Jump to content

Co myślicie na temat Subaru Forester 150 KM e-Boxer ?


Raku

Recommended Posts

11 minut temu, wladmar napisał(a):

Ja bardzo lubię japońskie auta i po prostu aż żal bierze, że wycofują się z Europy. A wycofują się dlatego, że nie opłaca im się tu być i nie opłaca dostosowywać się do rynku. I tu mam żal do Subaru, że (w przypadku XV) oferują coś, co nie może się u nas udać w tej cenie. Szkoda. 

Kupisz Q3. Jest tańsze i lepsze. Ja tam bym się nie obraził. Nawet na ten najtańszy :)

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, marcindzieg napisał(a):

Kupisz Q3. Jest tańsze i lepsze. Ja tam bym się nie obraził. Nawet na ten najtańszy :)

 

 

To z 1.5 TFSI 150 KM z napędem na przód, które do 100 km/h przyspiesza w 9,5 s ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, wladmar napisał(a):

 

To odpowiedź na pytanie, dlaczego Subaru jest popularne w USA. Tanie auto, tani serwis. U nas to drogie auto (na poziomie premium). Forester i Outback mają sens (pomimo braku osiągów, dziwacznej skrzyni i dużego spalania). Maja sens, bo są duże i widzę zastosowanie. Rodzinna emerycka jazda poza autostradami, to naprawdę strzał w 10. Ale XV wzbudził we mnie skrajne uczucia. Fajne auto, ale nie w tej cenie. 

Emisje spalin robia swoje plus nie opłaca ik się sprzedawać w EU.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, wladmar napisał(a):

No chyba lubię ;] A D-Max to kawał uczciwego auta.

 

Myślałem nad nim. Z plusów - bardzo luksusowo wykończone wnętrze i dostępność systemów asystujących. Z minusów - brak własnej nawigacji (ale jest duży ekran i Android Auto więc to nie jest duży problem) i dość słaby silnik (165KM). W Australii oferują go z trzylitrowym dieslem i ten jest dużo lepszy.

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Myślałem nad nim. Z plusów - bardzo luksusowo wykończone wnętrze i dostępność systemów asystujących. Z minusów - brak własnej nawigacji (ale jest duży ekran i Android Auto więc to nie jest duży problem) i dość słaby silnik (165KM). W Australii oferują go z trzylitrowym dieslem i ten jest dużo lepszy.

 

 

 

Tak, jedyne do czego mogę się przyczepić to stosunkowo (!) słaby silnik. Jest jeszcze opcja Mitsu L200 z modułem Power (185 KM i 502 Nm), ale to będzie gnić w zastraszającym tempie. D-Max w wersji full wypas (prawie) z podwójną kabiną wychodzi poniżej 200 kzł brutto i to jest w tych czasach dobrą ofertą. No i z tego co wiem nie ma problemu z dostępnością. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

Tak, jedyne do czego mogę się przyczepić to stosunkowo (!) słaby silnik. Jest jeszcze opcja Mitsu L200 z modułem Power (185 KM i 502 Nm), ale to będzie gnić w zastraszającym tempie. D-Max w wersji full wypas (prawie) z podwójną kabiną wychodzi poniżej 200 kzł brutto i to jest w tych czasach dobrą ofertą. No i z tego co wiem nie ma problemu z dostępnością. 

 

L200 nie ma aktywnych systemów bezpieczeństwa i wspomagających jazdę (trzymanie pasa ruchu, aktywny tempomat, czytanie znaków) więc trochę odstaje od konkurencji. Brak też sensownej nawigacji, też trzeba używać AA. Z plusów natomiast system 4x4 pozwalający go zapiąć też na asfalcie.

Ja wziąłem Rangera bo ma najwięcej mocy z nich wszystkich, systemy wspomagające i całkiem niezłą nawigację z multimediami. Ale cenowo też wychodzi najdrożej, a teraz po liftingu to cena już pewnie odleci w kosmos. No i oczywiście problem z dostępnością. Mając więc dziś poniżej 200k poszedłbym po Isuzu.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.10.2022 o 12:43, wladmar napisał(a):

Tylko nie zapominaj o tym, że chcąc kupić auto na długie lata, Subaru nie jest najlepszym wyborem z racji bardzo słabo zabezpieczonego nadwozia i podwozia. Subaru, niestety, gniją. 

 

No to w takim razie Mazdy też nie powinieneś polecać 

 

 

 

  • Sad 1
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Raku napisał(a):

 

No to w takim razie Mazdy też nie powinieneś polecać 

 

 

 

Który to rok auta, gdzie i jak użytkowane? Bo sama informacja, że ma 75 kkm nic nie znaczy. Oczywiście faktem jest, że "japończyki" gniją bardziej niż np. francuzy. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, Raku napisał(a):

 

No to w takim razie Mazdy też nie powinieneś polecać 

 

 

 

 

Japończyki mają to do siebie, że jeżeli chcesz trzymać auto dłużej (10 lat i więcej), to koniecznie trzeba zabezpieczyć blachę (najlepiej od razu po zakupie, profesjonalnie). Mazda gnije, niestety, podobnie jak Subaru. 

Edited by wladmar
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Japończyki mają to do siebie, że jeżeli chcesz trzymać auto dłużej (10 lat i więcej), to koniecznie trzeba zabezpieczyć blachę (najlepiej od razu po zakupie, profesjonalnie). Mazda gnije, niestety, podobnie jak Subaru. 

 

 

właśnie zaczynam się rozglądać za taką usługą 

możecie coś polecić, najlepiej w Krakowie ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Japończyki mają to do siebie, że jeżeli chcesz trzymać auto dłużej (10 lat i więcej), to koniecznie trzeba zabezpieczyć blachę (najlepiej od razu po zakupie, profesjonalnie). Mazda gnije, niestety, podobnie jak Subaru. 

 

 

ale popatrz, jak można sprytnie zrobić, plastik nie zardzewieje ! 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, wladmar napisał(a):

 

Nie bardzo mam jak obejrzeć teraz, ale chodzi o plastikowe osłony? 

 

dużo osłon, cała podłoga to wielka plastikowa osłona 

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Raku napisał(a):

 

dużo osłon, cała podłoga to wielka plastikowa osłona 

 

 

W S-Cross tak mam. Wygląda fajnie, ale nie chcę wiedzieć, co się dzieje pod tymi osłonami. Zapewne drugi albo trzeci właściciel zainteresuje się tematem ;]

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Raku napisał(a):

możecie coś polecić

 

 

Forka zrobilem w Niemczech preparatami Krowna (zreszta w lakierni BMW) komplet czyli profile, drzwi, podloge, maski

Dosc popularna marka ten Krown, trzy godziny zabawy, wzieli chyba 400€

Potem troche nakapalo w garazu i nawet specjalnie nie smierdzialo

Po roku powtorzyli tylko podloge, powiedzieli ze nic sie nie dzieje

Najslabiej wyglada lakier, wyglada jakby zona jezdzila po lesie  ;)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.10.2022 o 12:04, Raku napisał(a):

Więc skoro mamy wolnossący 2.0 z 150 KM to mogło by się wydawać, że lekarstwem na brak mocy, jest dodatnie np. silników elektrycznych do jednej z osi i w razie braku mocy napędzanie jej. Nie jest to także dobre rozwiązanie. 

 

Być może "u Pertyna" działa to jakoś inaczej, ale jednak pokusiłem się o wyszukanie jego filmiku o aucie którym jeżdżę ;)

I tym razem ten  "Pertyn" twierdzi, że elektryk dołączony na przodzie działa znacznie lepiej niż diesel o tym samym momencie obrotowym

I nie jestem tym zdziwiony specjalnie, bo nie ma walki z kierownicą w tym aucie, a w ciemno bym twierdził że być powinna

 

BTW: zalecam oglądanie filmu z prędkością 1.5x, bo tego gościa inaczej się słuchać nie da ;]

 

Od 4:23

 

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Być może "u Pertyna" działa to jakoś inaczej, ale jednak pokusiłem się o wyszukanie jego filmiku o aucie którym jeżdżę ;)

I tym razem ten  "Pertyn" twierdzi, że elektryk dołączony na przodzie działa znacznie lepiej niż diesel o tym samym momencie obrotowym

I nie jestem tym zdziwiony specjalnie, bo nie ma walki z kierownicą w tym aucie, a w ciemno bym twierdził że być powinna

 

BTW: zalecam oglądanie filmu z prędkością 1.5x, bo tego gościa inaczej się słuchać nie da ;]

 

Od 4:23

 

Jest też jeszcze inny sposób zastosowany w choćby w Civicu XI. Wolnossak napędza silnik elektryczny. Całość ponoć zayebiscie przyśpiesza bo sprint robi w 7s 👍czyli szybciej niż podaje producent.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, stig napisał(a):

Jest też jeszcze inny sposób zastosowany w choćby w Civicu XI. Wolnossak napędza silnik elektryczny. Całość ponoć zayebiscie przyśpiesza bo sprint robi w 7s 👍czyli szybciej niż podaje producent.

 

Moim zdaniem (teoretycznie) to zestaw idealny.

Eliminuje to skrzynie biegów z całego grajdołu.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kravitz napisał(a):

 

Moim zdaniem (teoretycznie) to zestaw idealny.

Eliminuje to skrzynie biegów z całego grajdołu.

 

NIe do konca, bo chyba na dluzsza mete, przy duzym obciazeniu silnik spalinowy moze tez napedzac kola w tym systemie.

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

NIe do konca, bo chyba na dluzsza mete, przy duzym obciazeniu silnik spalinowy moze tez napedzac kola w tym systemie.

 

Zdaje się, że kiedyś miał takie coś Chevrolet Volt i tam silnik spalinowy nie był połączony z napędem, a jedynie generował prąd dla elektryka.

Nie wiem czy tam był jakiś bufor w postaci baterii.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

NIe do konca, bo chyba na dluzsza mete, przy duzym obciazeniu silnik spalinowy moze tez napedzac kola w tym systemie.

Zgadza się. Po wyssaniu baterii i przy pełnym bucie piszą, że silnik spalinowy wtedy za pomocą sprzęgła przekaże napęd bezpośrednio na koła. Ponoć to rzadka sytuacja i na codzień w normalnym użytkowaniu to nie zaistnieje 😁

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, stig napisał(a):

Zgadza się. Po wyssaniu baterii i przy pełnym bucie piszą, że silnik spalinowy wtedy za pomocą sprzęgła przekaże napęd bezpośrednio na koła. Ponoć to rzadka sytuacja i na codzień w normalnym użytkowaniu to nie zaistnieje 😁

 

Ogladalem kilka testow nowego Civica i wyglada to calkiem niezle :ok:

Ciekawe tylko jak z wyciszeniem przy predkosciach autostradowych.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.10.2022 o 21:24, wladmar napisał(a):

 

Serwis też pomijam.

Za niecałe 200 kzł masz Audi Q3 S line 40 TFSI quattro S tronic 190 KM. 

Jakby q3 miało bagażnik forestera to może byłoby i spoko. Ale te wszystkie audi to mają ściętą tą klapę i mniej wchodzi. 

Druga przewaga subaru jest taka, że mogę je zostawić w środku lasu i nikogo nie razi. Jak wracam to wszystko jest na miejscu(choć teraz pewnie wykrakałem i .. ). Zostaw audi w środku lasu i wróć po kilku godzinach to nie będzie wkładów lusterek i innych listewek. Albo całego auta. 

Trzecia przewaga subaru to .... a nie, więcej chyba nie ma. Plejad już nie robią, ludzie na drogach nie kiwają...

To tak -  bagażnik i mniejsza podatność na kradzieże to plusy subru vs audi

Link to comment
Share on other sites

Jakby q3 miało bagażnik forestera to może byłoby i spoko. Ale te wszystkie audi to mają ściętą tą klapę i mniej wchodzi. 
Druga przewaga subaru jest taka, że mogę je zostawić w środku lasu i nikogo nie razi. Jak wracam to wszystko jest na miejscu(choć teraz pewnie wykrakałem i .. ). Zostaw audi w środku lasu i wróć po kilku godzinach to nie będzie wkładów lusterek i innych listewek. Albo całego auta. 
Trzecia przewaga subaru to .... a nie, więcej chyba nie ma. Plejad już nie robią, ludzie na drogach nie kiwają...
To tak -  bagażnik i mniejsza podatność na kradzieże to plusy subru vs audi
Subariady są ale też już nie takie harkorowe jak kiedy to może ten wboxser da radę
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, yack napisał(a):

Jakby q3 miało bagażnik forestera to może byłoby i spoko. Ale te wszystkie audi to mają ściętą tą klapę i mniej wchodzi. 

On do XV porównywał. Do Forestera bardziej Q5. Ale to już zupełnie inna cena.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, wladmar napisał(a):

 

W S-Cross tak mam. Wygląda fajnie, ale nie chcę wiedzieć, co się dzieje pod tymi osłonami.

Nic się nie dzieje 👍 Podobnie jak w Vitarze, osłony są tam sensownie zaprojektowane i nie zaciągają brudu do przestrzeni między osłoną a podłogą. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.10.2022 o 14:16, wladmar napisał(a):

W zasadzie tylko quattro może na równi konkurować z napędem Subaru

Napędy Quattro nigdy nie były jakieś super wybitne, miały za to świetny marketing. Poza tym to już nie te czasy, obecnie różnice pomiędzy wiodącymi producentami są niewielkie, tym bardziej, że większość (w tym Audi i Subaru) stosuje napędy dołączane/odłączane (jak kto chce zwać) bez centralnego dyfra. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.10.2022 o 20:35, ppmarian napisał(a):


 

 


W volvo nie musisz mieć szklanej gałki. A jako były w wlasciciel 2 foresterow 2 outback oraz tribeli powiem ci ze nie mam żadnych skrupułów wsiadać do wolowony ublocony po singlach na fullu czy trzeba ośnieżony po skiturach...

 

Powiem wiecej, szklana gałka pojawia sie dopiero w bardzo „wysokich” wersjach

i tak, potwierdzam, tez bez problemu wsiadam ubłocony/ośnieżony, wrzucam tez ublocony rower ;)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Raku napisał(a):

Polecam oglądnąć, tym którzy narzekają, że e-boxer do 100km/h przyspiesza w 11 sekund 

Wygląda to na nowy trend producentów :) 

 

 

Całośc nie dałem rady ale, kilka bzdur z wypowiedzi

Nie mierzyłem 0-100 w swoim D5, ale aż spróbuje, jesli volvo mówi o cos poniżej 8 a on namierzył 10, to będę reklamował po 4 latach ;)

mówi ze przy 140 pali sporo powyżej 10 - nieprawda, napowet przy GPS 140,czyli tempomat na okolo 147 pali poniżej 9

mowi ze koniecznie trzeba zamówić pneumo, bo załadować łatwiej… większej bzdury ciężko wymyślić…

Edited by akisel
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, akisel napisał(a):

Nie mierzyłem 0-100 w swoim D5, ale aż spróbuje, jesli volvo mówi o cos poniżej 8 a on namierzył 10, to będę reklamował po 4 latach ;)

 

Nie wiem czy wybrałem dobre auto/model do porównania, ale widać tu, że Volvo wychodzi gorzej w teście niż deklaruje, a Subaru odwrotnie

 

https://zeperfs.com/en/duel8358-8649.htm

 

"Chiński marketing" ;]

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, akisel napisał(a):

Całośc nie dałem rady ale, kilka bzdur z wypowiedzi

Nie mierzyłem 0-100 w swoim D5, ale aż spróbuje, jesli volvo mówi o cos poniżej 8 a on namierzył 10, to będę reklamował po 4 latach ;)

mówi ze przy 140 pali sporo powyżej 10 - nieprawda, napowet przy GPS 140,czyli tempomat na okolo 147 pali poniżej 9

mowi ze koniecznie trzeba zamówić pneumo, bo załadować łatwiej… większej bzdury ciężko wymyślić…

Tak mi się przypomniało …

 

 

  • shocked 2
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Zdaje się, że kiedyś miał takie coś Chevrolet Volt i tam silnik spalinowy nie był połączony z napędem, a jedynie generował prąd dla elektryka.

Nie wiem czy tam był jakiś bufor w postaci baterii.

 

Nissan wlasnie cos takiego pokazal w nowym Qashqai-u:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Nissan wlasnie cos takiego pokazal w nowym Qashqai-u:

 

1. Ceny samochodów zwariowały.

2. Widzę potencjalne problemy w niedalekiej przyszłości dla ludzi ciągnących przyczepy

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, kravitz napisał(a):

1. Ceny samochodów zwariowały.

 

No niestety, ustalilem sobie wstepnie budzet +/- 150k PLN na kolejne auto i nie bardzo jest co kupic ;]

Tzn jest co kupic, ale wg mnie te auta w budzecie nie sa warte tych pieniedzy...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

No niestety, ustalilem sobie wstepnie budzet +/- 150k PLN na kolejne auto i nie bardzo jest co kupic ;]

Tzn jest co kupic, ale wg mnie te auta w budzecie nie sa warte tych pieniedzy...

 

Nie są warte tych pieniędzy to spore niedopowiedzenie ;]

Samochód który jest właściwie odpowiednikiem Seicento/Matiz

VW Up.

Model podstawowy od 60k w cenniku

https://cenniki.volkswagen.pl/up!-5-drzwiowy-RP2022-RM2023.html?intcmp=xf_cennik_up-xf_cennik_up-cenniki

 

60k!

 

W 2018 dało się za tyle kupić Golfa.

 

Nawet małe miejskie toczydełko bez osiągów i wyposażenia, to 60k!

Obawiam się że najlepszym wyposażeniem w takim aucie, byłby mój smartfon w kieszeni.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

No niestety, ustalilem sobie wstepnie budzet +/- 150k PLN na kolejne auto i nie bardzo jest co kupic ;]

Tzn jest co kupic, ale wg mnie te auta w budzecie nie sa warte tych pieniedzy...

 

Tu masz świetny stosunek ceny do wartości.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/isuzu-d-max-lsx-podwojna-kabina-cena-juz-od-ID6DQT8Y.html

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, janusz napisał(a):

No to chyba @Maciej__będzie musiał zmienić mocno swoje kryteria, żeby mu takie Isuzu je spełniało 😁

 

Tu na pewno dostaje więcej niż w jego kryteriach było. Zmiana polegać będzie na zaprzestaniu ograniczania się. Ten pomysł otwiera nowe horyzonty.

;]

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Tu na pewno dostaje więcej niż w jego kryteriach było. Zmiana polegać będzie na zaprzestaniu ograniczania się. Ten pomysł otwiera nowe horyzonty.

;]

 

i @Maciej__ rowery wrzuci bez problemu i nie bedzie musial instalowac haka ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.