fred77 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Żona zgłosiła mi, ze chyba Idea ma za niską temperaturę chłodziwa. Przy najbliżej okazji, gdy jechaliśmy razem okazało się, że faktycznie wskazówka jest poniżej połowy wskaźnika, powiedziałbym, że nawet bliżej ćwiartki. Czy ten typ tak ma gdy jest chłodno czy raczej to termostat? Poziom chłodziwa jest prawidłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Przy najbliżej okazji, gdy jechaliśmy razem okazało się, że faktycznie wskazówka jest poniżej > połowy wskaźnika, powiedziałbym, że nawet bliżej ćwiartki. W Punto I z silnikiem 1,2 75 KM tez tak miałem i było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > W Punto I z silnikiem 1,2 75 KM tez tak miałem i było OK. Punto to zupełnie inna para koloszy, tam faktycznie wskaźnik na desce byl jakis uposledzony, normalnie powinna byc połowa skali. Termostat do weryfikacji, pewnie puszcza duzy obieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 To nie jest normalny stan. W żadnym z fiatów tak nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 U brata w Grande Punto siedzi ten sam silnik. Po rozgrzaniu wskaźnik pokazuje temperaturę na środku skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > W Punto I z silnikiem 1,2 75 KM tez tak miałem i było OK. No chyba nie do końca... Ja przez kilka lat miałem dokładnie taki sam model i o ile pamiętam, to wskazówka dochodziła do połowy skali. Coś jak na tym pożyczonym zdjęciu... Poza tym i w Pandzie i Bravo miałem tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Wiadomość skasowana przez patre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Czy ten typ tak ma gdy jest chłodno czy raczej to termostat? > Poziom chłodziwa jest prawidłowy. Podobnie miałem w Pandzie, gdy termostat słabo działał. Po wymianie wskazówka szybko wędrowała do połowy skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > W którym bravo? A w życiu! Bravo 1.4 16V Panda 1.1 przed wymianą termostatu. Po wymianie termostatu (oryginał) szybciej się nagrzewał i wskazówka wędrowała szybko do połowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Żona zgłosiła mi, ze chyba Idea ma za niską temperaturę chłodziwa. > Przy najbliżej okazji, gdy jechaliśmy razem okazało się, że faktycznie wskazówka jest poniżej > połowy wskaźnika, powiedziałbym, że nawet bliżej ćwiartki. > Czy ten typ tak ma gdy jest chłodno czy raczej to termostat? > Poziom chłodziwa jest prawidłowy. Wymień termostat na jakąś dobrą markę i będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Czy ten typ tak ma gdy jest chłodno czy raczej to termostat? > Poziom chłodziwa jest prawidłowy. Sprawdź też czy czujnik temperatury "chłodziwa" poprawnie działa. Nowy to koszt około 50 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Sprawdź też czy czujnik temperatury "chłodziwa" poprawnie działa. Nowy to koszt około 50 zł. Tylko jak to mam najwygodniej sprawdzić? Obecnie trudno mi znaleźć trochę czasu. Chyba, że w pracy ale muszę czekać na sobotę lub niedzielę, a z tym też bywa różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Tylko jak to mam najwygodniej sprawdzić? Obecnie trudno mi znaleźć trochę czasu. Chyba, że w pracy > ale muszę czekać na sobotę lub niedzielę, a z tym też bywa różnie. Czujnik jak to czujnik - w domowych warunkach trzeba mieć drugi na 100% sprawny - więc pewnie zostanie opcja zakupu nowego. Poszukaj też zawczasu, gdzie jest on wpięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Czujnik jak to czujnik - w domowych warunkach trzeba mieć drugi na 100% sprawny - więc pewnie > zostanie opcja zakupu. Poszukaj też zawczasu gdzie jest on wpięty. Eeee.... To jaki to jest sens sprawdzania? Jak nie działa to i tak muszę kupić, a jak działa to zakup bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 >Jak nie działa to i tak muszę kupić, a jak działa to > zakup bez sensu. To samo możesz powiedzieć o zakupie termostatu w przypadku uszkodzonego czujnika temperatury płynu chłodniczego. Imo któraś z tych dwóch rzeczy się uszkodziła... lub ten typ tak ma (ale ta opcja raczej odpada patrząc na powyższe wpisy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Eeee.... A ile to trzeba żeby sprawdzić po odpaleniu czy jest otwarty duży obieg, diagnoza w 5 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Eeee.... To jaki to jest sens sprawdzania? Jak nie działa to i tak muszę kupić, a jak działa to > zakup bez sensu. a jak na postoju? W służbowce ładnie "stało" w połowie skali jak przykazało, wystarczy przejechać kawałek, a wskazówka opadała jak w Twoim przypadku. Wymiana termostatu pomogła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Wymienić termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 IMHO termostat zaczyna padać - nie domyka się. Wskazówka faluje - jak idziemy pełnym ogniem - trzyma "środek" Jak toczymy się ekonomicznie - opada. Link: Termostat zmień sobie sam łehehehehe masz tu identyczne problemy @dareek'a jakiś tekst chłop prowadził diagnostykę na 20 stron wątku, aż w końcu wymienił ten termostat Oczywiście, nawiązując do wątków powyżej jest to absolutnie część eksploatacyjna, pewnikiem zakupiona od GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Oczywiście, nawiązując do wątków powyżej jest to absolutnie część eksploatacyjna, pewnikiem > zakupiona od GM bardziej precyzyjnie, miala isc na pierwszy montaz do vag, ale byla za dobra i za droga, to Fiat sie skusil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Czy ten typ tak ma gdy jest chłodno czy raczej to termostat? > Poziom chłodziwa jest prawidłowy. Termostat. Normalnie wskazówka ma być w połowie skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > No chyba nie do końca... Ja przez kilka lat miałem dokładnie taki sam model i o ile pamiętam, to > wskazówka dochodziła do połowy skali. Coś jak na tym pożyczonym zdjęciu... Normalne, część mk1 miała tak, że wskazówka dochodziła do połowy skali, ale w większości normalna praca była w okolicy ćwiartki. Nie pamietam juz czy to zalezalo od rocznika czy od czegos innego. > Poza tym i w Pandzie i Bravo miałem tak samo. Ale to są już samochody z innej epoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Chodzi o chłodziwo. Musi być Paraflu czy może być coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Chodzi o chłodziwo. > Musi być Paraflu czy może być coś innego? moze byc co innego a co... to juz twoja wolna wola - a przy okazji wymiana termostatu to bardzo dobry moment na wymiane plynu w calosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > moze byc co innego > a co... to juz twoja wolna wola - a przy okazji wymiana termostatu to bardzo dobry moment na > wymiane plynu w calosci Chłodziwo było wymieniane niecały rok temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > moze byc co innego > a co... to juz twoja wolna wola - a przy okazji wymiana termostatu to bardzo dobry moment na > wymiane plynu w calosci chyba pompy wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilu Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > chyba pompy wody chyba pompy ciepła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 A profilaktycznie niech motor zmieni, a co A tak w temacie - jak @fred rok temu zmieniał płyn, to ja bym wlewał ten sam. Pod warunkiem, że nie jest zasyfiony albo my go nie zasyfimy podczas zlewania. W/g mojej pamięci, pompę wody silnik starjet 1,4 16V ma napędzaną paskiem rozrządu, także pompę wody zalecało by się zmieniać co drugi rozrząd - czyli co ok 120 tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwin Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 tylko nieliczne egz punto mk1 pokazywały temp w okolicach środka skali. większość przy w pełni rozgrzanym silniku pokazuje ok 1/4 skali. było to wielokrotnie omawiane tu na forum. silnik sprawny, termostat sprawny, wentylator sie załącza w odpowiednim czasie, a temp na wskaźniku smętnie wisi. TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xhejn Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Ja mam tak w Oplowym 1.6 16V. Nagrzewa się powoli. Termostat sprawny. Dołóż do tego jazdę kapeluszniczo ekodrajwową i masz jazdę na zimnym silniku Dodam, że potrafię jeździć tak kapeluszowo, że czasem zbijam temperaturę silnika latem przy temperaturze ponad 20*. Wskazówka opada poniżej normalnych ~90* na około 80* Oczywiście nie do osiągnięcia w korku w środku miasta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Termostat wymieniony i już wszystko gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Termostat wymieniony i już wszystko gra. no , doświadczenie z kilku Fiatów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > no , doświadczenie z kilku Fiatów Nie spuszczałem chłodziwa przez odkręcenie dolnego węża od chłodnicy tylko po prostu ze zbiornika wyrównawczego wyssałem wężykiem do bańki. Było mniej dłubaniny, nie było mokro i to co wylałem to wlałem z powrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 tak sobie czytam i obserwuję twoją historię z tą Ideą i mam nadzieję, że nie włożyłeś w nią więcej niż jest warta, bo pamiętam ten twój "przegląd" tuż po zakupie - nic tylko za głowę (lub portfel) się złapać, a tu kolejne wydatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Nie spuszczałem chłodziwa przez odkręcenie dolnego węża od chłodnicy tylko po prostu ze zbiornika > wyrównawczego wyssałem wężykiem do bańki. > Było mniej dłubaniny, nie było mokro i to co wylałem to wlałem z powrotem. W bliźniaczym "wycescu" P2fl identycznie robiłem 2 miesiące temu jakoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > tak sobie czytam i obserwuję twoją historię z tą Ideą i mam nadzieję, że nie włożyłeś w nią więcej > niż jest warta, bo pamiętam ten twój "przegląd" tuż po zakupie - nic tylko za głowę (lub > portfel) się złapać, a tu kolejne wydatki. termostat miał pewnie tańszy niż do Stilo 1,6 , który też u siebie wymieniałem w zeszłym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > tak sobie czytam i obserwuję twoją historię z tą Ideą i mam nadzieję, że nie włożyłeś w nią więcej > niż jest warta, bo pamiętam ten twój "przegląd" tuż po zakupie - nic tylko za głowę (lub > portfel) się złapać, a tu kolejne wydatki. Jakie wydatki? Samochód kupiłem za 10400zł. A wszelkie doinwestowanie czyli płyny, paski, filtry, cały wydech, sprzęgło łącznie z drugim kompletem kół zimowych wyniosło około 6000zł. Do tego parę drobnych rzeczy typu wkład lustra czy termostat. Jak dla mnie to normalne rzeczy, które po prostu się wymienia, bo po prostu się zużywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Jakie wydatki? Samochód kupiłem za 10400zł. A wszelkie doinwestowanie czyli płyny, paski, filtry, > cały wydech, sprzęgło łącznie z drugim kompletem kół zimowych wyniosło około 6000zł. Do tego Jak dla mnie koszty masakra jak na Fiata. Nie wiem co tyle może kosztować w Idei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Ja w 3 lata / 40 tyś km ok. 3 800 zł opornik nagrzewnicy, wymiana rozrządu i pompy sprzęgła w ASO zakup kompletu letniego felg i opon Zakup materiałów do regeneracji felg Zakup śrub zabezpieczających do felg Świece NGK DCPR7E-N-10 Klocki hamulcowe TRW tył Zakup 2 szt opon Uniroyal MS Plus 66 Wymiana sprężyn, łącznika stabilizatora [OEM] w ASO Oleje filtry to następne 725 zł Ubezpieczenie to następne 3636 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > termostat miał pewnie tańszy niż do Stilo 1,6 , który też u siebie wymieniałem w zeszłym roku ja wymieniłem również, ale IMHO nic to nie dało, jak dla mnie za wolno się nagrzewa ten silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Jak dla mnie koszty masakra jak na Fiata. Nie wiem co tyle może kosztować w Idei. jak to co.... druga idea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > ja wymieniłem również, ale IMHO nic to nie dało, jak dla mnie za wolno się nagrzewa ten silnik u mnie wolno, ale bez problemów i przede wszystkim trzyma temperaturę Tylko nie kupuj 1,2 TSI, bo to się dopiero nie nagrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Jakie wydatki? Samochód kupiłem za 10400zł. A wszelkie doinwestowanie czyli płyny, paski, filtry, > cały wydech, sprzęgło łącznie z drugim kompletem kół zimowych wyniosło około 6000zł. Do tego > parę drobnych rzeczy typu wkład lustra czy termostat. Pytanie czy kupując auto za dychę, rozważałeś dołożenie 60% do kosztów jego zakupu. Nie oczekuję, że się przyznasz do tego, bo 6 tysi to nie są wydatki eksploatacyjne, toż to remont kapitalny przy takiej wartości auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > u mnie wolno, ale bez problemów i przede wszystkim trzyma temperaturę > Tylko nie kupuj 1,2 TSI, bo to się dopiero nie nagrzewa 1.2 turbo nie nagrzewa się szybko ? świat stoi na głowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > 1.2 turbo nie nagrzewa się szybko ? świat stoi na głowie nagrzewał się 2,5 raza wolniej niż moje Stilo z lpg, sprawdzone empirycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Pytanie czy kupując auto za dychę, rozważałeś dołożenie 60% do kosztów jego zakupu. Nie oczekuję, > że się przyznasz do tego, bo 6 tysi to nie są wydatki eksploatacyjne, toż to remont kapitalny > przy takiej wartości auta Oczywiście, że tyle założyłem. Normalną rzeczą jest to, że kupując samochód używany, którego wiek waha się pomiędzy 5, a 10 lat trzeba go doinwestować. Aby zrobić to porządnie i zadbać o to by wszystko działało, było sprawne i nie sprawiało problemów to trzeba w z taki wóz zainwestować średnio około 5000zł. Owszem, można mniej, można też więcej ale to wszystko zależy od wieku samochodu i jego ogólnego stanu technicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > Jak dla mnie koszty masakra jak na Fiata. Nie wiem co tyle może kosztować w Idei. Z nietypowych rzeczy dodam jeszcze dwie osłony termiczne wydechu (katalizatora i tylnego tłumika) oraz panel sterowania otwieraniem okien i regulacją luster. Wypadały klawisze i nie działało jego podświetlenie. Ktoś inny może by olał temat i tak jeździł. Żonie to przeszkadza, bo w nocy nie widać klawiszy, a dodatkowo jeden nie działał, jednego nie było, a dwa wypadały. Co do konieczności posiadania osłon termicznych wydechu to chyba nie trzeba dyskutować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 trzeba było kupić za te 6 tys jakiegoś całego anglika na części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > trzeba było kupić za te 6 tys jakiegoś całego anglika na części I myślisz, że miałby on nowe elementy, które mi były potrzebne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 > trzeba było kupić za te 6 tys jakiegoś całego anglika na części Paanie po co anglika, normalnie z kierą po "naszej" stronie kupisz do poprawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.