deszczowyRoman Napisano 14 Kwietnia Udostępnij Napisano 14 Kwietnia (edytowane) w i30 odjeto po 20km mocy od kazdego silnika, jak .1.0 T miał 120km to teraz ma 100km, 1.5T miał 160 a teraz ma140km, oczywiscie ceny poszły w górę. wprowadzono równiez silnik nawtrysku posrednim 1.5DPI o mocy 94km, poprzednio miał 110km. https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/Cennik-i30-Hatchback-PY2024-MY2025pdf Edytowane 14 Kwietnia przez deszczowyRoman 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 14 Kwietnia Udostępnij Napisano 14 Kwietnia km - kilometr KM - koń mechaniczny 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 14 Kwietnia Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 8 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a): w i30 odjeto po 20km mocy od kazdego silnika, jak .1.0 T miał 120km to teraz ma 100km, 1.5T miał 160 a teraz ma140km, oczywiscie ceny poszły w górę. wprowadzono równiez silnik nawtrysku posrednim 1.5DPI o mocy 94km, poprzednio miał 110km. https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/Cennik-i30-Hatchback-PY2024-MY2025pdf Wykastrowali też inne modele, nie tylko i30... nowe normy Nowy Tucson -20KM benzyna i -15KM hybryda z 230 na 215 a ceny chyba 10k do góry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 14 Kwietnia Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 3 godziny temu, zinger napisał(a): ceny chyba 10k do góry... Dacia i Chińczycy się cieszą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 10 godzin temu, iwik napisał(a): Dacia i Chińczycy się cieszą. Dacia nie ma z czego się cieszyć, bo nowy Duster zgubił jeden cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 13 godzin temu, zinger napisał(a): Nowy Tucson -20KM benzyna Zalezy jak na to spojrzec Z tego co widze to Kia/Hyundai wycofalo z oferty silnik mild-hybrid 1,6T 180KM Zamiast tego dotychczasowa wersja 1,6T 150KM zostala zastapiona wersja 160KM. Inna kwestia, ze ten mild-hybrid byl kompletnie bez sensu, bo za +10kPLN wiecej byl HEV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 5 minut temu, wladmar napisał(a): Dacia nie ma z czego się cieszyć, bo nowy Duster zgubił jeden cylinder. Dla wiekszosci klientow nie ma to wg mnie zadnego znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 6 minut temu, Maciej__ napisał(a): Zalezy jak na to spojrzec Z tego co widze to Kia/Hyundai wycofalo z oferty silnik mild-hybrid 1,6T 180KM Zamiast tego dotychczasowa wersja 1,6T 150KM zostala zastapiona wersja 160KM. Inna kwestia, ze ten mild-hybrid byl kompletnie bez sensu, bo za +10kPLN wiecej byl HEV. Dokladnie, zalezy Wielu spojrzy tak, ze zabrali 20KM z silnika 180KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 9 minut temu, Maciej__ napisał(a): Dla wiekszosci klientow nie ma to wg mnie zadnego znaczenia Dla większości pewnie nie ma też żadnego znaczenia spadek mocy o te 10-20%. Ludzie patrzą głównie na zużycie paliwa. Czas do 100 już jakiś czas temu zniknął z katalogów. Jednak na forum motoryzacyjnym kwestia liczby cylindrów myślę, że ma znaczenie. Dla mniejszości, ale jednak. Ja osobiście nie kupię trzycylindrowca, nawet ze stajni BMW, nie wspominając o Hyundai czy tam Renault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 14 minut temu, zinger napisał(a): Dokladnie, zalezy Wielu spojrzy tak, ze zabrali 20KM z silnika 180KM Mysle, ze zdecydowana wiekszosc sprzedazy, to byly jednak dosc podstawowe wersje 1,6T + MT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 23 godziny temu, deszczowyRoman napisał(a): wtrysku posrednim 1.5DPI o mocy 94km, poprzednio miał 110km. ciekawe czy nadal jest bez gpf ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a): Zalezy jak na to spojrzec Z tego co widze to Kia/Hyundai wycofalo z oferty silnik mild-hybrid 1,6T 180KM Zamiast tego dotychczasowa wersja 1,6T 150KM zostala zastapiona wersja 160KM. Inna kwestia, ze ten mild-hybrid byl kompletnie bez sensu, bo za +10kPLN wiecej byl HEV. ten napęd HEV 230KM w Hyundai/Kia pod względem dynamiki na pewno nie sprawiał wrażenia że ma ponad 200KM. Możliwe więc że tylko zaktualizowali dane techniczne, które i tak są jeszcze zawyżone jak na moje odczucia o jakieś 20KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Tuner-y będą mieć co robić. Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 1 godzinę temu, maro_t napisał(a): ten napęd HEV 230KM w Hyundai/Kia pod względem dynamiki na pewno nie sprawiał wrażenia że ma ponad 200KM. Możliwe więc że tylko zaktualizowali dane techniczne, które i tak są jeszcze zawyżone jak na moje odczucia o jakieś 20KM Bo 230 KM to zdaje się prosta suma maksymalnej mocy spalinowego i elektrycznego. Oficjalnie w papierach było mniej - chyba 180 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia W dniu 14.04.2024 o 10:39, deszczowyRoman napisał(a): w i30 . wprowadzono równiez silnik nawtrysku posrednim 1.5DPI o mocy 94km, poprzednio miał 110km. https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/Cennik-i30-Hatchback-PY2024-MY2025pdf przez ostatnie 35kkm ujeżdżałem 1.4-100km - 137Nm , jeśli chodzi o dynamikę - dramat , wyprzedzać trzeba było zawsze na takim biegu by na obrotomierzu było zawsze pow. 4.5krp i kręcić do 6.5krpm , wtedy nawet jechało na niskich biegach 2-3-4 . Od dwóch tygodni mam to samo auto ( 2020r ) ale w 1.6CRDI 115km - 280Nm . Różnica kolosalna , jazda z prędkościami autostradowymi+ o wiele przyjemniejsza . Już zdecydowanie wolał bym 1.0 nawet w wersji 100km niż wolnossące 1.4 , choć ten silnik całkiem mało palił w mieście i jeździe mieszanej ( 6-6.5l ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 8 godzin temu, wladmar napisał(a): Dla mniejszości, ale jednak. Ja osobiście nie kupię trzycylindrowca, nawet ze stajni BMW, nie wspominając o Hyundai czy tam Renault A toyotą Yaris gr też byś pogardził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Teraz, Jettison napisał(a): A toyotą Yaris gr też byś pogardził? Taki 3 cylindrowiec jeździ lepiej niż niedoładowane 4 cylindry z poprzedniej epoki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Godzinę temu, Jettison napisał(a): A toyotą Yaris gr też byś pogardził? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 11 minut temu, wladmar napisał(a): Tak. Szanuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 1 godzinę temu, mmaciejosss napisał(a): przez ostatnie 35kkm ujeżdżałem 1.4-100km - 137Nm , jeśli chodzi o dynamikę - dramat , wyprzedzać trzeba było zawsze na takim biegu by na obrotomierzu było zawsze pow. 4.5krp i kręcić do 6.5krpm , wtedy nawet jechało na niskich biegach 2-3-4 . Od dwóch tygodni mam to samo auto ( 2020r ) ale w 1.6CRDI 115km - 280Nm . Różnica kolosalna , jazda z prędkościami autostradowymi+ o wiele przyjemniejsza . Już zdecydowanie wolał bym 1.0 nawet w wersji 100km niż wolnossące 1.4 , choć ten silnik całkiem mało palił w mieście i jeździe mieszanej ( 6-6.5l ) ale wsadzili teraz 1.5 DPI o mocy 95km , poprzednio miał 110km. ma 137Nm tyle samo co 1.0 T w elantrze siedzi 1.6 MPI o mocy 123km, po co sie tak rozdrabniać ? notabene w santafe montowali 1.6T jak czym stakim pociagnac przyczepe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 4 minuty temu, deszczowyRoman napisał(a): ale wsadzili teraz 1.5 DPI o mocy 95km , poprzednio miał 110km. ma 137Nm tyle samo co 1.0 T Przecież 1.0 tam ma 172Nm. Jeździłem trochę tym autem i bez porównania przyjemniej jeździ jak wolnossącą jednostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 5 minut temu, deszczowyRoman napisał(a): ale wsadzili teraz 1.5 DPI o mocy 95km , poprzednio miał 110km. ma 137Nm tyle samo co 1.0 T w elantrze siedzi 1.6 MPI o mocy 123km, po co sie tak rozdrabniać ? notabene w santafe montowali 1.6T jak czym stakim pociagnac przyczepe? jeśli 1.0T w I20 to to samo co w wykastrowanym I30 to miało 172Nm a 1,5.DPI 144Nm niby niewiele ale zakres obrotów i dostępność Nm powoduje , że auto zdecydowanie lepiej się odpycha https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/hyundai/i20/iii/hatchback/silnik-benzynowy-1.0-t-gdi-100km-2020-2023/?vs=hyundai%2Fi30%2Fiii%2Fhatchback-facelifting%2Fsilnik-benzynowy-1.5-dpi-110km-od-2020&c1=32286&c2=31900 Elantra przy 123km ma 153Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 16 minut temu, deszczowyRoman napisał(a): notabene w santafe montowali 1.6T jak czym stakim pociagnac przyczepe? Najlepiej za pomoca haka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia Godzinę temu, Maciej__ napisał(a): Najlepiej za pomoca haka i to 1.6T za nim , nie przesadzajmy aż tak . Przepisy i tak nie pozwolą jechać za szybko a te 230km w HEV czy 265km w PHEV spokojnie dadzą radę . Kiedy widziałeś Santa Fe z przyczepą lub podobne auto . Ja często widuję jakieś Ducato które ciągnie przyczepę Campingową na półwysep a właściciel dojeżdża za 1-2 dni . mało tego , kto śmiga taką "cegłą" do np Chorwacji lub jeszcze dalej , ja przynajmniej wolę polecieć w 2-3h i na miejscu coś wypożyczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia W dniu 15.04.2024 o 10:58, maro_t napisał(a): ten napęd HEV 230KM w Hyundai/Kia pod względem dynamiki na pewno nie sprawiał wrażenia że ma ponad 200KM. Możliwe więc że tylko zaktualizowali dane techniczne, które i tak są jeszcze zawyżone jak na moje odczucia o jakieś 20KM Jeszcze nie zdarzyło mi się jechać hybrydą, która by jechała tak jakby miała tyle koni co producent podaje. Może moc rozrusznika oraz silników wycieraczek i szyb dodają żeby ładniej wyglądało. Realniej jest brać pod uwagę moc samego silnika spalinowego, bo tak te hybrydy jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 5 minut temu, torelek napisał(a): Jeszcze nie zdarzyło mi się jechać hybrydą, która by jechała tak jakby miała tyle koni co producent podaje. Może moc rozrusznika oraz silników wycieraczek i szyb dodają żeby ładniej wyglądało. Realniej jest brać pod uwagę moc samego silnika spalinowego, bo tak te hybrydy jeżdżą. W sumie ciekawe jak to na hamowni wygląda Toyota podaje mniejsza moc max, niż wynika to z sumowania silników Elektryk fajnie uzupełnia dół, zwłaszcza w wolnossącym spaliniaku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia W dniu 15.04.2024 o 20:39, mmaciejosss napisał(a): Kiedy widziałeś Santa Fe z przyczepą lub podobne auto . Ja często widuję jakieś Ducato które ciągnie przyczepę Campingową na półwysep a właściciel dojeżdża za 1-2 dni . mało tego , kto śmiga taką "cegłą" do np Chorwacji lub jeszcze dalej , ja przynajmniej wolę polecieć w 2-3h i na miejscu coś wypożyczyć Podjedź na jakiś kemping w PL czy EU to zobaczysz, ew w wakacje na kierunkach turystycznych Półwysep to nie jest wyznacznik trendów w karawaningu Tego typu auta są idealne do holowania, a jak mają jeszcze napęd 4wd, to już w ogóle 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia (edytowane) 9 minut temu, Koonrad napisał(a): W sumie ciekawe jak to na hamowni wygląda Toyota podaje mniejsza moc max, niż wynika to z sumowania silników Elektryk fajnie uzupełnia dół, zwłaszcza w wolnossącym spaliniaku Wszyscy producenci podają moc zestawu, która jest niższa niż suma mocy obu napędów. Sam ciekaw jestem jak to liczą. A odnośnie uzupełniania dołu - to rozwiązuje problem, który nie istnieje w silnikach nie hybrydowych (w dużej większości turbodoładowanych). Ciekawostka, z danych Kia Sportage wynika, że: "zwykła" hybryda o mocy 230hp osiąga 100 w 8 sek i Vmax 193km/h hybryda plug-in o mocy 265 osiąga 100 s 8,3 sek i Vm 191km/h Czary. Edytowane 18 Kwietnia przez torelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 1 minutę temu, torelek napisał(a): Ciekawostka, z danych Kia Sportage wynika, że: "zwykła" hybryda o mocy 230hp osiąga 100 w 8 sek i Vmax 193km/h hybryda plug-in o mocy 265 osiąga 100 s 9,3 sek i Vm 191km/h Czary. Czary czy większa masa ? Moc elektryka jest pewnie powiązana z pojemnością baterii Rav4 z jednym silnikiem elektrycznym ma 218KM Z dwoma elektrykami (4wd) ma tylko 4KM więcej (mimo że sam tylny silnik ma chyba 50-60KM) a plug-in ma coś 300KM, a ma chyba ten sam napęd 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 42 minuty temu, torelek napisał(a): Ciekawostka, z danych Kia Sportage wynika, że: "zwykła" hybryda o mocy 230hp osiąga 100 w 8 sek i Vmax 193km/h hybryda plug-in o mocy 265 osiąga 100 s 8,3 sek i Vm 191km/h Czary. Podaj jeszcze masy, bo plug in ma sporo większą baterie. W priusie jest tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 18 Kwietnia Udostępnij Napisano 18 Kwietnia Godzinę temu, torelek napisał(a): Realniej jest brać pod uwagę moc samego silnika spalinowego, bo tak te hybrydy jeżdżą. No w przypadku nowej Corolli to raczej ciężko o mniej niż 10 sekund do 100 przy silniku 98 KM i masie własnej około 1400kg. Poprzednia corolla 1.6 miała podobne osiągi przy silniku mocniejszym o 30% i ważyła ponad 10% mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.