Polarny Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Godzinę temu, Joki napisał: To jest najbardziej wkurzające w mieście. Jest luka, chcesz zmienić pas ale po sekundzie już luki nie ma a nie jestem ekspresowym wróżbitą żeby cisnąć zanim pojawi się odstęp. Dokładnie taką sytuację miałem na myśli. Widzę, że jest jednak ktoś, kto jeździ autem, a nie tylko teoretyzuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 2 minuty temu, KvM napisał: A gdzie widziałeś odniesienie do DSG? W poście, na który odpowiadałeś: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 19 minut temu, Polarny napisał: Dokładnie taką sytuację miałem na myśli. Widzę, że jest jednak ktoś, kto jeździ autem, a nie tylko teoretyzuje. W manualnej rozumie można zdążyć, automatem nie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Godzinę temu, sdss napisał: W manualnej rozumie można zdążyć, automatem nie? Tak. To zajmuje ułamek sekundy. Nie trzeba wcześniej przewidywać i reagować zanim będzie na co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Dnia 22.12.2017 o 16:33, CCinek napisał: Jeśli auto ma odpowiedni piec pod maską to automat mu w niczym nie przeszkadza. Czy 150KM na tonę to jeszcze dychawiczny czy już nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 16 minut temu, Joki napisał: Tak. To zajmuje ułamek sekundy. Nie trzeba wcześniej przewidywać i reagować zanim będzie na co. Dziwne rzeczy piszesz, z doświadczenia? W jakim to automacie tak się działo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 8 minut temu, sdss napisał: Dziwne rzeczy piszesz, z doświadczenia? W jakim to automacie tak się działo? W takim: 13 godzin temu, Lupus napisał: Jeśli reakcja na kickdown trwa powiedzmy 0,7 s to właśnie to 0,7 s wcześniej gaz wcisnąć? Następnie jeszcze konwerter rozpina napęd, obroty rosną i dopiero płynnie zapina na biegu. To wszystko czas. razem uzbiera się ze 2s. zanim dobrze kopnie do przodu. Ja miałem U540 ale we wszystkich hydraulicznych, którymi jeździłem było tak samo. Nawet zmiana ręczna nie pomaga bo i tak konwerter przy zmianie biegu czy mocniejszym dotknięciu gazu rozpina napęd, co jest drugą mega wkurzającą rzeczą. I nikt mnie nie przekona, że coś co mnie irytuje nie jest dla mnie wkurzające, więc daruj sobie. Tracisz czas. DSG są trochę milsze pod tym względem ale tak samo nie lubię jak decydują za mnie. Tak jak klima automatyczna i wszelkie, prymitywne automaty w urządzeniach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 2 godziny temu, sdss napisał: W manualnej rozumie można zdążyć, automatem nie? W manualnej trzymam niższy bieg, więc nie bardzo jest z czym zdążać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 13 minut temu, Polarny napisał: W manualnej trzymam niższy bieg, więc nie bardzo jest z czym zdążać. Znaczy się wcześniej przewidujesz i reagujesz zanim będzie co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 30 minut temu, Polarny napisał: W manualnej trzymam niższy bieg, więc nie bardzo jest z czym zdążać. W automacie włączam tryb Sport i też trzyma niższy bieg Gdy chcę jeździć dynamicznie, jeżdżę w trybie Sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 (edytowane) Mam porównanie dwóch niemal identycznych aut, różniących się właśnie skrzynią (2x e91 330xd). Tylko automat. W aucie +300hp nie jestem w stanie ręcznie zmieniać biegów wystarczająco szybko, żeby się sprawnością przyspieszania choćby zbliżyć do automatu. Edytowane 23 Grudnia 2017 przez torelek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 24 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 (edytowane) 10 godzin temu, Joki napisał: Tak. To zajmuje ułamek sekundy. Nie trzeba wcześniej przewidywać i reagować zanim będzie na co. wy z @Polarny to widze macie problem nie z AT a ogolnie z operowaniem pedałami zgadzam sie z wami i z redaktorzynami testujacymi CVT że wam wyje skoro sie nie umie dodać tylko tyle gazu ile potrzeba i sie cisnie do oporu pedał przyspieszenia ma też inne położenia miedzy 50 a 80 to mi auto przyspieszy bez zmiany biegu Edytowane 24 Grudnia 2017 przez mokrii 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 1 godzinę temu, mokrii napisał: macie problem nie z AT a ogolnie z operowaniem pedałami No najwyraźniej mamy ale przynajmniej rozumiemy co czytamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 24 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 35 minut temu, Joki napisał: No najwyraźniej mamy ale przynajmniej rozumiemy co czytamy. jeszcze raz Ty i polarny twierdzićie ze w tkim zwyklym ruchu miejskim AT bedzie wachlować biegami i jest problem z jazda 50/80 na jednym biegu to jeszcze raz "miedzy 50 a 80 to mi auto przyspieszy bez zmiany biegu " oczywiscie jak wdepne bardziej - kick down zadziala i zbije bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 4 minuty temu, mokrii napisał: jeszcze raz I jeszcze jeden i jeszcze raz... Wesołych Świąt! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 24 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 3 minuty temu, Joki napisał: I jeszcze jeden i jeszcze raz... Wesołych Świąt! oraz wszystkiego smacznego i żeby nas wątroby nadmiernie nie bolały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 14 godzin temu, sdss napisał: Znaczy się wcześniej przewidujesz i reagujesz zanim będzie co? Nie przewiduję - po prostu trzymam ZAWSZE niższy bieg i nie staram się za wszelką cenę utrzymywać obrotów 1300 - 1800. Dzięki temu, jeżeli wciskam gaz o 1/4, to nie muszę redukować o 2 biegi, tylko przyspieszam. 13 godzin temu, rwIcIk napisał: W automacie włączam tryb Sport i też trzyma niższy bieg Już pisałem, że u mnie tryb S to zarzynanie silnika - nawet delikatne przyspieszanie trzyma obroty do 4000. W C5 (jeździłem niedawno) tryb S jest taki, jak powinien być - można nim jeździć cały czas i silnik wyje tylko wtedy, gdy się mocno wciśnie. U mnie jest zupełnie inaczej. Dlatego pisałem o customizowaniu - S taki jak w citroenie by mi odpowiadał. 4 godziny temu, mokrii napisał: skoro sie nie umie dodać tylko tyle gazu ile potrzeba i sie cisnie do oporu Problem to ty masz - i to z rozumieniem tekstu. Piszę cały czas o jeździe w miarę delikatnej - gaz nie jest nawet do połowy wciśnięty. 2 godziny temu, mokrii napisał: "miedzy 50 a 80 to mi auto przyspieszy bez zmiany biegu " Ile razy trzeba pisać w kółko to samo, żeby dotarło? Problem nie jest w przyspieszeniu od 50 do 80, lecz w późniejszym ZWALNIANIU z 80 do 50. Umiesz z automatem tak jeździć 50-80-50-80-50 ... przyspieszając łagodnie, żeby nie zmieniał biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 13 godzin temu, torelek napisał: W aucie +300hp nie jestem w stanie ręcznie zmieniać biegów wystarczająco szybko, żeby się sprawnością przyspieszania choćby zbliżyć do automatu. Jeżeli piszesz o ciśnięciu do dechy, to pewnie tak. Mi chodzi o zwykłą jazdę - mam dosyć ciągłych opóźnień w jeździe miejskiej, bo akurat pół sekundy wcześniej automat zrzucił obroty do 1300 a właśnie wcisnąłem gaz o 1/4. Jak już mam jeździć na sekwencji, to manualna skrzynia jest wygodniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 Jeżeli piszesz o ciśnięciu do dechy, to pewnie tak. Mi chodzi o zwykłą jazdę - mam dosyć ciągłych opóźnień w jeździe miejskiej, bo akurat pół sekundy wcześniej automat zrzucił obroty do 1300 a właśnie wcisnąłem gaz o 1/4. Jak już mam jeździć na sekwencji, to manualna skrzynia jest wygodniejsza.W sumie to prawie masz rację ... prawie ponieważ AT zawsze możesz przedstawić w tryb ręczny. Ręcznej w tryb automatyczny nie przestawisz.Wysłane z mojego telefonu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 Czytam i się zastanawiam po co odpowiedź "nie" w tej niby ankiecie? Jak ktoś powie, że "nie" to zaraz jest zjechany przez zwolenników AT. Lubisz AT to ok, wolisz MT tez ok, ale jak to na AK moja racja jest ważniejsza. Żeby nie było mam i AT i MT. Wesołych Świąt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 1 godzinę temu, Polarny napisał: Ile razy trzeba pisać w kółko to sroblem nie jest w przyspieszeniu od 50 do 80, lecz w późniejszym ZWALNIANIU z 80 do 50. Umiesz z automatem tak jeździć 50-80-50-80-50 ... przyspieszając łagodnie, żeby nie zmieniał biegu? Bez problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 U mnie na szczęście daje się jeździć i w trybie normalnym i sport. Jest inna reakcja na pedał gazu i inne obroty do zmiany biegów. Ale nie ma samowolnych ekstremów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 3 godziny temu, Raku napisał: W sumie to prawie masz rację ... prawie ponieważ AT zawsze możesz przedstawić w tryb ręczny. Ręcznej w tryb automatyczny nie przestawisz. Ostatnie zdanie cytatu, na który odpowiadałeś, brzmi: Jak już mam jeździć na sekwencji, to manualna skrzynia jest wygodniejsza. W jednym automat ma przewagę dla mnie - gdy ruszam ze świateł. Wygodniej jest nic nie robić niż przełączać kilka biegów. Po rozpędzeniu się jest masakra. A wystarczyłoby tylko tyle, że nie próbuje na siłę trzymać ekstremalnie niskich obrotów. Uprzedzając - o trybie S i o tym, dlaczego nie rozwiązuje problemu, pisałem już wiele razy. Godzinę temu, grogi napisał: Bez problemu... W deklaracjach jesteś mistrzem, ale gdy mówię "sprawdzam", zawsze wymiękasz. Przedstaw zatem, na jakim biegu jedziesz te 50-80-50-80 i jakie masz obroty. Najbardziej ciekawi mnie ustabilizowanie na chwilę 80 i nie wrzucanie wyższego biegu przez automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 24 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 Czytam i się zastanawiam po co odpowiedź "nie" w tej niby ankiecie? Jak ktoś powie, że "nie" to zaraz jest zjechany przez zwolenników AT. Lubisz AT to ok, wolisz MT tez ok, ale jak to na AK moja racja jest ważniejsza. Żeby nie było mam i AT i MT. Wesołych Świąt Kto jest niby "zjechany" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 Przedstaw zatem, na jakim biegu jedziesz te 50-80-50-80 i jakie masz obroty. Najbardziej ciekawi mnie ustabilizowanie na chwilę 80 i nie wrzucanie wyższego biegu przez automat. Ja mam 5 biegowego hydrokinetyka i mogę jechać tak na dowolnym biegu oprócz 1 bo do 80 nie styknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 7 minut temu, muzz napisał: Ja mam 5 biegowego hydrokinetyka i mogę jechać tak na dowolnym biegu oprócz 1 bo do 80 nie styknie. Naprawdę nie wiem, jakich słów użyć, żeby któryś z odpowiadających zrozumiał prostą kwestię, którą opisuję. Spróbuję najkrócej jak się da. 50-80-50 jest w trybie AUTO, nie w sekwencji. Przyspieszanie jest łagodne. Jakim cudem automat przy 80 nie wrzuci wam wyższego biegu tylko pozostanie na tym samym co przy 50? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 6 godzin temu, Polarny napisał: Umiesz z automatem tak jeździć 50-80-50-80-50 ... przyspieszając łagodnie, żeby nie zmieniał biegu? Moze to kwestia tego, zeby silnik mial wiecej niz 150KM i odpowiedni moment z pojemnosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 4 godziny temu, Polarny napisał: Naprawdę nie wiem, jakich słów użyć, żeby któryś z odpowiadających zrozumiał prostą kwestię, którą opisuję. Spróbuję najkrócej jak się da. 50-80-50 jest w trybie AUTO, nie w sekwencji. Przyspieszanie jest łagodne. Jakim cudem automat przy 80 nie wrzuci wam wyższego biegu tylko pozostanie na tym samym co przy 50? Wrzuci.inaczej byłoby idiotycznie, bo przecież od tego jest automat. Ja nawet z manualną skrzynią nie jeździłem 50 i 80 na tym samym biegu. Sęk w tym że Ty chcesz żeby było idiotycznie. Automat nie jest więc dla Ciebie, bo on tak nie potrafi. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 2 godziny temu, simek18 napisał: Moze to kwestia tego, zeby silnik mial wiecej niz 150KM i odpowiedni moment z pojemnosci? To nie to. Mój automat przy 50km/h jedzie na 4 biegu. Przy 80 na 6. Byłoby kompletnym zaprzeczeniem idei automatu (ba, idei konstruowania skrzyń biegów w ogóle, nawet manualnych) gdyby przy tych 80 chcieć dalej ten 4 bieg zamiast 6. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 Jak komputer skrzyni podłączą do mózgu kierownika, to wszystko będzie możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 6 godzin temu, Polarny napisał: W deklaracjach jesteś mistrzem, ale gdy mówię "sprawdzam", zawsze wymiękasz. Przedstaw zatem, na jakim biegu jedziesz te 50-80-50-80 i jakie masz obroty. Najbardziej ciekawi mnie ustabilizowanie na chwilę 80 i nie wrzucanie wyższego biegu przez automat. Przyspieszenie 50-80 zrobię zgodnie z pytaniem, bez redukcji do końca na biegu 5tym (moge i na trzecim, jak zapodam w palnik)... Po czym automat zapnie 6ty. Jak zwolnienie do 50, wrzuci 5. bieg. Nie wiem, gdzie jest w takim zachowaniu skrzyni widzisz problem, może po prostu jesteś patentowa marudą... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2017 Z ciekawości sprawdziłem ile czasu zajmuje redukcja w nowoczesnej AT: 1)w dsg- 0.6 sekundy 2)w nowych ZF 0.2 sekundy (i to nawet o 4b w dół) Czy to jest naprawde dla Was taki problem? Wszystkim narzekającym na AT polecam przejechać się autem ze skrzynią ZF 8 biegów. W trybie D skrzynia szybko się adaptuje, przy zamulaniu czuć poślizg przy zmianach biegów ale wystarczy chwila dynamicznej jazdy i skrzynia zaczyna zmieniać wyraźnie szybciej a'la w trybie S. Redukcja trwa błyskawicznie, nie ma szans żeby to zrobić szybciej w manualu w codziennej jeździe. W S wyraźnie szybciej startuje i skraca czas zmiany biegów, jedyne co mi nie pasuje to to że nie wrzuca wtedy 8 biegu nawet jadąc ze stałą prędkością na tempomacie. Wg danych katalogowych w tym trybie jest nawet szybsza w sprincie 0-100 niż manualna w tym samym aucie. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 13 godzin temu, Ryb napisał: Wrzuci.inaczej byłoby idiotycznie, bo przecież od tego jest automat. Ja nawet z manualną skrzynią nie jeździłem 50 i 80 na tym samym biegu. Sęk w tym że Ty chcesz żeby było idiotycznie. Automat nie jest więc dla Ciebie, bo on tak nie potrafi. Są sytuacje, gdy idiotyczne jest wachlowanie biegami. Ta sytuacja - czego pewnie do tej pory nie zauważyłeś - to jazda 50-80-50-80-... - piszę o niej od samego początku. Nie ma nic idiotycznego w tym, żeby osiągnąć obroty 2500 i nie wrzucać wyższego biegu, skoro wcześniej następowało szybko zwolnienie znowu do 50. Tak czy owak, pytając o skrzynię, która nie zachowuje się w idiotyczny sposób, który tu promujecie, zapomniałem że znam taką - jechałem jako pasażer. To W124 z 2.0 benzyna 130 KM. Automat 4-biegowy, IV bieg wrzucany tylko przy wyższych prędkościach, III zostawała przy 100 km/h przy stałej jeździe. Nie pamiętam od ilu, ale od 50 mogło być. W nowszych skrzyniach, programowanych prawie na obroty jałowe, jest to niewykonalne. 12 godzin temu, grogi napisał: Po czym automat zapnie 6ty. Jak zwolnienie do 50, wrzuci 5. bieg. Jesteś mistrzem nierozumienia tego, co czytasz. Pytałem o sposób na niezmienianie biegu, odpowiedziałeś "bez problemu", po czym opisujesz scenariusz, gdzie bieg jest zmieniany. 12 godzin temu, grogi napisał: Nie wiem, gdzie jest w takim zachowaniu skrzyni widzisz problem, może po prostu jesteś patentowa marudą... Oczywiście że nie wiesz i nigdy się nie dowiesz, nawet gdy powtórzę to kolejny raz - a pisałem o tym już wiele razy w tym wątku. I nie tylko ja. 11 godzin temu, Piotrus napisał: 1)w dsg- 0.6 sekundy 2)w nowych ZF 0.2 sekundy (i to nawet o 4b w dół) Czy to jest naprawde dla Was taki problem? W DSG redukcja może trwać ponad sekundę, jeżeli następuje o więcej niż 1 bieg. A naprawdę nie trzeba cisnąć, żeby taka redukcja nastąpiła - np. przy 65 potrafi trzymać jeszcze bieg VII (siódmy), a po muśnięciu gazu redukuje do V i obroty skaczą na oszałamiające 2000 rpm. No ale gdyby DSG trzymało te 2000 rpm, to byłoby to zaprzeczeniem idei ... Jak już pisałem (@grogi, nie czytaj, nie ma sensu) wystarczyłoby, gdyby te skrzynie nie dążyły do obrotów prawie jałowych. Ewentualnie - gdyby można było płynnie zmienić charakterystykę pomiędzy D i S. Naprawdę ciekawy jestem, ilu z was, jadąc manualem, trzyma za wszelką cenę aż tak niskie obroty. Nawet gdy wie, że za chwilę będzie potrzebne przyspieszenie - ale niech ten VI bieg będzie przez sekundę ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Dnia 21.12.2017 o 08:42, mokrii napisał: mam posiadam i w nastepnym pojezdzie tez bede miał, czy może miałem ale wole (hyhyhy) mieć kontrole nad autem Nie jestem w stanie wyobrazić sobie sensu posiadania manualnej skrzyni w samochodzie innym niż pseudo-sportowy w którym kierowca lubi myśleć, że ma nad czymś kontrolę. W codziennym użytkowaniu, ilość zbędnych czynności i kończyn zaangażowanych do obsługi ręcznej skrzyni biegów jest skrajnie pozbawiona sensu i logiki. Przewagę widać na każdym skrzyżowaniu. Obecny Forek demonem prędkości nie jest, a i tak ruszam zanim większość zacznie szukać sprzęgła. O korkach nie wspomnę. W samochodzie najbadziej zawodnym elementem jest wkładka mięsna, im bardziej ograniczymy jej wpływ, tym lepiej sobie samochód poradzi (a wszystkim dookoła będzie się lepiej żyło) 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Naprawdę nie wiem, jakich słów użyć, żeby któryś z odpowiadających zrozumiał prostą kwestię, którą opisuję. Spróbuję najkrócej jak się da. 50-80-50 jest w trybie AUTO, nie w sekwencji. Przyspieszanie jest łagodne. Jakim cudem automat przy 80 nie wrzuci wam wyższego biegu tylko pozostanie na tym samym co przy 50? Ty się tak nie unoś jak zwykle bo ci żyłka pęknie. Ja nie mam sekwencji ani tiptronica czy jak to sobie nazwiesz. Moja skrzynia m przełożenia PRND432L. Wystarczy, że będę jechał na 4 zamiast na D i zawsze będzie jechał max. na 4 biegu a nie 5. Będzie miał wyższe obroty i po mieście wg Twoich standardów będzie lepszy. A i miałem tez przez 3 lata 3 biegowy automat połączony z silnikiem 75KM i mam wrażenie, że macie sztuczne problemy. Tak jak z manualem tak i z automatem trzeba nauczyć się żyć i współpracować. Automat był wymyślony po to by odciążać kierowcę w czym idealnie się sprawdza. W dzikich krajach tak jak u nas racja, ze trzeba szybko reagować i się wciskać przez co stary automat może przeszkadzać ale w cywilizowanych krajach wystarczy wrzucić kierunek. A i jeżdżąc na codzień krową ze starym hydraulikiem po Warszawie nie mam opisywanych przez niektórych problemów. A za każdym razem nie redukuje ale to może kwestia pojemności rzeczywistej a nie nadmuchanej 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 2 godziny temu, muzz napisał: Wystarczy, że będę jechał na 4 zamiast na D i zawsze będzie jechał max. na 4 biegu a nie 5 I tyle w temacie zrozumienia zdania: 50-80-50 jest w trybie AUTO, nie w sekwencji. Pogrubiłem istotny fragment, bo napisanie "AUTO" wielkimi literami to jednak za mało. 2 godziny temu, muzz napisał: A za każdym razem nie redukuje ale to może kwestia pojemności rzeczywistej a nie nadmuchanej U mnie przyspieszenie zaczyna się od ok. 1800 rpm, a automat uwielbia utrzymywać 1300-1700. Jeżeli masz silnik, który z tak niskich obrotów przyspiesza, to pogratulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Kiedys bylem na nie dzisiaj na tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 U mnie przyspieszenie zaczyna się od ok. 1800 rpm, a automat uwielbia utrzymywać 1300-1700. Jeżeli masz silnik, który z tak niskich obrotów przyspiesza, to pogratulować.DziękujęWysłane z mojego telefonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 2 godziny temu, Polarny napisał: I tyle w temacie zrozumienia zdania: 50-80-50 jest w trybie AUTO, nie w sekwencji. Pogrubiłem istotny fragment, bo napisanie "AUTO" wielkimi literami to jednak za mało. U mnie przyspieszenie zaczyna się od ok. 1800 rpm, a automat uwielbia utrzymywać 1300-1700. Jeżeli masz silnik, który z tak niskich obrotów przyspiesza, to pogratulować. Jakie masz auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Mam manuala i automat, ale automatem jeżdżę tylko jak muszę. Mając w życi 5 stron wpisów miłośników automatów napiszę, że ja po prostu lubię zmieniać biegi. A co wolno mi. I lubię to robić tak po prostu, bez dopisywania ideologi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 (edytowane) 17 minut temu, Blues napisał: Mam manuala i automat, ale automatem jeżdżę tylko jak muszę. Mając w życi 5 stron wpisów miłośników automatów napiszę, że ja po prostu lubię zmieniać biegi. A co wolno mi. I lubię to robić tak po prostu, bez dopisywania ideologi Ja tez lubie ale czasami mi sie juz nie chce Edytowane 25 Grudnia 2017 przez Marcin79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Mialem hydraulika, mam dsg. Manuala tez. Hydrauli mimo ze najstarszy bo 722.6 to byl najbardziej komfortowy. Dsg 6b przy spokojnej jezdzie jednak troche szarpie, za to przy pelnym ogniu piekna sprawa. Manual to sredniowiecze 😁 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 6 godzin temu, Marcin79 napisał: Jakie masz auto? Pod awatarem jest napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 39 minut temu, Polarny napisał: Pod awatarem jest napisane. Awatar kiedyś zmienisz, a posty zostaną... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2017 11 godzin temu, Polarny napisał: Pod awatarem jest napisane. Czasem jeżdżę benzynowym Superbem z DSG (z kierowcą). IMO jeździ super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2017 10 godzin temu, grogi napisał: Awatar kiedyś zmienisz, a posty zostaną... Ale tego, co pod awatarem, nie będę zmieniał - chyba że coś dopiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2017 Prywatnie automat. Szkoda , że w firmowym jest manual. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2017 (edytowane) 8 godzin temu, Polarny napisał: Ale tego, co pod awatarem, nie będę zmieniał - chyba że coś dopiszę. To ja napiszę, bo @Polarny jak zawsze uważa, że wie lepiej... Jeździ Superb 1.8 z DSG. Doszukałem, że to Mk2. Edytowane 26 Grudnia 2017 przez grogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2017 Dnia 25.12.2017 o 10:35, Polarny napisał: W DSG redukcja może trwać ponad sekundę, jeżeli następuje o więcej niż 1 bieg. A naprawdę nie trzeba cisnąć, żeby taka redukcja nastąpiła - np. przy 65 potrafi trzymać jeszcze bieg VII (siódmy), a po muśnięciu gazu redukuje do V i obroty skaczą na oszałamiające 2000 rpm. Fakt, redukcja może zająć 2x0.6s jeśli będzie robiona na bieg obsługiwany przez to samo sprzęgło, pytanie jak często taka skrzynia zrzuca właśnie w ten sposób a jak na drugi zestaw? Dnia 25.12.2017 o 10:35, Polarny napisał: Jak już pisałem (@grogi, nie czytaj, nie ma sensu) wystarczyłoby, gdyby te skrzynie nie dążyły do obrotów prawie jałowych. Ewentualnie - gdyby można było płynnie zmienić charakterystykę pomiędzy D i S. Jak to naprawdę taki duży problem to pojedź na modyfikację map dsg- temat jest dawno rozpracowany i zrobią Ci nowe mapy tak jak Ci będzie pasować. P.s. Parę razy jeździłem takim Superbem jak Twój i nie zauważyłem opisywanego problemu, może taka strategia wynika z adaptacji do Twojego stylu jazdy? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2017 1 godzinę temu, Piotrus napisał: Fakt, redukcja może zająć 2x0.6s jeśli będzie robiona na bieg obsługiwany przez to samo sprzęgło, pytanie jak często taka skrzynia zrzuca właśnie w ten sposób a jak na drugi zestaw? Notorycznie. Jak już pisałem, nie trzeba wcale cisnąć - wystarczy dać 1/4 - 1/3 gazu. 1 godzinę temu, Piotrus napisał: Jak to naprawdę taki duży problem to pojedź na modyfikację map dsg- temat jest dawno rozpracowany i zrobią Ci nowe mapy tak jak Ci będzie pasować. "Oni" czyli kto? Bo ASO raczej się w to nie bawi. Piszesz zapewne o specjalizowanych serwisach DSG. 2 godziny temu, Piotrus napisał: P.s. Parę razy jeździłem takim Superbem jak Twój i nie zauważyłem opisywanego problemu, może taka strategia wynika z adaptacji do Twojego stylu jazdy? Gdy jechałeś, trzymał jeden bieg przy 50-80-50 i nie dążył do obrotów 1300-1700? Pewnie mógłbym jeździć dynamiczniej, ale teraz i tak trochę przeginam, więc nie wiem, jak taka jazda miałaby wyglądać. Chyba że zatrzymywałbym się bez sensu i dawał w palnik, żeby się skrzynia zaadaptowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.