Skocz do zawartości

Geometria


Toost

Rekomendowane odpowiedzi

Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię.

Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu.

Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też podkręcić.

Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu kosztowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię.

> Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu.

> Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były

> pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też

> podkręcić.

> Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu

> kosztowała.

Przód 120 , Przód + tył 140 zł ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię.

> Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu.

> Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były

> pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też

> podkręcić.

> Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu

> kosztowała.

ok 200złm za sprawdzenie i regulację, ale pocieszę Cię, ostatnio też musiałem w końcu zrobić hamulce, bo się tarcze kończyły z przodu. Zapłaciłem 1450zł +300 wymiana, ale wymieniłem x4 tarcze z klockami i zaciskami na mocniejsze z GT grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok 200złm za sprawdzenie i regulację, ale pocieszę Cię, ostatnio też musiałem w końcu zrobić

> hamulce, bo się tarcze kończyły z przodu. Zapłaciłem 1450zł +300 wymiana, ale wymieniłem x4

> tarcze z klockami i zaciskami na mocniejsze z GT

Ja niedawno sprawdzałem ile mnie będzie kosztowało zrobienie hamulców w IS-F'ie - dealer chce $2000, a jakbym chciał sam zrobić to części przez internet mi $800 wyjdą (to ze zniżką, normalna cena to ponad $1300). Więc nie masz co narzekać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię.

> Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu.

> Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były

> pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też

> podkręcić.

> Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu

> kosztowała.

2 lata temu za przód i tył płaciłem 80zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja niedawno sprawdzałem ile mnie będzie kosztowało zrobienie hamulców w IS-F'ie - dealer chce

> $2000, a jakbym chciał sam zrobić to części przez internet mi $800 wyjdą (to ze zniżką,

> normalna cena to ponad $1300). Więc nie masz co narzekać

to tyle za robociznę liczą czy taki narzut na części ? Z tego co pisałeś to przeglądy w Lexie w US drogie nie są.

Dla mnie nie chciało sie samu robić, bo raz nie mam na to czasu a dwa wymiana 4szt tarcz, 4 zacisków, odpowietrzanie to juz dla mnie większe wyzwanie. Dodatkowo nie miałem pewności czy wszystkie części będą pasować i czegoś nie zbraknie, w szczególności w tarczo bębnach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samo sprawdzenie PEŁNEJ geometrii 150 zł.

U mnie za darmo sprawdzają ;) Co więcej robią to jak tylko się podjedzie do dealera, zanim człowiek zdąży pogadać co i jak to już leci gość z karteczką i wiadomo czy serwis będzie stówkę więcej kosztował czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to tyle za robociznę liczą czy taki narzut na części ?

Przede wszystkim narzut na części. Ale to zupełnie normalne u każdej marki, zresztą nie tylko w USA. Przykład:

- przednie tarcze hamulcowe u dealera w sklepie kosztują $456 - i to jest cena jaką ci liczą przy wymianie

- te same tarcze przez internet, od dealera Lexusa kosztują $260

Drugi problem to to że po wymianie klocków i tarcz IS-F wymaga ich "aktywacji" - ktoś musi pojechać i przez 30 minut bawić się w wyścigi i gwałtowne hamowania. To kosztuje. Do tego żeby to zrobić wg. instrukcji po tym procesie samochód musi wystygnąć, wszystko trzeba od nowa rozebrać, wyczyścić i nasmarować. Więc cała operacja wymiany tarcz i klocków na czterech kołach to bodajże 6 godzin serwisowych po $90 za godzinę = już wiesz skąd się bierze cała ta cena.

> Dla mnie nie chciało sie samu robić, bo raz nie mam na to czasu a dwa wymiana 4szt tarcz, 4

> zacisków, odpowietrzanie to juz dla mnie większe wyzwanie. Dodatkowo nie miałem pewności czy

> wszystkie części będą pasować i czegoś nie zbraknie, w szczególności w tarczo bębnach.

1. Nie zmieniam tylnych tarcz, bo one się nie zużywają tak bardzo, zwykle wystarczy zmienić klocki. Wymiana tylnich tarcz jest o poziom trudności bardziej skomplikowana od przednich bo poza normalnym zaciskiem jest też drugi od ręcznego, z własnymi klockami i całą infrastrukturą.

2. Wymiana tarcz i klocków to banał - zdejmujesz koło, odpinasz zapinkę, wyjmujesz klocki, odkręcasz zacisk (2 śruby), zdejmujesz zacisk, zdejmujesz tarczę, trochę wyczyścisz i potem składasz w odwrotnej kolejności. Jedyna trudność to to żeby nie napaskudzić płynem hamulcowym jak się wciska tłoczki spowrotem.

3. Wymiana płynu hamulcowego też jest banalna, kupujesz taki baniak z pompką, zakładasz na wlew płynu i pompujesz. A potem po kolei odkręcasz odpowietrzacze z założoną na nie rurką wsadzoną do kubka z płynem. We dwie osoby się to w 30 minut robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80zł za pełną geometrię na dobrym sprzęcie ale trzeba było pilnować dociążenia i ogólnie wiedzieć jak powinno być i dlaczego. No i patrzeć na ręce bo obsługa to prości mechanicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja niedawno sprawdzałem ile mnie będzie kosztowało zrobienie hamulców w IS-F'ie - dealer chce

> $2000, a jakbym chciał sam zrobić to części przez internet mi $800 wyjdą (to ze zniżką,

> normalna cena to ponad $1300). Więc nie masz co narzekać

To faktycznie przy takich cenach mogą Ci samochód przez ścieżkę przepuścić gratis. W naszych aso też tak robią, przejeżdżają samochodem po ruchomej płycie i ta pokazuje jak są koła ustawione. I w toyocie też mi to robili w ramach przeglądu rocznego bez dopłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię.

> Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu.

> Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były

> pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też

> podkręcić.

> Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu

> kosztowała.

Ja za podstawową zbieżność około 100

komplet tarcz i klocków poza ASO do mojego to ok. 1000 z robocizną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile teraz Zasuwik bierze (kiedyś kosztowało 150-200zł) ale to jest taki "zboczeniec" (w dobrym tego słowa znaczeniu) i fachman w tej branży ok.gifhttps://plus.google.com/106283483569098374610/about?gl=pl&hl=pl

Więc zawsze można zadzwonić i podpytać ok.gif

Jak sobie kupił nową Toyotę u Chodzenia i wrzucił na swoją maszynkę to wyszło że coś jest poza zakresem, więc reklamował, a oni ustawiali i ustawiali i tak kilka razy, a On sprawdzał i sprawdzał zlosnik.gif

Doszło do tego że Chodzeń chował się jak Zasuwik pojawiał się na horyzoncie zlosnik.gif a skończyło się na oddaniu auta i zwrocie kasy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przede wszystkim narzut na części. Ale to zupełnie normalne u każdej marki, zresztą nie tylko w

> USA. Przykład:

> - przednie tarcze hamulcowe u dealera w sklepie kosztują $456 - i to jest cena jaką ci liczą przy

> wymianie

> - te same tarcze przez internet, od dealera Lexusa kosztują $260

To ma sens, u nas chyba jest podobnie. Ja serwisuje w serwisie Subaru, ale nieASO, narzut oczywiście mają, ale ok 10-50% ok.gif, dodatkowo część części mają z D i US, gdzie jest często taniej oraz co ważne mają większość na stanie a nie trzeba czekać.

> Drugi problem to to że po wymianie klocków i tarcz IS-F wymaga ich "aktywacji" - ktoś musi pojechać

> i przez 30 minut bawić się w wyścigi i gwałtowne hamowania. To kosztuje. Do tego żeby to

> zrobić wg. instrukcji po tym procesie samochód musi wystygnąć, wszystko trzeba od nowa

> rozebrać, wyczyścić i nasmarować. Więc cała operacja wymiany tarcz i klocków na czterech

Są różne szkoły, mój serwis ma odmienne zdanie wink.gif

> kołach to bodajże 6 godzin serwisowych po $90 za godzinę = już wiesz skąd się bierze cała ta

> cena.

u mnie roboty było ok 2-3h, więc cena 300zł

> 1. Nie zmieniam tylnych tarcz, bo one się nie zużywają tak bardzo, zwykle wystarczy zmienić klocki.

> Wymiana tylnich tarcz jest o poziom trudności bardziej skomplikowana od przednich bo poza

> normalnym zaciskiem jest też drugi od ręcznego, z własnymi klockami i całą infrastrukturą.

Ja też, ale taki dostałem zestaw, z większymi i wentylowanymi tarczami z tyłu, więc wymieniłem komplet, choć de fakto wystarczyło wymienić klocki, które jak to z tyło starczają na kilka lat.

> 2. Wymiana tarcz i klocków to banał - zdejmujesz koło, odpinasz zapinkę, wyjmujesz klocki,

> odkręcasz zacisk (2 śruby), zdejmujesz zacisk, zdejmujesz tarczę, trochę wyczyścisz i potem

> składasz w odwrotnej kolejności. Jedyna trudność to to żeby nie napaskudzić płynem hamulcowym

> jak się wciska tłoczki spowrotem.

Wiem, wymieniałem, ale właśnie tylko przód. Sama waga już mnie trochę zniechęciła, cały komplet ważył 53kg icon_eek.gif i ledwo doniosłem to do auta.

> 3. Wymiana płynu hamulcowego też jest banalna, kupujesz taki baniak z pompką, zakładasz na wlew

> płynu i pompujesz. A potem po kolei odkręcasz odpowietrzacze z założoną na nie rurką wsadzoną

> do kubka z płynem. We dwie osoby się to w 30 minut robi.

to zazwyczaj sprawdzają i wymieniają przy przeglądach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię.

> Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu.

> Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były

> pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też

> podkręcić.

> Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu

> kosztowała.

Troszkę dużo, ja płaciłem 8 dych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem ile teraz Zasuwik bierze (kiedyś kosztowało 150-200zł) ale to jest taki "zboczeniec" (w

> dobrym tego słowa znaczeniu) i fachman w tej branży

> https://plus.google.com/106283483569098374610/about?gl=pl&hl=pl

> Więc zawsze można zadzwonić i podpytać

> Jak sobie kupił nową Toyotę u Chodzenia i wrzucił na swoją maszynkę to wyszło że coś jest poza

> zakresem, więc reklamował, a oni ustawiali i ustawiali i tak kilka razy, a On sprawdzał i

> sprawdzał

> Doszło do tego że Chodzeń chował się jak Zasuwik pojawiał się na horyzoncie a skończyło się na

> oddaniu auta i zwrocie kasy

W sumie patrzyłem na ekran i jeśli wierzyć maszynie to ustawione jest OK.

Przy TVN na Augustówce w SKP robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W naszych aso

> też tak robią, przejeżdżają samochodem po ruchomej płycie i ta pokazuje jak są koła ustawione.

Kiedy szukałem przyczyny telepania kierownicy, podjechałem do SKP, pan też przejechał przez te "cudowne" płyty i mu wyszło, że bolid ma zbieżność 9 (teraz nie mam pewności, czy stopni, czy % hmm.gif), ale sama wielkość parametru mnie poraziła, tym bardziej, że opony zużyte OK hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie to niestety tak bywa, ja kiedyś w FeuVert też 200zł zostawiłem za taką usługę. Teraz zwykle jeżdżę z naprawami poza Warszawę i płacę średnio połowę za robociznę a czasem jeszcze mniej. Np u mnie pod domem chcą 60zł za wymianę oleju hehe.gif 15km dalej jest po 20zł ok.gif W Wawie za wymianę jednego amorka chcą średnio 120zł, a 35km dalej 40zł. Przekładka opon z wyważeniem tutaj 90zł, a gdzie indziej nawet poniżej 50zł.

Coraz gorzej się żyje w stolicy no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię.

> Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu.

> Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były

> pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też

> podkręcić.

> Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu

> kosztowała.

Sama zbieznosc to najwyzej stowe. Ale jak trzeba tez katy pochylen regulowac to 200 najmniej, zalezy ile roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.