Skocz do zawartości

Unia Europejska: zakaz wymiany silnika i reparaturek w autach?


bengamin

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Cinek napisał(a):

Przecież to skrajnie nieekologiczne. Powinno się naprawiać rzeczy.

 

Eee tam

Ekologiczniej zamiast wspawać kawałek blachy czy wymienić silnik, jest przecież wyprodukować nowego wielkiego suva z dużą baterią, której produkcja pochłania więcej zasobów i CO2 niż kilka małych spalinowych samochodów ;)

Edytowane przez Majkiel
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Majkiel napisał(a):

Ekologiczniej zamiast wspawać kawałek blachy czy wymienić silnik, jest przecież wyprodukować nowego wielkiego suva

 

Celem regulacji, jak widzę, jest jak najszybsza wymiana floty. 

Prościej by było po prostu zakazać użytkowania i skierować wszystkich na złom. Wówczas na oko można by ocenić, które pojazdy powinny tam trafić, a tu jakaś dziwna gimnastyka :phi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Majkiel napisał(a):

 

Eee tam

Ekologiczniej zamiast wspawać kawałek blachy czy wymienić silnik, jest przecież wyprodukować nowego wielkiego suva z dużą baterią, której produkcja pochłania więcej zasobów i CO2 niż kilka małych spalinowych samochodów ;)

 

Jak to policzyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, iwik napisał(a):

Bajki jakieś clickbajtowe. 

Niewykonalne - nie będzie żadnego sposobu, żeby takie naprawy wykryć, nawet gdyby w jakiejś formie to przeszło. 

Wróci nr silnika przypisany do auta i wymiana nie będzie możliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, aviator napisał(a):

Wróci nr silnika przypisany do auta i wymiana nie będzie możliwa.

Nigdzie w tej chwili nie ma tych numerów skatalogowanych. Kto miałby te numery teraz spisać i gdzie? Poza tym nawet nie wiem czy wszystkie silniki w ogóle mają numery. 

O reperaturkach blacharskich nawet nie ma co pisać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, iwik napisał(a):

Nigdzie w tej chwili nie ma tych numerów skatalogowanych. Kto miałby te numery teraz spisać i gdzie? Poza tym nawet nie wiem czy wszystkie silniki w ogóle mają numery. 

O reperaturkach blacharskich nawet nie ma co pisać. 

producent posiada numer silnika, skrzyni czy innych elementów przypisanych do konkretnego VIN, jaki to problem udostępnić?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, r1sender napisał(a):

producent posiada numer silnika, skrzyni czy innych elementów przypisanych do konkretnego VIN, jaki to problem udostępnić?

Producent posiada nr silnika, który wyjechał z autem z fabryki. Ten silnik mógł być pomiędzy opuszczeniem przez auto fabryki do dziś już kilka razy zmieniony, legalnie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał(a):

Producent posiada nr silnika, który wyjechał z autem z fabryki. Ten silnik mógł być pomiędzy opuszczeniem przez auto fabryki do dziś już kilka razy zmieniony, legalnie. 

owszem ale nie problem żeby na przeglądzie ktoś odczytał numer i go wprowadził do bazy w przypadku aut już jeżdżących 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, r1sender napisał(a):

owszem ale nie problem żeby na przeglądzie ktoś odczytał numer i go wprowadził do bazy w przypadku aut już jeżdżących 

Nie problem, jeśli silnik ma numer (czytelny). A nie musi go mieć, bo dziś nie ma takiego wymogu, ktoś go mógł złośliwie usunąć, mógł się 'sam' zetrzeć 😎. I co wtedy? Ktoś musi nabić nowy unikalny numer. Ktoś inny musi go wprowadzić do jakiegoś cepik'u wersja 5.0, gdzie pewnie nie ma na to przewidzianej komórki. Głupiej normy spalin Euro x nie mogą sensownie dodać. :hehe:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, iwik napisał(a):

Nie problem, jeśli silnik ma numer (czytelny). A nie musi go mieć, bo dziś nie ma takiego wymogu, ktoś go mógł złośliwie usunąć, mógł się 'sam' zetrzeć 😎. I co wtedy? Ktoś musi nabić nowy unikalny numer. Ktoś inny musi go wprowadzić do jakiegoś cepik'u wersja 5.0, gdzie pewnie nie ma na to przewidzianej komórki. Głupiej normy spalin Euro x nie mogą sensownie dodać. :hehe:

jak trzeba będzie życie uprzykrzyć to znajdą się na to narzędzia, pieniądze i ludzie:hehe: a, że problemów komuś ktoś narobi, to nikogo nie będzie obchodzić. Durne czasy nastają:hehe: Z jednej strony fajnie dla producentów, bo im popyt napędzi, a z drugiej niefajnie, jak popatrzy się na babole z niektórymi silnikami roku, jak trzeba będzie nowe auto za friko w ramach gwarancji dać:hehe:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał(a):

Nie problem, jeśli silnik ma numer (czytelny). A nie musi go mieć, bo dziś nie ma takiego wymogu, ktoś go mógł złośliwie usunąć, mógł się 'sam' zetrzeć 😎. I co wtedy? Ktoś musi nabić nowy unikalny numer. Ktoś inny musi go wprowadzić do jakiegoś cepik'u wersja 5.0, gdzie pewnie nie ma na to przewidzianej komórki. Głupiej normy spalin Euro x nie mogą sensownie dodać. :hehe:

Diagności na BT chętnie to zrobią, zwłaszcza jak obiecają/podniosą im stawki za owe przeglądy🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, delco napisał(a):

Ok - nigdy nie dostrzegłem — ale też przyznaję że odkąd nie jeżdżę Ładą 2107 to zdecydowanie mniej zaglądam pod maskę

bo to zazwyczaj w takim miejscu, że raz trzeba wiedzieć gdzie szukać, a dwa najczęściej przez lata brudem zabite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iwik napisał(a):

Nigdzie w tej chwili nie ma tych numerów skatalogowanych. Kto miałby te numery teraz spisać i gdzie? Poza tym nawet nie wiem czy wszystkie silniki w ogóle mają numery. 

 

Po rozkodowaniu VIN jest nr silnika, a nawet skrzyni

Screenshot_2023-12-22-00-34-46-22_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iwik napisał(a):

Producent posiada nr silnika, który wyjechał z autem z fabryki. Ten silnik mógł być pomiędzy opuszczeniem przez auto fabryki do dziś już kilka razy zmieniony, legalnie. 

To będzie zmartwienie posiadacza auta. Wymieniłeś silnik, a nie masz faktury? To auto na złom, bo tak...

Samochody stają się też nielegalne w związku z SCT, które ktoś sobie wymyślił i zapisał w ustawie. Auto ma homologację, spełnia normę spalin dla danego okresu, przechodzi przegląd, a nie będzie można z niego korzystać.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aviator napisał(a):

To będzie zmartwienie posiadacza auta. Wymieniłeś silnik, a nie masz faktury? To auto na złom, bo tak...

Bajki opowiadasz panie. Wymieniłem silnik, bo mogłem to legalnie zrobić i żadne przepisy nie wymagały do tego faktury ani posiadania przez ten silnik numerów. Prawo nie działa wstecz (chyba że pisowskie).

SCT to jest zupełnie inny przypadek - na chodnik lub DDR, oraz w drogę z zakazem wjazdu też nie możesz wjechać, choć masz auto z homologacją przechodzące przegląd. Na drogę z ograniczeniem nacisku na oś też nie wjedziesz dużą ciężarówką, choć ma homologację ;].

Poza tych chciałbym zobaczyć jak takie 20 letnie auto przechodzi prawdziwy test homologacyjny dla normy Euro 3 lub Euro 4 (wiem, że prawo tego nie wymaga, ale chciałbym to zobaczyć) :hehe:

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał(a):

Bajki opowiadasz panie. Wymieniłem silnik, bo mogłem to legalnie zrobić i żadne przepisy nie wymagały do tego faktury ani posiadania przez ten silnik numerów. Prawo nie działa wstecz (chyba że pisowskie).

W czym problem?

Dostaniesz rok albo mniej na wizytę na SKP, zapłacenie kupki kasy za nabicie i zalegalizowanie tego silnika.

Ustawodawca przegłosuje, SKP zarobi, Ty będziesz miał legalny silnik i wszyscy będą zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2023 o 20:19, bengamin napisał(a):

Myślicie że coś z tego będzie?

Natknęłem się na tą informacje w kilku miejscach i ciekaw jestem ile w tym prawdy LINK

Bujdy na resorach. Temat funta kłaków warty. Dziwię się, że ktoś wierzy w takie farmazony.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, fred77 napisał(a):

Bujdy na resorach. Temat funta kłaków warty. Dziwię się, że ktoś wierzy w takie farmazony.

Hm moze i malo prawdopodobne.... choc dokrecenie sruby troche slabiej niz do oporu imo jest mozliwe....

Farmazony... a jakby ktos powiedzial Ci 5 lat temu ze w 2024 roku nie kupisz nowego volvo z dieslem?

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, delco napisał(a):

Hm moze i malo prawdopodobne.... choc dokrecenie sruby troche slabiej niz do oporu imo jest mozliwe....

Farmazony... a jakby ktos powiedzial Ci 5 lat temu ze w 2024 roku nie kupisz nowego volvo z dieslem?

No fakt. Darłbym szaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich rozważaniach przypomina mi się jakie numery seryjne nadawała firma NEC na swoim sprzęcie elektronicznym w latach 2010-2020.
Co roku dla każdego part number'a zaczynali od 1 i zapisywali tylko cyfry znaczące.
I zawsze miałem uśmiech na twarzy jak wysyłałem do naprawy sprzęt z numerem seryjnym np. 4, po prostu "cztery"

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2023 o 11:10, ZUBERTO napisał(a):

na wizytę na SKP, zapłacenie kupki kasy za nabicie

już to widzę jak diagności nabijają nr na silniku. w większości pojazdów nie ma miejsca aby palec włożyć a co dopiero numerator i młotek. nie do wykonania , nie realne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, piter19731 napisał(a):

już to widzę jak diagności nabijają nr na silniku. w większości pojazdów nie ma miejsca aby palec włożyć a co dopiero numerator i młotek. nie do wykonania , nie realne.

To pozostaje kierunek złomowisko? :hmm:

Coś na zasadzie SCT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2023 o 20:19, bengamin napisał(a):

Myślicie że coś z tego będzie?

Natknęłem się na tą informacje w kilku miejscach i ciekaw jestem ile w tym prawdy LINK

Trzeba pamiętać że ue to nie jakaś organizacja ponad wszystkie organizacje.  Tam siedzą ludzie wybierani przez nas . Jezeli ludzie w innych krajach dojdą do wniosku ze w Brukseli siedzą zwykle oszolomy to wybiorą innych swoich przedstawicieli którzy nie będą mieli takich chorych pomysłów.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2023 o 19:41, delco napisał(a):

Hm moze i malo prawdopodobne.... choc dokrecenie sruby troche slabiej niz do oporu imo jest mozliwe....

Farmazony... a jakby ktos powiedzial Ci 5 lat temu ze w 2024 roku nie kupisz nowego volvo z dieslem?

Albo 15 lat temu jakby ktoś powiedział że Volvo będzie chińskie 😀

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Marcin79 napisał(a):

Trzeba pamiętać że ue to nie jakaś organizacja ponad wszystkie organizacje.  Tam siedzą ludzie wybierani przez nas . Jezeli ludzie w innych krajach dojdą do wniosku ze w Brukseli siedzą zwykle oszolomy to wybiorą innych swoich przedstawicieli którzy nie będą mieli takich chorych pomysłów.  

Ja tam odnoszę inne wrażenie. Wybory robią się coraz bardziej fasadowe i służą wyłącznie tworzeniu pozorów demokracji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marcin79 napisał(a):

Trzeba pamiętać że ue to nie jakaś organizacja ponad wszystkie organizacje.  Tam siedzą ludzie wybierani przez nas . Jezeli ludzie w innych krajach dojdą do wniosku ze w Brukseli siedzą zwykle oszolomy to wybiorą innych swoich przedstawicieli którzy nie będą mieli takich chorych pomysłów.  

 

Tam ci na świeczniku, tak jak u nas, nie zajmują się pierdołami. Sygnalizują ogólny kierunek, a szczegółami zajmują się sztaby ludzi, zapewne niegłupich. Jestem sobie w stanie wyobrazić, że analizę problemu i potencjalnych rozwiązań są w stanie przeprowadzić bardziej kompleksowo, niż eksperci z AK, jak również mogą mieć więcej potencjalnych problemów społecznych w przekroju wszystkich krajów UE (wraz z ich wagami), niż my mamy w tym doświadczenia. 

Niestety różne nacje poprzez narzucone wychowanie i warunki życia nie myślą tak samo, więc to, co wydaje nam się bez sensu, lub potencjalnie widzimy jako szkodliwe, dla nich wydawać się może całkowicie logiczne, biorąc pod uwagę uwarunkowania. 

Do tego ludzie się zmieniają, wraz z nimi zmieniają się poglądy i zebrane doświadczenia. Jakkolwiek ogólna ewolucja idzie do przodu, to na poziomie taktycznym bywają wzloty i upadki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kiziuk napisał(a):

 

Tam ci na świeczniku, tak jak u nas, nie zajmują się pierdołami. Sygnalizują ogólny kierunek, a szczegółami zajmują się sztaby ludzi, zapewne niegłupich. Jestem sobie w stanie wyobrazić, że analizę problemu i potencjalnych rozwiązań są w stanie przeprowadzić bardziej kompleksowo, niż eksperci z AK, jak również mogą mieć więcej potencjalnych problemów społecznych w przekroju wszystkich krajów UE (wraz z ich wagami), niż my mamy w tym doświadczenia. 

Niestety różne nacje poprzez narzucone wychowanie i warunki życia nie myślą tak samo, więc to, co wydaje nam się bez sensu, lub potencjalnie widzimy jako szkodliwe, dla nich wydawać się może całkowicie logiczne, biorąc pod uwagę uwarunkowania. 

Do tego ludzie się zmieniają, wraz z nimi zmieniają się poglądy i zebrane doświadczenia. Jakkolwiek ogólna ewolucja idzie do przodu, to na poziomie taktycznym bywają wzloty i upadki. 

Racja , tylko mam nadzieję że te sztaby ludzi nie mówią po chińsku. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2023 o 20:19, bengamin napisał(a):

Myślicie że coś z tego będzie?

Natknęłem się na tą informacje w kilku miejscach i ciekaw jestem ile w tym prawdy LINK

może lepiej niech zakaz sypania solą zrobią? ;] 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.