Skocz do zawartości

Bezawaryjne auto do 15k


Matiq

Rekomendowane odpowiedzi

> Nie ma takiej Alfy, no chyba, że ktoś SWAPa zrobił.

> Nikomu nie poleciłbym 147/156 jako bezawaryjnego auta.

Muszę przyznać, że bardzo zabawny wątek się wyklarował. Nic tylko czekać, aż zostanie zaproponowana Laguna dwójka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co jest takiego w skrzyniach Golfa IV z tym silnikiem? Słyszałem o kilku potwierdzonych przypadkach

> rozsypania się skrzynek.

nie skrzynia, a przekładnia kierownicza- dosyć popularna usterka w VAG-ach, wynika z kiepawego materiału z którego skorzystal producent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejrzę myśle że jak będzie paliło w granicach 7,8 litrów to się obejdzie bez gazu

no to albo 1.4 albo 1.6 - jestem prawie pewien, że ojcu bardziej podejdzie Fusion niż Focus czy Fiesta palacz.gifok.gif temat przerabiałem jakis czas temu...wyższe łatwiej sie wsiada, więcej widać a z awaryjnością jest bardzo dobrze (tzn, nie psuja sie imo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejrzę myśle że jak będzie paliło w granicach 7,8 litrów to się obejdzie bez gazu

Fusiona mogę również polecić, lekko podwyższony, wygodnie się wsiada/wysiada. Żona bardzo lubi jeździć fusionami, natomiast wg mnie przy Note fusion wysiada.

Ale niech ojciec przysiądzie się do obu, 1.4 w fordzie gaz zakładać można śmiało, nie trzeba nic "umić" jak to piszą, do note to samo. Części do note tanie i zbyt często nie ma potrzeby śledzić ich cen, bo samochód trwały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Ojciec szuka nowego auta główne założenie ma być bezawaryjne również z instalacją LPG Przed

> aktualnym autem miał moje CC lpg które do teraz jest praktycznie bezawaryjne, także poprzeczka

> jest postawiona wysoko (tak wiem przecież to nie VW tylko Fiat, a fiaty się psują, ale

> mniejsza o to ) Pozostałe wymagania:

> -Mało podatne na rdze

> -klima

> - 5 d sedan, kombi, hatchback obojętnie

> - elektryczne szyby

> -ABS

> -Powyżej 2000r

> -benzyna która dobrze współpracuje z LPG około 100 KM zależy od masy auta, chodzi o to żeby go CC

> 0,7 nie objechało. Ewentualnie ale to już w ostateczności jakiś klekot może być

> budżet do 15-17 k

> Eny ajdijas ?

Ford Fiesta MK6 1,4TDCI

mały silnik 68KM, ale z osiągami nie jest zawalidrogą (lepiej nić CC900, gorzej niż CCS), ale bardzo oszczędne (do 5-5,2 litrów ON w cyklu mieszanym i do 4,5 litra na trasie), są 5D, z klimą, ABS, elektryką, nawet podgrzewaną przednią szybą. w budżecie się mieścisz, mało awaryjne (razem z fordem fusion który jest na ich bazie są w czołówkach rankingów bezawaryjnośći), jak nie bite to nie rdzewieją,

cenowo się łąpniesz spokojnie na 2006 r.

ew. jak 1,4 za małe szukaj 1,6tdci (ale o nim nic nie wiem)

ew. jak fiesta za mała to bierz fusiona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fusiona mogę również polecić, lekko podwyższony, wygodnie się wsiada/wysiada. Żona bardzo lubi

> jeździć fusionami, natomiast wg mnie przy Note fusion wysiada.

> Ale niech ojciec przysiądzie się do obu, 1.4 w fordzie gaz zakładać można śmiało, nie trzeba nic

> "umić" jak to piszą, do note to samo. Części do note tanie i zbyt często nie ma potrzeby

> śledzić ich cen, bo samochód trwały.

Najlepszy do gazu będzie 1.3 - dostępny tylko w Fieście (w Fusionie go nie było).

1.4, 1.25, 1.6 to seria Duratec czyli rozwinięcie silników Zetec - tu już opinie o gazie są różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko bez daci i taty (rdza)

z małym przebiegiem i zadbane

nie ma konkretnego faworyta, może to być fabia, golf, corolla, vectra itp itd

kasa dosyć spora i coś sobie znajdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Cie ... nie czytaj tych pierdół co ci niektórzy tutaj piszą frown.gif ..

Bezawaryjne auto .... nie ma takiego !!!!!

Małoawaryjne to LEXUS.....

Używane ponad 10letnie to loteria.....

Trzeba oglądać i brać to co w dobrym stanie .... jeśli benzyna to 8v , żeby była sprawdzona konstrukcja i jak najdłużej produkowana...

Czyli np. Opel to 1.6 8v .... VW 1.8 90KM lub 2.0 115KM.

Każdy silnik ma swoje bolączki.... A i pamiętaj , jak wybierz japońca to z reguły wszystkie części w zamienniku x2 w stosunku do Europejskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nissan Note 1.4 90KM, silniczek żwawy, z tych "dobrych" czasów, mało skomplikowany samochód,

> natomiast fajny pod względem użyteczności, odsuwana kanapa, że albo pasażerowie tył podróżują

> wygodnie,albo więcej miejsca w bagażniku, duże lusterka boczne ułatwiają parkowanie, tak samo

> kanciasta budowa-parkowanie tyłem etc. W środku jak na taki samochodzik bardzo dużo miejsca.

> Generalnie polecam bo spełni wszystkie kryteria.

Tyle że ten 1.4 pali co 1.6 ale fajne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobienie bananow nie jest jakies kosmicznie drogie.

> Cima tez juz mozna tanio naprawic

> Co do wypasu,to roznie moze byc.Ale wiekszosc ma klime.

Ale założenie jest takie - wiesz ile kosztuje naprawa zawieszenia w AG? Nic, bo się tył absolutnie nie sypie. W VC niestety trzeba będzie tam zaglądać i to względnie często. W Astrze F przez 180kkm wymieniłem 4x amortyzatory, łącznik stabilizatora i jeden silentblok. W VC, którą kupiłem, obecnie ma szwagier ma 100kkm i łączniki stabilizatora, silentbloki, wahacze z tyłu, razem coś koło 2000zł z amorami. zlosnik.gif

Wyposażenie to klima, el. lusterka, szyby przód i centralny. Ja tam lubię mieć więcej, ale ja się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A i pamiętaj , jak wybierz japońca to z reguły wszystkie części

> w zamienniku x2 w stosunku do Europejskich.

Jesteś pewien, że tak jest? 270751858-jezyk.gif. Chyba raczej ceny oryginalnych części są droższe x2. Bo ja jakoś nie zauważyłem różnicy w cenach zamienników na linii opel-nissan, a juz napewno nie x2. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta Vectra C jest aż tak dobra, żeby za rocznik 2002/2003 płacić te 15k? To tylko Opel. Swego czasu

> Omegi miały dość spore ceny, ale VC to półka niżej...

Fan sprowadzonych złomów z zachodu? Dobry samochód kosztuje dobre pieniądze. Wole dobrą VC niż cienkie BMW E46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewien, że tak jest? . Chyba raczej ceny oryginalnych części są droższe x2. Bo ja jakoś

> nie zauważyłem różnicy w cenach zamienników na linii opel-nissan, a juz napewno nie x2.

Sprzedaje części więc wiem co mówie grinser006.gif .... nie mówię o każdym , ale np . podstawowe filtry z reguły są droższe wink.gif ... Vectra C filtr powietrza 20-30zł .... Mitsubishi Lancer 50-80zł. Analogicznie reszta filtrów x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz 1.8 122KM to raczej nie będzie się sypać. Tylny zawias + CIM, reszta raczej okej.

Magiel, dmuchawa...

Wiadomo, to nie są duże rzeczy, są auta (swoją drogą polecane w tym wątku), które psują się dużo częściej. Ale ja porównuję ze starą Toyotą. Tu Vectra nie ma startu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Magiel, dmuchawa...

> Wiadomo, to nie są duże rzeczy, są auta (swoją drogą polecane w tym wątku), które psują się dużo

> częściej. Ale ja porównuję ze starą Toyotą. Tu Vectra nie ma startu.

Dlatego zamiast VC proponuję AG. Bo to AG będzie na poziomie starych Toyot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Magiel, dmuchawa...

> Wiadomo, to nie są duże rzeczy, są auta (swoją drogą polecane w tym wątku), które psują się dużo

> częściej. Ale ja porównuję ze starą Toyotą. Tu Vectra nie ma startu.

Ale stara Toyota wypada blado z porównaniu z Vectrą czy innymi pod względem wyposażenie, wykończenia i komfortu ....

Coś za coś ... Albo mega prostota i smutek wszechobecny, albo pogodzenie się z tym ,że coś od czasu do czasu trzeba zrobić...

A i Toyota nie będzie bezawaryjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego zamiast VC proponuję AG. Bo to AG będzie na poziomie starych Toyot.

Nie mam doświadczeń z AG, więc się nie wypowiem, mój kumpel jednak coś przy swojej raz na jakiś czas robi. Mam natomiast w rodzinie E12, której od 12 lat "zepsuły" się klocki hamulcowe, tarcze, jedna lampka podświetlania panelu centralnego, kilka żarówek i (największa awaria) - puścił zgrzew w baku. Akumulator oryginalny, amortyzatory oryginalne, cała reszta nietknięta. Aktualny przelot sporo ponad 250kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale stara Toyota wypada blado z porównaniu z Vectrą czy innymi pod względem wyposażenie, wykończenia i komfortu ....

Ale czytałeś temat tego wątku?

Bo skoro już polecamy coś zupełnie niezwiązanego z pytaniem to ja polecam kombajn Bizon i koparkę Caterpillar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale stara Toyota wypada blado z porównaniu z Vectrą czy innymi pod względem wyposażenie,

> wykończenia i komfortu ....

> Coś za coś ... Albo mega prostota i smutek wszechobecny, albo pogodzenie się z tym ,że coś od czasu

> do czasu trzeba zrobić...

> A i Toyota nie będzie bezawaryjna.

A tutaj zgadzam się z formatem. Szef z pracy w częściach miał Nissana Sunny N14 jak pamiętam. No nie zniszczalny, co byś nie zrobił on by jechał... tylko zgnił. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedaje części więc wiem co mówie .... nie mówię o każdym , ale np . podstawowe filtry z reguły

> są droższe ... Vectra C filtr powietrza 20-30zł .... Mitsubishi Lancer 50-80zł. Analogicznie

> reszta filtrów x2.

No filtry to fakt bo np do astry 1,6 filtr powietrza kosztuje jakies 8-10zl gdzie taki sam fitr do civica 1,4 kosztuje np 20zl wink.gif. Ale nie zgodze sie ze zamienniki el zawieszenia sa do civa 2 razy drozsze. No chyba ze bierzemy pod uwage np lacznik staba do astry np z firmy hart a do hondy lemforder zlosnik.gif. Po prostu do niemcow produkowane jest duzo taniego chlamu bo aut duzo to i klienci sie znajda. I pozniej lud

zie mowia ze czesci tanie bo galka do opla kosztuje 2 dychy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że ten 1.4 pali co 1.6 ale fajne auto.

Tu już chyba nie ma co dywagować ile komu spali bo się zrobi spam wątek na 35 stron. Wiadomo, że między 1.4 a 1.6 różnic w spalaniu ogromnych nie będzie. Poleciłem 1.4 z prostego powodu, nie jest tak olejożerny, jest to stary, poczciwy japoński silnik, dynamika wystarczająca, zadowoli się każdą instalacją gazową, jest tego więcej na rynku i części więcej, z resztą silnik na łańcuchu, znosi dzielnie duże kilometraże. Jedyna usterka jaka trapi ten silnik to lekko podciekające uszczelki pod deklami, nawet w samochodach z małymi przebiegami, już przy 30 tys km potrafi podciekać. Nie jest to wyciek duży, że się leje a po prostu widać na bloku że ślad jest, więc jak się ogląda takie auto, to nie ma co rezygnować z egzemplarza jeśli to zauważymy. Nie ma tego nawet co robić bo nie potrzebuje przez to dolewek, nie śmierdzi itd. Po prostu TTTM.

Co do spalania-trasa w Alpy, 3 dorosłe+ dziecko i bagaże=załadowany na maxa, spalanie 6.2-jazda po autostradach bez zamulania 140-150km/h, jeśli 1.6 spali tyle samo, to można przyjąć, że palą jednakowo, choć sądzę, że wynik byłby deko inny smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten note nawet nawet jaki silniczek do niego polecasz ?

1.4-powyżej wyjaśniłem dlaczego.

Samochód zyskuje przy bliższym poznaniu, dlatego warto się przysiąść i przejechać. Z awariami naprawdę powinien być spokój, silnik sprawdzony, nie ma zbędnej elektroniki itd. Części do nich są tanie i ogólnodostępne, większość pasuje od micry. Za 17 powinno udać się kupić egzemplarz z okolic 2006-2007 serwisowany, z przebiegiem 60-100 tyś z klimą i el szybami przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu już chyba nie ma co dywagować ile komu spali bo się zrobi spam wątek na 35 stron. Wiadomo, że

> między 1.4 a

> Co do spalania-trasa w Alpy, 3 dorosłe+ dziecko i bagaże=załadowany na maxa, spalanie 6.2-jazda po

> autostradach bez zamulania 140-150km/h, jeśli 1.6 spali tyle samo, to można przyjąć, że palą

> jednakowo, choć sądzę, że wynik byłby deko inny

Miałeś niesamowity egzemplarz tym którym ja jeździłem na trasie przy bardzo spokojnej jeździe 6,5 - 7l do prędkości 110km/h bo powyżej robiło się jeszcze więcej...po mieście między 8 - 9l

Nie miałem porównania do 1.6 w Note a miałem tylko porównanie z moim silnikiem 1.6 w Megane II który na trasie potrafił spalić podobnie do mojego i Twojego wyniku z Nota ale oczywiście z klimatronikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam doświadczeń z AG, więc się nie wypowiem, mój kumpel jednak coś przy swojej raz na jakiś

> czas robi. Mam natomiast w rodzinie E12, której od 12 lat "zepsuły" się klocki hamulcowe,

> tarcze, jedna lampka podświetlania panelu centralnego, kilka żarówek i (największa awaria) -

> puścił zgrzew w baku. Akumulator oryginalny, amortyzatory oryginalne, cała reszta nietknięta.

> Aktualny przelot sporo ponad 250kkm.

I jeszcze pewnie nawet łączników stabilizatora nie ruszał? hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałeś niesamowity egzemplarz tym którym ja jeździłem na trasie przy bardzo spokojnej jeździe 6,5 -

> 7l do prędkości 110km/h bo powyżej robiło się jeszcze więcej...po mieście między 8 - 9l

> Nie miałem porównania do 1.6 w Note a miałem tylko porównanie z moim silnikiem 1.6 w Megane II

> który na trasie potrafił spalić podobnie do mojego i Twojego wyniku z Nota ale oczywiście z

> klimatronikiem.

A że tak zapytam co za różnica czy z klimatronikiem czy manualna?:)Poza tym w nowszych autach różnica czy się jedzie z klimą czy nie jest pomijalna (chyba że stoimy w korkach), robiłem różne testy w tym kierunku i po wyjeżdżeniu zbiornika nie można stwierdzić wpływu klimy na spalanie, no chyba że samochód w stylu fiat marea, gdzie po włączeniu klimatyzacji efekt był jakby z 40 koni poszło sobie na łąkę. To czy miałem niesamowity egzemplarz...hmm...ten egzemplarz jest jak każde inne note, użytkuje go mój kolega a spalanie w tych co miałem było takie samo, najwyższe zanotowane po mieście 7.6, w sunny wychodziło deko mniej (silnik ten sam, ale pewnie lżejszy). Porównywanie do 1.6 i to jeszcze innego producenta i innego samochodu jest zupełnie bez sensu, nie wiem po co w ogóle piszesz takie bzdety, przecież inne masy, inna skrzynia, inne opory powietrza itd niewiem.gif zapewne można by znaleźć silnik 1.1 co spali więcej od 1.4 i pewnie 1.8 co spali tyle co 1.4 więc mija się to z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potiwerdzam, miałem astre G 2000 rok z silnikiem 1.4 16V z lpg;), nic tylko jezdzic... bardzo milo

> wspominam to auto

Bardzo dobre samochody, to fakt. Trochę trapi je ruda na tylnych nadkolach. Silniki lubią gaz, a najlepiej znaleźć 1.6 8V, wtedy dół jest fajniejszy, a i z gazem bardzo się lubią. Tylko w budżecie 15-17 tys to zapewne chciałoby się coś nowocześniej wyglądającego. Osobiście chętnie astrę jako 2gie auto bym zakupił, ale w kwocie do 10 tys dla mnie byłby to lider, +15 tys tak jak napisałem można zakupić samochód wyglądający na nowocześniejszy, a równie trwały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A że tak zapytam co za różnica czy z klimatronikiem czy manualna?:)Poza tym w nowszych autach

> różnica czy się jedzie z klimą czy nie jest pomijalna (chyba że stoimy w korkach), robiłem

> różne testy w tym kierunku i po wyjeżdżeniu zbiornika nie można stwierdzić wpływu klimy na

> spalanie, no chyba że samochód w stylu fiat marea, gdzie po włączeniu klimatyzacji efekt był

> jakby z 40 koni poszło sobie na łąkę. To czy miałem niesamowity egzemplarz...hmm...ten

> egzemplarz jest jak każde inne note, użytkuje go mój kolega a spalanie w tych co miałem było

> takie samo, najwyższe zanotowane po mieście 7.6, w sunny wychodziło deko mniej (silnik ten

> sam, ale pewnie lżejszy). Porównywanie do 1.6 i to jeszcze innego producenta i innego

> samochodu jest zupełnie bez sensu, nie wiem po co w ogóle piszesz takie bzdety, przecież inne

> masy, inna skrzynia, inne opory powietrza itd zapewne można by znaleźć silnik 1.1 co spali

> więcej od 1.4 i pewnie 1.8 co spali tyle co 1.4 więc mija się to z celem.

Bzdety to jest pisanie

Quote:

trasa w Alpy, 3 dorosłe+ dziecko i bagaże=załadowany na maxa, spalanie 6.2-jazda po autostradach bez zamulania 140-150km/h


Przy 150km/h w tym aucie to jest 4500tys obrotów i w środku już nie jest komfortowo...

Jak chcesz to dla Ciebie mogę zrobić test takim notem ale z dwoma osobami i na pusto i wierz mi nie wyjdzie nic takiego nawet z wyłączoną klimą ok.gif

Też robiłem testy i auto z klimą na tej samej trasie potrafiło spalić około litra na 100km/h na trasie więc jak widać takie testy są różnie wychodzą ok.gif

Ja jedynie porównałem ten silnik do alternatywnego modelu samochodu w podobnej cenie ok.gif

Megane II jest cięższa ma większy silnik i może być alternatywą dla takiego note ok.gif

Zaraz napiszesz że jest awaryjna to uprzedzam Cię że pisze o modelu po 2006r i po lifotwym która ma bardzo dobre opnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Ojciec szuka nowego auta główne założenie ma być bezawaryjne również z instalacją LPG Przed

> aktualnym autem miał moje CC lpg które do teraz jest praktycznie bezawaryjne, także poprzeczka

> jest postawiona wysoko (tak wiem przecież to nie VW tylko Fiat, a fiaty się psują, ale

> mniejsza o to ) Pozostałe wymagania:

> -Mało podatne na rdze

> -klima

> - 5 d sedan, kombi, hatchback obojętnie

> - elektryczne szyby

> -ABS

> -Powyżej 2000r

> -benzyna która dobrze współpracuje z LPG około 100 KM zależy od masy auta, chodzi o to żeby go CC

> 0,7 nie objechało. Ewentualnie ale to już w ostateczności jakiś klekot może być

> budżet do 15-17 k

> Eny ajdijas ?

Przede wszystkim poszukać auta z polskiego salonu i najlepiej od pierwszego właściciela smile.gif No i w granicach 2005 roku bym się rozglądał. Zależy z jakiego segmentu ma to być auto. Grande Punto, Astra II. Padło tu już wiele propozycji. Aut bezproblemowych nie ma, to nie czasy gdzie jest gaźnik i cztery kabelki w kabinie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Renault Scenic II. Spełnia wszystkie wymagania, nie jest fiatem, nie jest foldzwagenem, tylko jest

> trochę wyższy niż normalne samochody - ale za to wygodniej się wsiada.

silnik praktycznie w fabryce przystosowany do gazu, trzeba uważać na poziom oleju i rozrząd, odma dziwnie piszczy, wyposażenie elektryczne jest średnio trwałe ale łatwo naprawialne, roletki przeciwsłoneczne się psują, tylne hamulce są drogie... co tam jeszcze ojczulek trafił to nie pamiętam.

Ale w sumie fajne auto. Wygodnie się jeździ i ma milion schowków. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Magiel, dmuchawa...

> Wiadomo, to nie są duże rzeczy, są auta (swoją drogą polecane w tym wątku), które psują się dużo

> częściej. Ale ja porównuję ze starą Toyotą. Tu Vectra nie ma startu.

wspomniałeś o corolli E11. Pewnie z silnikiem vvti. Pewnie wiesz, że do zakupu tego auta trzeba doliczyć beczkę oleju. skromny.gif

A ceny części zamiennych mogą zabić.

Poza tym mnóstwo poflotowych strupów na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.