Skocz do zawartości

Kto ma pierwszeństwo na tym rondzie


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

Kierujący którym autem (na środku zdjęcia) ma wg Was pierwszeństwo: czarny mercedes, czy czerwony Citroen ?

 

post-135715-0-48538200-1447616263_thumb.jpg

 

IMG_6879.jpg

 

na wjeździe znajdują się znaki A7 i C12.

 

Wg mnie pierwszeństwo ma czarny merc, bo obaj są już w ruchu okrężnym, a czerwony citroen musi zmienić pas i przekroczyć linię.

W ogóle oznakowanie na tym rondzie nie jest dobre.

 

https://www.google.pl/maps/place/Pi%C5%82a/@53.1513112,16.7379141,300m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4703e43e19ce785d:0x64dc72cbc93a28bd!6m1!1e1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obaj są na rondzie. Czerwony chce zmienić pas, więc powinien ustąpić.

 

 

No właśnie, czyli kupa rysującego pasy, bo człowiekowi się na rondzie pas kończy i się zatrzyma i zrobi korek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierujący którym autem (na środku zdjęcia) ma wg Was pierwszeństwo: czarny mercedes, czy czerwony Citroen ?

Wg mnie pierwszeństwo ma czarny merc, bo obaj są już w ruchu okrężnym, a czerwony citroen musi zmienić pas i przekroczyć linię.

W ogóle oznakowanie na tym rondzie nie jest dobre.

 

 

Nie jest dobre - to mało powiedziane...

Zauważ, jak jest wymalowane po lewej stronie mercedesa: linia ciągła powodująca, że nie może on jechać inaczej, niż pasem, którym jedzie... ale dowiadujesz się o tym już będąc na rondzie, bo na wjeździe masz pełnoprawne dwa pasy... debilizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zauważ, jak jest wymalowane po lewej stronie mercedesa: linia ciągła powodująca, że nie może on jechać inaczej, niż pasem, którym jedzie... ale dowiadujesz się o tym już będąc na rondzie, bo na wjeździe masz pełnoprawne dwa pasy... debilizm.

 

e no nie, dowiaduje się tego przed wjazdem na rondo bo ma na wjeździe strzałki kierunkowe, które go o tym informują.

Co nie zmienia faktu, że to malowanie wymyślił jakiś 'zdolny inaczej' inż. ruchu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Mercedes chciał jechać w lewo, to przed rondem powinien ustawić się na lewym pasie.

Po wjeździe na rondo natrafia na ciągłą linię (w miejscu gdzie stoi czerwony), czyli powinien zjechać na prawo (tam gdzie jest na fotce) i potem zewnętrznym pasem objechać rondo, gdzie znowu znalazłby się na kolizyjnym torze na pierwszym zjeździe. Idiota jakiś wymyślił to malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo "moje" rondo ;] (mieszkam niedaleko). Minimum dwa razy dziennie przejeżdzam przez to rondo i powiem, że wszyscy mieszkańcy Piły + nauki jazdy + ja ;] przepuszczamy czerwonego Citroena - czyli mercedes według lokalnej społeczności nie ma pierwszeństwa przejazdu.

 

PS.

Zdarzają się kolizje na tym rondzie w 90 % z udziałem "obcych" kierowców. Sam miałem we wrześniu br. stłuczkę na tym rondzie - uderzył we mnie gdy opuszczałem rondo kierowca z Gryfic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepuszczamy czerwonego Citroena - czyli mercedes według lokalnej społeczności nie ma pierwszeństwa przejazdu.

 

no właśnie - ja już parę razy uciekałem na "zakreskowane" - wyłączoną częśc tego super ronda

 

no i na szczęście nie jestem "mieszkańcem Piły" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


e no nie, dowiaduje się tego przed wjazdem na rondo bo ma na wjeździe strzałki kierunkowe, które go o tym informują.

Jak to przed? przed rondem ma na jezdni malowanie że lewym pasem moze jechać prosto albo skrecić w lewo podczas gdy na rondzie malowanie powoduje że musi zmienic pas na prawy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kierujący którym autem (na środku zdjęcia) ma wg Was pierwszeństwo: czarny mercedes, czy czerwony Citroen ?

 

Ja się czasami zastanawiam, czy ci co projektują, a następnie ci, co zatwierdzają taką organizację ruchu poświęcają chwilę na refleksję, jak statystyczny kierujący się zachowa.

Bo to, że będzie pełno wątpliwości widać gołym okiem.

Po wielu obserwacjach ronda Babka, tfu, Zgrupowania AK Radosław dochodzę do wniosku, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie powinno mieć wymalowanych pasów inaczej, niż koncentrycznie. Inaczej zawsze jest problem. Albo ktoś jest ślepy, albo oznakowania z jakichś (śnieg) powodów nie widać, a od tego zależy zachowanie na takim skrzyżowaniu. Nawet nie wspomnę, że ci wszyscy miszczowie nie używają na takim skrzyżowaniu poprawnie kierunkowskazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak to przed? przed rondem ma na jezdni malowanie że lewym pasem moze jechać prosto albo skrecić w lewo podczas gdy na rondzie malowanie powoduje że musi zmienic pas na prawy..

 

racja. Nie skumałem do końca wieczorem tego co romano napisał w swoim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo "moje" rondo ;] (mieszkam niedaleko). Minimum dwa razy dziennie przejeżdzam przez to rondo i powiem, że wszyscy mieszkańcy Piły + nauki jazdy + ja ;] przepuszczamy czerwonego Citroena - czyli mercedes według lokalnej społeczności nie ma pierwszeństwa przejazdu.

 

PS.

Zdarzają się kolizje na tym rondzie w 90 % z udziałem "obcych" kierowców. Sam miałem we wrześniu br. stłuczkę na tym rondzie - uderzył we mnie gdy opuszczałem rondo kierowca z Gryfic.

 

90% kolizji z udziałem "obcych", ale pewnie >90% z powodu miejscowych, którzy jak widać mają inne rozumienie pierwszeństwa od całego świata ;]

Ot takie uroki niektórych miejsc. U mnie też było dość fajne rondo, bo strasznie duże, żadnych pasów na nim nie było, czasem jechały obok siebie 3 samochody jednocześnie,a wjazdy/zjazdy na 1-2 pasy, dodatkowo na części ronda była zatoczka,która służyła jako parking przy sklepie- sporo osób kojarzyło Chełm właśnie pod kątem tego ronda (stoi na samym wjeździe, łączy kierunki Lublin, Zamość, centrum, Dorohusk, Włodawa- nie sposób go ominąć ;] ) stety, niestety już je przebudowali, teraz po chamsku 1 pas + bezkolizyjne, bezużyteczne prawoskręty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


90% kolizji z udziałem "obcych", ale pewnie >90% z powodu miejscowych, którzy jak widać mają inne rozumienie pierwszeństwa od całego świata

 

dokładnie, ja dojeżdżam do pracy do Piły, a "Pilanie" są swięcie przekonani o "swoim" pierwszeństwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny mercedes ma pierwszeństwo. Jak moze być inaczej skoro jedzie swoim pasem? ;]

 

Czarny ma PRZED wjazdem na rondo znak "ustąp pierwszeństwa", więc ma obowiązek przepuścić wszystkie pojazdy które już poruszają się po rondzie. Znaki pionowe mają PIERWSZEŃSTWO przed znakami poziomymi wymalowanymi na jezdni.

 

Wg. mnie czarny powinien ustąpić pierwszeństwa czerwonemu.

 

Malowanie na tym skrzyżowaniu wygląda jakby to maiło być przygotowane pod sygnalizację świetlną.

W obecnej sytuacji na rondzie, przydałby się kubeł czarnej farby i zamalowanie tych linii, zresztą już niedługo spadnie śnieg i linie będą niewidoczne. Wtedy nie będzie dylematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierujący którym autem (na środku zdjęcia) ma wg Was pierwszeństwo: czarny mercedes, czy czerwony Citroen ?

 

attachicon.gifIMG_6879.jpg

na wjeździe znajdują się znaki A7 i C12.

 

Wg mnie pierwszeństwo ma czarny merc, bo obaj są już w ruchu okrężnym, a czerwony citroen musi zmienić pas i przekroczyć linię.

W ogóle oznakowanie na tym rondzie nie jest dobre.

 

https://www.google.pl/maps/place/Pi%C5%82a/@53.1513112,16.7379141,300m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4703e43e19ce785d:0x64dc72cbc93a28bd!6m1!1e1

Jak dla mnie to obaj są na rondzie, a czerwony ma zamiar zmienić pas. A jak się zmienia pas to chyba nie trzeba tłumaczyć.

 

W 1998 roku trzy miesiące spędziłem w Pile w Centrum Szkolenia Czołgowo Samochodowego. Robiłem tam prawo jazdy "C".

Pamiętam, że tam jeszcze była sygnalizacja świetlna ale wyłączona, bo wprowadzała podobno niezłe zamieszanie.

 

Nie pamiętam jednak czy układ tego ronda i pasy były wówczas takie jak obecnie czy coś się zmieniło. Pamiętam jednak jak jeden sierżant powiedział, że obojętnie co na tym rondzie by nie wymyślili to i tak będzie do d... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny ma PRZED wjazdem na rondo znak "ustąp pierwszeństwa", więc ma obowiązek przepuścić wszystkie pojazdy które już poruszają się po rondzie. .

 

Wg. mnie czarny powinien ustąpić pierwszeństwa czerwonemu.

 

A czerwony nie ma PRZED wjazdem znaku "ustąp pierwszeństwa" ? :hmm:

Ma, dlaczego zatem on ma mieć pierwszeństwo, skoro ma po swojej prawej czarnego i dodatkowo sam chce zmienić pas?  :nie_wiem:  :phi:

Znak "ustąp" moim skromnym zdaniem dotyczy (w rozpatrywanym przypadku) miejsca, które zaznaczyłem czerwonymi liniami, dalej to już oba pojazdy są na rondzie i patrz wyżej, co napisałem.

 

post-154820-0-05577400-1447842123_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to obaj są na rondzie, a czerwony ma zamiar zmienić pas. A jak się zmienia pas to chyba nie trzeba tłumaczyć.

 

W 1998 roku trzy miesiące spędziłem w Pile w Centrum Szkolenia Czołgowo Samochodowego. Robiłem tam prawo jazdy "C".

Pamiętam, że tam jeszcze była sygnalizacja świetlna ale wyłączona, bo wprowadzała podobno niezłe zamieszanie.

 

Nie pamiętam jednak czy układ tego ronda i pasy były wówczas takie jak obecnie czy coś się zmieniło. Pamiętam jednak jak jeden sierżant powiedział, że obojętnie co na tym rondzie by nie wymyślili to i tak będzie do d... .

 

Nie znam miejsca, ale wyglada mi to na standardowe skrzyzowanie jakich wiele w PL wystepuje i z sygnalizacja i bez.

Nie bardzo rozumiem dlaczego zdaniem sierzanta nie daloby sie tam nic zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierujący którym autem (na środku zdjęcia) ma wg Was pierwszeństwo: czarny mercedes, czy czerwony Citroen ?

 

Czerwony citroen ma pierwszeństwo. Wyraźnie wskazuje na to znak A7 oraz linia P-13 umieszczona dla mercedesa przed wjazdem na skrzyżowanie.

 

ROZPORZNDZENIE MINISTROW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 31 lipca 2002 r.

w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

 

Par 2.

6. Znaki poziome odzwierciedlajace znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu stanowia powtorzenie zastosowanych znakow pionowych.

 

Par 4.

5. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega o skrzyżowaniu z droga z pierwszeƒtwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed ktora został umieszczony.

 

Par 89.

2. Znak P-13 „inia warunkowego zatrzymania złożona z trojkatow” wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustapienia pierwszeństwa wynikajacego ze znaku pionowego A-7.

 

Czyli tak: czarny mercedes musi poczekać aż czerwony citroen przejedzie (tutaj skręci) i dopiero za nim może wjechać na skrzyżowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czerwony nie ma PRZED wjazdem znaku "ustąp pierwszeństwa" ? :hmm:

 

Znak A7 dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony. Czerwony citroen zostawił ją z tyłu już jakieś 50 metrów za sobą, więc nabrał pierwszeństwa do przejazdu przez jezdnię, którą porusza się czarny mercedes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to za zasada i skąd ją wytrzasnąłeś?

 

Rozp. Min. w/s znaków i sygnałów drogowych

 

Par. 2

6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych.

 

Więc jeśli coś jest powtórzeniem, to nie może mieć pierwszeństwa. To chyba logiczne. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Więc jeśli coś jest powtórzeniem, to nie może mieć pierwszeństwa. To chyba logiczne. :hmm:

 

ależ ja to doskonale wiem, dlatego pytałem skąd mu się wzięło pierwszeństwo jednych nad drugimi.

W hierarchii ważności sygnałów znaki są ujęte jako jedno, nie ma rozdziału na pion/poziom więc nie mogą jedne być ważniejsze od drugich.

Poziome są często uściśleniem pionowych, np linia bezwarunkowego zatrzymania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znak A7 dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony. Czerwony citroen zostawił ją z tyłu już jakieś 50 metrów za sobą, więc nabrał pierwszeństwa do przejazdu przez jezdnię, którą porusza się czarny mercedes.

 

Jakiego pierwszeństwa nabrał? Co Ty bierzesz?  I twierdzisz, że to wszystko zgodnie z wymalowanymi bohomazami?

Znaki A7 oba pojazdy zostawiły dawno za sobą, oba przejechały przez najbliższą jezdnię, której znak A7 dotyczy, więc czerwony zmienia pas. Resztę pewnie doskonale znasz.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaki A7 oba pojazdy zostawiły dawno za sobą, oba przejechały przez najbliższą jezdnię, której znak A7 dotyczy

 

Nie twierdzisz chyba, że czarny mercedes, który minął jezdnię 5 metrów temu jest w takiej samej sytuacji jak czerwony citroen, który minął jezdnię 50 metrów temu?

 

 

więc czerwony zmienia pas.

 

Czerwony nie zmienia pasa. Czerwony citroen wykonuje manewr skrętu w lewo poruszając się jezdnią z pierwszeństwem przejazdu. Dlatego mercedes powinien mu ustąpić pierwszeństwa jako wyjeżdżający z drogi podporządkowanej.

 

Nie bez powodu mieszkańcy okolic będąc na miejscu czarnego mercedesa przepuściliby czerwonego citroena, co ma potwierdzenie we wcześniejszych wpisach tego wątku. Z tego co czytam, to wypadki zdarzają się wyłącznie z przyjezdnymi, którzy próbują cwaniakować i wysnuwać wnioski dotyczące pierwszeństwa przejazdu na podstawie linii prowadzących. Problem w tym, że pierwszeństwo przejazdu wyznaczają nie linie prowadzące, a znaki umieszczone przed wjazdem na rondo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Znaki A7 oba pojazdy zostawiły dawno za sobą, oba przejechały przez najbliższą jezdnię, której znak A7 dotyczy, więc czerwony zmienia pas. Resztę pewnie doskonale znasz.

 

znak A7 dotyczy układu na skrzyżowaniu, a nie tylko najbliższej jezdni. Jeżeli byłoby inaczej to każdy kierunek ruchu, na tym czymś rondo przypominającym. miałby osobne znaki - a tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znak A7 dotyczy układu na skrzyżowaniu, a nie tylko najbliższej jezdni. Jeżeli byłoby inaczej to każdy kierunek ruchu, na tym czymś rondo przypominającym. miałby osobne znaki - a tak nie jest.

 

Jesteś w błędzie.

 

ROZPORZNDZENIE MINISTROW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 31 lipca 2002 r.

w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

 

Par 4.

5. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega o skrzyżowaniu z droga z pierwszeńtwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed ktora został umieszczony.

 

 

Jak jedziesz drogą podporządkowaną i chcesz przeciąć dwie jezdnie (jedna z ruchem w prawo, druga w lewo), to przed wjazdem na pierwszą jezdnię (gdy samochody nadjeżdżają z lewej strony) masz kielnię A-7, a przed wjazdem na drugą jezdnię (gdy samochody nadjeżdżają z prawej strony) obowiązuje zasada prawej ręki, więc i tak musisz ustąpić przejazdu, nawet jak nie ma znaku.

 

No chyba, że jesteś na odpowiednio oznaczonym rondzie (ruch okrężny i kielnia - tak jak w przedmiotowym temacie), gdzie pierwszeństwo na drugiej jezdni mają pojazdy zjeżdżające z ronda, czyli czerwony citroen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzisz chyba, że czarny mercedes, który minął jezdnię 5 metrów temu jest w takiej samej sytuacji jak czerwony citroen, który minął jezdnię 50 metrów temu?

 

 

Tak twierdzę, nawet, gdyby to nie było 5, a 0,5m. Jeśli jest inaczej, podaj przepis mówiący o tym, że pojazd, który minął A7 ileś tam metrów temu jest nadrzędnym w stosunku do pojazdu, który taki znak minął 5 metrów wstecz. Inaczej nie umiem określić tak pokrętnego tłumaczenia.

 

 

Czerwony nie zmienia pasa. Czerwony citroen wykonuje manewr skrętu w lewo poruszając się jezdnią z pierwszeństwem przejazdu. Dlatego mercedes powinien mu ustąpić pierwszeństwa jako wyjeżdżający z drogi podporządkowanej.

 

Czyli twierdzisz, że:

- czerwony nie zmienia pasa, bo ma linie prowadzące (których ciągłości ja nie widzę, no ale nic...);

- czerwony jest na drodze z pierwszeństwem

- czarny, mimo tego, że jest na tej samej "wysokości" co czerwony, jest podporządkowany.

OK, to teraz określ, proszę, czy czarny jest już na rondzie, czy nie jest, bo sam się już w tym gubię... :bzik:

 

 

Nie bez powodu mieszkańcy okolic będąc na miejscu czarnego mercedesa przepuściliby czerwonego citroena, co ma potwierdzenie we wcześniejszych wpisach tego wątku. Z tego co czytam, to wypadki zdarzają się wyłącznie z przyjezdnymi, którzy próbują cwaniakować i wysnuwać wnioski dotyczące pierwszeństwa przejazdu na podstawie linii prowadzących. Problem w tym, że pierwszeństwo przejazdu wyznaczają nie linie prowadzące, a znaki umieszczone przed wjazdem na rondo.

 

Co uważają i robią okoliczni mieszkańcy, średnio mnie obchodzi do momentu, gdy nie zachodzi "konflikt interesów".

Interesuje mnie jeszcze "orzecznictwo" policji (pewnie też lokalnej :phi: ), kto okazuje się winnym ew. kolizji...?

 

Edit: odnośnie linii na tym "rondzie": są to linie P-3:

 

4. Znak P-3 „linia jednostronnie przekraczalna” oznacza zakaz przejeżdżania przez tą linię od strony linii ciàgłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.

 

No to jak: jest zmiana pasa, czy jej nie ma...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważmy, że na rondzie wszyscy mają kielnię na wjeździe.

Częsty problem jest z dwoma pojazdami znajdującymi się rondzie - który ma pierwszeństwo - ten który wcześniej wjechał? Chyba jednak wtedy obowiązują zasady jak przy zmianie pasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romano, znak P-3 ma dwie formy P-3a (długie linie, krótkie przerwy) i P-3b (linie i przerwy tego samego rozmiaru). Obydwa znaki mają identyczne znaczenie w zakresie zakazu przekraczania od strony linii ciągłej. Ale od strony przerywanej mają inne znaczenie oraz cel stosowania.

 

Na tym rondzie są znaki P-3b, czyli o równych wymiarach linii i przerw. A jako takie mają analogiczne znaczenie do znaku P-1d (linia prowadząca wąska), czyli linii prowadzących mających za zadanie pomóc ustalić kierowcom tor jazdy.

 

Zapoznaj się z przykładami na stronie http://www.znaki-drogowe.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=46&Itemid=53 Najedź myszką na znaki i poczytaj co znaczą. A potem jako człowiek inteligentny znajdź analogie i wyciągnij wnioski. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważmy, że na rondzie wszyscy mają kielnię na wjeździe.

Częsty problem jest z dwoma pojazdami znajdującymi się rondzie - który ma pierwszeństwo - ten który wcześniej wjechał? Chyba jednak wtedy obowiązują zasady jak przy zmianie pasa.

 

Potraktuj rondo jako serię skrzyżowań. Jeśli czerwony citroen wjechał swoim wjazdem, to potem trafia na drogę (z której wyjeżdżał czarny merc) dochodzącą z prawej strony, ale oznaczoną znakiem A-7. Więc mercedes mając kielnię powinien ustąpić czerwonemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w błędzie.

 

ROZPORZNDZENIE MINISTROW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 31 lipca 2002 r.

w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

 

Par 4.

5. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega o skrzyżowaniu z droga z pierwszeńtwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed ktora został umieszczony.

 

 

Jak jedziesz drogą podporządkowaną i chcesz przeciąć dwie jezdnie (jedna z ruchem w prawo, druga w lewo), to przed wjazdem na pierwszą jezdnię (gdy samochody nadjeżdżają z lewej strony) masz kielnię A-7, a przed wjazdem na drugą jezdnię (gdy samochody nadjeżdżają z prawej strony) obowiązuje zasada prawej ręki, więc i tak musisz ustąpić przejazdu, nawet jak nie ma znaku.

 

No chyba, że jesteś na odpowiednio oznaczonym rondzie (ruch okrężny i kielnia - tak jak w przedmiotowym temacie), gdzie pierwszeństwo na drugiej jezdni mają pojazdy zjeżdżające z ronda, czyli czerwony citroen.

 

ok, czuję się doedukowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym rondzie są znaki P-3b, czyli o równych wymiarach linii i przerw. A jako takie mają analogiczne znaczenie do znaku P-1d (linia prowadząca wąska), czyli linii prowadzących mających za zadanie pomóc ustalić kierowcom tor jazdy. A potem jako człowiek inteligentny znajdź analogie i wyciągnij wnioski. ;)

 

W tym konkretnym przypadku są linie P-3b, tak, masz rację, ale nie rozumiem, dlaczego mam się doszukiwać w nich analogii do linii P-1d ?

Gdyby ktoś chciał namalować te ostatnie, to by je namalował, ale są inne i nimi się zajmijmy.

Skoro w dalszym ciągu twierdzisz, że czerwony nie zmienia pasa (mimo, że przekracza linię rozdzielającą pasy), to może należało by uzupełnić malowanie w miejscu zajmowanym przez czarnego o znaki P-13 ? Wtedy już nie powinno być wątpliwości, co malarz - tapeciarz miał na myśli, sięgając po pędzel... :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierujący którym autem (na środku zdjęcia) ma wg Was pierwszeństwo: czarny mercedes, czy czerwony Citroen ?

na wjeździe znajdują się znaki A7 i C12.

Wszystkie problemy z rondami biorą się z dezinformacji typu "jak jeździmy na rondzie" tymczasem należy zapomnieć słowo "rondo", trzymać się przepisów i wszystko staje się jaśniejsze.

Traktujmy rondo jako zespół skrzyżowań i stosujmy się do znaków pionowych i poziomych.

Znak A7 ostrzega o tym, żeby ustąpić pierwszeństwa - ale przecież nie na całym rondzie.

Znak C12 informuje o tym, że skrzyżowanie jest o ruchu okrężnym, żeby komuś nie przyszło do głowy skręcić w lewo w jezdnię pod prąd.

Wg mnie pierwszeństwo ma czarny merc, bo obaj są już w ruchu okrężnym, a czerwony citroen musi zmienić pas i przekroczyć linię.

Poprzestańmy na tym że Citroen zmienia pas, a Mercedes nie zmienia.

"obaj są już w ruchu okrężnym" - co to niby znaczy? NIC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Zdjęcie zapewne jest "poprawiane" przez autora, bo na mapie Google  linie są starte, a ciągła nie może przecinać pasa ruchu do jazdy na wprost . W rzeczywistości była tam zapewne przerywana  linia naprowadzająca. Zasada jest taka, że z lewego pasa skręcamy na pas lewy, ze środkowego na środkowy,itd.,  czyli bez zmiany pasa ruchu w stosunku do zajmowanego przed skrętem.  Każdy skręt to zmiana KIERUNKU JAZDY, a nie pasa ruchu. Nie ma w prawie pojęcia  - równoczesną zmianą pasa ruchu ze skrętem. Każdy manewr musi być wykonany osobno i zawczasu i wyraźnie zasygnalizowany. Można skręcić zajmując inny pas tylko wtedy, gdy w obrębie skrzyżowania lub przełączki nie wyznaczono pasów ruchu, gdy na konkretny pas ruchu prowadzi kierującego linia prowadząca, lub gdy pasy ruchu biegną prostopadle od pasa ruchu z którego skręcamy. A jak to jest na zdjęciu? W lewo ze środkowego pasa ruchu skręca czerwony samochód i jest prowadzony na prawy pas drogi poprzecznej którym porusza się nadjeżdżający z jego prawej strony jadący na wprost pojazd czarny. Zgodnie z art. 25.1 i art. 25.3 p.r.d. czerwony ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa czarnemu.  Gdyby pojazd czerwony zastosował się do art. 22.2.2 p.r.d. i mając wolny lewy pas ruchu z niego skręcał w lewo kończąc skręt na lewym pasie ruchu drogi poprzecznej nie miał by dylematu kto ma pierwszeństwo. Środkowy pas ruchu przeznaczony do skrętu w lewo jest pasem "dodatkowym" służącym poprawie przepustowości.  Gdyby czerwony nie skręcał lecz jechał na wprost do zjazdu, to wtedy by miał pierwszeństwo przed czarnym wynikające ze znaku A-7. Warto tu zaznaczyć, że pokazane RONDO nie jest w rozumieniu prawa "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym", czyli tylko takim na którym obowiązuje organizacja ruchu o polskiej nazwie RUCH OKRĘŻNY (brak strzałek na wlotach i pasy ruchu biegnące tak jak to pokazuje piktogram znaku C-12 JEDYNIE OKRĘŻNIE). Przy tej organizacji ruchu wszystkie pojazdy jadą względem siebie równolegle. Wtedy jadący pasem wewnętrznym by dostać się na pas zewnętrzny musi ZMIENIĆ PAS RUCHU wg art. 22.4 i 22.5 p.r.d.. Tu zjazd to jazda na wprost dozwolona każdym pasem ruchu, a na "skrzyżowaniu o ruchu okrężnym" to zawsze skręt w prawo dozwolony tylko z zewnętrznego pasa ruchu. Więcej o rondach tutaj http://mrerdek1.blogspot.com/post-194865-0-18907700-1450739979_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W uzupełnieniu opisu skrętu w lewo. Czarny pojazd na lewym pasie jadący do zjazdu może skręcić w lewo na dowolny pas  drogi poprzecznej, gdyż dopiero od jego pasa ruchu wyznaczono pasy ruchu na drodze poprzecznej. NIE WYKONUJE DWÓCH MANEWRÓW RÓWNOCZEŚNIE (skrętu i zmiany pas ruchu). post-194865-0-16296700-1450741645_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można skręcić zajmując inny pas tylko wtedy, gdy w obrębie skrzyżowania lub przełączki nie wyznaczono pasów ruchu,

 

 

A czemuż to nie mogę zmienić pasa na skrzyżowaniu, gdy jest wyznaczony linią przerywaną?

 

 

Zgodnie z art. 25.1 i art. 25.3 p.r.d. czerwony ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa czarnemu.

 

 

A czy skrzyżowanie, to przecięcie pasów? Czy dróg? Dlaczego chcesz stosować ten przepis już wewnątrz skrzyżowania?

 

Czyli bez znaczenia ma, kto ma znak ustąp pierwszeństwa przed skrzyżowaniem? Te przepisy zupełnie nie mają tu zastosowania. Kto ma pierwszeństwo tu zależy od art. 22 ust. 4

 

 

Gdyby pojazd czerwony zastosował się do art. 22.2.2 p.r.d.

 

 

Ciekawe masz poglądy. Ale nie spójne ze sobą. Dla kogo zatem jest ten pas, którym porusza się czerwony? Dla nikogo? No bo, jak twierdzisz, nie można zmienić pasa na skrzyżowaniu, ale też nie można pojechać ze środkowego pasa w lewo.

 

 

że pokazane RONDO nie jest w rozumieniu prawa "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym",

 

 

To co robi ze skrzyżowania skrzyżowanie o ruchu okrężnym? Nie znak C12 który wg autora wątku tam stoi?

 

 

na wjeździe znajdują się znaki A7 i C12.

 

 

 

na "skrzyżowaniu o ruchu okrężnym" to zawsze skręt w prawo dozwolony tylko z zewnętrznego pasa ruchu.

 

 

Serio? I tylko z jednego? Podasz podstawę prawną?

 

1&srcw=1024&srch=768&dstw=1024&dsth=768

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie zapewne jest "poprawiane" przez autora, bo na mapie Google  linie są starte

 

Absolutnie nie.

 

Na zdjęciu jest obecny stan, a w google maps i street view z przed 2 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie.Na zdjęciu jest obecny stan, a w google maps i street view z przed 2 lat

Jeśli nie Ty poprawiałeś zdjęcie to znaczy, że pozbawieni wiedzy o ruchu drogowym malarze odtwarzający oznakowanie popełnili kardynalny błąd rysując linię jednostronnie przekraczalną (ciągłą od strony wjazdu pojazdów z drogi poprzecznej) w poprzek pasa ruchu przeznaczonego do jazdy na wprost . Ciekawe kto odbierał te roboty i jak można było pozostawić takie oznakowanie? Szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawę już miesiąc temu zgłosiłem do zarządu dróg i ... mieli się tym zająć.

Całe zamieszanie wyniknęło gdy przy rozbudowie ronda dodano miejscami jeden pas kosztem wyspy środkowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.