jakubek Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG. Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach. 1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ? 2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ? 3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ? DSG to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WaWeR Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 bezpieczniej N + "ręczny" Przy P obowiązkowo ręczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindzieg Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Jak w każdym automacie N, zaciągasz ręczny, puszczasz nożny żeby opierał się na ręcznym i P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Gdy nie gaszę, to wrzucam N i zaciągam ręczny. Gdy już zaparkuję, to P, ręczny i potem puszczam nożny. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grogi Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 3 minuty temu, marcindzieg napisał(a): Jak w każdym automacie N, zaciągasz ręczny, puszczasz nożny żeby opierał się na ręcznym i P. Tyle że jak w każdym automacie musisz przejść przez R po drodze z N do P. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindzieg Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 2 minuty temu, grogi napisał(a): Tyle że jak w każdym automacie musisz przejść przez R po drodze z N do P. No tak. No i co z tego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej__ Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, marcindzieg napisał(a): No tak. No i co z tego? Bezpieczniej puscic nozny, jak juz przestwisz na P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindzieg Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 2 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Bezpieczniej puscic nozny, jak juz przestwisz na P Dlaczego? Generalnie hamulec ma trzymać nie skrzynia. Od tego jest. Skrzynia na postoju ma trzymać jak ręczny puści Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hefi Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Tyle że jak w każdym automacie musisz przejść przez R po drodze z N do P. Hmmm? Nie w każdym W temacieZatrzymujesz się, działa hold, opuszczasz fotel to skrzynia sama się przełączy w P i zaciągnie ręczny 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucash Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Godzinę temu, jakubek napisał(a): Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG. Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach. 1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ? 2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ? 3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ? DSG to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. Ale po co się nad tym zastanawiać? Widzę że trochę osób stojąc na światłach wachluje biegami. Ja w czasie ostatnich 500 kkm nic takiego nie robiłem. A teraz jak masz Auto Hold to już wogóle nie wiem czy jest sens się do tego dotykać. Przy zmianie opon - na N dajesz. Po odpaleniu czekam 10-20 sekund na rozprowadzenie oleju ale nie zagrzanie bo to trwa zbyt długo. Podstawowa zasada, nigdy N w czasie jazdy. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindzieg Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, lucash napisał(a): Podstawowa zasada, nigdy N w czasie jazdy. Dokładnie. Ale on się pytał też jak robić w czasie postoju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost2255 Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 1 godzinę temu, jakubek napisał(a): .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. To raczej tyczy się hydrokinetyków. DSG to taki manual z robotem do zmiany biegów i naciskania sprzęgła, więc analogicznie jak w manualu. N od P różni sie tylko mechaniczną zapadką w skrzyni. Bez różnicy na czym zostawisz, tylko nie zostawiaj na P bez ręcznego na pochyłościach. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravitz Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 1 godzinę temu, jakubek napisał(a): Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG. Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach. 1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ? 2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ? 3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ? DSG to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. Tak się zastanawiam czy to ma jakiś sens Mam hybrydę PlugIn z DSG i tam przecież się spaliniak włącza jak mocno depnę. Wtedy olej w skrzyni zimny, silnik się dopiero uruchomił, a gaz przecież w podłodze Co do ręcznego, to nie wiem jakie auto chcesz kupić, ale jak w miarę nowe, to ma automatyczny ręczny i tak czy siak się zaciągnie jak drzwi otworzysz. Ja swoim ruszyć nie mogę jak mam drzwi uchylone, musiałbym wymusić puszczenie ręcznego, a robi się to właściwie.....nigdy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakubek Posted November 24, 2022 Author Share Posted November 24, 2022 Niestety Scala ma tradycyjny ręczny. Teraz mniej więcej jestem zorientowany co i jak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polarny Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 1 godzinę temu, lucash napisał(a): Podstawowa zasada, nigdy N w czasie jazdy. To na pewno dotyczy DSG? A jeżeli nawet, to czy wszystkich? Bo DQ200 raczej nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 3 godziny temu, grogi napisał(a): Tyle że jak w każdym automacie musisz przejść przez R po drodze z N do P. Czasem P ma osobny guzik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 3 godziny temu, jakubek napisał(a): Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG. Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach. 1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ? 2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ? 3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ? DSG to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. 1. Ja P daję. On i tak sobie wtedy sam zaciąga ręczny. 2. Przy oponach jest cyrk, bo on i tak robi co chce a mechanicy biegają i klną. 3. Wsiadam i jadę, na nic nie czekam. Ale ja mam ZF a nie DSG to nie muszę się modlić żeby się nie rozpadła gdy ktoś na nią krzywo spojrzy. 2 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 2 godziny temu, kravitz napisał(a): Tak się zastanawiam czy to ma jakiś sens Mam hybrydę PlugIn z DSG i tam przecież się spaliniak włącza jak mocno depnę. Wtedy olej w skrzyni zimny, silnik się dopiero uruchomił, a gaz przecież w podłodze Co do ręcznego, to nie wiem jakie auto chcesz kupić, ale jak w miarę nowe, to ma automatyczny ręczny i tak czy siak się zaciągnie jak drzwi otworzysz. Ja swoim ruszyć nie mogę jak mam drzwi uchylone, musiałbym wymusić puszczenie ręcznego, a robi się to właściwie.....nigdy? U mnie się nawet nie da wymusić bez specjalnej procedury. Samo operowanie guzikiem nic nie da - on wie lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 2 godziny temu, marcindzieg napisał(a): Dokładnie. Ale on się pytał też jak robić w czasie postoju. Zdarzyło mi się raz zostawić na D, włączyć ręczny i wysiąść. Dobrze że ręczny trzymał. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grogi Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 2 godziny temu, kravitz napisał(a): CO do ręcznego, to nie wiem jakie auto chcesz kupić, ale jak w miarę nowe, to ma automatyczny ręczny i tak czy siak się zaciągnie jak drzwi otworzysz.? Nie w Hyundaiu... Jedna z niewielu rzeczy, które mnie wnerwiaja.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a): 1. Ja P daję. On i tak sobie wtedy sam zaciąga ręczny. 2. Przy oponach jest cyrk, bo on i tak robi co chce a mechanicy biegają i klną. 3. Wsiadam i jadę, na nic nie czekam. Ale ja mam ZF a nie DSG to nie muszę się modlić żeby się nie rozpadła gdy ktoś na nią krzywo spojrzy. Też wsiadam i jadę 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, rwIcIk napisał(a): Też wsiadam i jadę Też nie masz DSG. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a): Zdarzyło mi się raz zostawić na D, włączyć ręczny i wysiąść. Dobrze że ręczny trzymał. Można. Gdy stoi na D i trzymam pedał hamulca, to zaciągam ręczny i dalej stoi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): Też nie masz DSG. DCT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, rwIcIk napisał(a): DCT To nie DSG bo się nie rozpada (chyba). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): To nie DSG bo się nie rozpada (chyba). Suche sprzęgła podobno starczają na 150 kim 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 1 minutę temu, rwIcIk napisał(a): Można. Gdy stoi na D i trzymam pedał hamulca, to zaciągam ręczny i dalej stoi No ale wysiadanie to głupie było. Bo gdyby mu się odwidziało i ten ręczny puścił to by pojechał w siną dal. A ja mu nie ufam bo on ciągle coś sam robi, udając że wie lepiej. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): No ale wysiadanie to głupie było. Bo gdyby mu się odwidziało i ten ręczny puścił to by pojechał w siną dal. A ja mu nie ufam bo on ciągle coś sam robi, udając że wie lepiej. Najczęściej daje na P bądź N. Ale bywa że zostawię na D, ale raczej gaszę. Potem nie da się odpalić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 (edited) 2 minuty temu, rwIcIk napisał(a): Najczęściej daje na P bądź N. Ale bywa że zostawię na D, ale raczej gaszę. Potem nie da się odpalić Ja zawsze daję na P. Wtedy się zapomniałem po prostu. Mój gasi się sam, bo jak dasz P a silnik jest zgaszony przez start-stop to po rozpięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy auto się wyłącza uznając, że skończyłem jazdę. Gdybym zgasił guzikiem w innej pozycji niż P to i tak się przełączy sam na P. Edited November 24, 2022 by Furvus_Eques Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekw Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 5 godzin temu, jakubek napisał(a): Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. Od ponad 4 lat jeżdżąc DSG nie pamiętam żebym wrzucał N. Jeśli opuszczam auto choć na chwilę - przełączam na P (ręczny wtedy zaciąga się automatycznie). Najważniejsze przy przesiadce z manuala na automat (a DSG szczególnie) to pamiętać żeby zatrzymać do końca auto zanim zmienisz D na R lub odwrotnie. Robienie tego w toczącym się pojeździe smutno się kończy. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 2 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a): Ja zawsze daję na P. Wtedy się zapomniałem po prostu. Mój gasi się sam, bo jak dasz P a silnik jest zgaszony przez start-stop to po rozpięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy auto się wyłącza uznając, że skończyłem jazdę. Gdybym zgasił guzikiem w innej pozycji niż P to i tak się przełączy sam na P. TO u mnie odwrotnie. Start stop gasi, gdy trzymam hamulec. Jakikolwiek ruch odpala silnik z powrotem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 3 minuty temu, rwIcIk napisał(a): TO u mnie odwrotnie. Start stop gasi, gdy trzymam hamulec. Jakikolwiek ruch odpala silnik z powrotem No, ale jeśli wtedy przełączę na P to już nie odpali tylko uznaje, że skończyłem jazdę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): No, ale jeśli wtedy przełączę na P to już nie odpali tylko uznaje, że skończyłem jazdę. W moim nie ma takiej inteligencji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.O.A.T. Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 5 godzin temu, WaWeR napisał(a): bezpieczniej N + "ręczny" Przy P obowiązkowo ręczny. Dokładnie odwrotnie. Tu nie ma filozofii, P jak parkujesz i się zatrzymujesz z wyłączeniem silnika bądź jak wysiadasz. W innych przypadkach D i trzymasz nogę na hamulcu. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryb Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, rwIcIk napisał(a): W moim nie ma takiej inteligencji. U mnie ta inteligencja czasem drażni. Np. gdy zbyt długo nic się nie dzieje to przełącza na P. Gdy nadal zbyt długo nic się nie dzieje to się wyłącza sam. Kiedyś mi tak zrobił w korku. No i nie da się nic na skrzyni zmienić jeśli nie jest odpalony bo to się robi wysuwanym kółkiem, które inaczej jest po prostu schowane. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): U mnie ta inteligencja czasem drażni. Np. gdy zbyt długo nic się nie dzieje to przełącza na P. Gdy nadal zbyt długo nic się nie dzieje to się wyłącza sam. Kiedyś mi tak zrobił w korku. No i nie da się nic na skrzyni zmienić jeśli nie jest odpalony bo to się robi wysuwanym kółkiem, które inaczej jest po prostu schowane. U mnie zwykła wajcha do skrzyni i klasyczny ręczny 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakubek Posted November 24, 2022 Author Share Posted November 24, 2022 23 minuty temu, G.O.A.T. napisał(a): Dokładnie odwrotnie. Tu nie ma filozofii, P jak parkujesz i się zatrzymujesz z wyłączeniem silnika bądź jak wysiadasz. W innych przypadkach D i trzymasz nogę na hamulcu. A jak parkuje/zatrzymuje auto bez gaszenia silnika i wysiadam ? Bo to już dwie przeciwstawne porady. I badź tu mądry człowieku. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 8 minut temu, jakubek napisał(a): A jak parkuje/zatrzymuje auto bez gaszenia silnika i wysiadam ? Bo to już dwie przeciwstawne porady. I badź tu mądry człowieku. Może trzeba poczytać co piszą w instrukcji do auta? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vadero Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 6 godzin temu, WaWeR napisał(a): bezpieczniej N + "ręczny" Przy P obowiązkowo ręczny. Ja mhm - i larmo wszystkich alarmów że otworzyłeś drzwi bez wrzucenia "P". Czym się różni w DSG P od N? Dajesz P, po otwarciu drzwi (w autach z elektronicznym ręcznym) i tak ręczny sam się zaciągnie. Idziesz zamknąć bramę. Nie ma co się nad DSG litować specjalnie i cudować - miałem DQ200 w audi A3, dbane i tak po 40paru kkm szlag trafił mechatronikę(5tys) i chwilę potem zespół sprzęgieł (kolejne 5tys). Masz skrzynię "mokrą" - to pilnujesz regularnie wymian oleju i masz względny spokój. Tyle. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.O.A.T. Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 17 minut temu, jakubek napisał(a): A jak parkuje/zatrzymuje auto bez gaszenia silnika i wysiadam ? Bo to już dwie przeciwstawne porady. I badź tu mądry człowieku. A co napisałem? Co Ci podpowiada rozum? Wiesz co robi P a co robi N? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakubek Posted November 24, 2022 Author Share Posted November 24, 2022 11 minut temu, Vadero napisał(a): Nie ma co się nad DSG litować specjalnie i cudować - miałem DQ200 w audi A3, dbane i tak po 40paru kkm szlag trafił mechatronikę(5tys) i chwilę potem zespół sprzęgieł (kolejne 5tys). Masz skrzynię "mokrą" - to pilnujesz regularnie wymian oleju i masz względny spokój. Tyle. Może i tak się zdarzyć. Ale czy to standard? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakubek Posted November 24, 2022 Author Share Posted November 24, 2022 9 minut temu, G.O.A.T. napisał(a): A co napisałem? Co Ci podpowiada rozum? Wiesz co robi P a co robi N? Ok rozumiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakubek Posted November 24, 2022 Author Share Posted November 24, 2022 20 minut temu, rwIcIk napisał(a): Może trzeba poczytać co piszą w instrukcji do auta? O zatrzymaniu i wysiadaniu z pracującym silnikiem nie ma ani słowa.Albo silnik chodzi to hamulec i D albo wysiadasz to : Hamulec nożny , P ,wrzucasz ręczny ,gasisz i wysiadasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Teraz, jakubek napisał(a): O zatrzymaniu i wysiadaniu z pracującym silnikiem nie ma ani słowa.Albo silnik chodzi to hamulec i D albo wysiadasz to : Hamulec nożny , P ,wrzucasz ręczny ,gasisz i wysiadasz Wysiadasz na chwilę więc nie przejmuj się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 7 godzin temu, jakubek napisał(a): Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. Wajchy używam tylko i wyłącznie do zmiany kierunku jazdy, lub każdorazowo na P przy opuszczeniu pojazdu lub dłuższym postoju. Nie pamiętam, abym kiedykolwiek użył N celowo. I skrzynia działa, to nie pierwszy pojazd z automatem. Obecny ma 230kkm nalotu. Wcześniejsze miały przebiegi po 400-500kkm... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K3 Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Godzinę temu, Vadero napisał(a): Czym się różni w DSG P od N? Dajesz P, po otwarciu drzwi (w autach z elektronicznym ręcznym) i tak ręczny sam się zaciągnie. Idziesz zamknąć bramę. Nie w każdym... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malrapida Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 5 godzin temu, lucash napisał(a): Ale po co się nad tym zastanawiać? Nie wiem po co ale ojciec ma jakiegoś wieśwagena i mówi, że gdzieś przeczytał, że nie można stać długo na D z wciśniętym hamulcem bo się sprzęgło zużywa. I na światłach wachluje na N. Może inni czytali ten sam, clickbajtowy szmelc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekw Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 12 minut temu, malrapida napisał(a): gdzieś przeczytał, że nie można stać długo na D z wciśniętym hamulcem bo się sprzęgło zużywa. Nigdy stojąc na światłach nie włączam "P". Zawsze jest D i hamulec. Kiedyś używałem opcji auto-hold - po 3 sekundach samoczynnie zaciągał się elektryczny ręczny i mogłem puścić pedał hamulca. Teraz nie używam tej opcji, ponieważ żeby ruszyć trzeba dotknąć pedału gazu i wtedy następuje lekkie szarpnięcie. A to mało komfortowe. Dodatkowo przy dłuższym postoju z nogą na hamulcu działa system start-stop i wyłącza silnik (tak, jestem jednym z nielicznych którzy tolerują ten system i nie wyłączyłem tego permanentnie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vadero Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 1 minutę temu, slawekw napisał(a): Nigdy stojąc na światłach nie włączam "P". Zawsze jest D i hamulec. Kiedyś używałem opcji auto-hold - po 3 sekundach samoczynnie zaciągał się elektryczny ręczny i mogłem puścić pedał hamulca. Teraz nie używam tej opcji, ponieważ żeby ruszyć trzeba dotknąć pedału gazu i wtedy następuje lekkie szarpnięcie. A to mało komfortowe. Dodatkowo przy dłuższym postoju z nogą na hamulcu działa system start-stop i wyłącza silnik (tak, jestem jednym z nielicznych którzy tolerują ten system i nie wyłączyłem tego permanentnie). Po 3 sekundach ręczny przy A-h? W żadnym z aut tak nie mam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekw Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 4 minuty temu, Vadero napisał(a): Po 3 sekundach ręczny przy A-h? W żadnym z aut tak nie mam. Trudno, co zrobić W skodzie tak to działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.