bielaPL Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Mam Kia Ceed C3 z 1.0 120KM na 16 alu z oponami letnimi 205/55 R16. Tak to wygląda na tych kapciach i dla mnie jest ok. Demon to nie jest ale nawet na suchym przy ostrym ruszaniu potrafi zacząć mielić kołami i elektronika przymula start. Zastanawiałem się nad całorocznymi - głównie jeżdżę w okolicach Warszawy. Może z raz na rok jakaś górka Bałtów, raczej nie przewiduje zimowego szaleństwa w górach chociaż jak się ma dziecko (7 lat) to na przestrzeni 2-3 lat wszystko może się zmienić... Jednak ostatnio mam dylematy z tymi całorocznymi. Auto jeździ dosyć sporo, około 20kkm rocznie, więc w 3 roku te całoroczniaki w zimę już mogą być kulawe... dlatego zacząłem się zastanawiać jednak nad dokupieniem zimówek. I tu mam takie 4 opcje -kupić zimówki 16 i robić przekładki u wulkanizatora - opcja najtańsza ale trochę upierdliwa, chociaż może i dobrze sprawdzać co 10kkm wyważenie? -kupić zimówki 16 i alu 16 - opcja najdroższa, mogę sobie sam przekładać kiedy chce, ewentualnie jak coś będzie biło to do wulkanizatora -kupić zimówki 15 i stal 15 - opcja w miarę tania opony po 200 i stalówki tak samo, mogę sam przekładać, wygląd za to raczej kicha chyba że jakieś kołpaki dobiorę ciekawe, minus stalówek to dziury w zimie... łatwo się takie felgi odkształcają, za to naprawa to kilka walnięć młotkiem zazwyczaj... -kupić zimówki 15 i alu 15 - alu 15 nie są dużo tańsze niż alu 16, więc oszczędność tylko na oponie, balon lepiej będzie w zimę alu chronił, ale nie wiem jak na alu 15 ten kombiak wygląda, czy to już nie będzie jakaś tragikomedia I co teraz począć? Liczę na jakieś mądre rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 10 minut temu, bielaPL napisał: , minus stalówek to dziury w zimie... łatwo się takie felgi odkształcają, za to naprawa to kilka walnięć młotkiem zazwyczaj... Pierwsze słysze. Tzn uważam że jakbym wpadł w taką dziurę żeby odkształciła się stalówka to na alu w najlepszym przypadku potrzebne by było prostowanie felg albo spawanie. Co do Twojego dylematu - ja bym poszukał używanych stalówek z oponami np https://allegro.pl/oferta/kola-zimowe-kia-ceed-hyundai-i30-185-65-15-8mm-7mm-10911274484 Za rok/dwa najwyżej dokupisz nowy kpl opon jeśli z tymi będzie coś nie tak. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 15tki bez sensu balon będzie i trakcja gorsza. Przekładanie opon na alusach bez sensu. Porysuja i tyle z tego bedize. Po Warszawie to wystarcza letnie no ale jak już musisz to bierz całoroczne. Sprzedać z jeszcze nie zajechanym bieznikiem na OLX dolozysz niewiele i masz nowe caloroczne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 16 minutes ago, bielaPL said: Mam Kia Ceed C3 z 1.0 120KM na 16 alu z oponami letnimi 205/55 R16. Tak to wygląda na tych kapciach i dla mnie jest ok. Demon to nie jest ale nawet na suchym przy ostrym ruszaniu potrafi zacząć mielić kołami i elektronika przymula start. Zastanawiałem się nad całorocznymi - głównie jeżdżę w okolicach Warszawy. Może z raz na rok jakaś górka Bałtów, raczej nie przewiduje zimowego szaleństwa w górach chociaż jak się ma dziecko (7 lat) to na przestrzeni 2-3 lat wszystko może się zmienić... Jednak ostatnio mam dylematy z tymi całorocznymi. Auto jeździ dosyć sporo, około 20kkm rocznie, więc w 3 roku te całoroczniaki w zimę już mogą być kulawe... dlatego zacząłem się zastanawiać jednak nad dokupieniem zimówek. I tu mam takie 4 opcje -kupić zimówki 16 i robić przekładki u wulkanizatora - opcja najtańsza ale trochę upierdliwa, chociaż może i dobrze sprawdzać co 10kkm wyważenie? -kupić zimówki 16 i alu 16 - opcja najdroższa, mogę sobie sam przekładać kiedy chce, ewentualnie jak coś będzie biło to do wulkanizatora -kupić zimówki 15 i stal 15 - opcja w miarę tania opony po 200 i stalówki tak samo, mogę sam przekładać, wygląd za to raczej kicha chyba że jakieś kołpaki dobiorę ciekawe, minus stalówek to dziury w zimie... łatwo się takie felgi odkształcają, za to naprawa to kilka walnięć młotkiem zazwyczaj... -kupić zimówki 15 i alu 15 - alu 15 nie są dużo tańsze niż alu 16, więc oszczędność tylko na oponie, balon lepiej będzie w zimę alu chronił, ale nie wiem jak na alu 15 ten kombiak wygląda, czy to już nie będzie jakaś tragikomedia I co teraz począć? Liczę na jakieś mądre rady IMHO caloroczne, ja w obu autach juz przeszedlem i nie zamierzam wracac do sezonowych, mimo ze mam do Mazdy 2 komplety felg aluminiowych. Nawet jak wymienisz co 2,5 -3 lata te opony to nie jest jakis duzy koszt w tym rozmiarze. Zimowki i felgi tak musisz kupic teraz. Wywazanie co 10kkm niczemu nie sluzy poza lepszym sampoczuciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 7 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2021 14 minut temu, wujek napisał: Po Warszawie to wystarcza letnie no ale jak już musisz to bierz całoroczne. Sprzedać z jeszcze nie zajechanym bieznikiem na OLX dolozysz niewiele i masz nowe caloroczne. mieszkam pod Warszawą i głównie tak auto śmiga, zazwyczaj odśnieżają ale raczej gorzej niż wawę... same letnie w Warszawie kiedyś testowałem (bo auto nowe odebrałem na letnich w lutym i już nie chciało mi się zimówek kupować), ledwo 30 się dało jechać jak śnieg popadał... także za tą radę podziękuje 14 minut temu, Maciej__ napisał: IMHO caloroczne, ja w obu autach juz przeszedlem i nie zamierzam wracac do sezonowych, mimo ze mam do Mazdy 2 komplety felg aluminiowych. Nawet jak wymienisz co 2,5 -3 lata te opony to nie jest jakis duzy koszt w tym rozmiarze. Zimowki i felgi tak musisz kupic teraz. Wywazanie co 10kkm niczemu nie sluzy poza lepszym sampoczuciem tu bardziej chodzi o to, że 1 zima to będą nowe to ok 2 zima już będzie 20kkm to jeszcze ok 3 zima się zacznie (2 pełne lata użytkowania) 40kkm i będzie ok czy kibel? Bo po 3 latach i 60kkm to na pewno będą na śmietnik. 17 minut temu, wujek napisał: 15tki bez sensu balon będzie i trakcja gorsza. Przekładanie opon na alusach bez sensu. Porysuja i tyle z tego bedize. czyli jak już to drugie 16 alu... ewantualnie to je..ć biedę i kupić zimówki na te 16 co mam, a na lato jakieś 17 fajne z letnimi, wtedy przy szybkich startach 225 będzie lepiej kleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 (edytowane) 17" z 225/45R17 na lato, 16" na zime. Czy w tym samochodzie jest przewidziana możliwość założenia 15"? Na zdjęciu zacisk hamulcowy ledwo mija się z felgą. Edytowane 7 Października 2021 przez Woockush 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 23 minuty temu, bielaPL napisał: tu bardziej chodzi o to, że 1 zima to będą nowe to ok 2 zima już będzie 20kkm to jeszcze ok 3 zima się zacznie (2 pełne lata użytkowania) 40kkm i będzie ok czy kibel? Bo po 3 latach i 60kkm to na pewno będą na śmietnik. Kiedyś mi się nudziło i zrobiłem wykresy jak będzie wyglądać głębokość bieżnika lato/zima/wielosezon w zależności od przebiegu : 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 28 minutes ago, bielaPL said: 3 zima się zacznie (2 pełne lata użytkowania) 40kkm i będzie ok czy kibel? Bo po 3 latach i 60kkm to na pewno będą na śmietnik. A po co sie teraz nad tym zastanawiac? Ostatnie zimy sa raczej mokre niz sniezne, wiec jak bedzie kiepsko to wymienisz i tyle. Jesli bedzie OK, to dojezdzisz do kolejnej jesieni i na 4 zima wjedzie nowy komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Sprzedaj te, co masz, kup felgi 17" i całoroczne opony. Zużyjesz je w 3-4 lata, zanim się zestarzeją. Potem kupisz następne. Ja od 6 lat jeżdżę na całorocznych i do takiej eksploatacji miejskiej, to szkoda zmieniać opony co pół roku. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 30 minut temu, ghost2255 napisał: Sprzedaj te, co masz, kup felgi 17" i całoroczne opony. Zużyjesz je w 3-4 lata, zanim się zestarzeją. Potem kupisz następne. Ja od 6 lat jeżdżę na całorocznych i do takiej eksploatacji miejskiej, to szkoda zmieniać opony co pół roku. +1 Też bym w to poszedł tym bardziej, że @bielaPLnarzeka na trakcje. Wygląd kwestia gustu, ale na tych 16” niestety jest słabo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 7 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2021 2 minuty temu, stig napisał: +1 Też bym w to poszedł tym bardziej, że @bielaPLnarzeka na trakcje. Wygląd kwestia gustu, ale na tych 16” niestety jest słabo tutaj znowu rozterka, 17 całoroczna na suchym będzie lepiej kleić niż 16 letnia? podejrzewam że pewnie różnica minimalna i możemy sobie teoretyzować.. ale może ktoś coś doświadczył? 37 minut temu, Maciej__ napisał: A po co sie teraz nad tym zastanawiac? Ostatnie zimy sa raczej mokre niz sniezne, wiec jak bedzie kiepsko to wymienisz i tyle. Jesli bedzie OK, to dojezdzisz do kolejnej jesieni i na 4 zima wjedzie nowy komplet. też prawda, jak będzie kibel to można szybko zmienić i tyle 54 minuty temu, Woockush napisał: 17" z 225/45R17 na lato, 16" na zime. Czy w tym samochodzie jest przewidziana możliwość założenia 15"? Na zdjęciu zacisk hamulcowy ledwo mija się z felgą. niby są ze stalówkami w ogłoszeniach z mocniejszymi silnikami ale jakoś w instrukcji nie widzę do jakich silników jaka jest możliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Zakładaj wielosezon. Ja teraz na chyba 5 będę zmieniał. Obecnie mam zimowe 225/40/18 i każda przekładka w tym rozmiarze to 200, a nie mówię o tym że za każdym razem rys przybywa przy przekładaniu kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Ja przy takim przebiegu wybrałbym jednak opcję z dokupieniem opon zimowych 16 cali do felg które posiadasz. Po 3 sezonach takie calorczne moga być już kiepskie w zimie. Kiedyś miałem podobny dylemat i stwierdziłem, że opona całoroczna nie daje mi takiej pewności jak dwa komplety. I owszem nie musisz tego wymieniać, ale wyważyć co jakiś czas takie całoroczne trzeba. Poza tym są całoroczne lepsze na zimę jak Vector 4 Season lub na lato jak Crossclimate. Czy w ekstremalnej sytuacji np w zimie lepiej zahamujesz całoroczną czy zimówką ? I odwrotnie w lato. Każdy dopasowuje dobór opon biorąc pod uwage swoje kryteria, wiec chyba musisz podjąc decyzję sam. Każdy z nas napisze ci historię, która najbardziej odzwierciedla własne upodobania, a ile ludzi tyle opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Ja widzę takie opcje. 1. Założyć wielosezon na posiadane alu 16" 2. Kupić stalówki 16" i opony zimowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 8 Października 2021 Udostępnij Napisano 8 Października 2021 Kup felgi stalowe 16 cali i zimówki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 W dniu 7.10.2021 o 12:20, bielaPL napisał: minus stalówek to dziury w zimie... łatwo się takie felgi odkształcają we wszystkich autach do tej pory miałem stalowe i nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem. raz do sieny kupiłem alu i szybko je sprzedałem, bo o alu trzeba dbać żeby wyglądało, a zniszczyć można bardzo łatwo i szybko, natomiast o stalowe się nie martwię wogóle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 14 minut temu, blue_ napisał: we wszystkich autach do tej pory miałem stalowe i nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem. raz do sieny kupiłem alu i szybko je sprzedałem, bo o alu trzeba dbać żeby wyglądało, a zniszczyć można bardzo łatwo i szybko, natomiast o stalowe się nie martwię wogóle Jeżdżę tylko na alu i nie zauważam problemu z nimi 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 5 godzin temu, rwIcIk napisał: Jeżdżę tylko na alu i nie zauważam problemu z nimi Nie chodzi mi o problem, tylko o większą uwagę i ostrożność. Moja żona tuż po założeniu, porysowała cały rant o krawężnik. Przy stalowej wogóle się tym nie przejmuję bo i tak nie będzie widać, a i ciężej porysować bo ranty schowane. Pozatym alusy trzeba często myć, bo pył z klocków i ogólnie brud psuje cały efekt. Przy stalowych nie ma takiego zmartwienia. Tym bardziej zimą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 5 godzin temu, rwIcIk napisał: Jeżdżę tylko na alu i nie zauważam problemu z nimi Ja też. W Scenicu, S-maxie i teraz w Edge mam 2 komplety alu - na zimę o cal mniejsze i nie ma żadnych problemów. Oczywiście przy każdej zmianie kół (ostatnio robię to sam na podwórku) zdejmowane koła dokładnie myję z syfu, preparatami dedykowanymi do alufelg. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 6 minut temu, blue_ napisał: Nie chodzi mi o problem, tylko o większą uwagę i ostrożność. Moja żona tuż po założeniu, porysowała cały rant o krawężnik. Przy stalowej wogóle się tym nie przejmuję bo i tak nie będzie widać, a i ciężej porysować bo ranty schowane. Pozatym alusy trzeba często myć, bo pył z klocków i ogólnie brud psuje cały efekt. Przy stalowych nie ma takiego zmartwienia. Tym bardziej zimą Twoja wina, bo założyłeś zbyt niski profil opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 8 minut temu, ArekMiz napisał: Ja też. W Scenicu, S-maxie i teraz w Edge mam 2 komplety alu - na zimę o cal mniejsze i nie ma żadnych problemów. Oczywiście przy każdej zmianie kół (ostatnio robię to sam na podwórku) zdejmowane koła dokładnie myję z syfu, preparatami dedykowanymi do alufelg. Nic nie robię. Co sezon zmiana opon. Mycie tylko na myjni automatycznej. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 7 minut temu, rwIcIk napisał: Twoja wina, bo założyłeś zbyt niski profil opon Fabryczny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 1 minutę temu, rwIcIk napisał: Nic nie robię. Co sezon zmiana opon. Mycie tylko na myjni automatycznej. Ja wolę jednak umyć i wysuszyć, zanim koła wrzucę w foliowe worki i schowam w garażu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 Teraz, blue_ napisał: Fabryczny I co, wina małżonki? Oczywiście nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 Teraz, ArekMiz napisał: Ja wolę jednak umyć i wysuszyć, zanim koła wrzucę w foliowe worki i schowam w garażu. Gdy miałem dwa komplety, czyściłem wewnątrz z syfu i nie wkładałem w worki. Pompowałem więcej powietrza i na stos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 Drugi komplet 16 Alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekis Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 Przy 20k rocznie kup całoroczne w rozmiarze nominalnym i zmieniaj przed 3-cim sezonem zimowym. I tak te opony będą wtedy miały z 50k przebiegu więc bez żalu opchniesz na OLX albo po prostu wyrzucisz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Ja właśnie kupuję felgi stalowe na zimę. Znalazłem na OLX. Sprzedajacy pisze mi że transport kompletu felg stalowych to 50 zł. Coś mi się nie chce wierzyć. Ile może kosztować faktycznie transport kurierem 4 felg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Godzinę temu, bochumil napisał: Ja właśnie kupuję felgi stalowe na zimę. Znalazłem na OLX. Sprzedajacy pisze mi że transport kompletu felg stalowych to 50 zł. Coś mi się nie chce wierzyć. Ile może kosztować faktycznie transport kurierem 4 felg? ja za 4 koła płaciłem 80 (na FV), inny sprzedający proponował 150 zł. Ale to koła, z oponami, więc pewnie ciut więcej. 50 imo wyglada realnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 (edytowane) 2 godziny temu, bochumil napisał: Ja właśnie kupuję felgi stalowe na zimę. Znalazłem na OLX. Sprzedajacy pisze mi że transport kompletu felg stalowych to 50 zł. Coś mi się nie chce wierzyć. Ile może kosztować faktycznie transport kurierem 4 felg? 50 to nie jest zła cena, bo 4 felg nie spakujesz do jednego kartonu, czyli po 25 za paczkę. Jak drogo to możesz samemu jechać. Ewentualnie sprawdzić ofertę OLX, coś ostatnio reklamują Proszę , możesz sobie obliczyć Edytowane 16 Października 2021 przez Artur_W_wa 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 50 to nie jest zła cena, bo 4 felg nie spakujesz do jednego kartonu, czyli po 25 za paczkę. Jak drogo to możesz samemu jechać. Ewentualnie sprawdzić ofertę OLX, coś ostatnio reklamują Proszę , możesz sobie obliczyć No nie jest zła. Pytanie brzmi, czy jest realna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 2 godziny temu, bochumil napisał: 9 godzin temu, Artur_W_wa napisał: 50 to nie jest zła cena, bo 4 felg nie spakujesz do jednego kartonu, czyli po 25 za paczkę. Jak drogo to możesz samemu jechać. Ewentualnie sprawdzić ofertę OLX, coś ostatnio reklamują Proszę , możesz sobie obliczyć No nie jest zła. Pytanie brzmi, czy jest realna? Opony nowe kupowałem kurierem za 50. Przyszły 2 paczki w każdej po 2 opony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 W dniu 7.10.2021 o 12:20, bielaPL napisał: Mam Kia Ceed C3 z 1.0 120KM na 16 alu z oponami letnimi 205/55 R16. Tak to wygląda na tych kapciach i dla mnie jest ok. Demon to nie jest ale nawet na suchym przy ostrym ruszaniu potrafi zacząć mielić kołami i elektronika przymula start. Zastanawiałem się nad całorocznymi - głównie jeżdżę w okolicach Warszawy. Może z raz na rok jakaś górka Bałtów, raczej nie przewiduje zimowego szaleństwa w górach chociaż jak się ma dziecko (7 lat) to na przestrzeni 2-3 lat wszystko może się zmienić... Jednak ostatnio mam dylematy z tymi całorocznymi. Auto jeździ dosyć sporo, około 20kkm rocznie, więc w 3 roku te całoroczniaki w zimę już mogą być kulawe... dlatego zacząłem się zastanawiać jednak nad dokupieniem zimówek. I tu mam takie 4 opcje -kupić zimówki 16 i robić przekładki u wulkanizatora - opcja najtańsza ale trochę upierdliwa, chociaż może i dobrze sprawdzać co 10kkm wyważenie? -kupić zimówki 16 i alu 16 - opcja najdroższa, mogę sobie sam przekładać kiedy chce, ewentualnie jak coś będzie biło to do wulkanizatora -kupić zimówki 15 i stal 15 - opcja w miarę tania opony po 200 i stalówki tak samo, mogę sam przekładać, wygląd za to raczej kicha chyba że jakieś kołpaki dobiorę ciekawe, minus stalówek to dziury w zimie... łatwo się takie felgi odkształcają, za to naprawa to kilka walnięć młotkiem zazwyczaj... -kupić zimówki 15 i alu 15 - alu 15 nie są dużo tańsze niż alu 16, więc oszczędność tylko na oponie, balon lepiej będzie w zimę alu chronił, ale nie wiem jak na alu 15 ten kombiak wygląda, czy to już nie będzie jakaś tragikomedia I co teraz począć? Liczę na jakieś mądre rady Jak masz gdzie trzymać drugi komplet to przy 20kkm rocznie bym się nie zastanawiał. Ja mam 17ki na lato i identyczne felgi, też 17ki na zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 17 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2021 Jak masz gdzie trzymać drugi komplet to przy 20kkm rocznie bym się nie zastanawiał. Ja mam 17ki na lato i identyczne felgi, też 17ki na zimę. Mam gdzie trzymać i mam gdzie sam przekładać .Biorę jednak zimówki i fele. Teraz muszę się doktoryzować z rozmiarow felg bo w instrukcji info brak Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 3 godziny temu, bielaPL napisał: Mam gdzie trzymać i mam gdzie sam przekładać . Biorę jednak zimówki i fele. Teraz muszę się doktoryzować z rozmiarow felg bo w instrukcji info brak Szerokość i ET są często umieszczane na wewnętrznej części ramion felgi, także zdejmij jedną i zobacz. Z drugiej strony są pewnie w necie dobierałki, kiedyś bdb miał Alcar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 3 godziny temu, bielaPL napisał: Mam gdzie trzymać i mam gdzie sam przekładać . Biorę jednak zimówki i fele. Teraz muszę się doktoryzować z rozmiarow felg bo w instrukcji info brak Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka https://www.wheel-size.com/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Października 2021 Udostępnij Napisano 21 Października 2021 50 to nie jest zła cena, bo 4 felg nie spakujesz do jednego kartonu, czyli po 25 za paczkę. Jak drogo to możesz samemu jechać. Ewentualnie sprawdzić ofertę OLX, coś ostatnio reklamują Proszę , możesz sobie obliczyć 300 km po felgi... Nie bardzo Przyszły kurierem InPostu. Koszt transportu 60 zł. Także tragedii nie ma. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 21 Października 2021 Udostępnij Napisano 21 Października 2021 15 godzin temu, bochumil napisał: 300 km po felgi... Nie bardzo Przyszły kurierem InPostu. Koszt transportu 60 zł. Także tragedii nie ma. A czemu 60 a nie 50 Ty organizowałeś transport czy sprzedawca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Października 2021 Udostępnij Napisano 21 Października 2021 A czemu 60 a nie 50 Ty organizowałeś transport czy sprzedawca?No oszwabił mnie na 10 zł Transport organizował sprzedawca. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 25 Października 2021 Udostępnij Napisano 25 Października 2021 W dniu 21.10.2021 o 19:28, Artur_W_wa napisał: A czemu 60 a nie 50 Ty organizowałeś transport czy sprzedawca? W dniu 21.10.2021 o 19:46, bochumil napisał: No oszwabił mnie na 10 zł Transport organizował sprzedawca. A pakowanie? stretch i karton tez kosztuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Października 2021 Udostępnij Napisano 25 Października 2021 A pakowanie? stretch i karton tez kosztuja.Wiesz, nie o to chodzi. Ja po prostu nie przepadam za zakupami na olx. Na alle mam wszystko jak na tacy, w sensie koszty przesyłki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 26 Października 2021 Udostępnij Napisano 26 Października 2021 To ja się trochę podłączę, bo nie wiem co w mamy aucie zrobić. Stoi na ładnych alu 14kach (a może 15, nie pamiętam, ale raczej 14ki). Ma dobre letnie i sporo mięsa na nich. Auto zimą ..... po białym na 99% nie będzie jeździć (mama po wielu latach wróciła za kółko), po czarnym pewnie czasem pojeździ. Możliwości: 1. Kupić zimowe i robić przekładki u wulkanizatora. 2. Kupić całoroczne i wrzucić je na te alu, a stare 'sprzedać'. 3. Kupić zimowe + jakieś felgi.... i se przekładać. Najbardziej mi pasuje opcja nr 2, bo dla mnie najbardziej wygodna.... W opcji 1 i 3 ja dwa razy w roku będę musiał wykonać tą pracę Więc... dylemat mam tylko taki czy te całoroczne to spoko opcja, bo NIGDY się tym nie interesowałem.... Jakby jednak kierowca-lamer musiał wyjechać po białym to będzie odczuwalna różnica między zimówkami / całorocznymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 26 Października 2021 Udostępnij Napisano 26 Października 2021 2 minuty temu, tomecki napisał: To ja się trochę podłączę, bo nie wiem co w mamy aucie zrobić. Stoi na ładnych alu 14kach (a może 15, nie pamiętam, ale raczej 14ki). Ma dobre letnie i sporo mięsa na nich. Auto zimą ..... po białym na 99% nie będzie jeździć (mama po wielu latach wróciła za kółko), po czarnym pewnie czasem pojeździ. Możliwości: 1. Kupić zimowe i robić przekładki u wulkanizatora. 2. Kupić całoroczne i wrzucić je na te alu, a stare 'sprzedać'. 3. Kupić zimowe + jakieś felgi.... i se przekładać. Najbardziej mi pasuje opcja nr 2, bo dla mnie najbardziej wygodna.... W opcji 1 i 3 ja dwa razy w roku będę musiał wykonać tą pracę Więc... dylemat mam tylko taki czy te całoroczne to spoko opcja, bo NIGDY się tym nie interesowałem.... Jakby jednak kierowca-lamer musiał wyjechać po białym to będzie odczuwalna różnica między zimówkami / całorocznymi? Bierz Imperial całoroczne i z bani. Stare sprzedasz i Ci się % zwróci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 26 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2021 To ja się trochę podłączę, bo nie wiem co w mamy aucie zrobić. Stoi na ładnych alu 14kach (a może 15, nie pamiętam, ale raczej 14ki). Ma dobre letnie i sporo mięsa na nich. Auto zimą ..... po białym na 99% nie będzie jeździć (mama po wielu latach wróciła za kółko), po czarnym pewnie czasem pojeździ. Możliwości: 1. Kupić zimowe i robić przekładki u wulkanizatora. 2. Kupić całoroczne i wrzucić je na te alu, a stare 'sprzedać'. 3. Kupić zimowe + jakieś felgi.... i se przekładać. Najbardziej mi pasuje opcja nr 2, bo dla mnie najbardziej wygodna.... W opcji 1 i 3 ja dwa razy w roku będę musiał wykonać tą pracę Więc... dylemat mam tylko taki czy te całoroczne to spoko opcja, bo NIGDY się tym nie interesowałem.... Jakby jednak kierowca-lamer musiał wyjechać po białym to będzie odczuwalna różnica między zimówkami / całorocznymi? Całoroczne. Teściowej kupiłem ze 2 lata temu i zadowolonaWysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 26 Października 2021 Udostępnij Napisano 26 Października 2021 W dniu 7.10.2021 o 12:20, bielaPL napisał: I co teraz począć? Liczę na jakieś mądre rady Ile ludzi tyle opinii W każdym poprzednim aucie miałem dwa komplety kół, lato na alu, zima na stalówkach. Jeśli masz gdzie składować, to najlepsza opcja biorąc pod uwagę fakt, że nie masz dwóch lewych rąk i potrafisz sobie zmienić kółka w ramach wieczornego piwka W tym roku zakupiłem całoroczne do auta żony, bo nie będzie robić wielkich przebiegów i głównie po mieście. W swoim obecnym pojeździe wyjątkowo mam dwa komplety kół na alusach (tak wiem, zima nie sprzyja alusom...), ponieważ dostałem praktycznie nowe opony zimowe w takim samym rozmiarze jak letnie, a że ciężko znaleźć stalowe 18'', to jest jak jest 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 26 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2021 11 minut temu, kanu napisał: Ile ludzi tyle opinii W każdym poprzednim aucie miałem dwa komplety kół, lato na alu, zima na stalówkach. Jeśli masz gdzie składować, to najlepsza opcja biorąc pod uwagę fakt, że nie masz dwóch lewych rąk i potrafisz sobie zmienić kółka w ramach wieczornego piwka ja już po zakupach... kurier właśnie przyniósł zdecydowałem się na to głównie z powodu przebiegów około 20kkm-25kkm na rok 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 26 Października 2021 Udostępnij Napisano 26 Października 2021 4 godziny temu, bielaPL napisał: ja już po zakupach... kurier właśnie przyniósł zdecydowałem się na to głównie z powodu przebiegów około 20kkm-25kkm na rok Bedzie glosno Daj znac za jakis czas czy nie zabkuja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 26 Października 2021 Udostępnij Napisano 26 Października 2021 To ja się trochę podłączę, bo nie wiem co w mamy aucie zrobić. Stoi na ładnych alu 14kach (a może 15, nie pamiętam, ale raczej 14ki). Ma dobre letnie i sporo mięsa na nich. Auto zimą ..... po białym na 99% nie będzie jeździć (mama po wielu latach wróciła za kółko), po czarnym pewnie czasem pojeździ. Możliwości: 1. Kupić zimowe i robić przekładki u wulkanizatora. 2. Kupić całoroczne i wrzucić je na te alu, a stare 'sprzedać'. 3. Kupić zimowe + jakieś felgi.... i se przekładać. Najbardziej mi pasuje opcja nr 2, bo dla mnie najbardziej wygodna.... W opcji 1 i 3 ja dwa razy w roku będę musiał wykonać tą pracę Więc... dylemat mam tylko taki czy te całoroczne to spoko opcja, bo NIGDY się tym nie interesowałem.... Jakby jednak kierowca-lamer musiał wyjechać po białym to będzie odczuwalna różnica między zimówkami / całorocznymi? Jak jeździ tylko po mieście i jak nie ma śniegu to opcja numer dwa jest najlepsza.Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.