Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 (edytowane) Szanowni Koledzy i Koleżanki ! Chciałem poprosić o radę w sprawie kolegi. Kolega posiada Optimę z silnikiem benzynowym i skrzynią DCT. Auto w leasingu. Właściciel firma leasingowa - on leasingobiorca Kia poinformowała go o utracie gwarancji ze względu na spóźniony pierwszy przegląd gwarancyjny. Rzecz ma się tak: 1) przebieg 13 000 km - był w serwisie w KIA w sprawie naprawy elementu poszycia - serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000 2) przebieg 20 000 km - był w serwisie, który miał być na 15 000 km - został poinformowany o anulowaniu gwarancji 3) skontaktował się z Właścicielem (firma leasingowa), która poinformowała go, że ma nic nie robić, bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem 4) przebieg 28 000 km - serwis na 30 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów 5) przebieg 43 700 km - serwis na 45 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów 6) przebieg 55 700 km - serwis na 60 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów; zgłoszone wadliwe działanie sprzęgła i skrzyni DCT, serwis informuje o utracie gwarancji Firma leasingowa przyjęła taką (błędną chyba) taktykę z brakiem interwencji w KIA po pierwszym przeglądzie. Pytanie: Czy widza Państwo możliwość odnowienia gwarancji, ewentualnie jak, gdzie, co i do kogo pisać? Bardzo dziękuję za wskazówki! Edytowane 6 Września 2020 przez Kafarnaum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 11 minut temu, Kafarnaum napisał: Szanowni Koledzy i Koleżanki ! Chciałem poprosić o radę w sprawie kolegi. Kolega posiada Optimę z silnikiem benzynowym i skrzynią DCT. Auto w leasingu. Właściciel firma leasingowa - on leasingobiorca Kia poinformowała go o utracie gwarancji ze względu na spóźniony pierwszy przegląd gwarancyjny. Rzecz ma się tak: 1) przebieg 13 000 km - był w serwisie w KIA w sprawie naprawy elementu poszycia - serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000 2) przebieg 20 000 km - był w serwisie, który miał być na 15 000 km - został poinformowany o anulowaniu gwarancji 3) skontaktował się z Właścicielem (firma leasingowa), która poinformowała go, że ma nic nie robić, bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem 4) przebieg 28 000 km - serwis na 30 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów 5) przebieg 43 700 km - serwis na 45 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów 6) przebieg 55 700 km - serwis na 60 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów; zgłoszone wadliwe działanie sprzęgła i skrzyni DCT, serwis informuje o utracie gwarancji Firma leasingowa przyjęła taką (błędną chyba) taktykę z brakiem interwencji w KIA po pierwszym przeglądzie. Pytanie: Czy widza Państwo możliwość odnowienia gwarancji, ewentualnie jak, gdzie, co i do kogo pisać? Bardzo dziękuję za wskazówki! @prawoimotoryzacja zdecydowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 10 minut temu, Kafarnaum napisał: Szanowni Koledzy i Koleżanki ! Chciałem poprosić o radę w sprawie kolegi. Kolega posiada Optimę z silnikiem benzynowym i skrzynią DCT. Auto w leasingu. Właściciel firma leasingowa - on leasingobiorca Kia poinformowała go o utracie gwarancji ze względu na spóźniony pierwszy przegląd gwarancyjny. Rzecz ma się tak: 1) przebieg 13 000 km - był w serwisie w KIA w sprawie naprawy elementu poszycia - serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000 2) przebieg 20 000 km - był w serwisie, który miał być na 15 000 km - został poinformowany o anulowaniu gwarancji 3) skontaktował się z Właścicielem (firma leasingowa), która poinformowała go, że ma nic nie robić, bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem 4) przebieg 28 000 km - serwis na 30 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów 5) przebieg 43 700 km - serwis na 45 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów 6) przebieg 55 700 km - serwis na 60 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów; zgłoszone wadliwe działanie sprzęgła i skrzyni DCT, serwis informuje o utracie gwarancji Firma leasingowa przyjęła taką (błędną chyba) taktykę z brakiem interwencji w KIA po pierwszym przeglądzie. Pytanie: Czy widza Państwo możliwość odnowienia gwarancji, ewentualnie jak, gdzie, co i do kogo pisać? Bardzo dziękuję za wskazówki! A to nie jest przypadkiem problem firmy leasingowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 12 minut temu, Jaruga napisał: A to nie jest przypadkiem problem firmy leasingowej? Zalezy co jest w umowie leasingowej, ale na 99.9% przy klasycznym leasingu operacyjnym jest to po stronie uzytkownika. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Trzebq poczytać warunki gwarancji i kiedy użytkonik ma stawiać się na przegląd. Przecież to zawsze prosta sprawa była opisana w ks. gwarancyjnej. Jeżeli ma się bezwarunkowo stawić po określonym czasie / przebiegu to producent ma rację. Aso nie jest od informowanie klienta o tym. Nie wiem też czy Kia nie ma przypadkiem interwałow co 30kkm, bo jak tata pojechał na przegład po 15kkm to go pogonili. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 15 minut temu, Jaruga napisał: A to nie jest przypadkiem problem firmy leasingowej? Przy wynajmie jest, to ich auto i ich problem. Ja zwykle jedynie grzecznie informuje, że interwał się zbliża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Zalezy co jest w umowie leasingowej, ale na 99.9% przy klasycznym leasingu operacyjnym jest to po stronie uzytkownika. Wydaje się tak być. Leasingobiorca ma utrzymywać auto w stanie przydatnym do użytku i dokonywać przeglądów. Problem wynikł ze zmiany operatora leasingu - obecny nie chce słyszeć o wzięciu na swoje barki rozmowy z KIA. Naprawa tej skrzyni może nie być tania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Teraz, sherif napisał: Przy wynajmie jest, to ich auto i ich problem. Ja zwykle jedynie grzecznie informuje, że interwał się zbliża. Przeglądy co 15.000, to jest leasing, nie umowa najmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 26 minut temu, Kafarnaum napisał: serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000 Go mi szkoda Leasing jeśli operacyjny to nie ma nic do tego, jest tylko finansującym zakup. Użytkownik warto jednak jakby był zainteresowany czym jeździ Już chyba rozumiem, dla kogo są te umowy najmów długoterminowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Teraz, Kafarnaum napisał: Wydaje się tak być. Leasingobiorca ma utrzymywać auto w stanie przydatnym do użytku i dokonywać przeglądów. Problem wynikł ze zmiany operatora leasingu - obecny nie chce słyszeć o wzięciu na swoje barki rozmowy z KIA. Naprawa tej skrzyni może nie być tania. Leasingodowace interesuje glownie to, zeby uzytkownik placil raty i tyle... Obawiam sie, ze znajomy nie dopelnil warunkow gwarancji, wiec pozostaje liczyc juz tylko na dobra wole KIA i ewentualna partycypacje w koszcie naprawy. Niech sie najlepiej skonsultuje z jakims prawnikiem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 3 minuty temu, Kafarnaum napisał: Przeglądy co 15.000, to jest leasing, nie umowa najmu. Przeglądy określa producent nie rodzaj leasingu. Przy leasingu operacyjnym to użytkownik powinien przestrzegać interwałów i warunków gw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 7 minut temu, sherif napisał: Trzebq poczytać warunki gwarancji i kiedy użytkonik ma stawiać się na przegląd. Przecież to zawsze prosta sprawa była opisana w ks. gwarancyjnej. Jeżeli ma się bezwarunkowo stawić po określonym czasie / przebiegu to producent ma rację. Aso nie jest od informowanie klienta o tym. Nie wiem też czy Kia nie ma przypadkiem interwałow co 30kkm, bo jak tata pojechał na przegład po 15kkm to go pogonili. Moze byc 30kkm lub rok, w zaleznosci od tego co nastapi wczesniej.... W Oplu tak mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 2 minuty temu, mrBEAN napisał: Już chyba rozumiem, dla kogo są te umowy najmów długoterminowych Idealny przykład to firmy/ małe oddziały gdzie nie ma się tym kto zajmować a sama kwota jest alternatywą ryczałtu na auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 2 minuty temu, sherif napisał: Przeglądy określa producent nie rodzaj leasingu. Przy leasingu operacyjnym to użytkownik powinien przestrzegać interwałów i warunków gw. To przeglądy ustalone przez Gwaranta, czyli KIA. Leasingodawca nie udziela gwarancji na leasingowany sprzęt. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Moze byc 30kkm lub rok, w zaleznosci od tego co nastapi wczesniej.... W Oplu tak mam. Nie no jasne, chyba wszyscy mają czas połączony z przebiegiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Teraz, sherif napisał: Idealny przykład to firmy/ małe oddziały gdzie nie ma się tym kto zajmować a sama kwota jest alternatywą ryczałtu na auto. To był akurat przytyk z mojej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Teraz, sherif napisał: Nie no jasne, chyba wszyscy mają czas połączony z przebiegiem. Ale czesto 30kkm jest laczone z przegladami co 2 lata, a Opel ma akurat co rok... Wiec jak ktos nie doczyta to moza sie zdziwic. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 1 minutę temu, Kafarnaum napisał: To przeglądy ustalone przez Gwaranta, czyli KIA. Leasingodawca nie udziela gwarancji na leasingowany sprzęt. No nie, więc użytkownik powinien o to dbać i pilnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Teraz, Maciej__ napisał: Ale czesto 30kkm jest laczone z przegladami co 2 lata, a Opel ma akurat co rok... Wiec jak ktos nie doczyta to moza sie zdziwic. Albo producent/aso coś zmieni/ namiesza jak wspomnia Kia. Ojciec jeździł co rok a w 7roku okazało się, że teraz co dwa lata . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Wyimek z karty gwarancyjnej KIA [..]Utrata praw do świadczeń gwarancyjnych następuje w przypadku: a) nieprzestrzegania zaleceń Producenta i Gwaranta w zakresie eksploatacji, konserwacji i obsługi pojazdu zawartych w Instrukcji Obsługi Samochodu oraz w Książce Gwarancyjnej, a w tym między innymi niewykonania obowiązkowych obsług technicznych we wskazanym terminie i prawidłowego potwierdzenia ich wykonania [..] Dopuszczalne odstępstwa terminowe od harmonogramu obsługi wynoszą odpowiednio: – dla okresowych przeglądów technicznych limit ±1000 kilometrów, limit czasu ±30 dni, – dla przeglądów nadwozia limit czasu ±30 dni. Z informacji przeanalizowanych przeze mnie wynika że Kolega musi napisać do KIA Poland pismo z prośbą o odnowienie (przywrócenie gwarancji). Jeżeli to nie zadziała, pozostaje chyba tylko rękojmia...Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 29 minut temu, mrBEAN napisał: Już chyba rozumiem, dla kogo są te umowy najmów długoterminowych w takich umowach też trzeba pilnować przeglądów. Czasem jest jeszcze gorzej, bo jest naprawa, użytkownik myśli, że gwarancyjna, a później przychodzi obciążenie z firmy wynajmującej, z jakimś debilnym wyjaśnieniem. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 (edytowane) 11 minut temu, Kafarnaum napisał: Jeżeli to nie zadziała, pozostaje chyba tylko rękojmia...Co myślicie? i jak widzisz egzekwowanie naprawy z rękojmi w świetle faktów, które przedstawiłeś ? Edytowane 6 Września 2020 przez bergerac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 8 minut temu, Kafarnaum napisał: Wyimek z karty gwarancyjnej KIA [..]Utrata praw do świadczeń gwarancyjnych następuje w przypadku: a) nieprzestrzegania zaleceń Producenta i Gwaranta w zakresie eksploatacji, konserwacji i obsługi pojazdu zawartych w Instrukcji Obsługi Samochodu oraz w Książce Gwarancyjnej, a w tym między innymi niewykonania obowiązkowych obsług technicznych we wskazanym terminie i prawidłowego potwierdzenia ich wykonania [..] Dopuszczalne odstępstwa terminowe od harmonogramu obsługi wynoszą odpowiednio: – dla okresowych przeglądów technicznych limit ±1000 kilometrów, limit czasu ±30 dni, – dla przeglądów nadwozia limit czasu ±30 dni. Z informacji przeanalizowanych przeze mnie wynika że Kolega musi napisać do KIA Poland pismo z prośbą o odnowienie (przywrócenie gwarancji). Jeżeli to nie zadziała, pozostaje chyba tylko rękojmia...Co myślicie? Ale na jakiej podstawie maja mu przywrocic gwarancje, skoro przekroczyl o 5000km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 5 minut temu, bergerac napisał: i jak widzisz egzekwowanie naprawy z rękojmi w świetle faktów, które przedstawiłeś ? Powyższe fakty (przekroczenie terminu przeglądu) dotyczy gwarancji, nie rękojmi. O ile nie została wyłączona, to obowiązuje, tak myślę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 7 minut temu, Maciej__ napisał: Ale na jakiej podstawie maja mu przywrocic gwarancje, skoro przekroczyl o 5000km? Jak na razie to przychodzi mi do głowy jedna podstawa - gest handlowy. Z statystyki wynika, że jest 50% na 50% - jednym przywracają, innym nie. Co do innych podstaw dlatego zapytałem na forum, może użytkownicy mają jakieś doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 8 minut temu, Kafarnaum napisał: Powyższe fakty (przekroczenie terminu przeglądu) dotyczy gwarancji, nie rękojmi. O ile nie została wyłączona, to obowiązuje, tak myślę. w mojej ocenie producent wywinie się z tego z dużą łatwością. Najbardziej bym liczył na normalną rozmowę i naprawę na zasadach dobrej woli (ew. partycypację w kosztach) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 1 minutę temu, bergerac napisał: w mojej ocenie producent wywinie się z tego z dużą łatwością. Najbardziej bym liczył na normalną rozmowę i naprawę na zasadach dobrej woli (ew. partycypację w kosztach) Niestety jest to bardzo możliwe. Warunki gwarancji sformułowano wyraźnie. Dużo złego dała błędna informacja od firmy leasingowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 @Kafarnaum 1. Kto jest leasingodawca? 2. Kiedy nastąpiła rejestracja pojazdu? 3. Czy dostał do samochodu książkę serwisowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Przegląd spóźniony o 5kkm sorry nie ma gwarancji i tyle. Zresztą sprzegla pewnie by nie zrobili i tak. Można być ignorantem ale trzeba się troche orientować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 3 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał: EFL/01.2019/książka serwisowa wydana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 2 minuty temu, Kafarnaum napisał: EFL/01.2019/książka serwisowa wydana Skoro tak, to temat do ogarnięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kafarnaum Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 18 minut temu, prawoimotoryzacja napisał: Skoro tak, to temat do ogarnięcia Przekażę zatem koledze namiary na Pana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 27 minut temu, wujek napisał: Przegląd spóźniony o 5kkm sorry nie ma gwarancji i tyle. Zresztą sprzegla pewnie by nie zrobili i tak. Można być ignorantem ale trzeba się troche orientować. W przypadku skrzyni DCT gwarancja na sprzęgło to również 7 lat. Przynajmniej tak mnie zapewniono w mailu z KIA, którego na wszelki wypadek zachowałem 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 3 minuty temu, s_krzychu napisał: W przypadku skrzyni DCT gwarancja na sprzęgło to również 7 lat. Przynajmniej tak mnie zapewniono w mailu z KIA, którego na wszelki wypadek zachowałem Oby Jak ja mialem kile to na wszystko bylo 5 lat na uklad napedowy 7. Teraz to juz jest mocno okrojone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 33 minuty temu, Kafarnaum napisał: Przekażę zatem koledze namiary na Pana Właśnie wróciłem z urlopu, także od jutra wracam do działania w pełni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 9 godzin temu, Maciej__ napisał: Moze byc 30kkm lub rok, w zaleznosci od tego co nastapi wczesniej.... W Oplu tak mam. A u mnie w oplu już po 15 kkm marudzi żeby olej wymieniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 9 godzin temu, Maciej__ napisał: Ale czesto 30kkm jest laczone z przegladami co 2 lata, a Opel ma akurat co rok... Wiec jak ktos nie doczyta to moza sie zdziwic. W Kia i Hyundai zależy od silnika. 1.6t ma chyba co 15 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 A u mnie w oplu już po 15 kkm marudzi żeby olej wymieniać...Zalezy od warunkow w jakich jezdzisz...Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 1 godzinę temu, rwIcIk napisał: W Kia i Hyundai zależy od silnika. 1.6t ma chyba co 15 kkm. 1.6 CRDi ma co 30kkm/rok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 A tak swoją drogą, to nieźle producenci wyszli na tej zmianie trendu z wkładania dwusprzęgłówek zamiast hydrokinetyków. Kiedyś automaty rzadko psuły się przed przebiegiem 200 000km. Dwusprzęgłówki rzadko dojeżdżają 100 000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 13 godzin temu, Kafarnaum napisał: bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem Powoli zbliżamy się do sytuacji jak w USA, gdzie baba się oparzyła gorącą kawą i wygrała sprawę z McDonalds, bo na kubku nie było ostrzeżenia, że kawa jest gorąca... A kiedyś się z tego śmialiśmy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Bedac firma leasingowa wystapil bym jeszcze o rekompensate utraty wartosci swojego majatku w zwiazku z zaniedbaniem leasingobiorcy.... 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 9 minut temu, Kiwal napisał: Bedac firma leasingowa wystapil bym jeszcze o rekompensate utraty wartosci swojego majatku w zwiazku z zaniedbaniem leasingobiorcy.... Ile Twoim zdaniem wyniosła strata i jaka rekompensata byłaby właściwa? Ja czytam co niektórych to chyba lepiej kupić starego grata już bez gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 13 minut temu, Kiwal napisał: Bedac firma leasingowa wystapil bym jeszcze o rekompensate utraty wartosci swojego majatku w zwiazku z zaniedbaniem leasingobiorcy.... Jesli to jest leasing operacyjny, a prawie na pewno jest to ich interesuje jedynie, zeby placil raty... Rownie dobrze mozesz wcale przegladow nie robic, bo i tak na koniec wykupujesz auto na wlasnosc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 33 minuty temu, ghost2255 napisał: A tak swoją drogą, to nieźle producenci wyszli na tej zmianie trendu z wkładania dwusprzęgłówek zamiast hydrokinetyków. Kiedyś automaty rzadko psuły się przed przebiegiem 200 000km. Dwusprzęgłówki rzadko dojeżdżają 100 000km. Dojeżdżają i więcej ale sprzęgła szybko się kończą. Jazda po mieście. Funkcja pełzania. W moim zmienili na gwarancji po 45 kkm, no jedno już było zużyte w połowie. Jeżdżę głównie w mieście. Teraz założyli jakieś twardsze. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 1 minutę temu, rwIcIk napisał: Teraz założyli jakieś twardsze Tak powiedzieli czy już masz 90kkm i nadal działa? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 1 minutę temu, volf6 napisał: Tak powiedzieli czy już masz 90kkm i nadal działa? Tak powiedzieli Ale i czuć, że mniej miękko biegi zmienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 46 minut temu, ghost2255 napisał: A tak swoją drogą, to nieźle producenci wyszli na tej zmianie trendu z wkładania dwusprzęgłówek zamiast hydrokinetyków. Kiedyś automaty rzadko psuły się przed przebiegiem 200 000km. Dwusprzęgłówki rzadko dojeżdżają 100 000km. Ja bym tu nie tyle winił dwusprzęgłówki, co obecne czasy i planowane starzenie. Bo hidrokinetyki nadal są tak samo bezawaryjne? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 13 minut temu, Maciej__ napisał: Jesli to jest leasing operacyjny, a prawie na pewno jest to ich interesuje jedynie, zeby placil raty... Rownie dobrze mozesz wcale przegladow nie robic, bo i tak na koniec wykupujesz auto na wlasnosc. Od kiedy wykup na koniec umowy jest obowiązkowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 4 godziny temu, Lupus napisał: A u mnie w oplu już po 15 kkm marudzi żeby olej wymieniać... Zależy od użytkowania. Wymieniam co 15kkm, a ze wskazań zależnie od jazd wychodziłoby 17-22kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.