jakubek Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG. Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach. 1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ? 2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ? 3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ? DSG to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 bezpieczniej N + "ręczny" Przy P obowiązkowo ręczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Jak w każdym automacie N, zaciągasz ręczny, puszczasz nożny żeby opierał się na ręcznym i P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Gdy nie gaszę, to wrzucam N i zaciągam ręczny. Gdy już zaparkuję, to P, ręczny i potem puszczam nożny. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 3 minuty temu, marcindzieg napisał(a): Jak w każdym automacie N, zaciągasz ręczny, puszczasz nożny żeby opierał się na ręcznym i P. Tyle że jak w każdym automacie musisz przejść przez R po drodze z N do P. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 2 minuty temu, grogi napisał(a): Tyle że jak w każdym automacie musisz przejść przez R po drodze z N do P. No tak. No i co z tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, marcindzieg napisał(a): No tak. No i co z tego? Bezpieczniej puscic nozny, jak juz przestwisz na P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 2 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Bezpieczniej puscic nozny, jak juz przestwisz na P Dlaczego? Generalnie hamulec ma trzymać nie skrzynia. Od tego jest. Skrzynia na postoju ma trzymać jak ręczny puści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Tyle że jak w każdym automacie musisz przejść przez R po drodze z N do P. Hmmm? Nie w każdym W temacieZatrzymujesz się, działa hold, opuszczasz fotel to skrzynia sama się przełączy w P i zaciągnie ręczny 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Godzinę temu, jakubek napisał(a): Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG. Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach. 1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ? 2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ? 3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ? DSG to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. Ale po co się nad tym zastanawiać? Widzę że trochę osób stojąc na światłach wachluje biegami. Ja w czasie ostatnich 500 kkm nic takiego nie robiłem. A teraz jak masz Auto Hold to już wogóle nie wiem czy jest sens się do tego dotykać. Przy zmianie opon - na N dajesz. Po odpaleniu czekam 10-20 sekund na rozprowadzenie oleju ale nie zagrzanie bo to trwa zbyt długo. Podstawowa zasada, nigdy N w czasie jazdy. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, lucash napisał(a): Podstawowa zasada, nigdy N w czasie jazdy. Dokładnie. Ale on się pytał też jak robić w czasie postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 1 godzinę temu, jakubek napisał(a): .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. To raczej tyczy się hydrokinetyków. DSG to taki manual z robotem do zmiany biegów i naciskania sprzęgła, więc analogicznie jak w manualu. N od P różni sie tylko mechaniczną zapadką w skrzyni. Bez różnicy na czym zostawisz, tylko nie zostawiaj na P bez ręcznego na pochyłościach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 1 godzinę temu, jakubek napisał(a): Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG. Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach. 1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ? 2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ? 3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ? DSG to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. Tak się zastanawiam czy to ma jakiś sens Mam hybrydę PlugIn z DSG i tam przecież się spaliniak włącza jak mocno depnę. Wtedy olej w skrzyni zimny, silnik się dopiero uruchomił, a gaz przecież w podłodze Co do ręcznego, to nie wiem jakie auto chcesz kupić, ale jak w miarę nowe, to ma automatyczny ręczny i tak czy siak się zaciągnie jak drzwi otworzysz. Ja swoim ruszyć nie mogę jak mam drzwi uchylone, musiałbym wymusić puszczenie ręcznego, a robi się to właściwie.....nigdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 24 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Niestety Scala ma tradycyjny ręczny. Teraz mniej więcej jestem zorientowany co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 1 godzinę temu, lucash napisał(a): Podstawowa zasada, nigdy N w czasie jazdy. To na pewno dotyczy DSG? A jeżeli nawet, to czy wszystkich? Bo DQ200 raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 3 godziny temu, grogi napisał(a): Tyle że jak w każdym automacie musisz przejść przez R po drodze z N do P. Czasem P ma osobny guzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 3 godziny temu, jakubek napisał(a): Planuję przesiadkę z auta z ręczną skrzynią biegów na skodę z DSG. Problem jaki mnie nurtuje to w jaki sposób bezpiecznie dla siebie i dla trwałości DSG uzywać ją w niektórych sytuacjach. 1.Jak robić gdy wyjadę z garażu i chce go zamknąć. Albo na wsi bramę zamknąć? Zostawić pracujący silnik ustawić P czy N i ręczny ? Gasić za każdym razem? To i tak na P trzeba dać .A krzyczą żeby jak najmniej mieszać wajchą. A na N nie bo skrzynia/mechatronika nie ma dostatecznego ciśnienia. Ale to w trakcie jazdy nie wolno N.a jak stoi w miejscu i dasz ręczny ? 2.A co jak na zmianę opon jedziesz lub przegląd ? 3. Znawcy mówią , że rano jak zapalisz to powinieneś stać i czekać - piszą kilkadziesiąt sekund - aż olej rozprowadzi się po skrzyni i mechatronice i zagrzeje. Ale ile to - minutę - dwie , bo przecież po 15 sek ten olej nic się nie ociepli . Po za tym stać minutę na D i noga na hamulcu czy na P i ręcznym ? DSG to inna bajka niż manual. Tam to dajesz luz , ręczny i wysiadasz spokojnie na pracującym silniku. A tu kij wie.Nikt nic nie wie i nie powie.Nie chce demonizować tematów - tak jak temat chłodzenia turbo po jeździe - ale wolałbym zachowywać sie zgodnie z jakimiś zasadami poprawnej eksploatacji. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. 1. Ja P daję. On i tak sobie wtedy sam zaciąga ręczny. 2. Przy oponach jest cyrk, bo on i tak robi co chce a mechanicy biegają i klną. 3. Wsiadam i jadę, na nic nie czekam. Ale ja mam ZF a nie DSG to nie muszę się modlić żeby się nie rozpadła gdy ktoś na nią krzywo spojrzy. 2 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 2 godziny temu, kravitz napisał(a): Tak się zastanawiam czy to ma jakiś sens Mam hybrydę PlugIn z DSG i tam przecież się spaliniak włącza jak mocno depnę. Wtedy olej w skrzyni zimny, silnik się dopiero uruchomił, a gaz przecież w podłodze Co do ręcznego, to nie wiem jakie auto chcesz kupić, ale jak w miarę nowe, to ma automatyczny ręczny i tak czy siak się zaciągnie jak drzwi otworzysz. Ja swoim ruszyć nie mogę jak mam drzwi uchylone, musiałbym wymusić puszczenie ręcznego, a robi się to właściwie.....nigdy? U mnie się nawet nie da wymusić bez specjalnej procedury. Samo operowanie guzikiem nic nie da - on wie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 2 godziny temu, marcindzieg napisał(a): Dokładnie. Ale on się pytał też jak robić w czasie postoju. Zdarzyło mi się raz zostawić na D, włączyć ręczny i wysiąść. Dobrze że ręczny trzymał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 2 godziny temu, kravitz napisał(a): CO do ręcznego, to nie wiem jakie auto chcesz kupić, ale jak w miarę nowe, to ma automatyczny ręczny i tak czy siak się zaciągnie jak drzwi otworzysz.? Nie w Hyundaiu... Jedna z niewielu rzeczy, które mnie wnerwiaja.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a): 1. Ja P daję. On i tak sobie wtedy sam zaciąga ręczny. 2. Przy oponach jest cyrk, bo on i tak robi co chce a mechanicy biegają i klną. 3. Wsiadam i jadę, na nic nie czekam. Ale ja mam ZF a nie DSG to nie muszę się modlić żeby się nie rozpadła gdy ktoś na nią krzywo spojrzy. Też wsiadam i jadę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, rwIcIk napisał(a): Też wsiadam i jadę Też nie masz DSG. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a): Zdarzyło mi się raz zostawić na D, włączyć ręczny i wysiąść. Dobrze że ręczny trzymał. Można. Gdy stoi na D i trzymam pedał hamulca, to zaciągam ręczny i dalej stoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): Też nie masz DSG. DCT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, rwIcIk napisał(a): DCT To nie DSG bo się nie rozpada (chyba). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): To nie DSG bo się nie rozpada (chyba). Suche sprzęgła podobno starczają na 150 kim 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 1 minutę temu, rwIcIk napisał(a): Można. Gdy stoi na D i trzymam pedał hamulca, to zaciągam ręczny i dalej stoi No ale wysiadanie to głupie było. Bo gdyby mu się odwidziało i ten ręczny puścił to by pojechał w siną dal. A ja mu nie ufam bo on ciągle coś sam robi, udając że wie lepiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): No ale wysiadanie to głupie było. Bo gdyby mu się odwidziało i ten ręczny puścił to by pojechał w siną dal. A ja mu nie ufam bo on ciągle coś sam robi, udając że wie lepiej. Najczęściej daje na P bądź N. Ale bywa że zostawię na D, ale raczej gaszę. Potem nie da się odpalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 (edytowane) 2 minuty temu, rwIcIk napisał(a): Najczęściej daje na P bądź N. Ale bywa że zostawię na D, ale raczej gaszę. Potem nie da się odpalić Ja zawsze daję na P. Wtedy się zapomniałem po prostu. Mój gasi się sam, bo jak dasz P a silnik jest zgaszony przez start-stop to po rozpięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy auto się wyłącza uznając, że skończyłem jazdę. Gdybym zgasił guzikiem w innej pozycji niż P to i tak się przełączy sam na P. Edytowane 24 Listopada 2022 przez Furvus_Eques Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawekw Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 5 godzin temu, jakubek napisał(a): Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. Od ponad 4 lat jeżdżąc DSG nie pamiętam żebym wrzucał N. Jeśli opuszczam auto choć na chwilę - przełączam na P (ręczny wtedy zaciąga się automatycznie). Najważniejsze przy przesiadce z manuala na automat (a DSG szczególnie) to pamiętać żeby zatrzymać do końca auto zanim zmienisz D na R lub odwrotnie. Robienie tego w toczącym się pojeździe smutno się kończy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 2 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a): Ja zawsze daję na P. Wtedy się zapomniałem po prostu. Mój gasi się sam, bo jak dasz P a silnik jest zgaszony przez start-stop to po rozpięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy auto się wyłącza uznając, że skończyłem jazdę. Gdybym zgasił guzikiem w innej pozycji niż P to i tak się przełączy sam na P. TO u mnie odwrotnie. Start stop gasi, gdy trzymam hamulec. Jakikolwiek ruch odpala silnik z powrotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 3 minuty temu, rwIcIk napisał(a): TO u mnie odwrotnie. Start stop gasi, gdy trzymam hamulec. Jakikolwiek ruch odpala silnik z powrotem No, ale jeśli wtedy przełączę na P to już nie odpali tylko uznaje, że skończyłem jazdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): No, ale jeśli wtedy przełączę na P to już nie odpali tylko uznaje, że skończyłem jazdę. W moim nie ma takiej inteligencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 5 godzin temu, WaWeR napisał(a): bezpieczniej N + "ręczny" Przy P obowiązkowo ręczny. Dokładnie odwrotnie. Tu nie ma filozofii, P jak parkujesz i się zatrzymujesz z wyłączeniem silnika bądź jak wysiadasz. W innych przypadkach D i trzymasz nogę na hamulcu. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, rwIcIk napisał(a): W moim nie ma takiej inteligencji. U mnie ta inteligencja czasem drażni. Np. gdy zbyt długo nic się nie dzieje to przełącza na P. Gdy nadal zbyt długo nic się nie dzieje to się wyłącza sam. Kiedyś mi tak zrobił w korku. No i nie da się nic na skrzyni zmienić jeśli nie jest odpalony bo to się robi wysuwanym kółkiem, które inaczej jest po prostu schowane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, Furvus_Eques napisał(a): U mnie ta inteligencja czasem drażni. Np. gdy zbyt długo nic się nie dzieje to przełącza na P. Gdy nadal zbyt długo nic się nie dzieje to się wyłącza sam. Kiedyś mi tak zrobił w korku. No i nie da się nic na skrzyni zmienić jeśli nie jest odpalony bo to się robi wysuwanym kółkiem, które inaczej jest po prostu schowane. U mnie zwykła wajcha do skrzyni i klasyczny ręczny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 24 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 23 minuty temu, G.O.A.T. napisał(a): Dokładnie odwrotnie. Tu nie ma filozofii, P jak parkujesz i się zatrzymujesz z wyłączeniem silnika bądź jak wysiadasz. W innych przypadkach D i trzymasz nogę na hamulcu. A jak parkuje/zatrzymuje auto bez gaszenia silnika i wysiadam ? Bo to już dwie przeciwstawne porady. I badź tu mądry człowieku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 8 minut temu, jakubek napisał(a): A jak parkuje/zatrzymuje auto bez gaszenia silnika i wysiadam ? Bo to już dwie przeciwstawne porady. I badź tu mądry człowieku. Może trzeba poczytać co piszą w instrukcji do auta? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 6 godzin temu, WaWeR napisał(a): bezpieczniej N + "ręczny" Przy P obowiązkowo ręczny. Ja mhm - i larmo wszystkich alarmów że otworzyłeś drzwi bez wrzucenia "P". Czym się różni w DSG P od N? Dajesz P, po otwarciu drzwi (w autach z elektronicznym ręcznym) i tak ręczny sam się zaciągnie. Idziesz zamknąć bramę. Nie ma co się nad DSG litować specjalnie i cudować - miałem DQ200 w audi A3, dbane i tak po 40paru kkm szlag trafił mechatronikę(5tys) i chwilę potem zespół sprzęgieł (kolejne 5tys). Masz skrzynię "mokrą" - to pilnujesz regularnie wymian oleju i masz względny spokój. Tyle. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 17 minut temu, jakubek napisał(a): A jak parkuje/zatrzymuje auto bez gaszenia silnika i wysiadam ? Bo to już dwie przeciwstawne porady. I badź tu mądry człowieku. A co napisałem? Co Ci podpowiada rozum? Wiesz co robi P a co robi N? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 24 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 11 minut temu, Vadero napisał(a): Nie ma co się nad DSG litować specjalnie i cudować - miałem DQ200 w audi A3, dbane i tak po 40paru kkm szlag trafił mechatronikę(5tys) i chwilę potem zespół sprzęgieł (kolejne 5tys). Masz skrzynię "mokrą" - to pilnujesz regularnie wymian oleju i masz względny spokój. Tyle. Może i tak się zdarzyć. Ale czy to standard? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 24 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 9 minut temu, G.O.A.T. napisał(a): A co napisałem? Co Ci podpowiada rozum? Wiesz co robi P a co robi N? Ok rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 24 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 20 minut temu, rwIcIk napisał(a): Może trzeba poczytać co piszą w instrukcji do auta? O zatrzymaniu i wysiadaniu z pracującym silnikiem nie ma ani słowa.Albo silnik chodzi to hamulec i D albo wysiadasz to : Hamulec nożny , P ,wrzucasz ręczny ,gasisz i wysiadasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Teraz, jakubek napisał(a): O zatrzymaniu i wysiadaniu z pracującym silnikiem nie ma ani słowa.Albo silnik chodzi to hamulec i D albo wysiadasz to : Hamulec nożny , P ,wrzucasz ręczny ,gasisz i wysiadasz Wysiadasz na chwilę więc nie przejmuj się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 7 godzin temu, jakubek napisał(a): Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi w temacie i od praktyków. Wajchy używam tylko i wyłącznie do zmiany kierunku jazdy, lub każdorazowo na P przy opuszczeniu pojazdu lub dłuższym postoju. Nie pamiętam, abym kiedykolwiek użył N celowo. I skrzynia działa, to nie pierwszy pojazd z automatem. Obecny ma 230kkm nalotu. Wcześniejsze miały przebiegi po 400-500kkm... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 Godzinę temu, Vadero napisał(a): Czym się różni w DSG P od N? Dajesz P, po otwarciu drzwi (w autach z elektronicznym ręcznym) i tak ręczny sam się zaciągnie. Idziesz zamknąć bramę. Nie w każdym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malrapida Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 5 godzin temu, lucash napisał(a): Ale po co się nad tym zastanawiać? Nie wiem po co ale ojciec ma jakiegoś wieśwagena i mówi, że gdzieś przeczytał, że nie można stać długo na D z wciśniętym hamulcem bo się sprzęgło zużywa. I na światłach wachluje na N. Może inni czytali ten sam, clickbajtowy szmelc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawekw Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 12 minut temu, malrapida napisał(a): gdzieś przeczytał, że nie można stać długo na D z wciśniętym hamulcem bo się sprzęgło zużywa. Nigdy stojąc na światłach nie włączam "P". Zawsze jest D i hamulec. Kiedyś używałem opcji auto-hold - po 3 sekundach samoczynnie zaciągał się elektryczny ręczny i mogłem puścić pedał hamulca. Teraz nie używam tej opcji, ponieważ żeby ruszyć trzeba dotknąć pedału gazu i wtedy następuje lekkie szarpnięcie. A to mało komfortowe. Dodatkowo przy dłuższym postoju z nogą na hamulcu działa system start-stop i wyłącza silnik (tak, jestem jednym z nielicznych którzy tolerują ten system i nie wyłączyłem tego permanentnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 1 minutę temu, slawekw napisał(a): Nigdy stojąc na światłach nie włączam "P". Zawsze jest D i hamulec. Kiedyś używałem opcji auto-hold - po 3 sekundach samoczynnie zaciągał się elektryczny ręczny i mogłem puścić pedał hamulca. Teraz nie używam tej opcji, ponieważ żeby ruszyć trzeba dotknąć pedału gazu i wtedy następuje lekkie szarpnięcie. A to mało komfortowe. Dodatkowo przy dłuższym postoju z nogą na hamulcu działa system start-stop i wyłącza silnik (tak, jestem jednym z nielicznych którzy tolerują ten system i nie wyłączyłem tego permanentnie). Po 3 sekundach ręczny przy A-h? W żadnym z aut tak nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawekw Napisano 24 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2022 4 minuty temu, Vadero napisał(a): Po 3 sekundach ręczny przy A-h? W żadnym z aut tak nie mam. Trudno, co zrobić W skodzie tak to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.