ppmarian Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 mam mozliwosc zakupu zimowych opon typu XL (wyzsza nosnosc) gdy nie znaczek RFD 99 (nosność) na oponie to niczym sie nie rozni od jej normalnego odpowiednika 91 (nosność) rozmiar 195/65/15 wiec balon cena -50% w porownaniu do identycznej opony 91 czy jazda na takich oponach w normalnym osobowym aucie jest bezpieczna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Będzie odczucie twardszego zawieszenia. W zasadzie można zaryzykować stwierdzenie, że bardziej bezpieczne, chociaż mniej komfortowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mobil1 Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Będzie odczucie twardszego zawieszenia. W zasadzie można zaryzykować stwierdzenie, że bardziej > bezpieczne, chociaż mniej komfortowe. Jeździłem na normalnych oponach letnich, ale w związku z ich zużyciem zmuszony byłem nabyć nowe letnie, ale XL w Hondzie Civic VIII. Odczuwalnych różnic brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > mam mozliwosc zakupu zimowych opon typu XL (wyzsza nosnosc) > gdy nie znaczek RFD 99 (nosność) na oponie to niczym sie nie rozni od jej normalnego odpowiednika > 91 (nosność) > rozmiar 195/65/15 wiec balon > cena -50% w porownaniu do identycznej opony 91 > czy jazda na takich oponach w normalnym osobowym aucie jest bezpieczna? mam zamiar do swojej taczki marei założyć na tył właśnie opony ciężarowe 14C , z racji tego, że mam mocniejsze zawieszenie z tyłu i zdarza mi się wozić do tony na tyle. Założę i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 http://www.oponeo.pl/artykul/opony-wzmacniane-wady-i-zalety Moim zdaniem większa nośność w niczym nie przeszkadza. Co innego stosowanie opon ze zbyt małą nośności - to może być niebezpieczne. Sam stosuję opony o większej nośności, niż zapisana w homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > http://www.oponeo.pl/artykul/opony-wzmacniane-wady-i-zalety > Moim zdaniem większa nośność w niczym nie przeszkadza. Co innego stosowanie opon ze zbyt małą > nośności - to może być niebezpieczne. > Sam stosuję opony o większej nośności, niż zapisana w homologacji. Miałem dwie zimówki o podwyższonej nośności - mniej uginały się od zwykłych i trzeba było je ciut mniej pompować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Tylko, że XL w rzeczonym rozmiarze oznacza indeks 95. Std to oczywiście 91. 99 to już dostawczakowy indeks. Taki dobry na Poloneza Trucka. Ja bym nie montował. Będzie twardo, ciężko...i jak pompować, żeby równomiernie "darło"? Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Tylko, że XL w rzeczonym rozmiarze oznacza indeks 95. Std to oczywiście 91. > 99 to już dostawczakowy indeks. Taki dobry na Poloneza Trucka. > Ja bym nie montował. Będzie twardo, ciężko...i jak pompować, żeby równomiernie "darło"? > Powodzenia. oczywiscie chodzilo mi o 95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Tylko, że XL w rzeczonym rozmiarze oznacza indeks 95. Std to oczywiście 91. > 99 to już dostawczakowy indeks. Taki dobry na Poloneza Trucka. > Ja bym nie montował. Będzie twardo, ciężko...i jak pompować, żeby równomiernie "darło"? > Powodzenia. pow. 100 to też vany i suvy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Jazda jest bezpieczna, będzie ciut bardziej twardo, w zakrętach stabilniej, ale możliwe jest ząbkowanie bieżnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > 99 to już dostawczakowy indeks. Taki dobry na Poloneza Trucka. Bez przesady. W Hyundaiu mam indeks 103 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Będzie odczucie twardszego zawieszenia. W zasadzie można zaryzykować stwierdzenie, że bardziej > bezpieczne, chociaż mniej komfortowe. Nie zauważyłem, a kilka już takich kompletów miałem w różnych autach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > czy jazda na takich oponach w normalnym osobowym aucie jest bezpieczna? Nie zauwazylem specjalnych roznic, a mialem Lcetti z oponami XL w balonie 185/60/15 zamiast standardowych 195/55/15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > mam mozliwosc zakupu zimowych opon typu XL (wyzsza nosnosc) > gdy nie znaczek RFD 99 (nosność) na oponie to niczym sie nie rozni od jej normalnego odpowiednika > 91 (nosność) > rozmiar 195/65/15 wiec balon > cena -50% w porownaniu do identycznej opony 91 > czy jazda na takich oponach w normalnym osobowym aucie jest bezpieczna? Taki samo bezpieczna jak cena. Bez powodu nie kosztują - 50%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Taki samo bezpieczna jak cena. Bez powodu nie kosztują - 50%. Chyba tylko w tym przypadku. XL są droższe niż standardowe opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Przejeździłem w lekkim MX-5 NC trzy sezony zimowe na oponach 205/55/16 XL i nie zauważyłem niczego niepokojącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmiko Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Jeżdżę osobówka na XL-kach. Ale ona na takich z fabryki wyjechała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Zapytaj lukass-a na forum subaru. Tłumaczył kiedyś, że większy indeks nośności wcale nie oznacza grubszych ścianek, czy też mniejszego komfortu. O ile dobrze pamiętam chodzi o to, że sztywniejsza jest tylko część bieżnikowa opony. W FXT zimówki mam XL i ścianki są bardzo miękkie. Są też zdecydowanie bardziej komfortowe od letnich, które nie są XL, ale to też pewnie przez wyższy profil zimówek. Ja bym je wziął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > 99 to już dostawczakowy indeks. Taki dobry na Poloneza Trucka. Bzdura. Akcesoryjne kola 18" do Accorda 2.4, wazacego niecale poltorej tony mialy indeks 98. Wiele SUVow (i to nawet nie takich ciezkich) ma z fabryki opony z indeksami 100+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 W Maździe mam opony w rozmiarze 215/60R16 i wskazane jest kupowanie opon XL. Po przesiadce nie zauważyłem żadnych negatywnych różnic. Moim zdaniem, jeśli reszta parametrów pasuje do Twojego autka, możesz śmiało brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Ja latam na zimowkach 235/65/16C, sa ciezkie jak sam sku****** w porownaniu do zwyklych letnich opon. Jesli wezme 2 letnie w 2 rece i jakos człapie, to tutaj nie ma mowy. Jedna opona naraz i to tez nie jest lekko. Ale podczas jazdy nie widze specjalnie roznicy w twardosci zwieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > mam mozliwosc zakupu zimowych opon typu XL (wyzsza nosnosc) > gdy nie znaczek RFD 99 (nosność) na oponie to niczym sie nie rozni od jej normalnego odpowiednika > 91 (nosność) > rozmiar 195/65/15 wiec balon > cena -50% w porownaniu do identycznej opony 91 > czy jazda na takich oponach w normalnym osobowym aucie jest bezpieczna? tak, o ile indeks predkosci pasuje glowna roznica (wynikajaca oczywiscie z solidniejszej budowy) to waga takich opon. Poza tym roznic nie stwierdzialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > ...większy indeks nośności wcale nie oznacza > grubszych ścianek, czy też mniejszego komfortu. O ile dobrze pamiętam chodzi o to, że > sztywniejsza jest tylko część bieżnikowa opony. Właściwie to sztywniejsza jest całość a organoleptycznie można stwierdzić tylko sztywniejsze boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Ja latam na zimowkach 235/65/16C, sa ciezkie jak sam sku****** w porownaniu do zwyklych letnich > opon. Jesli wezme 2 letnie w 2 rece i jakos człapie, to tutaj nie ma mowy. Jedna opona naraz i > to tez nie jest lekko. > Ale podczas jazdy nie widze specjalnie roznicy w twardosci zwieszenia. ale 'C' to nie to samo co XL. C to oznaczenie opon CARGO czyli dostawczych, a XL to opony o podniesionej nośności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Bez przesady. W Hyundaiu mam indeks 103 A czy w Hyundaiu masz 15-ki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > A czy w Hyundaiu masz 15-ki? 16" Ale może też jeździć (tzn. taki z mniejszymi tarczami) na 15" i też są wysokie indeksy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Bzdura. Akcesoryjne kola 18" Bzdurą jest wypuszczać 18-kę na biedną, małą 15-kę. Indeks jest ściśle powiązany z rozmiarem. Chociaż np. opona 175/80R14 w wersji osobowej będzie miała indeks 88, a dostawcza będzie miała 99. Autor wątku w ogóle chyba nas zrobił w jajo...bo nie ma indeksu 99 dla 15-ki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Autor wątku w ogóle chyba nas zrobił w jajo...bo nie ma indeksu 99 dla 15-ki. Przeciez popawil sie z 99 na 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > 16" No właśnie. Jak masz inny rozmiar (większy) to i indeks będzie większy. W Ravce mam 99 na lato i 100 na zimę, ale to jest 18-ka...mało dostawcza. > Ale może też jeździć (tzn. taki z mniejszymi tarczami) na 15" i też są wysokie indeksy SUV/off road to też inna bajka. W Dacii mam 185/65R15. Na lato indeks 92, na zimę 88. Różnicę czuć i widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Różnicę czuć i widać... Na pewno, niemniej jednak zdecydowanie indeks nośności powyżej 100 to nie jest indeks dla Poloneza Trucka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Przeciez popawil sie z 99 na 95. No to jak poprawił to brakuje mi tylko jednego - jakie to auto??? Bo w małym, lekkim na prymitywnym zawieszeniu będzie czuć. A w dużym z kolegami na tylnej kanapie z piwem już nie będzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Na pewno, niemniej jednak zdecydowanie indeks nośności powyżej 100 to nie jest indeks dla Poloneza > Trucka Indeks 99 w oponie 175R14 to jest opona z Poloneza Trucka! Jednak mam dobre skojarzenia. Jeszcze głowa pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Kiedyś miałem w berlingo bo jak kupowałem to sprzedawca mówił że jeśli wożę duze ciężary to lepiej wzmacniane a różnica w cenie minimalna. Nie odczułem różnicy między tymi a zwykłymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > No to jak poprawił to brakuje mi tylko jednego - jakie to auto??? > Bo w małym, lekkim na prymitywnym zawieszeniu będzie czuć. A w dużym z kolegami na tylnej kanapie z > piwem już nie będzie problemu. W dzisiejszych czasach runflatow to opony XL nikt nawet nie poczuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > mam mozliwosc zakupu zimowych opon typu XL (wyzsza nosnosc) > gdy nie znaczek RFD 99 (nosność) na oponie to niczym sie nie rozni od jej normalnego odpowiednika > 91 (nosność) > rozmiar 195/65/15 wiec balon > cena -50% w porownaniu do identycznej opony 91 > czy jazda na takich oponach w normalnym osobowym aucie jest bezpieczna? Mam założone letnie 205/45R16 XL. Opony mają DUŻO twardszą ściankę boczną niż nie-XL. Poza odczuwalnym spadkiem komfortu nie dostrzegłem minusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.