Skocz do zawartości

Rapid Spaceback oficjalnie


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

> Akurat mieszkam w okolicy gdzie często występują mgły, więc argument kulą w płot.

to odpowiem jak Ty:

to ze Ty mieszkasz gdzie mieszkasz ... itd.

a co w sytuacji gdy ktoś nie ma p.mgielnych??

tez to ułożenie jest tak tragiczne??

> Ale to nie ma znaczenia. Światła są elementem wpływającym na bezpieczeństwo Twoje i pozostałych

> użytkowników drogi. Powinny więc być łatwo dostępne. Świateł drogowych (długich) jest jeszcze

> mniej okazji do użycia niż np. przeciwmgłowych a jednak nikomu nie strzeliło do głowy żeby z

> tego powodu umieścic je w trudno dostępnym miejscu.

> A ja wcale nie dotykam świateł mijania bo mam automat. I co z tego? Gdybym potrzebował jednak ich

> dotknąć to mam je pod ręką.

nadal będę się upierał, ze swiatła właczam przed jazda a nie w trakcie jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepiej ma to rozwiązane Punto II- światła są zapalane od razu po włożeniu i przekręceniu

> kluczyka i gaszone po wyjęciu tegoż. Nie trzeba o nich pamiętać, nie trzeba zawracać sobie

tak jest we wszystkich fiatach i alfach od kilkunastu lat , dlatego jak czasami jeździłem francuzem czy niemieckim to zawsze go na włączonych światłach zostawiałem , z przyzwyczajenia zapominałem że trzeba gasić światła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to odpowiem jak Ty:

> to ze Ty mieszkasz gdzie mieszkasz ... itd.

> a co w sytuacji gdy ktoś nie ma p.mgielnych??

> tez to ułożenie jest tak tragiczne??

Nie ma pojazdów bez świateł przeciwmgielnych. Przynajmniej z tyłu są obowiązkowe. Właśnie z uwagi na bezpieczeństwo.

> nadal będę się upierał, ze swiatła właczam przed jazda a nie w trakcie jazdy

A wspomniane wyżej przeciwmgłowe lub drogowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Długich nie używasz?

ok jeszcze raz rozwinę, swiatła właczam przed jazda, wyłączam po jeździe - nigdy w czasie jazdy.

(nie mylic z przełącznikiem swiateł np. długie krótkie itd.)

po kiego mi wyłącznik swiateł przy kierownicy??

jeżeli już idziemy tak daleko to uważam ze panel sterowania nawiewami, sterowania komputerem, itd. powinny być bliżej kierownicy niż WŁĄCZNIK swiateł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście. Zasadniczo im więcej rzeczy da się robić z kierownicy, tym lepiej.

No właśnie nie. Powinno dać się zrobić rzeczy, które są używane najczęściej, a te rzadko używane w innym, też łatwo dostępnym, miejscu.

Nawalenie wszystkiego na kierownicę sprawi, że wygoda używania funkcji podstawowych spadnie, a czas potrzebny na ich wykonanie wzrośnie.

IMHO przy kierownicy powinno być:

- podstawowe sterowanie radiem - głośność, źródło, góra/dół.

- podstawowe sterowanie BT (odrzuć, przyjmij połączenie)

- tempomat, światła drogowe, kierunkowskazy i spryskiwacze. Ew. światła p.mgłowe.

Światła mijania powinno ustawiać się raz: na AUTO, ew. ON (no tak, powinny gasnąć po wyjęciu kluczyka)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma pojazdów bez świateł przeciwmgielnych. Przynajmniej z tyłu są obowiązkowe. Właśnie z uwagi

> na bezpieczeństwo.

> A wspomniane wyżej przeciwmgłowe lub drogowe?

przeciwmgłowe sporadycznie mi się zdażyło , pociagajac za oświetlony wyłącznik w desce...wspomniany tutaj

ale za to często zmieniam stacje radiowe w radiu na desce, tez błąd projektantów bo brak sterowania w kierownicy

drogowe, no jak w każdym aucie, dzwignia przy kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jest we wszystkich fiatach i alfach od kilkudziesięciu lat , dlatego jak czasami jeździłem

> francuzem czy niemieckim to zawsze go na włączonych światłach zostawiałem , z przyzwyczajenia

> zapominałem że trzeba gasić światła

tak to jest jedyny minus tego rozwiązania - że inne auta tak nie mają, przez co moja baba zawsze zostawia inne auto na światłach z przyzwyczajenia hehe.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeciwmgłowe sporadycznie mi się zdażyło , pociagajac za oświetlony wyłącznik w desce...

> drogowe, no jak w każdym aucie, dzwignia przy kierownicy

No to teraz dlaczego drogowych też nie przenieść z kierownicy w deskę? Bo jednak szybki dostęp do świateł jest potrzebny.

Dodam tylko, że w Lacetti przeciwmgłowe tylne było w manetce. W Epice jest na desce rozdzielczej i uważam to za bezapelacyjnie najgorsze pod względem ergonomii rozwiązanie w tym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kwiatek nie kwiatek, jest czytelny Coś za coś.

Czytelny, ale wierz mi, w Alfie byl mega wyczes, a ekranik tez byl prostym wyswietlaczem w tej samej technologii.

Miales wyswietlane minimum dwie infomacje (np srednia predkosc i srednie spalanie) jednoczesnie i mogles sobie sam wybrac jak ma wygladac ta para.

napisalem minimum dwie info, bo chyba i tak ktoras z nich byla zawsze wyswietlana jako trzecia, ale teraz juz nie pamietam jak to wygladalo wink.gif

Rozwiazanie malo kosztowne, a dzialalo swietnie.

Innym przykladem z tamtego auta byl przycisk otwierania bagaznika...........umieszczony na dachu hehe.gif

To tez taki ciekawy kwiatek projektantow niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytelny, ale wierz mi, w Alfie byl mega wyczes, a ekranik tez byl prostym wyswietlaczem w tej

> samej technologii.

Zgadza się, Alfa ma to świetnie przemyślane ok.gif

> Innym przykladem z tamtego auta byl przycisk otwierania bagaznika...........umieszczony na dachu

> To tez taki ciekawy kwiatek projektantow

Eee, a wygodne to było? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jest we wszystkich fiatach i alfach od kilkunastu lat , dlatego jak czasami jeździłem

> francuzem czy niemieckim to zawsze go na włączonych światłach zostawiałem , z przyzwyczajenia

> zapominałem że trzeba gasić światła

We Fiatach to tak chyba bylo od zawsze (tak dlugo jak zyje zlosnik.gif)

Aby zostawic Fiata na swiatlach to juz trzeba kombinowac z kluczykiem w stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eee, a wygodne to było?

Moim zdaniem beznadziejne.

Jak juz ktos wiedzial to w sumie bez roznicy. Ale zanim to znalazlem bylem pewny ze w Alfie otwiera sie bagaznik tylko z pilota hehe.gif

Kiedys poprosilem dwoch autokacikowiczow aby znalezli ten przycisk. Szukali chyba z 5 minut i polegli zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We Fiatach to tak chyba bylo od zawsze (tak dlugo jak zyje )

> Aby zostawic Fiata na swiatlach to juz trzeba kombinowac z kluczykiem w stacyjce.

I to jest bardzo dobre w Fiatach akurat ok.gif Wyjmujesz kluczyk i wychodzisz. Ja prawie zawsze wyjmuje kluczyk, otwieram drzwi i PIIIIIIIIP + TURN OFF LIGHTS na wyświetlaczu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem beznadziejne.

> Jak juz ktos wiedzial to w sumie bez roznicy. Ale zanim to znalazlem bylem pewny ze w Alfie otwiera

> sie bagaznik tylko z pilota

> Kiedys poprosilem dwoch autokacikowiczow aby znalezli ten przycisk. Szukali chyba z 5 minut i

> polegli

Ja kiedyś daaaaawno temu szukałem tak jak otworzyć maskę w Fordzie hehe.gif W pewnym momencie już kompletnie zgłupiałem angryfire.gif Stałem na stacji benzynowej z baniakiem płynu do szyb i icon_eek.gif W końcu ktoś pomógł hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif Wstyd facepalm%5B1%5D.gif

Ale szczyt głupoty to ustawienie zegarka w Peugeot 106. Kombinacja klawiszy nie gorsza, niż w Enigmie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We Fiatach to tak chyba bylo od zawsze (tak dlugo jak zyje )

> Aby zostawic Fiata na swiatlach to juz trzeba kombinowac z kluczykiem w stacyjce.

W Forku też tak mam. A Kijance jest jeszcze ciekawiej - jak wyciągniesz kluczyk na włączonych światłach to zostają pozycyjne. Jak zamkniesz centralnym to wszystko gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale szczyt głupoty to ustawienie zegarka w Peugeot 106. Kombinacja klawiszy nie gorsza, niż w

> Enigmie

W Lancerze z zegarkiem tez jest malo ciekawie wink.gif

Ustawia sie guzikami radia. Niby proste. Tylko ze nie widac na pierwszy rzut oka tego.

Guziki radia maja nadrukowane i swiecace oznaczenia, a to ze dany przycisk sluzy do ustawienia zegarka jest juz "nadlane" na plastiku. Nie swieci i tego nie widac, bo oczy wylapuja te nadruki zlosnik.gif

Teraz juz pamietam, ale przy dwoch poprzednich ustawieniach zegarka mialem takiego samego zonka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Lancerze z zegarkiem tez jest malo ciekawie

> Ustawia sie guzikami radia. Niby proste. Tylko ze nie widac na pierwszy rzut oka tego.

> Guziki radia maja nadrukowane i swiecace oznaczenia, a to ze dany przycisk sluzy do ustawienia

> zegarka jest juz "nadlane" na plastiku. Nie swieci i tego nie widac, bo oczy wylapuja te

> nadruki

> Teraz juz pamietam, ale przy dwoch poprzednich ustawieniach zegarka mialem takiego samego zonka

Nigdy nie ustawiałem, po co? niewiem.gif Przecież automatycznie ściąga czas z rds radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Forku też tak mam. A Kijance jest jeszcze ciekawiej - jak wyciągniesz kluczyk na włączonych

> światłach to zostają pozycyjne. Jak zamkniesz centralnym to wszystko gaśnie.

Rozwiazanie w sumie tez dobre.

Tak czy siak, UE zajmuje sie duperelami, a mogliby na producentach wymoc jeden standard w tak glupich kwestiach.

Taki np tempomat. Nie jest fajnie szukac na autostradzie jak sie go wlacza/wylacza i przywoluje ostatnie ustawienie. W kazdym aucie inaczej no.gif

Niech nawet wybiora najglubsze rozwiazanie, ale niech bedzie jedno.

Wycieraczki to samo. W jednym aucie krotkie machniecie to dzwignia lekko do gory, a w innym lekko w dol. Czasami w autach tego samego koncernu jest inaczej facepalm%5B1%5D.gif

Wrzucanie biegow. Wsteczny raz do gory w lewo, raz do dolu w prawo, raz wciskany, raz podciagany. Na litosc boska.... zlosnik.gif

Przyciski opuszczania szyb to samo. Mi odpowiada kazde rozwiazanie, jak juz sie to niego przyzwyczaje. A nie moze byc zawsze tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie ustawiałem, po co? Przecież automatycznie ściąga czas z rds radia.

Jakie masz radio? Z takim duzym wyswietlaczem i navi?

Ja mam z tym malym wyswietlaczem i po zmianie czasu mam ustawianie reczne. Nie ciagnie z radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiazanie w sumie tez dobre.

> Tak czy siak, UE zajmuje sie duperelami, a mogliby na producentach wymoc jeden standard w tak

> glupich kwestiach.

Niech chociażby w końcu wymuszą na Francuzach zrobienie klaksonu w kierownicy, jak na całym świecie, a nie w dźwigni! angryfire.gif Za każdym razie, jak jadę czymś francuskim, to walę w kierownicę a tu nic hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech chociażby w końcu wymuszą na Francuzach zrobienie klaksonu w kierownicy, jak na całym

> świecie, a nie w dźwigni! Za każdym razie, jak jadę czymś francuskim, to walę w kierownicę

> a tu nic

Chyba w tych nowszych jest i w dzwigni i w kierownicy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mi sie wyswietla info o radiu, to chyba dziala RDS?

> Pilnuje tez stacji na trasie.

Musisz sobie odpalić funkcję co się zowie CT. Działa o tyle ciekawie, że sciąga godzinę po RDSie ale albo wariuje, albo niektóre stacje transmitują zła godzinę smile.gif

Bo czasem potrafi pokazywać cuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz sobie odpalić funkcję co się zowie CT.

O właśnie ok.gif

> Działa o tyle ciekawie, że sciąga godzinę po RDSie

> ale albo wariuje, albo niektóre stacje transmitują zła godzinę

> Bo czasem potrafi pokazywać cuda

Wariowania nie zauważyłem, ale bywa tak, że np. Eska Rock przestawia zegarek z tygodniowym opóźnieniem hehe.gif Przełączasz na Złote Przeboje - jest właściwa godzina. Posłuchasz Eski Rock - niewłaściwa hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O właśnie

> Wariowania nie zauważyłem, ale bywa tak, że np. Eska Rock przestawia zegarek z tygodniowym

> opóźnieniem Przełączasz na Złote Przeboje - jest właściwa godzina. Posłuchasz Eski Rock -

> niewłaściwa

To małe piwo, że jest czas zimowy albo letni, czasem mam przesunięcie sporo większe i to nie zawsze o pełne godziny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech chociażby w końcu wymuszą na Francuzach zrobienie klaksonu w kierownicy, jak na całym

> świecie, a nie w dźwigni! Za każdym razie, jak jadę czymś francuskim, to walę w kierownicę

> a tu nic

Ja mam klakson w kierownicy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, OK. Tylko umieszczanie przełącznika długie/krótkie w innym miejscu od wyłącznika świateł nie

> byłoby raczej szczytem ergonomii. Więc chyba jednak lepiej ze wszystko jest przy kierownicy.

mozna tez autmatem działąc bez bez gmerania przy wyłaczniku ok.gif

nie generalizuje czy jest to złe czy dobre rozwiazanie (wyłacznik swiateł w desce rozdz) ale uwazam ze na tyle mało istotne, ze jezeli juz ktos sunie tekstem o bezpieczenstwie sa inne o wiele bardziej i czesciej uzywane elem wyposazenia niz włacznik swiateł, i to one czesciej wpływaja na bezpieczenstwo - patrz radio, nawiewy, itd. itd.

jakby nie patrzec sama idea włacznika jako ON/OF swiateł w desce moim zdaniem ma 0 wpływ na bezpieczenstwo...

a ze ten sam wyłacznik jest zintegrowany ze swiatłami p.mgielnymi??

po pierwsze nie wszystkie auta musza miec swiatła p.mgielne przednie

po drugie tylne swiatła sa w wiekszosci właczane z guzika na desce (nie wazne czy fiat czy vw itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to teraz dlaczego drogowych też nie przenieść z kierownicy w deskę? Bo jednak szybki dostęp do

> świateł jest potrzebny.

nadal nie rozumiesz idei zmiany swiateł z "wajchy" jako krótkie/długie a włączania swiateł z guzika jako ON/OFF??

co do swiateł p.mgielnych przednich który przepis mowi o ich obowiązku??

tylne w wiekszosci aut sa odpalane z guzika na panelu zazwyczaj srodkowym.

> Dodam tylko, że w Lacetti przeciwmgłowe tylne było w manetce. W Epice jest na desce rozdzielczej i

> uważam to za bezapelacyjnie najgorsze pod względem ergonomii rozwiązanie w tym aucie.

mysle ze gdyby ktos inny tam zasiadł byłoby ich znacznie wiecej i pewnie innych niz Twoje ( i nie pisze tego złosliwie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może, żeby po otwarciu pierwsza rzecz którą widzę nie kojarzyła mi się z latami 90tymi? Taki moje

> spostrzeżenie ale może się czepiam

Czepiasz się grinser006.gif Nie rozumiesz istoty niemnieckiej technologii, ale Wy z Fiata tak macie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba niezbyt się sprawdza.

> Żeby włączyć/wyłączyć światła trzeba się wychylić. Po ciemku trzeba szukać tego włącznika

> OK, tragedii nie ma. Taki znak rozpoznawczy aut tego koncernu i tyle.

> Już bym wolał to gdzieś na środkowej konsoli, przynajmniej lepiej widoczne I w postaci pokrętła

> które można słapać w ręce, coś jak programator o pralki. A nie takie coś, co ledwo palce

> trzymają

W nowych skodach światła gasną wraz z wyłączeniem stacyjki więc na upartego nie ma konieczności włączania i wyłączania co jazda. Rozwiązanie jak każde inne, ważne, że trwałe. Widziałem dużo przypadków wypalonych przełączników pod kierownicą z uwagi na braki przekaźników w światłach mijania chociażby w Fiacie, moim zdaniem to gorsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepiej ma to rozwiązane Punto II- światła są zapalane od razu po włożeniu i przekręceniu

> kluczyka i gaszone po wyjęciu tegoż. Nie trzeba o nich pamiętać, nie trzeba zawracać sobie

> głowy DRLekooszołomami itd. Rozwiązanie idealne.

Punto II ma to rozwiązane jak każdy inny fiat z tamtego okresu, i tak jak nowe Skody, w których nie trzeba wyłączać świateł przełącznikiem tylko gasną po wyłączenia stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest w tym prawda, ale tylko trochę.

> W Punto 2 światła bardzo matowieją.

> Wystarczy jednak polerka zewnętrznej strony i już wyglądaja jak nowe.

> od strony wewnętrznej zmatowienia prawie wcale nie ma

Tyle że reflektory soczewkowe w Punto II są kiepskie, świecą tak sobie i zużywają kilogramy żarówek H7, w Punto II FL dopiero poprawili reflektory i świecą znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak to jest jedyny minus tego rozwiązania - że inne auta tak nie mają, przez co moja baba zawsze

> zostawia inne auto na światłach z przyzwyczajenia

W nowych Skodach też tak już jest więc poprawili podstawową wadę tych włączników.

Tyle, że nie do każdego dotarło grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna tez autmatem działąc bez bez gmerania przy wyłaczniku

> (...)

Update: Omawiana Skoda Rapid nie we wszystkich wersjach ma czujnik zmierzchu i automatyczne światła. Za to światła dzienne są w każdej wersji. Więc gmeranie przy tym pstryczku w czasie jazdy jest obowiązkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna tez autmatem działąc bez bez gmerania przy wyłaczniku

Można ale patrząc na dzisiejszą burzę i prawie wszystkie nowe auta jadące na dziennych to nie jestem przekonany do tych automatów. Widoczność była taka, że jazda na światłach mijania była raczej wskazana. Zauważ też, że całodobowa jazda na światłach to domena części EU. Tej mniejszej. W zdecydowanej większości świata światła się włącza wtedy, kiedy są potrzebne. Więc dobrze jak ten wyłącznik jest jednak przy kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.