Skocz do zawartości

Kupujmy więcej czyli ranking sprzedaży połowy 2013r.


p i p p

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzedaż spadła symbolicznie w stos. do 2012. Ale rynek jest ciekawszy bo jedni sporo tracą, inni notują ładne plusy.

Oto top 20, markowe i modelowe...jednocześnie:

1. Skoda (18,3 tys.) jako lider ma nowego prowadzącego -

Fabię (5,7 tys.).

2. VW (13,7 tys.) wymienił się pozycjami z Fiatem na przestrzeni lat. Zaczyna to przypominać rynek używek. Skoda traci 4%, a Volks zyskuje ich 18! Widać przestajemy się zadowalać czeskimi podróbkami. wink.gif

Octavia (5,5 tys.) straciła pierwszą pozycje poprzez zmianę modelu. Stawiam, że na koniec roku będzie nr 1.

3. Toyota (11,4 tys.) trzyma formę, a w perspektywie nowego Aurisa może się czuć pewnie swojej pozycji bo atak na v-ce chyba się nie uda.

Focus (4,2 tys.) wyprzedził Golfa o 15 sztuk, a Astrę o 35. Cóż, współczuć użytkownikom.

4. Ford (11,1 tys.) zwiększył sprzedaż, ale gonić Toyoty się nie da Aston Fiestą.

Golf (4,1 tys.). Warto rzucić okiem na ilość sztuk Octavii i zestawić je z Golfem. Fajnie gdyby zaczęły się bić te modele, ale nie wierzę, że na koniec roku dystans się zmniejszy.

5. Kia (9,7 tys.) odebrała bratu koszulkę koreańskiego lidera. Jak? SUVem! Tak, tak, Sportagem. Patrzcie niżej.

Astra (4,1 tys.) zalicza spadek 13%. Piast Gliwice do boju!

6. Opel (9,4 tys.) traci jako jedna z dwóch marek z top 9. Czyli Adam nie daje rady, potrzeba mu Ewy. wink.gif Nie wiem czy Opla pociągnie lifting Insigni. Chyba potrzeba nowej, dobrej Corsy.

Yaris (3,6 tys.) 10% w dół. Co, już się znudził? shocked.gif

7. Hyundai (8,4 tys.) inaczej niż Kia. Numero uno to i30, a due to ix35. A Kia?

Sportage (3,4 tys.). Tak, tak. Nie znajdziecie wyżej Cee'da. To SUV jest koniem napędowym z Kii z prawie 46-procentowym wzrostem!

8. Renault (7,4 tys.) jest jak kanał dla dzieci. MiniMini +. Wzrost o 0,2% tj. 12 sztuk. zlosnik.gif

Qashqai (3,2 tys.) to drugi SUV w top 10, ale tym razem drugi za Kią.

9. Peugeot (6,3 tys.) nie zleciał na łeb dzięki 208-ce...i Jimbowskiej taksówce. grinser006.gif

Auris (3,2 tys.) zwiększył sprzedaż o 78%. Teraz wejdzie jeszcze kombi + Corolla. Gdzie skończy na koniec roku? Gdzie skończy za rok? Stawiam, że dołączy do wielkiej trójcy FGA.

10. Nissan (6,2 tys.) to dopiero trzecia, spadająca marka. Winny na pewno już nie młody Qashqai, ale nie mogę wyczuć Note'a. Pomoże czy będzie praktyczną, przestronną, logiczną egzotyką?

Clio (3,2 tys.) trzeba nazwać uczciwie hitem. 76% na plusie. Na ulicach jeżdżą. Wycyckali Peugeota z jego 208 o 1120 sztuk. Brawo. Ale wolę Dacię. 270751858-jezyk.gif

11. Chevy (5,8 tys.) spadł tyle ile Opel więc to chyba wina salonów (11%). Ale przypomnijcie sobie markę Daewoo i zobaczcie na nr 13. zlosnik.gif

Cee'd z bratem, o którym niżej daje liczbę 5156 sztuk. Czyli tuż pod Skodami. Warto o tym pamiętać.

12. Dacia (5,6 tys.) to lider wzrostu sprzedaży 2012. W tym półroczu znów na ładnym plusie (prawie 16%), ale są lepsi: Kia, VW, Honda. Co ciekawe, Duster notuje spadek (będzie niżej), a więc to nowości robią robotę.

i30 (2,6 tys.). Druga generacja po prostu się spodobała.

13. Fiat (4,7 tys.). Tak, tak kochani. Nie zapomniałem o nim. Pamiętacie rok 1999? Daewoo i Fiat. Teraz mają 11 i 13 platz. Skoda teraz jednym(!) modelem miażdży całego Fiata. Spadek o 34,5% rok do roku. Dramat.

Fiesta (2,5 tys.) niby daleko, ale w klasie B...nie licząc dominatorki to tylko Yaris i Clio lepsze.

14. Citroen (4,5 tys.). 20-procentowy spadek, ale mimo gwałtu na imieniu, uważam, że linia DS to fajny pomysł cytryny, żeby nadać marce jakiś, utracony charakter. Więc nie przejmujmy się "Cetkami".

Corsa (2,5 tys.) już stareńka, ale Oplu kochany, jak będziesz robił Corsę E, może zadzwoń do Mazdy i podpytaj jak zrobić samochód klasy B o masie własnej poniżej 3,5 t. furious.gif

15. Honda (3,8 tys.) wraca do gry. 17% na wzroście. Nowy, mały diesel. Planowane HR-V. Będzie dobrze.

Duster (2,5 tys.) też się zestarzał, ale tego typu Dacie są wiecznie młode. 20% w dół.

16. Suzuki (3,2 tys.) zalicza doła tuż przed nowym SX4. A nowy SX4 jest fantastyczny.

ix35 (2,3 tys.). 4 SUVy są wyżej w rankingu niż najlepszy z klasy średniej...

17. Mercedes (3,1 tys.) przewodzi grupie premium. Bogatych nie ubywa...

Passat (2,3 tys.). Przegrał o 3 szt. z Hyundaiem, ale przegrał. Bo SUV ma sens, a D nie ma. Jednak praktycznych ludzi jest trochę. smile.gif

18. BMW (2,9 tys.) może globalnie przegrywa, ale jak się patrzy na krakowskie ulice to nowych BMW pełno, a gdzie te Mercedesy?

P208 (2,1 tys.) nie może uznać tego za sukces. 206-ka była dużo wyżej. Przeciupał prawie ze wszystkimi rywalami. Clio, Fiesta, Corsa, Yaris. Coś lewku masz jakieś zaparcie. Co będzie suplementem diety? Bo nie GTi.

19. Volvo (2,7 tys.) robi auta do bezpiecznego przejeżdżania pieszych. Aż dziw bierze, że jest tylu fanów takich zabaw bo to chyba jeszcze nie pokolenie wychowane na Carmageddon? wink.gif

Megane (2,0 tys.) ma pełną paletę wersji...i jest 10 pozycji niżej od Aurisa, którego paleta zamyka się w 1 wersji. crazy.gif

20. Audi (2,6 tys.) rośnie o 5,6% i jest to najmniejszy wzrost wśród premiumek.

Rapid (1,9 tys.). I po co robić taki model? Jeśli każdy właściciel Rapida sklonuje swojego to nie pokryje wszystkich Gliwiczanek, żeby załagodzić raz na zawsze konflikt o Śląsk Cieszyński z Republiką Czeską. Tyle samo by się sprzedało Rapidów w wersji coupe. 5,5 tysiąca Octavii i nawet nie 2 tysiące Rapidów? Przy 43-procentowym spadku Octy? Dajcie spokój, a teraz jeszcze chcą Rapida GT. facepalm%5B1%5D.gif

Fajnie, że na rynku przestało być nudno. Miłych zakupów, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedaż spadła symbolicznie w stos. do 2012. Ale rynek jest ciekawszy bo jedni sporo tracą, inni

> notują ładne plusy.

> Oto top 20, markowe i modelowe...jednocześnie:

....

> 9. Peugeot (6,3 tys.) nie zleciał na łeb dzięki 208-ce...i Jimbowskiej taksówce.

ok.gifzlosnik.gif

dał nam przykład Bonaparte, jak zwyciężać mamy! Do boju Francuzy!

zadziwiające, że ze swoją gamą modelową wygrywają z Citroenem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 11. Chevy (5,8 tys.) spadł tyle ile Opel więc to chyba wina salonów (11%). Ale przypomnijcie sobie

> markę Daewoo i zobaczcie na nr 13.

Ludzie oczekują, że Chevy ma być dobrze wypasiony, z gazem i tani.

Przyzwoicie wypasione jak na polskie warunki są.

Ale silników dla gazu nie ma zbyt wiele, a w Aveo żadnego no.gif

A i z cenami nie jest ładnie, jeśli nie trafić na wyprzedaż yaya.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A i z cenami nie jest ładnie, jeśli nie trafić na wyprzedaż

z cenami jest przepięknie nawet wg cennika. kup kombi z segmentu C na absolutnym wypasie za 70 tys. jakbym nie składał to mi nawet renault wychodził 10-15 tys drożej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia spadla bo jest nowa i drozsza i nie ma juz tour. Astra hmm.gif wg cennika jest bardzo droga nie wiem czy mozna negocjowac. Renault - megane nie powala, clio jest przeokrutnie drogie. KIA z nowym ceed hehe.gif Nie dziekuje. Swoja droga to powinni sprzedawac u nas forte po taniosci ale nie wypada. Sportage 1.6 benzyna tania. Jak chcesz zeby byla szybka to 100k O Jezusie 100k za Sportage yikes.gif. Takie auta najczesciej kupuja bogacze z DG wiec sorry ide do Mercedesa. Hultaj i30 tez tani nie jest.

Co do VW to golf jest niewiele drozszy od Octavi. Co do cheviego to IMO u nas jedyna marka (oprocz Daci) z rozsadna cena i dobrym wyposazeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. Toyota (11,4 tys.) trzyma formę, a w perspektywie nowego Aurisa może się czuć pewnie swojej

> pozycji bo atak na v-ce chyba się nie uda.

> Focus (4,2 tys.) wyprzedził Golfa o 15 sztuk, a Astrę o 35. Cóż, współczuć użytkownikom.

> 4. Ford (11,1 tys.) zwiększył sprzedaż, ale gonić Toyoty się nie da Aston Fiestą.

> Golf (4,1 tys.). Warto rzucić okiem na ilość sztuk Octavii i zestawić je z Golfem. Fajnie gdyby

Gdzie te Focusy? Nowych Golfów sporo na ulicach, ale Focus to jest widok nieczęsty hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra wg cennika jest bardzo droga nie

> wiem czy mozna negocjowac.

mozna. >15% nie ma problemu. to jest imho problem opla, konfiguratory straszą. trzeba wiedziec o rabatach.

> Renault - megane nie powala, clio jest przeokrutnie drogie. KIA z

> nowym ceed Nie dziekuje. Swoja droga to powinni sprzedawac u nas forte po taniosci ale nie

> wypada. Sportage 1.6 benzyna tania. Jak chcesz zeby byla szybka to 100k O Jezusie 100k za

> Sportage . Takie auta najczesciej kupuja bogacze z DG wiec sorry ide do Mercedesa.

A co u mercedesa wybierzesz za 100k? przeciez ledwo akceptowalną wersję klasy A złożysz.

> Co do VW to golf jest niewiele drozszy od Octavi. Co do cheviego to IMO u nas jedyna marka (oprocz

> Daci) z rozsadna cena i dobrym wyposazeniem.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie oczekują, że Chevy ma być dobrze wypasiony, z gazem i tani.

> Przyzwoicie wypasione jak na polskie warunki są.

> Ale silników dla gazu nie ma zbyt wiele, a w Aveo żadnego

> A i z cenami nie jest ładnie, jeśli nie trafić na wyprzedaż

Moim zdaniem jest tak jak sugeruje autor posta. Z salonami jest coś nie tak (przynajmniej we wrocku). Mój ojciec był nakręcony na cruza, zabrałem go do salonu, i dłuższą chwilę zajęło aby ktokolwiek tyłek zza biurka podniósł, a o jakiejś inicjatywie i chęci sprzedaży można zapomnieć. Pani tylko łaskawie wręczyła ulotki i to po mojej prośbie. Normalnie jak w Państwowej firmie. Myślałem że mieli zły dzień, i napisałem maila do drugiego salonu żeby mi policzyli jakąś ofertę. Zero odzewu. I ojciec jeździ i30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna. A co u mercedesa wybierzesz za 100k? przeciez ledwo akceptowalną wersję klasy A złożysz.

KIA Sportage 2.0 crdi bo akceptowalnej benzyny nie ma kosztuje 105-110k. Mercedes hmm.gif 120-130k GLK, C, B da sie. Mercedes chwali sie rata leasingowa 1k przy wplacie wlasnej nie pameitam juz ile ale akceptowalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem jest tak jak sugeruje autor posta. Z salonami jest coś nie tak (przynajmniej we

> wrocku). Mój ojciec był nakręcony na cruza, zabrałem go do salonu, i dłuższą chwilę zajęło aby

> ktokolwiek tyłek zza biurka podniósł, a o jakiejś inicjatywie i chęci sprzedaży można

> zapomnieć. Pani tylko łaskawie wręczyła ulotki i to po mojej prośbie. Normalnie jak w

> Państwowej firmie. Myślałem że mieli zły dzień, i napisałem maila do drugiego salonu żeby mi

> policzyli jakąś ofertę. Zero odzewu. I ojciec jeździ i30.

Norme wyrobili i mieli Was gdzies. Ja mam akurat inne obserwacje. W salonie chevoleta zawsze obsluga na najwyzszym poziomie w hultju nikt do mnie nawet nie podszedl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widac ludzie nie chca kupowac tego samego grande punta od 2005r

Też się zastanawiam na co oni czekają, ani nowego Punto ani Bravo,

tylko jakieś napompowane 500 proponują z dychawicznymi silnikami.

Padaczka z tym Faitem, a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. VW (13,7 tys.) wymienił się pozycjami z Fiatem na przestrzeni lat. Zaczyna to przypominać rynek

> używek. Skoda traci 4%, a Volks zyskuje ich 18! Widać przestajemy się zadowalać czeskimi

> podróbkami.

Polacy od zawsze kupowali podróbki.

Kiedyś spodnie "Lives", dziś chińskie tablety za 300 pln lub mniej zamiast iPad'a czy inne Skody zamiast VW.

Cóż taki Naród... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do cheviego to IMO u nas jedyna marka (oprocz Daci) z rozsadna cena i dobrym wyposazeniem.

Po negocjacjach w skodzie i chevrolecie (octavia vs cruze), octavia wyszła ok. 3.5 tys. drożej, dając większy bagażnik, 30% elastyczniejszy silnik i mniejsze spalanie. Wyposażenie to samo, silniki 1.4T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polacy od zawsze kupowali podróbki.

> Kiedyś spodnie "Lives", dziś chińskie tablety za 300 pln lub mniej zamiast iPad'a czy inne Skody

> zamiast VW.

> Cóż taki Naród...

I jeszcze po tylu latach nie zorientowali się, że przepłacanie za znaczek jest cool.

Proponuję poczytać/pooglądać testy jeansów o kilkudziesięciokrotnej różnicy w cenie, tudzież wspomnianych tabletów oraz raporty ADAC/Dekry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polacy od zawsze kupowali podróbki.

> Kiedyś spodnie "Lives", dziś chińskie tablety za 300 pln lub mniej zamiast iPad'a czy inne Skody

> zamiast VW.

> Cóż taki Naród...

Twoja wypowiedź jest niegrzeczna albo/i zwyczajnie głupia. Skoda nie jest podróbką. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz warto zestawić to jakie auta kupujemy nowe, do tego co jeździ po ulicach! Jako że mieszkam przy ruchliwej drodze (Toruń, ulica Poznańska - wylotówka m.in na Poznań, Bydgoszcz, Inowrocław) i ostatnio mam więcej wolnego czasu to lubie sobie posiedzieć na balkonie robiąc zestawienie najczęstszych marek. O to moje wyniki:

Czas trwania badania - łącznie około godziny.

1. Volkswagen - 112.

2. Ford - 76

2. Opel - 76

4. Fiat - 54

4. Skoda - 54

5. Peugeot - 41

6. Renault - 40

7. Audi - 39

7. Mercedes - 39

9. Toyota - 36

10. Seat - 23

11. Citroen - 22

12. Daewoo - 17

13. BMW - 15

14. Kia - 12

14. Nissan - 12

16. Mitsubishi - 11

16. Hyundai - 11

16. Honda - 11

19. Volvo - 10

20. Jeep/Chrysler - 6

20. Mazda - 6

22. Rover - 5

23. Alfa Romeo - 2

23. Porsche - 2

25. Saab - 1

25. SsangYoung - 1

Oczywiście to wszystko jest zależne od miasta jakie auta przeważają, ale myśle że Toruń może być takim "średniakiem", który obrazuje jak to wygląda w całej Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.