HanYs Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Jechałem niedawno za cysterną z nalepką. Zapylał ponad 100 km/h i nie zwalniał na żadnych ograniczeniach. Ja wiem ,że to polska rzeczywistość ale czy na prawdę nikt nie kontroluje tachografów ? Szczególnie w tego typu pojazdach. A co z ogranicznikami ? HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro39 Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > A co z ogranicznikami ? > HanYs podepnie neodyma na impulsator i ma w nosie ograniczniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > podepnie neodyma na impulsator i ma w nosie ograniczniki mógł jechać równo 90km/h-w wielu osobowych prędkościomierz pokazuje wtedy ponad 100km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Jechałem niedawno za cysterną z nalepką. > Zapylał ponad 100 km/h i nie zwalniał na żadnych ograniczeniach. > Ja wiem ,że to Polska rzeczywistość ale czy na prawdę nikt nie kontroluje tachografów ? > Szczególnie w tego typu pojazdach. > A co z ogranicznikami ? > HanYs w tym roku jak lecialem nad morze wszystkie osobowki zwalnialy na fotoradarze, lewym minal nas tir zapytalem na CB czy go nie obowiazuja ograniczenia, odpowiedzial mi, ze jego fotoradary nie lapia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > mógł jechać równo 90km/h-w wielu osobowych prędkościomierz pokazuje wtedy ponad 100km/h. Bez żartów. Przekłamania prędkościomierzy w dzisiejszych osobówkach to kilka procent. Nie kilkanaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Bez żartów. Przekłamania prędkościomierzy w dzisiejszych osobówkach to kilka procent. W dodatku zawsze pokazują więcej niż się jedzie, legalnie do 5%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Ogranicznik zdjety a tachograf da sie oszukac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 To jak inaczej ma dojechać na czas? Będzie jechał zgodnie z ograniczeniem to się będzie spóźnial i wyleci z roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > w tym roku jak lecialem nad morze wszystkie osobowki zwalnialy na fotoradarze, lewym minal nas tir > zapytalem na CB czy go nie obowiazuja ograniczenia, odpowiedzial mi, ze jego fotoradary nie > lapia mial antyradar i wiedzial, ze puszka jest pusta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Ogranicznik zdjety a tachograf da sie oszukac. To jest tylko naczepa, ograniczniki i tak są w ciągniku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > To jak inaczej ma dojechać na czas? Będzie jechał zgodnie z ograniczeniem to się będzie spóźnial i > wyleci z roboty. jesli wszyscy tirowcy zaczeli by jezdzic zgodnie z przepisami to problem by nie istnial, bo musieli by zwolnic wszystkich .. i kto by wtedy jezdzil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > jesli wszyscy tirowcy zaczeli by jezdzic zgodnie z przepisami to problem by nie istnial, bo musieli > by zwolnic wszystkich .. i kto by wtedy jezdzil? Zgadzam się, ale zawsze się znajdzie ktoś kto zlamie ograniczenia i dojedzie szybciej.. i zdobędzie plusa u szefa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Jechałem niedawno za cysterną z nalepką. > Zapylał ponad 100 km/h i nie zwalniał na żadnych ograniczeniach. > A co z ogranicznikami ? jechał prawdziwe 90 ( wg gps) , to w twoim liczniku było 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > jechał prawdziwe 90 ( wg gps) , to w twoim liczniku było 100 jeżdżą różnie, najczęściej kończą się na 90-92 wg GPS, ale są i tacy co ponad 100 wg GPS daja radę, i przy cysternie to już nie jest wcale wesołe Liczniki teraz oszukują często o konkretną liczbę kilometrów - np 4 nie zależnie od prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > W dodatku zawsze pokazują więcej niż się jedzie, legalnie do 5%. Prawda ze zawsze pokazuja wiecej niz sie jedzie. Ale nie prawda ze do 5%. Licznik maksymalnie moze przeklamywac o 10% + 4km/h. Z czego wynika, ze przy 100km/h moze pokazywac cokolwiek miedzy 100km/h a nawet 114km/h. Przy 90km/h moze pokazywac miedzy 90km/h a 103km/h. Quote: 4.4. Wskazana prędkość nigdy nie może być niższa od prędkości rzeczywistej. Dla wartości próbnych określonych w sekcji 4.3.5 i dla wartości wskazanych pomiędzy nimi zachodzi następujący stosunek między prędkością V1 wskazaną na tarczy prędkościomierza i prędkością rzeczywistą (V2): 0 <= V1 - V2 <= (V2/10)+4km/h Zródło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 zależy jeszcze jaki masz rozmiar opon , więc de facto prędkościomierz może więcej oszukiwać , a w ciężarówce założenie jest takie : 90 to na prawdę 90 , a nie np 85km\h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Prawda ze zawsze pokazuja wiecej niz sie jedzie. > Ale nie prawda ze do 5%. > Licznik maksymalnie moze przeklamywac o 10% + 4km/h. > Z czego wynika, ze przy 100km/h moze pokazywac cokolwiek miedzy 100km/h a nawet 114km/h. > Przy 90km/h moze pokazywac miedzy 90km/h a 103km/h. Ale Ty piszesz o maksymalnej tolerancji wg stanu prawnego, a my o praktyce. Ktoś ma auto, którego prędkościomierz przy 90km/h pokazuje więcej niż 95? Pytam o auta w miarę współczesne, z referencyjnym rozmiarem opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Ale Ty piszesz o maksymalnej tolerancji wg stanu prawnego, a my o praktyce. Ktoś ma auto, którego > prędkościomierz przy 90km/h pokazuje więcej niż 95? Pytam o auta w miarę współczesne, z > referencyjnym rozmiarem opon. 2004 rocznik mazda 6 ktora mialem jeszcze do niedawna przy 100km/h (wg GPS) pokazwyala okolo 108 km/hwiecej niz wg GPS. 2001 rocznik fiat bravo przy 100km/h wg GPS, na licznik ma okolo 112km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Ale Ty piszesz o maksymalnej tolerancji wg stanu prawnego, a my o praktyce. Ktoś ma auto, którego > prędkościomierz przy 90km/h pokazuje więcej niż 95? Pytam o auta w miarę współczesne, z > referencyjnym rozmiarem opon. Ja miałem. Matiz - 100km/h na liczniku to było 91km/h na GPS (potwierdzane także w testach), różnica wynosiła stałą procentową wartość ok. 10%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Ale Ty piszesz o maksymalnej tolerancji wg stanu prawnego, a my o praktyce. Ktoś ma auto, którego > prędkościomierz przy 90km/h pokazuje więcej niż 95? Pytam o auta w miarę współczesne, z > referencyjnym rozmiarem opon. Mazda 3 MPS ~98km/h [EDIT] Dokładnie to przy 100km/h na liczniku na jest GPSie 92km/h. Co ciekawe ECU zna dokładną prędkość, a licznik i tak łże jak zły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > To jak inaczej ma dojechać na czas? Będzie jechał zgodnie z ograniczeniem to się będzie spóźnial i > wyleci z roboty. A co mnie to obchodzi? Aha i proszę nie argumentować tego, że "chleba mi nie dowiezie do sklepu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > A co mnie to obchodzi? jak Cie nie obchodzi to nie narzekaj , ze pracuje tak jak pracuje czyli naginając lekko przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > jak Cie nie obchodzi to nie narzekaj , ze pracuje tak jak pracuje czyli naginając lekko przepisy Lekko? Quote: Zapylał ponad 100 km/h i nie zwalniał na żadnych ograniczeniach. Rozumiem to jako łamanie wszelkich ograniczeń. Według mnie ciężarówki powinny mieć tak dobrany konstrukcyjnie napęd by nie pozwalało to na rozwinięcie prędkości większej jak 80km/h. Nie chodzi tu o elektroniczne zabezpieczenia tylko o mechaniczne. Tak skonstruowaną skrzynię biegów, silnik itp, by po prostu nie dało się tym szybko jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > jechał prawdziwe 90 ( wg gps) , to w twoim liczniku było 100 Na moim było więcej. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Lekko? Lekko tzn mam na myśli jazda 100 na "ograniczniku" 90... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > To jak inaczej ma dojechać na czas?. Jak normalny człowiek. > Będzie jechał zgodnie z ograniczeniem to się będzie spóźnial i > wyleci z roboty Bzdura. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Jechałem niedawno za cysterną z nalepką. > Zapylał ponad 100 km/h i nie zwalniał na żadnych ograniczeniach. > Ja wiem ,że to Polska rzeczywistość ale czy na prawdę nikt nie kontroluje tachografów ? > Szczególnie w tego typu pojazdach. > A co z ogranicznikami ? > HanYs Ty to chyba jedyny zostałeś co wierzy w działanie ograniczników u TIR-owców... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Jak normalny człowiek. > Bzdura. > HanYs Takie polskie realia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Ty to chyba jedyny zostałeś co wierzy w działanie ograniczników u TIR-owców... Nie chodzi o wiarę. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > zależy jeszcze jaki masz rozmiar opon , więc de facto prędkościomierz może więcej oszukiwać , > a w ciężarówce założenie jest takie : 90 to na prawdę 90 , a nie np 85km\h Taa....A świstak nadal siedzi....Taka supertechnika tam jest, powiadasz? To co tam takiego zakładają, że jest takie dokładne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Takie polskie realia To nie była cysterna z firmy "Zenontruck". HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Nie chodzi o wiarę. > HanYs To o ich hmmm....Wąskie pole pojmowania? Na jedno wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > To o ich hmmm....Wąskie pole pojmowania? Na jedno wychodzi. O brak kontroli. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > jak Cie nie obchodzi to nie narzekaj , ze pracuje tak jak pracuje czyli naginając lekko przepisy Jak Cię taki "lekko naginający" przepisy zgarnie na skrzyżowaniu przelatując na czerwonym, to zmienisz zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Jak Cię taki "lekko naginający" przepisy zgarnie na skrzyżowaniu przelatując na czerwonym, to > zmienisz zdanie. ogranicznik ustawiony na 90 czy na 100 to żadna roznica jeśli chodzi o zagrozenie... co innego jeśli te 100 leci na ograniczeniu do 50, ale jakby leciał 90 to nadal żadna roznica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > O brak kontroli. > HanYs A, to mnie też zawsze zastanawia - dlaczego "krokodyle" tak pilnie sprawdzają podczas kontroli czas pracy na tacho, zaś jeśli chodzi o zarejestrowaną prędkość, to tylko w razie wypadku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Lekko? > Quote: > Zapylał ponad 100 km/h i nie zwalniał na żadnych ograniczeniach. > Rozumiem to jako łamanie wszelkich ograniczeń. > Według mnie ciężarówki powinny mieć tak dobrany konstrukcyjnie napęd by nie pozwalało to na > rozwinięcie prędkości większej jak 80km/h. > Nie chodzi tu o elektroniczne zabezpieczenia tylko o mechaniczne. Tak skonstruowaną skrzynię > biegów, silnik itp, by po prostu nie dało się tym szybko jeździć. To się nie da... Silnik kręci się do ponad 2k rpm, a przełożenia są tak projektowane, aby najbardziej ekonomiczna jazda była na niskich obrotach rzędu 1,4k rpm... Czyli jeśli masz wtedy te 1,4krpm i 80km/h, to policz sobie ile będzie przy 2k rpm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Lekko? > Quote: > Zapylał ponad 100 km/h i nie zwalniał na żadnych ograniczeniach. > Rozumiem to jako łamanie wszelkich ograniczeń. > Według mnie ciężarówki powinny mieć tak dobrany konstrukcyjnie napęd by nie pozwalało to na > rozwinięcie prędkości większej jak 80km/h. > Nie chodzi tu o elektroniczne zabezpieczenia tylko o mechaniczne. Tak skonstruowaną skrzynię > biegów, silnik itp, by po prostu nie dało się tym szybko jeździć. Ale chyba w wiekszosci krajow w Europie ciezarowki moga jechac 90 na autostradach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Lekko tzn mam na myśli jazda 100 na "ograniczniku" 90... Tylko, że w Polsce ciężarówki na normalnych drogach nie mogę się poruszać szybciej niż 70km/h, a na autostradach 80km/h. Więc 100km/h to już wedłóg tego nie jest "lekko". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
73Marcin Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Tylko, że w Polsce ciężarówki na normalnych drogach nie mogę się poruszać szybciej niż 70km/h, a na > autostradach 80km/h. > Więc 100km/h to już wedłóg tego nie jest "lekko". co to znaczy normalne drogi? jakiś paragraf może co do ograniczen? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Ale Ty piszesz o maksymalnej tolerancji wg stanu prawnego, a my o praktyce. Ktoś ma auto, którego > prędkościomierz przy 90km/h pokazuje więcej niż 95? Pytam o auta w miarę współczesne, z > referencyjnym rozmiarem opon. Nie jedno tak pokaże. W nominale będzie spokojnie o te 5% pokazywać więcej, a jak opona już będzie sporo zużyta to więcej. A jak rozmiar opony będzie inny (mniejsze średnica) to już mogą być konkretne przekłamania. U mnie w Fabii przekłamuje względem GPS ok. 5 % (procent!). W Astrze potrafiło pokazać 200 km/h na GPS gdy na liczniku było 220 km/h. Natomiast w Suzuki Swift przekłamania były rżędy 1-2 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > co to znaczy normalne drogi? Takie różne od tych nienormalnych > jakiś paragraf może co do ograniczen? PORD, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Nie żartuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
73Marcin Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Nie żartuj. a przepraszam co mam nie żartować mam prawko na kat B a nie na C lub/i D poza tym określenie drogi normalnej nie występuje w PORD - a może się mylę to mnie popraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Taa....A świstak nadal siedzi....Taka supertechnika tam jest, powiadasz? To co tam takiego > zakładają, że jest takie dokładne? żadna supertechnika , po prostu jest dokładnie wyskalowany , a nie tak jak w osobówkach prędkość jest zawyżana , żeby się kowalskiemu wydawało że szybko jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > a przepraszam co mam nie żartować > mam prawko na kat B a nie na C lub/i D > poza tym określenie drogi normalnej nie występuje w PORD - a może się mylę to mnie popraw Ale przecież uczą o tym bez względu na kategorię prawa jazdy. Co do normalnej drogi to chyba nie trudno było się domyślić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 W Polsce wielu ma gdzieś ogranicznik i jest on wyłączony, dlatego jadą powyżej 89. Na zachodzie to już tak łatwo nie przejdzie. Zdejmie sobie delikwent blokadę, pojedzie 100, później przy rutynowej kontroli wyłapią, że jechał powyżej 90, a miał np ciężarówkę z normą euro5 i jest delikwent ugotowany. Wraz z nim przewoźnik, który poniesie wyższe myto za przejazd, bo straci normę spalin euro5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > ogranicznik ustawiony na 90 czy na 100 to żadna roznica jeśli chodzi o zagrozenie... > co innego jeśli te 100 leci na ograniczeniu do 50, ale jakby leciał 90 to nadal żadna roznica... Droga zatrzymania pojazdu przy prędkości 100 km/h ~=>130m Droga zatrzymania pojazdu przy prędkości 90 km/h ~=>108m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Bez żartów. Przekłamania prędkościomierzy w dzisiejszych osobówkach to kilka procent. Nie > kilkanaście. Maksymalnie 10% + 4km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Maksymalnie 10% + 4km/h. Maksymalnie. Z moich doświadczeń wynika, że licznik całkowicie elektroniczny (bez linki idącej do prędkościomierza), przekłamuje tak o 5, góra 6km/h do około 140km/h. Najwięcej, przekłamywał mi prędkościomierz w 306 1.4 - około 6-7km/h i 10km/h w okolicach prędkości maksymalnej (185 licznikowe vs 175 stabilnego odczytu gps). Ale widzę po wpisach, że jednak potrafią przekłamywać bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.