Skocz do zawartości

Silnik Opel 1.4 Turbo opinie.


Pepcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. 

Jako, że na kąciku Opla nie wiele się dzieje zapytam tu ;)

 

W styczniu odbieram nową Corsę E z silnikiem 1.4 T 100 KM. Z tego co doczytałem to ta seria silników jeździ między innymi w Insigni i ma tam bodaj 140 KM. Czy ktoś z was ma doświadczenia z tymi silnikami i mógłby napisać o mocnych i słabych stronach jednostki?

Jak z rozrządem bo ponoć siedzi tam łańcuch? Jak spalanie, osiągi itp? Jak podatność na modyfikacje  :)

 

Z góry dziękuję !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli silnik ma 100 KM , to jest to B14XER  - ten nie ma turbo !!

Silnik z turbiną ma 120 lub 140 KM w zależności od oprogramowania

Wygląda na to że faktycznie jest tam łańcuch rozrządu

Co do reszty się nie wypowiadam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli silnik ma 100 KM , to jest to B14XER  - ten nie ma turbo !!

Silnik z turbiną ma 120 lub 140 KM w zależności od oprogramowania

Wygląda na to że faktycznie jest tam łańcuch rozrządu

Co do reszty się nie wypowiadam

 

 

 

Turbo 100KM

http://www.topgear.com.pl/testy/opel-corsa-1-4-turbo-wplyw-adama-test/5wfke1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli silnik ma 100 KM , to jest to B14XER  - ten nie ma turbo !!

Silnik z turbiną ma 120 lub 140 KM w zależności od oprogramowania

Wygląda na to że faktycznie jest tam łańcuch rozrządu

Co do reszty się nie wypowiadam

 

 

Ma turbo, w corsie E występuje silnik 1.4 T 100 km i 200 Nm momentu i o tego właśnie pytałem. W Corsie D był montowany silnik wolnossący 1.4 100 KM bez T :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. 

Jako, że na kąciku Opla nie wiele się dzieje zapytam tu ;)

Z góry dziękuję !

 

To ja coś dorzucę. Na podstawie eksploatacji samochodów służbowych / prywatnych w GM Tychy.

 

Silnik 1,4 NEL

 

Problem z kolektorem dolotowym http://www.auto-krak.pl/category/kolektory/

2 wymiany gwarancyjne - koszt kolektora zintegrowanego z MAPsensorem to coś 3500 zł ;]

W jednym egzemplażu przekładnia kierownicza.

No i sławetna 6-biegowa skrzynia M32, która była montowana w niektórych wersjach 120 KM i większości 140 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma turbo, w corsie E występuje silnik 1.4 T 100 km i 200 Nm momentu i o tego właśnie pytałem. W Corsie D był montowany silnik wolnossący 1.4 100 KM bez T :)

Racja - doczytałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to przypadkiem nie sa fiatowskie silniki tjet 120 / 140 KM ?

Nie, to są silniki GM (1364ccm). Poza tym t-jet (1368ccm) fiata występował w mocach 120 i 150, a nie 140. 140 to był Multi-Air

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. 

Jako, że na kąciku Opla nie wiele się dzieje zapytam tu ;)

 

W styczniu odbieram nową Corsę E z silnikiem 1.4 T 100 KM. 

Zabiłeś mi ćwieka muszę powiedzieć z tymi 100KM

...w tych 140 konnych silniczkach w początkowej fazie siadał osprzęt pompy wody (znam przypadek z Merivy i Astry) ale teraz ponoć już to wyeliminowali Czy będzie dotyczył twojego silnika... :-O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabiłeś mi ćwieka muszę powiedzieć z tymi 100KM

...w tych 140 konnych silniczkach w początkowej fazie siadał osprzęt pompy wody (znam przypadek z Merivy i Astry) ale teraz ponoć już to wyeliminowali Czy będzie dotyczył twojego silnika... :-O

 

Obecne siliniki 1,4T to w zasadzie cakowicie nowa konstrukcja z wtryskiem bezposrednim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,4 NEL

 

Problem z kolektorem dolotowym http://www.auto-krak.pl/category/kolektory/

2 wymiany gwarancyjne - koszt kolektora zintegrowanego z MAPsensorem to coś 3500 zł ;]

 

No i sławetna 6-biegowa skrzynia M32, która była montowana w niektórych wersjach 120 KM i większości 140 KM.

 

A14NET (NEL)

 

ASO bardzo często niepotrzebnie wymieniało kolektor. Błędy P1101 były też powodowane jakością paliwa - na to jest biuletyn i aktualizacja softu (tylko dla kilku krajów, w tym PL). MAP sensor w A14NET nie jest wcale zintegrowany z kolektorem dolotowym. Problemem jest to, że kolektor w katalogu nie wystepuje (nie występował) jako osobna część, tylko w komplecie z przepustnicą - stąd idiotyczna cena. Fakt - nadmierne zużycie oleju poprzez uszkodzenie zaworka w kolektorze i regulatora ciśnienia było problemem, ale kolektor przeprojektowano na początku 2011 roku i zdaje się że od tego czasu problem się nie pojawia. 

 

Skrzynia M32 - też w sumie tragedii nie ma. Nie jest najtrwalsza, czasem fabryka oleju poskąpi (u mnie gdzieś z 0,5l za mało) ale w sumie do corsy i tak najsensowniejsze rozwiązanie. Jeździłem dwoma egzemplarzami ze skrzynią 5ką i było zdecydowanie za głośno powyżej 110, brakowało 6tki. Wiem że to nie jest samochód na długie trasy, ale jednak i tak większości nie stać na osobne miejskie wozidło. 

 

B14NEL to prawdopodobnie nowy aluminiowy blok silnika Poza tym, że ma turbo i małą popjemność, nie wiem w jakim stopniu jest zbliżony do poprzednika. Nowa konstrukcja może się równać nowe problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzedniej fabryce mieliśmy Merivę B 1.4T 120KM.

Każdy (nie wyłączając mnie), kto pierwszy raz usiadł za kółkiem zaraz po starcie odruchowo szukał dźwigni ręcznego (upsss... elektryczny), by sprawdzić czy aby na pewno jest zwolniony. : rotfl:

Oczywiście ku radości kolegi z prawego fotela (przyzwyczajonego już do osiągów tego bolidu). ;]

Ale fakt, że o żadnych problemach z  tym autem nie słyszałem. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A14net 1,4t 140KM - obecnie mam 39kkm, poki co wszystko bez zarzutu, mocy wystarcza, spalanie nieco wysokie, bo 9,5 w miescie i 6,5 w trasie, ale gazu nie skapie, a auto wazy 1,4 tony. Silniczek bardzo cichy, preacuje kulturalnie, budzi sie powyzej 1500obr. i bez opoznienia reaguje na pedal gazu. Co wazne spalanie nie rosnie drastycznie przy dynamicznej jezdzie wzgledem jazdy o kropelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe :-)

Moja waży 1205 kg z silnikiem Z13DTJ 75KM

Nie chodzi to naprawdę źle jak na tą masę i silnik :-)

Jakie masz średnie spalanie z tym silnikiem? Jak ten zestaw sprawuje się na trasie (autostrada i wyższe prędkości?) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. 

Jako, że na kąciku Opla nie wiele się dzieje zapytam tu ;)

 

W styczniu odbieram nową Corsę E z silnikiem 1.4 T 100 KM. Z tego co doczytałem to ta seria silników jeździ między innymi w Insigni i ma tam bodaj 140 KM. Czy ktoś z was ma doświadczenia z tymi silnikami i mógłby napisać o mocnych i słabych stronach jednostki?

Jak z rozrządem bo ponoć siedzi tam łańcuch? Jak spalanie, osiągi itp? Jak podatność na modyfikacje  :)

 

Z góry dziękuję !

 

1,4T i 100KM - chyba źle poczytałeś :hmm:

mam 1,4T 120KM (B14NEL) i sprawuje się dobrze, pracuje bardzo płynnie i z kulturą

przeglądy co 30tys km

można polecić szczególnie, że silnik współpracuje z fabryczną instalacją lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4T i 100KM - chyba źle poczytałeś :hmm:

mam 1,4T 120KM (B14NEL) i sprawuje się dobrze, pracuje bardzo płynnie i z kulturą

przeglądy co 30tys km

można polecić szczególnie, że silnik współpracuje z fabryczną instalacją lpg

Nosz kurcze, wystarczy wejść na konfigurator corsy i można wyczytać że dostępna jest z silnikiem :

 

        B 1.4T NEJ, 75 kW / 100 KM Start/Stop, 6-biegowa manualna.

 

Rzeczywiscie Corsa D miala silnik 1.4T 120KM, ale czy to jest ten sam silnik...

Tak samo, obecnie oferują Corse E z silnikiem 1.4 XEL, 66 kW / 90 KM, a Corsa D także miała silnik 1.4 90KM ale XEP.

Podsumowująć niby między 90 KM a 100KM to niewiele ale podejrzewam że T troche powietrza dopompuje i będzie sie to lepiej zbierało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosz kurcze, wystarczy wejść na konfigurator corsy i można wyczytać że dostępna jest z silnikiem :

 

        B 1.4T NEJ, 75 kW / 100 KM Start/Stop, 6-biegowa manualna.

 

Rzeczywiscie Corsa D miala silnik 1.4T 120KM, ale czy to jest ten sam silnik...

Tak samo, obecnie oferują Corse E z silnikiem 1.4 XEL, 66 kW / 90 KM, a Corsa D także miała silnik 1.4 90KM ale XEP.

Podsumowująć niby między 90 KM a 100KM to niewiele ale podejrzewam że T troche powietrza dopompuje i będzie sie to lepiej zbierało

Zbiera się dużo lepiej, elastyczność jest bez porównania. Mam okazję jeździć czasem Corsą D z 1.4 100 KM NA i mówiąc szczerze to nie jedzie. Turbo daje 200 Nm i to od jakiś 1500-1700 obr/min. Bardzo odpowiada mi charakterystyka silników o nawet małej pojemności, ale z doładowaniem. Jeździ się tym podobnie jak nowoczesnymi T Dieslami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem kilka elementów tego silnika (B14NEJ) w katalogu części i np.blok, głowica, tłoki, turbosprężarka, kolektor ssący. Elementy te są zamienne z tymi z silnika A14NET (140KM Astra J). Jest zatem szansa na podciągnięcie go pod 140-160 KM.

Silniki te miały jakiś problem z pompą oleju, bo wprowadzono do niej zestaw naprawczy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem kilka elementów tego silnika (B14NEJ) w katalogu części i np.blok, głowica, tłoki, turbosprężarka, kolektor ssący. Elementy te są zamienne z tymi z silnika A14NET (140KM Astra J). Jest zatem szansa na podciągnięcie go pod 140-160 KM.

 

NIe wykastrowali go przypadkiem z intercoolera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem kilka elementów tego silnika (B14NEJ) w katalogu części i np.blok, głowica, tłoki, turbosprężarka, kolektor ssący. Elementy te są zamienne z tymi z silnika A14NET (140KM Astra J). Jest zatem szansa na podciągnięcie go pod 140-160 KM.

Silniki te miały jakiś problem z pompą oleju, bo wprowadzono do niej zestaw naprawczy.

 

Z tego co pamiętam do silniki z końcówką "J" miały programowo obniżoną moc :hmm: ale w tych nowych seriach, mam na myśli A i B, mogli coś jeszcze pozmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz średnie spalanie z tym silnikiem? Jak ten zestaw sprawuje się na trasie (autostrada i wyższe prędkości?) 

 

Może ciężko sobie to wyobaźić ale jeździmy tym autem (3 drzwi) do pracy 50 km. Spalanie w 5 osób i jakieś tam torby( nic ciężkiego) to średnia 5 - 5,20 litra /100.

Ale ruszam w miare dynamicznie żeby nie być zawalidrogą. Jak się jeździ spokojnie do 90 k/h to można zejść do 4,5 litra. Autostrada 140 idzie ok ale jest głośno i to przeszkadza. Predkość max 165 km/h

Powiem tak - nie jest to demon prędkości wiadomo,  wszystko zależy kto czym jeździ/ł i do czego to porównuje. Jeżdze tym autem 6 lat. Zrobiłem nim 150 tys. nic poważnego w nim się nie zepsuło. Na trasie nie nawalił ani razu. Teraz szukam jednak czegoś mocniejszego/większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A14net 1,4t 140KM - obecnie mam 39kkm, poki co wszystko bez zarzutu, mocy wystarcza, spalanie nieco wysokie, bo 9,5 w miescie i 6,5 w trasie, ale gazu nie skapie, a auto wazy 1,4 tony. Silniczek bardzo cichy, preacuje kulturalnie, budzi sie powyzej 1500obr. i bez opoznienia reaguje na pedal gazu. Co wazne spalanie nie rosnie drastycznie przy dynamicznej jezdzie wzgledem jazdy o kropelce.

 

To ciśniesz go ładnie, u mnie średnie spalanie 7,2 litra/100km. I to w budzie kombi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ciężko sobie to wyobaźić ale jeździmy tym autem (3 drzwi) do pracy 50 km. Spalanie w 5 osób i jakieś tam torby( nic ciężkiego) to średnia 5 - 5,20 litra /100.

Ale ruszam w miare dynamicznie żeby nie być zawalidrogą. Jak się jeździ spokojnie do 90 k/h to można zejść do 4,5 litra. Autostrada 140 idzie ok ale jest głośno i to przeszkadza. Predkość max 165 km/h

Powiem tak - nie jest to demon prędkości wiadomo,  wszystko zależy kto czym jeździ/ł i do czego to porównuje. Jeżdze tym autem 6 lat. Zrobiłem nim 150 tys. nic poważnego w nim się nie zepsuło. Na trasie nie nawalił ani razu. Teraz szukam jednak czegoś mocniejszego/większego.

Zastanawiałem się nad dieslem, niestety ta wersja, którą bym chciał czyli 95 KM jest zdecydowanie za droga, a słabsza z tego co piszesz nie spełni moich wymagań. Spalanie w okolicach 5 l jest ok, w zasadzie tyle średnio pali moje Twingo 1.5 DCi po remapie w Cinsoft , przy spokojnej jeździe potrafię zejść w trasie do okolic 4 l , ale już jazda autostradowa ....masakra bo potrafi spalić 7,5 l ON ;) tu ewidentnie winna jest krótka skrzynia biegów. Przypuszczam, że przy takim silniku jaki masz u siebie było by podobnie. Taka ciekawostka - jechałem ostatnio trasę 700 km 3 letnim mercedesem z serii zdaje się G nie pamiętam dokładnie modelu, ale ponad 2 T masy silnik zdaje się 2.2 CDi, 4x4, automat i byłem w szoku jak mało to spala. Przy spokojnej jeździe wychodziło około 6 l ON przy autostradowej z prędkościami 150-160 km/h nie przekraczało 8. Średnia od nowości 7,4 l szok ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie z rodziny SGE https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Small_Gasoline_Engine

The LE2 is the direct injection 1.4L turbocharged variant of the SGE engine, with a 74mm bore and 81.3mm stroke for a total capacity of 1399cc. Compression ratio is 10.0:1 and the engine can run on regular grade gasoline. The LE2 is also be paired with Start-Stop technology in some vehicles.

 

Z tym, że Oplowskie oznaczenie pewnie będzie inne.

Mój 1,8 z Korei jest oznaczony 2H0, a w Europie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz sprawdzić jaki jest kod silnika w nowej astrze k dla 1.4T 150 KM?

B14XFT. Bezpośredni wtrysk.

 

Cytat ze strony klubowej Astry:

B14XFT - 4-cylindrowy brat silnika B10XFT. Posiada aluminiowy kadłub z żeliwnymi tulejami cylindrowymi i aluminiową głowicę zintegrowaną z kolektorem wydechowym.

Rezultatem jest zmniejszenie masy i szybsza reakcja turbosprężarki. Napęd rozrządu realizowany jest łańcuchem. Drugi łańcuch napędza pompę oleju. W przeciwieństwie do mniejszego brata, ten nie posiada wałka wyrównoważającego. Ma natomiast zmienne fazy rozrządu dla dolotu i wydechu. Wał korbowy jest kuty ze stali, korbowody to proszkowe spieki, a tłoki - o specjalnie wymodelowanych denkach - są wykonane z nadeutektycznego stopu aluminium (większa zawartość krzemu w stopie zmniejsza rozszerzalność cieplną tłoka).

Podobnie jak cała rodzina silników sidi, również ten został zaprojektowany z naciskiem na cichą pracę i wyposażony w szereg  rozwiązań mających zmniejszyć emisję hałasu.

Moc maks. 110 kW (150 KM)/5600 obr/min.

Moment maks. 245 Nm/2000 obr/min.

B14XFL - słabsza wersja silnika B14XFT. Zmiany mocy dokonano poprzez modyfikację oprogramowania sterującego silnikiem.

Moc maks. 92 kW (125 KM)/5600 obr/min.

Moment maks. 245 Nm/2000 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M32.

 

jesteś pewny? W reklamach twierdzili, że wszystko jest nowe i lżejsze w tym silniki i skrzynie. Dziś oglądałem nową astrę w salonie. Pierwszy opel, który naprawdę mi się podoba. Z zewnątrz wygląda świetnie, w środku bardzo przyjemny, super kierownica, dosyć mała i dobrze leżąca w rękach, w ogóle wnętrze fajnie zrobione. Ale jeżeli faktycznie tam siedzi M32 to nie będę rozważał tego auta jako następcy Bravo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewny? W reklamach twierdzili, że wszystko jest nowe i lżejsze w tym silniki i skrzynie. Dziś oglądałem nową astrę w salonie. Pierwszy opel, który naprawdę mi się podoba. Z zewnątrz wygląda świetnie, w środku bardzo przyjemny, super kierownica, dosyć mała i dobrze leżąca w rękach, w ogóle wnętrze fajnie zrobione. Ale jeżeli faktycznie tam siedzi M32 to nie będę rozważał tego auta jako następcy Bravo ;]

To te słynne skrzynie, które potrafią się rozsypać same z siebie? Czy ja aby w Cromie 1.9 MJTD podobnej nie miałem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to te, jednak ostatnio byl watek na ten temat i wnioski byly takie ze po pierwsze aut z ta skrzynia sa miliony, a sypie sie maly procent z tego, po drugie po 2012 stosuja do niej lepszy olej oraz zmodernizowali obudowe, co byc moze w znaczym stopniu zazegnalo problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.