Skocz do zawartości

Fiat 1.4 16V - silnik niedogrzany.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Żona zgłosiła mi, ze chyba Idea ma za niską temperaturę chłodziwa.

Przy najbliżej okazji, gdy jechaliśmy razem okazało się, że faktycznie wskazówka jest poniżej połowy wskaźnika, powiedziałbym, że nawet bliżej ćwiartki.

Czy ten typ tak ma gdy jest chłodno czy raczej to termostat?

Poziom chłodziwa jest prawidłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy najbliżej okazji, gdy jechaliśmy razem okazało się, że faktycznie wskazówka jest poniżej

> połowy wskaźnika, powiedziałbym, że nawet bliżej ćwiartki.

W Punto I z silnikiem 1,2 75 KM tez tak miałem i było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Punto I z silnikiem 1,2 75 KM tez tak miałem i było OK.

Punto to zupełnie inna para koloszy, tam faktycznie wskaźnik na desce byl jakis uposledzony, normalnie powinna byc połowa skali. Termostat do weryfikacji, pewnie puszcza duzy obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Punto I z silnikiem 1,2 75 KM tez tak miałem i było OK.

No chyba nie do końca... Ja przez kilka lat miałem dokładnie taki sam model i o ile pamiętam, to wskazówka dochodziła do połowy skali. Coś jak na tym pożyczonym zdjęciu... Poza tym i w Pandzie i Bravo miałem tak samo.

287426611-wskaznik.jpg

post-37709-14352522778496_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten typ tak ma gdy jest chłodno czy raczej to termostat?

> Poziom chłodziwa jest prawidłowy.

Podobnie miałem w Pandzie, gdy termostat słabo działał. Po wymianie wskazówka szybko wędrowała do połowy skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żona zgłosiła mi, ze chyba Idea ma za niską temperaturę chłodziwa.

> Przy najbliżej okazji, gdy jechaliśmy razem okazało się, że faktycznie wskazówka jest poniżej

> połowy wskaźnika, powiedziałbym, że nawet bliżej ćwiartki.

> Czy ten typ tak ma gdy jest chłodno czy raczej to termostat?

> Poziom chłodziwa jest prawidłowy.

Wymień termostat na jakąś dobrą markę i będziesz zadowolony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź też czy czujnik temperatury "chłodziwa" poprawnie działa. Nowy to koszt około 50 zł.

Tylko jak to mam najwygodniej sprawdzić? Obecnie trudno mi znaleźć trochę czasu. Chyba, że w pracy ale muszę czekać na sobotę lub niedzielę, a z tym też bywa różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jak to mam najwygodniej sprawdzić? Obecnie trudno mi znaleźć trochę czasu. Chyba, że w pracy

> ale muszę czekać na sobotę lub niedzielę, a z tym też bywa różnie.

Czujnik jak to czujnik - w domowych warunkach trzeba mieć drugi na 100% sprawny - więc pewnie zostanie opcja zakupu nowego. Poszukaj też zawczasu, gdzie jest on wpięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik jak to czujnik - w domowych warunkach trzeba mieć drugi na 100% sprawny - więc pewnie

> zostanie opcja zakupu. Poszukaj też zawczasu gdzie jest on wpięty.

Eeee.... To jaki to jest sens sprawdzania? Jak nie działa to i tak muszę kupić, a jak działa to zakup bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jak nie działa to i tak muszę kupić, a jak działa to

> zakup bez sensu.

To samo możesz powiedzieć o zakupie termostatu w przypadku uszkodzonego czujnika temperatury płynu chłodniczego.

Imo któraś z tych dwóch rzeczy się uszkodziła... lub ten typ tak ma (ale ta opcja raczej odpada patrząc na powyższe wpisy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee.... To jaki to jest sens sprawdzania? Jak nie działa to i tak muszę kupić, a jak działa to

> zakup bez sensu.

a jak na postoju?

W służbowce ładnie "stało" w połowie skali jak przykazało, wystarczy przejechać kawałek, a wskazówka opadała jak w Twoim przypadku. Wymiana termostatu pomogła ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO termostat zaczyna padać - nie domyka się.

Wskazówka faluje - jak idziemy pełnym ogniem - trzyma "środek"

Jak toczymy się ekonomicznie - opada.

Link:

Termostat zmień sobie sam

łehehehehe

masz tu identyczne problemy @dareek'a

jakiś tekst

chłop prowadził diagnostykę na 20 stron wątku, aż w końcu wymienił ten termostat zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Oczywiście, nawiązując do wątków powyżej jest to absolutnie część eksploatacyjna, pewnikiem zakupiona od GM zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba nie do końca... Ja przez kilka lat miałem dokładnie taki sam model i o ile pamiętam, to

> wskazówka dochodziła do połowy skali. Coś jak na tym pożyczonym zdjęciu...

Normalne, część mk1 miała tak, że wskazówka dochodziła do połowy skali, ale w większości normalna praca była w okolicy ćwiartki. Nie pamietam juz czy to zalezalo od rocznika czy od czegos innego.

> Poza tym i w Pandzie i Bravo miałem tak samo.

Ale to są już samochody z innej epoki. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A profilaktycznie niech motor zmieni, a co grinser006.gif

A tak w temacie - jak @fred rok temu zmieniał płyn, to ja bym wlewał ten sam.

Pod warunkiem, że nie jest zasyfiony albo my go nie zasyfimy podczas zlewania.

W/g mojej pamięci, pompę wody silnik starjet 1,4 16V ma napędzaną paskiem rozrządu, także pompę wody zalecało by się zmieniać co drugi rozrząd - czyli co ok 120 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nieliczne egz punto mk1 pokazywały temp w okolicach środka skali. większość przy w pełni rozgrzanym silniku pokazuje ok 1/4 skali. było to wielokrotnie omawiane tu na forum. silnik sprawny, termostat sprawny, wentylator sie załącza w odpowiednim czasie, a temp na wskaźniku smętnie wisi. TTTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak w Oplowym 1.6 16V. Nagrzewa się powoli. Termostat sprawny. Dołóż do tego jazdę kapeluszniczo ekodrajwową i masz jazdę na zimnym silniku smile.gif

Dodam, że potrafię jeździć tak kapeluszowo, że czasem zbijam temperaturę silnika latem przy temperaturze ponad 20*. Wskazówka opada poniżej normalnych ~90* na około 80* zlosnik.gif Oczywiście nie do osiągnięcia w korku w środku miasta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no , doświadczenie z kilku Fiatów

Nie spuszczałem chłodziwa przez odkręcenie dolnego węża od chłodnicy tylko po prostu ze zbiornika wyrównawczego wyssałem wężykiem do bańki.

Było mniej dłubaniny, nie było mokro i to co wylałem to wlałem z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie czytam i obserwuję twoją historię z tą Ideą i mam nadzieję, że nie włożyłeś w nią więcej niż jest warta, bo pamiętam ten twój "przegląd" tuż po zakupie - nic tylko za głowę (lub portfel) się złapać, a tu kolejne wydatki. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie spuszczałem chłodziwa przez odkręcenie dolnego węża od chłodnicy tylko po prostu ze zbiornika

> wyrównawczego wyssałem wężykiem do bańki.

> Było mniej dłubaniny, nie było mokro i to co wylałem to wlałem z powrotem.

W bliźniaczym "wycescu" P2fl identycznie robiłem 2 miesiące temu jakoś ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie czytam i obserwuję twoją historię z tą Ideą i mam nadzieję, że nie włożyłeś w nią więcej

> niż jest warta, bo pamiętam ten twój "przegląd" tuż po zakupie - nic tylko za głowę (lub

> portfel) się złapać, a tu kolejne wydatki.

termostat miał pewnie tańszy niż do Stilo 1,6 , który też u siebie wymieniałem w zeszłym roku wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie czytam i obserwuję twoją historię z tą Ideą i mam nadzieję, że nie włożyłeś w nią więcej

> niż jest warta, bo pamiętam ten twój "przegląd" tuż po zakupie - nic tylko za głowę (lub

> portfel) się złapać, a tu kolejne wydatki.

Jakie wydatki? Samochód kupiłem za 10400zł. A wszelkie doinwestowanie czyli płyny, paski, filtry, cały wydech, sprzęgło łącznie z drugim kompletem kół zimowych wyniosło około 6000zł. Do tego parę drobnych rzeczy typu wkład lustra czy termostat.

Jak dla mnie to normalne rzeczy, które po prostu się wymienia, bo po prostu się zużywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie wydatki? Samochód kupiłem za 10400zł. A wszelkie doinwestowanie czyli płyny, paski, filtry,

> cały wydech, sprzęgło łącznie z drugim kompletem kół zimowych wyniosło około 6000zł. Do tego

Jak dla mnie koszty masakra jak na Fiata. Nie wiem co tyle może kosztować w Idei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 3 lata / 40 tyś km ok. 3 800 zł

opornik nagrzewnicy,

wymiana rozrządu i pompy sprzęgła w ASO

zakup kompletu letniego felg i opon

Zakup materiałów do regeneracji felg

Zakup śrub zabezpieczających do felg

Świece NGK DCPR7E-N-10

Klocki hamulcowe TRW tył

Zakup 2 szt opon Uniroyal MS Plus 66

Wymiana sprężyn, łącznika stabilizatora [OEM] w ASO

Oleje filtry to następne 725 zł

Ubezpieczenie to następne 3636 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wymieniłem również, ale IMHO nic to nie dało, jak dla mnie za wolno się nagrzewa ten silnik

u mnie wolno, ale bez problemów i przede wszystkim trzyma temperaturę wink.gif

Tylko nie kupuj 1,2 TSI, bo to się dopiero nie nagrzewa sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie wydatki? Samochód kupiłem za 10400zł. A wszelkie doinwestowanie czyli płyny, paski, filtry,

> cały wydech, sprzęgło łącznie z drugim kompletem kół zimowych wyniosło około 6000zł. Do tego

> parę drobnych rzeczy typu wkład lustra czy termostat.

Pytanie czy kupując auto za dychę, rozważałeś dołożenie 60% do kosztów jego zakupu. Nie oczekuję, że się przyznasz do tego, bo 6 tysi to nie są wydatki eksploatacyjne, toż to remont kapitalny przy takiej wartości auta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie czy kupując auto za dychę, rozważałeś dołożenie 60% do kosztów jego zakupu. Nie oczekuję,

> że się przyznasz do tego, bo 6 tysi to nie są wydatki eksploatacyjne, toż to remont kapitalny

> przy takiej wartości auta

Oczywiście, że tyle założyłem. Normalną rzeczą jest to, że kupując samochód używany, którego wiek waha się pomiędzy 5, a 10 lat trzeba go doinwestować.

Aby zrobić to porządnie i zadbać o to by wszystko działało, było sprawne i nie sprawiało problemów to trzeba w z taki wóz zainwestować średnio około 5000zł. Owszem, można mniej, można też więcej ale to wszystko zależy od wieku samochodu i jego ogólnego stanu technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie koszty masakra jak na Fiata. Nie wiem co tyle może kosztować w Idei.

Z nietypowych rzeczy dodam jeszcze dwie osłony termiczne wydechu (katalizatora i tylnego tłumika) oraz panel sterowania otwieraniem okien i regulacją luster. Wypadały klawisze i nie działało jego podświetlenie.

Ktoś inny może by olał temat i tak jeździł. Żonie to przeszkadza, bo w nocy nie widać klawiszy, a dodatkowo jeden nie działał, jednego nie było, a dwa wypadały.

Co do konieczności posiadania osłon termicznych wydechu to chyba nie trzeba dyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.