noras Napisano 28 Września 2019 Udostępnij Napisano 28 Września 2019 1 minutę temu, Luke16 napisał: nie miałem problemu Wszystko zależy od tego co uważamy za "problem". Ja nie mam "CLIPa, Lexii czy PP2000 o Autocomie" - więc jakiekolwiek zdarzenie, które wygnenerowałoby potrzebę użycia tego czegoś (BTW - nawet nie wiem co to jest) uznałbym za "problem" - Ty najwyraźniej nie. To tak jak z fiacikarzami - "jak dbasz, tak masz", "czysta eksploatacja" - i w ich oczach fiat jest absolutnie normalnym, bezproblemowym autem. Przesiadka do czegoś innego (poza francuzem) powoduje szok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Września 2019 Udostępnij Napisano 28 Września 2019 16 minut temu, noras napisał: Zapytaj przeciętnego użytkownika VW Golfa w Europie, czy ma do niego jakikolwiek kabelek diagnostyczny i oprogramowanie. To co wyżej opisujecie pokazuje jak bardzo bezawaryjne i bezobsługowe są instalacje LPG. Ta ich bezawaryjność i bezobsługowość to te powody, dla których zalały ulice. Ale chyba oczywiste jest że gaz zakłada się żeby oszczędzić A że przy tym oszczędzaniu są pewne minusy, to albo je akceptujesz albo kupujesz np diesla i modlisz się żeby nie padły wtryski, turbo i co tam jeszcze Zwłaszcza że gaz zakłada się głównie do starszych aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 28 Września 2019 Udostępnij Napisano 28 Września 2019 Od 4,5 roku mam LPG montowane u dobrego i niekoniecznie taniego instalatora. Roczny przebieg ok. 15kkm. Oprócz corocznego serwisu problemów brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Września 2019 Udostępnij Napisano 28 Września 2019 1 minutę temu, noras napisał: Wszystko zależy od tego co uważamy za "problem". Ja nie mam "CLIPa, Lexii czy PP2000 o Autocomie" - więc jakiekolwiek zdarzenie, które wygnenerowałoby potrzebę użycia tego czegoś (BTW - nawet nie wiem co to jest) uznałbym za "problem" - Ty najwyraźniej nie. To tak jak z fiacikarzami - "jak dbasz, tak masz", "czysta eksploatacja" - i w ich oczach fiat jest absolutnie normalnym, bezproblemowym autem. Przesiadka do czegoś innego (poza francuzem) powoduje szok. Ilu letnie auto masz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 28 Września 2019 Udostępnij Napisano 28 Września 2019 15 minut temu, muzz napisał: Od 4,5 roku mam LPG montowane u dobrego i niekoniecznie taniego instalatora. Roczny przebieg ok. 15kkm. Oprócz corocznego serwisu problemów brak. 140 tyś km na LPG w ciągu dwóch lat, na serwisie byłem raz bo lambda padła. 20 minut temu, noras napisał: Wszystko zależy od tego co uważamy za "problem". Ja nie mam "CLIPa, Lexii czy PP2000 o Autocomie" - więc jakiekolwiek zdarzenie, które wygnenerowałoby potrzebę użycia tego czegoś (BTW - nawet nie wiem co to jest) uznałbym za "problem" - Ty najwyraźniej nie. To tak jak z fiacikarzami - "jak dbasz, tak masz", "czysta eksploatacja" - i w ich oczach fiat jest absolutnie normalnym, bezproblemowym autem. Przesiadka do czegoś innego (poza francuzem) powoduje szok. Lubię mieć wszystko pod ręką i w razie potrzeby nie proszę się mechaników, a wręcz przeciwnie niekiedy potrafią zadzwonić bym podjechał i podłączył kompa, ale ja akurat to lubię xD 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 28 Września 2019 Udostępnij Napisano 28 Września 2019 2 godziny temu, noras napisał: Wszystko zależy od tego co uważamy za "problem". Ja nie mam "CLIPa, Lexii czy PP2000 o Autocomie" - więc jakiekolwiek zdarzenie, które wygnenerowałoby potrzebę użycia tego czegoś (BTW - nawet nie wiem co to jest) uznałbym za "problem" - Ty najwyraźniej nie. To tak jak z fiacikarzami - "jak dbasz, tak masz", "czysta eksploatacja" - i w ich oczach fiat jest absolutnie normalnym, bezproblemowym autem. Przesiadka do czegoś innego (poza francuzem) powoduje szok. ziomeczek mylisz sie. jak kupujesz auto z załozonym LPG to by sie przydały kabelki do podłaczenia i sprawdzenia ustawień aby jezdzic bez problemów. ewentualnie montujesz lpg w zaufanym warsztacie - instalacja polskiej produkcji - stag, kme lub lpg tech, na sprawdzonych podzespołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Września 2019 Udostępnij Napisano 28 Września 2019 Dnia 24.09.2019 o 13:33, lucash napisał: 400 km jest ok. I tak trzeba robić przerwy w trasie więc tylko na dobre to wyjdzie. Nie bluźnij! Przerwy robi się tylko w elektrykach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 28 Września 2019 Udostępnij Napisano 28 Września 2019 (edytowane) Dzizas... Zawsze będą przeciwnicy i zwolennicy LPG. Każdy ma swoje racje. I nikt nikogo nie przekabaci na swoją drogę. Jak komuś pasuje LPG to jego sprawa. Jak komuś nie pasuje to też jego sprawa. Dyskusja jest bez sensu. Ja jestem zwolennikiem LPG i nie przeszkadzają mi żadne wady tego rozwiązania. I póki co nie sparzylem się. Ale komuś to będzie przeszkadzać no i cóż... Niech jeździ dieslem lub benzyną. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, każdy dostosowuje zasilanie pod siebie biorąc na klatę wszystkie za i przeciw Edytowane 28 Września 2019 przez angrius 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 11 godzin temu, Koonrad napisał: A że przy tym oszczędzaniu są pewne minusy, to albo je akceptujesz No właśnie. To jest jasne postawienie sprawy i każdy użytkownik LPG wie, że coś za coś. Stawianie sprawy, że to super i tylko lejesz LPG i jeździsz, może zniechęcić nowego użytkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 Godzinę temu, noras napisał: Stawianie sprawy, że to super i tylko lejesz LPG i jeździsz, może zniechęcić nowego użytkownika. No sorry ale ja od kilku lat tak mam. Instalacja zamontowana porządną w porządnym warsztacie. Z silnikiem nadającym się do tego, butlę chcieli mi wrzucić 70l i formalnie nie wiesz że masz gaz. A sorry wiesz, bo koszt zatankowania auta na 140 tyś km kosztował łącznie z instalacją i eksploatacją 31500zl (spalanie 9,5l) zaś benzyna jaka musiałbym zatankować to koszt 57 tyś zł. (spalanie 8l). Nawet diesel 6,5l - 45500zl a jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
binges Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 Dnia 28.09.2019 o 10:12, Luke16 napisał: znajomy powiedział że stag ogólnie ostro się pogorszył z jakością instalacji elektrycznej. potwierdzam - kilka razy zakładałem i poprawiałem instalacje II i IV gen STAG i wyjątkowo źle się lutuje te wiązki i szybko topi się izolacja samej żyły podczas lutowania (lepiej z tym było przy KME i BRC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 5 godzin temu, noras napisał: No właśnie. To jest jasne postawienie sprawy i każdy użytkownik LPG wie, że coś za coś. Stawianie sprawy, że to super i tylko lejesz LPG i jeździsz, może zniechęcić nowego użytkownika. bo jak wiesz do czego montujesz i wiesz co montujesz to pozniej nie ma problemów. Problemy to sa jak kupujesz uzywqane aut o z niewiadomym przebiegiem, i ładujesz przyapdkową instalacje u przypadkowego gazownika. jako przykład dobrego silnika do lpg moge dac 1.6 vag np w octavi, 1.6 16v k4m w renaul i dacii- np duster lub fiat 1.2 1.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 18 godzin temu, noras napisał: Zapytaj przeciętnego użytkownika VW Golfa w Europie, czy ma do niego jakikolwiek kabelek diagnostyczny i oprogramowanie. Ja musiałem miec, bo cały czas było coś nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 18 godzin temu, noras napisał: To co wyżej opisujecie pokazuje jak bardzo bezawaryjne i bezobsługowe są instalacje LPG. Odkąd mam stag-a, nic nie musze dotykać. I faktycznie jest bezobsługowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 17 godzin temu, noras napisał: Przesiadka do czegoś innego (poza francuzem) powoduje szok. No u mnie był szok, że jest gorzej niż w fiacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 2 godziny temu, nielubiekotow napisał: bo jak wiesz do czego montujesz i wiesz co montujesz to pozniej nie ma problemów. Problemy to sa jak kupujesz uzywqane aut o z niewiadomym przebiegiem, i ładujesz przyapdkową instalacje u przypadkowego gazownika. jako przykład dobrego silnika do lpg moge dac 1.6 vag np w octavi, 1.6 16v k4m w renaul i dacii- np duster lub fiat 1.2 1.1 Znajomy miał octavie z tym niby idiotoodpornym silnikiem, z fabryczną instalacją i co chwilę siedział w serwisie Pytanie jeszcze co znaczy że jest bezobsługowa, znam takich co jeżdżą z choinką na desce i wcale im to nie przeszkadza Mnie drażni jak odpalam zimne auto i czuję że silnik nie pracuje tak jak powinien - rozjechana mapa A niestety często tak jest, że auto jeździ idealnie a jednak mapa się rozjeżdża W fordzie sam to poprawiłem, bo gaziarze nie potrafili - niby dobry serwis i dobra instalacja BRC W obecnym też czuje że mogło by być lepiej, ale nie mam czasu z tym walczyć 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 6 godzin temu, Luke16 napisał: No sorry ale ja od kilku lat tak mam. Ale jak widzisz - nawet z tego wątku - to nie jest reguła. Po prostu LPG to nie jest fabryczne, powtarzalne rozwiązanie, tylko lepsze lub gorsze rzemiosło. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 Dnia 23.09.2019 o 23:14, bancio04 napisał: Prośba o Wasze zdanie i wskazówki w wyborze. Mam podobny "problem". Będę wymieniał niedługo wysłużone Renault SC II no coś innego, nieco mniejszego. Docelowo klasa C hatchback. SC II to moje 5 po kolei auto z LPG. Łącznie zrobiłem po kolei na LPG z 350 tyś km. Ale wychodzi na to, że to będzie już koniec. Mając budżet około 30 kPLN i chcąc coś w miarę nowego ciężko o auto z lub pod LPG. Mnie wyszło, że raczej będzie jakaś mała turbo benzyna typu 1.2 ub 1.4 TSI. Przy jeździe 80% miasto i 20% trasa nawet nie myślę o dieslu. Obecnie szukam Skody Rapid 1.2 TSI z jakimś znośnym wyposażeniem i przebiegiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 2 godziny temu, Koonrad napisał: Znajomy miał octavie z tym niby idiotoodpornym silnikiem, z fabryczną instalacją i co chwilę siedział w serwisie montowali tam landi rezzo a raczej wrzucali pod maske, ponadto na lpg był dotrysk benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 (edytowane) 2 godziny temu, noras napisał: Ale jak widzisz - nawet z tego wątku - to nie jest reguła. Po prostu LPG to nie jest fabryczne, powtarzalne rozwiązanie, tylko lepsze lub gorsze rzemiosło. Tak jest i nawet tzw. fabryczne i pseudofabryczne instalacje też tak bym nazwał. Jeżdżę na gazie ponad 20 lat (pewnie coś koło 500kkm bedzie), zagazowalem 2 nowe auta godząc się z utratą gwarancji (po sprawdzeniu na dystansie 20kkm, czy coś nie wylezie zanim zagazuję). Kupiłem kilka zagazowanych i zawsze musiałem poprawiać po poprzednikach, bo za bardzo oszczędzali. Robiłem to z OSZCZĘDNOŚCI!!!, teraz już może trochę bardziej z przyzwyczajenia (w sumie pewnie na nową furę uzbieralem). No wlasnie, oszczędzam na tankowaniu, nie na montażu czy serwisie. Jak płaciłem w 2012r po 3000-3200 za Staga 300 Premium to wszyscy się w głowę pukali, bo mogłem za 2000-2400 założyć. Za to śmigałem bezawaryjnie, tylko przeglądy co 15kkm (raz regulacja luzów zaworowych, ale ten silnik z tych co TTTM - czyli jest jakies ale). Oczywiście są niedogodności związane z LPG, jeden jest w stanie to przełknąć, inny nie (np. gdybym parkował w garażu podziemnym z zakazem, nigdy bym LPG nie zalozyl). Następnego już z gazem pewnie nie kupię, bo nie bardzo jest co. Edytowane 29 Września 2019 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 (edytowane) 4 godziny temu, nielubiekotow napisał: bo jak wiesz do czego montujesz i wiesz co montujesz to pozniej nie ma problemów. Problemy to sa jak kupujesz uzywqane aut o z niewiadomym przebiegiem, i ładujesz przyapdkową instalacje u przypadkowego gazownika. jako przykład dobrego silnika do lpg moge dac 1.6 vag np w octavi, 1.6 16v k4m w renaul i dacii- np duster lub fiat 1.2 1.1 Tylko dobrze wiesz, ze auta z tymi silnikami to już prehistoria. Branża nie nadąża za postępem w budowie silników (przykład slawetnego staga 500, wychwalonego chyba od 2 lat, którego na rynku chyba nadal nie ma), a jak już to montaż jest nieopłacalne finansowo. Nie będę przeciez w LPG lazł dla sztuki, nie mając z tego żadnych korzyści. Edytowane 29 Września 2019 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Koonrad napisał: Znajomy miał octavie z tym niby idiotoodpornym silnikiem, z fabryczną instalacją i co chwilę siedział w serwisie Jak to z LPG, jak trafisz. Mógłbym napisać też, jak dbasz, ale mam kumpla który taka Octę 1,6 z 2010 do zajeżdzenia przeznaczył. Ma teraz ok 200kkm i od 100kkm na przeglądzie LPG ani wymianie filtrów nie była, a jeździ jak głupia (żadnych tam choinek). Znam też kilka innych aut na LPG bez serwisu, które w teorii powinny dawno wyzionać ducha a jeżdżą. Żeby nie było różowo, znam też nówki lub prawie nowki sprawiajace kupe problemow. Edytowane 29 Września 2019 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 23 godziny temu, muzz napisał: Od 4,5 roku mam LPG montowane u dobrego i niekoniecznie taniego instalatora. Roczny przebieg ok. 15kkm. Oprócz corocznego serwisu problemów brak. Przebieg 15kkm rocznie podważa sens montażu LPG... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 Godzinę temu, ZUBERTO napisał: Tylko dobrze wiesz, ze auta z tymi silnikami to już prehistoria. Branża nie nadąża za postępem w budowie silników (przykład slawetnego staga 500, wychwalonego chyba od 2 lat, którego na rynku chyba nadal nie ma), a jak już to montaż jest nieopłacalne finansowo. Nie będę przeciez w LPG lazł dla sztuki, nie mając z tego żadnych korzyści. duster z tym silnikiem był jeszcze z 3 lata temu. opel ma jesazcze niedobitki z 1.4- łancuch i juz nie spotykane w autach luz zawrowoy regulowany hydraulicznie. fiat ma w pandzie jeszcze 1.2 do lpg ale tam sa zmienne fazy rozrzadu na 8v. toyota 1.33, i zostaje 1.0 mpi vag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 (edytowane) 17 minut temu, nielubiekotow napisał: duster z tym silnikiem był jeszcze z 3 lata temu. opel ma jesazcze niedobitki z 1.4- łancuch i juz nie spotykane w autach luz zawrowoy regulowany hydraulicznie. fiat ma w pandzie jeszcze 1.2 do lpg ale tam sa zmienne fazy rozrzadu na 8v. toyota 1.33, i zostaje 1.0 mpi vag Sam widzisz jaka bieda. Nawet dla kogoś tak mało wymagającego jak ja. Pod względem rozmiarów i osiągów styka mi Insignia 1,4T, ale do Pandy raczej się nie przesiądę. Pozostanie benzyna w jakimś VAGu, chyba że 1,5T w CR-V nie okaże się takim kiblem jak to przedstawia @OZI. Ewentualnie trzeba się będzie przełamać do czegoś zza oceanu, będzie i moc i LPG. Edytowane 29 Września 2019 przez ZUBERTO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 1 godzinę temu, ZUBERTO napisał: (przykład slawetnego staga 500, wychwalonego chyba od 2 lat, którego na rynku chyba nadal nie ma) Nie ma i może wcale nie być. Dlatego dzisiaj odebrałem kolejne zagazowane auto na stagu 400 dpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 18 minut temu, Tilok napisał: Nie ma i może wcale nie być. Dlatego dzisiaj odebrałem kolejne zagazowane auto na stagu 400 dpi Pochwal sie, co na tym masz, jak długo i jak się kalkuluje, bo mój zaufany gazmen tołkował mi, że się nie opłaca (o tsi wtedy pytalem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 1 godzinę temu, K3 napisał: Przebieg 15kkm rocznie podważa sens montażu LPG... Dlaczego? Instalacja zwraca się po ~roku - w czym więc problem? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 48 minut temu, nielubiekotow napisał: duster z tym silnikiem był jeszcze z 3 lata temu. opel ma jesazcze niedobitki z 1.4- łancuch i juz nie spotykane w autach luz zawrowoy regulowany hydraulicznie. fiat ma w pandzie jeszcze 1.2 do lpg ale tam sa zmienne fazy rozrzadu na 8v. toyota 1.33, i zostaje 1.0 mpi vag Niestety jest obecnie z nowych aut bardzo mało nadających się do LPG. Już chciałem się w pewnej chwili przełamać na nowego Dokkera. Jak miły Pan powiedział że silnik Nissana to kupiłem używanego Dustera no i obecnie szczerze teraz jakbym miał coś teraz kupić z nowych z LPG chyba została by Panda. Ogólnie póki na rynku używek będą auta z silnikami np jak K4M, F4R czy F4RT będę je kupował. Dzisiaj sprzedam jednego Dustera. Kolejkę po niego miałem bo ludzie poszukują właśnie aut do LPG. Wziął go mój chrzestny. Który też lubi to tanie paliwo. Dzisiaj tankowałem na Orlenie za 1.75zl gdzie znajdę inne tak tanie alternatywne paliwo? Ale nie każdemu to może pasować i znam takich ludzi. Ale również znam takich którzy byli przeciwnikami LPG póki np sami nie kupili takiego auta. Teraz wręcz przeciwnie widzą oszczędności. Np kumpel potrzebował auta do roboty, znalazłem mu od znajomego lagunę I 1.8 z LPG. Żona że będzie to się psuło itd dzisiaj więcej laguna jeździ niż dwuletni ford focus. Kuzyn też on auta z LPG nie kupi bo LPG to zło. Kupił akurat przez przypadek bo było od pierwszego właściciela i z małym przebiegiem, teraz na zwykły benzynowy by się nie zamienił albo zamontował by od razu LPG bo wydaje na paliwo miesięcznie zamiast 300zl 120.... Szwagier cały czas na LPG, ale ktoś mu nagadał że jednak to zło mimo że nigdy problemu żadnego nie miał. Kupił czysta benzynę. Teraz jednak chce z powrotem LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 1 godzinę temu, nielubiekotow napisał: duster z tym silnikiem był jeszcze z 3 lata temu. opel ma jesazcze niedobitki z 1.4- łancuch i juz nie spotykane w autach luz zawrowoy regulowany hydraulicznie. fiat ma w pandzie jeszcze 1.2 do lpg ale tam sa zmienne fazy rozrzadu na 8v. toyota 1.33, i zostaje 1.0 mpi vag Zapomniałeś o tipo 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 Godzinę temu, Tilok napisał: Nie ma i może wcale nie być. Dlatego dzisiaj odebrałem kolejne zagazowane auto na stagu 400 dpi trzeba było brac KME Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 16 minut temu, blue_ napisał: Zapomniałeś o tipo 1.4 nie, kilku autoryzowanych gazowników odmówiło montazu do tego silnika , z powodu padajacyhc głowic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 2 minuty temu, nielubiekotow napisał: trzeba było brac KME Jakbym chciał KME to bym miał KME a jak bym chciał PRINSA to miałbym PRINSA. Chciałem STAGA i mam STAGA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 @ZUBERTO jaka masz butle w insygni? zastanawami sie nad 630 x250 ewentualnie 630x225 bormecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Września 2019 Udostępnij Napisano 29 Września 2019 (edytowane) 11 minut temu, nielubiekotow napisał: @ZUBERTO jaka masz butle w insygni? zastanawami sie nad 630 x250 ewentualnie 630x225 bormecha Bormech 55L 630x225. Do "drugiej podłogi bagaznika" w kombi. Wyższa chyba nie dałaby płaskiej powierzchni, ale musiałbym zajrzeć, bo nie pamietam. Przy montazu kazałem wsadzić tam największą jaka wejdzie, przy zachowaniu płaskiej powierzchni. Edytowane 29 Września 2019 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 10 godzin temu, nielubiekotow napisał: nie, kilku autoryzowanych gazowników odmówiło montazu do tego silnika , z powodu padajacyhc głowic Popatrz na ogłoszenia ile jest tipo 1.4 nawet z "fabryczną" instalacją Wcześniej ten silnik był chyba w bravo i tez go gazowali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 49 minut temu, blue_ napisał: Popatrz na ogłoszenia ile jest tipo 1.4 nawet z "fabryczną" instalacją Wcześniej ten silnik był chyba w bravo i tez go gazowali? Problem z głowicami dotyczył 1.4 95KM a nie 1.4tjet 120KM. Ale są tacy co i po 150-200kkm nakręcili na lpg na taxi z tymi silnikami bez problemu, więc nie ma reguły. 1.4 95 KM nie występował z fabryczną instalacją lpg tylko 1.4 tjet [był w ofercie z lpg fabrycznym do września 2018r], jak już to była montowana w ASO lub u podwykonawcy jak klient sobie zażyczył wersje z lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 Godzinę temu, blue_ napisał: Popatrz na ogłoszenia ile jest tipo 1.4 nawet z "fabryczną" instalacją Wcześniej ten silnik był chyba w bravo i tez go gazowali? Podobno od normy euro 6 coś zmodernizowali w silniku i pod lpg padają głowice. Poczytaj na forum fiata ilu ludziom padły głowice, czy na forum tipo na FB. To nie jednostkowe przypadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 17 godzin temu, Koonrad napisał: Znajomy miał octavie z tym niby idiotoodpornym silnikiem, z fabryczną instalacją i co chwilę siedział w serwisie Pytanie jeszcze co znaczy że jest bezobsługowa, znam takich co jeżdżą z choinką na desce i wcale im to nie przeszkadza Mnie drażni jak odpalam zimne auto i czuję że silnik nie pracuje tak jak powinien - rozjechana mapa A niestety często tak jest, że auto jeździ idealnie a jednak mapa się rozjeżdża W fordzie sam to poprawiłem, bo gaziarze nie potrafili - niby dobry serwis i dobra instalacja BRC W obecnym też czuje że mogło by być lepiej, ale nie mam czasu z tym walczyć Widzisz, a ja mam od ponad 10-ciu lat BRC i nie zauważyłem żadnych różnic pomiędzy pracą na benzynie i LPG. Przebieg na gazie około 170kkm. Godzinę temu, blue_ napisał: Popatrz na ogłoszenia ile jest tipo 1.4 nawet z "fabryczną" instalacją Wcześniej ten silnik był chyba w bravo i tez go gazowali? Był w wielu Fiatach, ale trochę się różnił. W Grande Punto mam 1.4 16V, ale to Starjet, różni się między innym wariatorem faz rozrządu, słyszałem jeszcze że ten w Tipo wykastrowali z recyrkulacji spalin i coś jest z innego materiału, ale na temat tego nie mam pewności. W starszych autach jak Bravo, Grande Punto, Idea, Stilo ten 1.4 16V mógł lubić gaz, a teraz już niekoniecznie - oszczędności lub nowe normy euro robią swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 13 godzin temu, grogi napisał: Dlaczego? Instalacja zwraca się po ~roku - w czym więc problem? Papier wszystko przyjmie Jak liczyłem dla Astry J 1.4T to było bliżej 2-3 lat, żeby się w ogole zwrocilo... Kolejne 2-3 lata żeby "zaoszczedzic" potencjalnie kilka kPLN... Dla mnie gra kompletnie niewarta zachodu, zwłaszcza, ze lekura forow pokazuje ze wersje z LPG sa bardziej problematyczne.. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 (edytowane) 15 godzin temu, K3 napisał: Przebieg 15kkm rocznie podważa sens montażu LPG... u mnie instalacja zwróciła się w niecałe 1,5 roku a jeżdżę już ponad 4,5 roku... i odejmując koszt instalacji jestem do przodu już jakieś 10k zł...no, faktycznie nie ma sensu tyle, że ja nie jeżdżę samochodem z silnikiem 1.6 53 minuty temu, Maciej__ napisał: Papier wszystko przyjmie Jak liczyłem dla Astry J 1.4T to było bliżej 2-3 lat, żeby się w ogole zwrocilo... Kolejne 2-3 lata żeby "zaoszczedzic" potencjalnie kilka kPLN... Dla mnie gra kompletnie niewarta zachodu, zwłaszcza, ze lekura forow pokazuje ze wersje z LPG sa bardziej problematyczne.. jak pisałem, u mnie 1,5 roku na zwrot instalacji a kolejne 3 lata to już "zysk" w postaci 10k zł... a samochód totalnie bezawaryjny pod kątem lpg i silnikowym... ok raz sprawdzane były luzy zaworowe... Edytowane 30 Września 2019 przez muzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 3 godziny temu, Majkiel napisał: Widzisz, a ja mam od ponad 10-ciu lat BRC i nie zauważyłem żadnych różnic pomiędzy pracą na benzynie i LPG. Przebieg na gazie około 170kkm. Miałem sq24 w fordzie i tak idealnie nie było, tak jak pisałem dopiero sam doszedłem do ustawień żeby mapy się nie rozjeżdżały Zrobiłem 120kkm i oprócz filtrów nic nie robiłem Zakład podobno jeden z lepszych w Krk, a sam silnik nie był "trudny" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 30 Września 2019 Udostępnij Napisano 30 Września 2019 (edytowane) 46 minut temu, Koonrad napisał: Miałem sq24 w fordzie i tak idealnie nie było, tak jak pisałem dopiero sam doszedłem do ustawień żeby mapy się nie rozjeżdżały Zrobiłem 120kkm i oprócz filtrów nic nie robiłem Zakład podobno jeden z lepszych w Krk, a sam silnik nie był "trudny" Ja z Tartalini (z tym wynalazkiem kupiłem auto) też zrobiłem doktorat: 10kkm miałem problemy... To shackowałem ich soft, żeby wejść w opcje regulacji map (trzeba mieć klucz sprzętowy) oraz napisałem swój soft to analizy porównawczej map na benzynie i gazie. Po czym zrobiłem kolejne 50kkm bez żadnych problemów Ale dzięki temu wiem dokładnie, jak LPG działa - i jakkolwiek profesjonalna instalacja by nie była, to z definicji jest druciarstwo. Edytowane 30 Września 2019 przez grogi 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.Be Napisano 2 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2019 (edytowane) Oglądałem i przejechałem się Skoda Fabia III z 2017 roku, silnik.1.0 75 km z LPG. Samochód poprawny, silnik szczególnie zimny ma drgania, po przeliczeniu na LPG nie czułem dużej różnicy. Odczucia mieszane, muszę na spokojnie to przemyśleć. Na plus nowa konstrukcja i młody rocznik produkcji. Dziękuję wszystkim za pomoc i uwagi. Edytowane 2 Października 2019 przez bancio04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 2 Października 2019 Udostępnij Napisano 2 Października 2019 Jak fabia to może i Rapid z 1.2 75koni wolnossacy też chyba dobrze znosi Lpg, albo dacia Logan 1.2 lub 0.9 t ale niech ktoś się wypowie jak tam z Lpg?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 2 Października 2019 Udostępnij Napisano 2 Października 2019 27 minut temu, bancio04 napisał: Oglądałem i przejechałem się Skoda Fabia III z 2017 roku, silnik.1.0 75 km z LPG. Samochód poprawny, silnik szczególnie zimny ma drgania, po przeliczeniu na LPG nie czułem dużej różnicy. Odczucia mieszane, muszę na spokojnie to przemyśleć. Na plus nowa konstrukcja i młody rocznik produkcji. Dziękuję wszystkim za pomoc i uwagi. Ja bym nie bral Fabii 1.0 mpi, chyba ze naprawde liczysz kazdy grosz i ekonomia jest najwazniejsza. TSI juz fajnie odpycha te auto i ma dluzsza skrzynie. W mpi mi przeszkadzalo, ze jadac 110km/h zaczynalo robic sie glosno od obrotow. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 2 Października 2019 Udostępnij Napisano 2 Października 2019 3 godziny temu, bancio04 napisał: Oglądałem i przejechałem się Skoda Fabia III z 2017 roku, silnik.1.0 75 km z LPG. Samochód poprawny, silnik szczególnie zimny ma drgania, po przeliczeniu na LPG nie czułem dużej różnicy. Odczucia mieszane, muszę na spokojnie to przemyśleć. Na plus nowa konstrukcja i młody rocznik produkcji. Dziękuję wszystkim za pomoc i uwagi. Wersja z fabrycznym lpg? Jeśli tak to sprawdź czy czasem po przekroczeniu ~4krpm silnik nie ma dotrysku PB lub czy czasem nie przechodzi przy wyższych obciążaniach w 100% na zasilanie PB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.Be Napisano 6 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2019 (edytowane) Co myślicie o takim zestawieniu, Fabia 1.2 TSI + LPG ? Instalacji LPG w TSI nie jest chyba pełnym zasilaniem tylko częściowe zasilanie benzyna z dodatkowym zasilaniem LPG. Przykład: https://tiny.pl/tpj2g Ofert aut z silnikami diesla jest niestety ok 60 % dla danego modelu. Edytowane 6 Października 2019 przez bancio04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 6 Października 2019 Udostępnij Napisano 6 Października 2019 Co myślicie o takim zestawieniu, Fabia 1.2 TSI + LPG ? Instalacji LPG w TSI nie jest chyba pełnym zasilaniem tylko częściowe zasilanie benzyna z dodatkowym zasilaniem LPG. Przykład: https://tiny.pl/tpj2g Ofert aut z silnikami diesla jest niestety ok 60 % dla danego modelu. Odpuścić, absolutnie.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.