars zlosnik.gif

> Ford Expedition jedzie160km/h czyli około 100mph ale może w Kanadzie sa inne przepisy

Możliwe.

> We wszystkich stanach sa rowne te blokady?

> sa jakies odstępstwa np. jakies auta sportowe itp.?

Z moich obserwacji wynika ,że to zależy od producenta ,bo nie udało mi się znaleźć przepisu innego niż tylko dla ciężarówek 68 mph.

Z tego co ludzie piszą np. Ford Mustang ma limit 150 mph.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to tylko kwestia czasu, kiedy auto dzięki netowi i gps nie będzie mogło przekraczać dozwolonej

> prędkości.

Ten pomysł rozwinąłbym i dostawczaki obniżył do 90 km/h. Różnica

w czasie dojazdu znikoma, a poprawa bezpieczeństwa znaczna.

Tylko kierowców firmy musiałyby zrewidować, z niedopchnietych

nerwusów, na normalnych kierowców z doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Porównaj sobie jak się zachowuje przy 150 km/h BMW, a jak załadowany Transit. Droga hamowania

> itd. Na autostradach dobra, nie jest to takie istotnie, ale w normalnym ruchu?

Na precyzyjnie zadane pytania, z konkretnym przykładem, odpowiadasz i owszem prawdziwymi faktami, tyle że nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to tylko kwestia czasu, kiedy auto dzięki netowi i gps nie będzie mogło przekraczać dozwolonej

> prędkości.

A jaki problem... już teraz systemy Viatool i inne na autostradach/bramkach są w stanie określić średnią prędkość aut. To że ten system zostanie wprowadzony do aut osobowych jest już pewne.. to tylko kwestia czasu kiedy każą nam zamontować Viatoole w osobówkach... Ale do tego dochodzi GSM i czas przełączania się między stacjami... i w prosty sposób Unia może każdego obywatela kontrolować i karać za zbyt szybką jazdę zlosnik.gif tak jak piszesz kwestia czasu i pod parasolem bezpieczeństwa zostanie ukrócone Vmax a potem i nawet max przyspieszenie zlosnik.gif Jestem tego pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem absolutnie za tym. Obecnie dostawczaki potrafią na autostradzie

> pędzić 200 km/h, zwłaszcza te w leasingu.

Fantazjujesz. jeździłem chyba każdym obecnym na rynku dostawczakiem. Nawet te najmocniejsze nie robia więcej niż rzeczywiste 170kmh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sądzę. Chodzi tu głównie o dostawczaki np. Mercedesa, czy Forda,

> które po prostu "jadą na krechę". Zwykle mają logo jakiejś firmy,

> rejestrację z Warszawy i mocny silnik. I nie ma siły, jadą ile fabryka

> dała. Dlatego podoba mi się ten przepis

A fabryka dała 165-170kmh i to niezależnie czy jest tam 180KM czy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten pomysł rozwinąłbym i dostawczaki obniżył do 90 km/h. Różnica

> w czasie dojazdu znikoma, a poprawa bezpieczeństwa znaczna.

różnica w czasie dojazdów byłaby kolosalna. Większość firm kurierskich by musiała dołóżyc olbrzymie pieniądze i zatrudnić dodatkowych podwykonawcó.

> Tylko kierowców firmy musiałyby zrewidować, z niedopchnietych

> nerwusów, na normalnych kierowców z doświadczeniem.

Powiedz, miałeś kiedykolwiek styczność z transportem czy jedynie pleciesz po piwku o czymś o czym nie masz pojęcia?

Chcesz poprawy bezpieczeństwa? Zacznij gardłować za rejestratorami czasu pracy dla tych którzy używają auta zawodowo - również auta osobowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem absolutnie za tym. Obecnie dostawczaki potrafią na autostradzie

> pędzić 200 km/h, zwłaszcza te w leasingu.

Jak mogą?! Przecież 140km/h+ jest zarezerwowane tylko dla twinsena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fantazjujesz. jeździłem chyba każdym obecnym na rynku dostawczakiem. Nawet te najmocniejsze nie

> robia więcej niż rzeczywiste 170kmh.

Nie wiem, mnie przy licznikowym 180 kiedyś wyprzedził sprinter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://moto.onet.pl/1682246,1,od-2014-r-...html?node=41798

> Parlamentarzyści chcą, żeby od 1 stycznia 2014 r. produkowane samochody były wyposażone w

> urządzenia, które ograniczają ich prędkość do... 120 km/h.

Mogę sobie sam np. zmniejszyć prędkość maksymalną- "ford my key". I to w osobówce grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam takie rzeczy o jestem coraz bardziej pewien, że to euro?ówno przestanie śmierdzieć jeszcze za mojego zycia.

Debilizm brukselczyków nie zna granic.

Wstyd mi, że głosowałem za wejściem do Polski UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może 110 mil

w Japonii mają system metryczny a co za tym idzie kilometry, blokada we wszystkich pojazdach jest ustawiona na 180km/h dla tego nie spotyka się liczników JDM o większej skali, kei-cary za to mają ogranicznik bodajże do 140 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np nissan gtr, poprzez gps, potrafi samodzielnie to wyłączyć w Japonii, właśnie gdy jest na torze.

gtr ma jeszcze taki patent, że jak się przekroczy jakąś tam prędkość na drogach poza Japonią to automatycznie wysyła do centrali nissana informację o anulowaniu gwarancji na pojazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://moto.onet.pl/1682246,1,od-2014-r-...html?node=41798

> Parlamentarzyści chcą, żeby od 1 stycznia 2014 r. produkowane samochody były wyposażone w

> urządzenia, które ograniczają ich prędkość do... 120 km/h.

ja mam kaganiec na 100ke, a nawet jak go nie mam to i tak wiecej rzadko jezdze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.