Skocz do zawartości

Wyposażenie dodatkowe - fanaberia czy standard


electrofinger

Rekomendowane odpowiedzi


Zawieszenie magnetyczne o ile sie nie mylę to w Europie możesz tylko dostać w Ferrari 458.

 

Zawieszenie magnetyczne, jak to nazywasz, to jest amortyzator z cieczą magnetorezystywną (opatentowany i oferowany przez Delphi jako MagnaRide), stosowany dosłownie w kilku modelach samochodów. Ma parę zalet i parę wad, z których największą jest brak trybu "failsafe" - w momencie uszkodzenia połączenia elektrycznego amortyzator jest miękki jak poduszka, co np. podczas jazdy z dużą prędkością jest niezbyt pożądane :-) )

Pozostali producenci stosują amortyzatory sterowane elektrycznie (przełącznik soft/hard/sport) lub elektronicznie (komputer steruje twardością tłumienia w trybie ciągłym na podstawie sygnałów z wielu czujników) gdzie zmiany sił tłumienia są realizowane poprzez zmianę restrykcji przepływu oleju za pomocą cewki elektrycznej. I tutaj jest łatwa możliwość implementacji trybu "failsafe", który w przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia elektrycznego przechodzi na dowolny, z góry ustalony stały poziom tłumienia.

 

W związku z powyższym nie rozpatrywałbym brak zawieszenia magnetycznego jako wadę, lecz wręcz zaletę :-)

Inna kwestia czy poprzez zawieszenie magnetyczne miałeś na myśli samo MagnaRide, czy ogólnie sterowane elektronicznie. Jeśli to drugie, to w EU jest oferowane jako opcja w większości kompaktów, i w zasadzie chyba we wszystkich pojazdach klasy "D".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,xymwq

MagnaRide jest przełomem w dziedzinie zawieszenia. Możliwość zmieniania twardości w ciagu 0.1 ms pozwala na zrealizowanie rozwiązań dotychczas nie do osiągnięcia. Np. możesz zrobić samochód który klei sie drogi jak pojazd z kamiennym zawieszeniem a jednocześnie jest komfortowy jak Cadillac. To powód dla którego Ferrari we wszystkich nowych modelach to instaluje. W porównaniu z innymi rozwiązaniami to niebo i ziemia.

P.S. Mylisz sie w sprawie awarii, ale o tym pozwolę ci doczytać żeby nie ułatwiać ci życia :)

Ten podpis tez mi sie znudził :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo gorzej te uturbione 4 cylindry dają sobie radę od V6?

To nie chodzi o to co ale jak. Jakiś czas temu dali mi jako zastępczy Mercedesa C300. Cztery cylindry i turbo. Tak, jedzie to w sensie przyspieszeń nje gorzej niz np. Lexus IS250. Ale trzęsie sie, warczy jak econobox i powoduje ze człowiek sie zastanawia po co wydał wiecej jak mógł kupić camry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HUD miałem w peugeocie.

amorki to raczej już ludzie słyszeli

Łatwe wysiadanie - to opcja z E38

Automatyczne hamowanie mam w Lexusie (PCS).

takze nie taka egzotyka.

Chodzi o to ze to wszystko jest jednocześnie. To tak jak kobieta - jedna ma ładna twarz, inna cycki a inna nogi. Ale dopiero jak to wszystko jest razem to mamy modelkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radia hd i satelitarne + telematyka (lokalizowanie samochodu, automatyczne wzywanie policji w razie awarii, zdalne otwieranie i zamykanie drzwi, wysyłanie info do navi itp. ) tez pewnie w kompaktach juz jest? To samo z navi połączona z info o pogodzie i ruchu i dynamicznie zmieniająca trasę w sytuacji korka?

Ten podpis tez mi sie znudził :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze to wszystko jest jednocześnie. To tak jak kobieta - jedna ma ładna twarz, inna cycki a inna nogi. Ale dopiero jak to wszystko jest razem to mamy modelkę :)

no niech jest. ale nie sugeruj, że o tych rzeczach to nawet "Kowalski nie słyszał" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radia hd i satelitarne + telematyka (lokalizowanie samochodu, automatyczne wzywanie policji w razie awarii, zdalne otwieranie i zamykanie drzwi, wysyłanie info do navi itp. ) tez pewnie w kompaktach juz jest? To samo z navi połączona z info o pogodzie i ruchu i dynamicznie zmieniająca trasę w sytuacji korka?

 

Po co zadajesz pytania retoryczne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niech jest. ale nie sugeruj, że o tych rzeczach to nawet "Kowalski nie słyszał" :)

 

Zauważyłem jeszcze jedną różnicę między zwykłymi samochodami a premium - w premium wszystko jest "lepsze" - lepszy system dźwiękowy (np. Mercedes żony ma Burmester a Corvette Bose), większy ekran nawigacji, większe tarcze hamulcowe, większe felgi, większy silnik, więcej mocy, lepsze wyposażenie standardowe, więcej opcji. A właśnie - w tym Twoim Lexusie założyli Mark Levinson czy jest ten badziewiasty, skrzeczący, standardowy system Lexusa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,xymwq

MagnaRide jest przełomem w dziedzinie zawieszenia. Możliwość zmieniania twardości w ciagu 0.1 ms pozwala na zrealizowanie rozwiązań dotychczas nie do osiągnięcia. Np. możesz zrobić samochód który klei sie drogi jak pojazd z kamiennym zawieszeniem a jednocześnie jest komfortowy jak Cadillac. To powód dla którego Ferrari we wszystkich nowych modelach to instaluje. W porównaniu z innymi rozwiązaniami to niebo i ziemia.

P.S. Mylisz sie w sprawie awarii, ale o tym pozwolę ci doczytać żeby nie ułatwiać ci życia :)

Ten podpis tez mi sie znudził :(

 

Jeśli mogę coś zasugerować, to byłbym ostrożny w przeciwstawianiu wiedzy praktycznej osoby która zawodowo zajmuje się wspomnianą tematyką na przeciw marketingowemu tekstowi powielanemu poprzez magazyny pokroju Auto Świat :-D

 

Że posłużę się Twoja retoryką - jak przeszukasz tutejsze forum to będziesz wiedział o czym mówię :-)

 

Pozdrawiam :-)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takich drobiazgów które są nietypowe:

- HUD

- zawieszenie z amortyzatorami magnetycznymi

- "łatwe wysiadanie" - kierownica się podnosi i odsuwa, krzesło się podnosi i rozkłada żeby było łatwiej wysiąść z samochodu

- automatyczne hamulce zapobiegające wjechaniu komuś w tyłek czy też skoszeniu pieszego

Reszta to w sumie nic ciekawego. W sumie to tak myśle ze dla mnie dwa podstawowe wymagania na "luksusowy" samochód to wystarczająca moc silnika i duża ilośc ułatwień życia dla kierowcy. Takie drobiazgi jak automatyczne światła czy wycieraczki czy klima czy hamulce czy otwieranie/zamykanie czy pamięć siedzeń, lusterek i kierownicy czy informowanie o sytuacji na drodze sa niezbędne żeby można było uznać pojazd za luksusowy. Nie wyobrażam sobie także samochodu bez skory w środku.

 

Hmm... opcję łatwego wysiadania mam w 16letnim samochodzie segmentu D, nietypowe to by może było w 1985...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... opcję łatwego wysiadania mam w 16letnim samochodzie segmentu D, nietypowe to by może było w 1985...

ale na pewno nie jest ona realizowana  poprzez 8 procesorów 16-rdzeniowych które dodatkowo są kontrolowane przez następne 4 procesory chłodzone cieczą tak jak w Mesiu Marka :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MagnaRide jest przełomem w dziedzinie zawieszenia. Możliwość zmieniania twardości w ciagu 0.1 ms pozwala na zrealizowanie rozwiązań dotychczas nie do osiągnięcia.

 

Miałem coś takiego w Golfie już w 2009 roku. DCC się to nazywało. :palacz: Zatem żadna rewolucja. Ale bardzo fajna opcja i żałuję, ze nie miałem możliwości dokupienia tego do Mazdy.

 

 

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCP to taki TomTom jest też w nowym Fiacie Tipo. Więc już dostają to nawet kompakty.  :ok:

 

A to już nie wiem. Pewnie tak. TomTom to sprzedaje jako usługi dodatkowe - "TomTom Live Services" - korki, pogoda, radary.

 

 

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już nie wiem. Pewnie tak. TomTom to sprzedaje jako usługi dodatkowe - "TomTom Live Services" - korki, pogoda, radary.

 

 

mar00ha

 

Może tak być. Ja mam taką full opcję TomToma w smartfonie. Notabene, za śmieszne pieniądze - niecałe 90zł za rok.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


- czujnik deszczu - jakby nie było czasówka lepsza. Spadnie kropla i wycieraczki latają jak szalone. Spadnie 1000 kropel i nic. Wycieraczki stoją jak zaklęte. Ten wynalazek akurat się średnio sprawdza...

W wiekszości ( a może we wszystkich) samochodach niestety tak działają... u mnie dodatkowo jak dzień jest wietrzny i sie kurzy to także sie włączają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o to co ale jak. Jakiś czas temu dali mi jako zastępczy Mercedesa C300. Cztery cylindry i turbo. Tak, jedzie to w sensie przyspieszeń nje gorzej niz np. Lexus IS250. Ale trzęsie sie, warczy jak econobox i powoduje ze człowiek sie zastanawia po co wydał wiecej jak mógł kupić camry.

Może popsuty dostałeś. Jechałem ostatnio V8 (Chrysler 300C HEMI), wcześniej V6 i R6 - żadna rewelacja w porównaniu do plebejskiego tsi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze jedną różnicę między zwykłymi samochodami a premium - w premium wszystko jest "lepsze" - lepszy system dźwiękowy (np. Mercedes żony ma Burmester a Corvette Bose), większy ekran nawigacji, większe tarcze hamulcowe, większe felgi, większy silnik, więcej mocy, lepsze wyposażenie standardowe, więcej opcji. A właśnie - w tym Twoim Lexusie założyli Mark Levinson czy jest ten badziewiasty, skrzeczący, standardowy system Lexusa?

Jest po środku. Mam audio od Sony. Nie seria, ale też nie MarkLevinson. Nie wiem czy w 2014 w IS pakowali Mark Levinson.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radia hd i satelitarne + telematyka (lokalizowanie samochodu, automatyczne wzywanie policji w razie awarii, zdalne otwieranie i zamykanie drzwi, wysyłanie info do navi itp. ) tez pewnie w kompaktach juz jest? To samo z navi połączona z info o pogodzie i ruchu i dynamicznie zmieniająca trasę w sytuacji korka?

Ten podpis tez mi sie znudził :(

 

No jest. :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo z navi połączona z info o pogodzie i ruchu i dynamicznie zmieniająca trasę w sytuacji korka?

Toż to w najtańszych smartfonach jest od dawna. Zaiste - technologia premium, dostępna dla wybrańców.

A te twoje nawigacje informują, gdzie są poustawiane patrole policyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam ten wątek juz dłuższy czas i tak.

brakuje mi w obecnym aucie:

- zawieszenia o regulowanej wysokosci i twardosci, bo zdarza mi sie jeździc po roznych drogach

- napędu 4x4

- kamery cofania (nie trawie czujników)

- systemu 4 kół skrętnych

co mam i bez tego sie nie obejde:

- radio mp3 z dowolnym złączem

czego nie potrzebuje:

- wszelakich wspomagaczy dla kierowcy w stylu ABS itp. spytacie dlaczego... lubie miec 110% kontroli nad autem i wybitnie mnie irytuje jak mi cos pomaga. staram sie jezdzic zawsze odrobine słabiej niz warunki pozwalaja i nie ma problemu.

- klimy... dwa przeziebienia wystarczyly abym sie skutecznie z niej wyleczyl

- z racji ze jestem minimalista to jak najmniej elektorniki i udogadniaczy, systemow bezkluczykowych itp...

to chyba tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


czego nie potrzebuje:
(...)
- klimy... dwa przeziebienia wystarczyly abym sie skutecznie z niej wyleczyl

Klima nie jest po to, żeby w aucie było zimno, lecz po to, żeby nie było gorąco. Nie należy też ustawiać nawiewów na siebie.

Gdy wyjaśniłem to kiedyś pewnemu osobnikowi, który podobnie narzekał na przeziębienia, od tamtej pory jakoś się nie przeziębia. A przy okazji też się nie poci w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Klima nie jest po to, żeby w aucie było zimno, lecz po to, żeby nie było gorąco. Nie należy też ustawiać nawiewów na siebie.

 

To Twoje zdanie. Moje zdanie jest właśnie takie, że klima ma walić lodem w pysk, aż cała twarz cierpnie od zimna, a sutki stają dęba. Przeziębień z tego powodu: 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Twoje zdanie. Moje zdanie jest właśnie takie, że klima ma walić lodem w pysk, aż cała twarz cierpnie od zimna, a sutki stają dęba. Przeziębień z tego powodu: 0.

Po 40 zmienisz zdanie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Twoje zdanie. Moje zdanie jest właśnie takie, że klima ma walić lodem w pysk, aż cała twarz cierpnie od zimna, a sutki stają dęba. Przeziębień z tego powodu: 0.

Nie, to nie jest moje zdanie, lecz fakt. To, że używasz klimy niezgodnie z zaleceniami i nie czujesz konsekwencji nie oznacza, że takie postępowanie jest słuszne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ludzi, którzy mają automatyczną, dwustrefową klimę, a i tak ustawione na minimum, czyli po obu stronach +16 *C, bo latem ma być szybko zimno :)

:) ja od kilku aut. ustawiam na wiosnę - i całe lato nie zmieniam, potem na jesien przestawiam i znowu cały sezon nie dotykam. 

 

producenci wiedzą jak oprogramować automaty, aby maksymalnie szybko nagrzały/schłodziły auto w sposób "bezobsługowy"... ale są twardziele, którzy lubią klikać jak mój teść (kupił odemnie focusa z 2strefowym automatem) i ZAWSZE miesza... jak z nim jadę sporadycznie, sam reguluje nawiew, temperaturę i CIĄGLE poprawia podczas jazdy... bo "automat nie będzie za niego decydował"... taka fachura, że ostatnio musiałem mu powiedzieć, żeby dobił czynnika bo przeciez ledwo chłodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem tego w starym aucie mam obecnie i bez tego ciężko by mi było jeździć autem, znaczy mniej wygodniej:

1. System bezkluczykowy - łapiesz za klamkę auto otwarte, odpalasz i jedziesz, wysiadasz auto się zamyka (myślałem, że to bajer aż do pierwszych zakupów gdzie niosłem dwie torby i nie musiałem szukac kluczyków)

2. Automatyczne światła - nie muszę myśleć auto myśli za mnie (98% idealnie dobiera)

3. Grzane siodła (w zimie niezbędne, a po treningu na basenie jeszcze bardziej jak się wsiada o 7 rano i jedzie do roboty)

4. Grzana przednia szyba (żałuję, że nie ma takich wszystkich szyb w aucie)

5. Klimatyzacja

 

ABS/ESP itd... są dla mnie zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ABS/ESP itd... są dla mnie zbędne.

 

Przeciez jezdzac normalnie nawet nie zauwazasz, ze masz ESP :facepalm:

Wiec w czym on Ci przeszkadza, ze uwazasz za zbedny....

Jestem prawie pewien, ze w sytuacji podbramkowej bez ESP zwiedzisz krajobraz a z ESP sa duze szanse, ze nic sie nie stanie :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez jezdzac normalnie nawet nie zauwazasz, ze masz ESP :facepalm:

Wiec w czym on Ci przeszkadza, ze uwazasz za zbedny....

Jestem prawie pewien, ze w sytuacji podbramkowej bez ESP zwiedzisz krajobraz a z ESP sa duze szanse, ze nic sie nie stanie :ok:

zauważasz... EGO cierpi przez samą świadomość :)

 

w sumie to w aucie typu Clio 1.2 to ESP bym srednio szukał i zwrocil uwagę. ale nie wyobrażam sobie jazdy RWD z automatem i +200KM bez tego... katorga na byle deszczu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) ja od kilku aut. ustawiam na wiosnę - i całe lato nie zmieniam, potem na jesien przestawiam i znowu cały sezon nie dotykam. 

 

producenci wiedzą jak oprogramować automaty, aby maksymalnie szybko nagrzały/schłodziły auto w sposób "bezobsługowy"... ale są twardziele, którzy lubią klikać jak mój teść (kupił odemnie focusa z 2strefowym automatem) i ZAWSZE miesza... jak z nim jadę sporadycznie, sam reguluje nawiew, temperaturę i CIĄGLE poprawia podczas jazdy... bo "automat nie będzie za niego decydował"... taka fachura, że ostatnio musiałem mu powiedzieć, żeby dobił czynnika bo przeciez ledwo chłodzi :)

Tez ubóstwiam szpeczjalisztów co maja automatyczne klimy i non stop mieszają kombinuja , bo za zimno, bo za głośno, bo za gorąco.

W firmowym Berlingo mieliśmy 2 strefowa klimę, póki ja prowadziłem to wszystkim pasowało (nie było innej opcji), po oddaniu go w rece kolegi to cały czas narzekał na klimę bo........... ale jak mu ustawiłem na "auto" to natychmiast przestawiał - i nie dało rady wyjaśnić jak to działa.

 

W moich autach ustawiam 2 razy w roku (tak jak Marek) i jest OK. Czasami żona poprzestawia bo nie dociera do niej że grzanie będzie dopiero po nagrazaniu silnika a nie natychmiast po zajęciu miejsca przy temperaturze -8

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez ubóstwiam szpeczjalisztów co maja automatyczne klimy i non stop mieszają kombinuja , bo za zimno, bo za głośno, bo za gorąco.

W firmowym Berlingo mieliśmy 2 strefowa klimę, póki ja prowadziłem to wszystkim pasowało (nie było innej opcji), po oddaniu go w rece kolegi to cały czas narzekał na klimę bo........... ale jak mu ustawiłem na "auto" to natychmiast przestawiał - i nie dało rady wyjaśnić jak to działa.

 

W moich autach ustawiam 2 razy w roku (tak jak Marek) i jest OK. Czasami żona poprzestawia bo nie dociera do niej że grzanie będzie dopiero po nagrazaniu silnika a nie natychmiast po zajęciu miejsca przy temperaturze -8

dokladnie. zwłaszcza ze teraz coraz czesciej mozesz sobie jeszcze wybrać "sposób pracy" typu soft/fast (dla nerwowych co to im hałas przeszkadza, albo tych chorowitych). pomijam w sklasie, gdzie mozesz sobie ustawić rodzaj strumienia powietrza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


1. System bezkluczykowy - łapiesz za klamkę auto otwarte, odpalasz i jedziesz, wysiadasz auto się zamyka (myślałem, że to bajer aż do pierwszych zakupów gdzie niosłem dwie torby i nie musiałem szukac kluczyków)
2. Automatyczne światła - nie muszę myśleć auto myśli za mnie (98% idealnie dobiera)

 

1. Otwieram bagażnik, zamykam auto kluczykiem/pilotem, wyciągam zakupy, zamykam bagażnik. Do zamknięcia bagażnika/drzwi i tak musisz użyć jakiejś części swojego ciała. Są bagażniki otwierane/zamykane na przycisk - ale to jeszcze mniejszość. I nie wiem czy jest to spięte z bezkluczykowym systemem, czyli jak klapa otwarta, a odchodzisz od auta, to samo domyka też klapę?

 

2. I problemem jest właśnie te 2% ;] Dla mnie odpalenie świateł jest tak samo naturalne jak przekręcenie kluczyka, też nie trzeba myśleć, bo obecnie w Polsce światła trzeba mieć włączone ZAWSZE = brak myślenia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez jezdzac normalnie nawet nie zauwazasz, ze masz ESP :facepalm:

Wiec w czym on Ci przeszkadza, ze uwazasz za zbedny....

Jestem prawie pewien, ze w sytuacji podbramkowej bez ESP zwiedzisz krajobraz a z ESP sa duze szanse, ze nic sie nie stanie :ok:

 

Możliwe ale ja nie jeżdżę jak waryjot więc mi są zbędne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Otwieram bagażnik, zamykam auto kluczykiem/pilotem, wyciągam zakupy, zamykam bagażnik. Do zamknięcia bagażnika/drzwi i tak musisz użyć jakiejś części swojego ciała. Są bagażniki otwierane/zamykane na przycisk - ale to jeszcze mniejszość. I nie wiem czy jest to spięte z bezkluczykowym systemem, czyli jak klapa otwarta, a odchodzisz od auta, to samo domyka też klapę?

 

2. I problemem jest właśnie te 2% ;] Dla mnie odpalenie świateł jest tak samo naturalne jak przekręcenie kluczyka, też nie trzeba myśleć, bo obecnie w Polsce światła trzeba mieć włączone ZAWSZE = brak myślenia. :)

 

1. Ja mając zakupy w rękach to i tak masz 1-2 palce w miarę wolne by otworzyć drzwi. DO zamykania służy łokieć popycham drzwi i odchodzę z zakupami auto się samo zamyka a nie gmeram po kieszeniach. Poza tym daj kobiecie auto z takim systemem to po 1 dniu nie będzie chciała mieć kluczyków bo nie musi pamiętać o jego zamykaniu.

 

2. Mam dzienne sprzężone z mijania, odpalam i mam dzienne jak się ściemnia mam mijania a i co najważniejsze nawet w nocy auto odpala na dziennych a po chwili się przełącza na mijania co wydłuża ich żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. I problemem jest właśnie te 2% ;] Dla mnie odpalenie świateł jest tak samo naturalne jak przekręcenie kluczyka, też nie trzeba myśleć, bo obecnie w Polsce światła trzeba mieć włączone ZAWSZE = brak myślenia. :)

Ale koledzy chyba mają na myśli automat zmieniający oświetlenie dzienne na mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ludzi, którzy mają automatyczną, dwustrefową klimę, a i tak ustawione na minimum, czyli po obu stronach +16 *C, bo latem ma być szybko zimno :)

znam człowieka - własciciela A6 od saloonu który od momentu zakupu ani razu nie pozwolił klimie sie włączyć.

Wsiadłem do jego auta jak miało 4 lata i na moja prośbę włączył klimę  - powiedział że to jest od nowości bodajże 6 raz jak jest ta klima włączona. Działała super ale po chwili ją wyłaczył bo jest na klimę alergiczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie temat co innym kierowcom jest potrzebne tylko Tobie.

 

Ale dopóki Ci się nie przyda możesz nie wiedzieć, że Ci jest potrzebne. Ja pierwszy raz zobaczyłem kontrolkę ESP na dość ciasnym zakręcie i wąskiej drodze. Jechałem normalnie (nawet trochę wolniej niż zwykle) i na łuku (bez dobrej widoczności) pojawił się na środku drogi przede mną samochód (gość chciał sobie złagodzić zakręt). Zwiedzałem pobocze i zobaczyłem mrugające ESP. Bez systemu prawdopodobnie nie wyprowadziłbym auta spokojnie na drogę, bo było mokro i ominąłem znak drogowy na centymetry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dopóki Ci się nie przyda możesz nie wiedzieć, że Ci jest potrzebne. Ja pierwszy raz zobaczyłem kontrolkę ESP na dość ciasnym zakręcie i wąskiej drodze. Jechałem normalnie (nawet trochę wolniej niż zwykle) i na łuku (bez dobrej widoczności) pojawił się na środku drogi przede mną samochód (gość chciał sobie złagodzić zakręt). Zwiedzałem pobocze i zobaczyłem mrugające ESP. Bez systemu prawdopodobnie nie wyprowadziłbym auta spokojnie na drogę, bo było mokro i ominąłem znak drogowy na centymetry.

Nie jest mi to potrzebne. Na komputerze pokazywala mi sie kontrolka tylko wtedy gdy sprowokowalem sytuacje w innym przypadku nie a w zimie jezdze z predkosciami jak w lecie jedynie zakrety smigam rozwaznie. Mi ESP ABS moga wyciagnac kosztem nizszej ceny lub innych bajerow.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłabiasz mnie

Wysłane z mojego MotoG3

 

Miałem Punto z 2000r bez Absu bez Esp a jeździłem dużo szybciej niż inni i nie było mi to potrzebne w rowie ani razu nie byłem ani na barierkach.

 

Są to rzeczy zbędne dla MNIE!!! zrozumcie dla mnie nie dla WAS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest mi to potrzebne. Na komputerze pokazywala mi sie kontrolka tylko wtedy gdy sprowokowalem sytuacje w innym przypadku nie a w zimie jezdze z predkosciami jak w lecie jedynie zakrety smigam rozwaznie. Mi ESP ABS moga wyciagnac kosztem nizszej ceny lub innych bajerow.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Trudno dyskutować z takimi argumentami. Ja kilkanaście lat jeżdżę samochodami, nigdy nie miałem wypadku. I o czym to świadczy? O niczym, jeżdżę rozważnie, ale też mam szczęście. Pierwszy raz pół roku temu przydało mi się ESP. Bez niego też bym przeżył, ale auto pewnie byłoby przytarte. Dlatego lepiej, że miałem ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest mi to potrzebne. Na komputerze pokazywala mi sie kontrolka tylko wtedy gdy sprowokowalem sytuacje w innym przypadku nie a w zimie jezdze z predkosciami jak w lecie jedynie zakrety smigam rozwaznie. Mi ESP ABS moga wyciagnac kosztem nizszej ceny lub innych bajerow.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Poziomu Twinsena w trollingu i tak nie osiągniesz

Wysłane z mojego MotoG3

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno dyskutować z takimi argumentami. Ja kilkanaście lat jeżdżę samochodami, nigdy nie miałem wypadku. I o czym to świadczy? O niczym, jeżdżę rozważnie, ale też mam szczęście. Pierwszy raz pół roku temu przydało mi się ESP. Bez niego też bym przeżył, ale auto pewnie byłoby przytarte. Dlatego lepiej, że miałem ESP.

 

Może mi się kiedyś przyda oby nie... Mam ale nigdy nie zadziałało u mnie więc dla mnie zbędne w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.