Tomrad Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Koledze w służbowym Hyundai i20 1,2 benzyna z 2013r serwis zdiagnozował konieczność wymiany katalizatora. Auto słabło, brak mocy. Zawieziony na lawecie do ASO. Trochę dziwne w aucie o przebiegu 70kkm, ale jeszcze dziwniejszy jest kosztorys na ponad 10000 zł w tym koszt samego kata 9000zł. Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Cos widze ze w i20 te katy non stop padaja. Czesto nawet dochodzi do awarii silnika. W pracy co chwile robimy glowice po takiej awarii. Podobno zle sa skonstruowalen katy. Auto na gwarancji? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 15 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Niby na gwarancji, ale któryś przegląd był z poślizgiem kilku tys. km i serwis już kombinuje by się wypiąć. Miałeś taki przypadek czyli to nie jednostkowa sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Cos widze ze w i20 te katy non stop padaja. Czesto nawet dochodzi do awarii silnika. W pracy co chwile robimy glowice po takiej awarii. Podobno zle sa skonstruowalen katy. Auto na gwarancji? Aut z których lat dotyczy problem? Jak pad katalizatora wpływa na awarię głowicy? Przez wzrost temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Koledze w służbowym Hyundai i20 1,2 benzyna z 2013r serwis zdiagnozował konieczność wymiany katalizatora. Auto słabło, brak mocy. Zawieziony na lawecie do ASO. Trochę dziwne w aucie o przebiegu 70kkm, ale jeszcze dziwniejszy jest kosztorys na ponad 10000 zł w tym koszt samego kata 9000zł. Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta Za oryginalny calkiem "normalna". Niech sobie wspawa uniwersalny za 4-5 stowek i bedzie po klopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Aut z których lat dotyczy problem? Jak pad katalizatora wpływa na awarię głowicy? Przez wzrost temperatury? Zatkany wydech i spaliny sie cofaja, temperatura cisnienie etc. Co do lat aut zazwyczaj do byly 2013 w gore to co widzialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Niby na gwarancji, ale któryś przegląd był z poślizgiem kilku tys. km i serwis już kombinuje by się wypiąć. Miałeś taki przypadek czyli to nie jednostkowa sprawa Co chwike z serwisu hyundaia dostajemy takie rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 a nie mozna go wyciac i po sprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 a nie mozna go wyciac i po sprawie? Według prawa nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 a nie mozna go wyciac i po sprawie? Wyciac nie ale wspawac uniwersalny jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Niezbyt, w SX4 kosztował bodajże 1500, zrobili w ramach gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Za oryginalny calkiem "normalna". Niech sobie wspawa uniwersalny za 4-5 stowek i bedzie po klopocie O ile nie jest zintegrowany z kolektorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 W bosch serwisie w kielcach wymieniali w firmowym i20 na regenerowany za 2400zl, auto 212 tys km., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Wyciac nie ale wspawac uniwersalny jak najbardziej. tam jest kat zintegrowany z kolektorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 tam jest kat zintegrowany z kolektorem No ale przecież to nie jest odlew, ani wytłoczka, tylko kat jest do kolektora spawany (przynajmniej takie widuję pod maskami). Skoro ktos już raz to kiedyś spawał, to chyba drugi raz też się da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 ASO ma taką a nie inną część zamienną. Nie będzie spawać z kawałków. Poza ASO to inna rozmowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 No ale przecież to nie jest odlew, ani wytłoczka, tylko kat jest do kolektora spawany (przynajmniej takie widuję pod maskami). Skoro ktos już raz to kiedyś spawał, to chyba drugi raz też się da? dokladnie nie wiem jak to jest, ale kolektory to nie zwykla stal i migomatgem to ciezko sie spawa i lubi pękać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 ASO ma taką a nie inną część zamienną. Nie będzie spawać z kawałków. Poza ASO to inna rozmowa. Jasna sprawa, odniosłem się do sytuacji, gdy gwarancja tego nie obejmie - wtedy chyba nie będzie zbyt wielu chętnych do zakupu części zamiennej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Koledze w służbowym Hyundai i20 1,2 benzyna z 2013r serwis zdiagnozował konieczność wymiany katalizatora. Auto słabło, brak mocy. Zawieziony na lawecie do ASO. Trochę dziwne w aucie o przebiegu 70kkm, ale jeszcze dziwniejszy jest kosztorys na ponad 10000 zł w tym koszt samego kata 9000zł. Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta Do Grande Punto kosztowal jakis czas temu ok. 2500, ale nie slyszalem, zeby komus padl przy takim przebiegu. Ale wiadomo to Fiat, wiec co przeglad trzeba alternator wymienic Sporo katow pada tez w Suzuki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 tam jest kat zintegrowany z kolektoremJak prawie wszedzie teraz. Niemniej, tak jak piszesz, sa tlumikarze, ktorzy wymieniaja bebechy w takich smietnikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 15 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Do Grande Punto kosztowal jakis czas temu ok. 2500, ale nie slyszalem, zeby komus padl przy takim przebiegu. Ale wiadomo to Fiat, wiec co przeglad trzeba alternator wymienic Sporo katow pada tez w Suzuki Dla mnie nie do przyjęcia jest pad katalizatora po takim przebiegu bez winy użytkownika.Poza tym co uzasadnia tak wysoką cenę?Zaczynam mieć coraz większy dystans do marki Hyundai/Kia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Niezbyt, w SX4 kosztował bodajże 1500, zrobili w ramach gwarancji. nigdy w zyciu tyle nie kosztował... cena do pierwszych egzemplarzy produkcji węgierskiej 4545,89zł netto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Koledze w służbowym Hyundai i20 1,2 benzyna z 2013r serwis zdiagnozował konieczność wymiany katalizatora. Auto słabło, brak mocy. Zawieziony na lawecie do ASO. Trochę dziwne w aucie o przebiegu 70kkm, ale jeszcze dziwniejszy jest kosztorys na ponad 10000 zł w tym koszt samego kata 9000zł. Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta Nie jest to normalne. Mam w firmie kilka (dużo ) Hyundai i20 1,2 benzyna z 2013r czyli takie jak Twój i przebiegi po 3 latach to średnio 150kkm a czesto i wieksze (chyba najwiekszy to 180kkm) i zadnych tego typu problemów nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Może Lpg nie maja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Może Lpg nie maja? Te u mnie? kazdy na LPG fabrycznym od nowosci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta 7600 calkiem niedawno kosztował do hultaja coupe 2.0 To ustrojstwo jest takie drogie bo jest polaczone z kolektorem wydechowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Dla mnie nie do przyjęcia jest pad katalizatora po takim przebiegu bez winy użytkownika.Poza tym co uzasadnia tak wysoką cenę? Zaczynam mieć coraz większy dystans do marki Hyundai/Kia. Katalizator w ogóle NIGDY nie powinien padać, jak sama nazwa wskazuje. Jedynie uszkodzenie mechaniczne albo jakaś wada "wrodzona". W normalnych autach katalizator jest częścią niewymienną przez cały okres użytkowania. A Hyundai/Kia to generalnie kupa, wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Zatkany wydech i spaliny sie cofaja, temperatura cisnienie etc. Co do lat aut zazwyczaj do byly 2013 w gore to co widzialem. To dobrze, mam "prawie" na stanie takiego ale starszego z 2010r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Nie jest to normalne. Mam w firmie kilka (dużo ) Hyundai i20 1,2 benzyna z 2013r czyli takie jak Twój i przebiegi po 3 latach to średnio 150kkm a czesto i wieksze (chyba najwiekszy to 180kkm) i zadnych tego typu problemów nie ma... Jakieś większe awarie miały te auta? Ja sie tam trzyma łańcuch rozrządu? Chyba że w tych nowszych jest pasek, te co ja kojarze ~2010r były na łańcuchach. Jak z LPG, chodzi bez problemu na fabrycznej instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Dla mnie nie do przyjęcia jest pad katalizatora po takim przebiegu bez winy użytkownika.Poza tym co uzasadnia tak wysoką cenę? Zaczynam mieć coraz większy dystans do marki Hyundai/Kia. mi w i30 w aso za padnięty moduł elektrycznego wspomagania, bo zintegrowany z kolumną, wołali 8 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Jakieś większe awarie miały te auta? Ja sie tam trzyma łańcuch rozrządu? Chyba że w tych nowszych jest pasek, te co ja kojarze ~2010r były na łańcuchach. Jak z LPG, chodzi bez problemu na fabrycznej instalacji? Awarii zadnych, poza eksploatacja w dość męczących warunkach miejskich więc sprzęgła lecą, poza tym nic szczególnego. Jakies tam drobnostki typu osłony przegubów. Reszta to rzeczy eksploatacyjne. "Moim" jeżdzę od roku , przejechalem 50kkm (od 90kkm do 140kkm przebiegu auta) i w serwisie bywa tylko na przeglądach, nie miał żadnej usterki. LPG fabryczny bezproblemowo, ale przeglądy robimy co 10kkm, filtr gazu itp, wiec wszystko zadbane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 U mnie też katalizator zawolali 8 tysi netto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 mi w i30 w aso za padnięty moduł elektrycznego wspomagania, bo zintegrowany z kolumną, wołali 8 tys Wyglada, ze Hyundai wyrasta na najdrozsza marke. Noe chce byc nudny, ale znow do Fiata kolumna ze wspomaganiem kosztuje nie wiecej niz 3000 zl. Z uwagi na rozpoznanie terenu mozna wymienic padnieta czesc za kwote nie przekraczajaca 1000 zl. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Katalizator w ogóle NIGDY nie powinien padać, jak sama nazwa wskazuje. Jedynie uszkodzenie mechaniczne albo jakaś wada "wrodzona". W normalnych autach katalizator jest częścią niewymienną przez cały okres użytkowania. A Hyundai/Kia to generalnie kupa, wiadomo. A to zależy jaki katalizator. Znam przypadki padu kata po zatanowaniu byle jakiego paliwa. U znajomego w Skodzie się stopił i został kawałek wielkości baterii R20, który dzwonił w obudowie katalizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 A to zależy jaki katalizator. Znam przypadki padu kata po zatanowaniu byle jakiego paliwa. U znajomego w Skodzie się stopił i został kawałek wielkości baterii R20, który dzwonił w obudowie katalizatora. W Matizie mi wydmuchało. Tłumikarz po wycięciu stwierdził, że tak czystej rury jeszcze nie widział... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Awarii zadnych, poza eksploatacja w dość męczących warunkach miejskich więc sprzęgła lecą, poza tym nic szczególnego. Jakies tam drobnostki typu osłony przegubów. Reszta to rzeczy eksploatacyjne. "Moim" jeżdzę od roku , przejechalem 50kkm (od 90kkm do 140kkm przebiegu auta) i w serwisie bywa tylko na przeglądach, nie miał żadnej usterki. LPG fabryczny bezproblemowo, ale przeglądy robimy co 10kkm, filtr gazu itp, wiec wszystko zadbane. No to rzeczywiście dosyć dobrze to wygląda 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Wyglada, ze Hyundai wyrasta na najdrozsza marke. Noe chce byc nudny, ale znow do Fiata kolumna ze wspomaganiem kosztuje nie wiecej niz 3000 zl. Z uwagi na rozpoznanie terenu mozna wymienic padnieta czesc za kwote nie przekraczajaca 1000 zl. mimo, że nie musiałem wymieniać w końcu to na allegro kupiłem komplet za 600 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Te u mnie? kazdy na LPG fabrycznym od nowosci... Te nowe czy stare i20? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 nigdy w zyciu tyle nie kosztował... cena do pierwszych egzemplarzy produkcji węgierskiej 4545,89zł netto Jak znajdę jakiś papier to sprawdzę może coś pomieszałem, ale w głowie mam kwotę 1.5k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Te nowe czy stare i20? Wyglada że te nowe i20 od 2013r. Z drugiej strony ciekawe że na lpg nie mają problemu z katalizatorem, a na noPb problem jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 w taki sposob w latach 90 padl mi katalizator w CC700, ale tam byl gaznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Te nowe czy stare i20? 2013. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 2013. Oj to wspolczuje. Jezdzilem takim na Malcie tragedia jakich malo. Za to tym nowym jestem pozytywnie zaskoczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Oj to wspolczuje. Jezdzilem takim na Malcie tragedia jakich malo. Za to tym nowym jestem pozytywnie zaskoczony. Nowym nie jezdzilem. Ale ten 2013 mimo super wyposazenia to jest katastrofa w porównaniu do mojego Audi 2002, wnętrze, wykonanie, brak komfortu. Zresztą - tak mają wszystkie "nowe" auta klasy B.... jest tragedia w porównaniu do porządnych aut nastoletnich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Nowym nie jezdzilem. Ale ten 2013 mimo super wyposazenia to jest katastrofa w porównaniu do mojego Audi 2002, wnętrze, wykonanie, brak komfortu. Zresztą - tak mają wszystkie "nowe" auta klasy B.... jest tragedia w porównaniu do porządnych aut nastoletnich. Wokół klamek drzwi pojawia się korozja czy ten temat poprawili w tych wersjach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Wokół klamek drzwi pojawia się korozja czy ten temat poprawili w tych wersjach? Wokół klamek nie zauwazylem, ale na przedniej i tylnej klapie sie pojawia miejscami. 3 letnie auto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Ten nowy I20 fajny - dużo ładniejszy w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 O ile nie jest zintegrowany z kolektorem To i tak zrobienie kolektora pod ten uniwersalny kat zamknie się w tysiaku-półtorej a nie w 10 tysia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Wokół klamek nie zauwazylem, ale na przedniej i tylnej klapie sie pojawia miejscami. 3 letnie auto... ' Dramat, dla pocieszenia może nie Twojego to "prestiże" tez rdzewieją Nie jestem gołosłowny, na własne oczy widziałem kolegi A6 z 2008r i "ruda" na tylnej klapie nad rejestracją. No ale to auto 8-letnie a nie 3 latek Mój kierownik do tamtego roku miał Octavie z 2007r, tam to już dramat było i jego zaprawki no ale skoda nie "prestiż". Mój "dziadek" przy tej skodzie pod względem korozji to był rodzyn i 4 lata starszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 ' Dramat, dla pocieszenia może nie Twojego to "prestiże" tez rdzewieją Nie jestem gołosłowny, na własne oczy widziałem kolegi A6 z 2008r i "ruda" na tylnej klapie nad rejestracją. No ale to auto 8-letnie a nie 3 latek Mój kierownik do tamtego roku miał Octavie z 2007r, tam to już dramat było i jego zaprawki no ale skoda nie "prestiż". Mój "dziadek" przy tej skodzie pod względem korozji to był rodzyn i 4 lata starszy. Coraz gorsze auta robią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.