deszczowyRoman Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Uzywacie pierscieni centrujacych do alufelg? Ktoś jezdzi bez pierscieni centrujacych? Wybrałem ronale r42 z otworem 82,1mm , w piascie jest 60mm. Potrzebny pierscien 82,1/60mm co daje 11mm plastiku miedzy felga a piastą. Takiej grubosci plastik spełni swoje zadanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Standardowo pierścienie są dodawane do felg alu - jeździłem 6 lat bez problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Za 60zł kupisz na aledrogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 2 minuty temu, sdss napisał: Za 60zł kupisz na aledrogo. mi chodzi i to czy 11mm plastiku bedzie działac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Czemu miało by nie działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 1 minutę temu, Aaron napisał: mi chodzi i to czy 11mm plastiku bedzie działac Będzie - to tylko pierścień centrujący. Ważniejsze są śruby/nakrętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Tak, ten plastik ma wycentrowac felge przy zakladaniu, teoretycznie on nie przenosi obciazeń. A jak boisz sie o plastik to poszukaj kumatego tokarza i wytoczy Cinstalowe lub aluminiowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 Pierscien powinien przyjsc z alufelgami w kile mialem 8 lat i nie bylo problemu. Ale ten Ronal to tak srednio bym powiedzial tak srednio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 29 minut temu, wujekcybul napisał: Pierscien powinien przyjsc z alufelgami w kile mialem 8 lat i nie bylo problemu. Ale ten Ronal to tak srednio bym powiedzial tak srednio. dlaczego? Ronala daja na pierwszy montaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 10 minut temu, Aaron napisał: dlaczego? Ronala daja na pierwszy montaz. Z wygladu mi nie podchodza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 3 godziny temu, rwIcIk napisał: Standardowo pierścienie są dodawane do felg alu - jeździłem 6 lat bez problemów MIalem alufelgi fabryczne w 4 autach i nigdy zadnego pierscienia nie bylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 15 minut temu, Maciej__ napisał: MIalem alufelgi fabryczne w 4 autach i nigdy zadnego pierscienia nie bylo bo to felgi oem, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2018 5 godzin temu, Lesiu_Zett napisał: teoretycznie on nie przenosi obciazeń. Nie przenosi? A co w Twoim mniemaniu przenosi obciążenia, jak felga jest założona na piastę? Śruby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 5 godzin temu, Bartłomiej napisał: Nie przenosi? A co w Twoim mniemaniu przenosi obciążenia, jak felga jest założona na piastę? Śruby? Siły tarcia felgi o tarcze hamulcową/bęben lub piastę w niektórych przypadkach. Śruby/nakrętki mają zapewnić taki docisk by siła tarcia była wystarczająca aby nie dochodziło do promieniowych i kątowych przemieszczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 9 godzin temu, Maciej__ napisał: MIalem alufelgi fabryczne w 4 autach i nigdy zadnego pierscienia nie bylo Ale inne często mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 Miałem problemy z wyważeniem kół na alufelgach w których miałem pierścienie centrujące. Dopiero kumaty oponiarz zauważył że pierścień wpadał za głęboko w otwór centrujacy. Tymczasowo najpierw na piastę założył sam pierścień a dopiero na to felgę. Pomogło, ale zamówiłem u tokarza pierścienie aluminiowej z większym kołnierzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 poprostu obawiam sie ze taka grubosc pierscienie 11mm moze zle przenosic obciazenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 Jako ze aluminium jest miekkie, stozkowe otwory srub w feldze ktore centruja kolo moga sie nieco wyrobic. Wtedy dobrze dopasowany pierscien centrujacy zabezpiecza przed krzywym dokreceniem do piasty. Na tym w mojej opinii konczy sie jego rola. Felga nie opiera sie na pierscieniu w czasie jazdy przy odpowiednio mocnym dokreceniu srub. W Internecie jest mnostwo postow ludzi ktorzy maja nieoryginalne felgi i jezdza bezproblemowo w ogole bez pierscieni. Po prostu otwory na sruby wystarczajaco dokladnie wycentrowaly kolo na piascie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2018 Dnia 11.06.2018 o 19:22, Aaron napisał: dlaczego? Ronala daja na pierwszy montaz. Ponoć Ronale są miękkie - i coś tym chyba jest. W moim Golfie V siedzą fabryczne Ronale i już 2 razy felgi prostowałem, choć wielkich dziur nie zaliczyłem (no chyba, że żona...) O tej miękkości felg mój gumiarz mi powiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 Dnia 11.06.2018 o 18:24, Aaron napisał: Uzywacie pierscieni centrujacych do alufelg? Ktoś jezdzi bez pierscieni centrujacych? Wybrałem ronale r42 z otworem 82,1mm , w piascie jest 60mm. Potrzebny pierscien 82,1/60mm co daje 11mm plastiku miedzy felga a piastą. Takiej grubosci plastik spełni swoje zadanie? Ja mam. Dorób z alu, bo plastiki lubią się pogibać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 19 godzin temu, sowik85 napisał: Ponoć Ronale są miękkie - i coś tym chyba jest. W moim Golfie V siedzą fabryczne Ronale i już 2 razy felgi prostowałem, choć wielkich dziur nie zaliczyłem (no chyba, że żona...) O tej miękkości felg mój gumiarz mi powiedział Jest coś na rzeczy bo w aucie żony po każdym sezonie fabryczne Ronale wymagają prostowania i podobną opinię usłyszałem w serwisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 Dnia 12.06.2018 o 18:46, Aaron napisał: poprostu obawiam sie ze taka grubosc pierscienie 11mm moze zle przenosic obciazenia Powtarzam - są takie auta gdzie nie ma w ogóle centrowania i nic się złego nie dzieje. Jedna tylko uwaga. Koła dokręcamy na mocno przy uniesionym samochodzie w przypadku stosowania pierścieni centrujących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 46 minut temu, pawel_78 napisał: są takie auta gdzie nie ma w ogóle centrowania i nic się złego nie dzieje. No właśnie też to chciałem napisać. Pierścień ma tylko ułatwić zakładanie koła i dokręcanie śrub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2018 1 minutę temu, ccLot napisał: No właśnie też to chciałem napisać. Pierścień ma tylko ułatwić zakładanie koła i dokręcanie śrub. no nie do końca. Starsze auta nie miały centrowania za pomocą środka piasty bo centrowanie za pomocą śrub/szpilek było wystarczające do uniknięcia wibracji przy ówcześnie występujących prędkościach. Wraz z ich wzrostem oraz wzrostem czułości układu kierowniczego na niewyważenie wprowadzono centrowanie na aucie za pomocą tego samego otworu co koło jest mocowane na wyważarce, co poprawiło faktyczne (na aucie) wyważenie kół. Natomiast otwór centrujący nijak ma się do wytrzymałości połączenia śrubowego - piasta - koło. Tak naprawdę to ten pierścień centrujący jest potrzebny tylko i wyłącznie w momencie dokręcania koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2018 9 godzin temu, pawel_78 napisał: no nie do końca. Starsze auta nie miały centrowania za pomocą środka piasty bo centrowanie za pomocą śrub/szpilek było wystarczające do uniknięcia wibracji przy ówcześnie występujących prędkościach. Wraz z ich wzrostem oraz wzrostem czułości układu kierowniczego na niewyważenie wprowadzono centrowanie na aucie za pomocą tego samego otworu co koło jest mocowane na wyważarce, co poprawiło faktyczne (na aucie) wyważenie kół.. Koło, które nie jest założone w osi, mimo idealnego wyważenia, będzie dalej zwyczajnie biło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2018 9 godzin temu, grogi napisał: Koło, które nie jest założone w osi, mimo idealnego wyważenia, będzie dalej zwyczajnie biło... Jakoś w starych maluchach to nie przeszkadzało (felgi ''cytrynki'') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2018 Godzinę temu, volf6 napisał: Jakoś w starych maluchach to nie przeszkadzało (felgi ''cytrynki'') Bo zbyt wolno jeździł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 Dnia 11.06.2018 o 18:47, Lesiu_Zett napisał: Tak, ten plastik ma wycentrowac felge przy zakladaniu, teoretycznie on nie przenosi obciazeń. A jak boisz sie o plastik to poszukaj kumatego tokarza i wytoczy Cinstalowe lub aluminiowe Stalowe ? A dlaczego? A komu to potrzebne? Nie ma sensu zwiększać masy nieresorowanej. Plastik wystarczy. Pierścienie centrujące nie przenoszą żadnych obciążeń przykręconego koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 no nie do końca. Starsze auta nie miały centrowania za pomocą środka piasty bo centrowanie za pomocą śrub/szpilek było wystarczające do uniknięcia wibracji przy ówcześnie występujących prędkościach. Wraz z ich wzrostem oraz wzrostem czułości układu kierowniczego na niewyważenie wprowadzono centrowanie na aucie za pomocą tego samego otworu co koło jest mocowane na wyważarce, co poprawiło faktyczne (na aucie) wyważenie kół. Natomiast otwór centrujący nijak ma się do wytrzymałości połączenia śrubowego - piasta - koło. Tak naprawdę to ten pierścień centrujący jest potrzebny tylko i wyłącznie w momencie dokręcania koła. NieprawdaMialem pierscienie z platiku ktore wyrobily sie po jakims czasie i dopiero ali zalatwilo sprawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 1 minutę temu, TWENTIS napisał: Nieprawda Ale w którym miejscu napisał nieprawdę? 1 minutę temu, TWENTIS napisał: Mialem pierscienie z platiku ktore wyrobily sie po jakims czasie i dopiero ali zalatwilo sprawe Oczywiście mogły się wyrobić, podczas ich brutalnego traktowania podczsa montażu/demontażu kół. Ale na pewno nie podczas jazdy (chyba że ktoś jeździł lub stawiał auto na koła z luźnymi śrubami) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2018 5 godzin temu, TWENTIS napisał: Nieprawda Mialem pierscienie z platiku ktore wyrobily sie po jakims czasie i dopiero ali zalatwilo sprawe Co jest nieprawdą? Podaj konkret i uzasadnienie Twojego twierdzenia. Nie takie -" bo mi się tak stało" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Dnia 11.06.2018 o 18:24, Aaron napisał: Uzywacie pierscieni centrujacych do alufelg? Ktoś jezdzi bez pierscieni centrujacych? Wybrałem ronale r42 z otworem 82,1mm , w piascie jest 60mm. Potrzebny pierscien 82,1/60mm co daje 11mm plastiku miedzy felga a piastą. Takiej grubosci plastik spełni swoje zadanie? A co ma dzialac? Sama nazwa sugeruje ze pozwala centrowac felgi, umieszczac w osi. Zawsze mialem pierscienie, najczesciej plastikowe, raz metalowe. Tylko fabryczne felgi chyba sa pod piaste odlane (FIAT) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Dnia 11.06.2018 o 22:18, Aaron napisał: bo to felgi oem, Ot ciekawostka, mam na zimę komplet felg aftermarket i pierścienia centrującego nie mam. Jeśli felgę wybierze się parametrami pod auto, to nie ma potrzeby dodawania żadnego badziewia. Jedyna różnica, to inne śruby, a dokładniej inna długość (można również i pod tym kątem dobrać felgi, aby fabryczne śruby były ok). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2018 Godzinę temu, krowka napisał: Ot ciekawostka, mam na zimę komplet felg aftermarket i pierścienia centrującego nie mam. Jeśli felgę wybierze się parametrami pod auto, to nie ma potrzeby dodawania żadnego badziewia. Jedyna różnica, to inne śruby, a dokładniej inna długość (można również i pod tym kątem dobrać felgi, aby fabryczne śruby były ok). Dobierać można spróbować wszystko, tylko z reguły bywa tak, że tego co się akurat podoba nie da się dobrać idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.