marcindzieg Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > swiatła kolego swiatła, cala batalia toczy się o włacznik swiateł który używam 2 razy Długich nie używasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Akurat mieszkam w okolicy gdzie często występują mgły, więc argument kulą w płot. to odpowiem jak Ty: to ze Ty mieszkasz gdzie mieszkasz ... itd. a co w sytuacji gdy ktoś nie ma p.mgielnych?? tez to ułożenie jest tak tragiczne?? > Ale to nie ma znaczenia. Światła są elementem wpływającym na bezpieczeństwo Twoje i pozostałych > użytkowników drogi. Powinny więc być łatwo dostępne. Świateł drogowych (długich) jest jeszcze > mniej okazji do użycia niż np. przeciwmgłowych a jednak nikomu nie strzeliło do głowy żeby z > tego powodu umieścic je w trudno dostępnym miejscu. > A ja wcale nie dotykam świateł mijania bo mam automat. I co z tego? Gdybym potrzebował jednak ich > dotknąć to mam je pod ręką. nadal będę się upierał, ze swiatła właczam przed jazda a nie w trakcie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > najlepiej ma to rozwiązane Punto II- światła są zapalane od razu po włożeniu i przekręceniu > kluczyka i gaszone po wyjęciu tegoż. Nie trzeba o nich pamiętać, nie trzeba zawracać sobie tak jest we wszystkich fiatach i alfach od kilkunastu lat , dlatego jak czasami jeździłem francuzem czy niemieckim to zawsze go na włączonych światłach zostawiałem , z przyzwyczajenia zapominałem że trzeba gasić światła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > to odpowiem jak Ty: > to ze Ty mieszkasz gdzie mieszkasz ... itd. > a co w sytuacji gdy ktoś nie ma p.mgielnych?? > tez to ułożenie jest tak tragiczne?? Nie ma pojazdów bez świateł przeciwmgielnych. Przynajmniej z tyłu są obowiązkowe. Właśnie z uwagi na bezpieczeństwo. > nadal będę się upierał, ze swiatła właczam przed jazda a nie w trakcie jazdy A wspomniane wyżej przeciwmgłowe lub drogowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Długich nie używasz? ok jeszcze raz rozwinę, swiatła właczam przed jazda, wyłączam po jeździe - nigdy w czasie jazdy. (nie mylic z przełącznikiem swiateł np. długie krótkie itd.) po kiego mi wyłącznik swiateł przy kierownicy?? jeżeli już idziemy tak daleko to uważam ze panel sterowania nawiewami, sterowania komputerem, itd. powinny być bliżej kierownicy niż WŁĄCZNIK swiateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Oczywiście. Zasadniczo im więcej rzeczy da się robić z kierownicy, tym lepiej. No właśnie nie. Powinno dać się zrobić rzeczy, które są używane najczęściej, a te rzadko używane w innym, też łatwo dostępnym, miejscu. Nawalenie wszystkiego na kierownicę sprawi, że wygoda używania funkcji podstawowych spadnie, a czas potrzebny na ich wykonanie wzrośnie. IMHO przy kierownicy powinno być: - podstawowe sterowanie radiem - głośność, źródło, góra/dół. - podstawowe sterowanie BT (odrzuć, przyjmij połączenie) - tempomat, światła drogowe, kierunkowskazy i spryskiwacze. Ew. światła p.mgłowe. Światła mijania powinno ustawiać się raz: na AUTO, ew. ON (no tak, powinny gasnąć po wyjęciu kluczyka)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Nie ma pojazdów bez świateł przeciwmgielnych. Przynajmniej z tyłu są obowiązkowe. Właśnie z uwagi > na bezpieczeństwo. > A wspomniane wyżej przeciwmgłowe lub drogowe? przeciwmgłowe sporadycznie mi się zdażyło , pociagajac za oświetlony wyłącznik w desce...wspomniany tutaj ale za to często zmieniam stacje radiowe w radiu na desce, tez błąd projektantów bo brak sterowania w kierownicy drogowe, no jak w każdym aucie, dzwignia przy kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > tak jest we wszystkich fiatach i alfach od kilkudziesięciu lat , dlatego jak czasami jeździłem > francuzem czy niemieckim to zawsze go na włączonych światłach zostawiałem , z przyzwyczajenia > zapominałem że trzeba gasić światła tak to jest jedyny minus tego rozwiązania - że inne auta tak nie mają, przez co moja baba zawsze zostawia inne auto na światłach z przyzwyczajenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > przeciwmgłowe sporadycznie mi się zdażyło , pociagajac za oświetlony wyłącznik w desce... > drogowe, no jak w każdym aucie, dzwignia przy kierownicy No to teraz dlaczego drogowych też nie przenieść z kierownicy w deskę? Bo jednak szybki dostęp do świateł jest potrzebny. Dodam tylko, że w Lacetti przeciwmgłowe tylne było w manetce. W Epice jest na desce rozdzielczej i uważam to za bezapelacyjnie najgorsze pod względem ergonomii rozwiązanie w tym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > tak to jest jedyny minus tego rozwiązania - że inne auta tak nie mają, przez co moja baba zawsze > zostawia inne auto na światłach z przyzwyczajenia A nie piszczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Kwiatek nie kwiatek, jest czytelny Coś za coś. Czytelny, ale wierz mi, w Alfie byl mega wyczes, a ekranik tez byl prostym wyswietlaczem w tej samej technologii. Miales wyswietlane minimum dwie infomacje (np srednia predkosc i srednie spalanie) jednoczesnie i mogles sobie sam wybrac jak ma wygladac ta para. napisalem minimum dwie info, bo chyba i tak ktoras z nich byla zawsze wyswietlana jako trzecia, ale teraz juz nie pamietam jak to wygladalo Rozwiazanie malo kosztowne, a dzialalo swietnie. Innym przykladem z tamtego auta byl przycisk otwierania bagaznika...........umieszczony na dachu To tez taki ciekawy kwiatek projektantow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Czytelny, ale wierz mi, w Alfie byl mega wyczes, a ekranik tez byl prostym wyswietlaczem w tej > samej technologii. Zgadza się, Alfa ma to świetnie przemyślane > Innym przykladem z tamtego auta byl przycisk otwierania bagaznika...........umieszczony na dachu > To tez taki ciekawy kwiatek projektantow Eee, a wygodne to było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > A nie piszczy? zależy które, np E12 nie piszczy a nim czasami jeździ - potem ja piszczę jak muszę jechać z kabli odpalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > tak jest we wszystkich fiatach i alfach od kilkunastu lat , dlatego jak czasami jeździłem > francuzem czy niemieckim to zawsze go na włączonych światłach zostawiałem , z przyzwyczajenia > zapominałem że trzeba gasić światła We Fiatach to tak chyba bylo od zawsze (tak dlugo jak zyje ) Aby zostawic Fiata na swiatlach to juz trzeba kombinowac z kluczykiem w stacyjce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > zależy które, np E12 nie piszczy No to nie pomyśleli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > No to nie pomyśleli ano, ale BMW dawniej było naprawdę stosunkowo prymitywne - np Merc z 66 ma już brzęczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Eee, a wygodne to było? Moim zdaniem beznadziejne. Jak juz ktos wiedzial to w sumie bez roznicy. Ale zanim to znalazlem bylem pewny ze w Alfie otwiera sie bagaznik tylko z pilota Kiedys poprosilem dwoch autokacikowiczow aby znalezli ten przycisk. Szukali chyba z 5 minut i polegli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > We Fiatach to tak chyba bylo od zawsze (tak dlugo jak zyje ) > Aby zostawic Fiata na swiatlach to juz trzeba kombinowac z kluczykiem w stacyjce. I to jest bardzo dobre w Fiatach akurat Wyjmujesz kluczyk i wychodzisz. Ja prawie zawsze wyjmuje kluczyk, otwieram drzwi i PIIIIIIIIP + TURN OFF LIGHTS na wyświetlaczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Moim zdaniem beznadziejne. > Jak juz ktos wiedzial to w sumie bez roznicy. Ale zanim to znalazlem bylem pewny ze w Alfie otwiera > sie bagaznik tylko z pilota > Kiedys poprosilem dwoch autokacikowiczow aby znalezli ten przycisk. Szukali chyba z 5 minut i > polegli Ja kiedyś daaaaawno temu szukałem tak jak otworzyć maskę w Fordzie W pewnym momencie już kompletnie zgłupiałem Stałem na stacji benzynowej z baniakiem płynu do szyb i W końcu ktoś pomógł Wstyd Ale szczyt głupoty to ustawienie zegarka w Peugeot 106. Kombinacja klawiszy nie gorsza, niż w Enigmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > We Fiatach to tak chyba bylo od zawsze (tak dlugo jak zyje ) > Aby zostawic Fiata na swiatlach to juz trzeba kombinowac z kluczykiem w stacyjce. W Forku też tak mam. A Kijance jest jeszcze ciekawiej - jak wyciągniesz kluczyk na włączonych światłach to zostają pozycyjne. Jak zamkniesz centralnym to wszystko gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > W Forku też tak mam. A Kijance jest jeszcze ciekawiej - jak wyciągniesz kluczyk na włączonych > światłach to zostają pozycyjne. Jak zamkniesz centralnym to wszystko gaśnie. W sumie niegłupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Ale szczyt głupoty to ustawienie zegarka w Peugeot 106. Kombinacja klawiszy nie gorsza, niż w > Enigmie W Lancerze z zegarkiem tez jest malo ciekawie Ustawia sie guzikami radia. Niby proste. Tylko ze nie widac na pierwszy rzut oka tego. Guziki radia maja nadrukowane i swiecace oznaczenia, a to ze dany przycisk sluzy do ustawienia zegarka jest juz "nadlane" na plastiku. Nie swieci i tego nie widac, bo oczy wylapuja te nadruki Teraz juz pamietam, ale przy dwoch poprzednich ustawieniach zegarka mialem takiego samego zonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > ok jeszcze raz rozwinę, (...) OK, OK. Tylko umieszczanie przełącznika długie/krótkie w innym miejscu od wyłącznika świateł nie byłoby raczej szczytem ergonomii. Więc chyba jednak lepiej ze wszystko jest przy kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > W Lancerze z zegarkiem tez jest malo ciekawie > Ustawia sie guzikami radia. Niby proste. Tylko ze nie widac na pierwszy rzut oka tego. > Guziki radia maja nadrukowane i swiecace oznaczenia, a to ze dany przycisk sluzy do ustawienia > zegarka jest juz "nadlane" na plastiku. Nie swieci i tego nie widac, bo oczy wylapuja te > nadruki > Teraz juz pamietam, ale przy dwoch poprzednich ustawieniach zegarka mialem takiego samego zonka Nigdy nie ustawiałem, po co? Przecież automatycznie ściąga czas z rds radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > W Forku też tak mam. A Kijance jest jeszcze ciekawiej - jak wyciągniesz kluczyk na włączonych > światłach to zostają pozycyjne. Jak zamkniesz centralnym to wszystko gaśnie. Rozwiazanie w sumie tez dobre. Tak czy siak, UE zajmuje sie duperelami, a mogliby na producentach wymoc jeden standard w tak glupich kwestiach. Taki np tempomat. Nie jest fajnie szukac na autostradzie jak sie go wlacza/wylacza i przywoluje ostatnie ustawienie. W kazdym aucie inaczej Niech nawet wybiora najglubsze rozwiazanie, ale niech bedzie jedno. Wycieraczki to samo. W jednym aucie krotkie machniecie to dzwignia lekko do gory, a w innym lekko w dol. Czasami w autach tego samego koncernu jest inaczej Wrzucanie biegow. Wsteczny raz do gory w lewo, raz do dolu w prawo, raz wciskany, raz podciagany. Na litosc boska.... Przyciski opuszczania szyb to samo. Mi odpowiada kazde rozwiazanie, jak juz sie to niego przyzwyczaje. A nie moze byc zawsze tak samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Nigdy nie ustawiałem, po co? Przecież automatycznie ściąga czas z rds radia. Jakie masz radio? Z takim duzym wyswietlaczem i navi? Ja mam z tym malym wyswietlaczem i po zmianie czasu mam ustawianie reczne. Nie ciagnie z radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Jakie masz radio? Z takim duzym wyswietlaczem i navi? > Ja mam z tym malym wyswietlaczem i po zmianie czasu mam ustawianie reczne. Nie ciagnie z radia. Z małym, bez navi. Musisz włączyć rds, to sam ściąga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Z małym, bez navi. Musisz włączyć rds, to sam ściąga. Jak mi sie wyswietla info o radiu, to chyba dziala RDS? Pilnuje tez stacji na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Rozwiazanie w sumie tez dobre. > Tak czy siak, UE zajmuje sie duperelami, a mogliby na producentach wymoc jeden standard w tak > glupich kwestiach. Niech chociażby w końcu wymuszą na Francuzach zrobienie klaksonu w kierownicy, jak na całym świecie, a nie w dźwigni! Za każdym razie, jak jadę czymś francuskim, to walę w kierownicę a tu nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Niech chociażby w końcu wymuszą na Francuzach zrobienie klaksonu w kierownicy, jak na całym > świecie, a nie w dźwigni! Za każdym razie, jak jadę czymś francuskim, to walę w kierownicę > a tu nic W Ladze miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Jak mi sie wyswietla info o radiu, to chyba dziala RDS? > Pilnuje tez stacji na trasie. No to pogrzeb w ustawieniach, pewnie masz wyłączoną jakąś opcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Niech chociażby w końcu wymuszą na Francuzach zrobienie klaksonu w kierownicy, jak na całym > świecie, a nie w dźwigni! Za każdym razie, jak jadę czymś francuskim, to walę w kierownicę > a tu nic Chyba w tych nowszych jest i w dzwigni i w kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Chyba w tych nowszych jest i w dzwigni i w kierownicy Możliwe, że zmądrzeli w końcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Jak mi sie wyswietla info o radiu, to chyba dziala RDS? > Pilnuje tez stacji na trasie. Musisz sobie odpalić funkcję co się zowie CT. Działa o tyle ciekawie, że sciąga godzinę po RDSie ale albo wariuje, albo niektóre stacje transmitują zła godzinę Bo czasem potrafi pokazywać cuda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Musisz sobie odpalić funkcję co się zowie CT. O właśnie > Działa o tyle ciekawie, że sciąga godzinę po RDSie > ale albo wariuje, albo niektóre stacje transmitują zła godzinę > Bo czasem potrafi pokazywać cuda Wariowania nie zauważyłem, ale bywa tak, że np. Eska Rock przestawia zegarek z tygodniowym opóźnieniem Przełączasz na Złote Przeboje - jest właściwa godzina. Posłuchasz Eski Rock - niewłaściwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > O właśnie > Wariowania nie zauważyłem, ale bywa tak, że np. Eska Rock przestawia zegarek z tygodniowym > opóźnieniem Przełączasz na Złote Przeboje - jest właściwa godzina. Posłuchasz Eski Rock - > niewłaściwa To małe piwo, że jest czas zimowy albo letni, czasem mam przesunięcie sporo większe i to nie zawsze o pełne godziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Niech chociażby w końcu wymuszą na Francuzach zrobienie klaksonu w kierownicy, jak na całym > świecie, a nie w dźwigni! Za każdym razie, jak jadę czymś francuskim, to walę w kierownicę > a tu nic Ja mam klakson w kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > OK, OK. Tylko umieszczanie przełącznika długie/krótkie w innym miejscu od wyłącznika świateł nie > byłoby raczej szczytem ergonomii. Więc chyba jednak lepiej ze wszystko jest przy kierownicy. mozna tez autmatem działąc bez bez gmerania przy wyłaczniku nie generalizuje czy jest to złe czy dobre rozwiazanie (wyłacznik swiateł w desce rozdz) ale uwazam ze na tyle mało istotne, ze jezeli juz ktos sunie tekstem o bezpieczenstwie sa inne o wiele bardziej i czesciej uzywane elem wyposazenia niz włacznik swiateł, i to one czesciej wpływaja na bezpieczenstwo - patrz radio, nawiewy, itd. itd. jakby nie patrzec sama idea włacznika jako ON/OF swiateł w desce moim zdaniem ma 0 wpływ na bezpieczenstwo... a ze ten sam wyłacznik jest zintegrowany ze swiatłami p.mgielnymi?? po pierwsze nie wszystkie auta musza miec swiatła p.mgielne przednie po drugie tylne swiatła sa w wiekszosci właczane z guzika na desce (nie wazne czy fiat czy vw itd) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > No to teraz dlaczego drogowych też nie przenieść z kierownicy w deskę? Bo jednak szybki dostęp do > świateł jest potrzebny. nadal nie rozumiesz idei zmiany swiateł z "wajchy" jako krótkie/długie a włączania swiateł z guzika jako ON/OFF?? co do swiateł p.mgielnych przednich który przepis mowi o ich obowiązku?? tylne w wiekszosci aut sa odpalane z guzika na panelu zazwyczaj srodkowym. > Dodam tylko, że w Lacetti przeciwmgłowe tylne było w manetce. W Epice jest na desce rozdzielczej i > uważam to za bezapelacyjnie najgorsze pod względem ergonomii rozwiązanie w tym aucie. mysle ze gdyby ktos inny tam zasiadł byłoby ich znacznie wiecej i pewnie innych niz Twoje ( i nie pisze tego złosliwie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > Ja mam klakson w kierownicy Ja też Wlad nie jest na bieżąco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 12 Września 2013 Udostępnij Napisano 12 Września 2013 > ..jak nigdy niczym innym nie jeździsz, to może a jak co chwila zmieniasz bryke to z kazda masz ten sam problem ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > może, żeby po otwarciu pierwsza rzecz którą widzę nie kojarzyła mi się z latami 90tymi? Taki moje > spostrzeżenie ale może się czepiam Czepiasz się Nie rozumiesz istoty niemnieckiej technologii, ale Wy z Fiata tak macie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > No chyba niezbyt się sprawdza. > Żeby włączyć/wyłączyć światła trzeba się wychylić. Po ciemku trzeba szukać tego włącznika > OK, tragedii nie ma. Taki znak rozpoznawczy aut tego koncernu i tyle. > Już bym wolał to gdzieś na środkowej konsoli, przynajmniej lepiej widoczne I w postaci pokrętła > które można słapać w ręce, coś jak programator o pralki. A nie takie coś, co ledwo palce > trzymają W nowych skodach światła gasną wraz z wyłączeniem stacyjki więc na upartego nie ma konieczności włączania i wyłączania co jazda. Rozwiązanie jak każde inne, ważne, że trwałe. Widziałem dużo przypadków wypalonych przełączników pod kierownicą z uwagi na braki przekaźników w światłach mijania chociażby w Fiacie, moim zdaniem to gorsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > najlepiej ma to rozwiązane Punto II- światła są zapalane od razu po włożeniu i przekręceniu > kluczyka i gaszone po wyjęciu tegoż. Nie trzeba o nich pamiętać, nie trzeba zawracać sobie > głowy DRLekooszołomami itd. Rozwiązanie idealne. Punto II ma to rozwiązane jak każdy inny fiat z tamtego okresu, i tak jak nowe Skody, w których nie trzeba wyłączać świateł przełącznikiem tylko gasną po wyłączenia stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Jest w tym prawda, ale tylko trochę. > W Punto 2 światła bardzo matowieją. > Wystarczy jednak polerka zewnętrznej strony i już wyglądaja jak nowe. > od strony wewnętrznej zmatowienia prawie wcale nie ma Tyle że reflektory soczewkowe w Punto II są kiepskie, świecą tak sobie i zużywają kilogramy żarówek H7, w Punto II FL dopiero poprawili reflektory i świecą znacznie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > tak to jest jedyny minus tego rozwiązania - że inne auta tak nie mają, przez co moja baba zawsze > zostawia inne auto na światłach z przyzwyczajenia W nowych Skodach też tak już jest więc poprawili podstawową wadę tych włączników. Tyle, że nie do każdego dotarło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Tyle że reflektory soczewkowe w Punto II są kiepskie, świecą tak sobie i zużywają kilogramy żarówek > H7, w Punto II FL dopiero poprawili reflektory i świecą znacznie lepiej. To też prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > mozna tez autmatem działąc bez bez gmerania przy wyłaczniku > (...) Update: Omawiana Skoda Rapid nie we wszystkich wersjach ma czujnik zmierzchu i automatyczne światła. Za to światła dzienne są w każdej wersji. Więc gmeranie przy tym pstryczku w czasie jazdy jest obowiązkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > mozna tez autmatem działąc bez bez gmerania przy wyłaczniku Można ale patrząc na dzisiejszą burzę i prawie wszystkie nowe auta jadące na dziennych to nie jestem przekonany do tych automatów. Widoczność była taka, że jazda na światłach mijania była raczej wskazana. Zauważ też, że całodobowa jazda na światłach to domena części EU. Tej mniejszej. W zdecydowanej większości świata światła się włącza wtedy, kiedy są potrzebne. Więc dobrze jak ten wyłącznik jest jednak przy kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Jedno z piękniejszych aut im wyszło, nie mogę się napatrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.