Skocz do zawartości

Różnice w katalogowym spalaniu


kartonik

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, kartonik napisał:

Zastanawia mnie tak rzecz: w instrukcji jest podane spalanie benzyny z założoną fabrycznie instalacją LPG, które  jest większe o kilka procent od spalania dla tego samego silnika  bez tej instalacji. Skąd ta różnica?

 

Z roznicy w masie?

Graty do LPG waza pewnie z kilkadziesiat kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kartonik napisał:

Rożnica w masie nie może być powodem aż takiej różnicy.

Konkretnie:

miejski - 7,7 z gazem 8,2

trasa - 5,0 z gazem 5,2

mieszany - 6,0 z gazem 6,3.

S&S może faktycznie mieć jakieś znaczenie ale dlaczego jest też różnica w spalanie pozamiejskim?

 

gdzies kiedys czytalem, ze kazde 100kg extra to ok 0,5 ltr spalania wiecej...

To oczywiscie duze uproszczenie, ale wg mnie to bedzie kwestia tego czy testuja z pelnym zbironikiem LPG np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kartonik napisał:

Rożnica w masie nie może być powodem aż takiej różnicy.

Konkretnie:

miejski - 7,7 z gazem 8,2

trasa - 5,0 z gazem 5,2

mieszany - 6,0 z gazem 6,3.

S&S może faktycznie mieć jakieś znaczenie ale dlaczego jest też różnica w spalanie pozamiejskim?

A może to spalanie gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kartonik napisał:

Zastanawia mnie tak rzecz: w instrukcji jest podane spalanie benzyny z założoną fabrycznie instalacją LPG, które  jest większe o kilka procent od spalania dla tego samego silnika  bez tej instalacji. Skąd ta różnica?

 

A instalacja zrobiona jest z eteru i ma masę 0?

 

Dodatkowo, choć tutaj różnice są pewnie pomijalne, pojemność układu chłodzenia silnika jest przy LPG większa, odrobinę dłużej się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kartonik napisał:

Zastanawia mnie tak rzecz: w instrukcji jest podane spalanie benzyny z założoną fabrycznie instalacją LPG, które  jest większe o kilka procent od spalania dla tego samego silnika  bez tej instalacji. Skąd ta różnica?

Większa masa samochodu (instalacja + lpg w zbiorniku ważą) , może start stop wchodzi w grę jak ktoś już tu pisał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, denus napisał:

Dziwna ta różnica. Zbiornik z gazem + reszta elementów instalacji nie będą ważyć raptem 35kg, a raczej bliżej 100kg.

Proszę Cię, miałeś kiedyś w rękach kompletną instalkę? Zbiornik w okolicach 50 litrów waży ok 25 kg, wielozawór, śruby montażowe, blaszany wspornik podpodłogowy, wlew z przewodem max 2 kg, przewody pod autem, dwa węże wodne, listwa wtryskowa, elektrozawór, reduktor max 4 kg, wiązka elektryczna, komputer od 2 do 4 kg w zależności czy plastik, czy metalowa obudowa. Realnie 35kg można przyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Proszę Cię, miałeś kiedyś w rękach kompletną instalkę? Zbiornik w okolicach 50 litrów waży ok 25 kg, wielozawór, śruby montażowe, blaszany wspornik podpodłogowy, wlew z przewodem max 2 kg, przewody pod autem, dwa węże wodne, listwa wtryskowa, elektrozawór, reduktor max 4 kg, wiązka elektryczna, komputer od 2 do 4 kg w zależności czy plastik, czy metalowa obudowa. Realnie 35kg można przyjąć.

Owszem, a masę podałem z paliwem, o którym zapomniałeś. No chyba, że jeździsz na benzynie z pustym zbiornikiem podtlenku LPG. 100 kg może lekka przesada, ale 60kg bez problemu. A im zimniej tym będzie wazyło więcej, bo z powodu niższej temperatury da się zatankować więcej gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, denus napisał:

Owszem, a masę podałem z paliwem, o którym zapomniałeś. No chyba, że jeździsz na benzynie z pustym zbiornikiem podtlenku LPG. 100 kg może lekka przesada, ale 60kg bez problemu. A im zimniej tym będzie wazyło więcej, bo z powodu niższej temperatury da się zatankować więcej gazu.

O niczym nie zapomniałem. Przeciętny zbiornik lpg ma w sobie 25 kg gazu przy zatankowaniu do pełna, jeśli doliczyć do tego 35 kg masy samej instalacji, to mamy razem 60 kg, faktycznie przesadziłeś z tą setką.

Nie popadajmy w paranoję, różnica nawet 60 kg nie zrobi takiej różnicy w spalaniu. Ciekawe w takim razie, jak producenci mierzą spalanie podając je w danych katalogowych, czy auto było zatankowane pod korek (jakieś 60 litrów) benzyny, czy może jeździło na rezerwie, żeby wyśrubować wyniki, kto prowadził samochód, amerykański pożeracz hamburgerów, czy filigranowa panienka ważąca 45 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, denus napisał:

Pewnie w dziwnych albo labolatoryjnych warunkach. Nie zdziwie się jak pompują więcej powietrza w koła żeby zmniejszyć opory toczenia.

 

Oczywiście, że tak. U mnie producent podaje 3.0 jako ciśnienie "Eco". "Komfort" to 2.3. Oczywiście, przy 3.0 jest twardy jak deska i nie da się tak jeździć. Zapewne przy testach spalania pompują nawet powyżej tego "Eco", chociaż akurat Japończycy podają spalanie całkiem sensownie i da się takie osiągnąć w normalnych warunkach. Pczywiście jazda wtedy jest "Fred style" albo "Polarny style" ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.