kartonik Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Wczoraj byłem na badaniu technicznym w FAP B-B swoim Bravo II. Diagnosta dobrych kilka chwil lustrował kolumny mcphersona. Z ciekawości zagadałem czy wszystko z nimi w porządku odparł, że tak ale lubią często w nich pękać sprężyny, bo to samo zawieszenie co w Stilo i Lanci Delta. W delcie na 2 badane samochody miał 2 przypadki pęknięć sprężyn. Wychodzi na to, że od 14 lat Fiat nie potrafił rozwiązać problemu pękających sprężyn w przednim zawieszeniu i dalej klepie to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Pękają nie tylko we Fiacie Ale tak, masz rację maja to w tyłku. W stilo to zrobili akcje naprawczą montując osłony na kielichy, aby pęknięta sprężyna nie spadła. Bo nawet kielichów w amorkach ie potrafili zrobic jak nalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Może tylko w Polsce pękają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Wczoraj byłem na badaniu technicznym w FAP B-B swoim Bravo II. Diagnosta dobrych kilka chwil > lustrował kolumny mcphersona. Z ciekawości zagadałem czy wszystko z nimi w porządku odparł, że > tak ale lubią często w nich pękać sprężyny, bo to samo zawieszenie co w Stilo i Lanci Delta. W > delcie na 2 badane samochody miał 2 przypadki pęknięć sprężyn. Wychodzi na to, że od 14 lat > Fiat nie potrafił rozwiązać problemu pękających sprężyn w przednim zawieszeniu i dalej klepie > to samo jesli Cie to uspokoi to w bmw tez pekaja ale z tylu i producent chowa glowe w piasek.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Pękają nie tylko we Fiacie Ale tak, masz rację maja to w tyłku. W stilo to zrobili akcje naprawczą > montując osłony na kielichy, aby pęknięta sprężyna nie spadła. Bo nawet kielichów w amorkach > ie potrafili zrobic jak nalezy Teraz to im się już nie chce nawet tego zabezpieczenia zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Teraz to im się już nie chce nawet tego zabezpieczenia zrobić W NB jest juz poprawiona konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 mi pękły sprężyny w kangoo i w grand vitarze - czyli to nie tylko problem fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > jesli Cie to uspokoi to w bmw tez pekaja ale z tylu i producent chowa glowe w piasek.... No tak średnio mnie to uspokoiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > mi pękły sprężyny w kangoo i w grand vitarze - czyli to nie tylko problem fiata Mi w Viki C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > W delcie na 2 badane samochody miał 2 przypadki pęknięć sprężyn. O statystykach diagnosta może mówić, jak obleci kilkanaście takich samych modeli. > Wychodzi na to, że od 14 lat > Fiat nie potrafił rozwiązać problemu pękających sprężyn w przednim zawieszeniu i dalej klepie > to samo Pękają nie częściej niż w Fordach, Oplach, Daewoo/Chevrolet, VW, PSA, Renault. Problemem nie jest marka, tylko sól na polskich drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Pękają nie tylko we Fiacie Ale tak, masz rację maja to w tyłku. W stilo to zrobili akcje naprawczą > montując osłony na kielichy, aby pęknięta sprężyna nie spadła. Bo nawet kielichów w amorkach > ie potrafili zrobic jak nalezy Jeszcze przed produkcją NB zmienili konstrukcję amorka do Stilo. Dali szeroką miskę, zamiast przykręcanej dokładki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > No tak średnio mnie to uspokoiło No to przebijam, niezawodny VW Golf, 2 sprężyny z przodu wymienione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > No to przebijam, niezawodny VW Golf, 2 sprężyny z przodu wymienione W VW to zaleta, nie wada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Fiat nie potrafił rozwiązać problemu pękających sprężyn w przednim zawieszeniu i dalej klepie > to samo no popacz.... a ja od 20 lat fiatami jezdze i nigdy nie pekla mi sprezyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Wczoraj byłem na badaniu technicznym w FAP B-B swoim Bravo II. Diagnosta dobrych kilka chwil > lustrował kolumny mcphersona. Z ciekawości zagadałem czy wszystko z nimi w porządku odparł, że > tak ale lubią często w nich pękać sprężyny, bo to samo zawieszenie co w Stilo i Lanci Delta. W > delcie na 2 badane samochody miał 2 przypadki pęknięć sprężyn. Wychodzi na to, że od 14 lat > Fiat nie potrafił rozwiązać problemu pękających sprężyn w przednim zawieszeniu i dalej klepie > to samo a alternatory przynajmniej nie pekaja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > no popacz.... a ja od 20 lat fiatami jezdze i nigdy nie pekla mi sprezyna Mi też ale ponoć innym pękają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > a alternatory przynajmniej nie pekaja ? do pewnego momentu zarówno altki jak i sprężyny w fiatach nie pękały. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > do pewnego momentu zarówno altki jak i sprężyny w fiatach nie pękały. > pozdr Masz racje ! Mialem kiedys Fiata 126p My87 i rzeczywiscie alternator nie pekal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > a alternatory przynajmniej nie pekaja ? Pękają, ale te w konkretnej obudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > Mi też ale ponoć innym pękają na podstawie tego co sie czyta to jak nic mozna dojsc do wniosku ze na kazde 4 sprezyny w kazdym fiacie przynajmniej 6 peka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > Masz racje ! > Mialem kiedys Fiata 126p My87 i rzeczywiscie alternator nie pekal ale resor sie prostowal albo z belki wyrywal hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 83kkm sprężyny całe a w lanosie już przy 80kkm wymieniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > no popacz.... a ja od 20 lat fiatami jezdze i nigdy nie pekla mi sprezyna Ja uzytkuje cytroena i jedno co jest pewne - sprężyna nie pęknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > ale resor sie prostowal albo z belki wyrywal hehe Po sklepaniu resora wzrastała V-max - to akurat pozytywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atodobre Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > no popacz.... a ja od 20 lat fiatami jezdze i nigdy nie pekla mi sprezyna Jak wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > ale resor sie prostowal albo z belki wyrywal hehe dobra, ale ze sprezynami nie bylo problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > no popacz.... a ja od 20 lat fiatami jezdze i nigdy nie pekla mi sprezyna Ok.240 kkm przebiegu sprężyny,amortyzatory,prawa końcówka drążka kier.od nowości.Wszystko sprawne. Alternator też nie pękał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Bo te sprężyny w Stilo/Bravo to pękają głównie w dieslach chyba dlatego że cieższe silniki. W benzyniakach to rzadko sie słyszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Stilo przestali produkować 14 lat temu? Ale ten czas leci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 A to tylko w Fiatach sprężyny pękają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 > Ok.240 kkm przebiegu sprężyny,amortyzatory,prawa końcówka drążka kier.od nowości.Wszystko sprawne. > Alternator też nie pękał. to nie moze byc fiat hahahah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 > Pękają nie częściej niż w Fordach, Oplach, Daewoo/Chevrolet, VW, PSA, Renault. Problemem nie jest > marka, tylko sól na polskich drogach. Sól??? a ja myślałem ze zacierające się łożyska ma Mcphersonach bądź źle dobrana obróbka cieplna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 > Stilo przestali produkować 14 lat temu? Ale ten czas leci... Nie, zaczęli 13 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 to w moim Stilo 2002r. sprężyny do dziś oryginalne ... alternator fabryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 > Sól??? > a ja myślałem ze zacierające się łożyska ma Mcphersonach bądź źle dobrana obróbka cieplna Twoja teoria mogłaby się sprawdzić, gdyby pękały tylko przednie sprężyny w autach jeżdżących w całej Europie. Jednak u naszych zachodnich sąsiadów pękanie sprężyn to rzadki przypadek. Często widzę 10-cio latki sprowadzone z zagranicy, w których sprężyny wyglądają, jak nowe, czego nie można powiedzieć o 5-cio letnich krajowych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lys_maciej Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Bo te sprężyny w Stilo/Bravo to pękają głównie w dieslach chyba dlatego że cieższe silniki. W > benzyniakach to rzadko sie słyszy... Bravo II T-Jet poszła sprężyna przy 90kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > delcie na 2 badane samochody miał 2 przypadki pęknięć sprężyn. Wychodzi na to, że od 14 lat > Fiat nie potrafił rozwiązać problemu pękających sprężyn w przednim zawieszeniu i dalej klepie > to samo W "służbowym" Stilo kiedyś sprężyny wymieniałem, bo klapnęły, założono KYB i auto dalej siedziało, więc zamówiliśmy oryginały i dopiero wtedy stało normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Twoja teoria mogłaby się sprawdzić, gdyby pękały tylko przednie sprężyny w autach jeżdżących w > całej Europie. Jednak u naszych zachodnich sąsiadów pękanie sprężyn to rzadki przypadek. > Często widzę 10-cio latki sprowadzone z zagranicy, w których sprężyny wyglądają, jak nowe, > czego nie można powiedzieć o 5-cio letnich krajowych autach. bo tam: 1)kultura jazdy jest zupelnie inna patrz pnkt 2 2)stan dróg jest zupelnie inny itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Twoja teoria mogłaby się sprawdzić, gdyby pękały tylko przednie sprężyny w autach jeżdżących w > całej Europie. Jednak u naszych zachodnich sąsiadów pękanie sprężyn to rzadki przypadek. > Często widzę 10-cio latki sprowadzone z zagranicy, w których sprężyny wyglądają, jak nowe, > czego nie można powiedzieć o 5-cio letnich krajowych autach. Może po prostu są nowe? (były wymieniane) Sprężyny też powinno się wymieniać a nie jeździć na nich aż pękną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.