Jump to content

Co myślicie na temat Subaru Forester 150 KM e-Boxer ?


Raku

Recommended Posts

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Mój zaczął po 10 latach...

To problem dla ludzi kupujących przechodzone. Jak ja :)

Zaczyna to po wyjściu z fabryki, po 10 latach jak się nie zrobi dodatkowej konserwacji to już jest raczej stadium końcowe a nie początkowe.

Mowa oczywiście o podwoziu, by nie być gołosłownym

 

  • Like 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, volf6 napisał:

Zaczyna to po wyjściu z fabryki, po 10 latach jak się nie zrobi dodatkowej konserwacji to już jest raczej stadium końcowe a nie początkowe.

Mowa oczywiście o podwoziu, by nie być gołosłownym

Może tak być. To japończyk - trzeba założyć że rdzewieje i wrzucić konserwacje. Jeśli chcemy tym dłużej jeździć. I tyle. W moich nie ma tragedii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, volf6 napisał:

Zaczyna to po wyjściu z fabryki, po 10 latach jak się nie zrobi dodatkowej konserwacji to już jest raczej stadium końcowe a nie początkowe.

Mowa oczywiście o podwoziu, by nie być gołosłownym

 

 

widziałem 

 

ale toyota tez nie wygląda lepiej

 

 

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, wujek napisał:

Z PL bedzie problem bo nikt nowych nie kupowal. Pozostaje import.

link

Przynajmniej spróbuj poszukać. Różnych rzeczy można się czepiać w tych autach. Ale akurat ze sprzedażą nigdy problemów nie było. Zapytaj @sherifile czasu swoje sprzedawał :)

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

link

Przynajmniej spróbuj poszukać. Różnych rzeczy można się czepiać w tych autach. Ale akurat ze sprzedażą nigdy problemów nie było. Zapytaj @sherifile czasu swoje sprzedawał :)

 

Największym problemem Subaru (nowych) jest to, że importer daje bardzo niewielkie ilości na rynek polski i ogólnie europejski. Pamiętam, że w latach 2015-16 mieli problem z tym, że po prostu chętnych było dużo więcej, niż dostępnych aut. Do tej pory tak jest, wszystko idzie do Ameryk i Azji, do Europy trafiają resztki z czego do Polski w ogóle bardzo mało. 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, wladmar napisał:

 

Największym problemem Subaru (nowych) jest to, że importer daje bardzo niewielkie ilości na rynek polski i ogólnie europejski. Pamiętam, że w latach 2015-16 mieli problem z tym, że po prostu chętnych było dużo więcej, niż dostępnych aut. Do tej pory tak jest, wszystko idzie do Ameryk i Azji, do Europy trafiają resztki z czego do Polski w ogóle bardzo mało. 

Cały czas tak jest.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, wladmar said:

 

Przy czym postrzeganie marki w USA i EU jest diametralnie rozne ;) Tam to zwykle auto "dla gospodyni", jak kazde inne...

U nas zawsze pozycjonowane glownie ze wzgledu na naped i wlasiciwosci jezdne :ok:

W EU to chyba Szwajcaria byla glownym rynkiem dla Subaru.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, marcindzieg napisał:

Bo to jest zwykłe auto. Tyle że proste, idiotoodporne i z bardzo przewidywalnymi kosztami eksploatacji.

 

Ma jednak coś wyjątkowego na tle konkurencji w tej cenie, czyli napęd. Do tego w USA liczy się się wolnossący prosty silnik z małym (jak na tamtejsze warunki) zużyciem paliwa. Generalnie klasyczna Japonia i za to ludzie cenią Subaru (w USA sprzedają więcej, niż VW). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rocznik 2021. 
Co myślicie na temat Subaru Forester 150 KM e-Boxer ?
To będzie dramatycznie wolne auto i zwyczajnie będzie bardzo irytować na drogach szybkiego ruchu przez dosyć wysokie obroty po prostu za mały ten silnik do tych gabarytów

Jako były właściciel siedmiu Subaru i obecnie jeszcze jednego z przykrością muszę powiedzieć że poszedłbym po Toyotę RAV4 hybrydy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, ppmarian napisał:
To będzie dramatycznie wolne auto i zwyczajnie będzie bardzo irytować na drogach szybkiego ruchu przez dosyć wysokie obroty po prostu za mały ten silnik do tych gabarytów

Jako były właściciel siedmiu Subaru i obecnie jeszcze jednego z przykrością muszę powiedzieć że poszedłbym po Toyotę RAV4 hybrydy

 

Która jest tak głośna powyżej 120, że też nie nadaje się do jazdy z dużymi prędkościami i na drodze szybkiego ruchu też będzie irytować.

 

Nie obraź się, ale bardziej mi chodziło o opinie praktyków, niż osób które wypowiadają się jedynie na podstawie tabelki z danymi. 

Ja mam już auto, które się odpycha i ma 420 niutonów i 196 koni. 

 

Forester ma być dla ❤️ i dla rodzinnych wypadów, więc nie o szybkość tu chodzi, ale np. o możliwość jazdy z otwartym dachem, czyli o przyjemne, rodzinne przemieszczanie się, nie gonitwę. 

 

 


Wysłane z mojego xyz76543 przy użyciu Tapatalka

 

Edited by Raku
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Raku napisał:

Forester ma być dla ❤️ i dla rodzinnych wypadów, więc nie o szybkość tu chodzi, ale np. o możliwość jazdy z otwartym dachem, czyli o przyjemne, rodzinne przemieszczanie się, nie gonitwę. 

Jak się jej spodoba to będzie zadowolona. Jak się nauczy tym jeździć to spalanie też nie będzie jakieś specjalnie wysokie. Samochód z gatunku albo polubisz albo nie. A jak polubi to zostanie na lata. Żona @Kalksteinma. Tylko w wersji 240 KM . Moja też bardzo lubi tym jeździć.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
Która jest tak głośna powyżej 120, że też nie nadaje się do jazdy z dużymi prędkościami i na drodze szybkiego ruchu też będzie irytować.
 
Nie obraź się, ale bardziej mi chodziło o opinie praktyków, niż osób które wypowiadają się jedynie na podstawie tabelki z danymi. 
Ja mam już auto, które się odpycha i ma 420 niutonów i 196 koni. 
 
Forester ma być dla  i dla rodzinnych wypadów, więc nie o szybkość tu chodzi, ale np. o możliwość jazdy z otwartym dachem, czyli o przyjemne, rodzinne przemieszczanie się, nie gonitwę. 
 
 

Wysłane z mojego xyz76543 przy użyciu Tapatalka

 
Jak Ciebie nie irytuje jazda autostrada (zgodnie z przepisami) z obr 3500-4000 to ok

Ja miałem to auto na testach. W mieście super, dokoła komina w miare ok, na trasę z rodziną nie.

Uwaga mowa o udzielenie napędowym. Cała reszta na duży plus.
Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, ppmarian napisał:

Jak Ciebie nie irytuje jazda autostrada (zgodnie z przepisami) z obr 3500-4000 to ok

Ja miałem to auto na testach. W mieście super, dokoła komina w miare ok, na trasę z rodziną nie.

Uwaga mowa o udzielenie napędowym. Cała reszta na duży plus.

 

 

"Uwaga mowa o udzielenie napędowym" - możesz przetłumaczyć ? ;)

 

 

Męczyć to ja się męczę, z 3 rowerami na dachu. Z tym, że tak się męczę i na drogach szybkiego ruchu i na lokalnych drogach. Teraz pójdą na hak i rowery z tyłu bedą. Więc czy na dachu 120 z szumiącymi rowerami, czy 120 z rowerami z tyłu, różnicy wielkiej nie ma. A jechałem Foresterem chwile po A4 i tak do 120 dramatu nie ma. Być może koło 140 już się nie robi fajnie, ale jak już pisałem, gdzie (w Europie) jeździ się z takimi prędkościami ? CZasami jest 130, ale i tak co chwile poprzecinane odcinkami po 80, 110 itp. Szybka jazda już się skończyła, także ze względu na mandaty.

 

 A przy okazji, jedź sobie z Krakowa do np. Katowic - cały czas autostradą, w ile tam dojedziesz ? co ci da jazda 140 km/h przez te 20-30 km. Reszta to korki, hamowanie, jazda auto, za autem. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
 
"Uwaga mowa o udzielenie napędowym" - możesz przetłumaczyć ?
 
 
Męczyć to ja się męczę, z 3 rowerami na dachu. Z tym, że tak się męczę i na drogach szybkiego ruchu i na lokalnych drogach. Teraz pójdą na hak i rowery z tyłu bedą. Więc czy na dachu 120 z szumiącymi rowerami, czy 120 z rowerami z tyłu, różnicy wielkiej nie ma. A jechałem Foresterem chwile po A4 i tak do 120 dramatu nie ma. Być może koło 140 już się nie robi fajnie, ale jak już pisałem, gdzie (w Europie) jeździ się z takimi prędkościami ? CZasami jest 130, ale i tak co chwile poprzecinane odcinkami po 80, 110 itp. Szybka jazda już się skończyła, także ze względu na mandaty.
 
 A przy okazji, jedź sobie z Krakowa do np. Katowic - cały czas autostradą, w ile tam dojedziesz ? co ci da jazda 140 km/h przez te 20-30 km. Reszta to korki, hamowanie, jazda auto, za autem. 
 
Uklad napedowy = silnik + skrzynia

Każda mniejsza górka i obr idą w kosmos - cvt. Ten silnik jest za słaby do tej budy i do tego rodzaju skrzyni

Ja jedzie regularnie po S i A z prędkościami gubo ponad VAT...
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.09.2022 o 11:56, Raku napisał:

Rocznik 2021. 

Co myślicie na temat Subaru Forester 150 KM e-Boxer ?

 

Nic nie wiem o tym aucie, ale jak popatrzyłem na obrazkach, to bym się odnalazł w tym wnętrzu :)

 

Tylko auto nie dla mnie, nie lubie takich jakiś SUV.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

A jak polubi to zostanie na lata. Żona @Kalksteinma. Tylko w wersji 240 KM

 

 

Ten Forester lepiej sie odpycha i ma lepszy naped niz moje X5

Po wolnym i IMO za duzym Outbacku to jest rakieta

Nawet zona o niego dba bo trudno bedzie kupic cos lepszego

 

@Raku

Swietne auto do miasta, nowe eboxery maja rewelacyjne gadzety typu eye/sight

Mielismy przez 1 dzien od dealera i bez zarzutu

Niestety na szybkich drogach puchnie z braku mocy

 

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Jezdziłem foresterem e-boxer przez weekend a ostatecznie kupiłem najlepsze auto na świecie czyli OBKa 🙂

 

 

Też bym może kupił, ale szkoda że nie ma wyboru silnika. Ten H6 byłby idealny ;).

Miałem dwa OBK i było to najlepsze auta jakie miałem :ok:

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Jezdziłem foresterem e-boxer przez weekend a ostatecznie kupiłem najlepsze auto na świecie czyli OBKa 🙂

OBK ma jedną wadę - za słaby silnik. Do spokojnej jazdy tak, na płaskie tereny. Chyba że jest super wyciszony że nie słychać jego pracy. Jeździłem wersję sprzed liftingu - no super do spokojnej jazdy. Ale wydać dzisiaj ponad 230 kPLN na silnik bez dopalaczy? 

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, lucash napisał:

OBK ma jedną wadę - za słaby silnik. Do spokojnej jazdy tak, na płaskie tereny. Chyba że jest super wyciszony że nie słychać jego pracy. Jeździłem wersję sprzed liftingu - no super do spokojnej jazdy. Ale wydać dzisiaj ponad 230 kPLN na silnik bez dopalaczy? 

Pytanie jaką masz konkurencje. Jest Volvo, podniesione A6 i chyba tyle.

Link to comment
Share on other sites

OBK ma jedną wadę - za słaby silnik. Do spokojnej jazdy tak, na płaskie tereny. Chyba że jest super wyciszony że nie słychać jego pracy. Jeździłem wersję sprzed liftingu - no super do spokojnej jazdy. Ale wydać dzisiaj ponad 230 kPLN na silnik bez dopalaczy? 
Ale ten słaby silnik 2.5 z OBK i jak jest dużo mocniejszy w odczuciu od tego forma 2.0 eboxer
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, ppmarian napisał:

Ale ten słaby silnik 2.5 z OBK i jak jest dużo mocniejszy w odczuciu od tego forma 2.0 eboxer

e-boxer jest wymyślony do spełnienia norm unijnych. Których w sumie i tak nie muszą spełniać bo sprzedają tyle, że mają status sprzedawcy niszowego. I to jest w tym wszystkim najciekawsze.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, sherif napisał:

Też bym może kupił, ale szkoda że nie ma wyboru silnika. Ten H6 byłby idealny ;).

Miałem dwa OBK i było to najlepsze auta jakie miałem :ok:

 

Godzinę temu, lucash napisał:

OBK ma jedną wadę - za słaby silnik. Do spokojnej jazdy tak, na płaskie tereny. Chyba że jest super wyciszony że nie słychać jego pracy. Jeździłem wersję sprzed liftingu - no super do spokojnej jazdy. Ale wydać dzisiaj ponad 230 kPLN na silnik bez dopalaczy? 

 

Etam. Silnik jest jaki jest. Pasuje do charakteru wozu i jak już wiesz "na co go stać", albo raczej nie stać😀 to dopasowujesz się i już. Ogarnie większość sytuacji drogowych. Serio. Może iskier przy tym nie krzesa, ale dyskomfortu też nie ma jakiegoś olbrzymiego. 

 

 

Dynamikę auto ma, jak powiedzmy 1,9tdi 130KM w Octavii sprzed 100 lat😀, czyli na dzisiejsze czasy niby można lepiej ale obiektywnie wszyscy pamiętamy że te lata 2000 i 1,9tdi 130KM był odbierany wówczas jako dynamiczny i  w sumie wystarczający.

 

Także aż tak źle na codzień nie jest.

 

Pojeździliśmy troche po Europie w te wakacje (4os i box) i co> W Austrii jechaliśmy równie dynamicznie jak Panamery na pasie obok czyli w większości kraju do 120km/h. W Czechach podobnie, we Włoszech podobnie itp. W sumie to chyba najszybciej sie jechało w Polsce ale to też już nie za długo bo ruch zwalnia z powodu cen paliw i mandatów.

Nie chcę relatywizować silnika, bo jest jaki jest. Ale  ostatnio coraz bardziej zależy mi na wygodnych fotelach i poczuciu bezpieczeństwa, fajnym wozie jako całości niż parametrach silnikowych. A co może być fajniejszego niż OUTBACK.

 

Polecam pojechać na jazdę próbną aktualnym OBKiem. Mnie auto kupiło kompletnie, mimo że się nie nastawiałem i  że ostatnie 15 lat jeździłem klasyką gatunku czyli wszelkiej maści dwulitrówkami turbo w różnych opakowaniach i paliwach. Sporo mocniejszymi.

Pomimo to jak wsiadłem do OBK to już wiedziałem że to auto dla mnie na następne lata. 

 

 

50 minut temu, marcindzieg napisał:

Pytanie jaką masz konkurencje. Jest Volvo, podniesione A6 i chyba tyle.

Co do konkurencji to prawda tyle że do ceny OBK trzeba jeszcze dodać 100k żeby to miało ręce i nogi.

 

Pozostaje Superb Scout jeśli można go jeszce kupić.

 

Konkurencja aka v90CC wygląda na parkingu tak 😀 Chłe chłe.  

 

20220720_182651.jpg.a3e4a06f618f1024d6211e414e9ae1c6.jpg

 

A skódka tak:

 

20220713_083742.thumb.jpg.04aa17a4b6b6c09584167ca1e960d92d.jpg.b85cbafc8513367478becb18732b4831.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.09.2022 o 11:56, Raku napisał:

Rocznik 2021. 

Co myślicie na temat Subaru Forester 150 KM e-Boxer ?

Mój tata ma rocznik 2019.  Uparł się na Forestera bo chciał mniejsze i wyższe auto niż Outback którym do tej pory jeździł (żeby mu się łatwiej wsiadało)

 

Silnik to porażka. Trzeba wysoko kręcić żeby się jako tako auto zbierało. A przez to spalanie wysokie.  W Outbacku 2.0 diesel miał średnie spalanie około 7 litrów, w Foresterze przy tym samym stylu jazdy ma około 10 litrów.

 

Silnik elektryczny praktycznie nieprzydatny w codziennym użytkowaniu, a baterie zajmują część baku paliwa (ma tylko 48 litrów).


Auto do typowo emeryckiej jazdy bocznymi drogami.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.09.2022 o 15:52, ppmarian napisał:


Jako były właściciel siedmiu Subaru i obecnie jeszcze jednego z przykrością muszę powiedzieć że poszedłbym po Toyotę RAV4 hybrydy

 

Szlag by Cię trafił z tankowaniem co 300km na autostradach.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Pali 18l/100 przy 130-140? ;]

 

Pali 17-19 litrów przy licznikowych 160-170. Przy czym to nie jest jazda na tempomacie a kierowca raczej z tych narwanych. Fajne auto, ale do szybkiej jazdy po autostradzie to się nie nadaje za specjalnie. Obstawiamy właśnie z kumplem kiedy mu zabiorą, póki co kończy pierwszy miesiąc rozliczeniowy we flocie;] Spalanie w stosunku do poprzednika wzrosło prawie równo o 100%.

Edited by bizz
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, ppmarian napisał:

Daleko jedze dieslem i tankuje co 500emoji16.png

 

haha

 

może to dobra droga, żeby kupić elektryka z zasięgiem 300 km, taki okres przejściowy 

 

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Co do konkurencji to prawda tyle że do ceny OBK trzeba jeszcze dodać 100k żeby to miało ręce i nogi.
 
Pozostaje Superb Scout jeśli można go jeszce kupić.
 
Konkurencja aka v90CC wygląda na parkingu tak  Chłe chłe.  
 
20220720_182651.jpg.a3e4a06f618f1024d6211e414e9ae1c6.jpg
 
A skódka tak:
 
20220713_083742.thumb.jpg.04aa17a4b6b6c09584167ca1e960d92d.jpg.b85cbafc8513367478becb18732b4831.jpg
 
 
 
 
 
 
 
Wszystko pieknie póki nie ciągniesz przyczepy lub nie wjedziesz w przelecz w Alpy lub nie masz mega box na dachu lub nie jedziesz droga jedno jezdniowa i musisz wyprzedzić zestaw TIRa

CVT żeby była komfortwa musi miec pojemność i Nm inaczej zaczyna nadrabiać obr co jest zwyczajnie irytujące.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Etam. Silnik jest jaki jest. Pasuje do charakteru wozu i jak już wiesz "na co go stać", albo raczej nie stać😀 to dopasowujesz się i już. Ogarnie większość sytuacji drogowych. Serio. Może iskier przy tym nie krzesa, ale dyskomfortu też nie ma jakiegoś olbrzymiego. 

 

Nie wiem jak z tym nowym, ale starszy OBK zachęcał do szybkiej jazdy. Zawieszenie, napęd i dość dobre wyciszenie powodowało, że się jeździło nazwijmy to sprawnie :) .

Ostatniego Outbacka miałem H6 (250KM), więc sam widzisz że brak wyboru silników i zejście w dół nie bardzo mi pasowało.

V90 jest olbrzymi, a rzeczywiście OTB przy nim wygląda na sporo większe auto. Ja osobiście wyleczyłem się z coraz większych aut i następne będzie mniejsze, obiecałem sobię, że nie kupię już auta 5m. Kolejna sprawa to leasing, niestety oferta na OTB jaką dostałem była pokroju dobrze wyposażonego A6.

Widzę, że w US nie ma już H6 8-), ale jest za to 2.4 turbo (260KM), ciekawe dlaczego do Europy nie wprowadzili

https://www.subaru.com/vehicles/outback/specs-trim.html

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, sherif said:

Nie wiem jak z tym nowym, ale starszy OBK zachęcał do szybkiej jazdy. Zawieszenie, napęd i dość dobre wyciszenie powodowało, że się jeździło nazwijmy to sprawnie :) .

Ostatniego Outbacka miałem H6 (250KM), więc sam widzisz że brak wyboru silników i zejście w dół nie bardzo mi pasowało.

V90 jest olbrzymi, a rzeczywiście OTB przy nim wygląda na sporo większe auto. Ja osobiście wyleczyłem się z coraz większych aut i następne będzie mniejsze, obiecałem sobię, że nie kupię już auta 5m. Kolejna sprawa to leasing, niestety oferta na OTB jaką dostałem była pokroju dobrze wyposażonego A6.

Widzę, że w US nie ma już H6 8-), ale jest za to 2.4 turbo (260KM), ciekawe dlaczego do Europy nie wprowadzili

https://www.subaru.com/vehicles/outback/specs-trim.html

 

Pewnie z tego samego powodu, co Mazda nie oferuje 2,5T w EU.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, sherif napisał:

Widzę, że w US nie ma już H6 8-), ale jest za to 2.4 turbo (260KM), ciekawe dlaczego do Europy nie wprowadzili

 

Z powodu akcyzy i podatku od emisji CO2 cena byłaby absurdalna jak na taką markę. Nikt nie zabrania sprzedawać aut z takimi silnikami, ale nikt nie kupi Mazdy czy Subaru w cenie BMW 5. 

Link to comment
Share on other sites

 
Z powodu akcyzy i podatku od emisji CO2 cena byłaby absurdalna jak na taką markę. Nikt nie zabrania sprzedawać aut z takimi silnikami, ale nikt nie kupi Mazdy czy Subaru w cenie BMW 5. 
Jak sie ma ten argumant jak w ofercie mają 2 5 n/a
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.