Skocz do zawartości

Nowy Ford Mondeo / wrazenia z jazdy...


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam,

> Nowy Ford Mondeo, model CD391.

> Dziś przejechałem kilka km.

> Wersja z silnikiem 2.0 / 240 KM.

> Silnik naprawdę daje rade, 0-100 km/h ok 7 sek.

> W ciągu 10 sek przekroczyłem 120 km/h...

> Krótki film w załączeniu...

wyświetlacz jest fatalny - od dawna mam wrażenie, że Ford w kwestii stylistyki wnętrza i stylizacji idzie w kierunku chińskich wież audio z lat 90-tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Nowy Ford Mondeo, model CD391.

> Dziś przejechałem kilka km.

> Wersja z silnikiem 2.0 / 240 KM.

> Silnik naprawdę daje rade, 0-100 km/h ok 7 sek.

> W ciągu 10 sek przekroczyłem 120 km/h...

> Krótki film w załączeniu...

Jaki worek pieniędzy daje te wrażenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba tak

> EDIT: a moze nie?

> http://www.ford-polska.pl/Mondeo/cennik/Nowy_Mondeo_wkladka_promocyjna_1_2015.pdf

> w ogole z tego co widze to mocniejsze wersje benzynowe sa tylko z automatem

Fajny silnik w podstawowej wersjizlosnik.gif.

Czekam na Mondeo Ph.2 z benzynowym 1.0zlosnik.gif.

....wiem, wiem....."jako posiadacz turboszmelca 1.4 nie powinienem......itd.".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobiłem nowym Mondeo prawie 800km

silnik 2.0 tdci 150KM diesel manual kombi gold edition

Plusy:

- cichy

- wygodny

- dobra pozycja za kierownicą

- stabilny w zakrętach

- ładny z zewnątrz ale o gustach się nie dyskutuje.

Minusy:

- subiektywnie słabszy w stosunku do MK4 2.0 140KM

- mało miejsca w stosunku do gabarytów zewnętrznych

- pali trochę więcej niż MK4 pewnie z uwagi na gabaryt i masę.

89508e9d0d011.jpg

53ea893b1cf00.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyświetlacz jest fatalny - od dawna mam wrażenie, że Ford w kwestii stylistyki wnętrza i stylizacji

> idzie w kierunku chińskich wież audio z lat 90-tych.

na rynek europejski wyświetlacz jest inny

poza tym w różnych wersjach wyposażenia są różne zegary oraz konsole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyświetlacz jest fatalny - od dawna mam wrażenie, że Ford w kwestii stylistyki wnętrza i stylizacji

> idzie w kierunku chińskich wież audio z lat 90-tych.

Mam identyczne od zucia. Chinski kaseciak z bazarku hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masakra. Dno. Porażka. Zegary z jakiejś chińskiej tandetnej zabawki

Przy takim układzie i technologii wykonania zegarów prawdopodobnie będzie można sobie wybrać jedną z wielu dostępnych skórek w menu komputera ok.gif. Ustawiasz "classic" i masz normalne zegary grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masakra. Dno. Porażka. Zegary z jakiejś chińskiej tandetnej zabawki

O co właściwie chodzi z tą chińskością? Trudno mi to jest zestawić z chińską tradycją i kulturą. Chodzi o rzeczy, które ludzie ze świata tzw. zachodniego zlecają do produkcji w Chinach, według własnych projektów i określonych budżetów? O to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Wersja z silnikiem 2.0 / 240 KM.

> Silnik naprawdę daje rade, 0-100 km/h ok 7 sek.

> W ciągu 10 sek przekroczyłem 120 km/h...

...

Czyli jak w trzynastoletnim Daihatsu.

wink.gif

Ciekawe czy prowadzi się też tak samo?

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Nowy Ford Mondeo, model CD391.

> Dziś przejechałem kilka km.

> Wersja z silnikiem 2.0 / 240 KM.

> Silnik naprawdę daje rade, 0-100 km/h ok 7 sek.

> W ciągu 10 sek przekroczyłem 120 km/h...

> Krótki film w załączeniu...

z zewnatrz ladny, ale srodek kiepsko, jakies male guziczki, malo miejsca w srodku

Jezdze fordami od 8 lat (foka, mundek, s-maxy) i niestety musialem zmienic marke bo nie bylo co wybrac z forda, jezdzilem nowym passatem i powiem ze jest niesamowity wg mnie bije konkurencje na glowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyświetlacz jest fatalny - od dawna mam wrażenie, że Ford w kwestii stylistyki wnętrza i stylizacji

> idzie w kierunku chińskich wież audio z lat 90-tych.

Jeździłem kilkoma takimi "błyskotkami / dyskotekami itp (w sensie wyświetlacz i oświetlenie wnętrza)" na dłuższych trasach...Irytacja, zmęczenie szczególnie podczas zapadania zmroku z deszczem jest na wyjątkowo wysokim poziomie w wszystko powoli zmierza w tym kierunku sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajny silnik w podstawowej wersji.

> Czekam na Mondeo Ph.2 z benzynowym 1.0.

> ....wiem, wiem....."jako posiadacz turboszmelca 1.4 nie powinienem......itd.".

Dziś dostałem takiego 1.4TSI 103kW na kilka dni i zamierzam tutaj poczynić za kilka dni wątek "TSI vs. TDI z praktyki" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ogole z tego co widze to mocniejsze wersje benzynowe sa tylko z automatem

Nie ma się co dziwić - taka tendencja jest na rynku i będzie się rozszerzać. Najpierw największe modele tylko z automatem, potem coraz mniejsze modele dostępne w lepszych wersjach tylko z automatem, a finał bedzie taki, że za kilka lat samochodu z ręczną skrzynią w salonie łatwo nie kupisz - tylko na zamówienie jakieś bieda podstawowe wersje. Manual będzie powszechny tylko w pudełkach typu Panda, Spark, Splash, Picanto, bo tam rządzi tylko i wyłącznie cena.

1. automaty są coraz lepsze - nie pogarszają już osiągów i nie podnoszą spalania, tak jak sprzed kilku - kilkunastu lat.

2. coraz więcej osób chce automat, bo albo jeździli automatem albo ktoś ze znajomych ma automat i jest zadowolony cool.gif

3. automat to lepszy zarobek dla producenta samochodu oink.gif

Manual to zło old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Nowy Ford Mondeo, model CD391.

> Dziś przejechałem kilka km.

> Wersja z silnikiem 2.0 / 240 KM.

> Silnik naprawdę daje rade, 0-100 km/h ok 7 sek.

> W ciągu 10 sek przekroczyłem 120 km/h...

> Krótki film w załączeniu...

miały być wrażenia z jazdy, a jest recenzja 1 linijki (i bezużytecznego parametru) z katalogu no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miały być wrażenia z jazdy, a jest recenzja 1 linijki (i bezużytecznego parametru) z katalogu

Nie znasz jego wpisów? Chciał się pochwalić, że kupił, z tym, że w oryginalny sposób..jak zwykle hehe.gif

Pamiętasz watek o ramkach w Subaru? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znasz jego wpisów? Chciał się pochwalić, że kupił, z tym, że w oryginalny sposób..jak zwykle

> Pamiętasz watek o ramkach w Subaru?

Pochwalić? Przeciez to nie Passat, a auto na F....

no to conajwyżej:

bravo.jpg

brawo! umiesz przyśpieszyć automatem do 100km/h trzymając telefon!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 7,9

uahahaha. pomyliłem ze spalaniem (które też jest deklarowane: rotfl.gif).

no to cudowne osiągi:) moja 180 konna Megane z takim sobie silnikiem nopb, nie lubiącym się kręcić (aczkolwiek sympatycznym) - miała 7,8, przy 60 KM mniej!

z tego co pacze na wiki, to to waży 1,5 tony. gdzie ford się podziewał? zamieniają się w Opla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślę że ta masa 1,5t to po prostu marzenia, jak w BMW. Pomyliło im sie o 200kg

dlaczego ?

Może ważyć sporo mniej, mój Obk z cięzkim 3.0 silnikiem, awd, tradycyjnym automatem, kombi waży 1570kg, wersja 2.5 (tylko) 1450kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> latanie bokiem z automatem to zuo

Dlaczego tak uważasz? Jeżeli współczesne skrzynie reagują bardzo szybko, samemu można zmieniać biegi +/-, to przyznam że nie przychodzi mi do głowy jaki może być problem.

Ale - to latanie bokiem. Samochód przeważnie jeździ przodem, czasem tyłem. A do tego automat jest na pewno lepszy smile.gif

Parę lat temu za nic w świecie nie chciałem samochodu z automatem, bo nie kojarzył mi się z przyjemnością z jazdy. Teraz, gdybym mógł to pogoniłbym obecny z manualem jeszcze dziś i zmienił na coś z dobrym automatem (i najlepiej jeszcze z łopatkami z kierownicą) . Ktoś mi mówił, że jak ktoś chce kupić automat, to już oznaka starzenia - nie sądzę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego tak uważasz? Jeżeli współczesne skrzynie reagują bardzo szybko, samemu można zmieniać

> biegi +/-, to przyznam że nie przychodzi mi do głowy jaki może być problem.

> Ale - to latanie bokiem. Samochód przeważnie jeździ przodem, czasem tyłem. A do tego automat jest

> na pewno lepszy

> Parę lat temu za nic w świecie nie chciałem samochodu z automatem, bo nie kojarzył mi się z

> przyjemnością z jazdy. Teraz, gdybym mógł to pogoniłbym obecny z manualem jeszcze dziś i

> zmienił na coś z dobrym automatem (i najlepiej jeszcze z łopatkami z kierownicą) . Ktoś mi

> mówił, że jak ktoś chce kupić automat, to już oznaka starzenia - nie sądzę

ok.gif

kiedyś automat - oznaczał wyższe spalanie i gorsze osiągi. dodaj do tego kształt polskiej motoryzacji i niedobór cylindrów w silnikach, to faktycznie, wygodę ZAMIENIAŁEŚ na pogorszenie parametrów jazdy. to nie USA...

teraz? automaty dwusprzęgłowe - biją manuale parametrami. a automaty klasyczne mają 8 biegów i biją manuale spalaniem smile.gif

manual teraz ma rację bytu tylko jako:

1. zabawka do latania bokami

2. w małym piardku miejskim

poza tym jak ktoś twierdzi ze TYLKO manual w kompakcie czy segmencie D, to albo nie jeździł automatem, albo ma zbyt silny związek emocjonalny ze swoim samochodem i nie myśli racjonalnie smile.gif albo 3cia opcja: boi się awarii i kosztu naprawy, ale wtedy to z klimy też powinien zrezygnować wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.