Skocz do zawartości

Co zrobiłeś dla swojej Francy czyli bieżące wydatki nasze


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupy u Maćka zrobione i powoli wymieniam:

- olej/ filtry i świece w zielonej

- filtr kaninowy i świece w wiśni

Wiśnia dodatkowo:

-wymieniony halogen prawy - pęknięty stary był, wyczyszczone lampy przednie - odblyśniki wyjęte do regeneracji

-wymontowana pompka sprysków ksenonów, trzeba wymienić

4 oponki letnie nowe obute na alu fabryczne,

- wczoraj odebrany z montażu lpg food.gif

- tarcze i klocki leżą na lipiec dla wiśni i zielonej

- elementy zawiasu w zielonej w lipcu

Uff, pierwsze wolne sobotnie popołudnie od.... końca sierpnia zeszłego roku rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

bo w sumie najtaniej bylo na oryginale to poskladac ;)

 

 

Rozrzad tez juz wymienial :)

 

Teraz czeka go zrzucenie glowicy ;]

rozrząd robiłem "zapobiegawczo" :)

 

tak... glowicę zrzucę... razem z całym autem, z klifu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jeszcze bez dramatu, spodziewalem sie z 3-4kPLN bo pewnie zamennikow jeszczcze nie ma...

Natomiast trwalosc to masakra :no: Rozrzad tez juz wymieniales? :D

bez przesady z zamiennikami. graty od C5 pasują, a silnik jest na rynku od lat :)

 

co do trwałości...

 

to nie miałbym nic przeciwko sprzęgłu. no jednak moja jazda w korkach warszawskich, boli sprzęgło ekstremalnie. wysprzęglik też rozumiem - plastikowe g... hydrauliczne...

ale dwumasa, która chodzi w każdą stronę na łożysku - to ja przepraszam. byle 200+ Nm i takie efekty? z czego oni to robią?

 

oczywiście nie przeskzodziło to Valeo w pomieszaniu nr części :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd robiłem "zapobiegawczo" :)

 

tak... glowicę zrzucę... razem z całym autem, z klifu :)

 

 

ale mowie serio :/ problemem jest brak smarowania trzonkow zaworowych i zacieranie sie ich w prowadniach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj to sie conajwyżej zdejmie pokrywę zaworów i przesmaruje  :)

przed zrzuceniem z klifu  :beksa:

 

btw. w sumie to się zastanawiam czy za 5,10, 20 tys km, nie trzeba będzie tego szitu otworzyć i oczyscic z nagaru :) jak to "TSI" przystało.

 

 


bo trza kupic dyszla i problemow mnie ma

dyszle są dla dziadków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj w sumie moge zaczerpnac wiedzy jak bede u swoich przyjaciol ;] ;]

 

 

 

Moze i sa dla dziadkow, ale na chwile obecna przy benzynach w ktorych wszystko sie sypie sa jednak bezpieczniejsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj w sumie moge zaczerpnac wiedzy jak bede u swoich przyjaciol ;] ;]

 o czym? :)

 

Moze i sa dla dziadkow, ale na chwile obecna przy benzynach w ktorych wszystko sie sypie sa jednak bezpieczniejsze :D

3 litery: DPF :)

dlatego następne auto to będzie wolnossąca benzyna z automatem. szanowanej marki: Lexus - i mam w nosie serwis, dwumasy, turbiny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


o czym? :)

 

O tym co mozna zrobic zeby oszukac przeznaczenie :P

 


3 litery: DPF :)

dlatego następne auto to będzie wolnossąca benzyna z automatem. szanowanej marki: Lexus - i mam w nosie serwis, dwumasy, turbiny...

 

 

No mam DPF i co w zwiazku z tym? IMO od 20 tysiecy km nie wymagal on zadnych dodatkowych rzeczy z mojej strony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym co mozna zrobic zeby oszukac przeznaczenie :P

 

 

No mam DPF i co w zwiazku z tym? IMO od 20 tysiecy km nie wymagal on zadnych dodatkowych rzeczy z mojej strony...

no a ja mam turbobenzynę, i się nie psuje, poza "eksploatacyjnymi" wymianami;D

a skoro o stereotypach... ile już jelonków Twoje spaliny uśmierciły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale teza była: wszytko się sypie a nie tylko rozrząd :) tam leci trochę więcej tematów  (np. luzy na wale, czy wałkach po 30 tys km itp itd). zależy od silnika, wersji itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiśnia:

Olej w skrzyni - wymiana dynamiczna - 7l potrzebne, skrzynia działa malinowo.

Płyn hamulcowy

Tarcze i klocki tył

Klima: czyszczenie i napełnianie + pozbycie się basenu -> to już we własnym zakresie, mycie i odgrzybianie parownika i udrożnienie odpływu - jest pięknie :)

Zbieżność

Regeneracja luster fabrycznych ksenonów i czyszczenie soczewek, wymiana palników - świecą teraz idealnie :)

Wymiana wycieraczek przednich i dolewka płynu spryskiwaczy :hehe:

Pranie wnętrza i zabezpieczanie skór.

Mycie z zewnątrz i usuwanie smoły - szykowanie pod drobną polerkę :ok:

 

Na dziś przewiduję montaż DRL, takich jak w zielonej :)

Kosztów nie liczę, po co podnosić sobie ciśnienie ;)

Ma jeździć w pełni sprawne :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clio 2 PH2 użytkowany przez żonę.

One mają "wspaniałą" elektronikę w kluczykach.

W naszym jedynym kluczyku stawała się już co raz mniej "wspaniała"

Dziś zafundowałem nowy drugi kluczyk + jak się okazało nową elektronikę do starego. Hurra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zaszalałem. Zawezwałem pod garaż mobilną myjnię parową i Thalia dostała nowe życie. Czyszczenie całego środka + z zewnątrz + pastowanie itp. Wydałem 300 zł , ale było warto. Kto powiedział, że dba się tylko o droższe fury ??  :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegląd XP 1,6 HDI za mną i o 1350 pln lżejszy :( Przebieg prawie 180 kkm więc wymieniłem rozrząd, kompletny zestaw z pompą wody. Do tego pasek wielorowkowy, olej total ineo 5/30, filtry powietrza, oleju, ppyłkowy i paliwa. No i normalny przegląd auta. Warsztat zaufany, cena netto, drogo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że urlop na półmetku, RS dostał klocki ate, bo na poprzednich jakoś słabo hamował, wypaćkany został woskiem collinite, naprawiłem też cieknący zbiornik spryskiwaczy i wysmarowałem skóry gliptone, dorobiłem na wzór oryginału dywanik kierowcy. koszty znikome, a banan na twarzy. pozdrawiam spożywających alkohol :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na moje drogo... graty na oko ~600-700 zl brutto

 

Hmm, też mi sie o jakaś stówkę,dwie wydawało za dużo, z drugiej strony jak patrze po sklepach internetowych rozrząd z pompą dobrej marki pod 500 pln podchodzi. No i przy rozrządzie przynoszenie własnych gratów do mechanika raczej zbyt rozsądne nie jest, w razie W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Maćku warsztat ma za darmo robić ??

 

 

Uważasz ze ~1000pln za taka robote to jest mało i jakby zrobił to za 600zl to straciłby aż tyle? wszak to tylko przegląd z rozrządem, nie przesadzajmy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz ze ~1000pln za taka robote to jest mało i jakby zrobił to za 600zl to straciłby aż tyle? wszak to tylko przegląd z rozrządem, nie przesadzajmy..

pamiętaj że ceny części moga znacząco różnić się od tych które ty masz np. kompletny rozrząd w IC to koszt 508 zł Contiego wraz z pompą oczywiście mowa o detalu  Robocizna rozrządu to 300-350 zł przegląd zależy co wchodzi w taki przegląd ale powiedzmy od 200-400 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz ze ~1000pln za taka robote to jest mało i jakby zrobił to za 600zl to straciłby aż tyle? wszak to tylko przegląd z rozrządem, nie przesadzajmy..

No już bez przesady z tym tysiącem. Zapłaciłem 1350, w tym koszt rozrządu z pompą, filtr paliwa,powietrza, oleju, pyłkowy, pasek wielorowkowy no i olej. Za 350 raczej tego w hurtowni nie kupili ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisales ze zaplaciles netto 1350, a to juz jest spora roznica... wychodzi mi ~1660zl brutto, co za tym idzie, widze zarobek okolo 1000zl na gratach + robota... Imo troche sporo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd z pompą, olej + wszystkie filtry, klocki + tarcze przód, tuleje belki tylnej, łączniki stabilizatora, regeneracja drążków + końcówki, a na koniec zbieżność. Trochę się tego nazbierało  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze się Was spytac... Co poniektórzy w tym dziale gdy piszą co zrobili to się okazuje ze wymienili pól samochodu. Czemu tak macie? Nie lepiej co jakis czas wymienić cos? Nagle wszystko pada w jednym momencie? Czy z klockami i tarczami czekacie aż np za 5 tys trzeba będzie wymienić rozrząd żeby to razem zrobić? Tak z ciekawości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się robić kumulacje, ponieważ żona używa scenica i pracuje na zmiany a mechanika mam w innym rejonie miasta niż mieszkam. Dlatego staram się tak robić aby mechanika za często nie widywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.