Jump to content

Jak użytkować DSG


jakubek

Recommended Posts

Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG.

Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach.

 

1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ?

2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ?

3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ?

 

DSG  to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji.

 

Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, marcindzieg napisał(a):

Jak w każdym automacie N, zaciągasz ręczny, puszczasz nożny żeby opierał się na ręcznym i P.

 

Tyle że jak w każdym automacie musisz przejść przez R po drodze z N do P. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, jakubek napisał(a):

Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG.

Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach.

 

1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ?

2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ?

3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ?

 

DSG  to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji.

 

Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków.

Ale po co się nad tym zastanawiać? Widzę że trochę osób stojąc na światłach wachluje biegami. Ja w czasie ostatnich 500 kkm nic takiego nie robiłem. A teraz jak masz Auto Hold to już wogóle nie wiem czy jest sens się do tego dotykać. Przy zmianie opon - na N dajesz. Po odpaleniu czekam 10-20 sekund na rozprowadzenie oleju ale nie zagrzanie bo to trwa zbyt długo. Podstawowa zasada, nigdy N w czasie jazdy. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, jakubek napisał(a):

.A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia.

To raczej tyczy się hydrokinetyków.

DSG to taki manual z robotem do zmiany biegów i naciskania sprzęgła, więc analogicznie jak w manualu. 

N od P różni sie tylko mechaniczną zapadką w skrzyni. Bez różnicy na czym zostawisz, tylko nie zostawiaj na P bez ręcznego na pochyłościach.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, jakubek napisał(a):

Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG.

Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach.

 

1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ?

2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ?

3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ?

 

DSG  to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji.

 

Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków.

 

Tak się zastanawiam czy to ma jakiś sens ;]

 

Mam hybrydę PlugIn z DSG i tam przecież się spaliniak włącza jak mocno depnę.

Wtedy olej w skrzyni zimny, silnik się dopiero uruchomił, a gaz przecież w podłodze :)

 

Co do ręcznego, to nie wiem jakie auto chcesz kupić, ale jak w miarę nowe, to ma automatyczny ręczny i tak czy siak się zaciągnie jak drzwi otworzysz. Ja swoim ruszyć nie mogę jak mam drzwi uchylone, musiałbym wymusić puszczenie ręcznego, a robi się to właściwie.....nigdy?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, jakubek napisał(a):

Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG.

Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach.

 

1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ?

2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ?

3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ?

 

DSG  to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji.

 

Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków.

 

1. Ja P daję. On i tak sobie wtedy sam zaciąga ręczny. 

2. Przy oponach jest cyrk, bo on i tak robi co chce a mechanicy biegają i klną. 

3. Wsiadam i jadę, na nic nie czekam. Ale ja mam ZF a nie DSG to nie muszę się modlić żeby się nie rozpadła gdy ktoś na nią krzywo spojrzy.

:hehe:

  • Like 2
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Tak się zastanawiam czy to ma jakiś sens ;]

 

Mam hybrydę PlugIn z DSG i tam przecież się spaliniak włącza jak mocno depnę.

Wtedy olej w skrzyni zimny, silnik się dopiero uruchomił, a gaz przecież w podłodze :)

 

Co do ręcznego, to nie wiem jakie auto chcesz kupić, ale jak w miarę nowe, to ma automatyczny ręczny i tak czy siak się zaciągnie jak drzwi otworzysz. Ja swoim ruszyć nie mogę jak mam drzwi uchylone, musiałbym wymusić puszczenie ręcznego, a robi się to właściwie.....nigdy?

 

U mnie się nawet nie da wymusić bez specjalnej procedury. Samo operowanie guzikiem nic nie da - on wie lepiej. 

;]

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

Dokładnie. Ale on się pytał też jak robić w czasie postoju.

 

Zdarzyło mi się raz zostawić na D, włączyć ręczny i wysiąść. Dobrze że ręczny trzymał.

:hehe:

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kravitz napisał(a):

 CO do ręcznego, to nie wiem jakie auto chcesz kupić, ale jak w miarę nowe, to ma automatyczny ręczny i tak czy siak się zaciągnie jak drzwi otworzysz.?:)

 

Nie w Hyundaiu... Jedna z niewielu rzeczy, które mnie wnerwiaja....

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

1. Ja P daję. On i tak sobie wtedy sam zaciąga ręczny. 

2. Przy oponach jest cyrk, bo on i tak robi co chce a mechanicy biegają i klną. 

3. Wsiadam i jadę, na nic nie czekam. Ale ja mam ZF a nie DSG to nie muszę się modlić żeby się nie rozpadła gdy ktoś na nią krzywo spojrzy.

:hehe:

Też wsiadam i jadę 💪

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Zdarzyło mi się raz zostawić na D, włączyć ręczny i wysiąść. Dobrze że ręczny trzymał.

:hehe:

 

Można.

Gdy stoi na D i trzymam pedał hamulca, to zaciągam ręczny i dalej stoi 💪

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, rwIcIk napisał(a):

Można.

Gdy stoi na D i trzymam pedał hamulca, to zaciągam ręczny i dalej stoi 💪

 

No ale wysiadanie to głupie było. Bo gdyby mu się odwidziało i ten ręczny puścił to by pojechał w siną dal. A ja mu nie ufam bo on ciągle coś sam robi, udając że wie lepiej. 

:hehe:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Furvus_Eques napisał(a):

 

No ale wysiadanie to głupie było. Bo gdyby mu się odwidziało i ten ręczny puścił to by pojechał w siną dal. A ja mu nie ufam bo on ciągle coś sam robi, udając że wie lepiej. 

:hehe:

 

Najczęściej daje na P bądź N.

Ale bywa że zostawię na D, ale raczej gaszę.

Potem nie da się odpalić 😁

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, rwIcIk napisał(a):

Najczęściej daje na P bądź N.

Ale bywa że zostawię na D, ale raczej gaszę.

Potem nie da się odpalić 😁

 

 

Ja zawsze daję na P. Wtedy się zapomniałem po prostu.

 

Mój gasi się sam, bo jak dasz P a silnik jest zgaszony przez start-stop to po rozpięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy auto się wyłącza uznając, że skończyłem jazdę. 

 

Gdybym zgasił guzikiem w innej pozycji niż P to i tak się przełączy sam na P.

 

Edited by Furvus_Eques
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, jakubek napisał(a):

Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków.

 

Od ponad 4 lat jeżdżąc DSG nie pamiętam żebym wrzucał N.

Jeśli opuszczam auto choć na chwilę - przełączam na P (ręczny wtedy zaciąga się automatycznie).

 

Najważniejsze przy przesiadce z manuala na automat (a DSG szczególnie) to pamiętać żeby zatrzymać do końca auto zanim zmienisz D na R lub odwrotnie. Robienie tego w toczącym się pojeździe smutno się kończy.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Ja zawsze daję na P. Wtedy się zapomniałem po prostu.

 

Mój gasi się sam, bo jak dasz P a silnik jest zgaszony przez start-stop to po rozpięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy auto się wyłącza uznając, że skończyłem jazdę. 

 

Gdybym zgasił guzikiem w innej pozycji niż P to i tak się przełączy sam na P.

 

TO u mnie odwrotnie.

Start stop gasi, gdy trzymam hamulec.

Jakikolwiek ruch odpala silnik z powrotem 😮

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, rwIcIk napisał(a):

TO u mnie odwrotnie.

Start stop gasi, gdy trzymam hamulec.

Jakikolwiek ruch odpala silnik z powrotem 😮

 

No, ale jeśli wtedy przełączę na P to już nie odpali tylko uznaje, że skończyłem jazdę.

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, WaWeR napisał(a):

bezpieczniej N + "ręczny"

Przy P obowiązkowo ręczny. 


 

Dokładnie odwrotnie. 
 

 

Tu nie ma filozofii, P jak parkujesz i się zatrzymujesz z wyłączeniem silnika bądź jak wysiadasz. W innych przypadkach D i trzymasz nogę na hamulcu. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Teraz, rwIcIk napisał(a):

W moim nie ma takiej inteligencji.

 

U mnie ta inteligencja czasem drażni. Np. gdy zbyt długo nic się nie dzieje to przełącza na P. Gdy nadal zbyt długo nic się nie dzieje to się wyłącza sam. Kiedyś mi tak zrobił w korku.

:hehe:

 

No i nie da się nic na skrzyni zmienić jeśli nie jest odpalony bo to się robi wysuwanym kółkiem, które inaczej jest po prostu schowane.

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Furvus_Eques napisał(a):

 

U mnie ta inteligencja czasem drażni. Np. gdy zbyt długo nic się nie dzieje to przełącza na P. Gdy nadal zbyt długo nic się nie dzieje to się wyłącza sam. Kiedyś mi tak zrobił w korku.

:hehe:

 

No i nie da się nic na skrzyni zmienić jeśli nie jest odpalony bo to się robi wysuwanym kółkiem, które inaczej jest po prostu schowane.

 

U mnie zwykła wajcha do skrzyni i klasyczny ręczny 😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, G.O.A.T. napisał(a):


 

Dokładnie odwrotnie. 
 

 

Tu nie ma filozofii, P jak parkujesz i się zatrzymujesz z wyłączeniem silnika bądź jak wysiadasz. W innych przypadkach D i trzymasz nogę na hamulcu. 

A jak parkuje/zatrzymuje auto bez gaszenia silnika i wysiadam ?

Bo to już dwie przeciwstawne porady.

I badź tu mądry człowieku.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, jakubek napisał(a):

A jak parkuje/zatrzymuje auto bez gaszenia silnika i wysiadam ?

Bo to już dwie przeciwstawne porady.

I badź tu mądry człowieku.

Może trzeba poczytać co piszą w instrukcji do auta?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, WaWeR napisał(a):

bezpieczniej N + "ręczny"

Przy P obowiązkowo ręczny. 

Ja mhm - i larmo wszystkich alarmów że otworzyłeś drzwi bez wrzucenia "P".

 

Czym się różni w DSG P od N?

Dajesz P, po otwarciu drzwi (w autach z elektronicznym ręcznym) i tak ręczny sam się zaciągnie. Idziesz zamknąć bramę.

 

Nie ma co się nad DSG litować specjalnie  i cudować - miałem DQ200 w audi A3, dbane i tak po 40paru kkm szlag trafił mechatronikę(5tys) i chwilę potem zespół sprzęgieł (kolejne 5tys). 

Masz skrzynię "mokrą" - to pilnujesz regularnie wymian oleju i masz względny spokój. Tyle.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Vadero napisał(a):

Nie ma co się nad DSG litować specjalnie  i cudować - miałem DQ200 w audi A3, dbane i tak po 40paru kkm szlag trafił mechatronikę(5tys) i chwilę potem zespół sprzęgieł (kolejne 5tys). 

Masz skrzynię "mokrą" - to pilnujesz regularnie wymian oleju i masz względny spokój. Tyle.

Może i tak się zdarzyć. Ale czy to standard?

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, rwIcIk napisał(a):

Może trzeba poczytać co piszą w instrukcji do auta?

O zatrzymaniu i wysiadaniu z pracującym silnikiem nie ma ani słowa.Albo silnik chodzi to hamulec i D albo wysiadasz to : Hamulec nożny , P ,wrzucasz ręczny ,gasisz i wysiadasz

Link to comment
Share on other sites

Teraz, jakubek napisał(a):

O zatrzymaniu i wysiadaniu z pracującym silnikiem nie ma ani słowa.Albo silnik chodzi to hamulec i D albo wysiadasz to : Hamulec nożny , P ,wrzucasz ręczny ,gasisz i wysiadasz

Wysiadasz  na chwilę więc nie przejmuj się.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, jakubek napisał(a):

Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków.

 

Wajchy używam tylko i wyłącznie do zmiany kierunku jazdy, lub każdorazowo na P przy opuszczeniu pojazdu lub dłuższym postoju. 

Nie pamiętam, abym kiedykolwiek użył N celowo. I skrzynia działa, to nie pierwszy pojazd z automatem.

Obecny ma 230kkm nalotu. Wcześniejsze miały przebiegi po 400-500kkm...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, lucash napisał(a):

Ale po co się nad tym zastanawiać?

Nie wiem po co ale ojciec ma jakiegoś wieśwagena i mówi, że gdzieś przeczytał, że nie można stać długo na D z wciśniętym hamulcem bo się sprzęgło zużywa. I na światłach wachluje na N. Może inni czytali ten sam, clickbajtowy szmelc?

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, malrapida napisał(a):

gdzieś przeczytał, że nie można stać długo na D z wciśniętym hamulcem bo się sprzęgło zużywa.

 

Nigdy stojąc na światłach nie włączam "P". Zawsze jest D i hamulec.

Kiedyś używałem opcji auto-hold - po 3 sekundach samoczynnie zaciągał się elektryczny ręczny i mogłem puścić pedał hamulca. Teraz nie używam tej opcji, ponieważ żeby ruszyć trzeba dotknąć pedału gazu i wtedy następuje lekkie szarpnięcie. A to mało komfortowe.

 

Dodatkowo przy dłuższym postoju z nogą na hamulcu działa system start-stop i wyłącza silnik (tak, jestem jednym z nielicznych którzy tolerują ten system i nie wyłączyłem tego permanentnie).

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, slawekw napisał(a):

 

Nigdy stojąc na światłach nie włączam "P". Zawsze jest D i hamulec.

Kiedyś używałem opcji auto-hold - po 3 sekundach samoczynnie zaciągał się elektryczny ręczny i mogłem puścić pedał hamulca. Teraz nie używam tej opcji, ponieważ żeby ruszyć trzeba dotknąć pedału gazu i wtedy następuje lekkie szarpnięcie. A to mało komfortowe.

 

Dodatkowo przy dłuższym postoju z nogą na hamulcu działa system start-stop i wyłącza silnik (tak, jestem jednym z nielicznych którzy tolerują ten system i nie wyłączyłem tego permanentnie).

Po 3 sekundach ręczny przy A-h? W żadnym z aut tak nie mam. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.