Skocz do zawartości

Diesel jest bardziej eko niż elektryk!


FrugOs

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wyszło z badań! 

 

Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii. Porównała ekologiczne auta elektromobilne do popularnych diesli. I co się okazało? Że diesel jest dużo czystszy od samochodów elektrycznych!  

 

Czytamy: https://wgospodarce.pl/informacje/111022-ue-wlasnie-dobila-elektromobilnosc-oficjalnie-diesel-jest-eko?s=09

 

I co teraz będzie z tym ekologicznym skowytem? :chipsy:

Diesle wrócą do łask? :hehe:

Czy temat pod dywan? :cfaniak2:

  • Lubię to 5
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, FrugOs napisał:

Tak wyszło z badań! 

 

Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii. Porównała ekologiczne auta elektromobilne do popularnych diesli. I co się okazało? Że diesel jest dużo czystszy od samochodów elektrycznych!  

 

Czytamy: https://wgospodarce.pl/informacje/111022-ue-wlasnie-dobila-elektromobilnosc-oficjalnie-diesel-jest-eko?s=09

 

I co teraz będzie z tym ekologicznym skowytem? :chipsy:

Diesle wrócą do łask? :hehe:

Czy temat pod dywan? :cfaniak2:

Poczytaj jeszcze komentarze ;) 

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, FrugOs napisał:

Tak wyszło z badań! 

 

Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii. Porównała ekologiczne auta elektromobilne do popularnych diesli. I co się okazało? Że diesel jest dużo czystszy od samochodów elektrycznych!  

 

Czytamy: https://wgospodarce.pl/informacje/111022-ue-wlasnie-dobila-elektromobilnosc-oficjalnie-diesel-jest-eko?s=09

 

I co teraz będzie z tym ekologicznym skowytem? :chipsy:

Diesle wrócą do łask? :hehe:

Czy temat pod dywan? :cfaniak2:

Wczoraj jeździłem zgodnie z przepisami po mieście  x5 prawie 240 kuni wielkie auto , centrum , dzieciaki do i z szkoly itp.. spalanie wyszło 7.8.

 

Podejrzewam ze nowoczesny diesel w aucie o gabarytach punto zuzywalby dzisiaj po mieście max 4-5 litrow  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Marcin79 napisał:

Wczoraj jeździłem zgodnie z przepisami po mieście  x5 prawie 240 kuni wielkie auto , centrum , dzieciaki do i z szkoly itp.. spalanie wyszło 7.8.

 

Podejrzewam ze nowoczesny diesel w aucie o gabarytach punto zuzywalby dzisiaj po mieście max 4-5 litrow  

Mój dzisiaj po trasie do pracy wypalał filtr cząstek stałych - odnotował spalanie 7,8. :(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marcin79 napisał:

Wczoraj jeździłem zgodnie z przepisami po mieście  x5 prawie 240 kuni wielkie auto , centrum , dzieciaki do i z szkoly itp.. spalanie wyszło 7.8.

 

Podejrzewam ze nowoczesny diesel w aucie o gabarytach punto zuzywalby dzisiaj po mieście max 4-5 litrow  

 

Diesel do miasta to sredni pomysl. W trasie to co innego. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, FrugOs napisał:

Tak wyszło z badań! 

 

Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii. Porównała ekologiczne auta elektromobilne do popularnych diesli. I co się okazało? Że diesel jest dużo czystszy od samochodów elektrycznych!  

 

Czytamy: https://wgospodarce.pl/informacje/111022-ue-wlasnie-dobila-elektromobilnosc-oficjalnie-diesel-jest-eko?s=09

 

I co teraz będzie z tym ekologicznym skowytem? :chipsy:

Diesle wrócą do łask? :hehe:

Czy temat pod dywan? :cfaniak2:

 

Tak naprawdę, to tego typu dywagacje to próba udowodnienia wyższości jednych świąt nad drugimi. Zależnie od tego kto płaci, albo jaki ma być wynik, to rezultaty będą inne. 

Zużycie paliwa czy energii to jedno, pytanie jeszcze produkcja i utylizacja którego auta jest bardziej "eko".

No i co z produkcją paliwa/energii ? Prąd mamy z elektrowni. Węglowe kopcą, poza tym trzeba do nich ten węgiel dostarczyć. Energia ze słońca - panele na drzewach nie rosną. Paliwo podobnie - wydobyć, przetworzyć, dostarczyć, sprzedać. 

 

6 minut temu, Filipfm napisał:

Diesel do miasta to sredni pomysl. W trasie to co innego. 

 

A z elektrykiem na odwrót :) Optymalnie byłoby mieć dwa pojazdy  - jakieś kombi z dieslem na wyjazdy na wakacje, czy dla tego członka rodziny, który ma dalej do pracy oraz elektryczne wozidło do kulania się po zakupy, zawożenia dzieci do przedszkola itp.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin79 napisał:

Wczoraj jeździłem zgodnie z przepisami po mieście  x5 prawie 240 kuni wielkie auto , centrum , dzieciaki do i z szkoly itp.. spalanie wyszło 7.8.

Podejrzewam ze nowoczesny diesel w aucie o gabarytach punto zuzywalby dzisiaj po mieście max 4-5 litrow  

 

Wczoraj byłem w DE - jazda A4 z tempomatem ustawionym na 130. W jedną stronę dojechałem ze spalaniem 6,1l/100km a w drugą 6,4. 

:skromny:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, Furvus_Eques said:

 

Wczoraj byłem w DE - jazda A4 z tempomatem ustawionym na 130. W jedną stronę dojechałem ze spalaniem 6,1l/100km a w drugą 6,4. 

:skromny:

 

 

Mi tyle pali hybryda. :skromny: Aż mnie zaskoczył. Dla mnie to taki złoty środek, na baku 65l przejedzie ponad 1000km w mieście i 800km w trasie, bez spinania się. Niezły wynik.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin79 napisał:

Wczoraj jeździłem zgodnie z przepisami po mieście  x5 prawie 240 kuni wielkie auto , centrum , dzieciaki do i z szkoly itp.. spalanie wyszło 7.8.

 

Podejrzewam ze nowoczesny diesel w aucie o gabarytach punto zuzywalby dzisiaj po mieście max 4-5 litrow  

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, FrugOs napisał:

Tak wyszło z badań! 

 

Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii. Porównała ekologiczne auta elektromobilne do popularnych diesli. I co się okazało? Że diesel jest dużo czystszy od samochodów elektrycznych!  

 

Czytamy: https://wgospodarce.pl/informacje/111022-ue-wlasnie-dobila-elektromobilnosc-oficjalnie-diesel-jest-eko?s=09

 

I co teraz będzie z tym ekologicznym skowytem? :chipsy:

Diesle wrócą do łask? :hehe:

Czy temat pod dywan? :cfaniak2:

Jakbyś nie zauważył to ten portal jest pisowskim ścierwem. Powoływanie się na cokolwiek co zamieszczają to brnięcie w propagandę i przyjmowanie jedynego kierunku myślenia. To taki półprodukt dla suwerena, który za jego pomocą uskutecznia samodzielne myślenie. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Igorek napisał:

Jakbyś nie zauważył to ten portal jest pisowskim ścierwem. Powoływanie się na cokolwiek co zamieszczają to brnięcie w propagandę i przyjmowanie jedynego kierunku myślenia. To taki półprodukt dla suwerena, który za jego pomocą uskutecznia samodzielne myślenie. 

 

To wyłącznie Twoja opinia. Być może stronnicza i krzywdząca, a już na pewno niekulturalna :skromny:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Furvus_Eques napisał:

 

Wczoraj byłem w DE - jazda A4 z tempomatem ustawionym na 130. W jedną stronę dojechałem ze spalaniem 6,1l/100km a w drugą 6,4. 

:skromny:

 

 


Ile obiadów jadłeś po drodze? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Igorek napisał:

Jakbyś nie zauważył to ten portal jest pisowskim ścierwem. Powoływanie się na cokolwiek co zamieszczają to brnięcie w propagandę i przyjmowanie jedynego kierunku myślenia. To taki półprodukt dla suwerena, który za jego pomocą uskutecznia samodzielne myślenie. 


Ogarnij się.

 

Gosc napisał w artykule skąd wziął dane.

 

Masz tu źródło, możesz poszukać swojego samochodu i porównać z innym

https://www.greenncap.com/assessments/


 

A tu po angielskiemu z fia.com. Chyba mało pisowska organizacja

Kubica ma chyba ich „legitymacje” ;]
 

https://www.fia.com/news/green-ncap-releases-its-first-life-cycle-assessment-results

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał:


Ile obiadów jadłeś po drodze? ;]

 

Ogólnie dramat - pojechałem głodny i wróciłem głodny. Podczas jedynego postoju na tankowanie zdążyłem zjeść batonik i wypić colę. A elektrykiem zrobiłbym tę podróż w trzy dni, będąc po drodze wyspanym, wysikanym* i najedzonym.

;]

 

 

* BTW, sikałem dopiero po powrocie do domu, późnym popołudniem. Dlaczego właściciele elektryków nie potrafią wytrzymać tych 10-12h bez sikania? Tam jakieś uciskające fotele są czy jak?

;l

 

Edytowane przez Furvus_Eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, AstraC napisał:

Mi tyle pali hybryda. :skromny: Aż mnie zaskoczył. Dla mnie to taki złoty środek, na baku 65l przejedzie ponad 1000km w mieście i 800km w trasie, bez spinania się. Niezły wynik.

od roku ujeżdżam Octavię 1,6TDI - 105km i mam często powtarzalne trasy dojazdu do pracy w dwóch kategoriach :

trasa 50km autostradą :

-spokojna to wynik 4,2-4,8l

-jadąc na max ( niekoniecznie przepisowo i sporo wyżej ) - 6,2-6,5l

 

miastem:

-eco to 6,2-6,8

-normalnie z korkami - 7-7,6

 

to samo auto ale 1,4TSI 122km 

autostrada :

-spokojna to 5-5,5l

-jadąc na max - 8-9,5l

 

miasto 

-spokojnie -8l

-normalnie z korkami to 10l

 

i na koniec Vitara 1,4T mild hybrid

autostrada 

-spokojnie to 5-5,5

-normalnie ( czyli nie przepisowo ) 7,8-8,5

 

miasto :

-eco 6,2-6,8

-normalnie z korkami 7,5-8

 

coś ta Mild Hybrid daje w mieście 

 

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, mmaciejosss said:

coś ta Mild Hybrid daje w mieście

Mild w sensie nie umie na prądzie, mój umie. Do tego ciężka buda i 2.5 R4 to te wyniki, w sumie wszystko poniżej 7l, brał bym w ciemno w trasie i jest z zapasem. Jestem zadowolony.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, AstraC said:

Mild w sensie nie umie na prądzie, mój umie. Do tego ciężka buda i 2.5 R4 to te wyniki, w sumie wszystko poniżej 7l, brał bym w ciemno w trasie i jest z zapasem. Jestem zadowolony.

 

A Ty juz odebrales hybryde Forda? Jak oceniasz skrzynie CVT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AstraC napisał:

Mild w sensie nie umie na prądzie, mój umie. Do tego ciężka buda i 2.5 R4 to te wyniki, w sumie wszystko poniżej 7l, brał bym w ciemno w trasie i jest z zapasem. Jestem zadowolony.

Mild jak i pełna hybryda oraz Phev to idealna na miasto , na trasie to z racji budy ( suv  )  już pije niestety 

znajomemu Rav 4 Hybyda na trasie ( 140-150km/h na tempomacie ) to już prawie  12l/100km wychodzi , a po mieście w 8-8,5 się mieści 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, Maciej__ said:

 

A Ty juz odebrales hybryde Forda? Jak oceniasz skrzynie CVT?

Ta jest. Generalnie jest spoko, choć zdarzy mu się szarpnąć na wolnych jak stoisz z nogą na hamulcu, podobno wada tłumika drgań do zrobienia na gwarancji. Ale wyjąwszy ten problem bardzo pozytywnie. :) Płynnie, imituje biegi, brzmi znośnie, choć wiadomo że depniety do podłogi trzyma te okolice 6000 i jest głośniej, no ale taka specyfika skrzyni CVT. Mimo wszystko polecam. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, mmaciejosss said:

Mild jak i pełna hybryda oraz Phev to idealna na miasto , na trasie to z racji budy ( suv  )  już pije niestety 

znajomemu Rav 4 Hybyda na trasie ( 140-150km/h na tempomacie ) to już prawie  12l/100km wychodzi , a po mieście w 8-8,5 się mieści 

Dziwne, tempomat w trasie na 130 dał u mnie 6.4, a buda wielka i cięższa od RAV4, zresztą teść też ma i nie zeznaje żeby to tyle paliło, chyba że on ma PHEV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, AstraC napisał:

Dziwne, tempomat w trasie na 130 dał u mnie 6.4, a buda wielka i cięższa od RAV4, zresztą teść też ma i nie zeznaje żeby to tyle paliło, chyba że on ma PHEV.

Umówmy się , żadna wysoka buda przy masie 2T i prędkości stałej 130km/h nie spali 7l ( hybryda już nie działa wtedy , chyba , że pomiar rozpocząłeś przy pełnej baterii co starcza na chwilę ) 

 

tu masz test z 10km

 

 

przy 140 na początku z 8 wzrosło do 9,4l , jakby jechał dalej kolejne 100-200km to by te 11-12 wyszło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówmy się , żadna wysoka buda przy masie 2T i prędkości stałej 130km/h nie spali 7l ( hybryda już nie działa wtedy , chyba , że pomiar rozpocząłeś przy pełnej baterii co starcza na chwilę ) 
 
tu masz test z 10km
 
 
przy 140 na początku z 8 wzrosło do 9,4l , jakby jechał dalej kolejne 100-200km to by te 11-12 wyszło 
Suv + autostrada = tylko diesel
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ppmarian napisał:
14 minut temu, mmaciejosss napisał:
Umówmy się , żadna wysoka buda przy masie 2T i prędkości stałej 130km/h nie spali 7l ( hybryda już nie działa wtedy , chyba , że pomiar rozpocząłeś przy pełnej baterii co starcza na chwilę ) 
 
tu masz test z 10km
 
 
przy 140 na początku z 8 wzrosło do 9,4l , jakby jechał dalej kolejne 100-200km to by te 11-12 wyszło 

Suv + autostrada = tylko diesel

każda autostrada to Diesel , choć takie 1,5TSI w Octavii 4 też ładnie spala przy 120-130km/h - okolice 6-6,5l/100km , jak do 100-110km/h to potrafi 5-5,5l spalić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Furvus_Eques napisał:

 

Ogólnie dramat - pojechałem głodny i wróciłem głodny. Podczas jedynego postoju na tankowanie zdążyłem zjeść batonik i wypić colę. A elektrykiem zrobiłbym tę podróż w trzy dni, będąc po drodze wyspanym, wysikanym* i najedzonym.

;]

 

 

* BTW, sikałem dopiero po powrocie do domu, późnym popołudniem. Dlaczego właściciele elektryków nie potrafią wytrzymać tych 10-12h bez sikania? Tam jakieś uciskające fotele są czy jak?

;l

 

 

@ryb za 10 lat...

Moj elektryk jest najlepszy, wy z wodorem jestescie smieszni przeciez tych stacji nie ma i dlugo sie tankuje, jedyne rozwiazanie to podmiana zbiornika wodoru od dolu na juz napelniony...

 

Edytowane przez PawelWaw
  • Kocham 1
  • Haha 4
  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, PawelWaw napisał:

nie znam osoby ktora kupila elektryka z powodow eko...

 

Ja kupiłem swoje BEVy żeby dzieci kopiące kobalt w Afryce miały jakieś sensowne zajęcie zamiast bezsensownego uczęszczania do szkoły. Nauka jest przereklamowana. 

  • Lubię to 3
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

@ryb za 10 lat...

Moj elektryk jest najlepszy, wy z wodorem jestescie smieszni przeciez tych stacji nie ma i dlugo sie tankuje, jedyne rozwiazanie to podmiana zbiornika wodoru od dolu na juz napelniony...

 

 

Za 10 lat to być może też będę 10x dziennie sikał.

;l

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2022 o 08:45, Marcin79 napisał:

Wczoraj jeździłem zgodnie z przepisami po mieście  x5 prawie 240 kuni wielkie auto , centrum , dzieciaki do i z szkoly itp.. spalanie wyszło 7.8.

 

Podejrzewam ze nowoczesny diesel w aucie o gabarytach punto zuzywalby dzisiaj po mieście max 4-5 litrow  

 

 

X5 jest bardzo oszczędnym samochodem biorąc pod uwagę gabaryt i masę a Twój wynik mogę tylko potwierdzić, po mieście X5 pali mi poniżej 9L. Osobówka/kombi z dieslem spala w mieście koło 6-6,2L/100km. Duża terenówka z 3,0L dieslem pali 11-12L/100km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł jest bardzo... zmanipulowany. Własnie mi to wyjaśnili koledzy. wrc.net to śmietnik a wgospodarce to propagandowa tuba więc czego się można było spodziewać. :(

 

 

 

Takie są wnioski z raportu. 

 

Finally, for an electric vehicle charged with the European electricity mix, a major contribution to the life cycle assessment comes from the sources used to produce the electricity that powers it. The higher the share of renewable energy in the electricity mix, the greener the electric car, and this is where your local results can be different from the European average. If a purely renewable electricity mix is assumed for the calculations, the usage phase of the VW ID.3 shows a minimal GHG impact and the life cycle estimated total is just half that of a conventional car. As shown, the high share of renewable energy used to produce electricity in Sweden grants the electric car the best performance in the European Union. But when the share of fossil energy in the electricity mix increases, so do the emissions of the supply of the energy. In Italy, the ID.3 shows life cycle greenhouse gas emissions similar to some conventional competitors, whereas in Poland – the European country with the highest share of coal-produced electricity – the electric vehicle has become significantly worse than comparable combustion engine vehicles. Still, using the average European electricity mix, the electric car has a slight greenhouse gas advantage compared to competitors with different powertrain types.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
X5 jest bardzo oszczędnym samochodem biorąc pod uwagę gabaryt i masę a Twój wynik mogę tylko potwierdzić, po mieście X5 pali mi poniżej 9L. Osobówka/kombi z dieslem spala w mieście koło 6-6,2L/100km. Duża terenówka z 3,0L dieslem pali 11-12L/100km. 
Ty masz tam dwu litrówkę chyba?
U mnie kiedyś zszedłem do 6 w trasie, ale było pusto i średnia v wyszła poniżej 90kmh.
Normalnie ok 7.5 jadąc bez szaleństw zgodnie ze znakami - 6 osób zapakowany po sufit - ostatni weekend.

Średnia mieszana z zimy i ostatnich kilkunastu kkm to 8.1.

Niby oszczędnie ale nie do końca
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hefi napisał:

Ty masz tam dwu litrówkę chyba?
U mnie kiedyś zszedłem do 6 w trasie, ale było pusto i średnia v wyszła poniżej 90kmh.
Normalnie ok 7.5 jadąc bez szaleństw zgodnie ze znakami - 6 osób zapakowany po sufit - ostatni weekend.

Średnia mieszana z zimy i ostatnich kilkunastu kkm to 8.1.

Niby oszczędnie ale nie do końca emoji6.png


 

Jak na gabaryt i mase jest super oszczędny. W F30 było oszczędniej ale nie jakoś przesadnie, tyle ze setka była po 6 sekundach ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, hefi napisał:
36 minut temu, chojny napisał:

 
Jak na gabaryt i mase jest super oszczędny. W F30 było oszczędniej ale nie jakoś przesadnie, tyle ze setka była po 6 sekundach emoji6.png 

Wydaje mi się, że duża zasługa to fajnie zrobiona 8 biegowa skrzynia.


 

Jest dużo lepiej zaprogramowana niż np. w Jagu a to niby ten sam ZF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Furvus_Eques napisał:

* BTW, sikałem dopiero po powrocie do domu, późnym popołudniem. Dlaczego właściciele elektryków nie potrafią wytrzymać tych 10-12h bez sikania?

 

Bo w większości mają prostatę :ok:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*przerośniętą

Edytowane przez kmwtw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2022 o 08:45, Marcin79 napisał:

Wczoraj jeździłem zgodnie z przepisami po mieście  x5 prawie 240 kuni wielkie auto , centrum , dzieciaki do i z szkoly itp.. spalanie wyszło 7.8.

Od nowego roku jak drastycznie wzrosły kwoty mandatów mój 167 konny wolnyssak z lpg też spala zauważalnie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2022 o 08:46, chojny napisał:

Artykuł jest bardzo... zmanipulowany. Własnie mi to wyjaśnili koledzy. wrc.net to śmietnik a wgospodarce to propagandowa tuba więc czego się można było spodziewać. :(

 

 

 

Takie są wnioski z raportu. 

 

Finally, for an electric vehicle charged with the European electricity mix, a major contribution to the life cycle assessment comes from the sources used to produce the electricity that powers it. The higher the share of renewable energy in the electricity mix, the greener the electric car, and this is where your local results can be different from the European average. If a purely renewable electricity mix is assumed for the calculations, the usage phase of the VW ID.3 shows a minimal GHG impact and the life cycle estimated total is just half that of a conventional car. As shown, the high share of renewable energy used to produce electricity in Sweden grants the electric car the best performance in the European Union. But when the share of fossil energy in the electricity mix increases, so do the emissions of the supply of the energy. In Italy, the ID.3 shows life cycle greenhouse gas emissions similar to some conventional competitors, whereas in Poland – the European country with the highest share of coal-produced electricity – the electric vehicle has become significantly worse than comparable combustion engine vehicles. Still, using the average European electricity mix, the electric car has a slight greenhouse gas advantage compared to competitors with different powertrain types.

Nie boisz się wyciągać tak śmiałych wniosków? Zaraz przyjdzie @kravitz i poleci Ci się ogarnąć :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Igorek napisał:

Nie boisz się wyciągać tak śmiałych wniosków? Zaraz przyjdzie @kravitz i poleci Ci się ogarnąć :hmm:

 

Czy Ty w ogóle próbowałeś przetłumaczyć z angielskiego to co zacytowałeś i próbujesz się z tego nabijać? ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.