Toost Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię. Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu. Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też podkręcić. Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu kosztowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Z reguły koło 100, z tym że sam przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię. > Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu. > Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były > pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też > podkręcić. > Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu > kosztowała. Przód 120 , Przód + tył 140 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię. $99 Lexus mnie kasuje bez kuponów, ale zwykle mam kupon i $79. Aha - w cenie jest też wyważenie kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię. > Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu. > Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były > pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też > podkręcić. > Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu > kosztowała. ok 200złm za sprawdzenie i regulację, ale pocieszę Cię, ostatnio też musiałem w końcu zrobić hamulce, bo się tarcze kończyły z przodu. Zapłaciłem 1450zł +300 wymiana, ale wymieniłem x4 tarcze z klockami i zaciskami na mocniejsze z GT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > ok 200złm za sprawdzenie i regulację, ale pocieszę Cię, ostatnio też musiałem w końcu zrobić > hamulce, bo się tarcze kończyły z przodu. Zapłaciłem 1450zł +300 wymiana, ale wymieniłem x4 > tarcze z klockami i zaciskami na mocniejsze z GT Ja niedawno sprawdzałem ile mnie będzie kosztowało zrobienie hamulców w IS-F'ie - dealer chce $2000, a jakbym chciał sam zrobić to części przez internet mi $800 wyjdą (to ze zniżką, normalna cena to ponad $1300). Więc nie masz co narzekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 My bierzemy 50zł za zbieżność jednej osi i po 40zł za pochylenie jednego koła. Zakładając, że nie trzeba grzać, ciąć itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię. > Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu. > Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były > pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też > podkręcić. > Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu > kosztowała. 2 lata temu za przód i tył płaciłem 80zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Ja niedawno sprawdzałem ile mnie będzie kosztowało zrobienie hamulców w IS-F'ie - dealer chce > $2000, a jakbym chciał sam zrobić to części przez internet mi $800 wyjdą (to ze zniżką, > normalna cena to ponad $1300). Więc nie masz co narzekać to tyle za robociznę liczą czy taki narzut na części ? Z tego co pisałeś to przeglądy w Lexie w US drogie nie są. Dla mnie nie chciało sie samu robić, bo raz nie mam na to czasu a dwa wymiana 4szt tarcz, 4 zacisków, odpowietrzanie to juz dla mnie większe wyzwanie. Dodatkowo nie miałem pewności czy wszystkie części będą pasować i czegoś nie zbraknie, w szczególności w tarczo bębnach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Samo sprawdzenie PEŁNEJ geometrii 150 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Samo sprawdzenie PEŁNEJ geometrii 150 zł. U mnie za darmo sprawdzają Co więcej robią to jak tylko się podjedzie do dealera, zanim człowiek zdąży pogadać co i jak to już leci gość z karteczką i wiadomo czy serwis będzie stówkę więcej kosztował czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > to tyle za robociznę liczą czy taki narzut na części ? Przede wszystkim narzut na części. Ale to zupełnie normalne u każdej marki, zresztą nie tylko w USA. Przykład: - przednie tarcze hamulcowe u dealera w sklepie kosztują $456 - i to jest cena jaką ci liczą przy wymianie - te same tarcze przez internet, od dealera Lexusa kosztują $260 Drugi problem to to że po wymianie klocków i tarcz IS-F wymaga ich "aktywacji" - ktoś musi pojechać i przez 30 minut bawić się w wyścigi i gwałtowne hamowania. To kosztuje. Do tego żeby to zrobić wg. instrukcji po tym procesie samochód musi wystygnąć, wszystko trzeba od nowa rozebrać, wyczyścić i nasmarować. Więc cała operacja wymiany tarcz i klocków na czterech kołach to bodajże 6 godzin serwisowych po $90 za godzinę = już wiesz skąd się bierze cała ta cena. > Dla mnie nie chciało sie samu robić, bo raz nie mam na to czasu a dwa wymiana 4szt tarcz, 4 > zacisków, odpowietrzanie to juz dla mnie większe wyzwanie. Dodatkowo nie miałem pewności czy > wszystkie części będą pasować i czegoś nie zbraknie, w szczególności w tarczo bębnach. 1. Nie zmieniam tylnych tarcz, bo one się nie zużywają tak bardzo, zwykle wystarczy zmienić klocki. Wymiana tylnich tarcz jest o poziom trudności bardziej skomplikowana od przednich bo poza normalnym zaciskiem jest też drugi od ręcznego, z własnymi klockami i całą infrastrukturą. 2. Wymiana tarcz i klocków to banał - zdejmujesz koło, odpinasz zapinkę, wyjmujesz klocki, odkręcasz zacisk (2 śruby), zdejmujesz zacisk, zdejmujesz tarczę, trochę wyczyścisz i potem składasz w odwrotnej kolejności. Jedyna trudność to to żeby nie napaskudzić płynem hamulcowym jak się wciska tłoczki spowrotem. 3. Wymiana płynu hamulcowego też jest banalna, kupujesz taki baniak z pompką, zakładasz na wlew płynu i pompujesz. A potem po kolei odkręcasz odpowietrzacze z założoną na nie rurką wsadzoną do kubka z płynem. We dwie osoby się to w 30 minut robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 250 za pełną geometrię. Może nie jest tanio, ale usługa pierwsza klasa z odpowiednim dociążaniem samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Ja nic nie płace ale twoja cena jest w miare normalna jak na wawe i pelna regolacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 80zł za pełną geometrię na dobrym sprzęcie ale trzeba było pilnować dociążenia i ogólnie wiedzieć jak powinno być i dlaczego. No i patrzeć na ręce bo obsługa to prości mechanicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Ja niedawno sprawdzałem ile mnie będzie kosztowało zrobienie hamulców w IS-F'ie - dealer chce > $2000, a jakbym chciał sam zrobić to części przez internet mi $800 wyjdą (to ze zniżką, > normalna cena to ponad $1300). Więc nie masz co narzekać To faktycznie przy takich cenach mogą Ci samochód przez ścieżkę przepuścić gratis. W naszych aso też tak robią, przejeżdżają samochodem po ruchomej płycie i ta pokazuje jak są koła ustawione. I w toyocie też mi to robili w ramach przeglądu rocznego bez dopłaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię. > Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu. > Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były > pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też > podkręcić. > Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu > kosztowała. Ja za podstawową zbieżność około 100 komplet tarcz i klocków poza ASO do mojego to ok. 1000 z robocizną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Nie wiem ile teraz Zasuwik bierze (kiedyś kosztowało 150-200zł) ale to jest taki "zboczeniec" (w dobrym tego słowa znaczeniu) i fachman w tej branży https://plus.google.com/106283483569098374610/about?gl=pl&hl=pl Więc zawsze można zadzwonić i podpytać Jak sobie kupił nową Toyotę u Chodzenia i wrzucił na swoją maszynkę to wyszło że coś jest poza zakresem, więc reklamował, a oni ustawiali i ustawiali i tak kilka razy, a On sprawdzał i sprawdzał Doszło do tego że Chodzeń chował się jak Zasuwik pojawiał się na horyzoncie a skończyło się na oddaniu auta i zwrocie kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Przede wszystkim narzut na części. Ale to zupełnie normalne u każdej marki, zresztą nie tylko w > USA. Przykład: > - przednie tarcze hamulcowe u dealera w sklepie kosztują $456 - i to jest cena jaką ci liczą przy > wymianie > - te same tarcze przez internet, od dealera Lexusa kosztują $260 To ma sens, u nas chyba jest podobnie. Ja serwisuje w serwisie Subaru, ale nieASO, narzut oczywiście mają, ale ok 10-50% , dodatkowo część części mają z D i US, gdzie jest często taniej oraz co ważne mają większość na stanie a nie trzeba czekać. > Drugi problem to to że po wymianie klocków i tarcz IS-F wymaga ich "aktywacji" - ktoś musi pojechać > i przez 30 minut bawić się w wyścigi i gwałtowne hamowania. To kosztuje. Do tego żeby to > zrobić wg. instrukcji po tym procesie samochód musi wystygnąć, wszystko trzeba od nowa > rozebrać, wyczyścić i nasmarować. Więc cała operacja wymiany tarcz i klocków na czterech Są różne szkoły, mój serwis ma odmienne zdanie > kołach to bodajże 6 godzin serwisowych po $90 za godzinę = już wiesz skąd się bierze cała ta > cena. u mnie roboty było ok 2-3h, więc cena 300zł > 1. Nie zmieniam tylnych tarcz, bo one się nie zużywają tak bardzo, zwykle wystarczy zmienić klocki. > Wymiana tylnich tarcz jest o poziom trudności bardziej skomplikowana od przednich bo poza > normalnym zaciskiem jest też drugi od ręcznego, z własnymi klockami i całą infrastrukturą. Ja też, ale taki dostałem zestaw, z większymi i wentylowanymi tarczami z tyłu, więc wymieniłem komplet, choć de fakto wystarczyło wymienić klocki, które jak to z tyło starczają na kilka lat. > 2. Wymiana tarcz i klocków to banał - zdejmujesz koło, odpinasz zapinkę, wyjmujesz klocki, > odkręcasz zacisk (2 śruby), zdejmujesz zacisk, zdejmujesz tarczę, trochę wyczyścisz i potem > składasz w odwrotnej kolejności. Jedyna trudność to to żeby nie napaskudzić płynem hamulcowym > jak się wciska tłoczki spowrotem. Wiem, wymieniałem, ale właśnie tylko przód. Sama waga już mnie trochę zniechęciła, cały komplet ważył 53kg i ledwo doniosłem to do auta. > 3. Wymiana płynu hamulcowego też jest banalna, kupujesz taki baniak z pompką, zakładasz na wlew > płynu i pompujesz. A potem po kolei odkręcasz odpowietrzacze z założoną na nie rurką wsadzoną > do kubka z płynem. We dwie osoby się to w 30 minut robi. to zazwyczaj sprawdzają i wymieniają przy przeglądach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię. > Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu. > Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były > pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też > podkręcić. > Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu > kosztowała. Troszkę dużo, ja płaciłem 8 dych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Troszkę dużo, ja płaciłem 8 dych. Za geometrię czy zbieżność ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 90 za sprawdzenie pełnej geometrii i ustawienie zbieżności P+T, kąty pionowe były ok, profi robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Nie wiem ile teraz Zasuwik bierze (kiedyś kosztowało 150-200zł) ale to jest taki "zboczeniec" (w > dobrym tego słowa znaczeniu) i fachman w tej branży > https://plus.google.com/106283483569098374610/about?gl=pl&hl=pl > Więc zawsze można zadzwonić i podpytać > Jak sobie kupił nową Toyotę u Chodzenia i wrzucił na swoją maszynkę to wyszło że coś jest poza > zakresem, więc reklamował, a oni ustawiali i ustawiali i tak kilka razy, a On sprawdzał i > sprawdzał > Doszło do tego że Chodzeń chował się jak Zasuwik pojawiał się na horyzoncie a skończyło się na > oddaniu auta i zwrocie kasy W sumie patrzyłem na ekran i jeśli wierzyć maszynie to ustawione jest OK. Przy TVN na Augustówce w SKP robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > W naszych aso > też tak robią, przejeżdżają samochodem po ruchomej płycie i ta pokazuje jak są koła ustawione. Kiedy szukałem przyczyny telepania kierownicy, podjechałem do SKP, pan też przejechał przez te "cudowne" płyty i mu wyszło, że bolid ma zbieżność 9 (teraz nie mam pewności, czy stopni, czy % ), ale sama wielkość parametru mnie poraziła, tym bardziej, że opony zużyte OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Spoko, ja za oryginały tarcze+klocki+przegląd po 60kkm(m.in. świece i kilka innych rzeczy)+zaślepka spryskiwacza lampy dałem coś 2300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 100zł za całość. Super sprzęt i profesjonalna robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 u mnie 6 dych za całkość, na laserach z wsadzaniem odważników. Jak jest wieksza robótka, tj chlopaki dłuzej sie bawią z pk itd to 8 dych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 W Warszawie to niestety tak bywa, ja kiedyś w FeuVert też 200zł zostawiłem za taką usługę. Teraz zwykle jeżdżę z naprawami poza Warszawę i płacę średnio połowę za robociznę a czasem jeszcze mniej. Np u mnie pod domem chcą 60zł za wymianę oleju 15km dalej jest po 20zł W Wawie za wymianę jednego amorka chcą średnio 120zł, a 35km dalej 40zł. Przekładka opon z wyważeniem tutaj 90zł, a gdzie indziej nawet poniżej 50zł. Coraz gorzej się żyje w stolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Tak zapytam poznawczo ile płaciliście za pełną geometrię. > Kręcili mi dzisiaj w toyocie, pochylenie obu tylnych kół, zbieżność z przodu i z tyłu. > Ściągało coś na lewo lekko, okazało się, że lewe tylne koło wyjechało poza zakres, oba tylne były > pochylone za dużo, no i po zregulowaniu zbieżności tego tylnego trzeba było przednie też > podkręcić. > Beknąłem 225 złociszy. W poniedziałek 630 za tarcze i klocki. Troche mnie toyka w tym tygodniu > kosztowała. Sama zbieznosc to najwyzej stowe. Ale jak trzeba tez katy pochylen regulowac to 200 najmniej, zalezy ile roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.