Pietro_M Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Panda z LPG, albo Punto II??? Trochę słabe porównanie komfortu tych aut do kompakta z końcówki lat 90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 szukaj zwykłej 1.8 bez T, po co Ci więcej problemów? http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-iv-1-8-125km-super-stan-gps-warto-szyberdach-klima-4elektryczne-szyby-ID6yxzq9.html Widzę, że kolega obeznany w silnikach VW, skoro poleca ten wynalazek, który od 1.8T jest słabszy, więcej pali w tych samych warunkach, jest "wynalazkiem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Tyle wystarczy? Niezły patent. Ciekawe czy nie wpływa negatywnie na dolną łapę i plecionkę wydechu. Ja mimo wszystko wolałbym założyć pakiet na bezdroża - dźwiga całą budę o 2cm a wszystko pod maską pozostaje jak w oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Ja bym powiedział że jest to Twoje subiektywne odczucie, bo obiektywny pomiar hałasu wykonany przez ADAC przy 130 km/h daje 69dB zarówno dla Golfa IV jak i Octavi I z silnikami diesla. Myślę, że to jest słowo klucz. Masz jakieś dane dla benzyny? Bo różnica w hałasie dla 2 octavii I gen z silnikiem np 1.9 tdi i 1.6 benz jest spora (oczywiście że subiektywna, bo nie doktoryzuję się w papierkach tylko jeżdżę). Wynika ona zapewne z zastosowanych przełożeń w skrzyniach i obrotów, które w benzynie przy 130-140 są już mocno wysokie, na tyle, że na autostradowej obwodnicy Mińska Maz mój wtedy 3 letni syn przy 140km/h pytał-"Tatku...a co tak buczy?":) Gdzie przy 180 w S80 nigdy się to nie zdarzało. Wszystko zależy od tego, jak ma to być użytkowane jak kolega ma lekką nogę i szybko nie jeździ (do 110) to octa będzie ok, natomiast nie sądzę by szukał 1.8 T do jeżdżenia delikatnie setką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Musisz poszukać na stronie ADAC, ale logika mówi że skoro weźmiesz takie same zestawy benzynowe silniki/skrzynie biegów ( a tak jest w przypadku bliźniaków Gofa i Octavii, to są dokładnie te same kody podzespołów) do w/w nadwozi to hałas wynikający z zespołu napędowego będzie taki sam. Nawet jak będzie 1 dB różnicy pomiędzy nimi to jest to totalnie niesłyszalne - niedowiarkom polecam odpalić Winampa i zrobić na kimś ślepy test odtwarzając muzykę z mikserem na 0 a później na -1 dB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Ja bym powiedział że jest to Twoje subiektywne odczucie, bo obiektywny pomiar hałasu wykonany przez ADAC przy 130 km/h daje 69dB zarówno dla Golfa IV jak i Octavi I z silnikami diesla. Przy 100 km/h Skoda jest nawet o 1 dB cichsza. Jakoś nie chce mi się wierzyć że sytuacja zmienia się diametralnie powyżej tej prędkości. Acta I robi się bardzo głośna powyżej 140 km/h - jeżdżę czasem 1,8T. W Toledo TDI jest subiektywnie ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Niezły patent. Ciekawe czy nie wpływa negatywnie na dolną łapę i plecionkę wydechu. Ja mimo wszystko wolałbym założyć pakiet na bezdroża - dźwiga całą budę o 2cm a wszystko pod maską pozostaje jak w oryginale. Głównie stosują to amatorzy "gleby i stensu", więc pewnie przeróbka plecionki to najmniejszy problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Widzę, że kolega obeznany w silnikach VW, skoro poleca ten wynalazek, który od 1.8T jest słabszy, więcej pali w tych samych warunkach, jest "wynalazkiem". ale nie ma turbo na wykończeniu lub po średnio udanej regenracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 W benzynie jest prosta w regeneracji turbiina bo nie ma zmiennej geometrii, dodatkowo ma obieg chłodzenia turbo płynem chłodniczym z dodatkową pompką, która działa po zgaszeniu auta. Jeździłem leonem 180km i w porównaniu do golfa 150km robił przeciąg... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Jako że lanos którym teraz pomykam już się kończy, w sumie ma prawo bo na budziku prawie 460 tysi będę potrzebował auta na dojazdy do pacy, miesięcznie przejeżdżam ok 3tyś km chcę by samochód był równie bezawaryjny jak lanos, tani w eksploatacji i żeby chciał jechać... Wymyśliłem że może by tak sobie golfa przytulić, jakąś czwórkę z 1.8 t pod maską, naczytałem sie że ta jednostka jest trwała, dobrze się zbiera, świetnie dogaduje się z gazoliną, a eksploatacja nie zrujnuje kieszeni bo autko bardzo popularne i części w kiosku ruchu można kupić . Z wymagań to standardowo klima i 5 drzwi, zakładany budżet ok "dycha" i ze dwa tysiące na start. Da radę? czy w zakładanym budżecie będzie ciężko? W opcji jeszcze a3, leon i octavia z tym samym silnikiem ale... a3 ciężko trafić 5 drzwi i jest droższe, leon droższy ale silnik mocniejszy, octavia trochę za duża (za długa) ale chyba najtańsza, ewentualnie... dość dużo jest golfów z silnikiem 2.3 v5 ale nic na temat tego silnika nie wiem, jest dość nie popularny i tak po prostu obawiam się go. Dobrze kombinuje z tym golfem czy szukać czegoś innego? miałem ten silnik w A4 B5. niby z potencjałem... ale bezsensowne 5 zawrów na cylinder - najbardziej leniwe konie jakie miałem... a chla jak dziki nie polecam... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Musisz poszukać na stronie ADAC, ale logika mówi że skoro weźmiesz takie same zestawy benzynowe silniki/skrzynie biegów ( a tak jest w przypadku bliźniaków Gofa i Octavii, to są dokładnie te same kody podzespołów) do w/w nadwozi to hałas wynikający z zespołu napędowego będzie taki sam. Nawet jak będzie 1 dB różnicy pomiędzy nimi to jest to totalnie niesłyszalne - niedowiarkom polecam odpalić Winampa i zrobić na kimś ślepy test odtwarzając muzykę z mikserem na 0 a później na -1 dB No właśnie niekoniecznie, wystarczy wygłuszenie maski, grodzi lepsze i już masz sporo ciszej w kabinie. Golfa IV benz nie miałem, tylko diesle, ale tam po 160-170 autostradami się jeździło normalnie, takie prędkości w octavii były już mocno upierdliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 No właśnie niekoniecznie, wystarczy wygłuszenie maski, grodzi lepsze i już masz sporo ciszej w kabinie. Golfa IV benz nie miałem, tylko diesle, ale tam po 160-170 autostradami się jeździło normalnie, takie prędkości w octavii były już mocno upierdliwe. Czyli w przypadku diesla wygłuszają Octavię tak jak Golfa (bo ma taki sam wynik pomiaru przy tych samych silnikach), a w benzynie to już gorzej? Z ciekawości sprawdziłem nr wygłuszenia grodzi, jest taki sam dla obydwu pojazdów , dalej mi się nie chce szukać ale czuję że większość części która jest użyta na tych samych elementach konstrukcyjnych które nie różnią się kształtem jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Mogę poprosić linka do tego o czym mówicie? Miałem Octavie 1, jedna nawet miała obniżony zawias i nigdy nie walnąłem miską. zależy z jakim silnikiem miałeś. 1.6 jest bardzo nisko. kolega, który ma warsztat, ostatnio mi powiedział, ze przynajmniej raz w tygodniu zmienia michy w octach i leonach, i też mi właśnie proponował podniesienie silnika, ale stwierdziłem, ze za duzo zabawy i po prostu juz nie będę wjeżdżał na krawężniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Czyli w przypadku diesla wygłuszają Octavię tak jak Golfa a w benzynie to już gorzej? gorzej, bo maska juz nie jest wygłuszona. nie bede sie kłócił, ale kumpel ma golfa 4 1.9 tdi i wcale u niego ciszej nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 gorzej, bo maska juz nie jest wygłuszona. nie bede sie kłócił, ale kumpel ma golfa 4 1.9 tdi i wcale u niego ciszej nie jest. Ale w GIV benzyniaku też nie ma wygłuszenia, więc dalej będzie tak samo głośno i tu i tu. zależy z jakim silnikiem miałeś. 1.6 jest bardzo nisko. kolega, który ma warsztat, ostatnio mi powiedział, ze przynajmniej raz w tygodniu zmienia michy w octach i leonach, i też mi właśnie proponował podniesienie silnika, ale stwierdziłem, ze za duzo zabawy i po prostu juz nie będę wjeżdżał na krawężniki Zawsze klekoty i wydawało mi się że o właśnie 1.9TDI ma najniżej michę ze względu na ciężki motor. Zainteresuj się tym pakietem o któym wspominałem, tulejki do mcphersonów kosztują groszę, trzeba tylko samemu dotoczyć z tworzywa dystanse tylnych sprężyn która wkłada się w gniazda w nadwoziu. Całość podniesie Ci auto jakieś +15mm - +20mm i robi naprawdę różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 szukaj zwykłej 1.8 bez T, po co Ci więcej problemów? http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-iv-1-8-125km-super-stan-gps-warto-szyberdach-klima-4elektryczne-szyby-ID6yxzq9.html To i doradziłeś. Silnik 1.8NA i 1.8T konstrukcyjnie są, można powiedzieć, bliźniacze.Stąd poza dodatkiem w postaci T wolnossak ma podobne problemy jak doładowany, a jedzie sporo gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Czyli w przypadku diesla wygłuszają Octavię tak jak Golfa (bo ma taki sam wynik pomiaru przy tych samych silnikach), a w benzynie to już gorzej? Z ciekawości sprawdziłem nr wygłuszenia grodzi, jest taki sam dla obydwu pojazdów , dalej mi się nie chce szukać ale czuję że większość części która jest użyta na tych samych elementach konstrukcyjnych które nie różnią się kształtem jest taka sama. przecież Gofer IV i Octavia I to ta sama płyta podłogowa różnica jest tylko w blachach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 przecież Gofer IV i Octavia I to ta sama płyta podłogowa różnica jest tylko w blachach Ale w dodatkach typu wygłuszenia etc również są różnice, chociażby między samymi wersjami octy. Nie chcę tu tworzyć żadnej nowej ideologii ot subiektywnie w golfiaku jest ciszej, ale tak jak pisałem, nie doktoryzowałem się w temacie, więc decybelowo może być podobnie i na odczuciach się kończy. Mniejsza z tym. Jedno jest pewne, silnik 1.6 wraz z tą skrzynią co jest montowany w octavii I na trasy się zupełnie nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 miałem ten silnik w A4 B5. niby z potencjałem... ale bezsensowne 5 zawrów na cylinder - najbardziej leniwe konie jakie miałem... a chla jak dziki nie polecam... A co polecisz jako alternatywę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 (edytowane) A co polecisz jako alternatywę? Laguna II 2.0 turbo. -0 rdzy -dobre osiągi (seria ma coś ok 8.5 sek/100) -dobre wyposażenie -wygoda -tanie części -silnik dobrze znoszący LPG Edytowane 9 Września 2016 przez AkuQ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Musisz. Nawet jak będzie 1 dB różnicy pomiędzy nimi to jest to totalnie niesłyszalne - niedowiarkom polecam odpalić Winampa i zrobić na kimś ślepy test odtwarzając muzykę z mikserem na 0 a później na -1 dB Bardzo się mylisz, 3db to 2 krotne podniesienie głośnościPrzy 0 do 1 db nic nie usłyszysz natomiast miedzy 85 a 86db roznica jest słyszalną 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Ale w GIV benzyniaku też nie ma wygłuszenia, więc dalej będzie tak samo głośno i tu i tu. W takim razie w moim Highline z 2.0 ktoś sobie doposażył o wygłuszenie maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Bardzo się mylisz, 3db to 2 krotne podniesienie głośności Przy 0 do 1 db nic nie usłyszysz natomiast miedzy 85 a 86db roznica jest słyszalną Ale w samochodzie masz okolice 70 dB a nie 86 dB więc tutaj dalej praktycznie nadal tego nie słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 przecież Gofer IV i Octavia I to ta sama płyta podłogowa różnica jest tylko w blachach Ja to wiem, ale jak widać w społeczeństwie jest mit że Skoda musi być gorsza. Jak montowałem klimę do swojej Skody to ściana grodziowa mnie mocno interesowała bo miałem graty z Golfa, i tak jak napisałem części noszą te same nr. IMO różnicą pod kątem hałasu może być konstrukcja drzwi - w GIV jest blacha która zamyka drzwi a na nią tapicerka, w O1 tylko tapicerka i to może mieć znaczenie przy prędkościach które są u nas zakazane, ale nie róbmy z Golfa S-klasy. I w jednym i drugim jest głośno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 A co polecisz jako alternatywę? volvo v40 T4 (ale wersja 1.8 nie 2.0) uwielbiałem to auto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 To i doradziłeś. Silnik 1.8NA i 1.8T konstrukcyjnie są, można powiedzieć, bliźniacze.Stąd poza dodatkiem w postaci T wolnossak ma podobne problemy jak doładowany, a jedzie sporo gorzej. Jedzie gorzej, ale lepiej niż lanos, nie ma problemów związanych z T. Jednak jeśli chodzi bardziej o osiągi niż bezproblemową jazdę to wtedy z T jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Jedzie gorzej, ale lepiej niż lanos, nie ma problemów związanych z T. Jednak jeśli chodzi bardziej o osiągi niż bezproblemową jazdę to wtedy z T jak najbardziej. Ale to jest kibel, lepiej wziąć sobie zwykłe 2.0 które pali tyle samo albo 1.6 który jest niewiele słabsz ale oba silniki są proste jak budowa cepa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Auto ma służyć jako dupowóz i wozić mój zadek roboty, jako że robię miesięcznie ok 3 tys km auto z założenia ma nie generować zbędnych kosztów, a6 jest za duży a4 ma pokopane zawieszenie a TT jest... Babski i 3 drzwiowy. Auto ma być w miarę tanie w eksploatacji i trwałe. Golf i octavka spełnia te kryteria, Leon ostatecznie też, pisząc ostatecznie mam zastrzeżenia do przeswitu tego auta - jest poprostu niski a w zimie to różnie bywa. klepane palcem po szkle Lanos sie chyba sprawdzał,więć może Lacetti kup, łatwiej Ci będzie znaleźć coś w normalnym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hebel Napisano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Lanos sie chyba sprawdzał,więć może Lacetti kup, łatwiej Ci będzie znaleźć coś w normalnym stanie.Sprawdzał się bo praktycznie bez żadnych awarii mu się jeździło, dwa razy upg wyszła, pierwszy raz gubił oliwę drugi raz płyn... A tak to sama eksploatacja a tu za czapkę drobnych można było wszystko naprawić. Lacetti jest ospały a i sporo pali - jak Lanos. Chcę auto które trochę lepiej się zbiera. klepane palcem po szkle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Sprawdzał się bo praktycznie bez żadnych awarii mu się jeździło, dwa razy upg wyszła, pierwszy raz gubił oliwę drugi raz płyn... A tak to sama eksploatacja a tu za czapkę drobnych można było wszystko naprawić. Lacetti jest ospały a i sporo pali - jak Lanos. Chcę auto które trochę lepiej się zbiera. klepane palcem po szkle I pamiętajmy, że Lacetti to Nubira III. Co do zbierania się, to 1,6 całkiem ładnie jeździ - 11 s do setki i pali około 8 litrów na 100 km. Można znaleźć Lacetti 1,8 Wszystkie nadają się do gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 lepiej wziąć sobie zwykłe 2.0 które pali tyle samo albo 1.6 który jest niewiele słabsz ale oba silniki są proste jak budowa cepa. tyle, że te, jak czytamy wyżej, na trasy sie nie nadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 czy ktos polecał octavie 1.6 mpi LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Ja bym powiedział że jest to Twoje subiektywne odczucie, bo obiektywny pomiar hałasu wykonany przez ADAC przy 130 km/h daje 69dB zarówno dla Golfa IV jak i Octavi I z silnikami diesla. Przy 100 km/h Skoda jest nawet o 1 dB cichsza. Jakoś nie chce mi się wierzyć że sytuacja zmienia się diametralnie powyżej tej prędkości. Dla niedowiarków: https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT0954_Skoda_Octavia_19_TDI_PD_Ambiente/Skoda_Octavia_19_TDI_PD_Ambiente.pdf+ https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT0888_VW_Golf_19_TDI/VW_Golf_19_TDI.pdf przychylam się do tego co@@AkuQ napisał o hałasie, jeżdżę w pracy octawkami z prędkościami autostradowymi i jakoś za specjalnie cicho nie jest w stilonie było ciszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 (edytowane) Ciszej w Stilo powiadasz? To patrz co pokazał decybelomierz : https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT0719_Fiat_Stilo_18_16V_Dynamic/Fiat_Stilo_18_16V_Dynamic.pdf Edytowane 9 Września 2016 przez Piotrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Ciszej w Stilo powiadasz? To patrz co pokazał decybelomierz : https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT0719_Fiat_Stilo_18_16V_Dynamic/Fiat_Stilo_18_16V_Dynamic.pdf tak powiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Ciszej w Stilo powiadasz? Nawet w 1.2 6 biegowym było zdecydowanie ciszej, bo jazda 140km/h nie była męcząca bo silnik nie wył pod 5 tys obr jak w octavii 1.6. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Ciszej w Stilo powiadasz? To patrz co pokazał decybelomierz : https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT0719_Fiat_Stilo_18_16V_Dynamic/Fiat_Stilo_18_16V_Dynamic.pdf Te cyferki z d... są wzięte. Miałem Stilo 3D 1.6 16V i jeździłem też kilka razy Octavią I 1.6 MPI. Stilo jest wyraźnie cichsze przy prędkościach 120-150. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Nawet w 1.2 6 biegowym było zdecydowanie ciszej, bo jazda 140km/h nie była męcząca bo silnik nie wył pod 5 tys obr jak w octavii 1.6. 5 tys obr to faktycznie jest wycie, ale wtedy juz sie jedzie 180 a nie 140 jak napisałeś. ja sobie ustaliłem górną granicę 4 tys i wtedy mam licznikowe 140 km/h i dla mnie to jest optymalnie pod względem i prędkości i komfortu. ale pomjając to, jak czytam ten wątek, i parę innych, to można zgłupiec. panda nie jedzie, octavia wyje, leon coś tam, tamten coś tam........ normalnie jakis kosmos faktycznie. przeciez to tylko auta. w jaki sie nie wsiądzie, to sie pojedzie. żeby to jeszcze było do wydania 100 tys zł, to rozumiem, ale auto za kilka tysięcy i takie bzdury? potem sie dziwic, ze kosmici auta kupują? na dzien dzisiejszy, mając do wydania kwote do 10 tys, gdybym potrzebował auta taniego w utrzymaniu na dojazdy do roboty, kupiłbym lacetti 1.6 lub 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Z mojego doświadczenia to z Octaviami I czy II, to hałas nie jest problem z pozycji kierowcy ale z pozycji tylnej kanapy. Z prędkościami autostradowymi z tyłu robi się bardzo głośno wręcz buczy i wyje. Styczność miałem tylko z TDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Nawet jak będzie 1 dB różnicy pomiędzy nimi to jest to totalnie niesłyszalne - niedowiarkom polecam odpalić Winampa i zrobić na kimś ślepy test odtwarzając muzykę z mikserem na 0 a później na -1 dB Obyś się nie zdziwił, że słychać różnicę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Ale w samochodzie masz okolice 70 dB a nie 86 dB więc tutaj dalej praktycznie nadal tego nie słychać. A może po prostu głuchy jesteś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 5 tys obr to faktycznie jest wycie, ale wtedy juz sie jedzie 180 a nie 140 jak napisałeś. ja sobie ustaliłem górną granicę 4 tys i wtedy mam licznikowe 140 km/h i dla mnie to jest optymalnie pod względem i prędkości i komfortu. ale pomjając to, jak czytam ten wątek, i parę innych, to można zgłupiec. panda nie jedzie, octavia wyje, leon coś tam, tamten coś tam........ normalnie jakis kosmos faktycznie. przeciez to tylko auta. w jaki sie nie wsiądzie, to sie pojedzie. żeby to jeszcze było do wydania 100 tys zł, to rozumiem, ale auto za kilka tysięcy i takie bzdury? potem sie dziwic, ze kosmici auta kupują? na dzien dzisiejszy, mając do wydania kwote do 10 tys, gdybym potrzebował auta taniego w utrzymaniu na dojazdy do roboty, kupiłbym lacetti 1.6 lub 1.8. Widzisz, mam ten komfort, że samochodami 3-40 tyś w ciągu roku jeżdżę kilkudziesięcioma zatem jakieś odniesienie mam, co by nie mówić dobrego o octavii 1.6 to poza tanim utrzymaniem i sporym kufrem niewiele reprezentuje. W 1.8 jeśli znajdzie ten silnik w dobrym stanie to będzie zderzenie kiepskiego prowadzenia z dość mocnym silnikiem, który nie pozwoli pogonić szybko bo buda rozwali bębenki. Niedawno sprzedałem za 6.5 tyś lagune z 2004 w 2.0 turbo, do wrzucenia było tysiąc złotych. Bije na głowę taką Octavię wszystkim, a przyspieszeniem, komfortem, wygłuszeniem, wyglądem, wyposażeniem w szczególności. Dlatego pozwalam sobie tu pisać z jednej strony subiektywnie, zaś z drugiej poparte doświadczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.