Skocz do zawartości

Wybór auta do 110000zł


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

Szukamy z żoną samochodu. Warunki to: nowy, kombi segment D, moc >150KM im więcej tym lepiej, preferowany silnik turbo. Roczne przebiegi 20-25kkm, nieprzekraczalny budżet to 110000zł brutto.

Na razie faworytem jest Superb z silnikiem 1.8tsi, ale trochę stary model i w środku wygląda jakoś tak fiatowato.

W weekend jechaliśmy Mazdą 6 2.0 i była za słaba.

Co doradzicie, bo otomoto jakoś nic ciekawego nie podpowiada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukamy z żoną samochodu. Warunki to: nowy, kombi segment D, moc Na razie faworytem jest Superb z

> silnikiem 1.8tsi, ale trochę stary model i w środku wygląda jakoś tak fiatowato.

> W weekend jechaliśmy Mazdą 6 2.0 i była za słaba.

> Co doradzicie, bo otomoto jakoś nic ciekawego nie podpowiada ?

Peugeot 508.

Ewentualnie bym Octavię polecił ale skoro ma być D bo ma być no to 508.

Dają duże rabaty więc cena końcowa wyjdzie w budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukamy z żoną samochodu. Warunki to: nowy, kombi segment D, moc Na razie faworytem jest Superb z

> silnikiem 1.8tsi, ale trochę stary model i w środku wygląda jakoś tak fiatowato.

> W weekend jechaliśmy Mazdą 6 2.0 i była za słaba.

> Co doradzicie, bo otomoto jakoś nic ciekawego nie podpowiada ?

Mówimy o motorze benzynowym 2.0 145KM?

Jeśli tak, to może od razu zadam pytanie czym jeździłeś wcześniej, skoro ten motor jest za słaby.

I do czego Ci super osiągi samochodzie typowo rodzinnym?

6tką z tym silnikiem jeździłem cały czerwiec jako zastępczym w pracy. Na co dzień w robocie jeżdżę Passatem 2.0 TDI 140KM. MAzda w moim odczuciu jest o wiele dynamiczniejsza, a Passat nie jest żółwiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówimy o motorze benzynowym 2.0 145KM?

2.0 165KM

> Jeśli tak, to może od razu zadam pytanie czym jeździłeś wcześniej, skoro ten motor jest za słaby.

307 2.0hdi 136KM

> I do czego Ci super osiągi samochodzie typowo rodzinnym?

żona potrzebuje mocy i MOMENTU do sprawnego wyprzedzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 165KM

To już tym bardziej oczy robię jak 5cio złotówki. Co Wy chcecie od tego motoru?

> 307 2.0hdi 136KM

> żona potrzebuje mocy i MOMENTU do sprawnego wyprzedzania

Żona w takim razie niech przesiądzie się na tramwaj. Jeśli 165 konna dwulitrowa benzyna jest za słaba do sprawnego wyprzedzania to chyba ta dyskusja nie ma większego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już tym bardziej oczy robię jak 5cio złotówki. Co Wy chcecie od tego motoru?

> Żona w takim razie niech przesiądzie się na tramwaj. Jeśli 165 konna dwulitrowa benzyna jest za

> słaba do sprawnego wyprzedzania to chyba ta dyskusja nie ma większego sensu.

Jak każda kobieta pewnie nie wie że czasem trzeba zredukować aby wyprzedzić. Może automat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 165 konna dwulitrowa benzyna jest za

> słaba do sprawnego wyprzedzania to chyba ta dyskusja nie ma większego sensu.

ale ten silnik ma tylko 210 Nm i to przy 4000 tyś obr. a to że ma 165 KM i jak się go kręci do czerwonego to jako tako przyspiesza nie każdemu musi odpowiadać.

Ja na co dzień jeżdżę samochodem który ma 170KM i jeżeli chodzi o normalną jazdę to jest ok ale jak trzeba czasami wyprzedzić naraz 3 zestawy ciągnik+naczepa to już tej mocy nie jest tak dużo

co do autora pytania, to w październiku wchodzi 508 po face liftingu 1,6 t 165KM , patrząc po aktualnej 155KM wersji może być tylko lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 165KM

> 307 2.0hdi 136KM

> żona potrzebuje mocy i MOMENTU do sprawnego wyprzedzania

Żona potrzebuje przeszkolenia z techniki jazdy a nie szmocy i MOMENTU.

Przy Twoich wymaganiach to nawet i 3.0TDI może być za słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żona potrzebuje przeszkolenia z techniki jazdy a nie szmocy i MOMENTU.

Wiesz czego potrzebuje czyjaś żona ? biglaugh.gif Zazdraszczam biglaugh.gif Tylko uważaj na męża bokser.gifkara.gif

> Przy Twoich wymaganiach to nawet i 3.0TDI może być za słabe.

Może być za słabe . Może po prostu wygodniej wyprzedza sie 3 auta na raz a nie 3x po jednym, bo dynamiki brakuje.

Jakby nie patrzeć to mocniejsze auto zawsze będzie lepsze od słabszego. Koszty zakupu/eksploatacji nie zw każdym przypadku są istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby nie patrzeć to mocniejsze auto zawsze będzie lepsze od słabszego. Koszty zakupu/eksploatacji

> nie zw każdym przypadku są istotne.

Hm koszty eksploatacji nieistotne przy takim niskim budżecie? 110 kzł?

jakby było 300kzł to OK rozumiem że malo ważne czy spali 9 czy 11 litrów .... zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukamy z żoną samochodu. Warunki to: nowy, kombi segment D, moc Na razie faworytem jest Superb z

> silnikiem 1.8tsi, ale trochę stary model i w środku wygląda jakoś tak fiatowato.

> W weekend jechaliśmy Mazdą 6 2.0 i była za słaba.

> Co doradzicie, bo otomoto jakoś nic ciekawego nie podpowiada ?

za chwilkę będzie premiera nowego mondeo.

myślę że warto zaczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm koszty eksploatacji nieistotne przy takim niskim budżecie? 110 kzł?

A co w tym dziwnego? znam wiele osób które kupują auta w okolicach 100 tyś nie patrząc na koszty bo po skończeniu leasingu lub gwarancji auto idzie do ludzi.

> jakby było 300kzł to OK rozumiem że malo ważne czy spali 9 czy 11 litrów ....

Dla mnie jest to mało istotne. Z grubsza jakieś 3 tyś rocznie wiecej dla 2 aut wartych razem mniej niż 100 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już tym bardziej oczy robię jak 5cio złotówki. Co Wy chcecie od tego motoru?

Jednym 150KM w1.5 tonowym aucie jedzie, innym 400KM w lżejszym nie jedzie. To po prostu kwestia względna.

> Żona w takim razie niech przesiądzie się na tramwaj. Jeśli 165 konna dwulitrowa benzyna jest za

> słaba do sprawnego wyprzedzania to chyba ta dyskusja nie ma większego sensu.

Tramwaj nie spełnia wymienionych przez autora wątku założeń cfaniak.gif Ja raczej szedłbym w SuperB'a lub Mondeo. Gdyby założenie "nowy" zmienić na max. roczny, otworzyłoby się sporo ciekawszych moim zdaniem opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukamy z żoną samochodu. Warunki to: nowy, kombi segment D, moc Na razie faworytem jest Superb z

> silnikiem 1.8tsi, ale trochę stary model i w środku wygląda jakoś tak fiatowato.

> W weekend jechaliśmy Mazdą 6 2.0 i była za słaba.

> Co doradzicie, bo otomoto jakoś nic ciekawego nie podpowiada ?

Jak szukasz auta na zasadzie - rozsądny zakup - wielkość - niedrogi serwis - w miarę rozsądna awaryjność - stosunkowo niewielka utrata wartości - łatwość odsprzedaży , to Superb jak najbardziej (co prawda w przyszłym roku ma wejść nowy model)

Testowałem niedawno nową 6 kombi w dieslu chyba 150KM - bardzo fajne auto, ale po doposażeniu cena znacznie wyższa od wspomnianego Superba, droższy serwis itd. Ale auto ładne, z charakterem ... ale mniejsze

Insignia - ładna, ciężka, częste wymiany tarcz i klocków zlosnik.gif i inne narzekania na forum Insigni. Jak się dociśnie handlowca to za 110 można konkretną wersję wyposażeniową wyrwać zlosnik.gif Duża utrata wartości. Jako używki jest ich ponad 2x więcej niż Sueprbów i auto jest popularne jako flotowe...

Mondeo - dobre prowadzenie, dużo miejsca, można kupić naprawdę za rozsądne pieniądze ... najsłabiej z wykończeniem imo no i utrata wartości w wyniku dużej ilości aut flotowych na rynku...Za chwilę następca (ostatnio widziałem na ulicy na jakiś obcych blachach...ładniejszy jest w katalogu, na żywo jakiś taki "zbyt masywny - rzekłbym "czołgowaty" zlosnik.gif )

VW Passat - nowy jest znacznie droższy od starego, czy warto?? ... Obecny przereklamowany "prestiż", którego po wejściu ciężko wyszukać zlosnik.gif

Avensis - sam nie wiem...w środku trochę muzeum już zalatuje ale to Toyota

I40 - jeszcze wiele do poprawienia ws. do najlepszych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żona w takim razie niech przesiądzie się na tramwaj. Jeśli 165 konna dwulitrowa benzyna jest za

> słaba do sprawnego wyprzedzania to chyba ta dyskusja nie ma większego sensu.

Aż muszę się mojej zapytać, jak ona z parkingu wyjeżdża i wyprzedza tylko rowery i stare traktory ze swoimi 69KM rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

A na poważnie, to zjeździłem Polskę mając 60KM (no fakt ,że dość dawno temu), teraz mam 120KM i zawalidrogą nie jestem. Bywa, że wyprzedzam 2-3 auta (wlokące się za TIRem) nieraz sporo mocniejsze od mojego. Bo wyprzedzać to trzeba umieć. palacz.gif Jak ktoś się boi zredukować (bo potem znowu trzeba będzie zmieniać bieg panic.gif) albo boi się wkręcić wyżej silnik, to nawet 500KM nie pomoże. sick.gif

PS 2.0 165KM w Maździe jeden z najfaniejszych silników na rynku. claps.gifdla Mazdy, że nie weszli w trzycylindrowe turbopierdziawki z kosiarek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już tym bardziej oczy robię jak 5cio złotówki. Co Wy chcecie od tego motoru?

> Żona w takim razie niech przesiądzie się na tramwaj. Jeśli 165 konna dwulitrowa benzyna jest za

> słaba do sprawnego wyprzedzania to chyba ta dyskusja nie ma większego sensu.

Mam ten silnik, faktycznie nie dla kazdego jest to oczywiste ze trzeba zredukowac zeby wskoczyl powyzej 4krpm, dlatego zona jak wsiade w ten samochod dziwi sie ze on tak przyspiesza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS 2.0 165KM w Maździe jeden z najfaniejszych silników na rynku. dla Mazdy, że nie weszli w

> trzycylindrowe turbopierdziawki z kosiarek!

Silnik silnikiem ale wygląd imho bardzo fajny ok.gif Dla mnie faworyt w klasie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na poważnie, to zjeździłem Polskę mając 60KM (no fakt ,że dość dawno temu), teraz mam 120KM i

> zawalidrogą nie jestem. Bywa, że wyprzedzam 2-3 auta (wlokące się za TIRem) nieraz sporo

> mocniejsze od mojego. Bo wyprzedzać to trzeba umieć. Jak ktoś się boi zredukować (bo potem

> znowu trzeba będzie zmieniać bieg ) albo boi się wkręcić

Otoz to. Malo tego ja starym pazdzierzem z PRL wyprzedzam nowe auta bo ludzie nie potrafia jezdzic. Panda 1.1 nie wiem ile to KM mialo jezdzilem sprawnie. Aveo 1.4 tez, Megane 1.6. Tak samo Lanosem czy teraz Suzuki czy Swiftem. Jak ktos nie umie wyprzedzac i jezdzic to nie bedzie umial.

Obecnie majac cos mocniejszego niz 150KM wyprzedza sie wiekszosc aut. 200KM to juz rakieta IMO jak na nasze warunki.

Wracajac do tematu to Mondeo bedzie najrozsadniejszynm wyborem IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to nie jest temat czy się da czy nie da wyprzedzić 60 konnym pierdzielem, czy ktoś umie jeździć czy nie.

Ja też kiedyś trasę z centrum Lublina do centrum Warszawy robiłem 55KM seicento poniżej 2 godzin ale nie mogę powiedzieć żeby było to jakieś fajne czy komfortowe, teraz tą samą trasę robię w podobnym czasie ale w ciszy i spokoju a obroty rzadko kiedy przekraczają 3 tys obr. Spalanie przy podobnych prędkościach w seicento 1,1 i 2,5 l bmw też jest podobne na trasie.

Jak dla mnie dużo większy komfort przy wyprzedzaniu daje duży moment przy niskich obrotach który uzyskamy tylko z dużej pojemności albo z silnika z turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też kiedyś trasę z centrum Lublina do centrum Warszawy robiłem 55KM seicento poniżej 2 godzin

.... teraz tą samą trasę robię w

> podobnym czasie....

Hm ponizej 2 godzin z centrum Lublina do Centrum Warszawy to jak Yeti....

Tankujesz jeszcze po drodze i pijesz kawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż muszę się mojej zapytać, jak ona z parkingu wyjeżdża i wyprzedza tylko rowery i stare traktory

> ze swoimi 69KM

> A na poważnie, to zjeździłem Polskę mając 60KM (no fakt ,że dość dawno temu), teraz mam 120KM i

> zawalidrogą nie jestem. Bywa, że wyprzedzam 2-3 auta (wlokące się za TIRem) nieraz sporo

> mocniejsze od mojego. Bo wyprzedzać to trzeba umieć. Jak ktoś się boi zredukować (bo potem

> znowu trzeba będzie zmieniać bieg ) albo boi się wkręcić wyżej silnik, to nawet 500KM nie

> pomoże.

> PS 2.0 165KM w Maździe jeden z najfaniejszych silników na rynku. dla Mazdy, że nie weszli w

> trzycylindrowe turbopierdziawki z kosiarek!

Bez jaj. To nie jest konkurs piękności, tylko wątek na temat wyboru auta o konkretnych parametrach. To, czy ktoś umie jeździć, czy nie, nie ma tu znaczenia. Ostatnio stłukłem nową mazdę 6 z silnikiem diesla 2.2. Stłukłem 2 razy z rzędu zwykłym, starym Ceed'em (ok, lekko dłubniętym na blisko 200km/400Nm, ale nadal Ceed'em). Gość w Maździe zagadał po drugim sklepaniu pupy i nie wiedział o co chodzi, bo uważał się za króla szosy i dopytywał, jak to możliwe, że dostał tak sromotne baty od koreańskiego parcha. Dla niego, jego Mazda była szybka - dla mnie Cee'd w ogóle nie jedzie.

Jedni będą kląć, że ich skręcony na 800KM GT-R się wlecze, inni w Golfie R32 będą myśleli, że są niepokonani rotfl.gif

A tu chodzi o wybór konkretnego auta w konkretnym budżecie (przyzwoitym moim zdaniem) i jeśli auto ma być nowe, to moim zdaniem SuperB, najlepiej 2.0 TSI + program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale trochę stary model i w środku wygląda jakoś tak fiatowato.

Na audiowaty wygląd środka troszkę za mały budżet.

> Co doradzicie, bo otomoto jakoś nic ciekawego nie podpowiada ?

Jeśli 2-litrowa Mazda za słaba to można zerknąć w stronę Accorda 2.4, ale też stary model...

Gdybym przestał kochać silniki, a zaczął zawieszenie, udałbym się do Citroena po hydro C5. I tu się kończy ciekawa rozmowa.

Bestsellerami są Passat, Superb i Insignia. Nie bez powodu i nie widzę go, żeby rezygnować z zakupu w/w Skody. A 1.8 TSI 4x4 może być nawet uśmiechogennym wyborem. Szczególnie zimą na tylnej kanapie. zlosnik.gif

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypuszczam. Tylko, ze kupowanie takiej osobie auta o takiej mocy tylko po to, by sobie mogła z

> 5tki wyprzedzać to moim zdaniem już komedia jest.

Bys sie zdziwil. Moja mulher.gif , jak tylko moze, to chce jezdzic Oplem. Nie musi redukowac i banan jej z twarzy nie schodzi. BTW, na codzien jezdzi Yarisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już tym bardziej oczy robię jak 5cio złotówki. Co Wy chcecie od tego motoru?

żeby jechał musi hałasować.

> Żona w takim razie niech przesiądzie się na tramwaj. Jeśli 165 konna dwulitrowa benzyna jest za

> słaba do sprawnego wyprzedzania to chyba ta dyskusja nie ma większego sensu.

a co Ty tak nawracasz kierowców coby kupowali słabowite silniki albo się doszkalali na każdym kroku.

2l wolnossące nie jedzie bez redukcji. a kierowca ma fanaberię nie musieć redukować. albo jest fanem ciszy we wnętrzu. wybierze sobie coś innego w salonie (mocniejszego albo automat), nie tramwaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Peugeot 508.

> Ewentualnie bym Octavię polecił ale skoro ma być D bo ma być no to 508.

> Dają duże rabaty więc cena końcowa wyjdzie w budżecie.

a ja nie polecam wink.gif jakbym miał wybór segmentu D z Francji: Laguna, 508 lub C5 to brałbym C5. rabaty dają wszyscy podobne, różnice w cenach pomijalne. a C5 przynajmniej ma wartość dodaną w posataci wyjątkowego zawieszenia. 508 i Laguna to totalnine nijakie przeciętniaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za chwilkę będzie premiera nowego mondeo.

> myślę że warto zaczekać.

Tylko że patrząc na to co obecnie jeździ po USA, to nowe mondeo będzie po prostu po lifcie zlosnik.gif

Aktualny facelifting nie przyniósł prawie żadnych zmian smirk.gif

W USA nowy Fusion, który jeździ tam od chyba 2 lat to całkowita odmiana, stary był strasznie brzydki.

W EU niczym nie powali niestety grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że patrząc na to co obecnie jeździ po USA, to nowe mondeo będzie po prostu po lifcie

> Aktualny facelifting nie przyniósł prawie żadnych zmian

> W USA nowy Fusion, który jeździ tam od chyba 2 lat to całkowita odmiana, stary był strasznie

> brzydki.

> W EU niczym nie powali niestety

Ale taka jest moda, nowy model to często większy FL lub jakaś tam modernizacja vide Corsa D->E, VW Passat B6->B7, Golfy od IV wzwyż, Insignia etc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale taka jest moda, nowy model to często większy FL lub jakaś tam modernizacja vide Corsa D->E, VW

> Passat B6->B7, Golfy od IV wzwyż, Insignia etc..

Moda modą, ale wprowadzanie nowego modelu który wygląda jak stary to wg trochę lipne rozwiązanie grinser006.gif

Nie pamiętasz modernizacji za czasów Hondy Civic? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zgodzę się

Powiedz to im smirk.gif

Przeklejone z OCP:

"greg505, kolega scania1980 odebrał RS TSI i na drugi dzień pojechał do CompSportu na boxa. Jeśli mnie pamięć nie myli było to w lutym lub marcu. Wpięli boxa i auto zdechło. Skończyło się na wymianie ECU (na ich koszt), ale auto dalej nie jeździ, bezradny CompSport odstawił RSa do ASO i od tamtego czasu Michał wymienia się ze Skodą pisemkami nt. gwarancji i z tego co mi ostatnio mówił, to końca nie widać."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda 6 2.5! Jeździłem i stiwerdzam, że to genialne auto! Z automatem nie musi redukować, bo jak depnie to wszystko "samo" się zrobi.

A ja przewrotnie jeszcze zaproponuję Citroena DS5 1.6 THP 200 KM. W promocji do wyrwania za około 110 000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.