Skocz do zawartości

Zamarznięty ręczny


Alfi

Rekomendowane odpowiedzi

Więc, niestety został zaciągnięty ręczny po deszczowym dniu (+9C)

W nocy widać było na minusie, kiedy chciałem ruszyć (-6C) ręczny trzyma oslabiony.gif

Koła się kręcą ale z oporem, wyskakują błędy ABS/HillHolder/VDC, zapewne koła kręcą się z oporem i czujniki to wykrywają?

Czy mogę śmiało jechać aż się to nagrzeje? Nie uszkodzi się centralka lub koronka ABSu?

Muszę jechać a niestety auto pod blokiem sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc, niestety został zaciągnięty ręczny po deszczowym dniu (+9C)

> W nocy widać było na minusie, kiedy chciałem ruszyć (-6C) ręczny trzyma

> Koła się kręcą ale z oporem, wyskakują błędy ABS/HillHolder/VDC, zapewne koła kręcą się z oporem i

> czujniki to wykrywają?

> Czy mogę śmiało jechać aż się to nagrzeje? Nie uszkodzi się centralka lub koronka ABSu?

> Muszę jechać a niestety auto pod blokiem

Tarcza, czy bęben?

Jak zamarzła linka, to nic się nie nagrzeje od tarcia.

Spróbuj po prostu zostawić odpaloną bryke z 30 min - może ciepło od wydechu rozpuści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tarcze.

Najczęściej zamarza linka w pancerzu do którego dostanie się wilgoć. Łatwo można to naprawić kładąc się pod autem i jakimś młotkiem albo innym przedmiotem delikatnie stuknąć w to cięgno za które ciągnie linka przy kole w kierunku przeciwnym do zaciągania linki. Zawsze to rozwiązuje problem i umożliwia jazdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najczęściej zamarza linka w pancerzu do którego dostanie się wilgoć. Łatwo można to naprawić kładąc

> się pod autem i jakimś młotkiem albo innym przedmiotem delikatnie stuknąć w to cięgno za które

> ciągnie linka przy kole w kierunku przeciwnym do zaciągania linki. Zawsze to rozwiązuje

> problem i umożliwia jazdę

Ciężko wejść pod auto, ciasno auto obok auta slinka.gif ale chyba to mi pozostanie icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koła się kręcą ale z oporem, wyskakują błędy ABS/HillHolder/VDC, zapewne koła kręcą się z oporem i

> czujniki to wykrywają?

Zapewne. U mnie co prawda "ABS" wyskakiwał przy całkiem zablokowanym tylnym kole, ale pewnie to zależy też, co to za auto.

> Czy mogę śmiało jechać aż się to nagrzeje? Nie uszkodzi się centralka lub koronka ABSu?

Najszybciej czujnik, jeśli już, ale też wątpię.

> Muszę jechać a niestety auto pod blokiem

Jeśli masz ręczny tarczowy, nie musisz nawet niczego rozbierać - wystarczy, że wczołgasz się pod auto i odbijesz dźwignię (-e) młoteczkiem, bo ręką może nie odpuścić. Jeśli wybierasz się w dłuższą trasę, warto chwilę na to poświęcić. Dla kilku kilometrów - może faktycznie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne. U mnie co prawda "ABS" wyskakiwał przy całkiem zablokowanym tylnym kole, ale pewnie to

> zależy też, co to za auto.

AR159

> Najszybciej czujnik, jeśli już, ale też wątpię.

> Jeśli masz ręczny tarczowy, nie musisz nawet niczego rozbierać - wystarczy, że wczołgasz się pod

> auto i odbijesz dźwignię (-e) młoteczkiem, bo ręką może nie odpuścić. Jeśli wybierasz się w

> dłuższą trasę, warto chwilę na to poświęcić. Dla kilku kilometrów - może faktycznie nie.

dla świętego spokoju jednak wejdę pod auto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przez felgi nie zrobisz?

Nie da rady, niestety pod auto nie dałem rady wejść, wysoki krawężnik pod zderzak oslabiony.gif Z boku auta dałem radę ręką poklepać linkę ręcznego, ale tylko kawałek bo reszta schowana pod plastikami. Odpaliłem auto z 15min grzałem, ruszyłem kawałek, później pod auto od tyłu, klepałem końcówkę linki i to mocowanie. Troszkę podgrzałem palnikiem takim małym zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Dalej pojeździłem i chyba puściło bo już auto nie hamuje samo oraz brak kontrolek smile.gif Więc udało się 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I niech mi ktoś jeszcze raz powie, że w zimie można zaciągać ręczny, bo po to jest.

jak masz osłony linek niepopękane, mechanizmy hamulca niezasyfione to czemu nie? W lanosie, w clio i obecnym ani razu nic nie przymarzło. Niektórym to i latem nie chce odbić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak masz osłony linek niepopękane, mechanizmy hamulca niezasyfione to czemu nie? W lanosie, w clio

> i obecnym ani razu nic nie przymarzło. Niektórym to i latem nie chce odbić

oootóż to.

mi jedynie w matizie zamarzała i we wszystkich fiatach jakie miałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I niech mi ktoś jeszcze raz powie, że w zimie można zaciągać ręczny, bo po to jest.

Od 25 lat i półtora miliona km. przeróżnymi autami, zawsze zaciągam. Nawet po myjni w 30 stopniowym mrozie.

Wystarczy utrzymywać sprawność auta.

Nawet w 15-letnim Daihatsu mojej mulher.gif na którym od 40 tys, km i 3 lat szlifuje umiejętności po zdobyciu prawka, nie sprawia to żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I niech mi ktoś jeszcze raz powie, że w zimie można zaciągać ręczny, bo po to jest.

oczywiscie ze mozna, zawsze tak robie i nigdy nic sie nie zablokowalo. Moze chodzi o to zeby mechanizmu uzywac codziennie i wtedy nie ma z nim problemow? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie ze mozna, zawsze tak robie i nigdy nic sie nie zablokowalo. Moze chodzi o to zeby

> mechanizmu uzywac codziennie i wtedy nie ma z nim problemow?

Jeśi pancerz będzie nieszczelny to można używać nawet 100 razy dziennie a i tak nic to nie da, kiedy po opadach albo zaliczeniu kałuży przyjdzie nagłe ochłodzenie.

Linka z zawartością wilgoci zamarznie.

Trzeba dbać o sprawność auta i kontrolować także stan linek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak masz osłony linek niepopękane, mechanizmy hamulca niezasyfione to czemu nie? W lanosie, w clio

> i obecnym ani razu nic nie przymarzło. Niektórym to i latem nie chce odbić

Zamarza nawet w autach bez linek, gdzie jest elektryczny reczny, przyklad Passat B6. Sasiadowi wiele razy zamarzal i to nawet jak auto bylo jeszcze nowe. Wystarczylo, ze dostalo sie troche wody i chwycil mroz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I niech mi ktoś jeszcze raz powie, że w zimie można zaciągać ręczny, bo po to jest.

Nie wiem co Wy maci z tymi ręcznymi.

Zawsze zaciągam hamulec ręczny i nigdy nic nie przymarzło, nie zamarzło, wszystko sprawne, działa, jest całkowicie sprawne, równo hamuje.

W Felicii, w Uno, w Idea, w Terrano, Seicento od mojego Taty też nie ma problemów z hamulcem ręcznym.

Może po prostu trzeba używać tego hamulca to nie będzie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co Wy maci z tymi ręcznymi.

> Zawsze zaciągam hamulec ręczny i nigdy nic nie przymarzło, nie zamarzło, wszystko sprawne, działa,

> jest całkowicie sprawne, równo hamuje.

> W Felicii, w Uno, w Idea, w Terrano, Seicento od mojego Taty też nie ma problemów z hamulcem

> ręcznym.

> Może po prostu trzeba używać tego hamulca to nie będzie problemów.

Ja używam dzień w dzień, ale teraz już nie będę zlosnik.gif linka z wymianą kosztuje ponad 700plnów wolę to przeznaczyć na inne wydatki wink.gif bez ręcznego zimą dam sobie radę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja używam dzień w dzień, ale teraz już nie będę linka z wymianą kosztuje ponad 700plnów wolę to

> przeznaczyć na inne wydatki bez ręcznego zimą dam sobie radę

A na przeglądzie czy podczas jakiejś wnikliwej kontroli Policji? Poza tym nagle może się też okazać, że faktycznie awaryjnie będziesz musiał hamować, a tu nic z tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja używam dzień w dzień, ale teraz już nie będę linka z wymianą kosztuje ponad 700plnów wolę to

> przeznaczyć na inne wydatki bez ręcznego zimą dam sobie radę

Przeznacz na wahacze hehe.gif

BTW, czy aby nie przesadzasz, linka z wymianą ponad 700PLN? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeznacz na wahacze

> BTW, czy aby nie przesadzasz, linka z wymianą ponad 700PLN?

Pół auta trzeba rozkręcić, żeby taką linkę wymienić - w końcu Alfa smile.gif

Widziałem kiedyś, jak kumpel (mechanik) się z tym mordował - skończyło się na wykręceniu z auta siedzeń (nawet kanapa tylna wyleciała, bo jakieś śruby zasłaniała i nie dało się tunelu rozebrać) screwy.gif Jak to ASO policzy według roboczogodzin, to taką cenę można bez problemu uzyskać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pół auta trzeba rozkręcić, żeby taką linkę wymienić - w końcu Alfa

> Widziałem kiedyś, jak kumpel (mechanik) się z tym mordował - skończyło się na wykręceniu z auta

> siedzeń (nawet kanapa tylna wyleciała, bo jakieś śruby zasłaniała i nie dało się tunelu

> rozebrać) Jak to ASO policzy według roboczogodzin, to taką cenę można bez problemu uzyskać...

Nie jest tak źle, da się bez demontowania foteli i kanapy, patrz post #17 grinser006.gifjakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na przeglądzie czy podczas jakiejś wnikliwej kontroli Policji? Poza tym nagle może się też

> okazać, że faktycznie awaryjnie będziesz musiał hamować, a tu nic z tego.

A czy ja gdzieś pisałem że ręczny nie działa?

Ręczny jest mocny i trzyma, ale widać pancerz już popękany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest tak źle, da się bez demontowania foteli i kanapy, patrz post #17 jakiś tekst

To przy najbliższej okazji pośmieję się z kumpla wink.gif Fakt faktem - narobił się niesamowicie przy tym, kilka(naście? dziesiąt?) nowych przekleństw wymyślił. Stwierdził, że jedyną gorszą od tego operacją była wymiana przewodów hamulcowych w Matizie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I niech mi ktoś jeszcze raz powie, że w zimie można zaciągać ręczny, bo po to jest.

od zawsze (czyli od prawie 20 lat zlosnik.gif ) codziennie zaciagam reczny w roznych samochodach (trabant, lanos, bravo, focus, astra, itp) i jeszcze nigdy nie zamarzl.

jak mi kiedys zamarznie to moze zmienie zdanie, ale na razie twierdze, ze mozna zaciagac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko można, ale i trzeba. I ostatnio linka mi zamarzła chyba z 15 lat temu w CC700. A, no

> jeszcze w Bravie potrafiła zamarznąć. I w 126p. same Fiaty...

u mnie kiedys zamarzla w 2-miesiecznej astrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.