Skocz do zawartości

Renault Megane II 1.4/1.6 czy Fiat Stilo 1.6 ?


Luke16

Rekomendowane odpowiedzi

Wujek ostatnio prosil mnie żebym pomógł mu w wyborze auta. Potrzebuje kombi do pracy. Wybór pada na te dwa auta.

1. Renault Megane II 1.4/1.6 Grandtour

2. Fiat Stilo 1.6 Multiwagon

Kwota jaka ma być na wydanie to ok. 11 tys zł + ok. 4 tys zł na LPG + pakiet startowy. Wujek będzie jeździł rocznie ok. 30/40 tys km rocznie. Będzie jeździł po różnych drogach trochę autostrady, trochę miasta czy wsi. Ciężkich rzeczy nie będzie woził. Miało by być to auto również rodzinne żeby ewentualnie też pojechać nim spokojnie na wakacje czy większe zakupy. Ma jeszcze Fiata Punto ale to autko na krótkie dystanse + do miasta jechać.

Inne auta nie wchodzą w rachubę tylko te wyżej wymienione. No chyba że by mu się coś spodobało... Na które bardziej zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Fiat Stilo 1.6 Multiwagon

O które 1.6 pytasz? Do ~września 2005 było 103KM by Fiat a później 105KM by GM, różnice są takie, że jednostka Fiata jako tako się zbiera, ale jest to okupione spalaniem, GM nie jedzie, ma osiągi takie jak 1.4 16V 96KM by Fiat, ale mało pali.

Co do reszty cech Stilo to jak nie było klepane przez kowala z przystanku to będzie ok. Jak było źle poskładane po dzwonie to będzie komedia i wujek będzie narzekał na Fiata. Podstawa to autko musi mieć pokrywę akumulatora, inaczej będzie kiepsko (skrzynka bezpieczników/przekaźników, która jest w obudowie akumulatora nie lubi wilgoci).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort podróżowania będzie na plus dla Megane, spalanie również, bez problemu spalisz 8 l\100 km benzyny co przy Stilo będzie problemem, tam nastawiaj się na 10L. Na korzyść Stilo przemawia toporność silnika, choć oprócz słynnych cewek w Renault, które wymieniasz raz i masz spokój to nic więc tym silnikom też nie dolegało. Wygląd w środku i na zewnątrz to już gust nabywcy, więc ciężko wskazywać lepszego. Z tych dwóch mimo wszystko wybrałbym Megane. Będzie bardziej komfortowy, ekonomiczniejszy i chyba wolniej starzeje się jego stylistyka.

Aha, w Megane tarcze hamulcowe są z łożyskami, więc ich koszt jest sporym wydatkiem jak już jest wymiana (coś tak kojarzę, niech poprawią mnie posiadacze Megi jak jest inaczej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, w Megane tarcze hamulcowe są z łożyskami, więc ich koszt jest sporym wydatkiem jak już jest

> wymiana (coś tak kojarzę, niech poprawią mnie posiadacze Megi jak jest inaczej)

Ale ceny spadają z roku na rok więc już za jedyne 400zł masz kpl z klockami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wujek ostatnio prosil mnie żebym pomógł mu w wyborze auta. Potrzebuje kombi do pracy. Wybór pada na

> te dwa auta.

> 1. Renault Megane II 1.4/1.6 Grandtour

> 2. Fiat Stilo 1.6 Multiwagon

> Kwota jaka ma być na wydanie to ok. 11 tys zł + ok. 4 tys zł na LPG + pakiet startowy. Wujek będzie

> jeździł rocznie ok. 30/40 tys km rocznie. Będzie jeździł po różnych drogach trochę autostrady,

> trochę miasta czy wsi. Ciężkich rzeczy nie będzie woził. Miało by być to auto również rodzinne

> żeby ewentualnie też pojechać nim spokojnie na wakacje czy większe zakupy. Ma jeszcze Fiata

> Punto ale to autko na krótkie dystanse + do miasta jechać.

> Inne auta nie wchodzą w rachubę tylko te wyżej wymienione. No chyba że by mu się coś spodobało...

> Na które bardziej zwrócić uwagę?

Niech weźmie to co znajdzie w lepszym stanie. Oba auta zbliżone, co do komfortu lepszego w megane wcale bym tak się nie rozpędzał w tym kierunku. Stilo brzydal na zewnątrz, ale wewnątrz ładniejszy od meganki i sprawia wrażenie 2x lepiej wykonanego wewnątrz.

Ma 2 modele-to już dobrze, teraz niech skupi się na znalezieniu ładniejszego, koszty utrzymania będą zbliżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komfort podróżowania będzie na plus dla Megane, spalanie również, bez problemu spalisz 8 l\100 km

> benzyny co przy Stilo będzie problemem, tam nastawiaj się na 10L. Na korzyść Stilo przemawia

> toporność silnika, choć oprócz słynnych cewek w Renault, które wymieniasz raz i masz spokój to

> nic więc tym silnikom też nie dolegało. Wygląd w środku i na zewnątrz to już gust nabywcy,

> więc ciężko wskazywać lepszego. Z tych dwóch mimo wszystko wybrałbym Megane. Będzie bardziej

> komfortowy, ekonomiczniejszy i chyba wolniej starzeje się jego stylistyka.

> Aha, w Megane tarcze hamulcowe są z łożyskami, więc ich koszt jest sporym wydatkiem jak już jest

> wymiana (coś tak kojarzę, niech poprawią mnie posiadacze Megi jak jest inaczej)

Stilo jest typowym kanapowozem. Do tego jest zdecydowanie bardziej obszerny w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane II jeśli chodzi o silnik 1.6 to są 2 typowe usterki:

- cewki zapłonowe (wymiana na Beru załatwia sprawę raz na zawsze),

- Koło zmiennych faz rozrządu - czasami do wymiany rozrządu trzeba doliczyć koszt 450zł za to koło.

Oprócz tego silnik w miarę ekonomiczny, choć jak na swoje 113KM jedzie tak sobie. Jednak do spokojnej jazdy w zupełności wystarcza. Ja mam podstawową wersje i żadnych problemów z elektroniką nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wujek ostatnio prosil mnie żebym pomógł mu w wyborze auta. Potrzebuje kombi do pracy. Wybór pada na

> te dwa auta.

> 1. Renault Megane II 1.4/1.6 Grandtour

> 2. Fiat Stilo 1.6 Multiwagon

> Kwota jaka ma być na wydanie to ok. 11 tys zł + ok. 4 tys zł na LPG + pakiet startowy. Wujek będzie

> jeździł rocznie ok. 30/40 tys km rocznie. Będzie jeździł po różnych drogach trochę autostrady,

> trochę miasta czy wsi. Ciężkich rzeczy nie będzie woził. Miało by być to auto również rodzinne

> żeby ewentualnie też pojechać nim spokojnie na wakacje czy większe zakupy. Ma jeszcze Fiata

> Punto ale to autko na krótkie dystanse + do miasta jechać.

> Inne auta nie wchodzą w rachubę tylko te wyżej wymienione. No chyba że by mu się coś spodobało...

> Na które bardziej zwrócić uwagę?

4kzł na lpg?

Za 2,5k zł zrobisz.

Stałem przed podobnym wyborem i kupiłem stilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i Stilo 1,6 1,6v 2002r htb i Megane 2 2,0 1,6v htb 3d, oba z lpg na stag 4, do Fiata 2,4kpln, do Megane 2,1kpln.

Eksploatacja podobna kosztowo, spalanie również, Megane lżejsze i zrywniejsze, lepiej wyciszone, więcej bajerów z wyposażenia.

Megane mam Lux Privilage, Stilo Dynamic, oba salon polski, po pierwszym właścicielu.

Jak chcesz coś konretnego, to śmiało pytaj 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komfort podróżowania będzie na plus dla Megane, spalanie również, bez problemu spalisz 8 l\100 km

Mam zdanie calkowicie przeciwne. Komfort i samo prowadzenie sie np w zakretach o klase lepsze w Stilo. Nie pisze tu o kombikach tlyko o HB, kombi w Stilo to pomylka, glownie ze wzgledu na beznajdziejny wyglad auta (jak z poczatku lat 90).

Benzyniak 1.6 po miescie musi spalic 10l i nikt mnie nie przekona ze jest inaczej, czy to Fiat czy Reno, czy BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam zdanie calkowicie przeciwne. Komfort i samo prowadzenie sie np w zakretach o klase lepsze w

> Stilo. Nie pisze tu o kombikach tlyko o HB, kombi w Stilo to pomylka, glownie ze wzgledu na

> beznajdziejny wyglad auta (jak z poczatku lat 90).

Ale pytanie jest o Multiwagona a nie HB. Sam miałem Stilo 3D i inaczej jeździ niż kombiak. A co do stilo HB to ten dopiero to był brzydal, przy tym kombiak to ślicznotka smile.gif

> Benzyniak 1.6 po miescie musi spalic 10l i nikt mnie nie przekona ze jest inaczej, czy to Fiat czy

> Reno, czy BMW.

No to w Megane spalał mi mniej. W okolicy 8,5 litra wciągał we Wrocławiu. Fiat ma trwałe silniki, ale paliwożerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mogę tylko się wypowiedzieć na temat stilo MW. Jeżeli trafi na wersję dynamic, z przesuwaną kanapą, to w bagażniku ma się coś, czym mało który kompakt się może pochwalić - albo mega ilość miejsca dla pasażerów z tyłu i bagażnik o wielkości coś 440l, albo miejscem tylko dla dzieci w fotelikach, za to kufer 550l.

I to jest największa zaleta stilo, oczywiście są jeszcze inne, przede wszystkim to, że większość stilo może byc lepiej wyposażonych niż megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy porównywalnej cenie brałbym Megane (jako posiadacz stilo od 11 lat).

wg mnie ma lepsze zawieszenie, silniki, wyciszenie. Awaryjność porównywalna z lekkim wskazaniem na Megane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Stilo 1.6 Dynamic, co prawda 3D i od Multiwagona waży ok 100kg mniej, a poza tym w podwoziu nie ma żadnych różnic. Ta sama płyta, ten sam rozstaw osi, zawieszenie, Multiwagon jest tylko dłuższy, wyższy i węższy. Na dystansie 30kkm spalił średnio 9,6/100 lpg, jeżdżone najczęściej 40/60 miasto/trasa. Póki co na awaryjność nie narzekam, nigdy nic nie wyskoczyło poza pierdołą, że klimatronik głupiał, ale skończyło się czyszczeniem silniczków od klap.

Jeździłem trochę Megane II zarówno htb i Grandtour z silnikiem 1.6. Zbiera się odczuwalnie trochę lepiej, pali o 1litr mniej, ale w środku bardziej trzeszczy i jakby gorzej się prowadzi (takie moje odczucie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest największa zaleta stilo, oczywiście są jeszcze inne, przede wszystkim to, że większość

> stilo może byc lepiej wyposażonych niż megane.

Nie wiem jak ze Stilo, ale Megane już w najtańszej wersji miały bardzo bogate wyposażenie jak na tamte czasy ( 6 poduszek, klimatyzacja, elektryczne lusterka i szyby przód/tył, przednie światła przeciwmgłowe, czujnik deszczu, czujniki ciśnienia opon, podłokietnik przód/tył etc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak ze Stilo, ale Megane już w najtańszej wersji miały bardzo bogate wyposażenie jak na

> tamte czasy ( 6 poduszek, klimatyzacja, elektryczne lusterka i szyby przód/tył, przednie

> światła przeciwmgłowe, czujnik deszczu, czujniki ciśnienia opon, podłokietnik przód/tył etc).

Jaja sobie robisz z szybami z tyłu... na allegro mało jest takich megane z kpl szyb...

Rozglądam się za 1,6 lub 2,0 i cięzko o klimatronika, kpl szyb i np grzane siedzenia lub zamiast nich szyberdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaja sobie robisz z szybami z tyłu... na allegro mało jest takich megane z kpl szyb...

> Rozglądam się za 1,6 lub 2,0 i cięzko o klimatronika, kpl szyb i np grzane siedzenia lub zamiast

> nich szyberdach.

Zawsze mnie zastanawia, po co komu elektryczne szyby z tylu hehe.gif

Jak dla mnie to te okna moga sie wcale nie otwierac, bo nie ma takiej potrzeby ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam najtańszą wersję prosto z salonu i mam elektryczne szyby z tyłu. W salonie dopłacałem TYLKO do lakieru. Jeżeli to ma jakieś znaczenie to auto jest z 2004 rocznika. Nie wiem co Ty przeglądasz na allegro, ale może jakieś wersje na Rumunię shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze mnie zastanawia, po co komu elektryczne szyby z tylu

> Jak dla mnie to te okna moga sie wcale nie otwierac, bo nie ma takiej potrzeby

Z tyłu po to aby kobita nie musiała kręcić jak będzie z dzieckiem jeździć ok.gif

Mi to obojętne czy się otwierają czy nie z tyłu jak prowadzę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam najtańszą wersję prosto z salonu i mam elektryczne szyby z tyłu. W salonie dopłacałem TYLKO do

> lakieru. Jeżeli to ma jakieś znaczenie to auto jest z 2004 rocznika. Nie wiem co Ty

> przeglądasz na allegro, ale może jakieś wersje na Rumunię

Może ale kilka takich szt widziałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze mnie zastanawia, po co komu elektryczne szyby z tylu

> Jak dla mnie to te okna moga sie wcale nie otwierac, bo nie ma takiej potrzeby

+1 Osobiście włączam blokadę, żeby synuś przy 140 km/h nie wpadł na pomysł otwarcia szyby zlosnik.gif Co zresztą już się zdarzyło i przyjemne nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądając kilka tygodni temu nowe Megane III w najtańszej wersji z benzynowym silnikiem 1,6 zauważyłem, że z tyłu są szyby na korbki. Zdziwiony właśnie byłem, że 10 lat temu potrafili w najtańszej wersji to dać, a teraz wymaga to dopłaty. Nie wspomnę już o podłokietniku z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oglądając kilka tygodni temu nowe Megane III w najtańszej wersji z benzynowym silnikiem 1,6

> zauważyłem, że z tyłu są szyby na korbki. Zdziwiony właśnie byłem, że 10 lat temu potrafili w

> najtańszej wersji to dać, a teraz wymaga to dopłaty. Nie wspomnę już o podłokietniku z przodu.

A tak to racja ok.gif no ale cóż auto ma być tanie w zakupie aby się sprzedało ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem wczesniej i nigdy nie uzylem

> Przednia szybe otwieram tylko po to, zeby zaplacic na bramkach albo otworzyc szlaban pod biurem

> Ciezko byloby to robic przez tylne...

u mnie dzieciarnia w ciepłe podróżuje przy otwartych tylnych. Ciężko byłoby kręcić korbką tylnych drzwi z przedniego fotela... w trakcie jazdy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam a prawie rok temu identyczne pytanie tu zadałem hehe.gif Wybrałem Stilo 1,6. Sympatyczniejsze w środku, komfortowe i mega pakowne w porównaniu do Megane (Stilo SW jest dużo wyższe), silnik 103 KM wystarczający i wcale nie aż taki paliwożerny skoro mieszczę się nim w 8 litrach, gdzie ok 70% jazdy to miasto, a przede wszystkim prosty. Czy ładny czy nie to kwestia gustu, ale za to zawsze poznasz go na zatłoczonym parkingu przy markecie 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> +1 Osobiście włączam blokadę, żeby synuś przy 140 km/h nie wpadł na pomysł otwarcia szyby Co

> zresztą już się zdarzyło i przyjemne nie było.

I właśnie po to są elektryczne żęby je wyłączyć. Przy moich dzieciach musiałbym korbki pozdejmować. Gadziny zawsze otwierają korbkami jak jadą Yarisem żony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I właśnie po to są elektryczne żęby je wyłączyć. Przy moich dzieciach musiałbym korbki pozdejmować.

> Gadziny zawsze otwierają korbkami jak jadą Yarisem żony.

Ciekawe ale w sumie słuszne rozumowanie. Kupuję lepsze aby utrudnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zauważyłem, że z tyłu są szyby na korbki. Zdziwiony właśnie byłem, że 10 lat temu potrafili w

> najtańszej wersji to dać, a teraz wymaga to dopłaty. Nie wspomnę już o podłokietniku z przodu.

W najtańszych wersjach 10 lat temu nie było ani podłokietnika ani szyb elektrycznych z tyłu.

smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.