Skocz do zawartości

Co zrobiłeś dla swojej Francy czyli bieżące wydatki nasze


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

> jakoś tak pechowo masz z tymi autami

C4 udało mi się kupić w bardzo fajnym stanie. Gdyby nie te problemy ze sprzęgłem i skrzynią byłaby ideałem. Wady nie były poukrywane przez sprzedającego, po prostu wyszła zwykła eksploatacja.

Pomimo tego jest to pierwsze auto, którym zamierzam pojeździć parę lat ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> C4 udało mi się kupić w bardzo fajnym stanie. Gdyby nie te problemy ze sprzęgłem i skrzynią byłaby

> ideałem. Wady nie były poukrywane przez sprzedającego, po prostu wyszła zwykła eksploatacja.

> Pomimo tego jest to pierwsze auto, którym zamierzam pojeździć parę lat

W takim razie bezawaryjności życzę waytogo.gif

ja mam tak z reno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest diagnoza.

Łożyska w skrzyni do wymiany, dwa zęby na którymś wałku są delikatnie ścięte.

Wg mechanika skrzynia może jeszcze chwilę pojeździć ale będzie coraz głośniejsza aż się całkiem rozsypie.

Dostałem trzy opcje:

1. Wymiana łożysk, które są gdzieś na widoku (bez tych które tak naprawdę się posypały) - 450 zł

2. Wymiana kompletu łożysk - 1000-1400 zł (bez gwarancji)

3. Wymiana całej skrzyni na używanego pewniaka, przegląd i wymiana potrzebnych elementów - 1450 zł (gwarancja na rok).

Zamierzam tym autem pojeździć parę lat, dodatkowo w każdej chwili może trafić się trasa +/- 1000km dlatego z bólem serca wybrałem bramkę numer 3.

Auto prawdopodobnie we wtorek do odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozimowy przegląd zawieszenia i:

Przód komplet tulei do wahaczy x 2 - meyle hd (tylne) + trw (przednie) razem jakieś 80 zł. Wymiana 3h we własnym zakresie. Przebieg 175 kkm, przednie były oryginały (ale już wyeksploatowane) a tyły meyle hd wytrzymały jakieś 30 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, ale jest to mój pierwszy i ostatni francuz w życiu . Jeszcze w tym roku zostawię ten

> szajs w rozliczeniu prawdopodobnie u jakiegoś "koreańca" .

Coś te renaulty się popsuły.

Wziąłem od teściowej Megane III i już wymieniłem osłonę przegubu a teraz zobaczyłem, że po drugiej stronie rozlazła się osłona amortyzatora. Harmonijka oderwała się od odboju-bałwanka. Ponoć była jakaś wadliwa seria tego badziewia.

Pytanie czy to ta poprawiona jakość Renault czy może zemsta teściowej grinser006.gif A może po prostu sprawdziło się że faza pierwsza jest w Renault dla beta testerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam za żadne pieniądze nawet fazy III od Reno nie chcę

Miałem Lagunę I pII, mam Scenica II ph II i to się nie psuło/ nie psuje.

A Megane już drugi raz mnie zdenerwowało. Niby drobiazgi ale nigdy takie rzeczy mi się nie rozpadły. A przebieg symboliczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem Lagunę I pII, mam Scenica II ph II i to się nie psuło/ nie psuje.

> A Megane już drugi raz mnie zdenerwowało. Niby drobiazgi ale nigdy takie rzeczy mi się nie

> rozpadły. A przebieg symboliczny.

Kumpel ma Captura, juz na lawecie jjechał. Tak samo szwagra sąsiadka również laweta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel ma Captura, juz na lawecie jjechał. Tak samo szwagra sąsiadka również laweta.

A moja stara laguna przez 70kkm (od 135 do 205 kkm) miała dwie usterki, które nie powalały na jazdę. Silniczek krokowy wolnych obrotów i urwany przewód przekaźnika wtrysków. Obie usterki wystąpiły w garażu. Kiedyś to były samochody.

PS. Jeszcze się akumulator skończył jak zajechałem z rodziną do Zakopanego. Pod chałupą się skończył :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moja stara laguna przez 70kkm (od 135 do 205 kkm) miała dwie usterki, które nie powalały na

> jazdę. Silniczek krokowy wolnych obrotów i urwany przewód przekaźnika wtrysków. Obie usterki

> wystąpiły w garażu.

Wszystko pewnie zostało naprawione przez poprzedniego właściciela?

>Kiedyś to były samochody.

Masz na myśli Laguna 2 królowa lawet. zlosnik.gif

> PS. Jeszcze się akumulator skończył jak zajechałem z rodziną do Zakopanego. Pod chałupą się

> skończył :-)

O widzisz, a mi nigdy się akumulator nie skończył ooo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko pewnie zostało naprawione przez poprzedniego właściciela?

Poprzedni włąściciel to wiedział gdzie jest korek od paliwa. Po nim zrobiłem pakiet startowy i było przez ponad 4 lata dobrze.

> Masz na myśli Laguna 2 królowa lawet.

NIe. To była babcia L1ph2

> O widzisz, a mi nigdy się akumulator nie skończył ooo...

A mnie dwa razy nagle różnych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejako na własne życzenie musiałem wymienić przewód hamulcowy w PP zacisku. Powód - lamerskie zakładanie łańcuchów śnieżnych i uszkodzenie metalowej części przewodu. Na szczęście dla mnie wyciek był niewielki i nie skończyło się wszystko tragedią.

Koszt oryginalnego przewodu - 166zł. Wymiana we własnym zakresie.

Syn nauczył się pomagać przy odpowietrzaniu hamulców, z czego jako ojciec jestem bardzo dumny. ok.gif

A tak to jeździmy dalej i nabijamy kilometry......

Pozdreaux,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszy ogień lusterko foochromoatyczne

288366469-2015-04-2412.29.39.jpg

288366469-2015-04-2412.28.26.jpg

nawet działa smile.gif

potem filtr pp ... ciekawe kiedy ostatni raz wymieniany....

288366469-2015-04-2412.03.22.jpg

a potem klima .... było 360g, nieszczelności nie stwierdzono...

288366469-2015-04-2412.02.45.jpg

i letniaki smile.gif

288366469-2015-04-2413.12.19.jpg

Miała być jeszcze wymiana pozycyjnych, bo jedna się spaliła, niestety sprzedawca w sklepie dał mi złe żarówki, więc to będzie jutro.

post-36421-14352530062575_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) założone światła do jazdy w dzień (WAŚ model 706)

2) niestety moduł kierunkowskazów nie ruszył (nie wiem co jest grane)

3) zakupione lusterko fotchromatyczne oraz wewnętrzne do obserwacji

4) uruchomiona nawigacja z językiem PL

09206329989185149648.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) założone światła do jazdy w dzień (WAŚ model 706)

> 2) niestety moduł kierunkowskazów nie ruszył (nie wiem co jest grane)

> 3) zakupione lusterko fotchromatyczne oraz wewnętrzne do obserwacji

> 4) uruchomiona nawigacja z językiem PL

szkoda tylko ze swiatla sa niezgodnie z przepisami zalozone frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co widzisz nie tak?

> bo ja wiem, że są OK

odległośc pomiędzy skrajnymi krawędziami świateł powinna być 60 cm, tyle ma tablica rejestracyjna,a u Ciebie "zachodzą" na tablicę. Ale jakby wszyscy mieli tylko tak nieprzepisowo pozakładane dzienne, to by było super wink.gif To co można zaobserwować na ulicach woła o pomstę do nieba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to akurat łatwo obalić - odległość pomiędzy środkiem odniesienia, który bierze się do badań homologacyjnych jest znacznie powyżej 60 cm.

co najwyżej obrys boczny nie spełnia tych 400 mm. jest powiedzmy... 420 mm grinser006.gif

> odległośc pomiędzy skrajnymi krawędziami świateł powinna być 60 cm, tyle ma tablica

pokaż przepis, gdzie pisze "skrajnymi krawędziami" smile.gif

kapkę w tych homologacjach siedziałem i z Panem Kaźmierczakiem gadałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to akurat łatwo obalić - odległość pomiędzy środkiem odniesienia, który bierze się do badań

> homologacyjnych jest znacznie powyżej 60 cm.

> co najwyżej obrys boczny nie spełnia tych 400 mm. jest powiedzmy... 420 mm

> pokaż przepis, gdzie pisze "skrajnymi krawędziami"

> kapkę w tych homologacjach siedziałem i z Panem Kaźmierczakiem gadałem

http://dadrl.pl/docs/regulamin48.pdf

6.19 mowisz masz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnyś

Nowy nabywca dba o Cytrynę waytogo.gif

Czysta, pachnąca. Dziś działaliśmy przy tylnych lewych drzwiach, bo był problem z otwieraniem tych drzwi jak były przymrozki, dziś było ciepło to zdjęliśmy boczek, jednak skończyło się na zakupie drugiej kasety od CZ.

Tu z moją Hondą:

94JULff.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie mogles dac ich pod lampami w tych kratkach w zdesiu bys mial oki i bez problemu

tam się nie zmieściły - musiałbym dużo ciachać, a (po doświadczeniach z SCII) nie chciałem niszczyć zderzaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.