Skocz do zawartości

Katalizator do i20 - 9000zł


Tomrad

Rekomendowane odpowiedzi

Koledze w służbowym Hyundai  i20 1,2 benzyna z 2013r serwis zdiagnozował konieczność wymiany katalizatora. Auto słabło, brak mocy. Zawieziony na lawecie do ASO.  Trochę dziwne w aucie o przebiegu 70kkm, ale jeszcze dziwniejszy jest kosztorys na ponad 10000 zł w tym koszt samego kata 9000zł.

Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta :totalszok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos widze ze w i20 te katy non stop padaja. Czesto nawet dochodzi do awarii silnika. W pracy co chwile robimy glowice po takiej awarii. Podobno zle sa skonstruowalen katy. Auto na gwarancji?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos widze ze w i20 te katy non stop padaja. Czesto nawet dochodzi do awarii silnika. W pracy co chwile robimy glowice po takiej awarii. Podobno zle sa skonstruowalen katy. Auto na gwarancji?

 

Aut z których lat dotyczy problem? Jak pad katalizatora wpływa na awarię głowicy? Przez wzrost temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze w służbowym Hyundai  i20 1,2 benzyna z 2013r serwis zdiagnozował konieczność wymiany katalizatora. Auto słabło, brak mocy. Zawieziony na lawecie do ASO.  Trochę dziwne w aucie o przebiegu 70kkm, ale jeszcze dziwniejszy jest kosztorys na ponad 10000 zł w tym koszt samego kata 9000zł.

Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta :totalszok:

 

Za oryginalny calkiem "normalna".

Niech sobie wspawa uniwersalny za 4-5 stowek i bedzie po klopocie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aut z których lat dotyczy problem? Jak pad katalizatora wpływa na awarię głowicy? Przez wzrost temperatury?

Zatkany wydech i spaliny sie cofaja, temperatura cisnienie etc.

Co do lat aut zazwyczaj do byly 2013 w gore to co widzialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby na gwarancji, ale któryś przegląd był z poślizgiem kilku tys. km i serwis już kombinuje by się wypiąć.

Miałeś taki przypadek czyli to nie jednostkowa sprawa :hmm:

Co chwike z serwisu hyundaia dostajemy takie rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest kat zintegrowany z kolektorem

 

No ale przecież to nie jest odlew, ani wytłoczka, tylko kat jest do kolektora spawany (przynajmniej takie widuję pod maskami). Skoro ktos już raz to kiedyś spawał, to chyba drugi raz też się da?  :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież to nie jest odlew, ani wytłoczka, tylko kat jest do kolektora spawany (przynajmniej takie widuję pod maskami). Skoro ktos już raz to kiedyś spawał, to chyba drugi raz też się da?  :hmm:

dokladnie nie wiem jak to jest, ale kolektory to nie zwykla stal i migomatgem to ciezko sie spawa i lubi pękać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO ma taką a nie inną część zamienną.

Nie będzie spawać z kawałków.

Poza ASO to inna rozmowa.

 

Jasna sprawa, odniosłem się do sytuacji, gdy gwarancja tego nie obejmie - wtedy chyba nie będzie zbyt wielu chętnych do zakupu części zamiennej... :totalszok::phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze w służbowym Hyundai i20 1,2 benzyna z 2013r serwis zdiagnozował konieczność wymiany katalizatora. Auto słabło, brak mocy. Zawieziony na lawecie do ASO. Trochę dziwne w aucie o przebiegu 70kkm, ale jeszcze dziwniejszy jest kosztorys na ponad 10000 zł w tym koszt samego kata 9000zł.

Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta :totalszok:

Do Grande Punto kosztowal jakis czas temu ok. 2500, ale nie slyszalem, zeby komus padl przy takim przebiegu. Ale wiadomo to Fiat, wiec co przeglad trzeba alternator wymienic ;]

Sporo katow pada tez w Suzuki ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Grande Punto kosztowal jakis czas temu ok. 2500, ale nie slyszalem, zeby komus padl przy takim przebiegu. Ale wiadomo to Fiat, wiec co przeglad trzeba alternator wymienic ;]

Sporo katow pada tez w Suzuki ;)

Dla mnie nie do przyjęcia jest pad katalizatora po takim przebiegu bez winy użytkownika.Poza tym co uzasadnia tak wysoką cenę?

Zaczynam mieć coraz większy dystans do marki Hyundai/Kia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze w służbowym Hyundai  i20 1,2 benzyna z 2013r serwis zdiagnozował konieczność wymiany katalizatora. Auto słabło, brak mocy. Zawieziony na lawecie do ASO.  Trochę dziwne w aucie o przebiegu 70kkm, ale jeszcze dziwniejszy jest kosztorys na ponad 10000 zł w tym koszt samego kata 9000zł.

Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta :totalszok:

 

Nie jest to normalne. Mam w firmie kilka (dużo ;] ) Hyundai i20 1,2 benzyna z 2013r czyli takie jak Twój i przebiegi po 3 latach to średnio 150kkm a czesto i wieksze (chyba najwiekszy to 180kkm) i zadnych tego typu problemów nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalna cena za katalizator w dzisiejszych autach ? Przecież to 1/4 wartości nowego auta :totalszok:

7600 calkiem niedawno kosztował do hultaja coupe 2.0 ;)

To ustrojstwo jest takie drogie bo jest polaczone z kolektorem wydechowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie do przyjęcia jest pad katalizatora po takim przebiegu bez winy użytkownika.Poza tym co uzasadnia tak wysoką cenę?

Zaczynam mieć coraz większy dystans do marki Hyundai/Kia.

 

Katalizator w ogóle NIGDY nie powinien padać, jak sama nazwa wskazuje. Jedynie uszkodzenie mechaniczne albo jakaś wada "wrodzona". W normalnych autach katalizator jest częścią niewymienną przez cały okres użytkowania.

A Hyundai/Kia to generalnie kupa, wiadomo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne. Mam w firmie kilka (dużo ;] ) Hyundai i20 1,2 benzyna z 2013r czyli takie jak Twój i przebiegi po 3 latach to średnio 150kkm a czesto i wieksze (chyba najwiekszy to 180kkm) i zadnych tego typu problemów nie ma...

 

Jakieś większe awarie miały te auta? Ja sie tam trzyma łańcuch rozrządu? Chyba że w tych nowszych jest pasek, te co ja kojarze ~2010r były na łańcuchach. Jak z LPG, chodzi bez problemu na fabrycznej instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie do przyjęcia jest pad katalizatora po takim przebiegu bez winy użytkownika.Poza tym co uzasadnia tak wysoką cenę?

Zaczynam mieć coraz większy dystans do marki Hyundai/Kia.

 mi w i30 w aso za padnięty moduł elektrycznego wspomagania, bo zintegrowany z kolumną, wołali 8 tys  ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś większe awarie miały te auta? Ja sie tam trzyma łańcuch rozrządu? Chyba że w tych nowszych jest pasek, te co ja kojarze ~2010r były na łańcuchach. Jak z LPG, chodzi bez problemu na fabrycznej instalacji?

 

Awarii zadnych, poza eksploatacja w dość męczących warunkach miejskich więc sprzęgła lecą, poza tym nic szczególnego. Jakies tam drobnostki typu osłony przegubów. Reszta to rzeczy eksploatacyjne. "Moim" jeżdzę od roku , przejechalem 50kkm (od 90kkm do 140kkm przebiegu auta) i w serwisie bywa tylko na przeglądach, nie miał żadnej usterki.

 

LPG fabryczny bezproblemowo, ale przeglądy robimy co 10kkm, filtr gazu itp, wiec wszystko zadbane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w i30 w aso za padnięty moduł elektrycznego wspomagania, bo zintegrowany z kolumną, wołali 8 tys ;l

Wyglada, ze Hyundai wyrasta na najdrozsza marke. Noe chce byc nudny, ale znow do Fiata kolumna ze wspomaganiem kosztuje nie wiecej niz 3000 zl. Z uwagi na rozpoznanie terenu mozna wymienic padnieta czesc za kwote nie przekraczajaca 1000 zl.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator w ogóle NIGDY nie powinien padać, jak sama nazwa wskazuje. Jedynie uszkodzenie mechaniczne albo jakaś wada "wrodzona". W normalnych autach katalizator jest częścią niewymienną przez cały okres użytkowania.

A Hyundai/Kia to generalnie kupa, wiadomo. 

A to zależy jaki katalizator. Znam przypadki padu kata po zatanowaniu byle jakiego paliwa. U znajomego w Skodzie się stopił i został kawałek wielkości baterii R20, który dzwonił w obudowie katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zależy jaki katalizator. Znam przypadki padu kata po zatanowaniu byle jakiego paliwa. U znajomego w Skodzie się stopił i został kawałek wielkości baterii R20, który dzwonił w obudowie katalizatora.

 

W Matizie mi wydmuchało. Tłumikarz po wycięciu stwierdził, że tak czystej rury jeszcze nie widział... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awarii zadnych, poza eksploatacja w dość męczących warunkach miejskich więc sprzęgła lecą, poza tym nic szczególnego. Jakies tam drobnostki typu osłony przegubów. Reszta to rzeczy eksploatacyjne. "Moim" jeżdzę od roku , przejechalem 50kkm (od 90kkm do 140kkm przebiegu auta) i w serwisie bywa tylko na przeglądach, nie miał żadnej usterki.

 

LPG fabryczny bezproblemowo, ale przeglądy robimy co 10kkm, filtr gazu itp, wiec wszystko zadbane. 

 

No to rzeczywiście dosyć dobrze to wygląda :oki: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada, ze Hyundai wyrasta na najdrozsza marke. Noe chce byc nudny, ale znow do Fiata kolumna ze wspomaganiem kosztuje nie wiecej niz 3000 zl. Z uwagi na rozpoznanie terenu mozna wymienic padnieta czesc za kwote nie przekraczajaca 1000 zl.

mimo, że nie musiałem wymieniać w końcu  to na allegro kupiłem komplet za 600 zł  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to wspolczuje. Jezdzilem takim na Malcie tragedia jakich malo. Za to tym nowym jestem pozytywnie zaskoczony.

 

Nowym nie jezdzilem. Ale ten 2013 mimo super wyposazenia to jest katastrofa w porównaniu do mojego Audi 2002, wnętrze, wykonanie, brak komfortu.

 

Zresztą - tak mają wszystkie "nowe" auta klasy B.... jest tragedia w porównaniu do porządnych aut nastoletnich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowym nie jezdzilem. Ale ten 2013 mimo super wyposazenia to jest katastrofa w porównaniu do mojego Audi 2002, wnętrze, wykonanie, brak komfortu.

 

Zresztą - tak mają wszystkie "nowe" auta klasy B.... jest tragedia w porównaniu do porządnych aut nastoletnich. 

Wokół klamek drzwi pojawia się korozja czy ten temat poprawili  w tych wersjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wokół klamek nie zauwazylem, ale na przedniej i tylnej klapie sie pojawia miejscami. 3 letnie auto...

'

Dramat, dla pocieszenia może nie Twojego to "prestiże" tez rdzewieją :no:  Nie jestem gołosłowny, na własne oczy widziałem kolegi A6 z 2008r i "ruda"  na tylnej klapie nad rejestracją. No ale to auto 8-letnie a nie 3 latek :oki: Mój kierownik do tamtego roku miał Octavie z 2007r, tam to już dramat było i jego zaprawki ;l  no ale skoda nie "prestiż". Mój "dziadek" przy tej skodzie pod względem korozji to był rodzyn i 4 lata starszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'

Dramat, dla pocieszenia może nie Twojego to "prestiże" tez rdzewieją :no:  Nie jestem gołosłowny, na własne oczy widziałem kolegi A6 z 2008r i "ruda"  na tylnej klapie nad rejestracją. No ale to auto 8-letnie a nie 3 latek :oki: Mój kierownik do tamtego roku miał Octavie z 2007r, tam to już dramat było i jego zaprawki ;l  no ale skoda nie "prestiż". Mój "dziadek" przy tej skodzie pod względem korozji to był rodzyn i 4 lata starszy.

 

Coraz gorsze auta robią  :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.