Skocz do zawartości

TDI vs TSI


johny

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem swego czasu Passata B8 190 TDI DSG na Arteona 190 TSI DSG i patrząc na spalenie jestem pod wrażeniem. TSI praktycznie średnio pali 0,5 więcej niż TDI po mieście.  Jazda po mieście TDI oscylowała średnio na poziomie 7,6 litra gdzie TSI wychodzi 8,1l. Często pokonywana trasa 100 km w TDI  5,2l a TSI 5,6l. W dodatku TDI było na kołach o 1” mniejszych. Różnica w cenie TDI vs TSI to blisko 20 tys złotych. Komfort jazdy w benzynie o niebo wyższy. Zobaczę wkrótce co pokaże TSI 150km i wrócę z porównaniem. 

3A1642E8-0F3A-443A-B2BC-A2033A9B8573.jpeg

Edytowane przez johny
  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, johny napisał:

TSI praktycznie średnio pali 1,5 więcej niż TDI po mieście.  Jazda po mieście TDI oscylowała średnio na poziomie 7,6 litra gdzie TSI wychodzi 8,1l

 

No to 1.5 litra czy 0.5 litra? :hmm:

Różnicę zobaczysz przy ~160km/h na autostradzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi ile.pali takie TSI na autostradzie przy ciągłej 140kmh i 180-190kmh?

Mam swojego TDI do połowy roku i niedługo muszę coś zamówić nowego. Z racji tego że większość kilometrów robie na autostradach stąd moja ciekawość.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem niedawno bardzo intensywnie Seata Tarraco TDi 190 oraz TSi 190. Spalanie w TSi o ok. 1l wyższe a różnica w komforcie jazdy dość znaczna. Gdybym się na to auto wtedy zdecydował to wziąłbym bez wahania TSi.

:ok:

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiwal napisał:

Powiedz mi ile.pali takie TSI na autostradzie przy ciągłej 140kmh i 180-190kmh?

Mam swojego TDI do połowy roku i niedługo muszę coś zamówić nowego. Z racji tego że większość kilometrów robie na autostradach stąd moja ciekawość.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Obawiam się ze prędko nie podam Ci wyników przy wspomnianych prędkościach ponieważ samochód praktycznie jeździ po mieście. Natomiast odcinek Krakow - Katowice po wyjeździe z salonu i całkowitym przebiegu 80km przy przejeździe w/w odcinka z prędkością 150kmh wynosiło 7,8l. Dłuższe odcinki przy wyższych prędkościach podam przy możliwie szybkiej okazji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryb napisał:

Testowałem niedawno bardzo intensywnie Seata Tarraco TDi 190 oraz TSi 190. Spalanie w TSi o ok. 1l wyższe a różnica w komforcie jazdy dość znaczna. Gdybym się na to auto wtedy zdecydował to wziąłbym bez wahania TSi.

:ok:

 

On pytał o V=180-190km/h, a u Ciebie bardzo intensywnie to ponoć max 130.:ee:

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

On pytał o V=180-190km/h, a u Ciebie bardzo intensywnie to ponoć max 130.:ee:

 

Ja odpowiadałem na pierwszy post. Do ciągłej jazdy 180-190 to się żaden z tych silników nie nadaje.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja odpowiadałem na pierwszy post. Do ciągłej jazdy 180-190 to się żaden z tych silników nie nadaje.
 
Diesel 190 się bardzo nadaje.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kiwal napisał:

Diesel 190 się bardzo nadaje.

 

Są ludzie dla których nawet Fabia się nadaje. Ale z tymi silnikami powyżej ok. 170km/h już jest niekomfortowo. Widać że zapas mocy się kończy i dalej jest duszenie na siłę.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ryb napisał:

Testowałem niedawno bardzo intensywnie Seata Tarraco TDi 190 oraz TSi 190. Spalanie w TSi o ok. 1l wyższe a różnica w komforcie jazdy dość znaczna. Gdybym się na to auto wtedy zdecydował to wziąłbym bez wahania TSi.

:ok:

 

 

Jaka to roznica w komforcie ?

Glosniej bylo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, PawelWaw napisał:

 

Jaka to roznica w komforcie ?

Glosniej bylo ?

 

Przy spokojnej jeździe lub w mieście ten TSI pracuje niezauważalnie. TDI nie jest jakiś głośny ale jednak wciąż przypomina, że tam jest.

No i TDI tak nie przyspiesza na niskich obrotach jak powinien, za to TSI przyspiesza lepiej niż powinien.

Generalnie, przyjemność z jazdy TSI była dużo większa a różnica w spalaniu na tyle mała, że wybrałbym ten silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zawsze można poleżeć na cmentarzu, a nawet zabrać tam kogoś ze sobą...
Mozna sie również w domu zaszyc i nie wystawiać głowy poza drzwi...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, angrius napisał:

A można wyjść z domu i jechać kulturalnie 130. Nie narażając nikogo że nie dojedzie. Jaracie się spalaniem przy 190 jak przedszkolaki które się przechwalaja ile auto ma max na budziku

Ja np w dłuższej trasie poza obszarem zabudowanym staram się nie jechać więcej niż +10 od ograniczenia, a typów jadących po 200 z reguły dojeżdżam na zwężeniach, albo jak ich duży na lewym pasie zatrzyma. Ostatecznie na kilkuset km trasie taki typ nie zyskuje nic, albo może z 10 minut, a ja zyskuję kilka litrów paliwa.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np w dłuższej trasie poza obszarem zabudowanym staram się nie jechać więcej niż +10 od ograniczenia, a typów jadących po 200 z reguły dojeżdżam na zwężeniach, albo jak ich duży na lewym pasie zatrzyma. Ostatecznie na kilkuset km trasie taki typ nie zyskuje nic, albo może z 10 minut, a ja zyskuję kilka litrów paliwa.
Takie typy maja najczescie paliwo za Free a na trasie +400km różnica między 130 a +170 jest większa niż 10min...

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, kaczorek79 napisał:

Ja np w dłuższej trasie poza obszarem zabudowanym staram się nie jechać więcej niż +10 od ograniczenia, a typów jadących po 200 z reguły dojeżdżam na zwężeniach, albo jak ich duży na lewym pasie zatrzyma. Ostatecznie na kilkuset km trasie taki typ nie zyskuje nic, albo może z 10 minut, a ja zyskuję kilka litrów paliwa.

Weź to takim wytłumacz... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ppmarian napisał:

Takie typy maja najczescie paliwo za Free a na trasie +400km różnica między 130 a +170 jest większa niż 10min...

Wysłane z tel.
 

 

Tylko dlaczego po przekroczeniu polskiej granicy nagle przestaje im się spieszyć?

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cinos napisał:

a kto mówi, że jak ktoś jedzie szybko to się gdzieś spieszy?

 

Jeśli ktoś tak jedzie bez powodu to jest skończonym idiotą (nie żeby ci pierwsi byli specjalnie mądrzejsi). A takiego stanu należy współczuć jeszcze bardziej.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Ryb napisał:

 

Jeśli ktoś tak jedzie bez powodu to jest skończonym idiotą (nie żeby ci pierwsi byli specjalnie mądrzejsi). A takiego stanu należy współczuć jeszcze bardziej.

 

jesteś tak samo skoncentrowany, masz tak samo wyczulone zmysły na jeździe jak jedziesz 100 jak i 180?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Cinos napisał:

jesteś tak samo skoncentrowany, masz tak samo wyczulone zmysły na jeździe jak jedziesz 100 jak i 180?

A słyszałeś o polu widzenia jak się zmienia w stosunku do prędkości? Co Ci da większą uwaga jak fizyki nie oszukasz i w razie czego nie wyhamujesz? 

Edytowane przez angrius
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Cinos napisał:

jesteś tak samo skoncentrowany, masz tak samo wyczulone zmysły na jeździe jak jedziesz 100 jak i 180?

 

Oczywiście, przy 200 ludzie mają 2x lepszy refleks niż przy 100.

:hehe:

 

Problem polega na tym, że aby z taką prędkością jechać trzeba mieć 2x niższe IQ.

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, angrius napisał:

A słyszałeś o polu widzenia jak się zmienia w stosunku do prędkości? Co Ci da większą uwaga jak fizyki nie odszukasz i w razie czego nie wyhamujesz? 

 

Nie daj się wciągnąć w karmienie trolla.

:ok:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, angrius napisał:

A słyszałeś o polu widzenia jak się zmienia w stosunku do prędkości? Co Ci da większą uwaga jak fizyki nie odszukasz i w razie czego nie wyhamujesz? 

zmniejsza się, ale to chyba dotyczy miasta, na autostradzie co chcesz obserwować poza pasami ruchu i lusterkiem wstecznym? samoloty, ptactwo?

mnie jazda ~100km/h " w pociągu" jeden za drugim męczy, nie widzę co się dzieje przede mną tylko tył innego auta, sama jazda autostradą bez zmieniającego się krajobrazu jest nudna

zwykle lecę 130-160, ale czasami muszę przyspieszyć pod 200 by się "obudzić"

 

4 minuty temu, Ryb napisał:

Oczywiście, przy 200 ludzie mają 2x lepszy refleks niż przy 100.

adrenalina robi swoje, zwiększa się tętno i ciśnienie krwi, więc tak, przy 200 będziesz bardziej skoncentrowany niż przy 100

nawet siedząc przy biurku warto na chwile wstać poruszać się, spojrzeć gdzieś za okno, dotlenić się

długotrwała jazda 200 wiadomo że nie jest dobra, ale 5 minut na godzinę, warto przycisnąć, właśnie po to by się obudzić

  • Skonfundowany 1
  • Nie lubię tego 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słyszałeś o polu widzenia jak się zmienia w stosunku do prędkości? Co Ci da większą uwaga jak fizyki nie oszukasz i w razie czego nie wyhamujesz? 
Co to za różnica 100 czy 200 jak auto samo utrzymuje się na pasie a radary pilnują żeby w nic nie wjechać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, hefi napisał:

Co to za różnica 100 czy 200 jak auto samo utrzymuje się na pasie a radary pilnują żeby w nic nie wjechać emoji16.png

Po pierwsze 200 da się jechać autami z lat 90 bez żadnych systemów. Po drugie jak nie widzisz różnicy w jeździe 100 a 200 to nie mamy o czym gadać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, hefi napisał:

fjacikarze tak mają, że żyłka szybko pulsuje z zazdrosci

 

2:0

 

Naprawde? Ciekawa teoria . .  Pewnie z autopsji wzieta.... No coz miektorzy mniej dojrzali  ( szczegolnie z krotkim fi...tkiem ) mysla ze im wszyscy ich szrotwagenow zazdroszacza...i lubia sie autem dowartosciowywac... Wyrazy wspolczucia ..

Edytowane przez norbert123
  • Dzięki 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,0tsi 190KM jest bardzo, bardzo ciekawym napędem.

 

Ucieka od downsizingu, dostarczając moc i moment płynnie, gładko, progresywnie i bez zadyszki. Ma pojemność,  szybko się nagrzewa i pracuje cicho. Jak potrzeba dostarczy co potrzebne w w większości sytuacji drogowych.Jednocześnie nie ma agresywności i przesady dwulitrowych napędów HotHatch'y

 

Jednocześnie po nauczeniu się charakterystyki napędu auta i wykorzystaniu tej wiedzy pozwala przemieszczać się tanio bo zapewnia bardzo rozsądne zużycie paliwa 95-cio oktanowego.

 

W moim przypadku gdzie skojarzyłem go z DSG7 i nadwoziem Octavii Kombi w wersji L&K FWD daje to rezultat w postaci średniego spalania 6,58l/100km (dane z 8,5tys km z FUELIO).

 

Nikogo rozsądnego przekonywać nie trzeba że dwu litrowa benzyna 190KM/320Nm w aucie o wadze ok 1450kg zapewni odpowiedni ciąg na codzień i pozwala sie bez kompleksów poruszać sie w mieście i po autostradach. 

 

Jest to moje pierwsze benzynowe auto wykorzystywane w JDG do pracy i chyba już do ON nie wrócę w przyszłości,  no chyba że 6-cio cylindrowego. 

 

Dość intensywnie używam auta do pracy - tj ok 70tys km rocznie więc szybko sprawdzę co to 2,0tsi 190 warte w dłuższej perspektywie.

Jak narazie po 8,5tys km i 6ciu tygodniach jazdy (odebrałem auto 15.11.2019)  jestem bardzo pozytywnie zaskoczony co dostałem w zamian za zapłacone pieniążki 😀

 

 

 

 

 

Edytowane przez dirkdiggler
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,0tsi 190KM jest bardzo, bardzo ciekawym napędem.
 
Ucieka od downsizingu, dostarczając moc i moment płynnie, gładko, progresywnie i bez zadyszki. Ma pojemność,  szybko się nagrzewa i pracuje cicho. Jak potrzeba dostarczy co potrzebne w w większości sytuacji drogowych.
 
Jednocześnie po nauczeniu się charakterystyki napędu auta i wykorzystaniu tej wiedzy pozwala przemieszczać się tanio bo zapewnia bardzo rozsądne zużycie paliwa 95-cio oktanowego.
 
W moim przypadku gdzie skojarzyłem go z DSG7 i nadwoziem Octavii Kombi w wersji L&K FWD daje to rezultat w postaci średniego spalania 6,58l/100km (dane z 8500tys km z FUELIO).
 
Nikogo rozsądnego przekonywać nie trzeba że dwu litrowa benzyna 190KM/320Nm w aucie o wadze ok 1450kg zapewni odpowiedni ciąg na codzień i pozwala sie bez kompleksów poruszać sie w mieście i po autostradach. 
 
Jest to moje pierwsze benzynowe auto wykorzystywane w JDG do pracy i chyba już do ON nie wrócę w przyszłości,  no chyba że 6-cio cylindrowego. 
 
Dość intensywnie używam auta do pracy - tj ok 70tys km rocznie więc szybko sprawdzę co to 2,0tsi 190 warte w dłuższej perspektywie.
Jak narazie po 8,5tys km i 6ciu tygodniach jazdy (odebrałem auto 15.11.2019)  jestem bardzo pozytywnie zaskoczony co dostałem w zamian za zapłacone pieniążki 
 
 
 
 
 
Fajnie to musi napędzac tak lekkie auto.
Ps. W Octavii to 190hp to jest wersja RS?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można wyjść z domu i jechać kulturalnie 130. Nie narażając nikogo że nie dojedzie. Jaracie się spalaniem przy 190 jak przedszkolaki które się przechwalaja ile auto ma max na budziku
Wiesz co, jak zawsze z.prostego pytania zaczyna się moralizowanie i podciaganie pod jedną linijkę.
Uwierz mi swoje już przeżyłem. Nie mam już ulanskiej fantazji...I nie chce mi się tłumaczyć.
Wesołych Świąt....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.