Skocz do zawartości

Croma z automatem


Adi20

Rekomendowane odpowiedzi

To japoński Aisin TF-80SC. Fajna skrzynia w działaniu, ale nie tak bezproblemowa serwisowo jak stare czterobiegowe automaty sprzed 20 lat. Ma swoje bóle czasem ujawniające się przy przebiegu 200 - 300k.

Bardzo popularna skrzynia, dobre serwisy mają ją opanowaną bo występuje w wielu autach.

W czasie jazdy zachowuje się bardzo dobrze, kolega z pracy ma ją w cytrynie C5 2.0HDI i szybkość i płynność zmian biegów jest bez zarzutu, wygląda to o wiele lepiej niż w mojej starszej generacji skrzyni czterobiegowej.

Link do opisu na PRND.PL

Na forum Vectry C takkże sporo o niej piszą jako o AF40: LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka croma

> Co to za automat? I jak się spisuje w połączeniu z tym silnikiem? Zaczynam się zastanawiać nad tym

> autem. W miarę mocny silnik, automat, ladne wnetrze, przestronny i ceny w miarę niskie na

> rynku.

> Co myslicie?

O automacie napisał Ci dokładnie kolega poniżej. Co do samej Cromy powiem tak, jest to chyba najlepszy z Fiatów nie mniej daleko Cromie do ideału.

Silnik 1.9 150 - Klapy wirowe, EGR, świszczące turbiny, pękające kolektory wydechowe, wtryskiwacze dość problematyczne. Jeśli szukasz samochodu taniego w eksploatacji to z pewnością nie polecam.

Miałem żeby nie było, wiele wątków o wadach i zaletach napisałem.

Samochód spory, ale jakość wykończenia odbiega od czołówki segmentu D, dużo awarii drobnych lub mniej, a często kosztownych. Wirusuje się to dobrze, ale .... sprzęgło kpl. to pod 3 tys zł + wymiana, turbina garetta więc regeneracja problematyczna (brak oryginalnych części firmy regenerują to na zamiennikach, resztę sobie dopowiedz)

Ponadto dość ciężki samochód więc nawet po remapie wyścigówka z tego marna, owszem na trasę, na autostradzie ok.

Osobiście bym nie kupił, a magia ,,taniości'' i ,,wypasu'' to tylko magia w przypadku Cromy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy poczytac na kaciku liste czynnosci, kotre trzeba zrobic po kupnie uzywanego diesela

> fiata. Ta lektura skutecznie Cie zniecheci. Zeby nie bylo min klapy, wywalenie dpf,

> zaslepienie egr. W nowoczesnym samochodzie

Posiadam w moim 150 konnym silniku wszystkie "atrybuty" które wymieniłeś. Nigdy nie miałem problemu z żadnym,więc nie dramatyzuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam w moim 150 konnym silniku wszystkie "atrybuty" które wymieniłeś. Nigdy nie miałem problemu

> z żadnym,więc nie dramatyzuj.

Wiadomo, ze wyjatki sie zdarzaja. Mozliwe tez, ze poprzedni wlasciciel to juz dawno "naprawil"

Czyszczenie egr i naprawa klap w 1,9 150 jest pewne jak smierc i podatki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo, ze wyjatki sie zdarzaja. Mozliwe tez, ze poprzedni wlasciciel to juz dawno "naprawil"

> Czyszczenie egr i naprawa klap w 1,9 150 jest pewne jak smierc i podatki

Nie naprawił auto w rodzinie od początku u mnie 4 lata. Egr działa klapy są DPF mimo jazy miejskiej daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie naprawił auto w rodzinie od początku u mnie 4 lata. Egr działa klapy są DPF mimo jazy miejskiej

> daje rade.

Nie przekonasz - to Fiat- to zło wcielone mamba.gif- a nie der paśnik w tedeiku od Niemca w którym nic a nic się nie psuje- Panie lać i jechać- ot kolejna legenda facepalm%5B1%5D.gif

Warto popytać mechaników co się bardziej psuje no ale... jak kto woli. smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy poczytac na kaciku liste czynnosci, kotre trzeba zrobic po kupnie uzywanego diesela

> fiata. Ta lektura skutecznie Cie zniecheci. Zeby nie bylo min klapy, wywalenie dpf,

> zaslepienie egr. W nowoczesnym samochodzie

nie trzeba, ale można i wtedy masz bezproblemy silnik, niestety 2.0 TDI z tego okresu zakończy się kapitalnym remontem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam w moim 150 konnym silniku wszystkie "atrybuty" które wymieniłeś. Nigdy nie miałem problemu

> z żadnym,więc nie dramatyzuj.

To że nie miałeś kłopotów nie oznacza:

- primo że nie będziesz ich miał

- po drugie że Twój przypadek jest wyznacznikiem ogólnej tendencji jeśli chodzi o ten silnik i problemy z nim związane.

Wystarczy poszperać w necie - polecam tematy w stylu ,,vectra cdti problem z ....'' ,,nierówne obroty przy uruchamianiu 1.9 cdti'' ,,bąk przy rozruchu 1.9 cdti'' itp itd

Silnik generalnie problematyczny i dość drogi w serwisowaniu.

Oczywiście kto czym jeździ to tylko i wyłącznie jego sprawa mnie nic do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przekonasz - to Fiat- to zło wcielone - a nie der paśnik w tedeiku od Niemca w którym nic a

> nic się nie psuje- Panie lać i jechać- ot kolejna legenda

> Warto popytać mechaników co się bardziej psuje no ale... jak kto woli.

Kolejny wpis z Twojej strony nie wnoszący nic do tematu prócz ,,dżihadu'' na rzecz Fiata no.gif

Konkretnie pisz a nie snuj wizji, miałeś 1.9 MJTD 150 ? Masz? Wiesz co się dzieje czy czytasz ze szklanej kuli ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie trzeba, ale można i wtedy masz bezproblemy silnik, niestety 2.0 TDI z tego okresu zakończy się

> kapitalnym remontem

Wiesz na czym polega ,,urok'' 1.9 MJTD czy CDTi itp zwał jak zwał czy tylko tak piszesz ??? Wiesz po co robi się ten ,,pakiet startowy'' i co dzieje się w silniku bez doprowadzenia do porządku ewidentnych wad fabrycznych w postaci zbabranego EGR i wszystkiego co niesie za sobą jazda w przekonaniu ,,że nie trzeba''?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo, ze wyjatki sie zdarzaja. Mozliwe tez, ze poprzedni wlasciciel to juz dawno "naprawil"

> Czyszczenie egr i naprawa klap w 1,9 150 jest pewne jak smierc i podatki

Jeśli chodzi o EGR to zgoda - czyszczenie jego i dolotu co jakiś czas (60-80tys) jest konieczne. Problem z klapami wirowymi o ile mi wiadomo został zażegnany wraz z wprowadzeniem plastikowego kolektora i innej konstrukcji klap (w 2007 roku). We wcześniejszych zalecane jest usunięcie klap wirowych. Nie jest to silnik idealny, ale nie ma poważnych (i kosztownych) wad konstrukcyjnych, jakie zdarzały się konkurencji. Z zalet - ma bardzo fajną charakterystykę - właściwie nie ma turbodziury i ciągnie już od 1400-1500 obrotów. Dość podatny na chipowanie - okolice 185-190KM są osiągalne po zaślepieniu EGR z pozostawionym DPF. Standardowe 150KM będzie sobie radziło z Cromą, ale nie radzę oczekiwać cudów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem z klapami wirowymi o ile mi wiadomo został zażegnany wraz z wprowadzeniem plastikowego

> kolektora i innej konstrukcji klap (w 2007 roku).

niestety rozczaruję cię , w plastikowym kolektorze produkcji magneti-marelli sterowanie klapkami zostało usprawnione , tyle że teraz układ jest tak silny że jak syf z egr blokuje klapkę to ta się wyłamuje z ośki i leci na spotkanie z tłokiem , resztę sobie dopowiedz ... ,

więc pod tym względem stare aluminiowe kolektory były lepsze , bo tam jak syf blokował klapki to spadał pręt sterujący klapkami , i sobie tylko leżał na kolektorze , a nic nie wlatywało do komory spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety rozczaruję cię , w plastikowym kolektorze produkcji magneti-marelli sterowanie

> klapkami zostało usprawnione , tyle że teraz układ jest tak silny że jak syf z egr blokuje

> klapkę to ta się wyłamuje z ośki i leci na spotkanie z tłokiem , resztę sobie dopowiedz ... ,

> więc pod tym względem stare aluminiowe kolektory były lepsze , bo tam jak syf blokował klapki to

> spadał pręt sterujący klapkami , i sobie tylko leżał na kolektorze , a nic nie wlatywało do

> komory spalania

No o ile mi wiadomo w aluminiowych kolektorach tak rozowo nie bylo, ze pret lezal. Rowniez niestety zdarzalo sie, ze klapki byly zasysane do komory spalania. A co do plastikowego... Nie slyszalem o problemach z nim, ale glowy nie dam niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie lepiej 1,9 120KM z manualem, DPF i EGR działają u mnie bezproblemowo, klap brak. Bąków niebieskich nie puszczam. Były problemy z wtryskiem, teraz chodzi jak lala. Generalnie 2 lata ok 50 k km. Oprocz wymian oleju, wyskoczył wtryskiwacz. Dużo czy mało- sam sobie oceń. Rocznik mam XI.2009, rejestracja 2010 i przebieg 98k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To że nie miałeś kłopotów nie oznacza:

> - primo że nie będziesz ich miał

> - po drugie że Twój przypadek jest wyznacznikiem ogólnej tendencji jeśli chodzi o ten silnik i

> problemy z nim związane.

> Wystarczy poszperać w necie - polecam tematy w stylu ,,vectra cdti problem z ....'' ,,nierówne

> obroty przy uruchamianiu 1.9 cdti'' ,,bąk przy rozruchu 1.9 cdti'' itp itd

> Silnik generalnie problematyczny i dość drogi w serwisowaniu.

> Oczywiście kto czym jeździ to tylko i wyłącznie jego sprawa mnie nic do tego.

Astra 1.9 CDTI 2007r nalot 170 000km

kupiony, gdy miała 100 000km (w 2010r)

Jedyna awaria jaka była to sprężarka klimy zaczęła dawać o sobie znać ok.gif - ale mechanik jakoś ją naprawił - śmiga dalej.

Serwis drogi? beeezeedura...

Normalny jak diesla w tym segmencie z tej epoki...

Problematyczny? beeezeeduraaaaa i urban legends

żadnych opsywanych tu problemów nie było ok.gif

ani w w.w oplu ani w sunsiada 1.9JTD w Punto ok.gif

Jeśli uważasz, ze JTD czy tam CDTI jest problematyczny to napisz jaki silnik TurboD jest nie problematyczny I TANI W SERWSIE)

2.0TDI? rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

ooo HDI - świetne silniczki... Peżordżini 206 1.9HDI zrobiło u nas 90 000km (od 140 000km do 230 000km - a ile był skręcony do tyłu to niewiem.gif)

I w zasadzie jedyny problem - awaria to linka sprzęgła się skończyła icon_rolleyes.gif tzn urwała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopisz jeszcze że konkretnie chodzi o 1.9 z 8 zaworową głowicą w wersji o mocy 120KM

> były też 16V o mocy 120KM

tak, chodzi mi o 1,9 8V 120 KM w dieslu.

Zapomniałem o sprężarce klimy która padła. 300zł koszt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inne marki tez maja problemy ale nie tak dramatyczne jak VW czy Fiat.

To bardzo ciekawe, bo wg Warranty Direct jest zupełnie inaczej smirk.gif

Producenci najbardziej niezawodnych silników:

1. Honda (awaria w 1 na 344)

2. Toyota (awaria w 1 na 171)

3. Mercedes-Benz (awaria w 1 na 119)

4. Volvo (awaria w 1 na 111)

5. Jaguar (awaria w 1 na 103)

6. Lexus (awaria w 1 na 101)

7. Fiat (awaria w 1 na 85)

8. Ford (awaria w 1 na 80)

9. Nissan (awaria w 1 na 76)

10. Land Rover (awaria w 1 na 72)

Producenci najbardziej zawodnych silników:

1. MG Rover (awaria w 1 na 13)

2. Audi (awaria w 1 na 27)

3. MINI (awaria w 1 na 40)

3. Saab (awaria w 1 na 40)

5. Vauxhall (awaria w 1 na 41)

6. Peugeot (awaria w 1 na 44)

7. BMW (awaria w 1 na 45)

8. Renault (awaria w 1 na 46)

9. Volkswagen (awaria w 1 na 52)

10. Mitsubishi (awaria w 1 na 59)

Badanie zostało przeprowadzone w 2012. Dotyczyło wyłącznie samochodów na gwarancji, czyli max 3 letnich (ca od 2009 roku).

http://www.carscoops.com/2013/01/warranty-direct-reveals-uks-least.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przekonasz - to Fiat- to zło wcielone - a nie der paśnik w tedeiku od Niemca w którym nic a

> nic się nie psuje- Panie lać i jechać- ot kolejna legenda

> Warto popytać mechaników co się bardziej psuje no ale... jak kto woli.

Czy to fiat, saab, opel czy alfa 150ps klapy się chrzanią, egr staje, dpf zapycha i często robią się 2 stany oleju, padają alternatory, koła dwumasowe .

Ile razy wymienialismy te wszystkie elementy .... nie zlicze.

A jak masz kompleks aut na f, to już Twoja sprawa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To bardzo ciekawe, bo wg Warranty Direct jest zupełnie inaczej

> Producenci najbardziej niezawodnych silników:

> 1. Honda (awaria w 1 na 344)

> 2. Toyota (awaria w 1 na 171)

> 3. Mercedes-Benz (awaria w 1 na 119)

> 4. Volvo (awaria w 1 na 111)

> 5. Jaguar (awaria w 1 na 103)

> 6. Lexus (awaria w 1 na 101)

> 7. Fiat (awaria w 1 na 85)

> 8. Ford (awaria w 1 na 80)

> 9. Nissan (awaria w 1 na 76)

> 10. Land Rover (awaria w 1 na 72)

> Producenci najbardziej zawodnych silników:

> 1. MG Rover (awaria w 1 na 13)

> 2. Audi (awaria w 1 na 27)

> 3. MINI (awaria w 1 na 40)

> 3. Saab (awaria w 1 na 40)

> 5. Vauxhall (awaria w 1 na 41)

> 6. Peugeot (awaria w 1 na 44)

> 7. BMW (awaria w 1 na 45)

> 8. Renault (awaria w 1 na 46)

> 9. Volkswagen (awaria w 1 na 52)

> 10. Mitsubishi (awaria w 1 na 59)

Widać kto w kopercie dał najwięcej! old.gif

Fiat się psuje jak diabli, a VW wcale! old.gif

I tego się trzymaj o ciemnogrodzie! old.gifwaytogo.gif

hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka croma

Jak każde auto... może być zajechane lub w bardzo dobrym stanie... Silnik dobry zazwyczaj ma 160-165 KM w standardzie... są problemy z EGR-em ale można go czyścić co 20/30 tyś km i wstawić przysłonę za kilka zł samemu jeśli rozróżniasz klucz 13 i 10 i nie boisz się pobrudzić . A jeśli nawet wszystko co tu opisują w niej padło i wymaga wymiany to za 1600 zł wywalisz EGR, DPF, Klapy wirowe i będziesz miał auto bezproblemowe do końca żywota wink.gif Ważne aby zmieniać olej nie co 30 tyś km a co 10-15 tyś i w skrzyni wymienić co 60 tyś i tyle ... jesli chcesz bezproblemowe zupełnie to 120 KM .. największy przebieg jaki widziałem to 640 tys km w tym aucie więc się nie rozpada... zawieszenie z tyłu wieczne z przodu jak w innych autach.. ale części w brud więc czy wahacz czy amortyzatory można kupić za i wymienić nie zostawiając kilku tysięcy a kilku stówek wink.gif

To moja icon1.png i jej spalanie za ostatnie 70 tyś km ale ja mam manualną skrzynię i od początku DPF-u nie miała ... co wymieniłem masz również opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka croma

> Co to za automat? I jak się spisuje w połączeniu z tym silnikiem? Zaczynam się zastanawiać nad tym

> autem. W miarę mocny silnik, automat, ladne wnetrze, przestronny i ceny w miarę niskie na

> rynku.

> Co myslicie?

Croma to duże, wygodne auto i za tą cenę ciężko o coś lepszego w tym roczniku. Ma swoje wady, czyli opisywany już ERG, ale można go zaślepić i wyłączyć programowo a problemy z kolektorem i DPF przestają istnieć. Dwumas wg mnie jest bardzo trwały, ale i tak przy automatycznej skrzyni go nie ma. Wtryski może nie są niezniszczalne ale wg mnie na tle konkurencji wypadają bdb. Automatyczna skrzynia jak dla mnie działa ok, trzeba pamiętać o wymianie oleju w skrzyni.

Ten konkretny egzemplarz ma parę błędów w opisie np. to radio nie ma mp3, a do przebiegu bym dodał ze 150 tyś.

Ps. Kolega PEPCIO jest bardzo zrażony do Cromy bo trafil na niezbyt szczęśliwy egzemplarz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że ten silnik siedzi również w Viki C.

Wersja VC po lifcie jest w moim kręgu zainteresowania (obok Laguny III 2.0 dci).

Czy zakładając powyższy pakiet "startowy" również tam zyskuję spokój ducha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to fiat, saab, opel czy alfa 150ps klapy się chrzanią, egr staje, dpf zapycha i często robią

> się 2 stany oleju, padają alternatory, koła dwumasowe .

ta...... a ziemia jest płaska i murzynów biją.

takie argumenty za przeproszeniem z "czapki wzięte" - większość tych usterek to typowe usterki nowych diesli niestety i to niezależnie czy jest to TDI MJ, HDI I-CDTI- różnica jest jedna- ile kosztuje usunięcie tych usterek w poszczególnych silnikach - o tym już zapominasz smirk.gif

> A jak masz kompleks aut na f, to już Twoja sprawa

Daruj osobiste wycieczki- to nie HP no.gif

Niektórzy jak widać nie mogą się pogodzić z faktem iż bolid na F może być stosunkowo mało awaryjny i tańszy od innych w naprawach

bez obioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta...... a ziemia jest płaska i murzynów biją.

> takie argumenty za przeproszeniem z "czapki wzięte" - większość tych usterek to typowe usterki

> nowych diesli niestety i to niezależnie czy jest to TDI MJ, HDI I-CDTI- różnica jest jedna-

> ile kosztuje usunięcie tych usterek w poszczególnych silnikach - o tym już zapominasz

Bzdury piszesz ok.gif z resztą jak zwykle broniąc wytworów Fiata. Nawet potrafię zrozumieć ,,zaślepienie'' też kiedyś byłem fanem marki Fiat, ale potrzeba trochę obiektywizmu którego Tobie najwyraźniej brakuje.

Chcesz podyskutować ??? Proszę bardzo podaj proszę konkretne problemy z silnikach 1.9 MJTD z rozwinięciem przyczyny i skutku + koszt naprawy a następnie podaj PRZYKŁADY z innych marek z tym samym. Widzę ewidentnie, że większość swoich osądów podpierasz zwykłymi frazesami i powielaniem gdzieś tam zasłyszanych opinii z cyklu ,,legend''

Nie twierdzę, że silnik MJTD to zła jednostka, jako sam silnik jest wytrzymały, ale osprzęt generuje sporo problemów i wystarczy poszperać w Google a tematów o powtarzających się usterkach znajdziesz setki jak nie tysiące. Oczywiście w Twoim przekonaniu wszystko co z VAG-a to szajs, zapominasz jednak, że przez całe lata wytwory tego koncernu ,,motoryzowały'' całe pokolenia europejczyków, a dla Polaków były niedoścignionym wzorcem ok.gif

Owszem VW zaliczył kilka poważnych wpadek, nie mniej do dziś to marka produkująca samochody doskonale wykończone (czego nie można powiedzieć o Cromie mimo iż to taki Hi-End w wykonaniu Fiata) , przemyślane (czego brakuje fiatowi, a w Cromie to już majstersztyk ,,ergonomii,, by nie zrobić żadnego schowka do którego wejdzie atlas drogowy w twardej oprawie czy butelka wody mineralnej 1,5 l ok.gif ) tyle, że aby zauważyć pewne fakty trzeba zdjąć klapki z oczu co polecam ok.gif

> Daruj osobiste wycieczki- to nie HP

> Niektórzy jak widać nie mogą się pogodzić z faktem iż bolid na F może być stosunkowo mało awaryjny

> i tańszy od innych w naprawach

Podaj proszę porównanie kosztów napraw poszczególnych elementów w silniku MJTD i odpowiednikach VAG ok.gif jeśli przeanalizujesz to uczciwie wyjdzie, że naprawa takich elementów jak turbina, sprzęgło, układ wtryskowy itp nie jest w Cromie tańsza niż w odpowiednikach z VW a bywa zdecydowanie droższa (sprawdź ile kosztuje kpl. sprzęgło do 1,9 MJTD 150 KM i odpowiednika 1.9 TDi 150 ARL o ile pamiętam ok.gif a potem pisz dalej ok.gif

> bez obioru.

Również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat AISIN AF40 to szajs. Poczytaj o koszach C1, sterownikach, zaworkach i innych elementach, które skutecznie odbierają przyjemność jazdy automatem.

http://www.prnd.pl/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40,4,36.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem że ten silnik siedzi również w Viki C.

> Wersja VC po lifcie jest w moim kręgu zainteresowania (obok Laguny III 2.0 dci).

> Czy zakładając powyższy pakiet "startowy" również tam zyskuję spokój ducha ?

Zapewne tak... ale szkoda $$$ wiele osób jeździ i ma się dobrze i z DPF-em i z klapami.. Ja preferuje czyszczenie EGR-a co 20/30 tyś km i wstawienie przysłony między kolektor i EGR. Po 2007 jest już poprawiony kolektor - plastykowy ale i on sie rozleci jeśli EGR sie przypcha a to że się przypcha jest pewne kwestia tylko czasu... Warto również wymieniać filtr powietrza częściej niż co 60 tyś km ... ja wymieniam co wymianę oleju czyli co 10 tyś km a koszt filtra to 24 zł więc tragedii nie ma wink.gif Sam silnik ma osprzęt boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdury piszesz z resztą jak zwykle broniąc wytworów Fiata.

Ale nikt nie twierdzi, że Croma jest idealnym autem świata ... bo nie jest a Fiata w niej jest jak sam wiesz niewiele ... jest to zlepek Saaba, Opla i Fiata zbudowany tanio na bazie płyty podłogowej GM i z nadwoziem włoskim.. nie jest dopracowana tak jak Audi, Mercedes czy BMW... nie choć miała z nimi konkurować hehe.gifhehe.gif ... powstała w 2005 roku i ma już ten projekt prawie 9 lat... ale jak na auto prawie 5 metrowe z 9 poduszkami, ESP, tempomatem, 120/150/200 KM silnikiem jest ciekawą propozycją na rynku aut używanych z ceną od 2,5 tyś Euro... W wielu krajach jeździ jako taksówka robiąc setki tyś km więc nie może być za bardzo awaryjna bo żadna korporacja nie pozwoliła by sobie na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Automat AISIN AF40 to szajs. Poczytaj o koszach C1, sterownikach, zaworkach i innych elementach,

> które skutecznie odbierają przyjemność jazdy automatem.

A wszystko to bo producent nie przewidział możliwości wymiany oleju wychodząc z założenia że auto po 200 tyś km ma sie rozpaść abyś kupił nowe... ale można i trzeba wymieniać olej w tej skrzyni co zapewnia długotrwałą i bezproblemową eksploatację... niestety trzeba to robić dolewając olej 3 litrów /7 litrów lub dynamicznie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nikt nie twierdzi, że Croma jest idealnym autem świata ... bo nie jest a Fiata w niej jest jak

> sam wiesz niewiele ... jest to zlepek Saaba, Opla i Fiata zbudowany tanio na bazie płyty

> podłogowej GM i z nadwoziem włoskim.. nie jest dopracowana tak jak Audi, Mercedes czy BMW...

> nie choć miała z nimi konkurować ... powstała w 2005 roku i ma już ten projekt prawie 9

> lat... ale jak na auto prawie 5 metrowe z 9 poduszkami, ESP, tempomatem, 120/150/200 KM

> silnikiem jest ciekawą propozycją na rynku aut używanych z ceną od 2,5 tyś Euro... W wielu

> krajach jeździ jako taksówka robiąc setki tyś km więc nie może być za bardzo awaryjna bo żadna

> korporacja nie pozwoliła by sobie na to...

Lisek- nie kop się z koniem bo się spocisz grinser006.gif

to jak grochem o ścianę- nic na świecie nie może się równać z super hiper technologią Skody jako jedyne słusznej koncepcji do poruszania się po drogach aha - koniecznie z super mega nowoczesnym i bezawaryjnym motorem TDI, TSI i koniecznie sprzężone ze skrzynią DSG- okazem bezawaryjnej technologii XXIII wieku hehe.gifsmirk.gif

a tak na poważnie - Croma bardzo fajne przyjemne autko które jak każdy samochód nie jest pozbawione wad ale ma naprawdę wiele zalet i powiem tyle- naprawdę warto ok.gif

polecam każdemu prześledzić ogłoszenia zachodnie - naprawdę można zrobić wielkie boje_sie.gif jakie te samochody robią przebiegi - i masz rację gdyby to się tak psuło jak tu jeden zaślepiony fanatyk Skody dramatyzuje obawiam się że nikt nie użytkowałby tego rzekomego badziewia do 500 czy 600 tkm a i takie egzemplarze się trafiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przekonasz - to Fiat- to zło wcielone - a nie der paśnik w tedeiku od Niemca w którym nic a

> nic się nie psuje- Panie lać i jechać- ot kolejna legenda

> Warto popytać mechaników co się bardziej psuje no ale... jak kto woli.

W pełni się zgadzam! Jeździłem służbowym golfem Vi i była porażka. teraz mam VII i d...y nie urywa. Ale POlakowi nie przetłumaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w Twoim przekonaniu wszystko co z VAG-a

> to szajs, zapominasz jednak, że przez całe lata wytwory tego koncernu ,,motoryzowały'' całe

> pokolenia europejczyków, a dla Polaków były niedoścignionym wzorcem

> Owszem VW zaliczył kilka poważnych wpadek, nie mniej do dziś to marka produkująca samochody

> doskonale wykończone

Dobre smile.gif A kto wymyslił za przeproszeniem wtrysk Common Rail? Bo na pewno nie Niemcy tylko Włosi. I skończyła się epoka Pompo Wytrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście w Twoim przekonaniu wszystko co z VAG-a

> Dobre A kto wymyslił za przeproszeniem wtrysk Common Rail? Bo na pewno nie Niemcy tylko Włosi. I

> skończyła się epoka Pompo Wytrysków

Pewien Polak Jana Czochralski opracował metodę otrzymywania monokryształów krzemu. Bez niego nie byłoby komputerów, smartfonów i innych nowinek technologicznych naszych czasów, a jakoś Polska nie jest potentatem z dziedziny elektroniki.

Ten kto wymyślił, a kto potrafi wcielić w życie to dwie inne bajki, w PL wynalazców i uczonych jest zapewne sporo, ale i tak z tego niewiele wynika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg 180 tys. u mnie - problemów do tej pory BRAK.

> 8 lat. Sprzęgło fabryczne, koło dwumasowe nie dzwoni, alternator oryginalny.

> Kiedy mogę się spodziewać pierwszych problemów?

od jakiś 30 000km grinser006.gif

osprzęt w dieslach kończy się po 150 000km grinser006.gif

sprawdź, może już coś masz popsute, tylko o tym nie wiesz zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy mogę się spodziewać pierwszych problemów?

Problem masz już od dawna, to znaczek FIAT na kierownicy zlosnik.gif

Wydłub i wklej np: SKODA i będzie po problemie palacz.gif

Na atrapie chłodnicy zamieniłem sobie na BMW, bo oczywiście ten badziewny fiatowski popękał. Teraz mam bezawaryjne auto palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg 180 tys. u mnie - problemów do tej pory BRAK.

> 8 lat. Sprzęgło fabryczne, koło dwumasowe nie dzwoni, alternator oryginalny.

> Kiedy mogę się spodziewać pierwszych problemów?

cofnij zgodnie z PN do 156k km i masz spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.