kartonik Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Zastanawia mnie tak rzecz: w instrukcji jest podane spalanie benzyny z założoną fabrycznie instalacją LPG, które jest większe o kilka procent od spalania dla tego samego silnika bez tej instalacji. Skąd ta różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Możliwe że start stop wchodzi w grę. Jeden go nie ma drugi go ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 4 minuty temu, kartonik napisał: Zastanawia mnie tak rzecz: w instrukcji jest podane spalanie benzyny z założoną fabrycznie instalacją LPG, które jest większe o kilka procent od spalania dla tego samego silnika bez tej instalacji. Skąd ta różnica? Z roznicy w masie? Graty do LPG waza pewnie z kilkadziesiat kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Może przyjęli mniejszą kaloryczność LPG? Świadczy to tylko o tym, że dobrze podali w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Rożnica w masie nie może być powodem aż takiej różnicy. Konkretnie: miejski - 7,7 z gazem 8,2 trasa - 5,0 z gazem 5,2 mieszany - 6,0 z gazem 6,3. S&S może faktycznie mieć jakieś znaczenie ale dlaczego jest też różnica w spalanie pozamiejskim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Teraz, kartonik napisał: Rożnica w masie nie może być powodem aż takiej różnicy. Konkretnie: miejski - 7,7 z gazem 8,2 trasa - 5,0 z gazem 5,2 mieszany - 6,0 z gazem 6,3. S&S może faktycznie mieć jakieś znaczenie ale dlaczego jest też różnica w spalanie pozamiejskim? gdzies kiedys czytalem, ze kazde 100kg extra to ok 0,5 ltr spalania wiecej... To oczywiscie duze uproszczenie, ale wg mnie to bedzie kwestia tego czy testuja z pelnym zbironikiem LPG np. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Moze dla tego co ma lpg licza spalanie tego na rozruch a jak silnik zimny to wiecej pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 6 minut temu, kartonik napisał: Rożnica w masie nie może być powodem aż takiej różnicy. Konkretnie: miejski - 7,7 z gazem 8,2 trasa - 5,0 z gazem 5,2 mieszany - 6,0 z gazem 6,3. S&S może faktycznie mieć jakieś znaczenie ale dlaczego jest też różnica w spalanie pozamiejskim? A może to spalanie gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Możliwe że program w ECU jest inny niż w lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 14 minut temu, rwIcIk napisał: A może to spalanie gazu? Spalanie gazu jest podane osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 LPG ma mniejszą kaloryczność, więc samochód musi spalić go więcej, żeby mieć te same osiągi. Proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Przeczytaj uważnie pierwszy post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 9 minut temu, kartonik napisał: Przeczytaj uważnie pierwszy post. No to masa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 2 godziny temu, kartonik napisał: Zastanawia mnie tak rzecz: w instrukcji jest podane spalanie benzyny z założoną fabrycznie instalacją LPG, które jest większe o kilka procent od spalania dla tego samego silnika bez tej instalacji. Skąd ta różnica? A instalacja zrobiona jest z eteru i ma masę 0? Dodatkowo, choć tutaj różnice są pewnie pomijalne, pojemność układu chłodzenia silnika jest przy LPG większa, odrobinę dłużej się nagrzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 3 godziny temu, kartonik napisał: Skąd ta różnica? Stawiam na masę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Rożnica w masie jest 1275 vs 1310 kg. 35 kg by dawało taką różnicę w spalaniu? Taka sama różnica w kg jest pomiędzy wersją 5 Door a Stanion Wagon, a spalanie katalogowe podane jest takie samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Dziwna ta różnica. Zbiornik z gazem + reszta elementów instalacji nie będą ważyć raptem 35kg, a raczej bliżej 100kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 10 godzin temu, kartonik napisał: Zastanawia mnie tak rzecz: w instrukcji jest podane spalanie benzyny z założoną fabrycznie instalacją LPG, które jest większe o kilka procent od spalania dla tego samego silnika bez tej instalacji. Skąd ta różnica? Większa masa samochodu (instalacja + lpg w zbiorniku ważą) , może start stop wchodzi w grę jak ktoś już tu pisał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 7 godzin temu, denus napisał: Dziwna ta różnica. Zbiornik z gazem + reszta elementów instalacji nie będą ważyć raptem 35kg, a raczej bliżej 100kg. Proszę Cię, miałeś kiedyś w rękach kompletną instalkę? Zbiornik w okolicach 50 litrów waży ok 25 kg, wielozawór, śruby montażowe, blaszany wspornik podpodłogowy, wlew z przewodem max 2 kg, przewody pod autem, dwa węże wodne, listwa wtryskowa, elektrozawór, reduktor max 4 kg, wiązka elektryczna, komputer od 2 do 4 kg w zależności czy plastik, czy metalowa obudowa. Realnie 35kg można przyjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 plus waga gazu w zbiorniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Godzinę temu, Waldek40 napisał: plus waga gazu w zbiorniku Nie wiem tylko, czy to spalanie z tym gazem w zbiorniku podjąć, skoro chyba i bez pełnego baku benzyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 23 godziny temu, kaczorek79 napisał: Proszę Cię, miałeś kiedyś w rękach kompletną instalkę? Zbiornik w okolicach 50 litrów waży ok 25 kg, wielozawór, śruby montażowe, blaszany wspornik podpodłogowy, wlew z przewodem max 2 kg, przewody pod autem, dwa węże wodne, listwa wtryskowa, elektrozawór, reduktor max 4 kg, wiązka elektryczna, komputer od 2 do 4 kg w zależności czy plastik, czy metalowa obudowa. Realnie 35kg można przyjąć. Owszem, a masę podałem z paliwem, o którym zapomniałeś. No chyba, że jeździsz na benzynie z pustym zbiornikiem podtlenku LPG. 100 kg może lekka przesada, ale 60kg bez problemu. A im zimniej tym będzie wazyło więcej, bo z powodu niższej temperatury da się zatankować więcej gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 13 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Ja jednak różnicy mas bym za większe spalanie nie winił. Bardziej bym się skłaniał do teorii co tu już padła, że w wersji z LPG jest inny program w ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 34 minuty temu, denus napisał: Owszem, a masę podałem z paliwem, o którym zapomniałeś. No chyba, że jeździsz na benzynie z pustym zbiornikiem podtlenku LPG. 100 kg może lekka przesada, ale 60kg bez problemu. A im zimniej tym będzie wazyło więcej, bo z powodu niższej temperatury da się zatankować więcej gazu. O niczym nie zapomniałem. Przeciętny zbiornik lpg ma w sobie 25 kg gazu przy zatankowaniu do pełna, jeśli doliczyć do tego 35 kg masy samej instalacji, to mamy razem 60 kg, faktycznie przesadziłeś z tą setką. Nie popadajmy w paranoję, różnica nawet 60 kg nie zrobi takiej różnicy w spalaniu. Ciekawe w takim razie, jak producenci mierzą spalanie podając je w danych katalogowych, czy auto było zatankowane pod korek (jakieś 60 litrów) benzyny, czy może jeździło na rezerwie, żeby wyśrubować wyniki, kto prowadził samochód, amerykański pożeracz hamburgerów, czy filigranowa panienka ważąca 45 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Pewnie w dziwnych albo labolatoryjnych warunkach. Nie zdziwie się jak pompują więcej powietrza w koła żeby zmniejszyć opory toczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 3 godziny temu, denus napisał: Pewnie w dziwnych albo labolatoryjnych warunkach. Nie zdziwie się jak pompują więcej powietrza w koła żeby zmniejszyć opory toczenia. Oczywiście, że tak. U mnie producent podaje 3.0 jako ciśnienie "Eco". "Komfort" to 2.3. Oczywiście, przy 3.0 jest twardy jak deska i nie da się tak jeździć. Zapewne przy testach spalania pompują nawet powyżej tego "Eco", chociaż akurat Japończycy podają spalanie całkiem sensownie i da się takie osiągnąć w normalnych warunkach. Pczywiście jazda wtedy jest "Fred style" albo "Polarny style" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.