michao1435052751 Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Znajomemu zabrali DR za brak homologacji EU na lampach. Ma Pontiaca Trans Am 4gen Jak mniemam przednich przerobić się nie da no bo jak . A tylne? Zakupienie gotowych z homo EU raczej mało prawdopodobne. Czytałem w necie, że Quote: "odstępstwo jest możliwe jeśli samochód jest zabytkiem lub nie ma na rynku świateł z homologacją EU" jest w tym jakieś poparcie w polskim prawie? Ktoś to przerabiał? Jak odzyskać DR? Przeglądy auto przechodziło w 100% legalnie, zapewne przymykali oko na światła. Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Jeśli nie było wersji ze światłami z EU, to jechać na komendę czy gdzie ten dowód jest z wydrukowaną odpowiednią ustawą i wiarygodnym źródłem informacji, że wersji na EU nie było i próbować być miłym i uprzejmym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Jeśli nie było wersji ze światłami z EU, to jechać na komendę czy gdzie ten dowód jest z > wydrukowaną odpowiednią ustawą i wiarygodnym źródłem informacji, że wersji na EU nie było i > próbować być miłym i uprzejmym dowód to raczej już w Urzędzie Komunikacji jest. I trzeba będzie dyskutować z diagnostą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych. Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na > maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych. > Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia... Mnie zawsze zastanawia jak to w USA ludzie jeżdżą z symetrycznymi i nie stwarzają zagrożenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekL Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na > maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych. A czym oślepiasz? Amerykańskie światła świecą ____ , a europejskie ____/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na > maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych. > Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia... No wlasnie wytlumacz w jaki sposob ktos oslepia z prostymi swiatlami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na > maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych. > Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia... chyba ci sie pomyliły światła z 'anglika' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Mnie zawsze zastanawia jak to w USA ludzie jeżdżą z symetrycznymi i nie stwarzają zagrożenia? pewnie są ustawione na bardzo bliski zasięg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Mnie zawsze zastanawia jak to w USA ludzie jeżdżą z symetrycznymi i nie stwarzają zagrożenia? U was jest troszke inaczej, mnostwo drog wielopasmowych, duzo rucho odbywa sie w miastach. Natomiast poza miastami na waskich drogach dla mnei to byla masakra, kupe aut ze zle ustawionymi swiatlami, tiry jezdzace na wszystkim co sie da zapalic i jeszcze ludzie ktorym jak nie mrugniesz x5 dlugimi to nie zmienia na krotkei (w tym tiry ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > chyba ci sie pomyliły światła z 'anglika' Nie nie pomyliły. Żeby uzyskać na symetrycznych zasięg świateł asymetrycznych (prawa strona) należy je podnieść zdecydowanie do góry. Wtedy lewa strona bedzie oslepiać nadjeżdżających z przeciwka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Nie nie pomyliły. Żeby uzyskać na symetrycznych zasięg świateł asymetrycznych (prawa strona) należy > je podnieść zdecydowanie do góry. Wtedy lewa strona bedzie oslepiać nadjeżdżających z > przeciwka. Po prostu nie wolno zbytnio podnosić świateł. Ustawić lekko opadające aby na środku mieć zasięg kilkadziesiąt metrów na poziomie jezdni. W Ameryce nie muszą sobie doświetlać pobocza i jakoś miliony aut i kierowców tak jeżdżą. U nas też tak da się jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michao1435052751 Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), lub obniżone na > maxa (zbyt krótkie pole) to stwarzanie sytuacji niebezpiecznych. Nie pomyślałem, ale chyba tylko dla tego, że ja mam homo EU > Bo nie powiesz że kierowca, jeździ tylko za dnia... Jeśli chodzi o Pontiaca to kierowca jeździ zazwyczaj w dzień bo jest to jego zabawka, dupowóz ma taki z homo EU BTW wytłumacz mi zatem to "zagrożenie" bo o ile wiem to w USA wszyscy mają symetryczne światła i jakoś sobie radzą w tych "ekstremalnych warunkach" - nie czepiam się po prostu temat mnie ciekawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz)... No chyba nie wiesz o czym piszesz Jakoś w Stanach takiego problemu nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > No chyba nie wiesz o czym piszesz Jakoś w Stanach takiego problemu nie ma... No widzisz...Amerykanie problemu z tym nie mają, ogarniają migające na tysiąc sposobów tylne światła...Tylko u nas jest to niebezpieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > No widzisz...Amerykanie problemu z tym nie mają, ogarniają migające na tysiąc sposobów tylne > światła...Tylko u nas jest to niebezpieczne I to jeszcze ogarnia społeczeństwo nie radzące sobie ze skrzyniami manualnymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > No chyba nie wiesz o czym piszesz Jakoś w Stanach takiego problemu nie ma... W Irlandii też nie - amerykańskie światła bez problemu przechodzą przegląd techniczny o ile są dobrze ustawione (na tą samą wysokość co światła w EU). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > A nie pomyślałeś że stwarzasz zagrożenie na drodze? Brak asymetrii (oślepiasz), chyba nie wiesz ze ta asymetria polega na podwyzszeniu linii oswietlenia prawej strony - wiec lewa strona w swiatlach symetrycznych swieci idealnie tak samo jak linia swiecenia w swiatlach asymetrycznych niedogodnoscia moze byc to ze jezdzac na swiatlach symetrycznych masz gorzej oswietlone pobocze a prawidlowo ustawione swiatla symetryczne i asymetryczne lewa strone jezdni oswietlaja tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 Asymetryczne światła to zuo. Na drogach wielopasmowych jadący lewym pasem oslepia od tylu samochody jadące prawym pasem. Powinno sie tego zabronić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > Asymetryczne światła to zuo. Na drogach wielopasmowych jadący lewym pasem oslepia od tylu samochody > jadące prawym pasem. Powinno sie tego zabronić. zla lub nie zlo - zalezy od punktu widzenia na codzien jezdze dwoma samochodami - jeden ma swiatla symetryczne drugi asymetryczne - i w tym z "asy" brakuje mi jednak doswietlenia pobocza i jedno i drugie rozwiazanie ma swoje plusy i minusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 ja znajomemu przerabiałem tylne amerykańskie (postój, stop i czerwony kierunek w jednym), bo diagnosta nie puścił. Do przodu nic nie miał (byłem na stacji diagnostycznej). Tak samo u siebie w moto mam proste i się nie czepia, ale anglikom nie przepuszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 > No widzisz...Amerykanie problemu z tym nie mają, ogarniają migające na tysiąc sposobów tylne > światła...Tylko u nas jest to niebezpieczne To jest bardzo mylące. U nas widziałem takie nieprzerobione auto i pierwsze co pomyślałem, to że mu się pozycyjne spaliło z tylu. Ale zaraz - tak regularnie? A no tak, beznadzieja z USA... Kierunkowskaz ma być pomarańczowy i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > ja znajomemu przerabiałem tylne amerykańskie (postój, stop i czerwony kierunek w jednym), bo > diagnosta nie puścił. Do przodu nic nie miał (byłem na stacji diagnostycznej). > Tak samo u siebie w moto mam proste i się nie czepia, ale anglikom nie przepuszcza. tyl u siebie musialem tez zrobic - brakowalo p.mgielnego - ale czepili sie dopiero po 3 latach do przodu nikt nigdy nie napomknal nawet ze swiatla symetryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > To jest bardzo mylące. U nas widziałem takie nieprzerobione auto i pierwsze > co pomyślałem, to że mu się pozycyjne spaliło z tylu. Ale zaraz - tak regularnie? > A no tak, beznadzieja z USA... Kierunkowskaz ma być pomarańczowy i już. kwestia przyzwyczajenia sie - u nas kazdy nauczony ze zolty miga - w stanach ze albo zolty albo czerwony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > kwestia przyzwyczajenia sie - u nas kazdy nauczony ze zolty miga - w stanach ze albo zolty albo > czerwony I albo jedno światełko, albo nawet cała lampa - i DAJĄ radę. Prosty człowiek potrafi ogarnąć, wykształcony nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > I albo jedno światełko, albo nawet cała lampa - i DAJĄ radę. Prosty człowiek potrafi ogarnąć, > wykształcony nie Przyzwyczajenie jest druga naturą człowieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Przy amerykańskich często migacze lądują w miejscu cofania itp. więc jak wygląda sprawa z homologacją takich lamp po przeróbce? Bo jeśli ja coś zmienię sobie w swoich zwykłych "europejskich" lampach (wymienię żarówki na inny typ, dołożę jakieś dzienne do środka itp) to lampa traci homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 BTW - czy w USA robi się też światła w sensie kierunkowskazy klasyczne, "europejskie"? Czy wszystko ma te migające stopy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > BTW - czy w USA robi się też światła w sensie kierunkowskazy klasyczne, "europejskie"? Oczywiście Np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > BTW - czy w USA robi się też światła w sensie kierunkowskazy klasyczne, "europejskie"? > Czy wszystko ma te migające stopy? tak i jest z tym zupelna dowolnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Przy amerykańskich często migacze lądują w miejscu cofania itp. więc jak wygląda sprawa z > homologacją takich lamp po przeróbce? > Bo jeśli ja coś zmienię sobie w swoich zwykłych "europejskich" lampach (wymienię żarówki na inny > typ, dołożę jakieś dzienne do środka itp) to lampa traci homologację. w 99 na 100 stacjach sprawdza ze migacze sa i sa zolte i dzialaja nikt wiecej nie bedzie wnikal w to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > BTW - czy w USA robi się też światła w sensie kierunkowskazy klasyczne, "europejskie"? > Czy wszystko ma te migające stopy? moja KJ jest z usa i ma migacze normalne - tzn europejskie i z przodu i z tylu nie ma mijania asymetrycznych oraz nie mial przeciwmgielnego tylnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafnucy Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > I albo jedno światełko, albo nawet cała lampa - i DAJĄ radę. Prosty człowiek potrafi ogarnąć, > wykształcony nie najciekawiej jest to rozwiązane w Mustangu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > BTW - czy w USA robi się też światła w sensie kierunkowskazy klasyczne, "europejskie"? > Czy wszystko ma te migające stopy? Z moich obserwacji w USA wynikało, że większość pojazdów (nawet dużych ciężarówek) ma zwykłe żółte kierunkowskazy. k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > najciekawiej jest to rozwiązane w Mustangu Fajny bajer. Widziałem parę dni temu takiego w PL (z polską rejestracją). Ciekawe co na to nasza policja i diagności na przeglądach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToMirek Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Przy amerykańskich często migacze lądują w miejscu cofania itp. więc jak wygląda sprawa z > homologacją takich lamp po przeróbce? > Bo jeśli ja coś zmienię sobie w swoich zwykłych "europejskich" lampach (wymienię żarówki na inny > typ, dołożę jakieś dzienne do środka itp) to lampa traci homologację. Ja też bez przerobionych świateł jeżdżę, choć mijania mam asymetryczne. Autko przeglądy przechodzi ale diagności proszą mnie, żebym ze stacji na dziennych wyjeżdżał, bo z mijania świecą się kierunkowskazy robiące za pozycje i mówią, że wygląda to jak dyskoteka . Na brak przeciwmgielnego w ogóle uwagi nie zwracają. Policja też jeszcze się nie doczepiła, ale jestem świadomy, że jak trafię na czepialskiego to zatrzyma dowód. Zresztą nawet jak przerobię światła a trafię na upierdliwego policmajstra to zatrzyma mi DR za sztywne lusterka boczne Kiedyś mi mignęło gdzieś, że jest jakiś przepis, który mówi, że lusterka boczne w autach jeżdżących w PL muszą być składane (rzekomo ma to chronić pieszych przy uderzeniu lusterkiem) Nie wiem ile w tym prawdy, ale znając nasze przepisy jest to bardzo prawdopodobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 W Lublinie lusterka były na sztywno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > w 99 na 100 stacjach sprawdza ze migacze sa i sa zolte i dzialaja nikt wiecej nie bedzie wnikal w > to Dokladnie. Tak samo z symetrycznymi mijania - jak nie sa ustawione za wysoko to nikt sie nie przyczepi. Natomiast potrafia sie czepic braku tylnego PM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Kiedyś mi mignęło gdzieś, że jest jakiś przepis, który mówi, że > lusterka boczne w autach jeżdżących w PL muszą być składane (rzekomo ma to chronić pieszych > przy uderzeniu lusterkiem) > Nie wiem ile w tym prawdy, ale znając nasze przepisy jest to bardzo prawdopodobne. przeglądalem rozporządzenie ministra w sprawie warunków technicznych pojazdów i nic takiego nie znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.